Seuraavaksiko moni avioisuus?

Anonyymi

Kuuntelin juuri radiosta moniavioisuudesta kolumin. Kysynkin sitäkö vasurivihreät seuraavaksi kannattavat? Pää on nyt auki kaikelle luonnottomalle.
Seuraavaksi kirkolliskoukselle tulee varmaan lakialoite moniavioisuuden hyväksyttäväksi.

204

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatussa esimerkiksi Daavililla ja Salomonilla oli luonnottomuutta.

      Harva suomalainen haluaa olla monen kanssa naimisissa, luulisin.

      • Useimmille riittää yksi anoppi, mutta makuasiahan se on.


      • Anonyymi

        Mistä sinä sen tiedät? Lampaat on toki opetettu hehe he 'rakastamaan'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät? Lampaat on toki opetettu hehe he 'rakastamaan'.

        Pääosin eläinkunta osaa rakastaa. Osa osaa pilkata ja halveksia.


    • Anonyymi

      Raamatullisesti moniavioisuudelle ei liene estettä, jos se koskisi vain miehen oikeutta useisiin vaimoihin? Näin olen Raamattua lukemalla käsittänyt.

      • Anonyymi

        KANNATTAISI toopella lukea se viimeisin ohje joka kumoaa vanhan liiton, nimittäin UUSITESTAMENTTI. Ja kannattaisi perehtyä muutenkin asioihin ennen kuinalkaa höpöttämään.


      • Anonyymi

        Sinun pitää ensin ympärileikkauttaa itsesi nips, naps.


    • Anonyymi
      • Etkö sinäkään tykkää siitä miten Raamatun suuret miehet elivät? Ei kannata ottaa mallia.


      • Anonyymi

        Ihan raamatullinen avioliiton muoto. Jos miehellä on useita seksileluja, ei toisin päin. Vai väitätkö muuta? Raamatussa ei missään tuomita tai kielletä sellaista moniliittoa. Jumala on jopa antanut mielitetyilleen palkintovaimoja.


      • Anonyymi

        Raamatussa on täysin käsittämättömän moraalittomia määräyksiä. Orjankaan tappamisesta ei rangaista jos hän elää hakkaamisen jälkeen päivän tai kaksi. Ja tämä on Jumalan tahto, Jumalaltahan Mooses on höpinänsä ideoinut.


      • Aloituksessa kerrotaan ehkä olennaisin: ”Ajatus siitä, että meidän pitää valita se yksi oikea, jonka kanssa ollaan intensiivisesti yhdessä, oli tiukasti selkärangassa. Polyamorian idea on se, että ei tarvitse valita.””

        Kyllä vain romanttinen sulejttu parisuhde pitää pintansa. Toisekseen, onhan jo vuosisatoja ollut niitä , jotka eivät ole halunneet elää tuollaisessa suhteessa ja ovat tehneet omia varianttejaan.

        Tämä termi tosin oli uusi ”Soolopoly”, joka tarkoittaa että ”haluaa elää yksin eikä hän halua jakaa talouttaan tai kotiaan kenenkään kanssa, eikä haaveile lapsista.”

        ”Polyamoriassa henkilöllä voi olla seksuaalisesti, emotionaalisesti ja/tai romanttisesti intiimejä ihmissuhteita usean ihmisen kanssa yhtä aikaa kaikkien osallisten tietoisella hyväksynnällä ja suostumuksella.”
        IS ” Swinging, polyamoria, ihmissuhdeanarkismi – tiedätkö erilaisten ihmissuhdemuotojen merkitykset, joihin törmää Tinderissä?”

        Niin, kun molemmat hyväksyvät tilanteen, se ei liene ongelma. Toistaiseksi suurin osa noista suhteista aikaa myöten muuttuu aika tavallisiksi parisuhteiksi, eli kuulunee enemmän nuorten kokeili maailmaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on täysin käsittämättömän moraalittomia määräyksiä. Orjankaan tappamisesta ei rangaista jos hän elää hakkaamisen jälkeen päivän tai kaksi. Ja tämä on Jumalan tahto, Jumalaltahan Mooses on höpinänsä ideoinut.

        Jumala on antanut jopa neuvon niille, jotka ottavat toisenkin vaimon.

        Ei mikään ihme, että Suomen uskovat ovat äärimmäisen kaukana Raamatusta.


      • Anonyymi

        Miksi pitää sekoittaa kirkko ja Raamattu joka ainoaan asiaan? Jos eduskunta säätää lain, joka sallii moniavioisuuden, niin siinä ei kirkon sana paina pätkänkänkään vertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää sekoittaa kirkko ja Raamattu joka ainoaan asiaan? Jos eduskunta säätää lain, joka sallii moniavioisuuden, niin siinä ei kirkon sana paina pätkänkänkään vertaa.

        Näin on.

        Pelottavinta aitouskovaisille moniavioisuudessa onkin se, että se sallittaisiin myös naisille, jos sallittaisiin.

        Miesten polyamoriahan on täysin raamatullinen tapa elää. Silloinhan oli juutalaisten sotimishimon takia paljon leskiä jotka eivät voineet elättää itseään, koska Jumala ei hyväksynyt sellaista yhteiskuntaa jossa naiset olisivat voineet elää itsenäisesti ja kenenkään heitä omistamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan raamatullinen avioliiton muoto. Jos miehellä on useita seksileluja, ei toisin päin. Vai väitätkö muuta? Raamatussa ei missään tuomita tai kielletä sellaista moniliittoa. Jumala on jopa antanut mielitetyilleen palkintovaimoja.

        Kun media rummuttaa aikansa moniavioisuutta, käy niin että eduskunta hyväksyy sen niin kuin hyväksyi pitkään rummutetut homoavioliitot jopa Ville Tavionkin (PS) tuella.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Aloituksessa kerrotaan ehkä olennaisin: ”Ajatus siitä, että meidän pitää valita se yksi oikea, jonka kanssa ollaan intensiivisesti yhdessä, oli tiukasti selkärangassa. Polyamorian idea on se, että ei tarvitse valita.””

        Kyllä vain romanttinen sulejttu parisuhde pitää pintansa. Toisekseen, onhan jo vuosisatoja ollut niitä , jotka eivät ole halunneet elää tuollaisessa suhteessa ja ovat tehneet omia varianttejaan.

        Tämä termi tosin oli uusi ”Soolopoly”, joka tarkoittaa että ”haluaa elää yksin eikä hän halua jakaa talouttaan tai kotiaan kenenkään kanssa, eikä haaveile lapsista.”

        ”Polyamoriassa henkilöllä voi olla seksuaalisesti, emotionaalisesti ja/tai romanttisesti intiimejä ihmissuhteita usean ihmisen kanssa yhtä aikaa kaikkien osallisten tietoisella hyväksynnällä ja suostumuksella.”
        IS ” Swinging, polyamoria, ihmissuhdeanarkismi – tiedätkö erilaisten ihmissuhdemuotojen merkitykset, joihin törmää Tinderissä?”

        Niin, kun molemmat hyväksyvät tilanteen, se ei liene ongelma. Toistaiseksi suurin osa noista suhteista aikaa myöten muuttuu aika tavallisiksi parisuhteiksi, eli kuulunee enemmän nuorten kokeili maailmaan.

        "Kyllä vain romanttinen sulejttu parisuhde pitää pintansa. Toisekseen, onhan jo vuosisatoja ollut niitä , jotka eivät ole halunneet elää tuollaisessa suhteessa ja ovat tehneet omia varianttejaan."

        Niinköhän pitää. Puolet avioliitoista päätyy eroon ja lopuistakin suurimmassa osassa kotona on vain parisuhde ilman romantiikkaa romantiikan ollessa kodin ulkopuolella jonkun toisen kuin kotona olevan puolison kanssa.


    • Anonyymi

      Moniavioisuus on raamatullista, mutta se ei sovi meidän aikaamme.

      • Kyllä sopii ja sitä tapahtuu koko ajan.


      • Anonyymi

        "Moniavioisuus on raamatullista, mutta se ei sovi meidän aikaamme."

        Niin kuin ei sovi juuri mikään muukaan raamatullinen asia.


    • Anonyymi

      Miksi ei? Vahvempi perhe niin.

    • Anonyymi

      Transihminen tilittää: "Watson: "Ennen kuin vaihdoin sukupuoltani [naisesta mieheksi], minulla oli tapana sanoa 'Tunnen itseni mieheksi'. Itse asiassa minulla ei ollut aavistustakaan, mistä puhuin. Ei ole mahdollista 'tuntea' itseään joksikin sellaiseksi, jota ei ole koskaan ollut.""

      Järkyttäviä ihmiskohtaloita työstetään kovalla voimalla ja rikotaan ihmisen fysiikka ja psyyke poliittisen agendan vuoksi. Identiteettipolitiikka kylvää julmaa tuhoaan. Ihmistuhonta käynnissä ja tälläkin kertaa ihmiset väittää, että emme tienneet mitä on menossa.

      • Se on jokaisen oma asia. Ei kuulu sinulle eikä minulle.


      • Anonyymi

        Moniavioisuus ei edellytä transseksuaalisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniavioisuus ei edellytä transseksuaalisuutta.

        Aloittaja saattaa tietenkin fantasioida molemmista.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Se on jokaisen oma asia. Ei kuulu sinulle eikä minulle.

        Uusi Testamentti on luterilaisen kirkon ohjenuora, joka perustuu Jeesuksen opetukseen. "Kullakin miehellä olkoon oma vaimonsa, ja vaimolla miehensä haureuden syntien välttämiseksi" Vain yksi ja yhdelle. Lisäohjeina kerrotaan kyllä tilanteet, esim eronneen ja leskeksi jääneen ohjeet. Lukekaa, hyvät ihmiset, Uusi Testamentti.
        Itse olen eronnut ja en altista itseäni enää rakkauden kaipuussani miehille jotka heti haluavat seksiä. Tässäkin ajassa voi elää Luojan ohjeen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Testamentti on luterilaisen kirkon ohjenuora, joka perustuu Jeesuksen opetukseen. "Kullakin miehellä olkoon oma vaimonsa, ja vaimolla miehensä haureuden syntien välttämiseksi" Vain yksi ja yhdelle. Lisäohjeina kerrotaan kyllä tilanteet, esim eronneen ja leskeksi jääneen ohjeet. Lukekaa, hyvät ihmiset, Uusi Testamentti.
        Itse olen eronnut ja en altista itseäni enää rakkauden kaipuussani miehille jotka heti haluavat seksiä. Tässäkin ajassa voi elää Luojan ohjeen mukaan.

        "Kullakin miehellä olkoon vaimonsa, ja vaimolla miehensä haureuden syntien välttämiseksi"

        On sinun tulkintasi että kyse on yksiköstä eikä monikosta.

        Olen eronnut enkä enää ikinä alistu rakkauden kaipuussani naiselle joka kuvittelee hallitsevansa minua kiristämällä seksillä. Pitäkää pillunne kurahaarat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Testamentti on luterilaisen kirkon ohjenuora, joka perustuu Jeesuksen opetukseen. "Kullakin miehellä olkoon oma vaimonsa, ja vaimolla miehensä haureuden syntien välttämiseksi" Vain yksi ja yhdelle. Lisäohjeina kerrotaan kyllä tilanteet, esim eronneen ja leskeksi jääneen ohjeet. Lukekaa, hyvät ihmiset, Uusi Testamentti.
        Itse olen eronnut ja en altista itseäni enää rakkauden kaipuussani miehille jotka heti haluavat seksiä. Tässäkin ajassa voi elää Luojan ohjeen mukaan.

        Tuossa oli, että nainen muuttuu mieheksi. Se on jokaisen oma asia.

        Tuo taisi olla Paavalin käsitys "kullakin olkoon". Kaikki eivät edes ota akkaa. Ja kuitenkin siihen aikaan ei taidettu ymmärtää, että myös homot ja lesbot ovat miehiä ja naisia, joilla on samanlaiset tarpeet kuin muillakin.


      • Juuri luin transihmisen tilityksen, jossa hän kertoo ettei ole koskaan ollut niin onnellinen kuin sukupuolenkorjaushoitojen jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Testamentti on luterilaisen kirkon ohjenuora, joka perustuu Jeesuksen opetukseen. "Kullakin miehellä olkoon oma vaimonsa, ja vaimolla miehensä haureuden syntien välttämiseksi" Vain yksi ja yhdelle. Lisäohjeina kerrotaan kyllä tilanteet, esim eronneen ja leskeksi jääneen ohjeet. Lukekaa, hyvät ihmiset, Uusi Testamentti.
        Itse olen eronnut ja en altista itseäni enää rakkauden kaipuussani miehille jotka heti haluavat seksiä. Tässäkin ajassa voi elää Luojan ohjeen mukaan.

        >Itse olen eronnut ja en altista itseäni enää rakkauden kaipuussani miehille jotka heti haluavat seksiä.

        Tarkoitat että eivät tunnusta haluavansa. Kyllä ne haluavat, jos ovat normaaleja ja sinä olet haluttava, vaikka eivät sitä heti julistaisikaan.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Itse olen eronnut ja en altista itseäni enää rakkauden kaipuussani miehille jotka heti haluavat seksiä.

        Tarkoitat että eivät tunnusta haluavansa. Kyllä ne haluavat, jos ovat normaaleja ja sinä olet haluttava, vaikka eivät sitä heti julistaisikaan.

        Satun sattuneesta syystä tietämään uskovien elämästä.

        Miehet haluavat seksiä toisella tapaamiskerralla. Ja uskova nainen antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja saattaa tietenkin fantasioida molemmista.

        Tai sitten hän saattaa olla fantisoimatta kummastakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Testamentti on luterilaisen kirkon ohjenuora, joka perustuu Jeesuksen opetukseen. "Kullakin miehellä olkoon oma vaimonsa, ja vaimolla miehensä haureuden syntien välttämiseksi" Vain yksi ja yhdelle. Lisäohjeina kerrotaan kyllä tilanteet, esim eronneen ja leskeksi jääneen ohjeet. Lukekaa, hyvät ihmiset, Uusi Testamentti.
        Itse olen eronnut ja en altista itseäni enää rakkauden kaipuussani miehille jotka heti haluavat seksiä. Tässäkin ajassa voi elää Luojan ohjeen mukaan.

        Kullakin miehellä olkoon vaimonsa.

        Tämä ei kyllä kerro mitään lukumäärästä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Satun sattuneesta syystä tietämään uskovien elämästä.

        Miehet haluavat seksiä toisella tapaamiskerralla. Ja uskova nainen antaa.

        Kyllä uskovat naiset monesti antaa ekalla tapaamiskerrallakin, kun sitä ei ruinaamalla yritä...

        Jumalatjalassa


    • Anonyymi

      Kulttuurikumous kun itseasiassa kristinuskon vastainen taistelu, niin ei vaatimuksia voida lopettaa. Kumous on pidettävä voimissaan ja sen takia vaikka nyt moniavioisuus on seuraava agenda jossain vaiheessa. Sitten tulee eläin- ja esineseksit jotka ovat jo käytössä monin paikoin. Myös Suomessa on jo esitetty vaatimus eläinseksiin. Itseasiassa yhteiskuntana olemme Sodoman tiellä ja Sodoman kohtalo on myös tämän vääjäämätön lopputulos. Korona on vasta varovaista alkusoittoa mitä tuleman pitää.

      • Sinulla on omituinen käsitys asioista.

        Aina on ollut omituisia ja hulluja ihmisiä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Sinulla on omituinen käsitys asioista.

        Aina on ollut omituisia ja hulluja ihmisiä.

        Hänelle seksi ja avioliitto on ehkä samoja asioita.


      • Voisit aluksi itse välttää Sodoman. Älä ole omahyväinen, älä itsekäs, auta köyhiä ja orpoja.

        Niin helppoa on välttää Sodoman tie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänelle seksi ja avioliitto on ehkä samoja asioita.

        Tahdotteko te tikapuut ottaa tämän hyttysen puolisoksenne saadaksenne yhteisen tilin osuuspankkiin?


      • Anonyymi

        Vapahtajan sydän itkee, kun me saastutamme elämän ja lastemme tulevaisuuden. On nähtävissä paatumus ja parannuksesta ei uskalla puhua edes kirkko. Päivi Räsänen on ainoa, joka puhuu totuutta. Miehet jättävät raskaimman osan hennolle naiselle vaikka mielellään ovat olevinaan seurakunnan vastuunkantajia. Eivät ole.


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/

        Suomeen avioliitto tuli reilut 400 vuotta sitten. Se on tavallaan varsin uusi asia ihmisen historiassa.

        Se ei ole uskonnollinen asia, vaan kuka tahansa voi solmia avioliiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/

        Artsi hei! Herätys!!! Moniavioisuus ei ole oikeasti tulossa.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artsi hei! Herätys!!! Moniavioisuus ei ole oikeasti tulossa.😂

        Näin Ylen kolumnissa tänään

        "Avioliittoinstituutio otti tärkeän askeleen neljä vuotta sitten, kun viimeinkin samaa sukupuolta olevat saivat mennä naimisiin. Laista puhutaan tasa-arvoisena avioliittolakina, mutta paskat se mikään tasa-arvoinen on niin kauan kuin avioliitossa olevien määrä on rajattu vain kahteen."
        https://yle.fi/uutiset/3-11843016


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Ylen kolumnissa tänään

        "Avioliittoinstituutio otti tärkeän askeleen neljä vuotta sitten, kun viimeinkin samaa sukupuolta olevat saivat mennä naimisiin. Laista puhutaan tasa-arvoisena avioliittolakina, mutta paskat se mikään tasa-arvoinen on niin kauan kuin avioliitossa olevien määrä on rajattu vain kahteen."
        https://yle.fi/uutiset/3-11843016

        Tuukka Tervonenko asian päättää kolumnillaan? Jotain järkeä juttuihin nyt. Tässä maassa saa kirjoitella ja vaatia kaikenlaista ja niin tehdäänkin mutta eihän moniavioisuus ole missään keskusteluissa vakavasti otettavissa kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/

        Onko moniavioisuudelle raamatullista estettä? Kieltoahan sille ei raamatussa ole mutta esimerkkejä moniavioisuudesta kyllä on muotoa yksi mies monta naista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuukka Tervonenko asian päättää kolumnillaan? Jotain järkeä juttuihin nyt. Tässä maassa saa kirjoitella ja vaatia kaikenlaista ja niin tehdäänkin mutta eihän moniavioisuus ole missään keskusteluissa vakavasti otettavissa kuitenkaan.

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        No mites asia on edistynyt 10 vuodessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        Artsi! Asiat joille ei ole yksinkertaisesti kannatuspohjaa eivät toteudu demokratiassa. Moniavioisuudelle ei ole. Tasa-arvoiselle avioliitolle oli, kansan ja sen edustajien tuki, kansahan siihen myötämieliset edustajat valitsi ja tukea todistavat myös lukuisat täysin samansuuntaiset kyselytkin pitkältäkin ajalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        Ja vihreitä on syytetty Raamatun vastaisiksi!

        Ja siinä taisi olla yhden nuoren idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        Onko raamatullista estettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artsi! Asiat joille ei ole yksinkertaisesti kannatuspohjaa eivät toteudu demokratiassa. Moniavioisuudelle ei ole. Tasa-arvoiselle avioliitolle oli, kansan ja sen edustajien tuki, kansahan siihen myötämieliset edustajat valitsi ja tukea todistavat myös lukuisat täysin samansuuntaiset kyselytkin pitkältäkin ajalta.

        ArtoTTT

        Kuinka hyväuskoinen oikein olet, homoavioliittolakia edelsi vuosikausien lobbaus mediassa jolla kansaa ohjattiin "oikeaan mielipiteeseen", Nyt mediat ovat aloittaneet seuraavan vaiheen eli moniavioisuuden pohjustamisen julkaisemalla säännöllisesti polyamoriaan positiivisesti suhtautuvia kirjoituksia. Tämähän sinsänsä voisi olla vitsi, mutta se että nämä tyypit saavat julkaista ylen/muiden medioiden alustoilla omia visioitaan uudesta polyamoria avioliittomallista ei suinkaan ole mikään vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/

        Mitä tulisi tehdä moniavioisessa kulttuurissa kristinuskoon kääntyneelle perheelle, jossa on yksi mies, useita vaimoja vieläkin lukuisampia lapsia? Tuleeko ylimääräiset vaimot ja heidän lapsensa lähettää matkoihinsa?

        Vai mitä kummaa tehdään? Hyväksytään asia, kun ei sille mitään voida? Taitaa mennä niin, että hyväksytään asia.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Kuinka hyväuskoinen oikein olet, homoavioliittolakia edelsi vuosikausien lobbaus mediassa jolla kansaa ohjattiin "oikeaan mielipiteeseen", Nyt mediat ovat aloittaneet seuraavan vaiheen eli moniavioisuuden pohjustamisen julkaisemalla säännöllisesti polyamoriaan positiivisesti suhtautuvia kirjoituksia. Tämähän sinsänsä voisi olla vitsi, mutta se että nämä tyypit saavat julkaista ylen/muiden medioiden alustoilla omia visioitaan uudesta polyamoria avioliittomallista ei suinkaan ole mikään vitsi.

        > Kuinka hyväuskoinen oikein olet, homoavioliittolakia edelsi vuosikausien lobbaus mediassa jolla kansaa ohjattiin "oikeaan mielipiteeseen",

        Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapahtajan sydän itkee, kun me saastutamme elämän ja lastemme tulevaisuuden. On nähtävissä paatumus ja parannuksesta ei uskalla puhua edes kirkko. Päivi Räsänen on ainoa, joka puhuu totuutta. Miehet jättävät raskaimman osan hennolle naiselle vaikka mielellään ovat olevinaan seurakunnan vastuunkantajia. Eivät ole.

        Miehet ovat seurakunnissa ja erilaissa uskonnollisissa liikkeisä vastuunkantajia ja sen ovat saanett monet pikkutytöt ja -pojat saaneet tuntea nahoissaan ja nahkojensa sisäpuolellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Kuinka hyväuskoinen oikein olet, homoavioliittolakia edelsi vuosikausien lobbaus mediassa jolla kansaa ohjattiin "oikeaan mielipiteeseen", Nyt mediat ovat aloittaneet seuraavan vaiheen eli moniavioisuuden pohjustamisen julkaisemalla säännöllisesti polyamoriaan positiivisesti suhtautuvia kirjoituksia. Tämähän sinsänsä voisi olla vitsi, mutta se että nämä tyypit saavat julkaista ylen/muiden medioiden alustoilla omia visioitaan uudesta polyamoria avioliittomallista ei suinkaan ole mikään vitsi.

        "Tämähän sinsänsä voisi olla vitsi, mutta se että nämä tyypit saavat julkaista ylen/muiden medioiden alustoilla omia visioitaan uudesta polyamoria avioliittomallista ei suinkaan ole mikään vitsi."

        Sananvapautta ei saa rajoittaa. Tämän allekirjoittavat luullakseni muutkin kuin persut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        HS:

        "Afrikassa kristityllä miehellä voi olla jopa seitsemän vaimoa"

        https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005522450.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Artsi hei! Herätys!!! Moniavioisuus ei ole oikeasti tulossa.😂

        Ja kun verrataan homojen aviolittoon. Sitä kannatti yli puolet kansasta.

        Moniavioliitto on kääntämätön lehti; ei ole hajuakaan kannatuksesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        Ja tuon jälkeen asiasta ei tainnut mitään sitten kuuluakaan?


      • Anonyymi

        Moniavioisuushan on varsin tavallista Afrikassa, muidenkin kuin muslimien keskuudessa. Ja pieni googletus kertoo, että osa kristillisistä kirkoistakin hyväksyy moniavioisuuden. Olosuhteiden pakosta ehkä mutta hyväksyy kuitenkin moniavioiset joukkoon kristittyjen.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet ovat seurakunnissa ja erilaissa uskonnollisissa liikkeisä vastuunkantajia ja sen ovat saanett monet pikkutytöt ja -pojat saaneet tuntea nahoissaan ja nahkojensa sisäpuolellakin.

        ArtoTTT

        Tarkoitatko nyt tätä vihreiden paikallipoliitikkoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämähän sinsänsä voisi olla vitsi, mutta se että nämä tyypit saavat julkaista ylen/muiden medioiden alustoilla omia visioitaan uudesta polyamoria avioliittomallista ei suinkaan ole mikään vitsi."

        Sananvapautta ei saa rajoittaa. Tämän allekirjoittavat luullakseni muutkin kuin persut.

        ArtoTTT

        Sananvapaus alkaa ollakin jo melkoinen vitsi myös, sinulla on sananvapaus jos olet samaa mieltä muuten ei olekaan.

        #“Kansalaispaneelin” tuottamassa raportissa ehdotetaan mm. ilmianto-organisaatiota ja antitrolleja, jotka valvoisivat sosiaalisen median keskustelua.#
        https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalainen-nuoriso-ministerion-toveripaneelin-tuottaman-raportin-ehdotukset-suoraan-diktatuurista/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kuinka hyväuskoinen oikein olet, homoavioliittolakia edelsi vuosikausien lobbaus mediassa jolla kansaa ohjattiin "oikeaan mielipiteeseen",

        Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole.

        -a-teisti-

        ArtoTTT

        #Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole. #

        EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua josta raamattu puhuukin. Lopun ajan ihmisten moraalista on moniakin kohtia Raamatussa.

        2 Tim. 3:
        Lopunajan ihmiset
        31Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniavioisuushan on varsin tavallista Afrikassa, muidenkin kuin muslimien keskuudessa. Ja pieni googletus kertoo, että osa kristillisistä kirkoistakin hyväksyy moniavioisuuden. Olosuhteiden pakosta ehkä mutta hyväksyy kuitenkin moniavioiset joukkoon kristittyjen.

        -a-teisti-

        Hyvä esimerkki kuinka uskonnot(kin) sopeutuvat paikallisiin normeihin ja perinteisiin, vierasuskonto joka ei hyväksy moniavioisuutta kulttuurissa josta on lähtöisin mutta erilaisissa olosuhteissa se sitten siihen sopeutuukin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole. #

        EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua josta raamattu puhuukin. Lopun ajan ihmisten moraalista on moniakin kohtia Raamatussa.

        2 Tim. 3:
        Lopunajan ihmiset
        31Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman.

        > EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua

        Laittomuutta teille mutta tajutkaa nyt ettei tiukat syntikäsityksenne ole minkään arvoisia suurimmalle osalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/

        Avioliitto on uusi asia kuten täällä jo muut sinua valistavat ja kun ei sen paremmin hepr. raamattu kuin UT edes tunne vihkimistä, mistä sinä nyt valitat? Miesten ylivallan murtumisesta , siitä ettei enää saa raamatulliseen tapaan ottaa haaremia, tai siitä että ei edes enää noudateta Paavalin ohjetta ettei pidä naida ollenkaan?
        Mikä nyt sinusta on "oikea" avioliitosäännöstö johon meidän kaikkien, myös muihin uskontoihin kuuluvien, ateistien ja maallistuneiden luterilaisten, pitää mielestäsi alistua? Onko se jokin kristillinen näkemys eikä esim. demokraattisen yhteiskunnan vapailla vaaleilla valittujen edustajien, eli kansan enemmistön lainsäädännössä ilmaisema tahto tasa-arvoon?


      • >Myös Suomessa on jo esitetty vaatimus eläinseksiin.

        Miksi, sillä eläimeen sekaantuminenhan on Suomessa laillista, kunhan eläintä ei vahingoiteta?

        >Itseasiassa yhteiskuntana olemme Sodoman tiellä ja Sodoman kohtalo on myös tämän vääjäämätön lopputulos.

        Sikäli tuskin, että Raamatun kuvaama Sodoma on yhä satua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/

        Nuo eivät ole mitään avioliittoja, toope.

        Miksi olet niin ihmeen kiinnostunut maailman omituisimmista ihmisistä? Etkö näe hörhöjä seurakunnassasi ihan tarpeeksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mites asia on edistynyt 10 vuodessa?

        Eipä mitenkään, eikä ole näköpiirissä että edistyisi seuraavinakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Tarkoitatko nyt tätä vihreiden paikallipoliitikkoa?

        Tarkoitan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Sananvapaus alkaa ollakin jo melkoinen vitsi myös, sinulla on sananvapaus jos olet samaa mieltä muuten ei olekaan.

        #“Kansalaispaneelin” tuottamassa raportissa ehdotetaan mm. ilmianto-organisaatiota ja antitrolleja, jotka valvoisivat sosiaalisen median keskustelua.#
        https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalainen-nuoriso-ministerion-toveripaneelin-tuottaman-raportin-ehdotukset-suoraan-diktatuurista/

        Persumediaa ei klikata niin kauan kuin se ei hyväksy Journalistin ohjeita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole. #

        EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua josta raamattu puhuukin. Lopun ajan ihmisten moraalista on moniakin kohtia Raamatussa.

        2 Tim. 3:
        Lopunajan ihmiset
        31Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman.

        >EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua josta raamattu puhuukin.

        Miten laittomuus voi nousta valtaan, kun itse edustajiemme kautta säädämme lait?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole. #

        EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua josta raamattu puhuukin. Lopun ajan ihmisten moraalista on moniakin kohtia Raamatussa.

        2 Tim. 3:
        Lopunajan ihmiset
        31Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman.

        Ja Timoteus hyötyi siitä tiedosta valtavasti?

        Luulen, ettei ollut mitään hyötyä.


      • Pätkä elokuvaa Kittilästä. En nähnyt siinä mitään hupaisaa


      • Anonyymi

        Eläimiin sekaantuminenhan on laillista tietyin edellytyksin ja sen suhteen onkin tosiaan esitetty vaatimuksia. Tämä on jo aika vakavasti otettava vaatimus:

        https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Lakialoite/Sivut/LA_51 2020.aspx

        Esineiden kanssa sekstailu on kyllä todella erikoista mutta ei kai kovinkaan haitallista itse esineelle?

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole. #

        EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua josta raamattu puhuukin. Lopun ajan ihmisten moraalista on moniakin kohtia Raamatussa.

        2 Tim. 3:
        Lopunajan ihmiset
        31Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman.

        Nykyajan ihmisten moraali kyllä Raamatun aikoja parempi, kaikilla on nyt sama ihmisarvo, miehet eivät omista vaimojaan eivätkä naiset ole vailla oikeuksia. Orjuus on lakkautettu, sodissa on säännöt, Raamatun aikaan voitiin vaikka kaikki viholliset, myös siviilit, tappaa tai ottaa orjiksi.Lapsia ja eläimiä suojellaan nyt, mutta muinoin kumpiakin voitiin kohdella julmasti, rangaistuksetkin olivat hyvin julmia.
        Itsekkäitä ihmiset olivat myös Raamatun aikaan, rakastivat rahaa, olivat ylpeitä ym. Tim 3 kuvaa ihmisiä sellaisina kuin olemme olleet siitä asti kun aloimme elää yhteiskunnissa ja joillakin oli mahdollisuus sortaa toisia." Lopun ajat" olivat ja menivät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mitään perälautaa ei enää ole kun avioliitto on irroitettu sekä biologiasta, uskonnosta että historiasta, tästähän varoitettiin kun avioliittolakia muutettiin, mutta kukaan ei tietenkään uskonut. Kirkon ovella ollaan tietysti jonossa, kun hyväksyitte tuonkin teidän on on hyväksyttävä tämäkin.

        https://listafriikki.com/elamantapa/10-epatavallista-avioliittoa/

        Mitä tarkoitat tuolla historialla? Pakkoavioliiitoja? Lapsiavioliittoja? Ostovaimoja? Moniavioisuutta?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Sinulla on omituinen käsitys asioista.

        Aina on ollut omituisia ja hulluja ihmisiä.

        Jopa sellaisia, jotka pelkäävät ja sen takia vastustavat kaikkea uutta.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Voisit aluksi itse välttää Sodoman. Älä ole omahyväinen, älä itsekäs, auta köyhiä ja orpoja.

        Niin helppoa on välttää Sodoman tie

        Minä yritin katsoa Google Mapsista, kuinka pitkä matka minun kotoani on Sodoman tielle, mutta Mapsi ei löytänyt tällaista tietä.

        Taitaa olla koko Sodoman tie peräisin jostakin kauhuromaanista.


      • Haluaisin nähdä miltä näyttäisit. Oma mahani meni pallukaksi sivusta, vaikka elämä parani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kehittyminen on vain yksi osa suurempaa kokonaisuutta jo kauan sitten alkaneesta liberaalista kehityksestä. Teille se on tietenkin kaikesta muusta irrallinen erillinen kysymys mutta todellisuudessa se ei sitä ole. #

        EI tietenkään se ole irrallinen juttu, se on osa laittomuuden valtaannousua josta raamattu puhuukin. Lopun ajan ihmisten moraalista on moniakin kohtia Raamatussa.

        2 Tim. 3:
        Lopunajan ihmiset
        31Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman.

        > 31 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. 2Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, 3rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, 4petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, 5he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman.

        Tätä teidän pitäisi saarnata koko HETEROKANSALLE. Julistaa samalla antaumuksella ja pieteetillä millä nyt julistatte HERTEROKANSALLE kuinka alhaisia, kieroutuneita ja surkeita homot ovatkaan.

        Sitten salinne täyttyvät tai eivät täyty mutta ei HRTEROKANSALLE homojen iljettävyydestä saarnaaminen sekään niitä täytä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        Saahan sitä vaatia Arto. Ihan mitä vain näköjään. Tuolla on toinen ketju jossa linkki kansalaisaloitteeseen jonka mukaan eräiden ehkäisykeinojen käyttämisestä tulisi naisia rangaista elinkautisella vankeustuomiolla. Ja tuo on ihan virallinen vaatimus jonka tarkoitus on saada meille voimaan tuollainen laki. Näitä vaatijoita on yli 6000. Silti se ei johda yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja vihreitä on syytetty Raamatun vastaisiksi!

        Ja siinä taisi olla yhden nuoren idea.

        Artsin kannattais tehdä kansalaisaloite moniavioisuuden puolesta, niin saisi samalla tehtyä kannatusgallupin.

        LippuHelvettiinKiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mites asia on edistynyt 10 vuodessa?

        Ei näyttäisi olevan asia vihreiden nuorten asialistalla.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Voisit aluksi itse välttää Sodoman. Älä ole omahyväinen, älä itsekäs, auta köyhiä ja orpoja.

        Niin helppoa on välttää Sodoman tie

        Huorintekijät nimenomaan ovat itsekeskeisiä ja itsekkäitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Vihreiden nuortenjärjestö vaati moniavioisuutta Suomeen jo kymmenen vuotta sitten.

        "IL: Vihreät nuoret haluavat moniavioisuuden Suomeen
        Vihreiden nuorisojärjestö haluaa mahdollistaa moniavioisuuden Suomessa, kertoo Iltalehti.
        IS
        19.7.2011 8:26
        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto (ViNO) haluaa muuttaa avioliittolakia niin, että puolisoiden sukupuolta tai lukumäärää ei määritellä."
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000416453.html

        Vihreät ovat luonnonvastaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artsi! Asiat joille ei ole yksinkertaisesti kannatuspohjaa eivät toteudu demokratiassa. Moniavioisuudelle ei ole. Tasa-arvoiselle avioliitolle oli, kansan ja sen edustajien tuki, kansahan siihen myötämieliset edustajat valitsi ja tukea todistavat myös lukuisat täysin samansuuntaiset kyselytkin pitkältäkin ajalta.

        Luonnollisuutta ei kansakunta päätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tulisi tehdä moniavioisessa kulttuurissa kristinuskoon kääntyneelle perheelle, jossa on yksi mies, useita vaimoja vieläkin lukuisampia lapsia? Tuleeko ylimääräiset vaimot ja heidän lapsensa lähettää matkoihinsa?

        Vai mitä kummaa tehdään? Hyväksytään asia, kun ei sille mitään voida? Taitaa mennä niin, että hyväksytään asia.

        -a-teisti-

        Se näyttää olevan steistille ongelma, vaikka ei itse olekaan moniavioisessa kulttuurissa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja kun verrataan homojen aviolittoon. Sitä kannatti yli puolet kansasta.

        Moniavioliitto on kääntämätön lehti; ei ole hajuakaan kannatuksesta

        Kansan kannatus ei todista sitä, onko jokin asia oikein. Monet kansan kannatukset moraalittomia. Kiina pohjoiskorea ja "neuvostoliitto" olivat "yksimielisiä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniavioisuushan on varsin tavallista Afrikassa, muidenkin kuin muslimien keskuudessa. Ja pieni googletus kertoo, että osa kristillisistä kirkoistakin hyväksyy moniavioisuuden. Olosuhteiden pakosta ehkä mutta hyväksyy kuitenkin moniavioiset joukkoon kristittyjen.

        -a-teisti-

        Kirkko joka hyväksyy moniavioisuuden ei ole kristillinen.


      • Anonyymi

        Eläimet eivät osaa tai pysty ilmaisemaan halukkuuttaan seksiin, joten eläinseksi ei ole tulossa lailliseksi. Kaikissa seksinmuodoissa kaikilta osapuolilta pitää saada lupa/suostumus.
        Samoin avioliitossa pitää olla kaikkien osapuolten suostumus liittoon. Eli alaikäinen ei ole lain mukaan kykenevä ilmaisemaan kyseistä suostumusta. (ei lapsiavioliittoja, eikä pedofiliaa)
        Sukulaisilla (tai kenelläkään muulla) ei ole oikeutta antaa suostumusta liittoon/seksiin toisen puolesta. Eli ei järjestettyjä pakkoavioliittoja.
        Dildolta ei tarvitse kysyä lupaa seksiin, joten esineseksiä saa harrastaa. Minun puolesta saa mennä vaikka Eiffel-tornin kanssa naimisiin. Seksi tosin voi olla vaikeampaa


    • ”Seuraavaksi kirkolliskoukselle tulee varmaan lakialoite moniavioisuuden hyväksyttäväksi.”

      Tuota, ei suomessa kirkko päätä valtion laeista! Kyllä sille pitää saada eduskunnan enemmistön hyväksyntä, jota tuskin tapahtuu. Vaatisihan se kymmenien eli satojen muiden lakien muuttamista eli on aikamoinen urakka.

      Sitten kirkko päättää kunhan maallinen lakiprosessi on päätöksessään.

      • Anonyymi

        ”Seuraavaksi kirkolliskoukselle tulee varmaan lakialoite moniavioisuuden hyväksyttäväksi.”

        Tuskin asia on vielä seuraavassa kokouksessa, mutta kulttuurikumoukselliset ottavat moniaviosuuden kyllä kun ehkä ymmärtävät että sillä tuotetaan vahinkoa uskoville ja kristinuskolle. Aina täytyy muistaa että tämä on se pääasia, vahingon tuottaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Seuraavaksi kirkolliskoukselle tulee varmaan lakialoite moniavioisuuden hyväksyttäväksi.”

        Tuskin asia on vielä seuraavassa kokouksessa, mutta kulttuurikumoukselliset ottavat moniaviosuuden kyllä kun ehkä ymmärtävät että sillä tuotetaan vahinkoa uskoville ja kristinuskolle. Aina täytyy muistaa että tämä on se pääasia, vahingon tuottaminen.

        Uskoville tuotetaan vahinkoa, jos lakiin esitetään Raamatun tapaa.

        Jo on aikoihin eletty!


      • torre5 kirjoitti:

        Uskoville tuotetaan vahinkoa, jos lakiin esitetään Raamatun tapaa.

        Jo on aikoihin eletty!

        Toisaalta tämäkin saattaa olla vähän kuin märkä päiväuni . Saahan sitä aitouskovat haaveilla mutta kun nyt edes saataisiin palstan aitolaiselle edes se yksi vaimo.

        Ihan vanha kansaviisauskin sen kiteyttää :

        "Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla”


      • Sinä et halua lakiin Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Seuraavaksi kirkolliskoukselle tulee varmaan lakialoite moniavioisuuden hyväksyttäväksi.”

        Tuskin asia on vielä seuraavassa kokouksessa, mutta kulttuurikumoukselliset ottavat moniaviosuuden kyllä kun ehkä ymmärtävät että sillä tuotetaan vahinkoa uskoville ja kristinuskolle. Aina täytyy muistaa että tämä on se pääasia, vahingon tuottaminen.

        "...kulttuurikumoukselliset ottavat moniaviosuuden kyllä..."

        Ahaa, siis nämä Ahviot ym. jotka ajavat kulttuurivallankumousta, ovatkin tuollaisella asialla.


    • Anonyymi

      Vuosaaressa kokeilu on jo pitkällä. Miehellä voi olla monta vaimoa, jotka viranomaisten papereissa ovat yh-äitejä. Lapsia putkahtaa aika ajoin ja tuet vuoksevat.

    • Anonyymi

      Eivät, ei ole, ei tule. Siinä vastaukset kysymyksiisi, joten ole ihan huoleti.

    • Anonyymi

      Mitäs pahaa siinä on? Seemiläisetkin kansat sitä harrastivat ennen Rooman ja muun lännen miekkaa. Omistatko sinä toisen ihmisen sen sormiin työnnetyllä renkaalla.

    • Anonyymi

      Eikös tämä olisi se "aito" avioliitto?

    • Anonyymi

      Raamatussa moniavioisuus on arkipäivää.

    • Anonyymi

      Varmaa on että tässäkään asiassa ei raamatusta löydy ohjetta joka ei olisi ristiriidassa raamatun kanssa. Mutta näinhän on oli asia mikä hyvänsä. Edelleen ihmettelen että tätä "jumalan" kirjaa ei ole saatu kirjoitettua selkeään muotoon. Luulisi että "kaikkivaltias ja kaikkitietävä" olisi pystynyt parempaan. Onkohan teillä hihhulit varmasti munat oikeassa korissa?

    • Ei kait kirkolliskokous osallistu lainsäädäntöön ja kansalaisaloitteita voi rustata kuka tahansa netissä ja jos saa siihen vaadittavat allekirjoitukset niin homma saattaa edetä tai sitten ei.

      Sinänsä tämä on aika huono olkinukke koska tosiaan Raamatussa tuo "polygamia" oli ihan tuiki tavallista. Oikeasti tässä tietenkin on taas kaltevan pinnan ajattelu jota aitouskovat innokkaasti harrastavat ja tämänkin aloituksen perinmäinen tarkoitus on tuoda ilmi tuo kuinka kun muutamat homot pääsevät vihille seuraa siitä sitten vaikka mitä kamalaa , tosin tässä tämä puree itseään hiukan nilkkaan koska polygamian laillistaminenhan olisi askel raamatullisempaan suuntaan :d

      • >tosin tässä tämä puree itseään hiukan nilkkaan koska polygamian laillistaminenhan olisi askel raamatullisempaan suuntaan :d

        Kuten sanoin, pahinta tässä onkin varmaan se, että samat oikeudet sallittaisiin myös naisille, mikä taas on sovittamattomassa ristiriidassa Raamatun edustaman ajatusmaailman kanssa.


    • Anonyymi

      Raamattu hyväksyy miehen moniavioisuuden. Jopa Jeesuskin hyväksyi sen, kun häneltä kysyttiin erästä asiaa liittyen lankousavioliittoon, mikä johtaa usein moniavioisuuteen.

      Kun Paavali sanoi, että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies, se ei tarkoita sitä, etteikö miehellä saisi olla montaa vaimoa. Se tarkoittaa sitä, että seurkaunnan johtajaksi tulee valita mies, jolla on enintään yksi vaimo.

      Evankelisluterilaisen kirkon säännöt avioliittoon vihkimisestä ja erosta eivät vastaan sitä, mitä Jumala on asiasta säätänyt.

      2 Aik 24:2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.
      3 Jojada otti hänelle kaksi vaimoa, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Itse ymmärrän että Jumala sieti aikoinaan moniaviosuuttakin mutta varoitti joku suoraan tai epäsuoraan niistä ongelmista joita tämä tuo miehelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärrän että Jumala sieti aikoinaan moniaviosuuttakin mutta varoitti joku suoraan tai epäsuoraan niistä ongelmista joita tämä tuo miehelle.

        Mitä ongelmia haaremi tuotti miehille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärrän että Jumala sieti aikoinaan moniaviosuuttakin mutta varoitti joku suoraan tai epäsuoraan niistä ongelmista joita tämä tuo miehelle.

        Jumalan ei tarvitse "sietää" yhtään mitään, sillä Hän on Kaikkivaltias. Tai jos on, aitouskovien kuvauksen mukaanhan Hän ilmeisesti ei täysin ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärrän että Jumala sieti aikoinaan moniaviosuuttakin mutta varoitti joku suoraan tai epäsuoraan niistä ongelmista joita tämä tuo miehelle.

        Ymmärrät mitä haluat.

        Minä ymmärrän, että Jumala hyväksyy kaikki liitot. Antoi jopa ohjeen miten kohdella toista vaimoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärrän että Jumala sieti aikoinaan moniaviosuuttakin mutta varoitti joku suoraan tai epäsuoraan niistä ongelmista joita tämä tuo miehelle.

        Puhut valhetta. Jumalan ei tarvitse mitään sietää.

        Jumalan laki on pyhä ja vanhurskas, joten miehen moniavioisuuskin on vanhurskasta. Jumala on säätänyt, että miehen moniavioisuus on oikein, kunhan moniavioinen mies noudattaa avioliitossaan lain käskyjä.

        Jes 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      Kun Jeesus palaa ja perustaa 1000-vuotiskautensa valtakunnan, silloin on miehiä, jotka ottavat 7 vaimoa.

      Jes 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.

      • Anonyymi

        Kuvastaa naisten suurta hätää!

        Ottavatko miehet hoteisiinsa näitä naisia niin siitä emme tiedä!


      • Moniavioisuus on nyt juutalaisuudessa kielletty (tietyin poikkeuksin, esim. arabimaiden juutalaiset) mutta jesajoiden aikaan se oli sallittu eikä Jesaja puhu mistään Jeesuksen paluusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvastaa naisten suurta hätää!

        Ottavatko miehet hoteisiinsa näitä naisia niin siitä emme tiedä!

        Eiköhän tuo kuvasta miesten toiveajattelea ja sen aikaista käsitystä jossa nainen oli aika mitätön mieheen verrattuna.


      • Vielä ei näy merkkejä siitä, että naimattomuudesta olisi tulossa naiselle häpeä. Ilmeisesti tähän suuntaan aletaan jossain vaiheessa kuitenkin mennä, vai mitä tuo Raamatun kohta muuten tarkoittaisi?

        Vai julistaako Jeesus hyökättyään naisten naimattomuuden häpeäksi yliluonnollisessa viisaudessaan? Kovin hienoa kuvaa tuo ei hänen hallitsemastaan kunkkukunnasta kyllä anna; toivottavasti kaveri pysyykin kolossaan siellä ylhäällä vielä pitkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvastaa naisten suurta hätää!

        Ottavatko miehet hoteisiinsa näitä naisia niin siitä emme tiedä!

        >Kuvastaa naisten suurta hätää!

        juuri niin!

        Minkä takia Jeesuksen valtakunnassa naisilla on suuri hätä eikä onni? Nykyhallituskin on paljon parempi vaihtoehto siinä suhteessa.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Vielä ei näy merkkejä siitä, että naimattomuudesta olisi tulossa naiselle häpeä. Ilmeisesti tähän suuntaan aletaan jossain vaiheessa kuitenkin mennä, vai mitä tuo Raamatun kohta muuten tarkoittaisi?

        Vai julistaako Jeesus hyökättyään naisten naimattomuuden häpeäksi yliluonnollisessa viisaudessaan? Kovin hienoa kuvaa tuo ei hänen hallitsemastaan kunkkukunnasta kyllä anna; toivottavasti kaveri pysyykin kolossaan siellä ylhäällä vielä pitkään.

        Parasta tuossa kohdassa on helppoheikeille kuitenkin se, ettei noille naisille tarvitse edes olla leipää ja vaatteita.

        No ajat on muuttuneet jos polygamia laki tulisi niin tiedän lähistötä parikin isontalon emäntää jotka voisivat ottaa useammankin paitaressun Jaskan itselleen, etteivät naimattomuuden häpeää joutuisi kärsimään eikä tarttisi varmaan edes tuoda omia leipiä tai haalareita.


      • Anonyymi

        Jeesus ei perusta mitään 1000-vuotisia valtakuntia, tämä on sitä Mellerin oppia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei perusta mitään 1000-vuotisia valtakuntia, tämä on sitä Mellerin oppia!

        Tämä on siis Mellerin märkä päiväuni . Sehän kyllä sopii kuin nenäpäähän. Sillähän oli niitä naisjuttuja ja varmaan ovelana kettu yritti vähän kuin "varaslähtönä" parannella asemiaan kun eihän hautaankaatuva ukonrahjus tietenkään mikään jackpot ole noillakaan markkinoilla ja toisaalta kukapa sitä sikaa säkissä ostaisi.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Moniavioisuus on nyt juutalaisuudessa kielletty (tietyin poikkeuksin, esim. arabimaiden juutalaiset) mutta jesajoiden aikaan se oli sallittu eikä Jesaja puhu mistään Jeesuksen paluusta.

        Jumala ei ole kieltänyt koskaan miehen moniavioisuutta. Sellainen juutalaisuus, joka kieltää moniavioisuuden, ei ole oikeaa juutalaisuutta vaan eksymystä ja tottelemattomuutta. Juutalaiset ovat usein olleet tottelemattomia, joten sen takia heidät on heitetty usein maastaan ulos.

        5 Moos 4:2 Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei perusta mitään 1000-vuotisia valtakuntia, tämä on sitä Mellerin oppia!

        Kyllä perustaa. Koitappa lukea Raamattua. Jeesus Kristus on 1000-vuotiskaudella koko maailman kuningas.

        Ilm 20:2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
        4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä perustaa. Koitappa lukea Raamattua. Jeesus Kristus on 1000-vuotiskaudella koko maailman kuningas.

        Ilm 20:2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
        4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

        Onko tuo samanlaista soopaa kuin kaikissa uskonnoissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole kieltänyt koskaan miehen moniavioisuutta. Sellainen juutalaisuus, joka kieltää moniavioisuuden, ei ole oikeaa juutalaisuutta vaan eksymystä ja tottelemattomuutta. Juutalaiset ovat usein olleet tottelemattomia, joten sen takia heidät on heitetty usein maastaan ulos.

        5 Moos 4:2 Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.

        Saammeko suojella lapsia eihän tora käske sellaista, entä orjuus, sitä kai pitää ylläpitää? Kukaan ei diaporassa ole pakosta, et varmaan ole kuullut Israelin valtiosta?


    • Abraham, Isak, Jakob ja käytännössä koko Israel käytännössä eli lain suojamaassa luonnottomuudessa. Vasta oppineet sen kielsivät.

      • Anonyymi

        Jumala ei ole koskaan kieltänyt koskaan moniavioisuutta. Sellainen juutalaisuus, joka kieltää moniavioisuuden, ei ole oikeaa juutalaisuutta vaan eksymystä ja tottelemattomuutta. Juutalaiset ovat usein olleet tottelemattomia, joten sen takia heidät on heitetty usein maastaan ulos.

        2 Aik 24:2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.
        3 Jojada otti hänelle kaksi vaimoa, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.

        5 Moos 4:2 Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.


    • Anonyymi

      Mitä haittaa siitä olisi, että olisi mahdollisuus moniavioon? Eihän se ole niiltä, jotka haluavat avioitua vain yhden henkilön kanssa mitenkään pois.

      • Anonyymi

        RAAMATUN ennistukset toteutuvat parhaillaan. Jumalattomuus ja väärät profeetat (islam,kommunismi) ovat läsnä. Jumala tuhoaa kaiken, josta korona on hyvä esimerkki. Lisää on tulossa ja hallituksien voimat raukeaa ja ihmiset tulevat voimattomiksi sen tähden , mikä kohtaa asuttua maata. SAATANALLA on hyvin hyvin vähän aikaa ja se saa yhä enemmän ihmisten sekoilua aikaan, josta mm homoliitot on esimerkkinä. Päivi Räsänen on yksi jota pilkataan ja saatana käy hänen kimppuunsa Toiviaisten kaltaisten ateistien ja yksisilmäisyyden saattelemana, mutta PÄIVI seisoo voittajan puolella ja se on Jumalan sanaa.


      • Tuolla todennäköisesti olisi ainakin syntyvyyttä lisäävä vaikutus .


      • Anonyymi kirjoitti:

        RAAMATUN ennistukset toteutuvat parhaillaan. Jumalattomuus ja väärät profeetat (islam,kommunismi) ovat läsnä. Jumala tuhoaa kaiken, josta korona on hyvä esimerkki. Lisää on tulossa ja hallituksien voimat raukeaa ja ihmiset tulevat voimattomiksi sen tähden , mikä kohtaa asuttua maata. SAATANALLA on hyvin hyvin vähän aikaa ja se saa yhä enemmän ihmisten sekoilua aikaan, josta mm homoliitot on esimerkkinä. Päivi Räsänen on yksi jota pilkataan ja saatana käy hänen kimppuunsa Toiviaisten kaltaisten ateistien ja yksisilmäisyyden saattelemana, mutta PÄIVI seisoo voittajan puolella ja se on Jumalan sanaa.

        Raamattu ei osaa sanoa mitään kommunismista, jota on lähinnä Kuubassa, ei islamista, ei Yhdysvalloista, ei saunasta, ei junista tai lentokoneista.

        Raamattu on turha kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAAMATUN ennistukset toteutuvat parhaillaan. Jumalattomuus ja väärät profeetat (islam,kommunismi) ovat läsnä. Jumala tuhoaa kaiken, josta korona on hyvä esimerkki. Lisää on tulossa ja hallituksien voimat raukeaa ja ihmiset tulevat voimattomiksi sen tähden , mikä kohtaa asuttua maata. SAATANALLA on hyvin hyvin vähän aikaa ja se saa yhä enemmän ihmisten sekoilua aikaan, josta mm homoliitot on esimerkkinä. Päivi Räsänen on yksi jota pilkataan ja saatana käy hänen kimppuunsa Toiviaisten kaltaisten ateistien ja yksisilmäisyyden saattelemana, mutta PÄIVI seisoo voittajan puolella ja se on Jumalan sanaa.

        Niin että ihanko korona? No kuule miksi sitten ihminen on keksinyt rokotteen joka tehoaa? Vai onko tuon rokotteen keksinyt itse pääper.gele? Kun vuoden päästä korona on pelkkä ikävä muisto, ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAAMATUN ennistukset toteutuvat parhaillaan. Jumalattomuus ja väärät profeetat (islam,kommunismi) ovat läsnä. Jumala tuhoaa kaiken, josta korona on hyvä esimerkki. Lisää on tulossa ja hallituksien voimat raukeaa ja ihmiset tulevat voimattomiksi sen tähden , mikä kohtaa asuttua maata. SAATANALLA on hyvin hyvin vähän aikaa ja se saa yhä enemmän ihmisten sekoilua aikaan, josta mm homoliitot on esimerkkinä. Päivi Räsänen on yksi jota pilkataan ja saatana käy hänen kimppuunsa Toiviaisten kaltaisten ateistien ja yksisilmäisyyden saattelemana, mutta PÄIVI seisoo voittajan puolella ja se on Jumalan sanaa.

        Vai niin. Tämä selvä.


      • Olet kehittynyt. Puolet meni oikein. Minä kun olen eläkkeellä.


    • Moniavioisuus on Raamatun perusoppi avioliitosta.

    • Anonyymi

      Raamattu hyväksyy miehen moniavioisuuden. Jopa Jeesuskin hyväksyi sen, kun häneltä kysyttiin erästä asiaa liittyen lankousavioliittoon, mikä johtaa usein moniavioisuuteen.

      Kun Paavali sanoi, että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies, se ei tarkoita sitä, etteikö miehellä saisi olla montaa vaimoa. Se tarkoittaa sitä, että seurkaunnan johtajaksi tulee valita mies, jolla on enintään yksi vaimo.

      Evankelisluterilaisen kirkon säännöt avioliittoon vihkimisestä ja erosta eivät vastaan sitä, mitä Jumala on asiasta säätänyt.

      2 Aik 24:2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.
      3 Jojada otti hänelle kaksi vaimoa, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.

      Jes 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Kun Paavali sanoi, että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies, se ei tarkoita sitä, etteikö miehellä saisi olla montaa vaimoa. Se tarkoittaa sitä, että seurakunnan johtajaksi tulee valita mies, jolla on enintään yksi vaimo. Naista ei myöskään saa valita seurakunnan paimeneksi, naispappeus on siis kielletty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun Paavali sanoi, että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies, se ei tarkoita sitä, etteikö miehellä saisi olla montaa vaimoa. Se tarkoittaa sitä, että seurakunnan johtajaksi tulee valita mies, jolla on enintään yksi vaimo. Naista ei myöskään saa valita seurakunnan paimeneksi, naispappeus on siis kielletty.

        Paavali määrää. Vaikea uskoa.


      • Anonyymi

        ArtoTTT

        #Raamattu hyväksyy miehen moniavioisuuden. Jopa Jeesuskin hyväksyi sen, kun häneltä kysyttiin erästä asiaa liittyen lankousavioliittoon, mikä johtaa usein moniavioisuuteen.#

        Tuo on kyllä melkoista vääristelyä jo,

        Jeesus ei ole ilmoittanut hyväksyvänsä moniavioisuutta, Jeesuksen mukaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli luoda ihminen mieheksi ja naiseksi, avioliitto on siis yhden miehen ja yhden naisen liitto, Vanhassa testamentissa ihmiset toki toimivat toisin, mutta Jeesuksen mukaan se ei kuvasta Jumalan alkuperäistä tarkoitusta avioliitosta. Saddukeusten esittämä(Oliko keksitty?) esimerkki ei kerro moniavioisuudesta, että muita vaimoja olisi edes ollut tai että Jeesus olisi edes hyväksynyt menettelyn, saddukeusten maalina keskustelussa oli hyökätä ylösnousemus oppia vastaan johon he eivät uskoneet.

        Mark. 10:
        2Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, oliko miehen lupa hyljätä vaimonsa. 3Hän vastasi ja sanoi heille: "Mitä Mooses on teille säätänyt?" 4He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon". 5Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen. 6Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. 7Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. 8Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. 9Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        #Kun Paavali sanoi, että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies, se ei tarkoita sitä, etteikö miehellä saisi olla montaa vaimoa. Se tarkoittaa sitä, että seurkaunnan johtajaksi tulee valita mies, jolla on enintään yksi vaimo.#

        Tuo kohta tarkoittaa sitä ettei eronnut ja uudelleen naimisiin mennyt mies sovi seurakunnan johtajaksi, näinhän se on monissa seurakunnissa vielä tänäkin päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Raamattu hyväksyy miehen moniavioisuuden. Jopa Jeesuskin hyväksyi sen, kun häneltä kysyttiin erästä asiaa liittyen lankousavioliittoon, mikä johtaa usein moniavioisuuteen.#

        Tuo on kyllä melkoista vääristelyä jo,

        Jeesus ei ole ilmoittanut hyväksyvänsä moniavioisuutta, Jeesuksen mukaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli luoda ihminen mieheksi ja naiseksi, avioliitto on siis yhden miehen ja yhden naisen liitto, Vanhassa testamentissa ihmiset toki toimivat toisin, mutta Jeesuksen mukaan se ei kuvasta Jumalan alkuperäistä tarkoitusta avioliitosta. Saddukeusten esittämä(Oliko keksitty?) esimerkki ei kerro moniavioisuudesta, että muita vaimoja olisi edes ollut tai että Jeesus olisi edes hyväksynyt menettelyn, saddukeusten maalina keskustelussa oli hyökätä ylösnousemus oppia vastaan johon he eivät uskoneet.

        Mark. 10:
        2Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, oliko miehen lupa hyljätä vaimonsa. 3Hän vastasi ja sanoi heille: "Mitä Mooses on teille säätänyt?" 4He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon". 5Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen. 6Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. 7Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. 8Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. 9Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        #Kun Paavali sanoi, että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies, se ei tarkoita sitä, etteikö miehellä saisi olla montaa vaimoa. Se tarkoittaa sitä, että seurkaunnan johtajaksi tulee valita mies, jolla on enintään yksi vaimo.#

        Tuo kohta tarkoittaa sitä ettei eronnut ja uudelleen naimisiin mennyt mies sovi seurakunnan johtajaksi, näinhän se on monissa seurakunnissa vielä tänäkin päivänä.

        >>>Jeesus ei ole ilmoittanut hyväksyvänsä moniavioisuutta<<<

        Kyllä hyväksyi. Se lukee myös Mooseksen laissa, minkä Jeesus hyväksyi. Hän hyväksyi myös lankousavioliitton. On päivän selvä asia, että lain käskyt miehen moniavioisuudesta ovat Jumalan tahdon mukaisia.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        >>>Jeesuksen mukaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli luoda ihminen mieheksi ja naiseksi, avioliitto on siis yhden miehen ja yhden naisen liitto, <<<

        Jeesus ei tarkoittanut tässä kohtaa miehen vaimojen lukumäärää. Sinä vääristelet Raamattua. Herran mielestä on oikein, jos miehellä on kaksi vaimoa tai setsemän.

        2 Aik 24:2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.
        3 Jojada otti hänelle kaksi vaimoa, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.

        Jes 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.

        >>>Tuo kohta tarkoittaa sitä ettei eronnut ja uudelleen naimisiin mennyt mies sovi seurakunnan johtajaksi<<<

        Taas vääristelet Raaattua. Jos miehellä on lakiin perustuva syy antaa ero vaimolle esim. haureuden takia, niin hänen avioliittonsa on purkautunut. Mies voi ottaa uuden vaimon ja jos hän on silloin ainoa vaimo, hän saa olla myös seurakaunnan paimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jeesus ei ole ilmoittanut hyväksyvänsä moniavioisuutta<<<

        Kyllä hyväksyi. Se lukee myös Mooseksen laissa, minkä Jeesus hyväksyi. Hän hyväksyi myös lankousavioliitton. On päivän selvä asia, että lain käskyt miehen moniavioisuudesta ovat Jumalan tahdon mukaisia.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        >>>Jeesuksen mukaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus oli luoda ihminen mieheksi ja naiseksi, avioliitto on siis yhden miehen ja yhden naisen liitto, <<<

        Jeesus ei tarkoittanut tässä kohtaa miehen vaimojen lukumäärää. Sinä vääristelet Raamattua. Herran mielestä on oikein, jos miehellä on kaksi vaimoa tai setsemän.

        2 Aik 24:2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.
        3 Jojada otti hänelle kaksi vaimoa, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.

        Jes 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.

        >>>Tuo kohta tarkoittaa sitä ettei eronnut ja uudelleen naimisiin mennyt mies sovi seurakunnan johtajaksi<<<

        Taas vääristelet Raaattua. Jos miehellä on lakiin perustuva syy antaa ero vaimolle esim. haureuden takia, niin hänen avioliittonsa on purkautunut. Mies voi ottaa uuden vaimon ja jos hän on silloin ainoa vaimo, hän saa olla myös seurakaunnan paimen.

        ArtoTTT

        Juurihan tuossa Jeesus kumosi Mooseksen opetuksen avioerosta, koska se ei ollut Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Jeesus sanoi mieheksi ja naiseksi, siis yksikössä, Jeesus ei sanonut mieheksi ja naisiksi, eikä myöskään kahdeksi mieheksi tai kahdeksi naiseksi. Aviorikos kylläkin saattaa olla peruste avioerolle, mutta uudelleen avioituminen onkin toinen juttu.

        1. Korinttolaiskirje 7:11
        mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Juurihan tuossa Jeesus kumosi Mooseksen opetuksen avioerosta, koska se ei ollut Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Jeesus sanoi mieheksi ja naiseksi, siis yksikössä, Jeesus ei sanonut mieheksi ja naisiksi, eikä myöskään kahdeksi mieheksi tai kahdeksi naiseksi. Aviorikos kylläkin saattaa olla peruste avioerolle, mutta uudelleen avioituminen onkin toinen juttu.

        1. Korinttolaiskirje 7:11
        mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

        UT ja kielto haaremin perustamiselle? Ei sellaista ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Juurihan tuossa Jeesus kumosi Mooseksen opetuksen avioerosta, koska se ei ollut Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Jeesus sanoi mieheksi ja naiseksi, siis yksikössä, Jeesus ei sanonut mieheksi ja naisiksi, eikä myöskään kahdeksi mieheksi tai kahdeksi naiseksi. Aviorikos kylläkin saattaa olla peruste avioerolle, mutta uudelleen avioituminen onkin toinen juttu.

        1. Korinttolaiskirje 7:11
        mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

        Hyvä esimerkki siitä kuinka kaukana Raamatusta olemme olleet. Ja yhä olemme.

        Uskovat samassa veneessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT ja kielto haaremin perustamiselle? Ei sellaista ole.

        ArtoTTT

        Paavali puhuu yksikössä, mies ja vaimo. Käy vaikka lukemassa 7 luku.

        1. Korinttolaiskirje 7:2
        mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Hyvä esimerkki siitä kuinka kaukana Raamatusta olemme olleet. Ja yhä olemme.

        Uskovat samassa veneessä.

        ArtoTTT

        Ihmiset ovat hylänneet Jumalan sanan opetukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Ihmiset ovat hylänneet Jumalan sanan opetukset.

        Jos ovat koskaan niitä kovin vakavasti ottaneetkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Juurihan tuossa Jeesus kumosi Mooseksen opetuksen avioerosta, koska se ei ollut Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Jeesus sanoi mieheksi ja naiseksi, siis yksikössä, Jeesus ei sanonut mieheksi ja naisiksi, eikä myöskään kahdeksi mieheksi tai kahdeksi naiseksi. Aviorikos kylläkin saattaa olla peruste avioerolle, mutta uudelleen avioituminen onkin toinen juttu.

        1. Korinttolaiskirje 7:11
        mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

        Ymmärrätkö taistelusi olevan ylipäätään olevan turhaa? Ei vuosituhansia vanhat kirjoitukset ole enää monilta osin millään sovellettavissa nykyaikaan. Ja monilta osin ette niitä itsekään sovella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö taistelusi olevan ylipäätään olevan turhaa? Ei vuosituhansia vanhat kirjoitukset ole enää monilta osin millään sovellettavissa nykyaikaan. Ja monilta osin ette niitä itsekään sovella.

        ArtoTTT

        Niin onko se turhaa?

        Job 19:25
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Niin onko se turhaa?

        Job 19:25
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

        Mitä hyötyä sinulle on siitä mitä Job uskoi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Ihmiset ovat hylänneet Jumalan sanan opetukset.

        Ei ole kyllä mikään ihme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Juurihan tuossa Jeesus kumosi Mooseksen opetuksen avioerosta, koska se ei ollut Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Jeesus sanoi mieheksi ja naiseksi, siis yksikössä, Jeesus ei sanonut mieheksi ja naisiksi, eikä myöskään kahdeksi mieheksi tai kahdeksi naiseksi. Aviorikos kylläkin saattaa olla peruste avioerolle, mutta uudelleen avioituminen onkin toinen juttu.

        1. Korinttolaiskirje 7:11
        mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

        Jumalan alkuperäinen tarkoitus? Mies saa erota, nainen ei, eikä mieskään saa ottaa uutta vaimoa vaan pitää elää selibaatissa kunnes kuolee? Sehän on vastoin lakiakin. Avioliitto hepr. raamatussa ja sen laissa on ihmisten välinen sopimus, ei ikuisrangaistus, mutta liitto suosi kyllä miestä, naisen oikeudet olivat vähäiset ja riippuivat miehen suostumuksesta.

        Jos nainen halusi eroa mutta mies ei siihen suostunut, nainen voi kyllä jättää miehen ja elää avosuhteessa uuden miehen kanssa, mutta silloin parin piti yrittää elää saamatta lapsia joihin kohdistui sanktio tässä tapauksessa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Jumalan alkuperäinen tarkoitus? Mies saa erota, nainen ei, eikä mieskään saa ottaa uutta vaimoa vaan pitää elää selibaatissa kunnes kuolee? Sehän on vastoin lakiakin. Avioliitto hepr. raamatussa ja sen laissa on ihmisten välinen sopimus, ei ikuisrangaistus, mutta liitto suosi kyllä miestä, naisen oikeudet olivat vähäiset ja riippuivat miehen suostumuksesta.

        Jos nainen halusi eroa mutta mies ei siihen suostunut, nainen voi kyllä jättää miehen ja elää avosuhteessa uuden miehen kanssa, mutta silloin parin piti yrittää elää saamatta lapsia joihin kohdistui sanktio tässä tapauksessa.

        ArtoTTT

        Nyt on hieman vaikea yhdistää mihin viittaat, eiköhän molempia kehoiteta olemaan eroamatta. Molemmilla on myös oikeuksia ja velvollisuuksia.

        1 Kor. 7:
        4Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.

        Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; 11 mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Nyt on hieman vaikea yhdistää mihin viittaat, eiköhän molempia kehoiteta olemaan eroamatta. Molemmilla on myös oikeuksia ja velvollisuuksia.

        1 Kor. 7:
        4Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.

        Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; 11 mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

        Paavali ei määrää suomalaisia.

        Yritä oppia edes se.


    • Anonyymi

      Espoon uusi piispa kannattaa kaikkia sairaita perversioita ja vihreiden homopedofiilien ajamia hankkeita meidän oman kansamme ja kulttuurimme tuhoamiseksi.

      • No mitä sulta poloiselta on taas viety ?


    • Anonyymi

      Avioliittolain mukaan puolison kuuluu pitää huolta kumppanistaan . Jos puolisoita on enemmän kuin yksi, niin miten vastuu jaetaan ? Jos esim. 2 naista ja 1 mies , niin joutuuko toinen nainen maksamaan sekä miehen , että toisen naisen kulut , vai pelkästään miehen elatuksen , olettaen ettei miehen tulot riitä kaikkien kolmen elättämiseen. Vai pitääkö kummankin naisen elättää miestä ?

      • Anonyymi

        Raamatun lain mukaan mies ei saa ottaa uusia vaimoja, jos se on ensimmäiseltä vaimolta pois. Miehen tulee kohdella vaimojaan tasapuoliseesti.

        2 Moos 21:10 Jos isäntä ottaa toisen vaimon, hän ei saa vähentää ensimmäisen ruokaa, vaatetusta eikä aviollisia oikeuksia.


    • Anonyymi

      Ei mitään moniavoisuutta, kauheaa ajatuksen tasollakin.

      • Anonyymi

        Kun Jeesus palaa ja perustaa 1000-vuotisen valtakunnan, silloin on miehiä, jotka ottavat 7 vaimoa.

        Jes 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.


    • Anonyymi

      Vihervasemmiston moniavioisuus ei ole oikeasti miehen moniavioisuutta vaan parinvaihtoa. Vihervasemmiston moniavioisuudella ei ole mitään tekemistä Raamatussa mainitus miehen moniavioisuuden kanssa, vaan vihervassareiden parinvaihto on haureutta.

      • Miten tuo politiikkaan liittyy?

        Eikö moniavioisuus voi olla kaikille niille, jotka sellaista haluavat? Parinvaihto ei myöskään ole politiikkaa.

        Monen vaimon ottaminen lienee uskonnollista.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Miten tuo politiikkaan liittyy?

        Eikö moniavioisuus voi olla kaikille niille, jotka sellaista haluavat? Parinvaihto ei myöskään ole politiikkaa.

        Monen vaimon ottaminen lienee uskonnollista.

        Tämä on sairasta vihervasemmistolaista kommuunielämää, jossa on miesten ja naisten välisiä vapaita seksisuhteita.

        Mikko, 26, on polyamorinen ja haluaa purkaa monisuhteisuuteen liitettyjä tabuja.

        https://areena.yle.fi/1-50211575#autoplay=true


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on sairasta vihervasemmistolaista kommuunielämää, jossa on miesten ja naisten välisiä vapaita seksisuhteita.

        Mikko, 26, on polyamorinen ja haluaa purkaa monisuhteisuuteen liitettyjä tabuja.

        https://areena.yle.fi/1-50211575#autoplay=true

        Salomonilla oli 1000 vaimoa. Ja Daavililla vaimoja ja sivuvaimoja.

        Vähän rajaa sun juttuihin!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Salomonilla oli 1000 vaimoa. Ja Daavililla vaimoja ja sivuvaimoja.

        Vähän rajaa sun juttuihin!

        Salomon 1000 vaimoa ylitti sen rajan, mikä oli lain mukaan sallittua kuninkaalle. Kuningas ei saanut hakea hevosiakaan Egyptistä, mutta Salomo teki senkin synnin. Se on vähän kun alkaisi pröystäilemaan uusilla Ferrareilla yli oman tarpeen. Kultaa hän sai vuosittain 666 talenttia, mikä oli hänen tarpeeseen nähden liikaa ja kullan hamstraamista. Lopulta hän suistui epäjumalanpalvelukseen ja Jumala rankaisi häntä.

        5 Moos 17:16 Kuningas ei saa pitää hevosia suurin määrin eikä lähettää väkeään Egyptiin hankkimaan sieltä hevosia, sillä Herra on sanonut teille: 'Älkää enää milloinkaan palatko tätä tietä!'
        17 Kuninkaalla ei myöskään saa olla lukuisia vaimoja, ettei hänen sydämensä luopuisi Herrasta, eikä hän saa koota itselleen kovin runsaasti kultaa eikä hopeaa.

        1 Kun 10:14 Sen kultamäärän paino, jonka Salomo vuosittain sai, oli kuusisataakuusikymmentäkuusi talenttia.

        2 Aik 1:14 Salomo hankki sotavaunuja ja hevosia. Hänellä oli tuhatneljäsataa vaunua ja kaksitoistatuhatta hevosta, ja hän sijoitti ne varuskuntakaupunkeihin ja omaan kaupunkiinsa Jerusalemiin.
        15 Salomon aikana Jerusalemissa oli hopeaa ja kultaa runsaasti kuin kiviä, ja setriä oli kuin viikunapuita Sefelan rinteillä.
        16 Salomon hevoset tuotiin Egyptistä ja Kilikiasta. Kuninkaan kauppamiehet hankkivat niitä Kilikiasta maksua vastaan.
        17 Sotavaunut sai Egyptistä kuudellasadalla hopeasekelillä ja hevosen sadallaviidelläkymmenellä. Salomon kauppiaat välittivät niitä myös kaikille heettiläisten ja aramealaisten kuninkaille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Salomon 1000 vaimoa ylitti sen rajan, mikä oli lain mukaan sallittua kuninkaalle. Kuningas ei saanut hakea hevosiakaan Egyptistä, mutta Salomo teki senkin synnin. Se on vähän kun alkaisi pröystäilemaan uusilla Ferrareilla yli oman tarpeen. Kultaa hän sai vuosittain 666 talenttia, mikä oli hänen tarpeeseen nähden liikaa ja kullan hamstraamista. Lopulta hän suistui epäjumalanpalvelukseen ja Jumala rankaisi häntä.

        5 Moos 17:16 Kuningas ei saa pitää hevosia suurin määrin eikä lähettää väkeään Egyptiin hankkimaan sieltä hevosia, sillä Herra on sanonut teille: 'Älkää enää milloinkaan palatko tätä tietä!'
        17 Kuninkaalla ei myöskään saa olla lukuisia vaimoja, ettei hänen sydämensä luopuisi Herrasta, eikä hän saa koota itselleen kovin runsaasti kultaa eikä hopeaa.

        1 Kun 10:14 Sen kultamäärän paino, jonka Salomo vuosittain sai, oli kuusisataakuusikymmentäkuusi talenttia.

        2 Aik 1:14 Salomo hankki sotavaunuja ja hevosia. Hänellä oli tuhatneljäsataa vaunua ja kaksitoistatuhatta hevosta, ja hän sijoitti ne varuskuntakaupunkeihin ja omaan kaupunkiinsa Jerusalemiin.
        15 Salomon aikana Jerusalemissa oli hopeaa ja kultaa runsaasti kuin kiviä, ja setriä oli kuin viikunapuita Sefelan rinteillä.
        16 Salomon hevoset tuotiin Egyptistä ja Kilikiasta. Kuninkaan kauppamiehet hankkivat niitä Kilikiasta maksua vastaan.
        17 Sotavaunut sai Egyptistä kuudellasadalla hopeasekelillä ja hevosen sadallaviidelläkymmenellä. Salomon kauppiaat välittivät niitä myös kaikille heettiläisten ja aramealaisten kuninkaille.

        Kuitenkaan Jumala ei puuttunut asiaan.

        Eli lait on tehty rikottaviksi.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kuitenkaan Jumala ei puuttunut asiaan.

        Eli lait on tehty rikottaviksi.

        Kyllä puuttui. Hän nuhteli useasti Salomoa ja lopulta rankaisi häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puuttui. Hän nuhteli useasti Salomoa ja lopulta rankaisi häntä.

        Joo.

        Kun Salomon oli ottanut liian paljon ulkomaalaisia vaimoja. Mikä mahtoi olla rangaistus?


    • Anonyymi

      Buahahaha, on hillittömän hauskaa seurata kun moraalipoliisit ja avioliiton portinvartijat joilla ei ole mitään ymmärrystä laista ja sen merkityksestä alkavat ulvomaan hädissään että heidän elämänsä tuhoutuu lopullisesti ja maailma loppuu kun joku nostaa tällaisen asian puheeksi.

      Popcornitkaan eivät tällaiseen riitä. Hysteria on aivan mahdoton!

    • Anonyymi

      Moniavioisuus on ihan normaalia toisissa uskonnoissa. Ei sole kuin tulla kaapista ulos ja vaihtaa uskontoa.
      Btw. naapurin lestadiolaisrouvalla on toinen mies ja niin on myös miehellä toisia naisia. Ovatko he siis sala-avioisia vai valeavioisia?

    • Anonyymi

      Muistelen tässä vanhaa juttua, joka mahdollisesti oli Apu-lehdessä jo markka-aikana.

      Suomalainen lähetystyöntekijä Afrikassa meni naimisiin kristillisellä vihkimisellä kahden mustan naisen kanssa.
      Kotiinpaluu sitten kun sen aika oli ei mennyt ihan putkeen. Suomen laki ei hyväksynyt kahta vaimoa, siis vaikka vihkimiset oli tehty kirkossa.
      Onneksi naapurimaamme Ruotsi kuitenkin otti onnellisen perheen vastaan.

      Jumalatjalassa

      • Anonyymi

        > Onneksi naapurimaamme Ruotsi kuitenkin otti onnellisen perheen vastaan.

        Ei Ruotsissakaan hyväksytä moniavioisuutta.


    • Anonyymi

      Koko avioliitto käsitteenä on jo aikansa elänyt. Eihän siitä muuta hyödy kuin vähän pienemmän perintöveron ja mahdollisesti prameat juhlat ja lahjoja.

      Minusta ei ole mitään merkitystä kuinka monen kanssa on sopinut avioliiton tai minkä sukupuolen kanssa. Enemmän vain henkilöitä perisi pienemmällä perintöverolla

      • Anonyymi

        Tämä on epätervettä vihervasemmistolaista kommuunielämää, jossa on miesten ja naisten välisiä vapaita seksisuhteita. Mikko, 26, on polyamorinen ja haluaa purkaa monisuhteisuuteen liitettyjä tabuja.

        https://areena.yle.fi/1-50211575#autoplay=true


    • Anonyymi

      Suomessa ei tule koskaan moniavioisuus toimimaan. Se ei ole uskon asia, vaan maan tapa.

    • Anonyymi

      Ei uskoisi, mutta useimmat haluaakin avioitua aasien kanssa?

    • Anonyymi

      Pääsiäissaarna!

      Miettikääpäs tovi onko Jeesuksen lanseeraama empatia on huono isäntä jumalattoman ihmisen käytössä. Homoja vihitään avioliittoihin empatiaan perustuen, mutta unohdetaan, että samalla johdatetaan nämä vihityt homoparit kadotukseen kitumaan. Onko hyvä asia, että pappi vihkii homoparin ja saa siitä hyvän mielen ajatellen kuinka hyvä ja empaattinen olen, mutta tämä homopari joutuu kadotukseen ja näin maksaa tästä papin hyvästä mielestä kauhean ja tuskallisen hinnan? Toisen hetken mielihyvä on homoparien ikuinen tuska.

      • Anonyymi

        Onko jumala empaattinen kun tuomitsee ihmisen ikuiseen kidutukseen jonka kokonaismäärä on ääretön = yksi ihminen kärsii enemmän kuin kaikki 6 miljoonaa juutalaista yhteensä maan päällä holokaustissa. Helvetissä heidänkin kidutuksensa tietenkin on nyt meneillään ja holokausti oli vain harjoitusta tulevaan. Jumalasi on täysin sairas yksilö.

        Pääsiäissaarna 2


    • Anonyymi

      Nämä ovat vain teidän mielipiteitänne. Homoilla ei ole hätää. Laki suojelee heitä vainolta ja tuomitsemiselta. Itse te joudutte naurunaisiksi. Teillä ei ole lain suojaa tässä asiassa.

    • Anonyymi

      Valitettavasti tuohon homma menee. Ensin pitää vihkiä kirkossa homot, sitten moniavioiset, pian pääsee varmaan koiran kanssa vihille. Ja papin aamen tietenki. Laittakaa nyt vielä vihkikaava sille koirallekin haukuttavaksi. Kamalaa menoa.

      • On sinulla mielikuvitusta. Vai oletko vain pönttö?

        Ei koira ymmärrä mitään avioliitosta, eikä sano tahdon.

        Raamatussa ei juuri muuta olekaan kuin moniavioisuutta. Mutta estetään Raamattu.


      • Teoriasi mukaan ketään ei olisi pitänyt alkaa vihkimään ollenkaan koska kaikkihan liittyy toisiinsa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        On sinulla mielikuvitusta. Vai oletko vain pönttö?

        Ei koira ymmärrä mitään avioliitosta, eikä sano tahdon.

        Raamatussa ei juuri muuta olekaan kuin moniavioisuutta. Mutta estetään Raamattu.

        Eihän tässä enää ymmärtämisen kanssa olekaan mitään tekemistä vaan rakkaus sumentaa kaiken muun alleen. Jos joku rakastaa koiraansa niin paljon että haluaa sen kanssa naimisiin, ei sille pidä suvaitsevaisuuden nimissä olla mitään estettä. Olisikin provo, mutta tulevaisuutta tässä vaan povataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä enää ymmärtämisen kanssa olekaan mitään tekemistä vaan rakkaus sumentaa kaiken muun alleen. Jos joku rakastaa koiraansa niin paljon että haluaa sen kanssa naimisiin, ei sille pidä suvaitsevaisuuden nimissä olla mitään estettä. Olisikin provo, mutta tulevaisuutta tässä vaan povataan.

        Älä viitsi siltikään esittää noin pöhköjä juttuja.

        Avioliitto tukee pysymään aikuisten ihmisten liittona.


      • Anonyymi

        :D Juu, kunhan eläimet saavat ihmisoikudet ja tulevat oikeustoimikelpoisiksi...


    • Ajatteleppas jos olisi pakko valita joko hyväksyä homojen avioliitot tai polygamia.
      Mitenkä tuo olisi?

    • "moniavioisuus" on yhdyssana.

      Moniavioisuus on Raamatussa kaikkein yleisin avioliittomalli.

      • Anonyymi

        No niin montakos akkaa pekulla on siellä kairassa ja kömkhäällä loput?


    • Anonyymi

      Jeesus hyväksyi miehen moniavioisuuden hyväksymällä lain ja antamalla myös hyväksyntänsä lankousavioliitolle, joka johtaa usein moniavioisuuteen. On päivän selvä asia, että lain käskyt miehen moniavioisuudesta ovat Jumalan tahdon mukaisia.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

      2 Aik 24:2 Niin kauan kuin pappi Jojada eli, Joas teki sitä, mikä on oikein Herran silmissä.
      3 Jojada otti hänelle kaksi vaimoa, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.

      Jes 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.

    • Anonyymi

      Elämme nyt uuden liiton aikaa ja moniavioisuus ei kuulu tähän aikaan.

      Jokaisessa UT kohdassa vaimo sanaa käytetään yksikössä.

      • Anonyymi

        >>Elämme nyt uuden liiton aikaa ja moniavioisuus ei kuulu tähän aikaan.<<

        Uuden liiton laki on sama kuin VT:n laki. Jos joku kumoaa yhdenkin lain kohdan ja niin opettaa, hän ei voi pelastua. Niinhän sinä teet, kun kumoat moniavioisuussäädökset.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

        Jos joku ei noudata moniavioisuuden kumojia paremmin lakia, he eivät pelastu Jeesuksen valtakuntaan.

        Matt 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        >>>Jokaisessa UT kohdassa vaimo sanaa käytetään yksikössä.<<<

        Ja hahahahah, mikä tekosyy. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että miehellä voisi olla yksi vaimo. Sitä paitsi Jeesuksen vertaus 10 neitsyestä kertoo, että mies sai lopulta 5 vaimoa. Ei Jeesus olisi tällaista vertausta antanut, jos uuden liiton aikana ei saisi ottaa useita vaimoja.


      • Mutta jos on monta veljeä, joilla on vaimo, niin jos veljet kuolevat, niin elossa olevan pitää ottaa lesket vaimokseen.

        Tämä on Jeesuksen sana.

        Mutta uskovat ovat liian kaukana Raamatusta.


    • Anonyymi

      Ihan ok. Monta ukkoa vaikka joka sormelle. Huh.

      • Anonyymi

        Kaikki turhaa länkytystä. Kun väestönvaihdos on muutamankymmenen vuoden päästä tapahtunut niin silloin vallassa olevan väestön tapoihin kuuluu oleellisesti moniavioisuus, useampi vaimo ja tämä kaikki tapahtuu täysin demokraattisesti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki turhaa länkytystä. Kun väestönvaihdos on muutamankymmenen vuoden päästä tapahtunut niin silloin vallassa olevan väestön tapoihin kuuluu oleellisesti moniavioisuus, useampi vaimo ja tämä kaikki tapahtuu täysin demokraattisesti!

        Onko tuo skenaario kotoisin jostain patmoksen sylttytehtaalta.

        Toisaalta jos noin niin silloinhan sinä voisit tehdä jotakin tuon estämiseksi, ala lisääntymään.
        Ei tuo muistaakseni mitään rakenttitiedettä ollut.

        Vai onko niin, että mualima vie ja sinä vaan vikiset .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki turhaa länkytystä. Kun väestönvaihdos on muutamankymmenen vuoden päästä tapahtunut niin silloin vallassa olevan väestön tapoihin kuuluu oleellisesti moniavioisuus, useampi vaimo ja tämä kaikki tapahtuu täysin demokraattisesti!

        Maassa maan tavalla, jokseenkin.

        Mutta täällä missä asun, ei ole pakko toimia kuten maassa on tapana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki turhaa länkytystä. Kun väestönvaihdos on muutamankymmenen vuoden päästä tapahtunut niin silloin vallassa olevan väestön tapoihin kuuluu oleellisesti moniavioisuus, useampi vaimo ja tämä kaikki tapahtuu täysin demokraattisesti!

        :D Joten alahan nyt lisääntyä itse ensin. Mikäs sitä estää tekemästä useamman kanssa?


    • Anonyymi
      • Voi olla kyseessä äärikristitty.
        Heillä on paljon tukahdutettua seksuaalisuutta ja se voi johtaa laittomaan toimintaan.


      • Espanjassa alaikäraja aviolittoon oli 14 vuotta vielä muutama vuosi sitten.

        Yksi Suomessa käyttää poikia hyväkseen, hyi!


      • Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

        Voi olla kyseessä äärikristitty.
        Heillä on paljon tukahdutettua seksuaalisuutta ja se voi johtaa laittomaan toimintaan.

        Jeesus ja kaksitoista opetusLASTA!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Espanjassa alaikäraja aviolittoon oli 14 vuotta vielä muutama vuosi sitten.

        Yksi Suomessa käyttää poikia hyväkseen, hyi!

        ArtoTTT

        Jos uusi laki olisi saatu jo voimaan olisi tämäkin tapaus saattanut mennä pikku moitteilla.

        #HS: Uusi laki käytännössä laskisi suojaikärajan 12 vuoteen – Käräjillä arvioitaisiin jo 12-vuotiaiden lasten vapaaehtoisuutta seksuaaliseen tekoon#
        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3136456


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Jos uusi laki olisi saatu jo voimaan olisi tämäkin tapaus saattanut mennä pikku moitteilla.

        #HS: Uusi laki käytännössä laskisi suojaikärajan 12 vuoteen – Käräjillä arvioitaisiin jo 12-vuotiaiden lasten vapaaehtoisuutta seksuaaliseen tekoon#
        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3136456

        ArtoTTT

        Ko. tapauksessa pojat olivat 13-17 vuotiaita. Tässäkin on hyvä muistaa että meillä Suomessa esim. lukioissa näytetään oppilaille aivopesufilmiä 17 vuotiaan ja aikuisen ihmisen homorakkaudesta sakolla uhkaamalla.

        https://www.oikeamedia.com/o1-96406


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Ko. tapauksessa pojat olivat 13-17 vuotiaita. Tässäkin on hyvä muistaa että meillä Suomessa esim. lukioissa näytetään oppilaille aivopesufilmiä 17 vuotiaan ja aikuisen ihmisen homorakkaudesta sakolla uhkaamalla.

        https://www.oikeamedia.com/o1-96406

        Mutta Raamatun mukaan se siis on OK.
        Ja persut ovat oikeistokonservatiivihörhökristittyjä pääsääntöisesti Mestari Halla-ahoa, kristinuskoa kohtaan ateisti lukuunottamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Raamatun mukaan se siis on OK.
        Ja persut ovat oikeistokonservatiivihörhökristittyjä pääsääntöisesti Mestari Halla-ahoa, kristinuskoa kohtaan ateisti lukuunottamatta!

        No niinku kaikki muukin SYNTIPORSASTELU ! Missä ovat ne miehet jotka ovat saattaneet naisen raskaaksi ja hylänneet vastuunsa !


    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe