JUMALAN GALLUPPI
Miksi niin harvoin puhutaan Ristinkuolemasta ja Puhdistavasta Jeesuksen uhriverestä tänä päivänä Seurakunnissa ??
Onko Ristinkuolema tullut tabua ??
19
72
Vastaukset
- Anonyymi
se "pelkkä" evankeliumi, ei oikein riitä kaikille, pitäis saada lisäksi, menestystä, terveyttä, omaisuutta, virkistystä, asemaa, valtaa, kunniaa, jne.
kaikki tuo houkuttaa lähes ketä tahansa . . .Olet oikeassa >> Eikö Evankeliumi on että Pääsisäisen aikana kuoli Meidän Vapahtaja Ristillä että me saisimme Hänessä Kuolla ja nousta kuolemasta Hänessä . Jolloin saamme kokea Hänen Verensä miten se Puhdistaa meidät kaikkesta Synneistä. Miksi ei Puhtaus kelpaa ?? Miksi väärä evankeliumi vain kelpaa. Mikä on tehnyt Suomen sion sokea ??
- Anonyymi
Tuo tarina on niin sairas että viisaimmat ovat jo käsittäneet sen että on mielipuolista hehkuttaa jonkun tappamisella omaa narsistista mielihaluaan ja vielä iloita ja riemuita jos joku olisi tapettu kiduttamalla ristillä.
Joillain ihmisillä on moraaliOlet oikeassa..
Niin eihän niillä ollut moraali jotka Ristinnaulitsi ja tappoi synnitön joka ei ollut tehnyt mitään paha !! Mutta meille se tuotti vapaus ja ihmisarvoisen ihana Elämä Kristuksessa.
- Anonyymi
Me uskomme YLÖSNOUSSEESEEN Vapahtajaan joka kantoi ristillä maailman synnin!!! Kaikki tietävät, että se tapahtui ristillä ja siihen liittyi veren vuodattaminen. Verellä ja ristillä ei tarvitse erityisesti mässäillä.
- Anonyymi
Kyllä on ihanaa kun joku runneltiin ristillä ihanaa ihanaa ihanaa jeesus tappaisivat sinut joka päivä me hullut kristityt saataisiin orgasmeja ja päästään taivaaseen joka taposta jee jeee!!!
- Anonyymi
Läpi Raamatun Jumala on raakimus. Uskomatonta että kirjan alusta loppuun piti ihmisten tappaa eläimiä ja vuodattaa niiden verta lepyttääkseen jumalaa. Lopulta Jumala tapattaa tahallisesti oman poikansakin.
Sitten kauniisti todetaan että Jumala on rakkaus!!??
- Anonyymi
Ristinkuolema ja kärsimys eivät oikein istu ns. "liberaalikristillisyyden" käsitysmaailmaan. Erityisesti liberaaleista, mutta useimmista muistakin kristityistä tuntuu käsittämättömältä ja hirveältä, että Jumala antaa oman poikansa kärsiä yhden hirveimmistä kuolemista (antiikin aikana siis). Mielestäni tämä ajatuskaava noudattelee jossain määrin muslimien ajatusta siitä, että Allah on "enemmän hyvä kuin oikeudenmukainen" - siis että Jumala antaa kyllä synnit anteeksi omaa hyvyyttään eikä rankaise, koska "ihminen on pohjimmiltaan hyvä ja puhdas".
Mielestäni tässä "liberaalissa" ajattelussa painotetaan liikaa Jeesuksen ihmisyyttä. Jos he muistaisivat, että Jeesus on itse Poika, Jahven toinen persoona, itse antoi henkensä ihmiskunnan syntien sovittamiseksi, asetelma muuttuisikin sankaritarinaksi. Lähes kaikki arvostavat ja ihailevat populaarikulttuurin hahmoja, jotka uhraavat oman henkensä muiden parhaaksi. Jeesus on myös tällainen sankarihahmo, mutta vielä paljon enemmän.- Anonyymi
" Jos he muistaisivat, että Jeesus on itse Poika, Jahven toinen persoona,"
Tuosta tarinasta ei oikein tekemälläkään saa sankarillista tarinaa mutta jos ajatellaan tavallasi siitä tulee hyvin omituinen.
Jeesus jumalana uhraa itsensä ristille lepyttääkseen itsensä vihasta ihmisiä kohtaan huutaen viimeisenä huutonaan itselleen "jumalani miksi minut hylkäsit"
Joku tuossa mättää ja rajusti.
Sitten se että jumala piileskelisi synagoogissa ja kulkisi pitkin juudeaa piileskellen ja peläten ihmisiä vie vain koko jumaluudelta kaiken sankaruuden ja jumalallisuuden pois kaiken kaikkiaan jeesuksesta tulee kuva pelokkaasta ihmisestä joka tuomitaan ja ristiinnaulitaan ja viimeisinä hetkinään tarinassa hän huomaa ettei jumalaa olekkaan ja hän menettää uskonsa pettyneenä huutaen" jumalani miksi minut hylkäsit"
- Anonyymi
Jes.53:12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hä saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta. Luuk.22:37 Sillä minä sanon teille, että minusta pitää käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on: Ja hänet luettiin pahanteijäin joukkoon. Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt. Luuk.23:33. Joh.17:2.6
- Anonyymi
Luuk.23:39 Niin toinen pahantekijöstä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä.
- Anonyymi
Matt.20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä. Luuk.22:27. Joh.13:14-15. 1Tim.2:5-6 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annetava aikanansa, 2Kor.5:15. Gal.1:4
- Anonyymi
Mark.10:45 Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä.
- Anonyymi
Mark.14:49 Biblia (1776) Minä olen joka päivä ollut teidän tykönänne ja opettanut templissä, ja ette minua ottaneet kiini. Mutta nämät tapahtuivat, että Raamattu täytettäisiin.
- Anonyymi
Joh.18:4-8 Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: Ketä te etsitte? He vastasivat hänelle: Jeesusta, Nasaretilaista. Jeesus sanoi heille: Minä se olen. Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan. Kun hän siis sanoi heille: Minä se olen, peräytyivät he ja kaatuivat maahan. Niin hän taas kysyi heiltä: Ketä te etsitte? He sanoivat: Jeesusta, Nasaretilaista. Jeesus vastasi: Minähän sanoin teille, että minä se olen. Jos te siis minua etsitte, niin antakaa näiden mennä;
- Anonyymi
Antti taas kerran rienaamassa Jumalan Sanaa.
- Anonyymi
Ketkä ovat sovitettuja?
Paavali tarjoaa vastauksen kolmessa eri kirjeessä:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.
Sillä jos me silloin, kun vielä olimme JUMALAN VIHOLLISIA, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA.
Sovitettuja ovat näin ollen
1) MAAILMA
2) JUMALAN VIHOLLISET
3) KAIKKI, KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA
Yhdessäkään kohdassa ei mainita uskoa sovitetuksi tulemisen ehdoksi tai edellytykseksi.
Minusta on jotenkin mielipuolista ajatella, että ihminen/olento, jonka Jumala on sovittanut ITSENSÄ kanssa, voisi joutua Jumalan rankaisemaksi. Tämä edellyttäisi jo niin mielisairasta Jumalaa, että sellainen ei taida olla ihmisymmärryksen tavoitettavissa.
Mutta, kuinka ollakaaan, koko tämä Suomi 24:n paviaanilauma EI PIITTAA YLLÄ OLEVASTA AINOASTA TOSI EVANKELIUMISTA.Jumalan puolella sovitus !! Hänellä on asiat kunnossa !!! Mutta anna Hänen sovittaa sinut Hänen kanssa. Ilman Uskoa se on täysin mahdollisuus. Ei ole olemassa joku automaattinen pelastus suunnitelma missä ei kysytään ihmisten mielipide asiasta vaan väkisin työnetään ja vedetään kaikki ihmiset sisään vale-sovituksen kautta.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Jumalan puolella sovitus !! Hänellä on asiat kunnossa !!! Mutta anna Hänen sovittaa sinut Hänen kanssa. Ilman Uskoa se on täysin mahdollisuus. Ei ole olemassa joku automaattinen pelastus suunnitelma missä ei kysytään ihmisten mielipide asiasta vaan väkisin työnetään ja vedetään kaikki ihmiset sisään vale-sovituksen kautta.
Mitä sinä hölötät! Opettele suomea! Lue biblehubista kohta 2 Kor. 5:21, niin pääset tuosta harhaopistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861789Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171121Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981106Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79972- 92846
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot151828Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54751- 53684
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv52681