Onko Ristinkuolema tullut tabua ??

JUMALAN GALLUPPI
Miksi niin harvoin puhutaan Ristinkuolemasta ja Puhdistavasta Jeesuksen uhriverestä tänä päivänä Seurakunnissa ??

135

3554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ehkä siksi,että uhraamiset verenlaskemisineen olivat osa arkaaisten kulttuurien vihdepuolta.
      Nykymaailmassa sivistynyt ihminen pitää puheita "veren puhdistavasta vaikutuksesta" naurettavan ja säälittävän välimaille sijoittuvana höpinänä.

      • Sanoisin että kun se koskettaa ja häiritsee niinsanottu armahdettu syntisen jolla ei ole asiat kunnossa Jumalan edessä vaan piiloittelee itsesi omanarmon ja oman vanhurskauden taakse. Niin vajjenetaan kaikki totuudenpuhujat niinkuin Timo Lindroos joka heitettiin ulos Turun Helluntaikirkkosta.. Häiritsi verenpuhumisesta senverran että nuorten vanhemmat tekivät kantelun vanhemmistolle..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Sanoisin että kun se koskettaa ja häiritsee niinsanottu armahdettu syntisen jolla ei ole asiat kunnossa Jumalan edessä vaan piiloittelee itsesi omanarmon ja oman vanhurskauden taakse. Niin vajjenetaan kaikki totuudenpuhujat niinkuin Timo Lindroos joka heitettiin ulos Turun Helluntaikirkkosta.. Häiritsi verenpuhumisesta senverran että nuorten vanhemmat tekivät kantelun vanhemmistolle..

        kukaan ei voi, - Jumalalta s a l a t a, ei yhtään mitään !!

        kaikenmaailman menestysteologiuskonnot, (tietenkin), houkuttaa ihmiisä enempi, kuin
        "yksinkertainen e v a n k e l i u m i!!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        kukaan ei voi, - Jumalalta s a l a t a, ei yhtään mitään !!

        kaikenmaailman menestysteologiuskonnot, (tietenkin), houkuttaa ihmiisä enempi, kuin
        "yksinkertainen e v a n k e l i u m i!!"

        Aivan näin Rakas !! Hokutus ja himo on in seurakunnissa. On kannettu himon henki Kanadasta ja Usasta.


    • Anonyymi

      >>Niin vajjenetaan kaikki totuudenpuhujat niinkuin Timo Lindroos joka heitettiin ulos Turun Helluntaikirkkosta.. Häiritsi verenpuhumisesta senverran että nuorten vanhemmat tekivät kantelun vanhemmistolle..<<

      Mitä se Lindroos oikein sitten puhui?

      • Veren-evankelumia.


      • Anonyymi

        Tieto tästäkin on hyväksi


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      ei Jeesuksen verta erikseen mihinkään "ilmaan hosuen" huudeta,
      vaa.

      "KOLME on , jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri , ja ne kolme YHDESSÄ OVAT"
      1 Joh: 5: 7-8
      "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" Ef: 4:5

      • Anonyymi

        Onko huudossa puhdas Jumalan viesti vaiko henkilön Minä persoona?


    • Anonyymi

      "Miksi niin harvoin puhutaan Ristinkuolemasta ja Puhdistavasta Jeesuksen uhriverestä tänä päivänä Seurakunnissa ??"


      Veriuhrit ja verellä mässääminen ei oikein kuulu nykyaikaiseen elämän menoon ja maailmantilannekin on sellainen että ihmiset hakevat hieman muunlaista rauhaa ja kuunneltavaa kuin ainaista verellä läträämistä.

      Ehkä nuo primitiiviset uskontojen tavat ovat nekin tiensä päässä hiljalleen ja ihmiset hakevat jalompia ylevämpiä ja puhtaampia asioita puhdistamaan mielensä silloin kun siihen tarvetta on.

      • Anonyymi

        Kyllä putinilaisuudessa verenmässäys ja tv. elokuvat ovat verenmässäilyä.

        Ihmisen sielu on veressä ja siksi se Golgatan veri - sijaisuhrissa näyttäytyy, kun ME sen vuodatettiin. Me rakennettiin se risti ja piikkikruunu - ruoskimiset ja naulaamiset, eli ME ihmiskunta.
        ts. sijaisuhri - jonka tehtävä oli esiintuoda Jumalan rakkaus, nähdä Jumala, se ei kelvannut, me tapoimme.

        Ja tämä on sen veriuhrin sanoma, pakanallisen ihmisen aivoihin saarnattaan akanan mielestä hullutus, hulluutta - puhua verestä.

        On tajuttava tänäänkin, että se sielu - joka syntiä tekee - eli laittomuutta, lain määräärähän oli rakkaus. Niin se rakkaudeton sielu se tappaa- veri on esissä, veri vuotaa kaduilla, huumesodat, ihmiskauppa, orjuus, ja aivan putinki sota - tappaa omaa kansan nuorisoa,.

        Sekö verestä puhuminen on jotain paimentolaisuskontoa? Miettii vähän manaamisesi sijaan, mistä puhutaan. Veren evankeliumi on aivan tätä päivää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä putinilaisuudessa verenmässäys ja tv. elokuvat ovat verenmässäilyä.

        Ihmisen sielu on veressä ja siksi se Golgatan veri - sijaisuhrissa näyttäytyy, kun ME sen vuodatettiin. Me rakennettiin se risti ja piikkikruunu - ruoskimiset ja naulaamiset, eli ME ihmiskunta.
        ts. sijaisuhri - jonka tehtävä oli esiintuoda Jumalan rakkaus, nähdä Jumala, se ei kelvannut, me tapoimme.

        Ja tämä on sen veriuhrin sanoma, pakanallisen ihmisen aivoihin saarnattaan akanan mielestä hullutus, hulluutta - puhua verestä.

        On tajuttava tänäänkin, että se sielu - joka syntiä tekee - eli laittomuutta, lain määräärähän oli rakkaus. Niin se rakkaudeton sielu se tappaa- veri on esissä, veri vuotaa kaduilla, huumesodat, ihmiskauppa, orjuus, ja aivan putinki sota - tappaa omaa kansan nuorisoa,.

        Sekö verestä puhuminen on jotain paimentolaisuskontoa? Miettii vähän manaamisesi sijaan, mistä puhutaan. Veren evankeliumi on aivan tätä päivää

        ts. tänään kun näkee veren, sen sanoman, alkaa miettiä, mitä se viestii.
        Ja kun näkee siinä oman mielensä tien , kun ristiinnulitsee lähimmäisensä sanoin, teoin, ajatuksin - niin lähimmäinen on Jumalan kuva.
        Ja kun veri on esissä, näkee syntinsä ja synnistä on tehtävä parannus, siinä ideassa opetuksessa on muutos, päämäärän uudelleen jäsentäminen ja siitä rakentuu Valtakunta, joka Jumalan rakkauden kautta on katoamaton.

        Jumalan lain päämäärä oli se rakkaus ja rakkautta ei voi tappaa, siksi se onkin tuonpuoleisuutta, sekä Valtakunnalista, sekä elämää - iankaikkista elämää.

        Pakanuudesta kun puuttuu rakkaus, muotouskonnossa ja ateismissa. Panalliset kirkko sodat jäsenrekisterisodat panettelu ja kaikki, se on lihasta. Siinä kielletään Kristus, eli lyödään lähimmäistä ristille. Se ei täytä Jumalan valtakunnan rakennetta ja sen päämäärä on kadotus, vaikka kuinka muotomenoisesti jeesustelisikin. Herra näkee sydämen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä putinilaisuudessa verenmässäys ja tv. elokuvat ovat verenmässäilyä.

        Ihmisen sielu on veressä ja siksi se Golgatan veri - sijaisuhrissa näyttäytyy, kun ME sen vuodatettiin. Me rakennettiin se risti ja piikkikruunu - ruoskimiset ja naulaamiset, eli ME ihmiskunta.
        ts. sijaisuhri - jonka tehtävä oli esiintuoda Jumalan rakkaus, nähdä Jumala, se ei kelvannut, me tapoimme.

        Ja tämä on sen veriuhrin sanoma, pakanallisen ihmisen aivoihin saarnattaan akanan mielestä hullutus, hulluutta - puhua verestä.

        On tajuttava tänäänkin, että se sielu - joka syntiä tekee - eli laittomuutta, lain määräärähän oli rakkaus. Niin se rakkaudeton sielu se tappaa- veri on esissä, veri vuotaa kaduilla, huumesodat, ihmiskauppa, orjuus, ja aivan putinki sota - tappaa omaa kansan nuorisoa,.

        Sekö verestä puhuminen on jotain paimentolaisuskontoa? Miettii vähän manaamisesi sijaan, mistä puhutaan. Veren evankeliumi on aivan tätä päivää

        Saarnaaminen ja etenkin blogit ovat osaltaan tulleet Taiteeksi.


      • Ilman Jeesuksen kuolemasta saatu Veri uhri : Siis on maksettu vapaiksi sinut , eikä se sulle näköjään kelpaa . Vaan haluat saatanan kanssa olla synnin sitoamana ja synninalaisuuteen myytynä niinkuin Paavali ensin oli ennenkuin hänet maksettiin Vapaiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarnaaminen ja etenkin blogit ovat osaltaan tulleet Taiteeksi.

        Ja etenkin tieteeksi. Julisti joskus 20 vuotta sitten evankeliumia mutta kun hän (Timo) huomasi että siinä ei ollutkaan voimaa hänen matemaattisten laskelmiensa ja päättelyllä niin kohdisti puheensa kaikkiin ymärillä oleviin kristittyihin. Nykyään Timo on kuin Paavali ennen uskoontuloa. Hän vihaa uskonveljiään ja kutsuu lähes kaikkia ”uskovaisiksi” jotka eivät hänen elämänkirjaansa mahdu lakinsa kautta. Jeesuksen verellä pelastettuja hän sanoo heittomerkeissä ”uskovaisiksi”, sillä hänen mielestä ei kukaan joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastu.
        Saatanallista evankeliumitonta evankeliumia hän nykyään julistaa. Se kertoo hänen huonosta itsetunnosta. Onhan hän vaihtanut seurakuntaansa kuin sukkia kun ei mikään seurakunta tähän mennessä ole ollut yhtä täydellinen kuin hän itse. Tähän sopii monta raamatun lausetta, kuten hän itsekin lainaa raamattua kuin sielunvihollinen, mutta täss yksi, jota tuskin allekirjoittaa:

        Luukas 18
        9Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
        10»Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. 11Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: ’Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. 12Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.’ 13Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!’
        14»Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.»


    • Anonyymi

      Mis Sinä sen tiedät kun et käy seurakunnissa?

      • Taivasten valtakunta on täällä. Katson ja näen Luojani joka hetki.


    • Anonyymi

      Minä nyt Saviksen kohdalla arvelen, siis arvelen nyt vain niin, että kyse on siitä, että tuo Timo Lindroos on niellyt samat menestysteologian opit kuin Savis !

      Eli on julistanut "synnittömyys" ja "täydellisyys" oppeja, jotka ovat siis menestysteologian kulmakiviä ja oppeja !

      Mutta nehän verhotaan Ristinkuoleman ja Jeesuksen puhdistavan uhriveren taakse ja sekaan, jotta uskovat eivät niitä harhaoppeja niin helposti tunnistaisi !

      • Kannattais kuunella hänen julistusta eikä panetella !!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kannattais kuunella hänen julistusta eikä panetella !!

        Tutkin hieman, ja yhtä sokea ja ymmärtämätön näyttää olevan kuin sinäkin Savis !

        Hänkään ei ymmärrä tulesta mitään, sillä kirjansa arviossa jo sanotaan näin:

        " Tuotteen kuvaus
        "Välttämätön herätyshuuto, jonka sinun täytyy lukea." -Raimo Rahnasto


        "Tulen syttymiseen ei tarvita kuin yksi tulitikku. Jumalakin tarvitsee vain yhden ihmisen, joka syttyy palamaan Jumalan tulesta. "Valmistaudu kohtaamaan Jumalasi" on Jumalan pasuunan herättelevä ääni, jonka tehtävä on sytyttää Kristuksen ruumis palamaan ensirakkauden tulta. Nyt jos koskaan on aika hyljätä välinpitämättömyys ja maailman rakkaus ja laittaa asiat kuntoon Jumalan kanssa ja syttyä. Sillä se päivä lähestyy vääjäämättä, jolloin joudumme kohtamaan Jumalan ja tekemään tiliä elämästämme." -Teppo Lehtomäki "

        " Jumalakin tarvitsee vain yhden ihmisen, joka syttyy palamaan Jumalan tulesta "

        Ihan puuta ja heinää !!!

        Häneltäkö sinä Savis raukka olet oppisi omaksunut ?

        Voi voi voi !

        Tämänkään Raamatunpaikan sanomaa ette ole kyenneet oikein ymmärtämään:

        49 Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50 Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
        51 Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.

        Jeesus itse kastettiin TULELLA, eli KÄRSIMYKSILLÄ !!!

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Jeesus siis on kutsunut meidät KÄRSIMÄÄN, eli TULELLA KASTAMISEEN, sillä vain tuli polttaa epäpuhtaudet ihmisestäkin !

        Ilman kärsimyksiä, eli tulella kastamista ei uskovasta tule millään "täydelllistä" tai oikeammin sanottuna siis Hengellisesti täysi-ikäistä !

        Emme saavuta Kristuksen täyteyden täyden iän määrää, ilman kärsimyksiä, kuten jo "kuvana" ja varjona kerrottiin niistä Leevin pojista, jotka ovat kuva siis nuorista uskovista, joiden olisi tarkoitus valmistua palvelutehtäviinsä !

        Mal. 3:3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.

        Sulatukseen siis tuli, ihmisen kohdalla kärsimykset siis, ne vain puhdistavat !

        Mutta kun nykyajassa eivät uskovat suostu kärsimyksiin, vaan haluavat vain helppoa elämää, niin eiväthän he myöskään puhdistu, kuten hyvänä esimerkkinä menestysteologiaan uskova Saviskin on !

        Hän ei ole vuosikymmenienkään aikana mihinkään pyhittynyt vaan junnaa vain paikallaan loputtomasti ja toistaa samoja syntejään loputtomasti maailman tappiin asti, tai oman elämänsä katkeraan loppuun asti !


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kannattais kuunella hänen julistusta eikä panetella !!

        On hyväksi kuunnella Häntäkin. Kuulija tutkikoon sisimmässään onko puhe itsensä korottamista vaiko Herran sanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutkin hieman, ja yhtä sokea ja ymmärtämätön näyttää olevan kuin sinäkin Savis !

        Hänkään ei ymmärrä tulesta mitään, sillä kirjansa arviossa jo sanotaan näin:

        " Tuotteen kuvaus
        "Välttämätön herätyshuuto, jonka sinun täytyy lukea." -Raimo Rahnasto


        "Tulen syttymiseen ei tarvita kuin yksi tulitikku. Jumalakin tarvitsee vain yhden ihmisen, joka syttyy palamaan Jumalan tulesta. "Valmistaudu kohtaamaan Jumalasi" on Jumalan pasuunan herättelevä ääni, jonka tehtävä on sytyttää Kristuksen ruumis palamaan ensirakkauden tulta. Nyt jos koskaan on aika hyljätä välinpitämättömyys ja maailman rakkaus ja laittaa asiat kuntoon Jumalan kanssa ja syttyä. Sillä se päivä lähestyy vääjäämättä, jolloin joudumme kohtamaan Jumalan ja tekemään tiliä elämästämme." -Teppo Lehtomäki "

        " Jumalakin tarvitsee vain yhden ihmisen, joka syttyy palamaan Jumalan tulesta "

        Ihan puuta ja heinää !!!

        Häneltäkö sinä Savis raukka olet oppisi omaksunut ?

        Voi voi voi !

        Tämänkään Raamatunpaikan sanomaa ette ole kyenneet oikein ymmärtämään:

        49 Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50 Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
        51 Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.

        Jeesus itse kastettiin TULELLA, eli KÄRSIMYKSILLÄ !!!

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
        9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

        1. Piet. 2:21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

        Jeesus siis on kutsunut meidät KÄRSIMÄÄN, eli TULELLA KASTAMISEEN, sillä vain tuli polttaa epäpuhtaudet ihmisestäkin !

        Ilman kärsimyksiä, eli tulella kastamista ei uskovasta tule millään "täydelllistä" tai oikeammin sanottuna siis Hengellisesti täysi-ikäistä !

        Emme saavuta Kristuksen täyteyden täyden iän määrää, ilman kärsimyksiä, kuten jo "kuvana" ja varjona kerrottiin niistä Leevin pojista, jotka ovat kuva siis nuorista uskovista, joiden olisi tarkoitus valmistua palvelutehtäviinsä !

        Mal. 3:3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.

        Sulatukseen siis tuli, ihmisen kohdalla kärsimykset siis, ne vain puhdistavat !

        Mutta kun nykyajassa eivät uskovat suostu kärsimyksiin, vaan haluavat vain helppoa elämää, niin eiväthän he myöskään puhdistu, kuten hyvänä esimerkkinä menestysteologiaan uskova Saviskin on !

        Hän ei ole vuosikymmenienkään aikana mihinkään pyhittynyt vaan junnaa vain paikallaan loputtomasti ja toistaa samoja syntejään loputtomasti maailman tappiin asti, tai oman elämänsä katkeraan loppuun asti !

        Hyvä rakas vihollinen >> mister voi voi .. Jahas jotka seuraa sinua joutuu kärsimään loppuun asti ja kärsimys se on sitten heidän epä jumala jonka kautta ne mukamas pelastuu. Nojoo nyt näki kaikki sun oppi joka pikku hilja kärsitään vaan enemmän ja enemmän ja joka on sitten mukamas sinulle pelastus. Ja sun opetuslapsille... Jos sellaisia on ja toivottavasti ei..

        Minä taas julistan että kun Jeesus kärsi , niin me emme tarvi kärsiä enää , vaan päästään vapauteen Hänessä ja Hänen kuolemansa kautta joka on Voitto ongelmista ja kärsimyksistä.. Mut jatka sinä kärsimään jos se mielyttää sinua. saathan siitkikkejä näköjään..

        On ne sairaita oppia mitä tänä päivän synneille ja sýntisille uskoville ja rakennetaan että pystyvät jatkaa kärsimyksen ja synnin tiellä.. huh huh. Olet saatanan opetuslapsi

        Muuten ? Oletko nyt kasvatuksen oppi jättänyt kun olet alkanut tehdä kärsimyksen jumalaksi kasvatusjumalan sijaan joka pidit niin tärkeänä että piti kysyä montako olet ja olit kasvattanut irti synneistä Taivaaseen kun PUHDISTETTU SEURAKUTA Otetaan ylös niinkuin kirjoitettu ON..


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jeesuksen suorittama sovitus ristillä on koko kristillisen uskon perustus. Ylösnousemus on vakuutena, siitä että Jeesuksen sijaisuhri kuolema ristillä kaikkien puolesta on lepyttänyt Jumalan vihan.

      Hebreslaiskirjeen 9. luku kertoo tämän selvästi ja vakuuttavasti.

      • Anonyymi

        Kirje Heprealaisille 9:11-14
        11Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan.
        12Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen.
        13Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi,
        14kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa.


      • Anonyymi

        Mutta se ei tue menestysteologian oppeja !!!


      • Aivan näin Rakas !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirje Heprealaisille 9:11-14
        11Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan.
        12Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen.
        13Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi,
        14kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa.

        Aivan näin rakas !!


    • Anonyymi

      Savis 08.09.2022 03:55
      >>Kannattais kuunella hänen julistusta eikä panetella !!<<

      On väkevää herätys saarnaa 11 minuutin video, kannattaa kuunnella. Tuli mieleen Pentti Tynjälä, asenteen ja asian puolesta. Tätä "Suomen siion" tarvitsee.

      Timo Lindroos - Vakava varoitus kristityille
      https://www.youtube.com/watch?v=BSZUhSWCLvo

      • Anonyymi

        Ei ollut todellakaan mikään hyvä julistus !

        Paljon oli ihan perusvirheitä !

        Alkaen "parannuksen saarnaajasta" !

        Opetuslapset eivät julistaneet mitään parannuksen teon saarnaa !

        Vaan he kehoittivat uskomaan evankeliumiin !

        Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        Siis parannus EPÄUSKOSTA evankeliumia kohtaan, eikä parannus pahoista teoista !!!


      • Anonyymi

        Toiseksikin noiden Tuomarinkirjojen Raamatunkohtien ydin sanoma ei ole se, mitä Timo väittää !

        Sen todellinen sanoma sanotaan selvästi Uuden testamentin puolella näin:

        2. Korinttolaiskirje 6
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Tämä oli se todellinen sanoma jo tuolloin Israelin kansankin kohdalla !

        Eli Seuirakunnasta pitää poistaa uskosta osattomat, muuten käy huonosti, kun he ottavat vallan siellä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut todellakaan mikään hyvä julistus !

        Paljon oli ihan perusvirheitä !

        Alkaen "parannuksen saarnaajasta" !

        Opetuslapset eivät julistaneet mitään parannuksen teon saarnaa !

        Vaan he kehoittivat uskomaan evankeliumiin !

        Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        Siis parannus EPÄUSKOSTA evankeliumia kohtaan, eikä parannus pahoista teoista !!!

        Meneekö siihen, että Usko lokeroituu Uskon sisään, niin että puhuja enää tunne Kristusts?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiseksikin noiden Tuomarinkirjojen Raamatunkohtien ydin sanoma ei ole se, mitä Timo väittää !

        Sen todellinen sanoma sanotaan selvästi Uuden testamentin puolella näin:

        2. Korinttolaiskirje 6
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Tämä oli se todellinen sanoma jo tuolloin Israelin kansankin kohdalla !

        Eli Seuirakunnasta pitää poistaa uskosta osattomat, muuten käy huonosti, kun he ottavat vallan siellä !

        Mitä voi siihen vastata kun Mies sanoo : "Minulla on Tiedon sanat" - Tiedon armolahjat.


    • Siis monille on Ristinkuolema jonka Paavali nimitti VOITTO ,, ON tullut monille punainen vaate mistä ei saa puhua tän päivän armosaarnoissa ja kirkkoissa ja uusseurakunnissa jotka ovat armollisempia kuin Herran itse ARMOA. HUH huh........

      • Anonyymi

        Menstysteologian "synnittömyys oppi" ei ole yhäkään Raamatun mukainen ja Paavali itse kirjoittaa itsestään ja uskon elämästään seuraavaa:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Apostoli Paavalistakaan ei siis tullut synnitöntä, mutta Savis harhoissaan kuvittelee synnittömäksi tulevansa !!

        Eli ei ola kyse mistään ristinkuoleman mitätöimisestä, vaan ihan olemassa olevan realiteetin hyväksymisestä, kuten Paavali tuossa lopussa hyvin totesi tuon oman kaksijakoisuutensa !

        Menestysteologian harha onkin juuri siinä, että ihminen kuvittelee itse itselleen uskottelemalla saavuttavansa jopa täysin mahdottomia asioita itselleen !

        Jos ihmisestä tulisi synnitön, niin hänestä pitäisi ensin tulla Itse Jumala !

        Siis vain Jumala on synnitön !

        Uskovan tulisi siis tietää joka kohdalta ja kaikissa asioissa Jumalan tahto kyetäkseen synnittömyyteen !!!

        Siis se on mahdollista vain Jumalalle !

        Sillä jokainen Jumalan tahdon vastainen teko on synti' ja jokainen Jumalan tahdon toteuttamatta jättäminen on syntiä !

        Epäusko on syntiä !

        Eli ihmisen pitäisi siis uskon kautta omistaa kaikki Jumalan lupaukset !!!

        Tälläinen kaikki on täysin mahdotonta ihmiselle !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menstysteologian "synnittömyys oppi" ei ole yhäkään Raamatun mukainen ja Paavali itse kirjoittaa itsestään ja uskon elämästään seuraavaa:

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Apostoli Paavalistakaan ei siis tullut synnitöntä, mutta Savis harhoissaan kuvittelee synnittömäksi tulevansa !!

        Eli ei ola kyse mistään ristinkuoleman mitätöimisestä, vaan ihan olemassa olevan realiteetin hyväksymisestä, kuten Paavali tuossa lopussa hyvin totesi tuon oman kaksijakoisuutensa !

        Menestysteologian harha onkin juuri siinä, että ihminen kuvittelee itse itselleen uskottelemalla saavuttavansa jopa täysin mahdottomia asioita itselleen !

        Jos ihmisestä tulisi synnitön, niin hänestä pitäisi ensin tulla Itse Jumala !

        Siis vain Jumala on synnitön !

        Uskovan tulisi siis tietää joka kohdalta ja kaikissa asioissa Jumalan tahto kyetäkseen synnittömyyteen !!!

        Siis se on mahdollista vain Jumalalle !

        Sillä jokainen Jumalan tahdon vastainen teko on synti' ja jokainen Jumalan tahdon toteuttamatta jättäminen on syntiä !

        Epäusko on syntiä !

        Eli ihmisen pitäisi siis uskon kautta omistaa kaikki Jumalan lupaukset !!!

        Tälläinen kaikki on täysin mahdotonta ihmiselle !!!

        >>Menstysteologian "synnittömyys oppi" ei ole yhäkään Raamatun mukainen<<

        Olen rakas sama mieltä !!!


    • Anonyymi

      >>Menstysteologian "synnittömyys oppi" ei ole yhäkään Raamatun mukainen <<

      Ei ole ei. Menestys teologia on harhaa.

      http://www.uskonet.fi/artikkelit/179/sataprosenttisesti_vanhurskas
      Koska vanhurskauttamisessa Kristus tuli asumaan ihmiseen, uskovassa alkaa myös pyhitysprosessi: lihan mielen kuolettaminen ja uuden elämän versominen. Ihmisen erotetaan Jumalaa varten, ja Pyhä Henki alkaa tuottaa Hengen hedelmää.

      • Anonyymi

        http://www.uskonet.fi/artikkelit/201/pyhityksen_kasitteet_valineet_ja_paamaara
        Uudessa liitossa kääntynyt pyhitettiin Kristuksessa, mutta samalla hänet kutsuttiin ja erotettiin Jumalaa varten kantamaan hedelmää (Joh. 15:16) ja olemaan kuuliainen Kristukselle (Room. 1:5; 1. Piet. 1:2). Hän ei tullut täydelliseksi ihmisenä tai kristittynä, mutta hänessä alkoi Jumalan työ.

        Pyhityksen päämäärä on Kristuksen kaltaisuus; hänen luonteenpiirteiden, mielenlaadun ja käytöksen puhkeaminen esiin kristityssä. Siksi pyhitys ei ole vain maailmasta eristäytymistä eikä kylmää nuhteettomuutta vaan nimenomaan Hengen hedelmän tuottamista (Gal. 5:22).


      • Olen sama mieltä >> Menestys teologia on harhaa. <<

        Ensin pitää vanha ja liha kuolla Ristinkuoleman kautta koska liha ei pyhittyy vaikka miten uskova yrittää..


      • Anonyymi kirjoitti:

        http://www.uskonet.fi/artikkelit/201/pyhityksen_kasitteet_valineet_ja_paamaara
        Uudessa liitossa kääntynyt pyhitettiin Kristuksessa, mutta samalla hänet kutsuttiin ja erotettiin Jumalaa varten kantamaan hedelmää (Joh. 15:16) ja olemaan kuuliainen Kristukselle (Room. 1:5; 1. Piet. 1:2). Hän ei tullut täydelliseksi ihmisenä tai kristittynä, mutta hänessä alkoi Jumalan työ.

        Pyhityksen päämäärä on Kristuksen kaltaisuus; hänen luonteenpiirteiden, mielenlaadun ja käytöksen puhkeaminen esiin kristityssä. Siksi pyhitys ei ole vain maailmasta eristäytymistä eikä kylmää nuhteettomuutta vaan nimenomaan Hengen hedelmän tuottamista (Gal. 5:22).

        Aivan ! Näin Rakas ! Uskova tulis olla lamppu kaupungissa , eikä vain lamppu josta uskovat puhuu , eikä koskaan ole , eikä saavuttaa itse , Jumalasta . Voima joka tekee Uskovasta lamppu joka ja jotka rakentajat ovat hyljänneet ja sen takia , voi voi ei löydä valoa , vaikka miten voi voi lausutaan. Voi voi eis suntautuu Kristuksen kuolemaan mieli , vaan itseään , niinkuin sieltä löytyis apua , aivan kuin mennarit tekevät.


    • Ristin sanoma ei ole Menestysteologia. Siis Ristinkuolema on minulle VOITTO !!!

      • Anonyymi

        Tätä se menestysteologia juuri tuottaa !

        Raukat luulevat oman tahtonsa muuttuvan todeksi, jos sitä riittävästi jankkaavat ja huutavat !

        Siis eksytetyt raukat kuvittelevat saavuttavansa haluamansa / himoitsemansa uskottelemalla loputtomasti sitä itse itselleen ja muille !

        Kyse on siis ihmisen oman uskon teon/ työn , siis oikeammin uskottelun kautta saavutettavat himoitut asiat !

        Mutta kun ohi Jumalan tahdon ja Jumalan tahdon vastaisesti ette te raukat saa yhtään mitään, vaikka loputtomasti sitä hokisitte, eli uskottelisitte itse itsellenne.

        Ihminen voi Uskossa omistaa vain ja ainoastaan sen, minkä Jumala henk koht lupaa !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Mutta nämä menestysteologiaan hurahtaneet kuvittelevat siis saavansa kaiken, eli vaikka ihan mitä vain uskottelemalla vain sitä itse itselleen loputtomasti.

        Eli he luottavat siis itse itseensä ja omiin "uskon tekoihinsa", joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan synnyttämän toellisen Uskon kanssa !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätä se menestysteologia juuri tuottaa !

        Raukat luulevat oman tahtonsa muuttuvan todeksi, jos sitä riittävästi jankkaavat ja huutavat !

        Siis eksytetyt raukat kuvittelevat saavuttavansa haluamansa / himoitsemansa uskottelemalla loputtomasti sitä itse itselleen ja muille !

        Kyse on siis ihmisen oman uskon teon/ työn , siis oikeammin uskottelun kautta saavutettavat himoitut asiat !

        Mutta kun ohi Jumalan tahdon ja Jumalan tahdon vastaisesti ette te raukat saa yhtään mitään, vaikka loputtomasti sitä hokisitte, eli uskottelisitte itse itsellenne.

        Ihminen voi Uskossa omistaa vain ja ainoastaan sen, minkä Jumala henk koht lupaa !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Mutta nämä menestysteologiaan hurahtaneet kuvittelevat siis saavansa kaiken, eli vaikka ihan mitä vain uskottelemalla vain sitä itse itselleen loputtomasti.

        Eli he luottavat siis itse itseensä ja omiin "uskon tekoihinsa", joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan synnyttämän toellisen Uskon kanssa !

        >> Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. <<
        Olen sama mieltä !!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätä se menestysteologia juuri tuottaa !

        Raukat luulevat oman tahtonsa muuttuvan todeksi, jos sitä riittävästi jankkaavat ja huutavat !

        Siis eksytetyt raukat kuvittelevat saavuttavansa haluamansa / himoitsemansa uskottelemalla loputtomasti sitä itse itselleen ja muille !

        Kyse on siis ihmisen oman uskon teon/ työn , siis oikeammin uskottelun kautta saavutettavat himoitut asiat !

        Mutta kun ohi Jumalan tahdon ja Jumalan tahdon vastaisesti ette te raukat saa yhtään mitään, vaikka loputtomasti sitä hokisitte, eli uskottelisitte itse itsellenne.

        Ihminen voi Uskossa omistaa vain ja ainoastaan sen, minkä Jumala henk koht lupaa !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Mutta nämä menestysteologiaan hurahtaneet kuvittelevat siis saavansa kaiken, eli vaikka ihan mitä vain uskottelemalla vain sitä itse itselleen loputtomasti.

        Eli he luottavat siis itse itseensä ja omiin "uskon tekoihinsa", joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan synnyttämän toellisen Uskon kanssa !

        No niin !! https://www.youtube.com/watch?v=CGhAPqWHpEg


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        >> Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. <<
        Olen sama mieltä !!!!!

        Miksi sitten kuvittelet saavuttavasi synnittömyyden maan päällä, vaikka Raamattu, eikä siis Jumala sellaista lupaa ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätä se menestysteologia juuri tuottaa !

        Raukat luulevat oman tahtonsa muuttuvan todeksi, jos sitä riittävästi jankkaavat ja huutavat !

        Siis eksytetyt raukat kuvittelevat saavuttavansa haluamansa / himoitsemansa uskottelemalla loputtomasti sitä itse itselleen ja muille !

        Kyse on siis ihmisen oman uskon teon/ työn , siis oikeammin uskottelun kautta saavutettavat himoitut asiat !

        Mutta kun ohi Jumalan tahdon ja Jumalan tahdon vastaisesti ette te raukat saa yhtään mitään, vaikka loputtomasti sitä hokisitte, eli uskottelisitte itse itsellenne.

        Ihminen voi Uskossa omistaa vain ja ainoastaan sen, minkä Jumala henk koht lupaa !

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Mutta nämä menestysteologiaan hurahtaneet kuvittelevat siis saavansa kaiken, eli vaikka ihan mitä vain uskottelemalla vain sitä itse itselleen loputtomasti.

        Eli he luottavat siis itse itseensä ja omiin "uskon tekoihinsa", joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan synnyttämän toellisen Uskon kanssa !

        Silti vaikka yrität saada minut mennariksi niin Ristinkuolema on minulle VOITTO !!! Ja Kristus minulle Elämä koska Häneltä saan Veri joka puhdistaa minut hekessä kokonaan eikä pikku hiljaa.. On mahdollisuus olla ja Ekää Vapaana synneistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten kuvittelet saavuttavasi synnittömyyden maan päällä, vaikka Raamattu, eikä siis Jumala sellaista lupaa ???

        Minun Jumala lupaa Rakas , sellainen Elämä kuin Kristus eli ja Elää . Siis aivan Kristuksen kaltainen ja vaelamme silloin niinkuin Hän vaelsi eikä synneissä . Et kait väittää että Jeesus vaelsi synneissä maan päällä ?

        Siis edelleen tiedän että Jumala antaa minulle synnittömyyden maan päällä koska hän ei pettää minua eikä ole petturi kuin sinä. Tiedäthän kaitt että Jumala on uskollinen ??

        Ps. 30:9

        (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?

        Ps. 31:5

        (31:6) Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä, Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala.

        Ps. 31:23

        (31:24) Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.

        Ps. 33:4

        Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa.


      • Savis kirjoitti:

        Minun Jumala lupaa Rakas , sellainen Elämä kuin Kristus eli ja Elää . Siis aivan Kristuksen kaltainen ja vaelamme silloin niinkuin Hän vaelsi eikä synneissä . Et kait väittää että Jeesus vaelsi synneissä maan päällä ?

        Siis edelleen tiedän että Jumala antaa minulle synnittömyyden maan päällä koska hän ei pettää minua eikä ole petturi kuin sinä. Tiedäthän kaitt että Jumala on uskollinen ??

        Ps. 30:9

        (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?

        Ps. 31:5

        (31:6) Sinun käteesi minä annan henkeni, sinä, Herra, lunastat minut, sinä uskollinen Jumala.

        Ps. 31:23

        (31:24) Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.

        Ps. 33:4

        Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa.

        Ps. 69:13

        (69:14) Mutta minä rukoilen sinua, Herra, otollisella ajalla, sinua, Jumala, sinun suuren laupeutesi turvin. Vastaa minulle pelastavan uskollisuutesi tähden.

        Ps. 71:22

        Niin minä myös ylistän harpulla sinua, sinun uskollisuuttasi, minun Jumalani, soitan kanteleella kiitosta sinulle, sinä Israelin Pyhä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siinä sitä on toinen sokea talutettavaksi kuoppaan !

        Lindroos näet julistaa vesikasteen pelastavan !

        Hän mitätöi uudestisyntymän ja siinä saatavan Pyhän Hengen totaalisesti harhaopillaan !

        Weijoa ovat useat uskonveljet varoittaneet ja kehoittaneet luopumaan harhaopistaan, mutta Weijo ei kuuntele ketään.

        Ehkäpä ulkoinen kertoo sisäisen tilan, eli Weijolla on kuulon kanssa ongelmia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on toinen sokea talutettavaksi kuoppaan !

        Lindroos näet julistaa vesikasteen pelastavan !

        Hän mitätöi uudestisyntymän ja siinä saatavan Pyhän Hengen totaalisesti harhaopillaan !

        Weijoa ovat useat uskonveljet varoittaneet ja kehoittaneet luopumaan harhaopistaan, mutta Weijo ei kuuntele ketään.

        Ehkäpä ulkoinen kertoo sisäisen tilan, eli Weijolla on kuulon kanssa ongelmia !

        >>Lindroos näet julistaa vesikasteen pelastavan !<<

        Missä se niin sanoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Lindroos näet julistaa vesikasteen pelastavan !<<

        Missä se niin sanoo?

        Alempana arvioni yhdestä TIMON puheesta ja sen tasosta !

        Eli en todellakaan kehoita seuraamaan noin ymmärtämätöntä julistajaa !


      • Ja oi miten rakas virsi >>
        s. 89:1

        Esrahilaisen Eetanin mietevirsi.(89:2) Minä laulan Herran armoteoista lakkaamatta, julistan suullani sinun uskollisuuttasi polvesta polveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on toinen sokea talutettavaksi kuoppaan !

        Lindroos näet julistaa vesikasteen pelastavan !

        Hän mitätöi uudestisyntymän ja siinä saatavan Pyhän Hengen totaalisesti harhaopillaan !

        Weijoa ovat useat uskonveljet varoittaneet ja kehoittaneet luopumaan harhaopistaan, mutta Weijo ei kuuntele ketään.

        Ehkäpä ulkoinen kertoo sisäisen tilan, eli Weijolla on kuulon kanssa ongelmia !

        Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alempana arvioni yhdestä TIMON puheesta ja sen tasosta !

        Eli en todellakaan kehoita seuraamaan noin ymmärtämätöntä julistajaa !

        Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Anonyymi

      En kyllä ole kuullut Timo LIndroosin puhuvan vesikasteen pelastavan missään. Parannus saarnaa uskovaisille. Hyvä että on nuoria evankelistoja. Yleensä nuoret puhuu höpöjä.

      • Anonyymi

        Sori vaan, sekoitin, Luulin puhuttavan Weijo Lindroosista !

        Olen pahoillani erehdyksestäni !


      • Anonyymi

        Mutta jo edellä arvioin yhden Timon puheen ja heikkoa oli sen taso, ei riitä ihmisellä ymmärrys !

        Kyse oli siis tästä:

        Timo Lindroos - Vakava varoitus kristityille
        https://www.youtube.com/watch?v=BSZUhSWCLvo

        Siihen JO annoin vastineeni:

        -------------------------

        Ei ollut todellakaan mikään hyvä julistus !

        Paljon oli ihan perusvirheitä !

        Alkaen "parannuksen saarnaajasta" !

        Opetuslapset eivät julistaneet mitään parannuksen teon saarnaa !

        Vaan he kehoittivat uskomaan evankeliumiin !

        Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        Siis parannus EPÄUSKOSTA evankeliumia kohtaan, eikä parannus pahoista teoista !!!

        ----------------------------

        Sekä seuraavasti:

        ----------------------------

        Toiseksikin noiden Tuomarinkirjojen Raamatunkohtien ydin sanoma ei ole se, mitä Timo väittää !

        Sen todellinen sanoma sanotaan selvästi Uuden testamentin puolella näin:

        2. Korinttolaiskirje 6
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Tämä oli se todellinen sanoma jo tuolloin Israelin kansankin kohdalla !

        Eli Seurakunnasta pitää poistaa uskosta osattomat, muuten käy huonosti, kun he ottavat vallan siellä !

        Tämä oli noiden Raamatunpaikkojen ydin sanoma, eikä mikään yksittäisen uskovan syntien perkaaminen !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jo edellä arvioin yhden Timon puheen ja heikkoa oli sen taso, ei riitä ihmisellä ymmärrys !

        Kyse oli siis tästä:

        Timo Lindroos - Vakava varoitus kristityille
        https://www.youtube.com/watch?v=BSZUhSWCLvo

        Siihen JO annoin vastineeni:

        -------------------------

        Ei ollut todellakaan mikään hyvä julistus !

        Paljon oli ihan perusvirheitä !

        Alkaen "parannuksen saarnaajasta" !

        Opetuslapset eivät julistaneet mitään parannuksen teon saarnaa !

        Vaan he kehoittivat uskomaan evankeliumiin !

        Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        Siis parannus EPÄUSKOSTA evankeliumia kohtaan, eikä parannus pahoista teoista !!!

        ----------------------------

        Sekä seuraavasti:

        ----------------------------

        Toiseksikin noiden Tuomarinkirjojen Raamatunkohtien ydin sanoma ei ole se, mitä Timo väittää !

        Sen todellinen sanoma sanotaan selvästi Uuden testamentin puolella näin:

        2. Korinttolaiskirje 6
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Tämä oli se todellinen sanoma jo tuolloin Israelin kansankin kohdalla !

        Eli Seurakunnasta pitää poistaa uskosta osattomat, muuten käy huonosti, kun he ottavat vallan siellä !

        Tämä oli noiden Raamatunpaikkojen ydin sanoma, eikä mikään yksittäisen uskovan syntien perkaaminen !!!

        Eli näin ollen, en todellakaan lähtisi seuraamaan näin ymmärtämätöntä julistajaa !

        Kehoittaisin pikemmin ottamaan etäisyyttä, kun ymmärrys on noinkin heikolla tasolla !

        Siis tuossa puheessa oli se ikävä ongelma, että opetusta sananpaikoista ei oltu saatu Pyhältä Hengeltä, vaan ihminen itse oli rakennellut oman "ymmärryksensä" avulla tuollaisen heikon kyhäelmän.

        Pyhä Henki ei näet avaa Sanaa pieleen, vaan yhdistää oikeat asiat oikein yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli näin ollen, en todellakaan lähtisi seuraamaan näin ymmärtämätöntä julistajaa !

        Kehoittaisin pikemmin ottamaan etäisyyttä, kun ymmärrys on noinkin heikolla tasolla !

        Siis tuossa puheessa oli se ikävä ongelma, että opetusta sananpaikoista ei oltu saatu Pyhältä Hengeltä, vaan ihminen itse oli rakennellut oman "ymmärryksensä" avulla tuollaisen heikon kyhäelmän.

        Pyhä Henki ei näet avaa Sanaa pieleen, vaan yhdistää oikeat asiat oikein yhteen.

        Osa julistuksista ja blogeista on tehty Taiteeksi. Tutkimus niistä aiheuttaa sekamelskaa. "Katso ihminen itseesi, Katso ihminen siihen mitä näet edessäsi. Verkkokalvollesi tulee alati muuttuva näkymä. Sanoisin sitä Luojan ilmentymäksi'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jo edellä arvioin yhden Timon puheen ja heikkoa oli sen taso, ei riitä ihmisellä ymmärrys !

        Kyse oli siis tästä:

        Timo Lindroos - Vakava varoitus kristityille
        https://www.youtube.com/watch?v=BSZUhSWCLvo

        Siihen JO annoin vastineeni:

        -------------------------

        Ei ollut todellakaan mikään hyvä julistus !

        Paljon oli ihan perusvirheitä !

        Alkaen "parannuksen saarnaajasta" !

        Opetuslapset eivät julistaneet mitään parannuksen teon saarnaa !

        Vaan he kehoittivat uskomaan evankeliumiin !

        Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

        Siis parannus EPÄUSKOSTA evankeliumia kohtaan, eikä parannus pahoista teoista !!!

        ----------------------------

        Sekä seuraavasti:

        ----------------------------

        Toiseksikin noiden Tuomarinkirjojen Raamatunkohtien ydin sanoma ei ole se, mitä Timo väittää !

        Sen todellinen sanoma sanotaan selvästi Uuden testamentin puolella näin:

        2. Korinttolaiskirje 6
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Tämä oli se todellinen sanoma jo tuolloin Israelin kansankin kohdalla !

        Eli Seurakunnasta pitää poistaa uskosta osattomat, muuten käy huonosti, kun he ottavat vallan siellä !

        Tämä oli noiden Raamatunpaikkojen ydin sanoma, eikä mikään yksittäisen uskovan syntien perkaaminen !!!

        Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Anonyymi

      >>Minä nyt Saviksen kohdalla arvelen, siis arvelen nyt vain niin, että kyse on siitä, että tuo Timo Lindroos on niellyt samat menestysteologian opit kuin Savis !<<

      ei Turun OneWayssa menestysteologiaa julisteta. Linkkiä mielellään tähän ketjuun jos jollain löytyy.

      Lindroos on asiallinen jätkä eikä mikään humppaveikko. Ehkä vähän kiivas kun on nuori mutta tervettä evankeliumia on.

      Yleensä nuoret puhuu jotain karismaattista humppaa tai teologiaa mutta onneksi on sentään joku joka puhuu järkeä.

      • Aivan !!!
        Eikö tuo sano kaikki tuosta kirjoittajasta joka luokittelee Timo mennariksi . Noin kirjoittaa >> >>Minä nyt Saviksen kohdalla arvelen, siis arvelen nyt vain niin, että kyse on siitä, että tuo Timo Lindroos on niellyt samat menestysteologian opit kuin Savis !<<


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Aivan !!!
        Eikö tuo sano kaikki tuosta kirjoittajasta joka luokittelee Timo mennariksi . Noin kirjoittaa >> >>Minä nyt Saviksen kohdalla arvelen, siis arvelen nyt vain niin, että kyse on siitä, että tuo Timo Lindroos on niellyt samat menestysteologian opit kuin Savis !<<

        Mitä minä Savis kirjoitin siinä viestissäni, mitä oikein painotin ???

        " Minä nyt Saviksen kohdalla arvelen, siis arvelen nyt vain niin, että kyse on siitä, että tuo Timo Lindroos on niellyt samat menestysteologian opit kuin Savis ! "

        Siis luetaan yhdessä:

        Minä nyt Saviksen kohdalla ARVELEN , siis ARVELEN NYT VAIN niin:

        Siis Savis kun seuraa ja uskoo menestysteologiaan uskovia, niin sen perusteella arvelin siis ARVELIN Timonkin kuuluvan samaan joukkoon !

        Minä siis katsoin tuon yhden saarnan / puheen Timolta, eikä taso päätä huimannut vaan todella heikkoa oli Hengellisten asioiden osaminan ja lisäksi hän siis keksi omasta päästään selityksiä Tuomarinkirjan kohtiin !


      • Anonyymi

        Sinulle sen verran haluan sanoa, että kun nuorella ei vielä riitä kyllin ymmärrys Hengellisiin asioihin, niin sellaisten ei tulisi toimia VIELÄ AINAKAAN julistajina / saarnaajina !

        Tulee paljon virheitä ja moni menee helposti vinoon, kun julistus ei ole kohdallaan !

        Nuorten uskovien tulisi malttaa kasvaa ja olla Pyhän Hengen opetuksessa ensin kyllin, etteivät he väärillä julistuksillaan siis saa vain huonoa aikaan !

        Julistajalla /saarnaajalla on suuri vastuu sanoistaan, mutta sitä ei tunnuta enää tajuavan !


      • Anonyymi

        OWM ei edusta menestysteologiaa. Tuommoinen ymmärrys on tänään.


      • Aivan ja saattanut jo ehkä satoja nuoria Kristuksen luo . Ja sellaista ei tehdään omiin voimiin. Niin paljon sieluja että Pekka Havupalo hermostui häneen ja kysyi millä vippaskonsteilla vedätte ihmisiä Jeesuksen luokse? Ja pitivät kastetilaisuuksia heille Seurakunnassa.

        Millä maailman konsteilla? Ja Timo vastasi ihan tavalisella Evankeliumilla. huh sitä Pekka sanon minä. Pekka joka olis halunnut kunnian Turun Helluntaiseurakunnalle.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      >>nuorella ei vielä riitä kyllin ymmärrys Hengellisiin asioihin, niin sellaisten ei tulisi toimia VIELÄ AINAKAAN julistajina / saarnaajina !
      Tulee paljon virheitä ja moni menee helposti vinoon, kun julistus ei ole kohdallaan <<

      Opetus on eri asia kun evankeliumin julistaminen. Ei one way julkaise mitään humppa veikojen höpötyksiä. Olihan siinä Lindroosin Turun puheessa ehkä liikaa ne synnit esillä, mutta nuo Helsingissäpidetyt kaksi saarnaa jotka ovat valtakunnallisen OneWayTVn sivulla ovat ihan kriteerit täyttävää tavaraa.

      Hyvä että Suomessa on tervettä evankeliumia. Teppo Lehtomäki on toinen nuoremman polven julistaja sekä Markus Sainio.

      • Anonyymi

        Sori vaan. mutta Timo puhui siinä uskoville ja kehoitti siis parannuksentekoon USKOVIA !

        Se on opetusta !

        Ei evankeliumin julistusta !

        Etkö itse erota näitä toisistaan ?


      • Anonyymi

        Siis opetus / kehoituksen sana annetaan uskoville !

        Uskosta osattomille julistetaan ilosanomaa !

        Uskosta osatonta on täysin turhaa opettaa / kehoittaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan. mutta Timo puhui siinä uskoville ja kehoitti siis parannuksentekoon USKOVIA !

        Se on opetusta !

        Ei evankeliumin julistusta !

        Etkö itse erota näitä toisistaan ?

        Parannuksen tekoon Uskovia. Tuo pitää paikkansa. "Tänäänkin pitää tehtävä parannus". Alati pitää. Vielä kun se huudetaan niin se saa vahvistusta. Joskus minäkään en tuota julistusta ymmärrä: Galatalaiskirje tuo -onneksi- lohdutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan. mutta Timo puhui siinä uskoville ja kehoitti siis parannuksentekoon USKOVIA !

        Se on opetusta !

        Ei evankeliumin julistusta !

        Etkö itse erota näitä toisistaan ?

        Hyvä Timo ! Julistaa vaan synnistä parannusta syntisille uskoville jotka uskovat että heidän elämä kestää TUomiolla..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen tekoon Uskovia. Tuo pitää paikkansa. "Tänäänkin pitää tehtävä parannus". Alati pitää. Vielä kun se huudetaan niin se saa vahvistusta. Joskus minäkään en tuota julistusta ymmärrä: Galatalaiskirje tuo -onneksi- lohdutusta.

        AAMEN . JUURI NÄIN RAKAS USKOVA !!!!!!!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Hyvä Timo ! Julistaa vaan synnistä parannusta syntisille uskoville jotka uskovat että heidän elämä kestää TUomiolla..

        Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        AAMEN . JUURI NÄIN RAKAS USKOVA !!!!!!!

        Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Anonyymi

      Ristinkuolemasta muutamia faktoja:

      1) Se tapahtui jo. Se ei tapahdu enää. Se tapahtui "kerta kaikkiaan" (Room. 6).

      2) Kun Jeesus korotettiin maasta, hän veti kaikki tykönsä. Tämä tarkoittaa koko luomakuntaa ja siis myös ihmiskuntaa, kaikkia ihmisiä, jotka milloinkaan ovat eläneet ja tulevat elämään. Tätä Paavali tarkoittaa ilmauksella Viimeinen Aadam.

      3) Kun Jeesus kuoli, hänen kanssaan eli hänessä kuoli koko "aadamillinen ihmiskunta" (eli kaikki ihmiset, jotka koskaan ovat eläneet tai tulevat elämään).

      4) Samalla koko maailman synti otettiin pois eli poistettiin.

      5) Koko ihmiskunta sovitettiin ja lunastettiin.

      Tämä on se ilosanoma, jonka ylösnoussut Jeesus Kristus, uuden ihmiskunnan Pää, antoi Paavalille julistettavaksi. Ja tämän ilosanoman on kristillinen kirkko onnistunut viimeisen 1900 vuoden aikana hukkaamaan melkein täydellisesti.

      • Anonyymi

        Miten sitten selität sen, että synti yhä vallitsee maailmassa ???

        Jos kerran sinun mukaasi synti poistettiin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitten selität sen, että synti yhä vallitsee maailmassa ???

        Jos kerran sinun mukaasi synti poistettiin !!!

        Jos Jumalan Karitsa otti Johanneksen mukaan synnin pois, mitä sinä MINULLE keuhkoat!!!!!!???


      • Muuten hyvä rakas ! Mutta tuo ei pidä paikkansa >> Vain 5 kohta ) Koko ihmiskunta sovitettiin ja lunastettiin.
        Muut on tapahtunut Hengellisesti joka on tietysti niin että se tapahtuu Uskon kautta sille joka Uskoo .. Mutta ei ole mikään universaalumi-usko olemassa joka laittaa käyntiin joku automaattipelastus.
        Pelastus on edelleen Uskon kautta niille jotka tekee parannusta synneistä !!!!!!!! Ja Voima siihen saa Ristinkuoleman kautta . Ota koppiin..

        Matt. 3:2

        ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

        Matt. 3:8

        Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,

        Matt. 11:20

        Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta:

        Matt. 11:21

        "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen.

        Matt. 12:41

        Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas.

        Mark. 6:12

        Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.

        Luuk. 15:7

        Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

        Luuk. 15:10

        Niin myös, sanon minä teille, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen.

        Ap. t. 2:38

        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 3:19

        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

        Ap. t. 17:30

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        Ap. t. 26:20

        vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.

        Room. 2:4

        Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

        Jaak. 5:16

        Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        2. Piet. 3:9

        Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

        VOI VOI ,,, MEINAATKO TEHDÄ JUMALAN VOIMASSA PARANNUSTA SYNNEISTÄ ? SIIS JUMALAN VOIMASSA ,,,,, OMASSA voimassa et te mitään paranusta ,,,, siihen sulla ei ole Jumalan Voima...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumalan Karitsa otti Johanneksen mukaan synnin pois, mitä sinä MINULLE keuhkoat!!!!!!???

        Voisitko edes sen verran lukea Sanaa, että mitä siinä oikeasti sanotaan ?

        Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Siis OTTAA, EI OTTI !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko edes sen verran lukea Sanaa, että mitä siinä oikeasti sanotaan ?

        Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Siis OTTAA, EI OTTI !

        Hei riivinrauta! Jeesus OTTI POIS MAAILMAN SYNNIN ANTAESSAAN HENKENSÄ RISTILLÄ. Tee parannus tuosta ikuisesta paskanjauhannastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei riivinrauta! Jeesus OTTI POIS MAAILMAN SYNNIN ANTAESSAAN HENKENSÄ RISTILLÄ. Tee parannus tuosta ikuisesta paskanjauhannastasi.

        Onko siis synti pois maailmasta ???

        Sokeako sinä olet ???

        Juttusi ovat ihan järjettömiä, ei tarvitse muuta, kuin katsoa ympärilleen nähdääkseen totuuden!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis synti pois maailmasta ???

        Sokeako sinä olet ???

        Juttusi ovat ihan järjettömiä, ei tarvitse muuta, kuin katsoa ympärilleen nähdääkseen totuuden!

        Oletko muslimi? Taidat olla? Pyyhit sanomalla Jumalan Karitsasta takapuolesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko edes sen verran lukea Sanaa, että mitä siinä oikeasti sanotaan ?

        Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Siis OTTAA, EI OTTI !

        Amen !! Juuri näin !! Rakas Uskova. Olin siis väärässä.. Kun taas en keskittynyt... Ja Hän ottaa milloin Hän ottaa synnin pois meiltäHänen Verensä kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei riivinrauta! Jeesus OTTI POIS MAAILMAN SYNNIN ANTAESSAAN HENKENSÄ RISTILLÄ. Tee parannus tuosta ikuisesta paskanjauhannastasi.

        Hej saatana . Älä sä sotekudu Uskovien keskusteluun . Edelleen lukee tuossa Ottaa >>

        Joh. 1:29

        Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!


    • Anonyymi

      >>Se on opetusta !<<

      Opetus on raamattutunti.

      Lindroos ei pidä raamattutuntia vaan enemmän se on evankelioiva herätyssaarna.

      Ei Paavo Tynjälä opettanut herätys saarnoissaan vaan julisti evankeiumia ja siellä oli paljon uskovaisia paikalla. Samaa tekee Lindroos. Herätys saarna on tarkoitettu niin uskovaisille kun uskomattomille. Kaikkien pitää tehdä parannusta.

      Selkomaa on humppaveikko ja Lindroos ei ole.
      Siinä oli se mitä halusin sanoa. Olisi pitänyt heti se sanoa.

      Suomi on täynnä kaikenmaailman humppaveikkoja. Onneksi on yksi nuori joka puhuu asiaa.

      • Aivan näin rakas !!!


      • Anonyymi

        Usko nyt viimeinkin jo se, että uskosta osattomille juliatstaan ilosanomaa !

        Uskoville taas parannuksentekoa !

        Uskosta osatonta on aivan turhaa kehoittaa parannuksentekoon, kun hän ei ole mitenkään edes sitoutunut toimimaan Jumalan tahdon mukaan !

        Ja tuo nyt oli selvääkin selvempää opetusta ja kehoitusta uskoville parannuksen tekoon, joten selvääkin selvempää OPETUSTA !

        Timo toi Raamatun Sanaa seurakunnalle !

        2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Kun siis tuodaan sanaa USKOVILLE, niin se on aina opettamista !

        Ja tässä siis sanotaan selvästi se, että se on Jumalan ihmiselle, eli uskovalle, ei uskosta osattomalle !

        Mutta tämän vertaa ei nykyään seurakunnissa asioita käsitetä !

        Siis kehoitusta parannuksentekoon julistetaan uskosta osattomille !

        Ja seurakunnan kokouksessa julistetaan taas loputtomasti ilosanomaa !

        Ei uudestisyntyneelle enää tarvitse ilosanomaa julistaa, kun uskova on sen JO ottanut vastaan, sitten on aika Sanan OPETUKSELLE, eli on aika rakentaa ja rakentua kohti syvempää ja syvempää ymmärrystä ja siten valmiutta kakkiin hyviin tekoihin !

        2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Mutta sinä itse siis et vielä tätäkään perusasiaa käsitä, joten missä vika ?

        No, se vika on juuri siinä, että ymmärtämättömät ovat teillä "opettajina" !

        Herra jo aikoja sitten avasi ja antoi tiedoksi sen, mikä on Suomen seurakuntien tila ja miksi:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Näinhän se siis nyt on, olen sen hyvin selvästi nähnyt ja kokenut ihan käytännön tasolla !

        Ymmärrys puuttuu ja toimintakin on siten ihan pielessä.

        Mutta Savis se umpisokeana vain aamentaa !

        Voi voi voi sentään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko nyt viimeinkin jo se, että uskosta osattomille juliatstaan ilosanomaa !

        Uskoville taas parannuksentekoa !

        Uskosta osatonta on aivan turhaa kehoittaa parannuksentekoon, kun hän ei ole mitenkään edes sitoutunut toimimaan Jumalan tahdon mukaan !

        Ja tuo nyt oli selvääkin selvempää opetusta ja kehoitusta uskoville parannuksen tekoon, joten selvääkin selvempää OPETUSTA !

        Timo toi Raamatun Sanaa seurakunnalle !

        2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Kun siis tuodaan sanaa USKOVILLE, niin se on aina opettamista !

        Ja tässä siis sanotaan selvästi se, että se on Jumalan ihmiselle, eli uskovalle, ei uskosta osattomalle !

        Mutta tämän vertaa ei nykyään seurakunnissa asioita käsitetä !

        Siis kehoitusta parannuksentekoon julistetaan uskosta osattomille !

        Ja seurakunnan kokouksessa julistetaan taas loputtomasti ilosanomaa !

        Ei uudestisyntyneelle enää tarvitse ilosanomaa julistaa, kun uskova on sen JO ottanut vastaan, sitten on aika Sanan OPETUKSELLE, eli on aika rakentaa ja rakentua kohti syvempää ja syvempää ymmärrystä ja siten valmiutta kakkiin hyviin tekoihin !

        2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Mutta sinä itse siis et vielä tätäkään perusasiaa käsitä, joten missä vika ?

        No, se vika on juuri siinä, että ymmärtämättömät ovat teillä "opettajina" !

        Herra jo aikoja sitten avasi ja antoi tiedoksi sen, mikä on Suomen seurakuntien tila ja miksi:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Näinhän se siis nyt on, olen sen hyvin selvästi nähnyt ja kokenut ihan käytännön tasolla !

        Ymmärrys puuttuu ja toimintakin on siten ihan pielessä.

        Mutta Savis se umpisokeana vain aamentaa !

        Voi voi voi sentään !

        Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Ei pidä tuhlata oikeaa aikaa olemattomiin asioihin, vaikka ne kutkuttaisi kovastikin mieltä.

      • Fil. 3:18

        Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Fil. 3:18

        Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;

        Sinä Savis olet todella hyvä esimerkki tuollaisesta !

        Sinä taistelet uudestisyntyneitä uskovia vastaan ja väität heissä vaikuttavan saatanan, vaikka uskovassa vaikuttaa Pyhä Henki !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Savis olet todella hyvä esimerkki tuollaisesta !

        Sinä taistelet uudestisyntyneitä uskovia vastaan ja väität heissä vaikuttavan saatanan, vaikka uskovassa vaikuttaa Pyhä Henki !

        Paras puhuja ite . Kun olet jo kymmeniä vuosia syyttänyt , panetellut ja uhonnut suuressa hyökkäyssota Pyhä Henkiä vastaan --


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Paras puhuja ite . Kun olet jo kymmeniä vuosia syyttänyt , panetellut ja uhonnut suuressa hyökkäyssota Pyhä Henkiä vastaan --

        En tiedä, että mitä henkiä sinä itse kuuntelet Savis !

        Mutta Pyhä Henki ei opeta sellaisia valheita, joita sinä muille tyrkytät !

        Minä siis en vastusta Pyhää Henkeä, vaan sinun valheitasi vain !

        Joten kysyn yhä, että kumpi valehtelee, sinä vai Jumala ???

        " Saitteko Pyhä Henki kun tulitte Uskoon Jeesukseesn ?? "

        Vai:

        Room. 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Voitko viimeinkin vastata edes tähän ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, että mitä henkiä sinä itse kuuntelet Savis !

        Mutta Pyhä Henki ei opeta sellaisia valheita, joita sinä muille tyrkytät !

        Minä siis en vastusta Pyhää Henkeä, vaan sinun valheitasi vain !

        Joten kysyn yhä, että kumpi valehtelee, sinä vai Jumala ???

        " Saitteko Pyhä Henki kun tulitte Uskoon Jeesukseesn ?? "

        Vai:

        Room. 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Voitko viimeinkin vastata edes tähän ???

        Tarkoitatko että uskova voi/saa elää synnissä ? Sitäkö valhen henki opettaa,, joka mainostat että minussa olis. ??? Oletko jotenkin naurettava ????


      • Savis kirjoitti:

        Tarkoitatko että uskova voi/saa elää synnissä ? Sitäkö valhen henki opettaa,, joka mainostat että minussa olis. ??? Oletko jotenkin naurettava ????

        Savis, ei sinun kannata esittää täällä tai muuallakaan uskonnollista kovista. Et yksinkertaisesti ole sitä, olet hengellinen penkkiurheilija. Kaltaisesi ihmiset eivät voisi milloinkaan rakastaa lähimmäistään, kuten Jeesus on opettanut - he eivät kunnioita itse elämää.


      • Henki kirjoitti:

        Savis, ei sinun kannata esittää täällä tai muuallakaan uskonnollista kovista. Et yksinkertaisesti ole sitä, olet hengellinen penkkiurheilija. Kaltaisesi ihmiset eivät voisi milloinkaan rakastaa lähimmäistään, kuten Jeesus on opettanut - he eivät kunnioita itse elämää.

        Se on sinun mielipide koska rakastat vääryyttä ja haluat jatkaa synnistä ja suoda muillekin matka synnissä helevettiin kun ovat tietämättömiä ettei halpa armo kesta eikä skitsofreeninen tila sekä pyhä että syntinen samanaikaisesti siis Helluntailaisten hokema olemme armahdettuja syntisiä tai vanhurskaita syntisiä siis sama kun sanoisit vanhurskaita homoja. Aivan kun uskonnollinen AA kerho . Kerran alkoholisti aina alkoholisti ei koskaan vapaa viinasta. Sama kuin kerran syntinen aina syntinen . Siis ei koskaan sellainen uskonnollinen vapaa niinkuin Jeesus julisti >>
        Joh. 8:32

        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        Joh. 8:33

        He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"

        Joh. 8:36

        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Ap. t. 4:23

        Ja päästyään vapaiksi he menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet

        huh huhnsitä syntistä armotalousta ja aika jolloin eletään .. Paljon pahempi kuin inkvisiitio aika....

        Mutta jataka sinä vaan synnissä .. En ole sinussa vastuussa koska olen julistanut >>>

        Hes. 3:21

        Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

        Hes. 18:5

        Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:

        Hes. 18:9

        vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.

        Hes. 18:24

        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

        Hes. 18:26

        Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.

        Hes. 33:12

        Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.

        Hes. 33:18

        Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava.


      • Savis kirjoitti:

        Se on sinun mielipide koska rakastat vääryyttä ja haluat jatkaa synnistä ja suoda muillekin matka synnissä helevettiin kun ovat tietämättömiä ettei halpa armo kesta eikä skitsofreeninen tila sekä pyhä että syntinen samanaikaisesti siis Helluntailaisten hokema olemme armahdettuja syntisiä tai vanhurskaita syntisiä siis sama kun sanoisit vanhurskaita homoja. Aivan kun uskonnollinen AA kerho . Kerran alkoholisti aina alkoholisti ei koskaan vapaa viinasta. Sama kuin kerran syntinen aina syntinen . Siis ei koskaan sellainen uskonnollinen vapaa niinkuin Jeesus julisti >>
        Joh. 8:32

        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        Joh. 8:33

        He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"

        Joh. 8:36

        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Ap. t. 4:23

        Ja päästyään vapaiksi he menivät omiensa tykö ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat heille sanoneet

        huh huhnsitä syntistä armotalousta ja aika jolloin eletään .. Paljon pahempi kuin inkvisiitio aika....

        Mutta jataka sinä vaan synnissä .. En ole sinussa vastuussa koska olen julistanut >>>

        Hes. 3:21

        Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

        Hes. 18:5

        Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:

        Hes. 18:9

        vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.

        Hes. 18:24

        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

        Hes. 18:26

        Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.

        Hes. 33:12

        Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.

        Hes. 33:18

        Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava.

        Savis, kuten totesin aiemmin, kaltaisesi hengellisen penkkiurheilijan sanoilla on yhtä paljon painoarvoa, kuin yhden kirpun pierulla maailmankaikkeudessa. Älä esitä sitä, mitä et ole, äläkä ota liikaa painolastia kannettavaksesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Savis olet todella hyvä esimerkki tuollaisesta !

        Sinä taistelet uudestisyntyneitä uskovia vastaan ja väität heissä vaikuttavan saatanan, vaikka uskovassa vaikuttaa Pyhä Henki !

        Jaa ?? Mitkä uudestisyntyneitä syntiin syntyneitä hiiiiiiiiiiiiiiiiii sanon minä . Niin umpisokea olet ja saatana sun opettaja joka iloitsee sinusta.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Paras puhuja ite . Kun olet jo kymmeniä vuosia syyttänyt , panetellut ja uhonnut suuressa hyökkäyssota Pyhä Henkiä vastaan --

        Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Anonyymi

      On niin helppo tuudittautua kirkon julistaman pyhän lapsikasteen armoon, kun ei tarvitse alkaa ruotimaan omaa syntisyyttään ja parannuksen tekoa synneistään.
      Papit karttavat kirkoissa puhumista Jeesuksen veriuhrista, koska eivät julista Raamatun Kirjoitusten sanomaa Hengen eläväksi tekevässä voimassa, vaan kirjaimen kuolleessa tilassa.
      Näin ollen Raamatun sanan anti kuulijoitten kohdalla jää hedelmättömäksi ja kuulijat jatkavat edelleenkin synnillistä elämäänsä.

      • >>> On niin helppo tuudittautua kirkon julistaman pyhän lapsikasteen armoon, kun ei tarvitse alkaa ruotimaan omaa syntisyyttään ja parannuksen tekoa synneistään. <<<

        Niin se on ,, eikä myöskään halpa armo mitään sen parempi on ,, kun synnissä halvan armon turvissa uskovaiset vapaitten suunnissa elävät ja luulevat että kaikki menee hyvin.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        >>> On niin helppo tuudittautua kirkon julistaman pyhän lapsikasteen armoon, kun ei tarvitse alkaa ruotimaan omaa syntisyyttään ja parannuksen tekoa synneistään. <<<

        Niin se on ,, eikä myöskään halpa armo mitään sen parempi on ,, kun synnissä halvan armon turvissa uskovaiset vapaitten suunnissa elävät ja luulevat että kaikki menee hyvin.

        Sinähän se elät synnissä! Sinä elät synnistä, synnistä puhumisesta ja toisten syntien pohtimisesta. Jos täällä joku elää synnissä, se olet sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se elät synnissä! Sinä elät synnistä, synnistä puhumisesta ja toisten syntien pohtimisesta. Jos täällä joku elää synnissä, se olet sinä.

        Puolustaako se sitten että saisit oma vapaudessa jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa tai Hänen sanoma >>

        Joh. 8:32

        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        Joh. 8:33

        He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"

        Joh. 8:36

        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Älä vaan sano kenelle että olet uskovainen kun puolustat ja rakastat noin syntiä että hermostut kun sanon te parannusta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se elät synnissä! Sinä elät synnistä, synnistä puhumisesta ja toisten syntien pohtimisesta. Jos täällä joku elää synnissä, se olet sinä.

        Mitä Savis TAAS sekoilet täällä ???

        Sinä itse ole ELÄNYT SYNNEISSÄSI jo kymmeniä vuosia ilman parannuksentekoa tai edes halua siihen !

        Katso nyt viimein sinne peiliin ihan itse !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Savis TAAS sekoilet täällä ???

        Sinä itse ole ELÄNYT SYNNEISSÄSI jo kymmeniä vuosia ilman parannuksentekoa tai edes halua siihen !

        Katso nyt viimein sinne peiliin ihan itse !!!

        Uttaako se sinua kovasti jos en pääsis tai olisin päässyt synneistä ennenkuin kuolen ja joudun helevettiin siit.. Mitä sä itse sekoilet ja syytäät ja hyökkäät kun yritin sua auttaa pääsemään synneistä . Ota nyt viho vihdoin vastaan Synninpoistaja ja Vapauttaja joka vois sun ongelmat poistaa..

        Hes. 33:18

        Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava.

        Onko Ristin Voima tullut sinulle Tabua ???


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Puhdistava Jeesuksen uhriveri".
      Tässä anabaptistista okkultismia.

      Mitä tuo käytännössä tarkoittaa?
      Ei ole kristinoppia.

      Näin okkultistit esineellistävät Pyhän HENGEN työn, usko kohdistetaan AINEeseen.

      Se aine ei kuitenkaan ole läsnä (paitsi Uskon kautta Ehtoollisessa).
      Jeesuksen HENKI vaikuttaa kaiken vanhurskautuksen.

      Ainoa uskon kohde kristityillä on Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

      Helluntai-oppeihin kuuluvat nämä muut mystiikat.

      • "Puhdistava Jeesuksen uhriveri".

        https://www.youtube.com/watch?v=5OELt2bQK98&t=8s

        Ihana Jeesus on uhrannut oma Verensä meidän puolesta että me Puhtaaksi tulisimme.. Antaudu ja ota vastaan Uhri,, tai kärsi helevetissä. Valinta on sinun. Ei kenen muun. !!!

        https://www.youtube.com/watch?v=YI9wjavJxuM

        Onko sulla turva niinkuin laulussa lauletaan . Silloin olet tullut Kristuksen kaltainen >>

        1. Joh. 4:17

        Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.


    • Anonyymi

      >>Vaikka kaikissa evankeliumeissa viitataan veren vuodattamiseen, Matteuksen evankeliumissa sanajärjestys korostaa uhraamisen tilannetta (tarkasti käännettynä): ”tämä on minun liittoni veri, joka on valutettu kaikkien puolesta syntien anteeksiantamiseksi” (26:28).

      >> Jeesuksen ruumis ja veri rinnastuvat pääsiäisuhrin teologiassa lampaan ruumiiseen ja vereen. Kuolema on uhri Jumalalle. Veri, joka vuotaa, on liiton veri. Tämä liitto perustuu sovitukseen ja anteeksiantamukseen.

      • Aivan näin rakas !! Risti on pääkohta mistä saamme kaikken. !!!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Aivan näin rakas !! Risti on pääkohta mistä saamme kaikken. !!!

        Timo Lindroos on tästä toista mieltä. Tässä Timo Lindroos panettelua, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Anonyymi

      Matt: 6:24 osoittaa valinnan paikalle. Ainoastaan vapaa-ajattelijat eivät tiedä palvoako mammonaa vai ihmisiä rahojensa voimin. Huonoimmalla vaihtoehdolla ei saa suutaan avattua enää.
      https://youtu.be/0U-HUUmrshY

    • Anonyymi

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan. (2 Kor. 5:19).

      Paavali kertoo tuossa jakeessa erään historiallisen tapahtuman. Itse asiassa koko luomakunnan historian mullistavimman ja tärkeimmän tapahtuman.

      Kerrataanpa hieman taustaa.

      Evankelistat kertovat Jeesuksen syntymästä ja elämästä. Mikäli Jeesus oli historiallinen henkilö ja evankeliumit kuvaavat hänen elämäänsä totuudellisesti, mitä voimme siinä tapauksessa todeta Jeesuksen elämästä? Ainakin sen, että hän syntyi ja eli nykyisen Lähi-Idän alueella ja teki kaikenlaista hyvää, saarnasi ja lopulta ristiinnaulittiin.

      Sitten seuraa hieman erikoinen kysymys.
      Tapahtuiko tuo kaikki - Jeesuksen syntymä, elämä ja kuolema - vaikkei kukaan siihen uskoisi tai tietäisi siitä?

      Jos on historiallinen fakta, että Jeesus esim. herätti Jairuksen tyttären kuolleista, ruokki tuhansia ihmisiä, paransi sairaita ja uudisti Sykarin kaivolla kohtaamansa naisen elämän, niin lienee päivänselvää, että KAIKKI TUO TAPAHTUI, vaikkei kukaan USKOISI SELLAISTA TAPAHTUNEEN. Sitähän tapahtumien historiallisuus tarkoittaa, eikä vaan? Siis sitä, että todelliset tapahtumat eivät edellytä jonkun ulkopuolisen senhetkistä tai jälkikäteistä USKOA siihen, että ne ovat tapahtuneet, KOSKA NE OVAT TAPAHTUNEET.

      Jeesuksen elämänsä aikana tekemät ihmeteot eivät edellytä jälkipolvien uskoa niihin, jotta ne voisivat olla tapahtuneet.

      Ja jos Jeesuksen teoilla on ollut joitakin todellisia kauskantoisia SEURAUKSIA, myöskään ne eivät edellytä yhdenkään ihmisen uskoa, jotta ne ovat voineet tapahtua, jos ne kerran ovat tapahtuneet.

      Uskolla kun EI MUUTETA EIKÄ MUOKATA MENNEISYYTTÄ.

      Jeesuksen tekemä ruokkimisihme ei aikoinaan tapahtunut siitä johtuen, että minä uskon nyt pari tuhatta vuotta myöhemmin sen tapahtuneen. Eikä se pyyhkiydy pois historian tapahtumien ketjusta, jos minä tai kuka tahansa muu ei jaksa uskoa sen tapahtuneen. Minun epäuskoni ei myöskään kykene lakkauttamaan tai häivyttämään yhtäkään Jeesuksen teon todellista vaikutusta/seurausta, millaisia ne sitten lienevätkin - sen enempää kuin minun uskoni kykenee niitä vahvistamaan tai ylläpitämään.

      Niinpä se, mitä historialliselle Jeesukselle aikoinaan tapahtui, on niin ja aamen, ja tätä faktaa ei minun epäuskoni kumoa eikä minun uskoni pysytä.

      Paavalin mukaan historialliselle Jeesukselle tapahtui hänen antaessaan henkensä ristillä seuraavaa:

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

      Koska kyse on historiallisesta faktasta, tätä ei yhdenkään ihmisen usko pidä yllä eikä yhdenkään ihmisen epäusko kumoa. Yhdenkään ihmisen usko ei pidä yllä Jeesuksen syntymää, hänen nuoruutensa tapahtumia, hänen aikuisena tekemiään ruokkimisihmeitä ja kuolleista herättämisiä, eikä yhdenkään ihmisen epäusko niitä kumoa.

      Koska Jeesus oli sama historiallinen Jeesus myös ristillä ja koska hänen kuolemansa ristillä oli yhtä lailla historiallinen tapahtuma kuin edellä mainitut tapahtumat, siihen pätee sama MINKÄ TAHANSA TAPAHTUMAN HISTORIALLISUUTTA KOSKEVA SÄÄNTÖ: usko ei sellaista pysytä eikä ylläpidä eikä epäusko sellaista hävitä eikä tee tyhjäksi.

      Niinpä kun Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaaan, Jumala tosiaan oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, uskoipa tuon tapahtuman historiallisuuteen kuka hyvänsä tai oli siihen uskomatta kuka hyvänsä.

      Voimmekin todeta, että on HISTORIALLINEN FAKTA, että koko maailma on sovitettu Jumalan kanssa ja kaikki maailman ihmiset ovat jo saaneet kaikki syntinsä anteeksi.

      Joka muuta väittää, ei pidä Jeesuksen ristinkuolemaa ja sen sisältämää KOKO MAAILMAN SOVITUSTA historiallisena tapahtumana.

      • Anonyymi

        On päivänselvää, että jollei Jumala antanut maailman syntivelkaa kerralla ja kerta kaikkiaan anteeksi Jeesuksen antaessa henkensä maailman edestä, silloin sovitus ei tarkoita yhtään mitään. Se on pelkkää sanahelinää, juuri sitä mistä Vanhan testamentin profeetta varoittaa tyyliin: "Huulillasi sinä ylistät minua, mutta sinun sydämesi on minusta kaukana." Tässä tapauksessa tuo profeetan kritiikki kohdistuisi Jumalaan itseensä muodossa: "Sinä väität rakastavasi maailmaa ja puhut jopa maailman sovittamisesta itsesi kanssa, mutta jollet todellisuudessa antanut maailman syntivelkaa anteeksi, sinun sydämesi on maailmasta kaukana, ja sinä olet pelkkä teeskentelijä."

        Ja samalla kävisi ilmi, että Jumalan on paljon helpompi antaa Poikansa ihmisten pilkattavaksi ja tapettavaksi kuin antaa ihmisten syntejä anteeksi. Vaikka Poika tuli maailmaan nimenomaan ihmisten syntien tähden.

        Jumala katsoi ensimmäisen Aadamin lankeemuksen niin kaikenkattavaksi ja peruuttamattomaksi tapahtumaksi, että yhden ihmisen kautta tuli synti maailmaan ja synnin kautta kuolema kaikkien ihmisten osaksi. Yhdenkään ihmisen ei tarvinnut eikä tarvitse VALITA osallisuuttaan Aadamin lankeemuksen vaikutuksiin, vaan tuo lankeemus ON TULLUT MEIDÄN KAIKKIEN OSAKSEMME. Jumala on näin tämän säätänyt.

        Millaiseksi Jumala katsoi VIIMEISEN AADAMIN vanhurskauden teon? Tällaiseksi:

        15. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa ENEMMÄN on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta RIKKOMUKSESTA vanhurskauttamiseksi.

        Armolahja ei siis tule ihmisen VALINNAN tai SUOSTUMUKSEN kautta vanhurskauttamiseksi, vaan MONESTA RIKKOMUKSESTA.

        17. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. - 18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19. sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Muroman näkemys:

      >> Muroma totesi, että yleisen sovituksen ja henkilökohtaisen syntien anteeksiantamuksen välillä on tehtävä selvä ero. Vaikka anteeksiantamus on jo valmiina Kristuksessa, sen on tultava ihmiselle omakohtaiseksi uskon kautta. Ilman uskoa Kristukseen ei vanhurskauteta ainoatakaan ihmistä, vaikka kaikkien ihmisten synnit jo ovat sovitetut.<<

      • Anonyymi

        Tuo Muroman oppi on täysin mieletön.

        Ei ole OLEMASSA anteeksiantamusta, joka "tulee ottaa uskolla vastaan".

        Anteeksiantamus tapahtuu anteeksiantajan sydämessä.

        Muroman oppi tekee Jumalasta päättämättömän teeskentelijän, joka ei itse tiedä, onko antanut maailmalle anteeksi vaiko ei. Tai sadistin, joka valehtelee ilmoittaessaan antaneensa maailmalle synnit anteeksi, vaikka ei tosiasiassa ole.


    • Niin ???
      Se on jännä että yli 2000 v sitten ,, uskova sai anteeksi kaikkia syntejä ja yhä edelleen liha yrittää saada anteeksi syntejänsä , pyytämällä niitä joka päiviä tehdyt synnit , pitämällä lyhyitä tili velvoiteitta Jumalalle ja sitä kautta yrittää pelastamaan itseä.
      UUS- uskonnollisessa rituaaliuskonnossa joka päiväisessä rituaali anteeksipyynnössä .

      Vaikka on jo saanut anteeksi synnit yli 2000v sitten ja Jumala yritää huuta hänelle. >> HEJ HALLOOO YRITÄ NYT KUNNOITTAA MUN POIKANI VERI JOKA kautta ANTOI ANTEEKSI JA TAHTOO PUHDISTAA SINUA , ETTET TARVI TEHDÄ TUO EPÄUSKOA JA SYNTIÄ,, ETTÄ PYYDÄT VIELÄ VAAN ANTEEKSI NIISTÄ SYNNEISTÄ JOTKA OLET JO SAANUT ANTEEKSI ja heitetty kasteen hautaan...

      • Anonyymi

        Sinun oppisi on skitsofreeninen oppi.
        Sinä kuvittelet, että "liha" tarkoittaa jotakin meidän olemuksessamme olevaa.
        Sitä se ei tarkoita.
        Siksi sinun pitää loputtomiin jauhaa tuota järjetöntä sontaa - siksi, kun et edes ymmärrä, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI.
        Etkä tule ymmärtämäänkään, ennen kuin pistät suusi suppuun JA VAIKENET. Nyt sinä et omalta jankuttamiseltasi kuule totuutta.
        "Olkaa hiljaa ja tietäkää, että minä olen Jumala."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun oppisi on skitsofreeninen oppi.
        Sinä kuvittelet, että "liha" tarkoittaa jotakin meidän olemuksessamme olevaa.
        Sitä se ei tarkoita.
        Siksi sinun pitää loputtomiin jauhaa tuota järjetöntä sontaa - siksi, kun et edes ymmärrä, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI.
        Etkä tule ymmärtämäänkään, ennen kuin pistät suusi suppuun JA VAIKENET. Nyt sinä et omalta jankuttamiseltasi kuule totuutta.
        "Olkaa hiljaa ja tietäkää, että minä olen Jumala."

        Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun oppisi on skitsofreeninen oppi.
        Sinä kuvittelet, että "liha" tarkoittaa jotakin meidän olemuksessamme olevaa.
        Sitä se ei tarkoita.
        Siksi sinun pitää loputtomiin jauhaa tuota järjetöntä sontaa - siksi, kun et edes ymmärrä, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI.
        Etkä tule ymmärtämäänkään, ennen kuin pistät suusi suppuun JA VAIKENET. Nyt sinä et omalta jankuttamiseltasi kuule totuutta.
        "Olkaa hiljaa ja tietäkää, että minä olen Jumala."

        Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Anonyymi

      Oletko käynyt ruumishuoneessa kattomassa sun lihasi kun ne siettä riitele keskenään kun kuvittelet että liha on jotin muuta kun se vanha aatami joka sait perinnöksi ja tulis ristillä kuollla mutta kun se sinussa tahtoo pitää niin hyvä huolta sinusta ettet sitä halua luovuttaa ja kuolettaa.. Savis tässä parvekkeella tule sissään lapset Jumalan valtakuntaan..

      • Anonyymi

        HUUTAA TEILLE KOVIN VAUVASET !!!


    • Anonyymi

      Varmaan siks ku ei puhuta synnistä, ja ei ole "tarvetta" tulla pelastetuksi ja puhdistetuksi jos ei kerran synnistäkään enää puhuta. Hyvä huomio

      • Ei voi puhuta synneistä jos ei Pyhä Henki näyttää synnin Uskovissa.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ei voi puhuta synneistä jos ei Pyhä Henki näyttää synnin Uskovissa.

        Tässä panettelua Timo Lindroosin tapaan, tällä kertaa kohteena romanit, sylkee rukouksen voiman päälle, sekä hän antaa siunauksen lapsikasteelle:

        https://youtu.be/g-eUI-HrjR0?si=WcGzGwz56ieVAtdQ


    • Anonyymi
      • Se on sinun käsitys Jumalan Pyhistä. Oletko se minun rakas vihamies joka on ottanut nyt herneet nenää Timosta myös. Ja miten rakastamme Paavali niin paljon. Rakastatko myös ??


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Se on sinun käsitys Jumalan Pyhistä. Oletko se minun rakas vihamies joka on ottanut nyt herneet nenää Timosta myös. Ja miten rakastamme Paavali niin paljon. Rakastatko myös ??

        Oletko sinä Savis se rakas vihamieheni joka palvoo Timoa.
        Viimeisellä tuomiolla katsotaan mihin tuolla sinun Timon palvonnallasi pääsee. Ota Jeesus sydämeesi ja lopeta ihmisen palvominen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä Savis se rakas vihamieheni joka palvoo Timoa.
        Viimeisellä tuomiolla katsotaan mihin tuolla sinun Timon palvonnallasi pääsee. Ota Jeesus sydämeesi ja lopeta ihmisen palvominen.

        Jahaas ? Olen kyllä sanonut että Marian Palvominen tai Luther , tai paavi tai Markku parantaja , tai mikä vaan ihminen tekee sen että palvonnassa rakastamme jotain muu enemmän kuin Jeesus , joka tekee sen että olen menossa helvettiin. Jahaas ?? Että palvomme Timo joka on Rakas Veli minulle ja varmasti Isän sydämessä hyvin Rakas . Ksoska Hän arvostaa Isän >> Poika !!! Ja Paavalia !!


    • Ja aamulla kun just olin saanut silmät auki , alkoi soida sitä Taivallista laulua minussa joka Pyhä Henki vaikutta jaPyhässä Hengessä että minä kuuro sokea sia ihmeen kokea.......

    • Anonyymi
      UUSI

      Aloitukseen vastaus löytyy:

      Kolmas Mooseksen kirja 21:17-21

      “17 Sano Aaronille: Yksikään jälkeläisistäsi sukupolvesta sukupolveen, jolla on jokin vamma, ei saa tulla tuomaan ruokauhreja Jumalalleen. 18 Yksikään, jolla on jokin vamma, ei saa tulla: ei sokeaa, ei rampaa, ei kasvoiltaan tai raajoiltaan epämuodostunutta, 19 ei sellaista, jolla on murtunut jalka tai murtunut käsi, 20 ei kyttyräselkäistä eikä surkastunutta, ei sellaista, jolla on silmävika, ihottumaa, märkivää tautia tai kivesten murskauma. 21 Yksikään papin Aaronin jälkeläisistä, jolla on jokin vamma, ei saa tulla uhraamaan Herran uhreja. Hänellä on vamma, eikä hän saa tulla uhraamaan ruokauhreja Jumalalleen.”


      Siinä oli vastaus, Jumalalle kelpaa jokainen ihminen, mutta ihmisten, isien perinnäissäännösten vuoksi ja opittujen ajatusmallien vuoksi maailmassa on edelleen Hitlerin ajatusmalli ”kaikki eivät kelpaa”.

      Ihmiset kinaavat täällä ja nussivat pilkkua ja sanallisesti bodaamalla yrittävät päästä toisen ihmisen yläpuolelle. Tätä he eivät tietenkään tunnusta, vaan keksivät aina vastauksen, ”kunhan minä saan sanottua viimeisen sanan”. Ihminen ei ole muuttunut tippaakaan.

      Tule Herra Jeesus!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe