Farisealainen Jeesus

Monesti ihmiset unohtavat kuka Jeesus oli.
Hän oli juutalainen, fariseus, profeetta, rabbi ja lainkiivailija.
Fariseukset olivat hyvin tarkkoja säännöistä. Heillä tuntui olevan niitä liikaakin. Jeesus nuhteli heitä pinnallisesta jumalanpalveluksesta ja perinnöistä. Itse hän uskoi henkiolentoihin ja ylösnousemukseen, mikä hänestäkin fariseuksen teki.
Jeesus lainasi heprealaista Raamattua usein ja noudatti tooraa. Hän ei julistanut vierasta jumalaa. Maria uhrasi raskaana ollessaan ja Jeesus itse kehotti potilaitaan uhraamaan kun he olivat parantuneet.
Hänen sanansa ovat varsin kesyt moniin muihin profeettoihin verrattuna.
Tämä juutalainen lainkiivailija tuomittiin siitä, että hän käytti jumalan nimeä "Ani huu," jonka vain pappi sai lausua kerran vuodessa.
Uhraaminen sai loppua kun Jeesus oli tullut sovitusuhriksi.

13

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Minä olen totinen viinipuu,"
      "Minä olen hyvä paimen,"
      "Minä olen ovi,"
      "Minä olen lampaiden portti,"
      "Minä olen tie, totuus ja elämä,"
      "Minä olen elävä leipä."
      Miten viimeinen eroaa muista? Ihmiset loukkaantuvat siitä tai ottavat sen kirjaimellisesti.
      Eikö silloin jokainen pitäisi ottaa kirjaimellisesti? Tai sitten on vain myönnettävä, että Jeesus puhui tuossakin tilanteessa kuvakieltä.

    • Anonyymi

      Jos me uskomme niin kuin juutalaiset ja uskomme heidän messiaaseensa, niin silloin meidän on hyväksyttävä ajatus, että synneistä ansaitsee kuoleman ja juuri siksi Jeesus on lunastaja, joka maksaa niitten laskut, jotka liikkuvat "veitsen terällä"/kapealla tiellä.
      Jos Jeesus ei niitä maksa, niin kuka sitten?

    • Monet ajattelevat että lunastus on vain "vastuunpakoilua" ja monilla se sellaiseksi jääkin, mutta luo mieleesi kuva vankeudessa istuvasta messiaasta, joka alkaa voida yhä pahemmin mitä enemmän syntiä sinä teet. Hän olisi varmasti kiitollinen jos pyrkisit hyvään elämään. Sinun tulisi teoillasi osoittaa, ettei Jeesus kuollut turhaan sinun takiasi.

    • Anonyymi

      Jeesushan ei ollut juutalainen eikä fariseus, ei rabbi eikä kiivailija.
      Juutalaiset olivat autiomaan moosekseen uskovia paimentolaisia ja galilealaiset taas sekakansaa ja puhuivatkin arameaa eikä hepreaa. Jeesuksen jumalat ovat täysin irti juutalais islamistisesta monoitismista. Eihän sitä muuten olisi kuolemaan tuomittu ja nöyryytetty.
      Nyhän meillä on kristiuskosta vieläkin jeesuksen 3 jumalaa: isä, joka edustaa universumin yhtä. poika joka on jeesus ja kaikki alku-uskonnon pyhät ihmiset ja pyhä henki, joka meinaa ilmatarta eli pyhää äitiä, neitsyt maria symbolinaan.
      Ei näitä voi juutalainen keksiä.

      • - Itse hän sanoi olevansa juutalaisten kuningas ja että "pelastus on juutalaisista."
        - Se, että Jeesus uskoi henkiolentoihin ja ylösnousemukseen teki hänestä fariseuksen
        - Opetuslapset kutsuivat häntä rabbiksi
        - Jeesus puolusti Jumalan lakia ilman aseita, joten hän oli lainkiivailija.
        - Jeesus lainasi usein Moosesta, joten Mooseksen jumala oli hänenkin jumalansa.
        - Hänet tuomittiin kuolemaan, koska lausui jumalan nimen "Ani huu," jonka vain pappi sai sanoa kerran vuodessa. Toiseksi profeetta paljastaa pahat teot ja siksi harva Jeesuksen edeltäjäkään jäi henkiin.
        - UT on juutalaisten kirjoittama ja voimme lukea, että Jeesus uskoi vain yhteen jumalaan.
        Neitsyt Maria on Taivaan kuningattaren korvike, joka ei Jeesus-liikkeeseen alunperin kuulunut.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        - Itse hän sanoi olevansa juutalaisten kuningas ja että "pelastus on juutalaisista."
        - Se, että Jeesus uskoi henkiolentoihin ja ylösnousemukseen teki hänestä fariseuksen
        - Opetuslapset kutsuivat häntä rabbiksi
        - Jeesus puolusti Jumalan lakia ilman aseita, joten hän oli lainkiivailija.
        - Jeesus lainasi usein Moosesta, joten Mooseksen jumala oli hänenkin jumalansa.
        - Hänet tuomittiin kuolemaan, koska lausui jumalan nimen "Ani huu," jonka vain pappi sai sanoa kerran vuodessa. Toiseksi profeetta paljastaa pahat teot ja siksi harva Jeesuksen edeltäjäkään jäi henkiin.
        - UT on juutalaisten kirjoittama ja voimme lukea, että Jeesus uskoi vain yhteen jumalaan.
        Neitsyt Maria on Taivaan kuningattaren korvike, joka ei Jeesus-liikkeeseen alunperin kuulunut.

        -Niin juutalaisten kaataja/kuningas. -Uudelleen syntyminen eli ylösnousemus on kaikissa pakanuskonnoissa. -Pelastus juutalaisista on todempi käännös.
        -Rabbi on papin yleinen vastine. -Totta pasifismi oli/on vieras sana juutalaisille.
        -Mooseksen jumala oli jeesuksen kiusaaja , käärme autiomaassa
        -suomen pakanauskonnossa pyhä(henki) sanan sai lausua ilman herra uskovaisten vihaa.
        -UT on alkukristiittyjen kirjoittama ja jeesus suutelee magdan marian jalkoja eli hän on pyhä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Niin juutalaisten kaataja/kuningas. -Uudelleen syntyminen eli ylösnousemus on kaikissa pakanuskonnoissa. -Pelastus juutalaisista on todempi käännös.
        -Rabbi on papin yleinen vastine. -Totta pasifismi oli/on vieras sana juutalaisille.
        -Mooseksen jumala oli jeesuksen kiusaaja , käärme autiomaassa
        -suomen pakanauskonnossa pyhä(henki) sanan sai lausua ilman herra uskovaisten vihaa.
        -UT on alkukristiittyjen kirjoittama ja jeesus suutelee magdan marian jalkoja eli hän on pyhä.

        - Kärsivä messias ja ihminen Israelin tai maailman lunastuksena oli tuohon aikaan tuttu juttu juutalaisille. Koska juutalaisia kuoli niin paljon pakkosiirtolaisuudessa antoivat he kuolemalle merkityksen. Kun heillä ei ollut temppeliä he uskoivat, että messias kantoi synnit.
        - Alkukristityt olivat juutalaisia.
        - Jeesusta kutsutaankin ylimmäiseksi papiksi. Tietyt synnit saattoi sovittaa vain ylipapin kuolema.
        - Heprealainen Raamattu oli Jeesuksenkin Raamattu.
        - Israelissa näköjään ihmiset pelkäsivät ja kunnioittivat jumalaansa niin, että sanaa ei saanut lausua. Suomessa karhulle on keksitty valtava määrä lempinimiä, koska sitä pelättiin.
        - Tämä juttu Maria Magdaleenasta on varmaankin taas apokryfikirjoista?
        Nag Hammadin kirjaston olen lukenut monta kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        - Kärsivä messias ja ihminen Israelin tai maailman lunastuksena oli tuohon aikaan tuttu juttu juutalaisille. Koska juutalaisia kuoli niin paljon pakkosiirtolaisuudessa antoivat he kuolemalle merkityksen. Kun heillä ei ollut temppeliä he uskoivat, että messias kantoi synnit.
        - Alkukristityt olivat juutalaisia.
        - Jeesusta kutsutaankin ylimmäiseksi papiksi. Tietyt synnit saattoi sovittaa vain ylipapin kuolema.
        - Heprealainen Raamattu oli Jeesuksenkin Raamattu.
        - Israelissa näköjään ihmiset pelkäsivät ja kunnioittivat jumalaansa niin, että sanaa ei saanut lausua. Suomessa karhulle on keksitty valtava määrä lempinimiä, koska sitä pelättiin.
        - Tämä juttu Maria Magdaleenasta on varmaankin taas apokryfikirjoista?
        Nag Hammadin kirjaston olen lukenut monta kertaa.

        Nimimerkki


    • Anonyymi

      On järjetöntä ajatella, että Jeesus kärsisi, jos me teemme syntiä. Hän on jo kärsimisensä kärsinyt. Jos ja kun kerran lunastuksen lahja on ilmainen juuri Jeesuksen uhrin kaikkiriittävyyden tähden, silloin siitä "takaisin maksaminen" hyvillä teoilla on nimenomaan tuon lahjan antajan eleen halveeraamista.

      • Jeesus ei tosiaan enää kärsi, mutta se että häntä käytetään roskakorina on väärin. Meidänkin pitäisi antaa elämämme lunastajalle ja "pyrkiä täydellisyyteen," jottei Jeesus kuollut turhaan.


    • Anonyymi

      > Hän oli ..., fariseus, ...ja lainkiivailija.

      Raamattu ei kuitenkaan sano noin.

      • Raamattu osoittaa sen kertomalla, että Jeesus uskoi henkiolentoihin ja ylösnousemukseen. Se teki hänestä fariseuksen.
        Hän oli profeetta ja profeetta ei tunne keskitietä. Hän vaati, että tooraa noudatettaisiin oikein.


    • Ihmettelen miksi ihmisillä tuntuu olevan näillä sivuilla niin kova tarve kieltää Jeesuksen juutalaisuus ja svitusuhri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe