Sormipaikat raamatusta, miten suhtautuisit?

Anonyymi

Olen kysynyt Herralta eräästä hengellisestä asiasta, että voisinko ryhtyä siihen. Sormipaikat raamatusta kerta toisensa jälkeen ovat pelottavia ja varoittavia kun kysyn tätä asiaa.

Kuitenkin muut seikat puoltaisi että ottaisin haasteen vastaan.

Mitä tuumaatte, luotaisitteko sormipaikkoihin?

8

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä luota sormipaikkoihin!
      Jos Jumala haluaa sinulle antaa tekstin, se tulee kuitenkin. Et voi pelata noppapeliä tulevaisuudestasi.

      Muistan itse kerran saaneeni rohkaisevan tekstin, kun avasin raamattuni. Olin joutunut asumuseroon, asuin vanhassa lahonneessa mökissä, oli kylmä ja elämä aika kurjaa. Samalla en halunnut eroa, se oli vaimoni ajatus.

      Raamatun avatessani silmäni osuivat tekstiin Heb. 6:9 "Mutta teistä, rakkaat, uskomme sitä, mikä on parempaa, ja mikä koituu teille pelastukseksi..."
      Ymmärsin että Jumala piti huolta meidänkin asioistamme.

      Joku vuosi myöhemmin olimme jälleen yhdessä, ja olemme olleet sen jälkeen jo viisitoista vuotta.

    • Jos tulee sormeen pipi niin kyllä minä siihen laastarin laitan paikaksi.

    • Anonyymi

      Nuo "sormipaikat" ja "mannalaput" ovat epäraitista helluntailaisuutta. Ne perustuvat kiinalaisiin tai muihin pakanallisiin taikakeinoihin, esim. kiinal. "onnenkeksit" tai I Ching-ennustuskirja.

      Suomalaisetkin lähetyssaarnaajat "hengellistivät" tuon buddhalaisen okkultismin, mutta okkultismia se on ja okkultismina pysyy.

      Aikoinaan eräällä hellareiden yhteisöllä mulla oli huonekaverina vanhempi nainen, joka aina joka aamu sekoitteli mannalappukippoaan ja sanoi imelästi: "Katsotaanpa, mitä hyvää Herra meille tänään tahtoo antaa..."

      Vaikka mannalaput sisältävät "raamatunjakeita", Jumala ei toimi tuolla tavoin. On myöskin Raamatun sanan häpäisyä etsiä sieltä "sormipaikkoja", tottakai sieltä tulee jokin jae esiin, se ON Jumalan omaa sanaa, mutta se ei ole mikään erityisviesti, ennustus / enne Jumalalta.

      Ainakaan kristittyjen Jumala ei ole Buddha, kuten hellareilla milloin mikäkin henkivalta heitä / teitä ohjailee.

      • Anonyymi

        luterilaset eivät mannalappuja nostele, heille kun vain kolme kohtaa Raamatussa on s ejota toistellaan, ei siihen lappuja tarvita.

        ne paikat on täällä tarjolla kaiken aikaa jos on silmät auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaset eivät mannalappuja nostele, heille kun vain kolme kohtaa Raamatussa on s ejota toistellaan, ei siihen lappuja tarvita.

        ne paikat on täällä tarjolla kaiken aikaa jos on silmät auki.

        Mitkä ovat nuo kolme ainoaa kohtaa Raamatussa, joita luterilaiset sinun väitteesi mukaan toistelevat?


    • Unohda sormipaikat. Se on Saatanan eksytystä. Kerran olin kuolemanpelossa. En nyt käy yksityiskohtiin, mutta pelotti todella paljon ja oli paha olla. En ollut nukkunut pitkään aikaan. Avasin kädet täristen Raamatun, ja sieltä pomppasi silmieni esiin kultareunuksin tämä jae: "Mutta ylipapit päättivät tappaa Lasaruksenkin" (Joh. 12:10) Ajattelin, että Lasarus tarkoittaa tietenkin Lauria, ja tämä kertoo, että luterilaisen kirkon papit tahtovat tappaa minut. Iski psykoosin ja sain lopulta apua. Mutta tämä todisti mulle, että hädän hetkellä viimeinen keino on turvautua sormipaikkoihin. Kannattaa tehdä itselle lista jakeista, jotka auttavat hädän hetkellä ja tallentaa se tietokoneella ja puhelimeen. Kerää siis jakeita, joista uskot olevan apua hädän hetkellä. Koskaa sitten kun paska osuu tuulettimeen, on liian myöhäistä löytää Raamatusta mitään lohdullista. Tässä muutama jae mun tiedostosta:

      ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt.
      Ilmestyskirja 21:4 FB38

      Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.
      Psalmit 4:9 FB38

      Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat; mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.
      Jesaja 40:29‭-‬31 FB38

      Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
      Psalmit 34:17‭-‬18 FINPR

      Hän parantaa ne, joilla on särkynyt sydän, ja sitoo heidän haavansa.
      Psalmit 147:3 FINRK

      Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, ei surua, ei parkua eikä tuskaa, sillä kaikki entinen on mennyt.
      Ilmestyskirja 21:4 FINRK

      Niin Herra on sorretun linna, linna ahdingon aikoina. Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.
      Psalmit 9:9‭-‬10 FINPR

      Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla.
      Psalmit 32:7 FINPR

      Jumala on meidän turvamme ja väkevyytemme, apumme hädässä aivan vahva. Sentähden emme pelkää, vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat, vaikka sen vedet pauhaisivat ja kuohuisivat ja vuoret vapisisivat sen raivosta.
      Psalmit 46:1‭-‬3 FINPR

      Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.
      Jesaja 41:10 FINPR

      Ja Herra itse käy sinun edelläsi, hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua eikä hylkää sinua; älä pelkää äläkä arkaile.
      5. Mooseksen kirja 31:8 FINPR

      Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.
      Jesaja 43:1‭-‬3 FINPR

      heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen
      1. Pietari 5:7 FINPR

      Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat.
      Ps. 126:5

    • Anonyymi

      Sananl.16:33 Helmassa puhdistellen arpa heitetään, mutta Herralta tulee aina sen ratkaisu.

    • Anonyymi

      En luottaisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe