Aihe

Autokorjaamot: Vältä ja suosi näitä automerkkejä (top5)

Anonyymi

Ruotsalaiset autokorjaamot julkaisseet top5 suositeltavaa merkkia ja top5 mustan listan mitä kannattaa välttää.

"Näitä kannattaa ostaa"
-VW, erityisesti diesel manuaalina
-Volvo koska kori kestää tiesuolaa
-Kia ja Toyota koska tarvitsevat vähiten korjauksia
-Saab, mainettaan parempi ja varaosia kyllä saa

"Vältä näitä autoja"
-VW, Skoda, Audi DSG vaihteistolla
-BMW dieselit, ainakin tietyt 2011 ja uudemmat
-Mersut 350 moottorilla
-Renault Clio
-Volvo sähkövikojen takia

https://www.verkkouutiset.fi/viiden-karki-naita-autoja-kannattaa-ostaa/
https://www.verkkouutiset.fi/tassa-on-autokorjaamojen-musta-lista-valta-naita-autoja/

27

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvistä en tiedä, mutta neljä jakohihnan vaihtoa Relluun tekee tuolla jutussa olevan vaihtokustannusten hinnalla ihan korjaamolla ja silloin Clio on jo 16 vuotias ja edessä on vielä neljä vuotta samalla hihnalla. Mikä on toimittajan pointti tässä asiassa?

      https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan-vaihto-hinta/renault/clio/

      • Anonyymi

        vw onni on korjata muutama tonni


    • Anonyymi

      "Renault Cliossa jakohihna ja vesipumppu voidaan joutua vaihtamaan jopa neljän vuoden välein. Kustannusarvio tämänkaltaisille remonteille on noin 2000 euron luokkaa."

      Kätevä vaihtaa itse tilalle sähköisen vesipumpun, järjetön hinta 2000€. Yhteen autoon olen vaihtanut vesipumpun korjaamon pihalla, tuohon ei taida onnistua yhtä helpolla.

      • Anonyymi

        No eipä taida 2000e maksaa itellä taisi olla n 400e toki vahdoin ketjulliseenkun 4 vuotta on aikas lyhyt aika ja uudemmissa ei ole hihnaa vaan ketju


    • Anonyymi

      Bmw ja mersulla on muitakin malleja joissa on hyvä tietää ne heikot kohdat koska niiden korjaus on kallista kuten jakoketju, ilmapussit, audilla myös. Kaikenlaista mitä jaksa tähän alkaa kirjoittelee, lukekaa mersun foorumeilla ja muiden merkkien.

      Jotta on tasapuolista niin, voihan dsg:tä korjata mutta ei se nyt ihan parkkipaikka ruuvaamalla mene, kauhea keksintö hirviö moinen laatikko, se venttiili hässäkkähän siellä leipoo takuu varmasti ennen kuin muuten on auton kilometri lähelläkään täynnä!

    • Anonyymi

      Toyotan nokkaketju kestää sen mitä moottorikin.

    • En ole ihan varma luotanko ihmisiin, joiden top5 sisältää vain neljä kohtaa ja sama auto päätyy sekä "osta" että "älä osta" -listoille...

      Lisäksi epäilen, että on hieman eroa ostaako MB350 bensa vai dieselin ja ehkä jopa eri moottorivaihtoehtojen välillä.

      • Anonyymi

        vie ennen ostoa kuntotarkastaukseen puolueettomaan paikkaan

        varmaan selvittävät onko DSG korjattu tai EA888 öljynsyönti korjattu

        jos ei selviä niin jätä myyjälle roska


      • Anonyymi kirjoitti:

        vie ennen ostoa kuntotarkastaukseen puolueettomaan paikkaan

        varmaan selvittävät onko DSG korjattu tai EA888 öljynsyönti korjattu

        jos ei selviä niin jätä myyjälle roska

        Olen kerran volkkarin ostanut ja ihan hyvin pelitti. Moottori hajosi vasta seuraavan omistajan ajettua 5 000 kilsaa... Jätän jatkossa hyllyyn (ehkä, jos lotossa voitan, yhtä brittiversiota lukuunottamatta).


      • Anonyymi

        Mersun V6 koneissa on ollut jakopääongelmia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mersun V6 koneissa on ollut jakopääongelmia.

        Ehkä sitten pitäisi välttää myös 280 ja 320 malleja? Vai olisiko ollut parempi sanoa, että V6 moottoreita ylipäätänsä?

        Sen tiesin, että jossain mallissa kun siirryttiin yksiriviseen ketjuun, ketju venyi ja jopa katkesi muutamassa tapauksessa, mutta tuosta virheestä parannuttiin muutamassa vuodessa. Mitäs ongelmia sen jälkeen on ollut?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Olen kerran volkkarin ostanut ja ihan hyvin pelitti. Moottori hajosi vasta seuraavan omistajan ajettua 5 000 kilsaa... Jätän jatkossa hyllyyn (ehkä, jos lotossa voitan, yhtä brittiversiota lukuunottamatta).

        VW diesel passat ja yli 320 tkm mittarissa eikä mainittavia virheitä tai korjauksia. Voisin hankkia toisenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VW diesel passat ja yli 320 tkm mittarissa eikä mainittavia virheitä tai korjauksia. Voisin hankkia toisenkin.

        Ihan vapaasti. Pasaatti on etuvetoiseksi hyvä ajettava ja ihan mukava auto. Tosin niissäkin on, mallista riippuen, omat ongelmansa, mutta niin on kaikissa.

        320 tuhannen kohdalla ei tietysti moottoripuolella vielä mitään ongelmia pitäisikään tulla. Jossain puolen miljoonan jälkeen voisi olettaa olevan tarvetta vaihtaa osia...


    • Anonyymi

      Jutun laadusta kertoo Volvon osuus, D3 ei ole viisi sylinterinen moottori.

      • Anonyymi

        Sinun tietämyksen laadusta kertoo että oli se D3 ensin 5-sylinterinen.


    • Anonyymi

      Volvo ei ole erityisen kestävä ihan kaikilta osin Niveliä kuluu eikä ne sähkötkään aina pelaa

    • Anonyymi

      willen WVskodataudit NO

    • Anonyymi

      Miksi autokorjaamot kehoittavat ostamaan autoja joita ei tarvitse korjaata, hölmöä.

      • Anonyymi

        Rahastavat huolloilla, saman saavat jos ihmiset korjauttaa tai vaihdattaa osia ennen kuin hajoaa. Kalliista korjauksista tulee myös ikäviä riitoja.


    • Anonyymi

      Mun lista:

      Osta:
      -Volkkari, Audi, Skoda: osat halpoja, rakenne helppo, kestävät, hyviä ajaa
      -Mersu: diesel, kestää miljoona km avaamatta
      -Renault: pikkumallit ja -koneet kestää kovaa ajoa ja saa halvalla vähän ajettuna

      Älä osta:
      -Toyota: ylihintainen ominaisuuksiin nähden, ruostuu
      -Mazda: ruostuu
      -Honda: ruostuu
      -Kia/Hyundai: tekniikka ei kestä eikä alustan osat

      • Anonyymi

        Monenko auton otanta sinulla noissa on?

        Jos sinulla on kokemusta sadasta autosta per merkki niin jotain pohjaa oksennuksellasi voi ollakin muuten se on vain oksennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monenko auton otanta sinulla noissa on?

        Jos sinulla on kokemusta sadasta autosta per merkki niin jotain pohjaa oksennuksellasi voi ollakin muuten se on vain oksennus.

        Kannattaa myös huomioda se, että auton elinkaaren aikana, on eri ominaisuuksilla merkistyä.

        Kun harva autoilija ostaa uutta autoa ja ajaa sillä 20 vuotta, niin uuden ostajalle ruostumisella ei liene mitään merkitystä, auto kuin auto kestää ensimmäiset viisi vuotta ruostumatta, ainakaan niin pahasti, että sillä olisi merkitystä.

        Jos sen sijaan olet autoilija, joka ostaa sen 20 vuotta vanhan auton, sillä ruostumisella saattaakin olla erittäin suuri merkitys.

        Joten... tuollaiset listat ja paremmuusjärjestykset voidaan unohtaa, ellei samalla kerrota, että missä ikä- ja/tai hintaluokassa noita verrataan keskenään.

        Otetaan vielä yleistetty esimerkki ranskalaisista autoista. Niissähän on mukamas keskimääräistä enemmän pikkuvikaa. Uutta auton ostajaa harmittaa moinen kun hän osti uuden auton ja poltti siihen paljon rahaa. Hänen mielestään ranskalaiset autot ovat pohjasakkaa.

        Sitten kun kyseisellä autolla on ikää 15 - 20 vuotta ja hintaa muutama satanen, ostaja saa mielestään aivan parhaan auton kun siinä ei ole yhtään ruostetta ja moottori ja vaihdelaatikko toimii moitteetta. Pikkunippelit on rikki ja rempallaan, mutta perusominaisuudet toimii ja hintaa muutama satanen.


    • Anonyymi

      wv konsernilla laatu kamaa hahahhahhahahperskeikkaa VWmoktar

    • Anonyymi

      lisää tuollaista dataa

    • Anonyymi

      https://www.is.fi/autot/art-2000007902688.html

      joukkokanne konserni VW-TDI huijaus

    • Anonyymi

      skoda= VW

    • Anonyymi

      korjamo sanoo että DSG kestää n.140000km käytön

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksin oli Sofia tullut Espanjasta

      https://www.seiska.fi/kotimaa/jattiriita-espanjassa-sofia-belorf-palasi-yksin-suomeen-ilman-stefan-thermania-kuvat Harmi, että tää ja muut riidat on v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2351