Uudestisyntymä

Hei taas. En edelleenkään puhu kielillä enkä ole ketään saanut käännytettyä. Tosin tyttäreni purskahti itkuun kun ystäväni kanssa puhuttiin hänelle että kyllä Jumala on sinutkin nähnyt.kamalaa.
Tupakka ja alkoholi on muuten hallinnassa mutta minusta uudestisyntynyt voi kyllä polttaa sen kaks yks tai kolme päivässä kunhan aikeena on lopettaa.
Ja kohtuukäyttö. Vappuna ehkä sitten juon.
Pitäisi tehdä treeni. Ai niin joo olen laihduttanut jo 12kg.vielä 10kg,työn alla. Mutta kyllä minä muutun.
Kaiken sai alkuun yksi lääkäri, joka tilasi mulle ajan-liikuntasihteerille, ravitsemusterapeutille, a-klinikalla, ja joka tukee mua tässä tupakkalakkoilussa.
Niin, sinä nuori nainen... Ehkä ylipainoinen... Sinun kanssa äsken keskusteltiin.. Kyllä vanhanakin oi uudestisyntyä. Jess.. Hyvä minä!

135

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, onhan tuo tietenkin elämäntapa-"uudestisyntymä", muttei sitä, mitä Raamattu uudestisyntymällä tarkoittaa.

      En yhtään ihmettelisi, vaikka olisitkin jo hengellisesti uudestisyntynyt, tosin en uskalla antaa tästä varmaa diagnoosia.

      Tässä hiukan raamatunjaetta. Kuinka selittäisit seuraavan?

      Gal. 2: 19-21
      19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
      21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

      • Anonyymi

        helluntailaiset opetetaan, ymmärtää senkin (siis senkin, kuten paljon muuta . . .), että
        "uudestisyntyminen" , on ikäänkuin "oma teko !!!"

        siis, että kun minä nyt "teen ratkaisun" (OMA ratkaisu . . ."), niin olen "uudestisyntynyt",
        ja siihen lisättynä: kaste, kuten Vanhan liiton aikana "parannuksen kaste", jne.

        Jumalan antama pelastus ei ole: "Y M MÄ R R Y K S E N teko . . . "

        "maailma "täynnä", ihan oikeasti "ymmärtämättömiä" ihmisiä, vertaileepa vaikkapa:
        - kehitysvammaiset, liikunta/ puhekyvyttömät, monenlaiset vammaiset (syntymästäään !!!), että siis: "uudestisyntyminen, ei ole, YMMÄRRYKSEN asia, vaan: "Jumalan armoteko"

        siitäkin helluntailaiset vieläpä YLPEILEE, mikä on: täysin Jumalan teko: (siis ottavat itse kunnian . . .)


      • Hiukan vaatii keskittymistä, ja miettimistä tuo raamatunkohta. Olen armosta saanut parantua niin fyysisesti, henkisesti, ja hengellisyys on mulle sitä, että Jumala antoi minulle tuon välittävän lääkärin.
        Nyt tiedän suunnan mihin päin mennä.
        Minulle nuo kohdat puhuvat siitä ett vaikka olenkin epätäydellinen Jumala silti hyväksyy, pääsiäisen sanoman mukaan, ristinsä vuoksi... Ja sinut myös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset opetetaan, ymmärtää senkin (siis senkin, kuten paljon muuta . . .), että
        "uudestisyntyminen" , on ikäänkuin "oma teko !!!"

        siis, että kun minä nyt "teen ratkaisun" (OMA ratkaisu . . ."), niin olen "uudestisyntynyt",
        ja siihen lisättynä: kaste, kuten Vanhan liiton aikana "parannuksen kaste", jne.

        Jumalan antama pelastus ei ole: "Y M MÄ R R Y K S E N teko . . . "

        "maailma "täynnä", ihan oikeasti "ymmärtämättömiä" ihmisiä, vertaileepa vaikkapa:
        - kehitysvammaiset, liikunta/ puhekyvyttömät, monenlaiset vammaiset (syntymästäään !!!), että siis: "uudestisyntyminen, ei ole, YMMÄRRYKSEN asia, vaan: "Jumalan armoteko"

        siitäkin helluntailaiset vieläpä YLPEILEE, mikä on: täysin Jumalan teko: (siis ottavat itse kunnian . . .)

        Kyllä saa olla ylpeä jopa itsestäänkin, jos on onnistunut vaikeassa asiassa. Jos on aihetta. Turhaan syyllistät ihmisiä siitä.
        Jumala on luonut meidät inhimillisiksi ihmisiksi.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hiukan vaatii keskittymistä, ja miettimistä tuo raamatunkohta. Olen armosta saanut parantua niin fyysisesti, henkisesti, ja hengellisyys on mulle sitä, että Jumala antoi minulle tuon välittävän lääkärin.
        Nyt tiedän suunnan mihin päin mennä.
        Minulle nuo kohdat puhuvat siitä ett vaikka olenkin epätäydellinen Jumala silti hyväksyy, pääsiäisen sanoman mukaan, ristinsä vuoksi... Ja sinut myös.

        Koeta rauhoittua, älä stressaa, anna Jumalankin tehdä jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset opetetaan, ymmärtää senkin (siis senkin, kuten paljon muuta . . .), että
        "uudestisyntyminen" , on ikäänkuin "oma teko !!!"

        siis, että kun minä nyt "teen ratkaisun" (OMA ratkaisu . . ."), niin olen "uudestisyntynyt",
        ja siihen lisättynä: kaste, kuten Vanhan liiton aikana "parannuksen kaste", jne.

        Jumalan antama pelastus ei ole: "Y M MÄ R R Y K S E N teko . . . "

        "maailma "täynnä", ihan oikeasti "ymmärtämättömiä" ihmisiä, vertaileepa vaikkapa:
        - kehitysvammaiset, liikunta/ puhekyvyttömät, monenlaiset vammaiset (syntymästäään !!!), että siis: "uudestisyntyminen, ei ole, YMMÄRRYKSEN asia, vaan: "Jumalan armoteko"

        siitäkin helluntailaiset vieläpä YLPEILEE, mikä on: täysin Jumalan teko: (siis ottavat itse kunnian . . .)

        En ole helluntailainen.

        Kysyin auroralta "selitystä" noihin jakeisiin, sillä järki ei Raamattua kykene "selittämään". Mutta jopa uudestisyntynyt kehitysvammainenkin kykenee uskon kautta ymmärtämään tuon tekstin.

        Auroora vastasi hyvin, uskolla. Eikä tuotakaan raamatunkohtaa tsrvitse niin "viisaasti" analysoida, vaan ottaa se todesta. Nuo jakeet selittävät itse itsensä: "En enää elää minä, vaan Kristus elää minussa..." Kun kristitty on niin antautunut Jeesukselle, että kieltää koko oman elämänsä ja antaa kunnian Jeesukselle: "vaan Kristus elää minussa..." Ja kuitenkin: sen minkä minä elän, elän Jumalan Pojan uskossa..." Kaikki se, mikä "minussa" on pelastavaa, ei olekaan "minä itse", vaan Kristuksen henki minussa...

        Tämä kaikki lähtee Jumalan omasta armosta. Se mikä minusta lähtee, uskossa haluaa naulata itsensä ristille: yhdessä Kristuksen kanssa. Ei omalle ristilleni, sillä omat teot eivät pelasta, vaan: Kristukseen kätkettynä, Jeesuksen sovitustyön ristille. Uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset opetetaan, ymmärtää senkin (siis senkin, kuten paljon muuta . . .), että
        "uudestisyntyminen" , on ikäänkuin "oma teko !!!"

        siis, että kun minä nyt "teen ratkaisun" (OMA ratkaisu . . ."), niin olen "uudestisyntynyt",
        ja siihen lisättynä: kaste, kuten Vanhan liiton aikana "parannuksen kaste", jne.

        Jumalan antama pelastus ei ole: "Y M MÄ R R Y K S E N teko . . . "

        "maailma "täynnä", ihan oikeasti "ymmärtämättömiä" ihmisiä, vertaileepa vaikkapa:
        - kehitysvammaiset, liikunta/ puhekyvyttömät, monenlaiset vammaiset (syntymästäään !!!), että siis: "uudestisyntyminen, ei ole, YMMÄRRYKSEN asia, vaan: "Jumalan armoteko"

        siitäkin helluntailaiset vieläpä YLPEILEE, mikä on: täysin Jumalan teko: (siis ottavat itse kunnian . . .)

        älä nyt viitsi koko mailmalle julistaa kuinka pihalla olet aiheesta, kirjota sinne laatikon nurkkaan ja tee sitten takkaan tulet.

        jos nyt ihan vähän valistan, niin lait anyt mieleesi että se oma teko on sitä että suostuu Jumalan parannettavaksi.

        ymmärsitkö, kun tulet hammaslääkäristä ja katgot eteisen peilistä uutta komeaa paikkaa, niin tajua nyt hyvä ihminen että et sinä sitä tehnyt, mutta suostuhit kuitenkin makaamaan suu auki puoli tuntia, se oli se sinun omatekosi.

        joko tajusit.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä saa olla ylpeä jopa itsestäänkin, jos on onnistunut vaikeassa asiassa. Jos on aihetta. Turhaan syyllistät ihmisiä siitä.
        Jumala on luonut meidät inhimillisiksi ihmisiksi.

        Aurora on oikeassa! Meidän ei myöskään tarvitse huolehtia kielillä puhumisista tai käännyttämisistä.. Sillä PH antaa kullekin sellaisia lahjoja kuin itse tahtoo. Eikä kukaan voi kääntyä Jumalan puoleen, ellei Jumala häntä sillä hetkellä vedä. Muuttuminen mielen uudistumisen kautta tapahtuu askel kerrallaan eikä hetkessä. Se on elämän loppuun saakka jatkuva matka, joka alkaa uudestisyntymästä. Armollista pääsiäistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä nyt viitsi koko mailmalle julistaa kuinka pihalla olet aiheesta, kirjota sinne laatikon nurkkaan ja tee sitten takkaan tulet.

        jos nyt ihan vähän valistan, niin lait anyt mieleesi että se oma teko on sitä että suostuu Jumalan parannettavaksi.

        ymmärsitkö, kun tulet hammaslääkäristä ja katgot eteisen peilistä uutta komeaa paikkaa, niin tajua nyt hyvä ihminen että et sinä sitä tehnyt, mutta suostuhit kuitenkin makaamaan suu auki puoli tuntia, se oli se sinun omatekosi.

        joko tajusit.

        Hammaslääkärivertaus oli osuva!:D Meidän pieni osuutemme on suostua Jumalan työpöydälle työstettäväksi.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hiukan vaatii keskittymistä, ja miettimistä tuo raamatunkohta. Olen armosta saanut parantua niin fyysisesti, henkisesti, ja hengellisyys on mulle sitä, että Jumala antoi minulle tuon välittävän lääkärin.
        Nyt tiedän suunnan mihin päin mennä.
        Minulle nuo kohdat puhuvat siitä ett vaikka olenkin epätäydellinen Jumala silti hyväksyy, pääsiäisen sanoman mukaan, ristinsä vuoksi... Ja sinut myös.

        Ei mitään tolkkua....eikä mitään tekemistä Raamatun kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hammaslääkärivertaus oli osuva!:D Meidän pieni osuutemme on suostua Jumalan työpöydälle työstettäväksi.

        No mutta onhan se silloinkin omaa tekoa, oma suostumus. Eli itse päätät mihin ja milloin suostut. Jumala ei silloin ole vaikuttanut uskoa sinussa vaan sinä itse omalla järjen päätelmilläsi, ehkä harhaoppia kuulleena otat uskon vastaan, vaikka sinulla ei siis sitä edes ole.


    • Anonyymi

      Monet ovat syöneet itsensä sairaiksi, ja menevät sitten lääkäriin hakemaan apua vaivoihinsa. Miksi kaikki lääkärit eivät sano suoraan: Sinä paranet, jos alat syödä kohtuullisesti.

      Lopeta ensin tupakointi ja muut synnit. Sitten ahmattina oleminen. Ja sitten huomaatkin ollevasi kohtuupainonen terve ihminen.

      • Anonyymi

        Tietyt altistavat tekijät ovat tiedossa. Mutta on valtavasti sairauksia, joiden syitä lääketiede ei yksinkertaisesti tunne. Kukaan ei tiedä miksi esim. yksittäinen immuunijärjestelmän solutyyppi alkaa lisääntyä suhteettomasti ja lähtee tuhoamaan elimiä. Näin syntyvät esim plasmasolusyövät ja erilaiset autoimmuunisairaudet.

        Terveet elämäntavat tuovat elämänlaatua, mutta ne eivät välttämättä estä sairastumasta. Monet asiat ovat itse asiassa sattumasta kiinni. Olen itse noudattanut yli 40 vuotta kasvispainotteista ruokavaliota, käynyt säännöllisesti lenkillä tai salilla, enkä ole koskaan käyttänyt tupakkaa tai viinaa. Silti sairastuin parantumattomasti.

        Sairaudet ovat harvoin yhden tekijän aiheuttamia. Jotkut periytyvät suoraan, toisiin on geneettinen alttius. Toisiin vaikuttavat ympäristötekijät, esim. ilmanlaatu. Laukaiseva tekijä jää monta kertaa mysteeriksi. Elämän monimutkaisiin kysymyksiin ei ole aina yksinkertaisia vastauksia.


    • 1.Kor.12
      30. ....
      Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eivätkä kaikki selitä kieliä?

      • Anonyymi

        Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Tässä on esimerkki, mitenkä saa väärän käsityksen, kun on jätetty kokonaisuus pois ja se johtaa harhaan. On luettava ympäristö, mitä tarkoitetaan.
        Samasta aihesta Room. 6. luku.

        Room. 3:
        6. Ei tietenkään! Kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman?


    • Anonyymi

      No mitä varten sinun pitäisi puhua kielillä?

      • Viimeksi laitoinkin siitä aloituksen.. Meidän solun vetäjä on sitä useasti minun puolesta rukoillut. Solun kaikki muut jäsenet puhuvatkin kielillä. Minä en koska tunnen että ala puhua siansaksaa-pyyntö ei ole järkevä.
        Samoin hän on innoissaan mun uskoontulosta siksi koska voi tulla herätystä. En usko sitä ollenkaan. Tyttäreni on kiinnostunut mutta ne muutamat jotka osoitti kiinnostusta.. No, se on hidasta.
        Eikä saisi niin kokoontuakaan...


      • Anonyymi

        HARjotellaan jo taivaassa olemista !


      • Anonyymi kirjoitti:

        HARjotellaan jo taivaassa olemista !

        Mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Viimeksi laitoinkin siitä aloituksen.. Meidän solun vetäjä on sitä useasti minun puolesta rukoillut. Solun kaikki muut jäsenet puhuvatkin kielillä. Minä en koska tunnen että ala puhua siansaksaa-pyyntö ei ole järkevä.
        Samoin hän on innoissaan mun uskoontulosta siksi koska voi tulla herätystä. En usko sitä ollenkaan. Tyttäreni on kiinnostunut mutta ne muutamat jotka osoitti kiinnostusta.. No, se on hidasta.
        Eikä saisi niin kokoontuakaan...

        Älä ota noista armolahjajutuista stressiä, äläkä salli minkään helluntai-, tai muun kirkkonutturapään sitä sinulle tyrkyttää. Pahimmillaan se "kielilläpuhe" ei sitten olisikaan itse armolahjaa, vaan omaa pinnistystäsi, lihan tekoasi! Ja se taas = noituutta. Karismaattisuudessa tänä päivänä paljolti puuttuu nk. hengellinen raittius.

        Kielilläpuhe kuten muukaan armolahja ei tule hengellisestä ansiosta. Mutta tietynlaisen "puhtaan astian" se tarvitsee: jatkuvassa parannuksessa elämisen. Se ei ole omia tekoja, vaan Kristuksen tekoja, silloin kun sinä olet Hänessä ja Hän sinussa. Oikea parannus ihmisen puolella tapahtuvana Jeesuksen ja Pyhän Hengen aikaansaamana lahjavanhurskautuksena = (synnintuntoa) katumusta uskoa. 💞

        Kasva sinä rauhassa omassa uskossasi. Kun sinä elät Kristuksessa ja Kristus elää sinussa, et muuta tarvitsekaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä ota noista armolahjajutuista stressiä, äläkä salli minkään helluntai-, tai muun kirkkonutturapään sitä sinulle tyrkyttää. Pahimmillaan se "kielilläpuhe" ei sitten olisikaan itse armolahjaa, vaan omaa pinnistystäsi, lihan tekoasi! Ja se taas = noituutta. Karismaattisuudessa tänä päivänä paljolti puuttuu nk. hengellinen raittius.

        Kielilläpuhe kuten muukaan armolahja ei tule hengellisestä ansiosta. Mutta tietynlaisen "puhtaan astian" se tarvitsee: jatkuvassa parannuksessa elämisen. Se ei ole omia tekoja, vaan Kristuksen tekoja, silloin kun sinä olet Hänessä ja Hän sinussa. Oikea parannus ihmisen puolella tapahtuvana Jeesuksen ja Pyhän Hengen aikaansaamana lahjavanhurskautuksena = (synnintuntoa) katumusta uskoa. 💞

        Kasva sinä rauhassa omassa uskossasi. Kun sinä elät Kristuksessa ja Kristus elää sinussa, et muuta tarvitsekaan.

        En mä voi oikein sille sanoakaan ettei mun puolesta sitä saa rukoilla. Tai sitä herätystä toivoa. Mun kavereista uskovaisia? Hän on 3.polven helluntailainen ja tottunut ajattelemaan että noin kuuluu olla. Sarin pitää puhua kielillä, ja evankelioida kunhan on päässyt eroon riippuvuuksista. Ja sitten helluntaiseurakuntaan liittyminen.
        Mutta onko se Jumalan tahto?
        En juo enää viinaa, enkä ole tänäänkään kello aamukymmenen jälkeen polttanut.. Ei ne riippuvuudet ole mulle ongelma. Toki teen koko ajan parannusta..
        Ja tykkään siskosta. Tosi paljon. Ja hän on kertonut saavansa Jeesukselta rakkautta mua kohtaan.
        En vaan osaa lähteä sokeltamaan mitään... Kieliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ota noista armolahjajutuista stressiä, äläkä salli minkään helluntai-, tai muun kirkkonutturapään sitä sinulle tyrkyttää. Pahimmillaan se "kielilläpuhe" ei sitten olisikaan itse armolahjaa, vaan omaa pinnistystäsi, lihan tekoasi! Ja se taas = noituutta. Karismaattisuudessa tänä päivänä paljolti puuttuu nk. hengellinen raittius.

        Kielilläpuhe kuten muukaan armolahja ei tule hengellisestä ansiosta. Mutta tietynlaisen "puhtaan astian" se tarvitsee: jatkuvassa parannuksessa elämisen. Se ei ole omia tekoja, vaan Kristuksen tekoja, silloin kun sinä olet Hänessä ja Hän sinussa. Oikea parannus ihmisen puolella tapahtuvana Jeesuksen ja Pyhän Hengen aikaansaamana lahjavanhurskautuksena = (synnintuntoa) katumusta uskoa. 💞

        Kasva sinä rauhassa omassa uskossasi. Kun sinä elät Kristuksessa ja Kristus elää sinussa, et muuta tarvitsekaan.

        Nimenomaan hellareissa on keksitty täysin Raamatun vastainen mittari. Eli jos et puhu kielillä, et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä. Se on ihmisten vaatimus jolla mitataan uskosi määrää ja oikeellisuutta. Armolahjat ovat moninaiset eikä kaikki saa niitä koskaan.
        Mikä ihminen on patistelemaan Jumalaa.
        Siis täysin keksitty juttu. On siellä helluntailaisten opeissa muutakin kummallisuutta jotka eivät perustu Jeesuksen sanaan.
        Ex hellari.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Viimeksi laitoinkin siitä aloituksen.. Meidän solun vetäjä on sitä useasti minun puolesta rukoillut. Solun kaikki muut jäsenet puhuvatkin kielillä. Minä en koska tunnen että ala puhua siansaksaa-pyyntö ei ole järkevä.
        Samoin hän on innoissaan mun uskoontulosta siksi koska voi tulla herätystä. En usko sitä ollenkaan. Tyttäreni on kiinnostunut mutta ne muutamat jotka osoitti kiinnostusta.. No, se on hidasta.
        Eikä saisi niin kokoontuakaan...

        Hei, kukaan ei puhu kielillä. Lopeta jo tuo juttu, jos puhut kielillä niin se on siansaksa- double-dutch.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Viimeksi laitoinkin siitä aloituksen.. Meidän solun vetäjä on sitä useasti minun puolesta rukoillut. Solun kaikki muut jäsenet puhuvatkin kielillä. Minä en koska tunnen että ala puhua siansaksaa-pyyntö ei ole järkevä.
        Samoin hän on innoissaan mun uskoontulosta siksi koska voi tulla herätystä. En usko sitä ollenkaan. Tyttäreni on kiinnostunut mutta ne muutamat jotka osoitti kiinnostusta.. No, se on hidasta.
        Eikä saisi niin kokoontuakaan...

        Mene oikeaan kristilliseen kirkkoon ehtoolliselle.. Siinä Jumala karkottaa tuollaiset kielidemonit tiehensä ja saat yliluonnollisen rauhan ja ilon sieluusi, eikä sinun tarvitse omassa voimassasi yrittää mitään kunnostautua, jotta kelpaisit taivaan kansalaiseksi.
        Helluntailaisuuden henkivallan kahleet on mahdollista murtaa kristillisessä kirkossa osallistumalla pyhään ehtoolliseen.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        En mä voi oikein sille sanoakaan ettei mun puolesta sitä saa rukoilla. Tai sitä herätystä toivoa. Mun kavereista uskovaisia? Hän on 3.polven helluntailainen ja tottunut ajattelemaan että noin kuuluu olla. Sarin pitää puhua kielillä, ja evankelioida kunhan on päässyt eroon riippuvuuksista. Ja sitten helluntaiseurakuntaan liittyminen.
        Mutta onko se Jumalan tahto?
        En juo enää viinaa, enkä ole tänäänkään kello aamukymmenen jälkeen polttanut.. Ei ne riippuvuudet ole mulle ongelma. Toki teen koko ajan parannusta..
        Ja tykkään siskosta. Tosi paljon. Ja hän on kertonut saavansa Jeesukselta rakkautta mua kohtaan.
        En vaan osaa lähteä sokeltamaan mitään... Kieliä.

        Ihan viisasta. Anna rukoilla, mutta älä ota paineita. Ilmeisesti joillakin helluntailaisilla on edelleen harhaluulo, että kaikkien pitäisi puhua kielillä. Ei onneksi kuitenkaan kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan hellareissa on keksitty täysin Raamatun vastainen mittari. Eli jos et puhu kielillä, et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä. Se on ihmisten vaatimus jolla mitataan uskosi määrää ja oikeellisuutta. Armolahjat ovat moninaiset eikä kaikki saa niitä koskaan.
        Mikä ihminen on patistelemaan Jumalaa.
        Siis täysin keksitty juttu. On siellä helluntailaisten opeissa muutakin kummallisuutta jotka eivät perustu Jeesuksen sanaan.
        Ex hellari.

        Suurin osa hellareista ei ajattele enää noin. Yhden asian liiallinen korostaminen ei johda tasapainoiseen hengellisyyteen. Sillä se ei ole raamatullista. Nämä ovat maallikkoliikkeille tyypillisiä ongelmia. Opetus on tasapainoisempaa liikkeissä, joissa opettajilta vaaditaan myös koulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa hellareista ei ajattele enää noin. Yhden asian liiallinen korostaminen ei johda tasapainoiseen hengellisyyteen. Sillä se ei ole raamatullista. Nämä ovat maallikkoliikkeille tyypillisiä ongelmia. Opetus on tasapainoisempaa liikkeissä, joissa opettajilta vaaditaan myös koulutusta.

        Tätä kielilläpuhumisen " vaatimusta" markkinoivat seurakunnan vanhimmat. Jos ja kun näin on silloin näillä opettajilla on puutteellinen raamatuntuntemus.


      • Kielillä puhumi nen on armolahja. Eivät kaikki puhu kielillä.

        Tapahtuu joskus myös niinkin, että joku puhu kielillä saatuan Pyhän Hengen kasten, mutta ei muulloin. En tiedä puhuvatko kaikki edes silloinkaan kielillä??


    • Anonyymi

      huvittavaa tämä suomalaisten kristillisyys, niin sanottu sellainen.

      kun on viissataa vuotta oltu kirkon penkissä j avielä maksettu siitä, niin mitä on saatu siitä?

      ei yhtä'än mitään. mitään ei olla opittu, mitään hajuakaan ei ol esiitä nmitä Raamattu todella opettaa mistäkin asiasta.... ehei... sata kaljamerkkiä ja viinilaatua kyllä tunnetaan, mutta siitä ikusisuusasiasta ei hajuakaan.

      • Mä en oo 500 vuotta istunut kirkon penkissä, kun olen vain 47-vuotias. Enkä tiedä periaatteessa kuin Leijonaviinan, joita ostelin joka viikko. Kaverille kanssa niin piti ostaa litra. Kaljaa tai viiniä en ostanut. Liian mietoja.
        Nuorille naisille vinkiksi.. Ei tarvitse olla nuori ollakseen onnellinen nainen. Minä luulin niin.
        Jeesus antoi uuden suunnan!
        Sovin helluntailaiseksi paljon paremmin kuin luterilaiseksi.


      • Anonyymi

        Tjaa, tjaa. Kyllä ne luterilaiset ovat tyhmiä ja heikkoja. Ei, niinkuin teillä helluntaiseurakunnassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tjaa, tjaa. Kyllä ne luterilaiset ovat tyhmiä ja heikkoja. Ei, niinkuin teillä helluntaiseurakunnassa!

        Taasko tuo häirikök on täällä viisisataa uotta blaa blaa sokea kansa blaa blaa.

        Mitään hajua Raamatusta ei ole tuolla kyllä mutta kalja pitää aina mainita!


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en oo 500 vuotta istunut kirkon penkissä, kun olen vain 47-vuotias. Enkä tiedä periaatteessa kuin Leijonaviinan, joita ostelin joka viikko. Kaverille kanssa niin piti ostaa litra. Kaljaa tai viiniä en ostanut. Liian mietoja.
        Nuorille naisille vinkiksi.. Ei tarvitse olla nuori ollakseen onnellinen nainen. Minä luulin niin.
        Jeesus antoi uuden suunnan!
        Sovin helluntailaiseksi paljon paremmin kuin luterilaiseksi.

        Joo hellareissa kalja virtaa ja Raamattu on taka-alalla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tjaa, tjaa. Kyllä ne luterilaiset ovat tyhmiä ja heikkoja. Ei, niinkuin teillä helluntaiseurakunnassa!

        No on ne.. Suurin osa. Sinisilmäisiä, opetettuja marionetteja uskonsa suhteen. Kerran vuodessa joulukirkko... Papille pokkuroidaan mutta köyhää ei kukaan muista.
        Mä oon tehnyt yhteensä viisi vuotta vapaaehtoistyötä kirkolle.. Enää en tee. Se jäi sen muun elämän myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hellareissa kalja virtaa ja Raamattu on taka-alalla

        Nappeja myös sekä imppausta ja pahimmilla amfetamiini ynnä subutex täällä pikkukylän hellareissa.
        Pakanana seuraan sivusta.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en oo 500 vuotta istunut kirkon penkissä, kun olen vain 47-vuotias. Enkä tiedä periaatteessa kuin Leijonaviinan, joita ostelin joka viikko. Kaverille kanssa niin piti ostaa litra. Kaljaa tai viiniä en ostanut. Liian mietoja.
        Nuorille naisille vinkiksi.. Ei tarvitse olla nuori ollakseen onnellinen nainen. Minä luulin niin.
        Jeesus antoi uuden suunnan!
        Sovin helluntailaiseksi paljon paremmin kuin luterilaiseksi.

        "Sovin helluntailaiseksi paljon paremmin kuin luterilaiseksi."

        Niin. Ihanteellista seurakuntaa ei ole olemassakaan. On valittava se, jossa parhaiten viihtyy. Ja pidettävä samalla kiinni omasta tavastaan uskoa. Seurakunnissakin on hyvä oppia pitämään kiinni rajoistaan. Sillä ne, jotka niitä pyrkivät rikkomaan, eivät yleensä ole hengellisesti terveimpiä. Tarkoitus voi olla ihan hyvä. Mutta into ilman viisautta ja taitoa voi saada myös paljon pahaa aikaan.


    • Anonyymi

      Hei, vqnha tuttu, vieläkö sinä täällä aprikoit jumaluusasioista?

      • Onko etunimesi eka kirjain S?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Onko etunimesi eka kirjain S?

        ei ole S.
        et tiedä kuka olen, mutta ainakin 10 vuotta seurannut sun juttujasi ja noissa jutuissasi ei ole kuin epätoivoa ja hätää. Älä niihin ratkaisua täältä etsi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei ole S.
        et tiedä kuka olen, mutta ainakin 10 vuotta seurannut sun juttujasi ja noissa jutuissasi ei ole kuin epätoivoa ja hätää. Älä niihin ratkaisua täältä etsi!

        Onko tämäkin aloitus sinusta epätoivoinen?


      • Tällä palstalla ei juurikaan helluntailaisia näy. Itsekin kirjoitin nuorempana... aika katkerasti tosiaan.. Koska koin olevani uskonnon uhri. Se on nyt takanapäin.
        Minustakin tulee helluntailainen sitten kun olen vielä vähän kasvanut. Helluntailainen elämäänsä tyytyväinen täti.
        Juuri sellainen elämäänsä tyytyväinen, pullia seurakunnan kahvilassa leipovat vanha täti joita itse nuorenpana halveksin.alistuivat...
        Silloin tosin jo kadehdin heidän tyyneyttään ja oivalsin että vanhenemisen vastakohta on kuolema. Vanhenen siis kiitollisena.
        Suurin ero siihen nuoreen ja villiin Auroraan on että enää minulla ei ole miestä rinnalla rauhoittamassa. Nyt vain rukous rauhoittaa, tuo rauhan sisimpään, ei kukaan ihminen. Minusta tuli leski.
        Tiedätkö sinä jo tolla kokemuksella vastaukset kaikkiin kysymyksiisi?
        Kiitoksia kun


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tällä palstalla ei juurikaan helluntailaisia näy. Itsekin kirjoitin nuorempana... aika katkerasti tosiaan.. Koska koin olevani uskonnon uhri. Se on nyt takanapäin.
        Minustakin tulee helluntailainen sitten kun olen vielä vähän kasvanut. Helluntailainen elämäänsä tyytyväinen täti.
        Juuri sellainen elämäänsä tyytyväinen, pullia seurakunnan kahvilassa leipovat vanha täti joita itse nuorenpana halveksin.alistuivat...
        Silloin tosin jo kadehdin heidän tyyneyttään ja oivalsin että vanhenemisen vastakohta on kuolema. Vanhenen siis kiitollisena.
        Suurin ero siihen nuoreen ja villiin Auroraan on että enää minulla ei ole miestä rinnalla rauhoittamassa. Nyt vain rukous rauhoittaa, tuo rauhan sisimpään, ei kukaan ihminen. Minusta tuli leski.
        Tiedätkö sinä jo tolla kokemuksella vastaukset kaikkiin kysymyksiisi?
        Kiitoksia kun

        Hei , Aurora kyllä tiedän vastauksia moniin kysymyksiin koskien jeesususkoa.

        Se on ihan OK, jos uskoo ja ihan Ok , jos ei usko.

        Näitä uskon asioita on aivan turha vuosikymmeniä jauhaa, Parempi mielestäni on keksittyä
        ihmisenä olemiseen.

        Miksi näitä asioita tarvii jauhaa? Ei ne selviä kuitenkaan uskottaviksi.

        Itse uskovaksi kutsuva helluntailainenkin epäilee. Se on aivan luonnollista, inhimillistä., se kuuluu luonnollisena osana ihmisen luontoon.

        Hyvää jaksamista sulle Aurora! uskon asia on aina uskon asia, turha sitä on miettiä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei , Aurora kyllä tiedän vastauksia moniin kysymyksiin koskien jeesususkoa.

        Se on ihan OK, jos uskoo ja ihan Ok , jos ei usko.

        Näitä uskon asioita on aivan turha vuosikymmeniä jauhaa, Parempi mielestäni on keksittyä
        ihmisenä olemiseen.

        Miksi näitä asioita tarvii jauhaa? Ei ne selviä kuitenkaan uskottaviksi.

        Itse uskovaksi kutsuva helluntailainenkin epäilee. Se on aivan luonnollista, inhimillistä., se kuuluu luonnollisena osana ihmisen luontoon.

        Hyvää jaksamista sulle Aurora! uskon asia on aina uskon asia, turha sitä on miettiä..

        No joo... Mulla on täällä yks mies ihan mun ja tyttäreni kaveri ja se mun tytär. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisin juttuineen mun seurana. En mä todellakaan uskonasioita ns jauha.
        Mutta ne on mulle voimavara. Mulla on rauha.
        Ja koska ikäännyn elämäntapamuutos on ihan siksikin paikallaan.
        Mutta jos kerran tahdot tällä kertaa lopettaa jutskailun mun kanssa niin hyvää jatkoa myös sinne. T. Ab


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No joo... Mulla on täällä yks mies ihan mun ja tyttäreni kaveri ja se mun tytär. Ihan tavallisia ihmisiä tavallisin juttuineen mun seurana. En mä todellakaan uskonasioita ns jauha.
        Mutta ne on mulle voimavara. Mulla on rauha.
        Ja koska ikäännyn elämäntapamuutos on ihan siksikin paikallaan.
        Mutta jos kerran tahdot tällä kertaa lopettaa jutskailun mun kanssa niin hyvää jatkoa myös sinne. T. Ab

        AB.
        Jos sanot, että sulla on rauha, niin miksi vielä täältä epäonnenlisten palstalla roikut?
        Etsitkö hyväksyntää itsellesi? Etsitkö varmuutta rauhaasi?

        Täältä sitä et löydä. Löydät vain onnettomia ihmisiä tai ihmisiä, jotka haluavat seuraa ja kisailua uskonasioilla. Mutta eihän se haittaa, sillä jokaisella ihmisella on oma luonne minne itseään tarjoaa eli haluaa vain jutella. Hyvä niin!

        terveisin vanha tuttusi


    • Anonyymi

      Helluntailaisten teloginen tietämys on heikkoa, siksi sielunvihollisen on helppo heitä eksyttää tämän maailman heikkojen alkeisvoimien avulla.

      • Anonyymi

        Saatana käyttää demonivoimia, hypnoosia ja klossaliaan jne. konsteja, kaatohenkiä lavalletms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana käyttää demonivoimia, hypnoosia ja klossaliaan jne. konsteja, kaatohenkiä lavalletms.

        Hyvinpäs sinä Saatanan tunnet.

        Mutta entä Pyhä Henki? Kerropa jotain Hänestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinpäs sinä Saatanan tunnet.

        Mutta entä Pyhä Henki? Kerropa jotain Hänestä!

        Jumala lahjoittaa Pyhän Hengen uudestisyntymässä uskovaiselle. Pyhä Henki kirkastaa oikean uskon. Hellareiden PH on joku aivan muu henki.


    • Anonyymi

      Kielilläpuhehan syntyy (jos syntyy) ääneen rukoillessa. Se on puhetta. Toisaalta, myös ajatuksissaan voi kielillärukoilla, mutta se on sitten, kun ensin on tottunut sillä ääneen juttelemaan.

      Eli, aurora: kun rukoilet ja juttelet Jumalalle asioitasi, mutise niitä pieneen ääneen. Helpointa kait silloin, kun olet kotona yksin. Älä "yritä puhua" kielillä. Toimi aivan asiallisesti, kuten aina, kun rukoilet. Sitten, jos yhtäkkiä huomaat, että "nyt alkoi tapahtua kummia" ja jos kielesi alkaa takellella ja sieltä tulla outoja sanoja, anna tulla. Yhtäkkiä huomaat, että hei, tämä taitaakin olla kielilläpuhetta. 🙂 Kun olet yksin kotona, ei niin väliä mitä aluksi "sönköttelet", kyllä se siitä kieliksi muuttuu.

      Tähän lahjaan tulee suhtautua asiallisesti ja kunnioituksella, kyseessä on sinun ja Jumalan välinen keskustelu. Opit kyllä käytännössä miten asia toimii ja mistä on kysymys. Älä esittele sitä ulkopuolisille, ettei pyhä asia tule pilkatuksi ja häväistyksi! Se on vähän niinkuin sinun ja Jumalan välinen, salainen keskustelu, hengellinen hoitotapahtuma, suoraan ylilääkärin vastaanotolla. Sinun sisimpääsi, sydäntäsi ja henkeäsi tutkitaan, sinua puhutellaan, vaikket itse ymmärrä kuinka ja sinun henkeäsi puhdistetaan. Saatat joskus ehkä hiukan itkeäkin. Hengessäsi vastaat Jumalalle, suostut parannukseen, Pyhän Hengen parannettavaksi. Jumala puhuu sinulle, vaikket itse sitä tietoisesti ymmärrä, mutta se puhe jää elämään sisimpääsi ja alkaa muuttaa sinua, nk. pyhittää sinua.

      Synnitöntä ja "lankeamatonta" sinusta ei tule, älä masennu tästä. "Kun lankeat, nouset jälleen".

      • Anonyymi

        Älä lähde henkimaailman mantrojen mukana sitomaan itseäsi villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin, joita helluntailaisuus on täynnä. Tee pesäero paholaisen oppeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lähde henkimaailman mantrojen mukana sitomaan itseäsi villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin, joita helluntailaisuus on täynnä. Tee pesäero paholaisen oppeihin.

        Oliko eilinen kirjoitukseni klo 21:07 "paholaisen oppia"?

        Ensinnäkään, se ei ollut "oppia", vaan Raamattuun ja omaan kokemukseeni perustuvaa kerrontaa. Opinkappaleita en itse rakentele, ne ovat jo minua viisaampien toimesta aikaa sitten rakenneltu.

        Helluntailaisuuteen tuo uskoni ja käsitykseni Jumalan toiminnasta ei perustu kuin varsin löyhästi.

        Oletko itse kokenut jotain vastaavaa? Kuitenkin esität siitä mielipiteesi: onko Pyhän Hengen työn kertominen ihmisen henkilökohtaisessa sisimmässä sinun mukaasi "paholaisen oppia"?

        "Kaikki" eivät todellakaan "puhu kielillä" ja kielilläpuhettakin voi syntyä eri lähteistä, joista yhden väärän lähteen mainitsenkin auroralle varoittaen: lihan tekona, joka on yhtäkuin noituutta.

        Pyhän Hengen Voimaa ja omaa tekoa ei tule varoa ja pelätä, vaan luottaen ottaa vastaan. Mutta aina tulee säilyttää itsekritiikki: myös Pyhällä Hengellä täyttynyt ja armolahjat omaava on edelleenkin Lihansa puolesta syntinen. Myös tällöin voi Liha ryhtyä leikkimään "itseään hurskaampaa". Myös näissä asioissa tulee osata itsesensuuri.

        Esim. vihaisissa tunnekuohuissa on parempi olla kielillä rukoilematta. Siellä saattaisi Liha muutoin alkaa pistellä omiaan joukkoon! Henkien erottamisen armolahja varoittaa myös itseä: "Nyt puhu. Nyt ole hiljaa".


    • Anonyymi

      Mene oikeaan kristilliseen kirkkoon ehtoolliselle.. Siinä Jumala karkottaa tuollaiset kielidemonit tiehensä ja saat yliluonnollisen rauhan ja ilon sieluusi, eikä sinun tarvitse omassa voimassasi yrittää mitään kunnostautua, jotta kelpaisit taivaan kansalaiseksi.
      Helluntailaisuuden henkivallan kahleet on mahdollista murtaa kristillisessä kirkossa osallistumalla pyhään ehtoolliseen.

      • Anonyymi

        Helluntailaisten harhaoppien mukaan sekä kaste ja ehtoollinen ovat vain teatteria ilman Kristuksen veren ja Hengen osallisuutta.

        Kristittyjen kasteessa ja ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi ja yliluonnollinen rauha ja ilo valtaa sielun, kun kielidemonit ja kaatohenget karkoitetaan kauas pois.

        "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä."

        "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten harhaoppien mukaan sekä kaste ja ehtoollinen ovat vain teatteria ilman Kristuksen veren ja Hengen osallisuutta.

        Kristittyjen kasteessa ja ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi ja yliluonnollinen rauha ja ilo valtaa sielun, kun kielidemonit ja kaatohenget karkoitetaan kauas pois.

        "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä."

        "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."

        Missä ja kuka antaa ehtoollisella synnit anteeksi. Kukaan ihminen ei voi antaa toisen ihmisen syntejä anteeksi. Ei syntinen voi antaa syntejä anteeksi toiselle syntiselle.
        Raamatussa ainoa joka antoi syntejä anteeksi oli Jeesus. Hänellä oli siihen valta Isältä.
        Ja hän oli synnitön.
        Kun kirkot ja uskonnolliset liikkeet jakelevat syntejä anteeksi ne ovat hylänneet Jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten harhaoppien mukaan sekä kaste ja ehtoollinen ovat vain teatteria ilman Kristuksen veren ja Hengen osallisuutta.

        Kristittyjen kasteessa ja ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi ja yliluonnollinen rauha ja ilo valtaa sielun, kun kielidemonit ja kaatohenget karkoitetaan kauas pois.

        "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä."

        "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."

        Niin teille soopaa puhuttu jo viissataa vuotta ja te raukat uskotte kaiken mitä korkeahattuinen kirkkokirjasta lausuu.

        Raamatussa ei syödää synteä anteeksi, sekin on hyvä muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ja kuka antaa ehtoollisella synnit anteeksi. Kukaan ihminen ei voi antaa toisen ihmisen syntejä anteeksi. Ei syntinen voi antaa syntejä anteeksi toiselle syntiselle.
        Raamatussa ainoa joka antoi syntejä anteeksi oli Jeesus. Hänellä oli siihen valta Isältä.
        Ja hän oli synnitön.
        Kun kirkot ja uskonnolliset liikkeet jakelevat syntejä anteeksi ne ovat hylänneet Jumalan.

        Ei nämä kirkkosokeat ymmärrä noin lookista tekstiä, heillä on lutterin hokemat, niillä he tunkeutuvat taivasta kohden aina silloin kun huonommin menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin teille soopaa puhuttu jo viissataa vuotta ja te raukat uskotte kaiken mitä korkeahattuinen kirkkokirjasta lausuu.

        Raamatussa ei syödää synteä anteeksi, sekin on hyvä muistaa.

        Ei ehtoolliesssa syödä syntejä anteeksi vaan ne uskotaan anteeksi Kristuksen ruumiin ja veren kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehtoolliesssa syödä syntejä anteeksi vaan ne uskotaan anteeksi Kristuksen ruumiin ja veren kautta.

        Ei nuo lahkosokeat edes osaa lukea Raamattua eikä lahkoissa mitään syntien anteeksiantamusta ole. Tuo raukka vanhus ei tiedä mistääm mitään, sokea nimikristity vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehtoolliesssa syödä syntejä anteeksi vaan ne uskotaan anteeksi Kristuksen ruumiin ja veren kautta.

        Joh. 6:56 "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehtoolliesssa syödä syntejä anteeksi vaan ne uskotaan anteeksi Kristuksen ruumiin ja veren kautta.

        Täysin harhaoppi. Jeesus sanoi opetuslapsilleen ehtoollisesta. Kun te vietätte tätä niin tehkää se minun muistokseni.
        Mutta porttokirkko ja sen vanavedessä olevat lahkot ovat muuttaneet totuuden valheeksi.
        Ehtoollisen nauttimisella ei saa kukaan syntejä anteeksi. Se on valheoppi.
        Se osoittaa ettei ehtoollisella kävijät tunne totuutta vaan he uskovat saatanan eksytykseen ja luulevat saavansa synnit anteeksi ehtoollisessa.
        Kyllä on pimeätä porukkaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin harhaoppi. Jeesus sanoi opetuslapsilleen ehtoollisesta. Kun te vietätte tätä niin tehkää se minun muistokseni.
        Mutta porttokirkko ja sen vanavedessä olevat lahkot ovat muuttaneet totuuden valheeksi.
        Ehtoollisen nauttimisella ei saa kukaan syntejä anteeksi. Se on valheoppi.
        Se osoittaa ettei ehtoollisella kävijät tunne totuutta vaan he uskovat saatanan eksytykseen ja luulevat saavansa synnit anteeksi ehtoollisessa.
        Kyllä on pimeätä porukkaa !

        Edellinen kirjoittaja on täysin ulalla eikä tiedä että Kristuksen vedessä on syntien anteeksianto. Ehtoollinen vietetään Kristuksen muistolla mutta se on muutakin kuin vain muistoateria. Porttolahko kieltää syntien anteeksiannon ja Jeesuksen jumaluuden.

        Kyllä on pimeää porukka!!


      • Anonyymi

        "Tuollaiset kielidemonit"... 😶
        Kielilläpuhe on yksi Pyhän Hengen armolahjoista.
        Se ei varmasti ole demonista.

        Enkä ole helluntailainen. Vaan kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja on täysin ulalla eikä tiedä että Kristuksen vedessä on syntien anteeksianto. Ehtoollinen vietetään Kristuksen muistolla mutta se on muutakin kuin vain muistoateria. Porttolahko kieltää syntien anteeksiannon ja Jeesuksen jumaluuden.

        Kyllä on pimeää porukka!!

        Aivan. Ainoa sana ja joka on se epäoleellisin "tehkää tämä minun muistokseni", on helluntailaisilla ohittanut sen oleellisimman: "Tämä ON minun ruumiini, tämä ON minun vereni"...

        Kristuksen ruumis ja veri otetaan vastaaneukaristiassa, Hänen muistokseen.

        Helluntailainen järkeisoppi ei ymmärrä, miten jokin asia, aidossa Uskossa sekä ON (vuonna 2021), että samanaikaisesti muistuttaa jostakin, joka OLI (vuonna 30) = otetaan jo kauan sitten suoritetun Kristuksen sovitustyön muistona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä kirkkosokeat ymmärrä noin lookista tekstiä, heillä on lutterin hokemat, niillä he tunkeutuvat taivasta kohden aina silloin kun huonommin menee.

        Mutta eihän Luther ole tuollaista opettanut: "syödään syntejä anteeksi." Nuo ovat teidän, pilkkaajien sanoja ja lisäksi patologisten valehtelijoiden ja 8. / 9. käskyn rikkojien: "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."

        Teidän isänne on Valheen ja Eksytyksen isä, Kristuksen tekojen pilkkaaja Saatana. Oppinne mukaisesti julistatte omaa, vapaamuurari / Ku klux klan -pyhitystietä "Jeesuksen seuraamisen (matkimisen) askelissa" = gnostilainen / muinaisegyptiläinen 12 askelta korkeampaan tietoisuuteen ("pyhitykseen").

        Te aina ja jatkuvasti vääristelette kristittyjen uskoa, itse keksitte valheita, mitä "Luther/ Luterilainen kirkko / Katolinen kirkko" muka opettaa. Puheenne eivät ole tosia! Jatkuvasti teidät saa kiinni valheista. Ette kykene puhumaan totta vähässäkään, sillä teissä on valheen, vääristelyn ja pilkan henki. Te nauratte aina. Aina ja joka paikassa ja tuotte itseänne esille. Ette halua kunnioittaa muita, oli häät tai hautajaiset. Totuus herättää teissä raivon.

        Eräiden sukulaisteni helluntaiuskosta johtuen olen kuunnellut teidän valheitanne koko ikäni. Jo pikkulapsena tajusin teidät huijareiksi. Kun raukka, jumalanlapsi, tuon viattomasti ääneen sanoin, sain selkääni. "Helluntailaiset ovat kaiken arvostelun yläpuolella!"

        Pellet. Uskonnolliset pellet ja showmiehet. 🤡


    • Anonyymi

      Mukava kuulla, että elämä on kunnossa kaikin puolin.

      T. LS

      • Kiitos. Olet kiltti kun sanot noin.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos. Olet kiltti kun sanot noin.

        Niin no, en minä kaikkineen paha ole, vaikka minussakin on vikani.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos. Olet kiltti kun sanot noin.

        AB. Osaatko olla kiltti niille jotka eivät usko sinun rauhaasi ja tuomitsevat syntisi ja suhtautumisesi synteihin niinkuin niitä ei olisikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, en minä kaikkineen paha ole, vaikka minussakin on vikani.

        Tyypillinen helluntailainen jossa on jotain hyvääkin. Jeesus sanoi opetuslapsille: te jotka olette pahoja. Tämän kieltävät helluntailaiset oppinsa ja opetustensa kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen helluntailainen jossa on jotain hyvääkin. Jeesus sanoi opetuslapsille: te jotka olette pahoja. Tämän kieltävät helluntailaiset oppinsa ja opetustensa kautta.

        Et siis ymmärrä edes yhtä lausetta jonka Jeesus sanoo !

        mistä tuo sokeus oikein tulee.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos. Olet kiltti kun sanot noin.

        no onko s ekunnossa ja tuleeko se kuntoon jos joku sellaisesta höpöttää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä edes yhtä lausetta jonka Jeesus sanoo !

        mistä tuo sokeus oikein tulee.

        Olet sellainen lahkosokea. Minä kyllä ymmärrän mutta koska meissä on eri henki en selitä sinulle mitään. Voit pitää ja jopa ratsastaa sillä hengellä, liitele vaikka pilvien taa sinua ei kukaan muu kaipaa kuin se henki joka ei ole yksin?


    • Anonyymi

      Ei kielilläpuhuminen on yksi armolahja ja ei kaikki puhu kielillä. Antakoon Jumala edelleen voimaa kasvaa uskossa. Sitä koko elämä on. Siunattua pääsiäistä. Salopuu

      • Anonyymi

        Paavali sai tuon salaperäisen "armolahjan" Korintossa samalla kun sai Saatanan enkelin sisälleen .
        "The Messenger of Sathan" niminen demonihenki. (King James käännös)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sai tuon salaperäisen "armolahjan" Korintossa samalla kun sai Saatanan enkelin sisälleen .
        "The Messenger of Sathan" niminen demonihenki. (King James käännös)

        Paavali ei pitänyt valehtelemista edes syntinä.

        Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


    • Anonyymi

      Ehtoollisessa Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

      26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini." [Mark. 14:22-26; Luuk. 22:14-20; 1. Kor. 11:23-25]
      27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki. [1. Kor. 10:16]
      28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]

      • Anonyymi

        "Ehtoollisessa Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."

        Ei tuossa kyllä noin sanota. Tuo on helluntailaisten ihan omaa synnittömyysoppia.

        Jeesuksen pyhä veri on sovitusveri, joka uskon kautta sovittaa synnit, niin ettei siihen turvautuva syntinen joudu itse tuomion alle, vaan voi jatkuvalla parannuksen mielellä, synninkatumuksessa ja uskossa evankeliumiin, elää anteeksiannossa, "armoliitossa". Tämä on UT:n kristinoppi.

        Mutta "synnittömiksi" se ei ihmisiä muuta, kuin riettaissa helluntailahkon opetuksissa.


    • Anonyymi

      Ehtoollinen ei ole pelkkää symboliikkaa ja teatteria kuten helluntailaiset opettavat. Parhamilaiset kieltävät Kristuksen ja veren osallisuuden sekä kasteessa että ehtoollisessa. Helluntailaisuus on paha harhaoppi, jossa seurataan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

      26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; TÄMÄ ON minun ruumiini".
      27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
      28 sillä TÄMÄ ON minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

      • Anonyymi

        Onko sinun muukin oppisi kaikki valehtelua ja panettelua, kun jatkuvasti höpötät jostain parhamista jota kukaan ei tunne.
        Tuliko ne villitsevät riivaajahenget sinuun sen vauvakasteen myötä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun muukin oppisi kaikki valehtelua ja panettelua, kun jatkuvasti höpötät jostain parhamista jota kukaan ei tunne.
        Tuliko ne villitsevät riivaajahenget sinuun sen vauvakasteen myötä?

        Charles Fox Parham (4. kesäkuuta 1873 – 29. tammikuuta 1929) oli yhdysvaltalainen saarnaaja. Hän oli keskeinen henkilö nykyisen helluntailaisuuden muodostumisessa, ja häntä on pidetty yhdessä William J. Seymourin kanssa sen perustajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Charles Fox Parham (4. kesäkuuta 1873 – 29. tammikuuta 1929) oli yhdysvaltalainen saarnaaja. Hän oli keskeinen henkilö nykyisen helluntailaisuuden muodostumisessa, ja häntä on pidetty yhdessä William J. Seymourin kanssa sen perustajana.

        Parham

        Charles F. Parham (1873–1929) on monille varsin tuntematon, näin uskoisin, vaikka hänen elämäntyönsä hedelmistä saadaan nauttia tämän päivän helluntailaisuudessa ja yleensäkin karismaattisuudessa. Pioneerihenki, joka vaikutti Parhamissa ja hänen raamattukoulussaan vuonna 1900–1901, on hämmästyttävä. Kuinka ihminen saa ilmestyksen asiasta, jota ”kukaan muu” ei ole aikaisemmin ymmärtänyt. Kysymyksessä on kielilläpuhumisen lahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parham

        Charles F. Parham (1873–1929) on monille varsin tuntematon, näin uskoisin, vaikka hänen elämäntyönsä hedelmistä saadaan nauttia tämän päivän helluntailaisuudessa ja yleensäkin karismaattisuudessa. Pioneerihenki, joka vaikutti Parhamissa ja hänen raamattukoulussaan vuonna 1900–1901, on hämmästyttävä. Kuinka ihminen saa ilmestyksen asiasta, jota ”kukaan muu” ei ole aikaisemmin ymmärtänyt. Kysymyksessä on kielilläpuhumisen lahja.

        Vuonna 1906 syttyneen Azusa-kadun herätyksen johtohahmo, William J. Seymour, oli eräs Parhamin opetuslapsista, jonka kautta Helluntaiherätys levisi maailmanlaajuiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1906 syttyneen Azusa-kadun herätyksen johtohahmo, William J. Seymour, oli eräs Parhamin opetuslapsista, jonka kautta Helluntaiherätys levisi maailmanlaajuiseksi.

        sittenhän on viime vuosikymmeninä vaikuttanut Usassa, nykyään edesmennyt,
        David Wilkersson, hänen kuolemansa on vähän "erityinen . . . nimittäin tapaus oli
        sellainen, että kuka tämän tietää, niin sitten tietää mitä siinä mahdollisesti ollut mukana . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sittenhän on viime vuosikymmeninä vaikuttanut Usassa, nykyään edesmennyt,
        David Wilkersson, hänen kuolemansa on vähän "erityinen . . . nimittäin tapaus oli
        sellainen, että kuka tämän tietää, niin sitten tietää mitä siinä mahdollisesti ollut mukana . . .

        Parham oli täysin oppimaton eikä tuntenut Raamattua, mutta alkoi pitämään omaa raamattukouluaan ja sai noin 40 opetuslasta lahkoonsa ja yksi heistä oli juuri tuo musta poppamies, joka piti pahvilaatikkoa päässään kun rukoili. Ilmeisesti peitti sillä henkilöllisyyttään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parham oli täysin oppimaton eikä tuntenut Raamattua, mutta alkoi pitämään omaa raamattukouluaan ja sai noin 40 opetuslasta lahkoonsa ja yksi heistä oli juuri tuo musta poppamies, joka piti pahvilaatikkoa päässään kun rukoili. Ilmeisesti peitti sillä henkilöllisyyttään?

        Parhamin koulussako sinä sait tuon rienaajahengen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sittenhän on viime vuosikymmeninä vaikuttanut Usassa, nykyään edesmennyt,
        David Wilkersson, hänen kuolemansa on vähän "erityinen . . . nimittäin tapaus oli
        sellainen, että kuka tämän tietää, niin sitten tietää mitä siinä mahdollisesti ollut mukana . . .

        Tappoi itsensä ja vaimonsa? Teki aitopelagiolaisen "vapaanratkaisun" ja käänsi pikatiellä ratista. (Kuinka vastaantulijoiden kävi? Lähtivätkö hekin herransa tykö?)

        "Hälellyyjjä! Tämä on se ilta! Tee sinäkin ratkaisusi, nyt!"


    • Anonyymi

      Paljon mainetta saanut helluntailais-saarnaaja David Wilkerson sai surmansa auto-onnettomuudessa itäisesä Teksasissa noin kello 13:00 eilen. Wilkerson oli eräs aikakautensa vaikutusvaltaisimpia saarnaajia saarnaten viestiä Jumalan rakkaudesta, Jumalan tuomiosta, sekä tiukasta (rigorous) henkilökohtaisesta pyhyydestä. Toisin kuin monet hänen aikalaisistaan jotka omaksuvat "uskon sanan" (word of faith) ja "menestysevankeliumin" (prosperity gospel) sanoman, Wilkerson tuomitsi tämän sanoman kuitenkaan kieltämättä että Jumala yhä tekee ihmeitä ja vastaa rukouksiin. Samoin hänen ministeriössään ei ole ollut koskaan rahaan, seksuaalisuuteen tai mihinkään muuhun liittyviä skandaaleita.

      • Anonyymi

        Sinä siloposki et ole lukenut tarpeeksi. Wilkerson tarjosi Timorin herätyksen ollessa kuumimmillaan ison kasan dollareita päästäkseen "apajille" mutta Timorin uskovat eivät huolineet rahoja eikä Wilkersonia sotkemaan herätystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siloposki et ole lukenut tarpeeksi. Wilkerson tarjosi Timorin herätyksen ollessa kuumimmillaan ison kasan dollareita päästäkseen "apajille" mutta Timorin uskovat eivät huolineet rahoja eikä Wilkersonia sotkemaan herätystä.

        Jokaisesta lahkoon kääntyvästä voi lypsää isot rahat, varsinkin kun monella siihen hankittu taito entuudestaan "työkalupakissa".


      • Anonyymi

        Ei se kyllä eilen kuollut, vaan vuonna 2011. Vaimo sittenkin jäi eloon. Samaten vastaantullut kuorma-autoilija.


    • Anonyymi

      Olet liikuttava. Pidän aloituksistasi. Tupakanpoltto tuskin on Jumalalla ensimmäisenä mielessä kun hän lapsiaan rakastaa. Tai alkoholin juominen. Luulisi hänellä olevan parempaakin tekemistä kuin kytätä ihmisten peruselintarvikkeiden käyttöä. Meinaatko tosissasi, että Jumala vaatii muuttumistasi? Uskon että ne on ennemminkin nämä tämän palstan uskovat, jotka sitä vaativat. Heillä tuskin on kenelläkään täysin oikeaa kuvaa siitä, mitä Jumala oikeasti arvostaa.

      Iloa hyvän ravitsemuksen saavuttamiseen :)

      Mukavaa viikonloppua!

      • Kiitos samoin☺️


      • Anonyymi

        Sinä olet tämän maailman jumalan orja ja palvelija.


    • En oikein löytänyt keskustelua
      otsikon aiheesta.

      Mutta uudestisyntymä
      liittyy siihen,
      että me olemme
      hengellisesti kuolleita
      tekemiimme synteihin.
      Sen tähden meidän täytyy
      syntyä uudesti ylhäältä Hengestä.

      Ymmärsin avauksen niin,
      että aloittaja on uudestisyntynyt,
      mutta ei puhu kielillä,
      eikä ole johdattanut ihmisiä
      Jeesuksen tykö jne.

      Nämä eivät todellakaan
      ole mittareita sille,
      onko ihminen uudestisyntynyt
      vai ei.

      Muistan varhaisnuoruudesta
      kaksi nuorta naista,
      jotka jättäytyivät
      eräässä telttakokouksessa.

      Sitten he alkoivat heti
      telttakokoussarjan jatkuessa
      toimia kuin sisäänheittäjinä.

      He menivät kadulle.
      Pysäyttivät ihmisen,
      juttelivat hänen kanssaan,
      ja kohta taluttivat sisään telttaan.
      Ja taas seuraava.
      Jne.

      Heidän uusi elämänsä
      tuli ilolla mainituksi
      oikein kaiuttimien kautta.
      Kunnes jo ennen
      telttakokoussarjan loppumista
      kumpikin nainen oli palannut entiseen.
      Mitä ilmeisimmin he eivät olleet
      kokeneet uudestisyntymisen ihmettä,
      vaan olivat vain maistaneet
      jotakin Herran hyvyydestä.

      Sydämen kääntymistä ei
      mitä luultavasti ollut tapahtunut.
      Ja ilman sitä ei voi tapahtua
      mitään muutakaan.

      Uudestisyntymän merkkinä
      eivät ole armolahjat
      eivätkä mitkään suoritukset.

      Ulkopuolisen voi olla
      hyvinkin vaikea arvioida,
      onko joku uudestisyntynyt vai ei.
      Mutta tietenkin Hengen yhteys
      voi paljastaa asian.
      Ihminen itse kuitenkin tietää sen,
      onko syntynyt uudesti vai ei.

      Nikodemus ymmärsi Jeesuksessa
      olevan jotakin erikoista.
      Jumalan täytyi olla Jeesuksen kanssa.
      Kaikki ihmeet jne.

      Mutta Jeesus ei innostunut siitä.
      Hän tykitti heti alkuun:

      "Totisesti, totisesti
      minä sanon sinulle:
      joka ei synny uudesti, ylhäältä,
      se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

      Ja Nikodemus putosi kärryiltä heti.
      Kuinka ihminen voi vanha syntyä.
      Jeesus vastaa käyttäen kirjoituksia,
      jotka Nikodemus tunsi hyvin.
      Ja lopputulema oli tämä:

      Uudestisyntyminen edellyttää,
      että Ihmisen Poika
      on ylennetty eli korotettu ristille.
      Tämä edellytys on nyt jo täytetty.
      Jäljellä on enää yksi edellytys.
      Ihmisen tulee nostaa katseensa
      tuohon Puuhun Ripustettuun
      aivan samoin kuin
      myrkkykäärmeen pureman saaneet
      nostivat katseensa
      puuhun ripustettuun vaskikäärmeeseen.

      On yksi tunnusmerkki,
      joka paljastaa itsekullekin sen,
      onko uudestisyntynyt.
      Jeesus sanoi:

      "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo,
      ja sinä kuulet sen huminan,
      mutta et tiedä, mistä se tulee
      ja minne se menee;
      niin on jokaisen,
      joka on Hengestä syntynyt."

      Siis me huomaamme
      Tuulen eli Hengen vaikutukset
      omassa elämässämme.

      Kun avaamme Raamatun,
      niin Sana aukeaa.
      Kun rukoilemme,
      niin koemme yhteyttä Jumalaan.
      Kun palvomme Herraa,
      niin täytymme Hengellä.

      Saamme nostaa purjeet ylös,
      ja antaa Tuulen täyttää ne.
      Ja silloin paitsi
      elämme Hengestä
      myös
      vaellamme Hengessä.

    • Anonyymi

      Eihän ne helluntailaisten teltoissa koetut hurmoskokemukset mitään ihmisen uudestisyntymisiä ole.

      • Anonyymi

        Tähän täytyy hellareiden puolesta sanoa, että eivät hekään niin väitä. Uudestisyntymä ja toisaalta hurmokset ovat eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän täytyy hellareiden puolesta sanoa, että eivät hekään niin väitä. Uudestisyntymä ja toisaalta hurmokset ovat eri asioita.

        Villitsevät henget ja riivaajien opit saa hellarin pään uudestisyntymään. Kokemuksen vahvistaa hurmostilassa nähdyt paranoidiset näyt ja ilmestykset halleluujaa -huutoineen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villitsevät henget ja riivaajien opit saa hellarin pään uudestisyntymään. Kokemuksen vahvistaa hurmostilassa nähdyt paranoidiset näyt ja ilmestykset halleluujaa -huutoineen

        Jeesuksen tulemiseen sydämeen asumaan tarvitaan kolme varmaa todistajaa:

        " Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on, jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa."


    • Anonyymi

      Hei. Miten menee?

      LS

      • Anonyymi

        No ulkona sataa ja minä maksoin rahattomalle ystävälle tällä kertaa kympin kun hän uhraa aina aikaa mun auttamiseen. Tällä kertaa meillä on loppusuoralla suursiivous. Hän moppaa vielä. Minulta loppui tekeminen.
        Kahvit on tippumassa. Hän ei onneksi syö pullaa niin sitä ei tarvinnut sulattaa ja minunkin laihdutus etenee.
        Kotitreeni iltapäivällä kun sateesta johtuen en pysty lähtee ulos lenkille.
        Oikein pirteä olo. 2.pääsiäispäivä näin arkisissa tunnelmissa..
        Ja minä höpötän näin pitkästi itsestäni, anteeksi!
        Mitä sinun päivääsi tänään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ulkona sataa ja minä maksoin rahattomalle ystävälle tällä kertaa kympin kun hän uhraa aina aikaa mun auttamiseen. Tällä kertaa meillä on loppusuoralla suursiivous. Hän moppaa vielä. Minulta loppui tekeminen.
        Kahvit on tippumassa. Hän ei onneksi syö pullaa niin sitä ei tarvinnut sulattaa ja minunkin laihdutus etenee.
        Kotitreeni iltapäivällä kun sateesta johtuen en pysty lähtee ulos lenkille.
        Oikein pirteä olo. 2.pääsiäispäivä näin arkisissa tunnelmissa..
        Ja minä höpötän näin pitkästi itsestäni, anteeksi!
        Mitä sinun päivääsi tänään?

        Höpötä vain.
        Sinulla on hieno ystävä, kun auttaa konkreettisesti. Mukavaa, että on kyläilemässä. Saat seuraa ja varmasti vaikuttaa positiivisesti mieleen, kun siivouksen jälki näkyy.

        Älä ota liikaa stressiä laihdutuksesta. Hienoa kuitenkin, kun siinä onnistut, terveyttä ajatellen ja jaksamista. Tässä sivusilmällä katson viliapinan seikkailuja ja syön irtokarkkeja...eli varsin arkiset jutut menossa... :) Ehkä keitän toisen pannun kahvia minäkin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötä vain.
        Sinulla on hieno ystävä, kun auttaa konkreettisesti. Mukavaa, että on kyläilemässä. Saat seuraa ja varmasti vaikuttaa positiivisesti mieleen, kun siivouksen jälki näkyy.

        Älä ota liikaa stressiä laihdutuksesta. Hienoa kuitenkin, kun siinä onnistut, terveyttä ajatellen ja jaksamista. Tässä sivusilmällä katson viliapinan seikkailuja ja syön irtokarkkeja...eli varsin arkiset jutut menossa... :) Ehkä keitän toisen pannun kahvia minäkin.

        LS

        Laihdutus.. En mielelläni suosi paastopäiviä... Ja sen huomaa. En kiroile vaikka mieli tekis... Mutta kun se paino on junnannut samassa kolme viikkoa..
        Sais tulla jo tuloksia. Olen tosin lisännyt liikuntaa niin se on varmaan se. Lihasmassa kasvaa, ja se painaa.
        Mutta noin - 12kg olen jo suorittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutus.. En mielelläni suosi paastopäiviä... Ja sen huomaa. En kiroile vaikka mieli tekis... Mutta kun se paino on junnannut samassa kolme viikkoa..
        Sais tulla jo tuloksia. Olen tosin lisännyt liikuntaa niin se on varmaan se. Lihasmassa kasvaa, ja se painaa.
        Mutta noin - 12kg olen jo suorittanut.

        Se voi mennä myös säästöliekille, jolloin paino ei tipu niin nopeaa. Se 12 kg:kin on ihan hyvä...liikunta kuulostaa hyvältä sinänsä...pelkään jostain syystä, että otat jopa niin tosissaan...että se on niin rankkaa, ettei sitä voi ylläpitää...ehkä epäilykseni on turha ja liittyy vain omiin suorituksiini menneisyydessä...

        Tiedän kyllä että minunkin pitäisi jotain tehdä tälle hinnalle kyllä...syön karkkia ja diabeteksen uhka on kuitenkin olemassa...sitten olo olisi parempi...mutta en varmaan toteuttaisi ajatuksena, että on jokin dieetti, se ei minulla toimisi...ehkä tarvitsisi jonkin sysäyksen elämäntapojen korjaamiseen.

        Ehkä kannattaa painoa punnita harvoin...koska nestetasapainokin voi vaihdella...esim hormonien vuoksi...voi olla että olet tosiasiallisesti silti laihtunut vaikka puntari ei sitä näyttäisikään...jos kuitenkin teet kaiken oikein, että kulutat enemmän kuin saat energiaa...sehän loppuviimein kuitenkin paino laskee...ennemmin tai myöhemmin...joten älä ota junnaamista takapakkia vaikka mieleen hän se voi vaikuttaa...alitajuntaisesti ainakin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi mennä myös säästöliekille, jolloin paino ei tipu niin nopeaa. Se 12 kg:kin on ihan hyvä...liikunta kuulostaa hyvältä sinänsä...pelkään jostain syystä, että otat jopa niin tosissaan...että se on niin rankkaa, ettei sitä voi ylläpitää...ehkä epäilykseni on turha ja liittyy vain omiin suorituksiini menneisyydessä...

        Tiedän kyllä että minunkin pitäisi jotain tehdä tälle hinnalle kyllä...syön karkkia ja diabeteksen uhka on kuitenkin olemassa...sitten olo olisi parempi...mutta en varmaan toteuttaisi ajatuksena, että on jokin dieetti, se ei minulla toimisi...ehkä tarvitsisi jonkin sysäyksen elämäntapojen korjaamiseen.

        Ehkä kannattaa painoa punnita harvoin...koska nestetasapainokin voi vaihdella...esim hormonien vuoksi...voi olla että olet tosiasiallisesti silti laihtunut vaikka puntari ei sitä näyttäisikään...jos kuitenkin teet kaiken oikein, että kulutat enemmän kuin saat energiaa...sehän loppuviimein kuitenkin paino laskee...ennemmin tai myöhemmin...joten älä ota junnaamista takapakkia vaikka mieleen hän se voi vaikuttaa...alitajuntaisesti ainakin...

        LS

        Painolle...ei hinnalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihdutus.. En mielelläni suosi paastopäiviä... Ja sen huomaa. En kiroile vaikka mieli tekis... Mutta kun se paino on junnannut samassa kolme viikkoa..
        Sais tulla jo tuloksia. Olen tosin lisännyt liikuntaa niin se on varmaan se. Lihasmassa kasvaa, ja se painaa.
        Mutta noin - 12kg olen jo suorittanut.

        Huomaatko muuten eräitä asioita jotka ärsyttää. Esim manipuloinnin yritystä tai koen huomaavani jossakin sitä ja...toistuvasti...Se tekee myös surulliseksi, ymmärtää..että välittäminen on vain jokin...väline, ei aitoa.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatko muuten eräitä asioita jotka ärsyttää. Esim manipuloinnin yritystä tai koen huomaavani jossakin sitä ja...toistuvasti...Se tekee myös surulliseksi, ymmärtää..että välittäminen on vain jokin...väline, ei aitoa.

        LS

        Kyllä minä välitän sinusta ihan aidosti. Ihan niin kuin muistakin ihmisistä.... Inhoan myös manipulointia.Sinä osaat myös kertoa tunteistasi.sinä oothyvä malli siinä. Tunteita ei saisi padota sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi mennä myös säästöliekille, jolloin paino ei tipu niin nopeaa. Se 12 kg:kin on ihan hyvä...liikunta kuulostaa hyvältä sinänsä...pelkään jostain syystä, että otat jopa niin tosissaan...että se on niin rankkaa, ettei sitä voi ylläpitää...ehkä epäilykseni on turha ja liittyy vain omiin suorituksiini menneisyydessä...

        Tiedän kyllä että minunkin pitäisi jotain tehdä tälle hinnalle kyllä...syön karkkia ja diabeteksen uhka on kuitenkin olemassa...sitten olo olisi parempi...mutta en varmaan toteuttaisi ajatuksena, että on jokin dieetti, se ei minulla toimisi...ehkä tarvitsisi jonkin sysäyksen elämäntapojen korjaamiseen.

        Ehkä kannattaa painoa punnita harvoin...koska nestetasapainokin voi vaihdella...esim hormonien vuoksi...voi olla että olet tosiasiallisesti silti laihtunut vaikka puntari ei sitä näyttäisikään...jos kuitenkin teet kaiken oikein, että kulutat enemmän kuin saat energiaa...sehän loppuviimein kuitenkin paino laskee...ennemmin tai myöhemmin...joten älä ota junnaamista takapakkia vaikka mieleen hän se voi vaikuttaa...alitajuntaisesti ainakin...

        LS

        Miten läskiämmien valituspuheet kuuluvat helluntailaisuuteen? Uskoa ei ole ja liha on heikko, mutta runsas?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä minä välitän sinusta ihan aidosti. Ihan niin kuin muistakin ihmisistä.... Inhoan myös manipulointia.Sinä osaat myös kertoa tunteistasi.sinä oothyvä malli siinä. Tunteita ei saisi padota sisälle.

        Hyvä.

        Niin, ehkä ei aina pitäisi kertoa mitä tuntee, joskus olisi kait hyvä säilyttää ne vain sisimmässään...tuntee mitä tunteekin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten läskiämmien valituspuheet kuuluvat helluntailaisuuteen? Uskoa ei ole ja liha on heikko, mutta runsas?

        So? Ei ole sun läskiksi ...😅 jos luulet että loukkaa...niin ei itseasiassa yhtään.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten läskiämmien valituspuheet kuuluvat helluntailaisuuteen? Uskoa ei ole ja liha on heikko, mutta runsas?

        Heh. Kiitos tuostakin psyykkauksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä.

        Niin, ehkä ei aina pitäisi kertoa mitä tuntee, joskus olisi kait hyvä säilyttää ne vain sisimmässään...tuntee mitä tunteekin.

        LS

        Niin. Mä oon aika hmm.. Hienotunteinen. Eli en tahdo loukata joten oon ennemmin hiljaa.
        En tiedä sitten miten rehellistä se on.
        Samalla teen paljon sellaista duunia jota en oikeasti jaksais tehdä. En osaa sanoo eitä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin. Mä oon aika hmm.. Hienotunteinen. Eli en tahdo loukata joten oon ennemmin hiljaa.
        En tiedä sitten miten rehellistä se on.
        Samalla teen paljon sellaista duunia jota en oikeasti jaksais tehdä. En osaa sanoo eitä.

        Millaista duunia se on?

        Niin mikä on sitten hyvä...sekö että jättää sanomatta...jos jokin voisi loukata...vai sanoa...ja loukata...on vaikea ainakin selvittää asioita, jos niistä ei koskaan puhuta tai muuttaa asioita, jos niistä ei ole lupa puhua.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millaista duunia se on?

        Niin mikä on sitten hyvä...sekö että jättää sanomatta...jos jokin voisi loukata...vai sanoa...ja loukata...on vaikea ainakin selvittää asioita, jos niistä ei koskaan puhuta tai muuttaa asioita, jos niistä ei ole lupa puhua.

        LS

        No esimerkiksi mua just pyydettiin illalla toiseen kylään hakemaan... Eli autolla ajoa taas vaikka olin odottanut että silloin saan levätä.
        Suhde mun lapsen isään kaatui juuri puhumattomuuteen. Ja jos puhetta oli se oli sitä ett hän haukkui mua.
        Tärkeitä asioista siis kyse. Mä olin silloin tosi sulkeutunut.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Heh. Kiitos tuostakin psyykkauksesta.

        Niin ei saa antaa muiden sanomisen vaikuttaa siihen mitä on....sitäpaitsi, luulen...ettet nyt niin kauhean lihava edes ole....nämä asiat ovat aina katsojan silmissä...ja jos olisit tosi isokokoinen, niin...ei se muuttaisi mitä olet, olet se mikä olet, painosta riippumatta, maailma on aivan liian ulkonäkö keskeinen, sen pitäisi olla sisin keskeinen, jossa nähtäisiin ja arvostettaisiin kaunista sisintä, ulkoisen sijaan... oikeastaan itselleni ei ole väliä sinänsä miltä näytän tai joku toinen näyttää....sehän on vain jokin kuori...toki esimerkiksi lihavuus ei ole hyväksi välttämättä terveydelle...mutta ei se laihuuskaan mikä terveyden mittapuu ole.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei saa antaa muiden sanomisen vaikuttaa siihen mitä on....sitäpaitsi, luulen...ettet nyt niin kauhean lihava edes ole....nämä asiat ovat aina katsojan silmissä...ja jos olisit tosi isokokoinen, niin...ei se muuttaisi mitä olet, olet se mikä olet, painosta riippumatta, maailma on aivan liian ulkonäkö keskeinen, sen pitäisi olla sisin keskeinen, jossa nähtäisiin ja arvostettaisiin kaunista sisintä, ulkoisen sijaan... oikeastaan itselleni ei ole väliä sinänsä miltä näytän tai joku toinen näyttää....sehän on vain jokin kuori...toki esimerkiksi lihavuus ei ole hyväksi välttämättä terveydelle...mutta ei se laihuuskaan mikä terveyden mittapuu ole.

        LS

        Taisin psyykata myös huonosti...mutta usein ihmiset ajattelevat, että elämä on edessä vasta sitten kun on esimerkiksi tarpeeksi laiha ja eihän se sillä mitään muuta ...no ehkä jaksaisi paremmin fyysistä rasitusta jne? Mutta niinkuin kokonaisuudessaan...

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No esimerkiksi mua just pyydettiin illalla toiseen kylään hakemaan... Eli autolla ajoa taas vaikka olin odottanut että silloin saan levätä.
        Suhde mun lapsen isään kaatui juuri puhumattomuuteen. Ja jos puhetta oli se oli sitä ett hän haukkui mua.
        Tärkeitä asioista siis kyse. Mä olin silloin tosi sulkeutunut.

        No sinä olet luotettava ihminen...kun jaksat ajaa ja hakea...mutta ehkä siksi sinuakin autetaan...olet itse valmis antamaan ja silloin myös saat...

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä olet luotettava ihminen...kun jaksat ajaa ja hakea...mutta ehkä siksi sinuakin autetaan...olet itse valmis antamaan ja silloin myös saat...

        LS

        No uskovat varmaan että mä oon valmis auttamaan. En voi jättää pulaan. Kerran naapurikylään asti lähdetään ilman takastulokyytiä eikä vaihtoehtoja ole.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No uskovat varmaan että mä oon valmis auttamaan. En voi jättää pulaan. Kerran naapurikylään asti lähdetään ilman takastulokyytiä eikä vaihtoehtoja ole.

        Eikö sinulla ole sitä omaa autoa vieläkään, miten se on mahdollista mihinkään liikkua, vai onko kortti narulla kuivaamassa.


    • Anonyymi

      Charles F. Parnham avasi vuonna 1905 uuden raamattukoulun Teksasin Houstoniin. Tuossa koulussa opiskeli mm. sittemmin babtistipastorina tunnettu musta mies, W.J. Seymour, Los Anglesesin herätyksen keskushenkilö.

      • Anonyymi

        Muistakaa nyt ihmiset kuitenkin, että helluntailaiset eivät keksineet Pyhää Henkeä, eivätkä Hänen armolahjojaan. Näillä Azuza-kadun tapahtumilla he ovat luoneet illuusioita, kuin ennen tätä ei "Pyhä Henki" olisi vaikuttanut kristittyjen keskuudessa!

        Azuza-kadun tapahtumista helluntailaisuus järjestäytyi varsinaiseksi uskonnolliseksi liikkeeksi. Muuta ei tapahtunut. Azuza-kadulla "Pyhä Henki" ei tullut "takaisin" maailmaan, Hän ei ole ollut täältä pois, Hän on ollut täällä jo vajaat 2000 vuotta.

        Helluntailaiset itse puhuvat kuin he olisivat keksineet Helluntain, siitä tämä nimitys heillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa nyt ihmiset kuitenkin, että helluntailaiset eivät keksineet Pyhää Henkeä, eivätkä Hänen armolahjojaan. Näillä Azuza-kadun tapahtumilla he ovat luoneet illuusioita, kuin ennen tätä ei "Pyhä Henki" olisi vaikuttanut kristittyjen keskuudessa!

        Azuza-kadun tapahtumista helluntailaisuus järjestäytyi varsinaiseksi uskonnolliseksi liikkeeksi. Muuta ei tapahtunut. Azuza-kadulla "Pyhä Henki" ei tullut "takaisin" maailmaan, Hän ei ole ollut täältä pois, Hän on ollut täällä jo vajaat 2000 vuotta.

        Helluntailaiset itse puhuvat kuin he olisivat keksineet Helluntain, siitä tämä nimitys heillä!

        Ja muistutan vielä, että kaikki nk. karsimaattisuus / armolahjatoiminta kuten kielilläpuhe tai profetiat EI ole helluntailaisuutta.

        Hellarit ovat yrittäneet omia mm. Telppäsniityn tapahtumat muka "helluntailaisuudeksi", joka on suora vale. Helluntailaisuus on oma uskontonsa, eikä Telppäsniityn tapahtumilla ole mitään tekemistä helluntailaisten kanssa.

        Kyseessä oli luterilaisen heinäväen rukoustapahtuma Telppäsniityllä ja tästä syntyi ev.lut. Herännäisyys, eli körttiläisyys. He eivät siis olleet opillisesti "hellareita" (joita ei vielä ollut olemassakaan), vaan ev.luterilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muistutan vielä, että kaikki nk. karsimaattisuus / armolahjatoiminta kuten kielilläpuhe tai profetiat EI ole helluntailaisuutta.

        Hellarit ovat yrittäneet omia mm. Telppäsniityn tapahtumat muka "helluntailaisuudeksi", joka on suora vale. Helluntailaisuus on oma uskontonsa, eikä Telppäsniityn tapahtumilla ole mitään tekemistä helluntailaisten kanssa.

        Kyseessä oli luterilaisen heinäväen rukoustapahtuma Telppäsniityllä ja tästä syntyi ev.lut. Herännäisyys, eli körttiläisyys. He eivät siis olleet opillisesti "hellareita" (joita ei vielä ollut olemassakaan), vaan ev.luterilaisia.

        Heinäkuun helteiden aiheuttamiin tapahtumiin on löytynyt perusteellinen selitys Ilmatieteenlaitokselta. Trompi heitteli ihmisiä nurin, jota kiroilivat ja sättivät siitä taivaan Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa nyt ihmiset kuitenkin, että helluntailaiset eivät keksineet Pyhää Henkeä, eivätkä Hänen armolahjojaan. Näillä Azuza-kadun tapahtumilla he ovat luoneet illuusioita, kuin ennen tätä ei "Pyhä Henki" olisi vaikuttanut kristittyjen keskuudessa!

        Azuza-kadun tapahtumista helluntailaisuus järjestäytyi varsinaiseksi uskonnolliseksi liikkeeksi. Muuta ei tapahtunut. Azuza-kadulla "Pyhä Henki" ei tullut "takaisin" maailmaan, Hän ei ole ollut täältä pois, Hän on ollut täällä jo vajaat 2000 vuotta.

        Helluntailaiset itse puhuvat kuin he olisivat keksineet Helluntain, siitä tämä nimitys heillä!

        Helluntailaiset poppamiehet Parham ja Saymour nimenomaan väittivät että toimen helluntai tapahtui Amerikassa. Parham oli täysin kouluttamaton "raamattukoulun" pitäjä. He ottivat raamatusta sopivia termejä kuvaamaan omia henkien palvontaan liittyviä ilmiöitä. He väittivät kaikki osaavansa puhua samalla tavalla eri kielillä, kun raamatussa kerrotaan erikielisten kuulivat apostolien puheen omalla äidinkielellä.
        Näin tuo väkevä eksytys lähti liikkeelle Amerikasta v.1906.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset poppamiehet Parham ja Saymour nimenomaan väittivät että toimen helluntai tapahtui Amerikassa. Parham oli täysin kouluttamaton "raamattukoulun" pitäjä. He ottivat raamatusta sopivia termejä kuvaamaan omia henkien palvontaan liittyviä ilmiöitä. He väittivät kaikki osaavansa puhua samalla tavalla eri kielillä, kun raamatussa kerrotaan erikielisten kuulivat apostolien puheen omalla äidinkielellä.
        Näin tuo väkevä eksytys lähti liikkeelle Amerikasta v.1906.

        On hyvä muistaa, että helluntailiikkeen perustajat eivät olleet kristittyjä.

        He lukivat apotolien tekojen alkua ja alkoivat väittää, että nyt Pyhä Henki tuli toisen kerran maailmaan kielillä puhuen kuten ensimmäisenä helluntainakin tapahtui.

        Samanlainen kupletin juoni on Mormonien opissakin, jossa taivaasta laskettiin heille valmiiksi kirjoitettu Mormonin kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä muistaa, että helluntailiikkeen perustajat eivät olleet kristittyjä.

        He lukivat apotolien tekojen alkua ja alkoivat väittää, että nyt Pyhä Henki tuli toisen kerran maailmaan kielillä puhuen kuten ensimmäisenä helluntainakin tapahtui.

        Samanlainen kupletin juoni on Mormonien opissakin, jossa taivaasta laskettiin heille valmiiksi kirjoitettu Mormonin kirja.

        Amerikassa uskonlahkojen johtajat yleensä tunsivat toisensa ja toistensa opit ja ottivat niistä vaikutteita omiin oppeihinsa lähtiessään julistamaan omaa ilosanomaansa ja etsimään jäsniä ja seuraajia itselleen 1900-luvun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä muistaa, että helluntailiikkeen perustajat eivät olleet kristittyjä.

        He lukivat apotolien tekojen alkua ja alkoivat väittää, että nyt Pyhä Henki tuli toisen kerran maailmaan kielillä puhuen kuten ensimmäisenä helluntainakin tapahtui.

        Samanlainen kupletin juoni on Mormonien opissakin, jossa taivaasta laskettiin heille valmiiksi kirjoitettu Mormonin kirja.

        Jos tajuaisit jotain ao kohasta ja asiasta, näksit myös jotain, mutta ne on sokeuden tähden pimeää usvaa.

        kielilläpuhuminenkin lakkaa aikanaan, mutta ei se heti helluntain jälkeen lakannut eikä ole vieläkään kuten Sanasta näemme.

        mutta jatkakaa rienaamista, se on teille rakas elämän tarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tajuaisit jotain ao kohasta ja asiasta, näksit myös jotain, mutta ne on sokeuden tähden pimeää usvaa.

        kielilläpuhuminenkin lakkaa aikanaan, mutta ei se heti helluntain jälkeen lakannut eikä ole vieläkään kuten Sanasta näemme.

        mutta jatkakaa rienaamista, se on teille rakas elämän tarkoitus.

        Vanhus ei tajua mistään mitään.


    • Anonyymi

      Kyyneleet ei ole harvinaisia väkivaltaisen suvun keskellä.

    • Anonyymi

      Näyttää olevan kaikki tuulimyllyn lämmittäjät samassa ketjussa riekkumassa pahaa oloaan helluntain suuntaan.

      huomenn pääsiäinen ohi ja pahat hengetkin vetäytyvät latautumaan koloihinsa odottaen uutta aaltoa jossa saavat taas riehuilla sydämen mustasta paljoudesta.

      sitä odotellaan.

      • Anonyymi

        Tuntuu että sinä olet joka palstalla riekkumassa pahaa oloasi ja vainoamsssa luterilaisia.


    • Anonyymi

      Miten menee?

      Minulla on tällä hetkellä fyysisiä ongelmia. Hienoa, kun pystyt tekemään asioille jotain ja olet motivoitunut kuntokuurissasi.

      LS

      • Ahaa.. Toivottavasti ei mitään vakavaa..? Juu vielä on tämän ikäisenä mahdollista tehdä elämäntapamuutos. Toki voi olla että kuuskymppisenä ei enää ole mieltä.
        Kokeilen josko tää viesti nyt lähtis. Aamulla tää sivusto ei toiminut.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ahaa.. Toivottavasti ei mitään vakavaa..? Juu vielä on tämän ikäisenä mahdollista tehdä elämäntapamuutos. Toki voi olla että kuuskymppisenä ei enää ole mieltä.
        Kokeilen josko tää viesti nyt lähtis. Aamulla tää sivusto ei toiminut.

        No ei kait vakavaa... mutta erikoinen juttu on se, että oire liittyy vuosia sitten näkemääni uneen...onhan se mahdollista muutos. Huomasin muutenkin sellaisen erikoisuudet, että se vuosia sitten nähty uni, siinä on seikkoja, mitä on tullut vastaan elämässä muutenkin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kait vakavaa... mutta erikoinen juttu on se, että oire liittyy vuosia sitten näkemääni uneen...onhan se mahdollista muutos. Huomasin muutenkin sellaisen erikoisuudet, että se vuosia sitten nähty uni, siinä on seikkoja, mitä on tullut vastaan elämässä muutenkin...

        LS

        Sak. 10:2

        Mutta kotijumalat puhuvat valheita, ennustajat näkevät valhenäkyjä, kertovat joutavia uniaan, lohduttavat tyhjillä lupauksilla. Sen tähden kansa harhailee kuin lammaslauma uupuneena ja kurjana. Paimenta ei ole. [Jes. 8:19, Jes. 53:6; Valit. 2:14]


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe