Lonkkakipu

Anonyymi

Minulla puhkesi vähän yllättäen oikea lonkan kipu. Oikeastaan minulla ei ole pahemmin kipua vain hankaluutta kävellä. Ensi alkuun lonkka oli edestä ärsyttävän tuntuinen, mutta pystyin kuitenkin lenkkeilemään esim. 6 km. Luulin, että saan itse hoidettua ongelman kuntoon, mutta ei. Rappusten ylösnouseminen on epämieluisaa ja joskus esim. sohvalla siirrän jalan vähän huonosti repäisee ilkeästi. Nyt en voi enää lenkkeillä, 1 km on maksimi. Tuntemukset siirtyivät välillä pakaran päällä olevaan luuhun., ulkosyrjään ja pitää ontua jalalla. Joka aamu olen tehnyt asianmukaiset venytykset, ei vielä apua. Fyssarityttö ei osannut sanoa yhtään mitään ja lääkäri peruttu kolme kertaa : (. Olen 45 ja nainen joka tekee paljon istumatyötä.

4

305

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Istunut minäkin töissä. Ergonomia oikea ja nousin tottelevasesti venyttelemään. Oikea lonkka pakottaa eikä syytä löydy. Röntgenissä ei näkynyt kulumaa, mutta ei kuulemma alussa näy. Muita vaihtoehtoja on limapussin tulehdus. Se pitäisi parantua itsestään. En tiedä auttaisiko tulehduskipulääkekuuri, en ole kokeillut. Lenkkeilen myös kohtuullisesti, joskus illalla on niin kipeä että kyykistyminen on mahdotonta. Jäykkyyttä esiintyy usein pääasiassa levon jälkeen. Kipu yleensä vain liikunnan jälkeen. Sitten päiviä jolloin vaivaa ei ole ollenkaan. On vaivannut ajoittain useita vuosia, olen sinua vanhempi. Nyt vasta aloin käydä lääkärissä, kun kipu on selvästi tihentynyt ja pahentunut. Selkeää syytä ei siis ole löytynyt, joten olen miettinyt, onko välttämättä kannattanut liikkua tunnollisesti ja monipuolisesti lähes koko elämä, ehkä opiskelu- ja raskausaikoina jäi vähän vähemmälle.

• Anonyymi

Hei, jos kyseessä noin paljon elämää rajoittava oire, että lenkit täytyy jättää väliin (6 km -> 1 km) ja nopeasti alkanut oire, niin käy näyttämässä lääkärille.

• Anonyymi

Exä huomannut ettei aloittaja ole päässyt lääkärille.
        Sanotaan että ei saa liikkua jos tuottaa kipua. Toisaalta sanotaan että kulumaan on ainut lääke liikunta, leikkaus vasta kun on jo tosi pahana. Kuluma on aina enemmän tai vähemmän kipeä.

• Anonyymi

Limapussin tulehdus se on. Minulla se parani viikon Buranakuurilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      127
      2832
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      56
      1855
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      80
      1795
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      297
      1733
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      20
      1624
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1312
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1299
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      111
      1176
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1092
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1052
    Aihe