Kävin Tempurin nukkumisergonomia-kartoituksessa ja olin ymmärtänyt sen ihan väärin. Luulin että he katsoisivat minulle mahdollisimman sopivaa patjaa että nukkuisin paremmin mutta myyjä ei välittänytkään yhtään siitä pystyisinkö ylipäätään nukkumaan heidän patjoillaan. Hän tiesi ettei heidän paksut patjansa voisi edes sopia minulle ja silti hän sitä sinnikkäästi tyrkytti ja vakuutti sen olevan hyvä. Lopulta aloin uskomaan että patja voisi olla ihan hyväkin ja että voisimme päästä yhteisymmärrykseen jos ei olisi. Ei pidä ikinä olettaa mitään. Totuus alkoi valkenemaan asiaa selvitettäessä. Huomautin että hänän tiesi ettei patja voinut sopia minulle ja myyjä sanoi suoraan että hänen työnsä on vain saada tuote myytyä (koko yrityksen periaate) ja asiakkaan täytyy itse selvittää sopiiko tuote vai ei sekä että he suosittelevat aina kaikille samaa keskikovaa ja keskikorkeaa patjaa joka on heidän eniten myytynsä. Aika hankalaa selvittää sopivuus lyhyillä testauksilla kun "asiantuntija" yrittää koko ajan johtaa harhaan. Kerroin tapahtuneesta yrityksen johdollekkin ja he olivat myyjän puolella.
Ei ole laitonta kehua huonoa tuotetta parhaaksi, se on vain mielipide. Eikä myyjillä ole mitään velvoitteita purkaa kauppaa. Kaupat kuitenkin osaltani purettiin, mutta jouduin maksamaan kohtuuttomat korvaukset (vastasi kuukauden nettopalkkaani). Siihen hintaan olisin saanut hyvän patjan muualta ja nukkunut autuaan onnellisina kaikki nämä kuukaudet.
On kuitenkin eettisesti väärin huijata asiakas ostamaan varsinkin kun kyseessä on terveydellinen, todella kallis ja iso tuote. Uniongelmaisille on aika helppo kaupata unelmaa hyvistä unista. Sitä ei voi jemmata kaappiin tai heittää pois ja ostaa uutta tilalle, patjalla on pakko pystyä nukkumaan. En voi kuin varoittaa muita ja toivoa että jotkut muut välttyvät samalta kohtalolta. Muistakaa ettette anna kaupallisten yhteistöiden, mainoslupausten tai myyjän puheiden antaa vaikuttaa ostopäätöksiin eikä mikään sille hetkelle rajattu tarjous ole niin hyvä etteikö seuraavana päivänä voisi olla parempi. Martin Paasi on sanonut että jos kysyy palvelun tuottajalta neuvoa niin ollaan suossa ja Twisbee:n neuvoin materiaali (heillä raaka-aine) on aina se tuote, ei tuote lupaukset eikä brändi. Jos kuitenkin aiotte Tempurin liikkeeseen mennä, kannattaa kiertää ensin muut liikkeet joissa ei yritetä myydä väkisin ja kerrata humpuukin tunnistusmerkit ruokaviraston sivulta. Varmasti myyjissäkin on eroja ja joillekkin nämä patjat ovat sopineetkin.
Jätän asian taakseni mutta kerron alle vielä kommenttiin koko asian. Kertokaa myös muut jos teitä on huiputettu missä tahansa sänkyn/patjan ostossa. Tälläinen käytös ei lopu niin kauan kuin se on taloudellisesti kannattavaa. Pysykää kuitenkin faktoissa, negatiivisia mielipiteitä ei saa ilmaista vapaasti. Laki ei ole täydellinen, kehuminen sallitaan vahingonteko tarkoituksessa mutta moittiminen ei vaikka tarkoitetaankin vaan hyvää.
VAROKAA TEMPUR-PATJOJA, Käyttäjä kokemuksia Tempurista
6
7705
Vastaukset
- Anonyymi
En ollut aikeissa ostaa, patja ei tuntunut hyvältä enkä ollut vielä muita patjoja testannut ja tämä oli liian kallis testattavaksi. Itse olin ajatellut vain uutta sijauspatjaa vanhan päälle, josta he sanoivat ettei siitä ole mitään apua, pitää olla paksu (ehkä eivät olisi saaneet sijauspatjalla tarpeeksi katetta, moni käyttäjä kehunut hyväksi joustinpatja ja älyvaahtosijauspatjan yhdistelmää). Myyjä käytti samoja keinoja kuin huijaritkin eli ensin tarjottiin kahvit ja oltiin oikein ystävällisiä, kehuttiin laatua ja monesti mainittiin että selkäliitto ja uniliittokin suosittelee (toinen ainakin kaupallinen yhteistyö) ja hoettiin että on tutkitusti tyytyväisimmät asiakkat (kannattaa katsoa nettisivuilta mihin perustuu, ei siihen että olisi saanut eniten parhaita ääniä, on tutkittu että väsyneenä ihminen alkaa uskoa asioihin mitä hänelle toistetaan). Testailtiin tyynyjä ja kaikkia patjoja petauspatjalla ja ilman. Olin jo aika väsynyt parin tunnin jälkeen ja halusin ostaa sillä kertaa vain tyynyt joille oli tarvetta ja peiton jota myyjä suositteli. Myyjä lupasi vielä vaihtotakuun patjalle ja laski pikkusummilla hintaa alaspäin eikä uskonut kieltävää vastausta, mutta pysyin kohteliaana. Ajattelin ettei mikään kivijalkamyymälä voi olla välittämättä mitään maineestaan ja huijata noin pahasti joten hänen täytyy tuntea tuotteensa niin hyvin että on varma meidän olevan tyytyväisiä siihen ja jos ei oltaisi voisin sen vaihtaa haluamaani patjaan. Ja että hän oli niin sinnikäs vain estääkseen meitä ostamasta kilpailijalta halvempaa patjaa. Myönnyin lopulta ostamaan kun hän tarjosi 2kpl lakanoita kaupan päälle. Tiedän kyllä ettei ikinä pitäisi ostaa mitään mihin painostetaan ja jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt antaa tyynyjenkin olla ja poistua myymälästä kesken kaiken. Taidan olla aika sinisilmäinen.
Kun patja saapui oli se todella kova, myyjä sanoi että sen tarvitsee lämmetä ja sitä pitää muokata että solut avautuu. Viikossa oli vielä kamala, muttei ihan niin hirveä ja myyjä sanoi että pitää totutella ensin 3kk ennen kuin tietää sopiiko se. Patja ei vastannut mitään myyjälle esittämiä tarpeitani: ei pehmeää pintaa, kyljellä nukkuessa olkapää oli kipeä ja patja kuumeni yöllä niin että jouduin nousemaan ylös tunnuksi pariksi sitä jäähdyttämään. Upottavuus oli pelkästään epämiellyttävää, patja sopii vain selällää paikallaan makaamiseen. Minulle on varmasti parempi päästä välillä vaihtamaan asentoa. Patja painui kuopalle, mutta selkä ei ehtinyt kipeytymään. Aamulla olo oli tokkurainen ja silloin olisi kyllä tehnyt mieli nukkua. Lapsetkaan eivät enään halunneet sänkyyn tulla, ennen luimme yhdessä siellä. Patja oli ihan hirveä siirreltävä, painoi 60kg.
Lopulta pääsimme selvittämään patja asiaa ja selitin kirjallisesti myyjälle millaista patjalla oli nukkua ja pyysin kaupanpurkua. Vaihtaa olisi saanut vain yhtäpaksuun patjaan tai paksumpaan, mikä ei olisi minua auttanut kun oli jo paksuin patja. Kuvittelin että se olisi ollut paras patja, mutta mitä vähemmän Tempuria, sen parempi se olisi ollut ja silloin olisin ehkä voinut käyttää nykyisten patjojen välissä. Myyjä oli jättänyt kertomatta että patja on pinnasta kova viileässä makuuhuoneessa ja että siinä on painorajoitus, hän oli siis tiennyt ettei heidän patjat vosi sopia edes minulle. Hän sanoi että minun olisi pitänyt tarkastaa asiat netistä ja kysyä oikeat kysymykset. En tajunnut kysyä että onko mahdollista että minä nukkuisin hyvin sillä, mutta en usko että olisin saanut vilpitöntä vastausta. Esitellessää lämpöä tasaavaan peittoa kysyin että auttaako siihen ettei yöllä tule liian kuuma hän sanoi että kyllä. Myöhemmin hän sanoi ettei sen niin pidä edes toimia vaan palauttaa lämpöä takaisin.
Kaupanpurusta pitivät 30%, joka on 1377€ ja todella iso raha minulle. Varmaan kaupun purkukin on heille vielä tuottavaa bisnestä. Tori on täynnä myytäviä Tempurin patjoja ja patjan noutaneessa pienessä kuorma-autossa näytti olevan vain Tempureita. En kysynyt tekevätkö täysipäiväisesti pelkästään Tempurin noutoja. Muitakin kuluja minulle tuli (mm. menetin enimmäisen Korottuman Tuohi-luoton) ja lisäksi edes ostamani tyynyt ja peittokaan eivät sopineet minulle. Tuli todella kalliiksi kaksi lakanaa, jotka eivät edes ole mieluisia. Kuukaisien kärsimys, paljon vaivaa ja rahan menetystä ja hirveä tressi koko hommasta. Mutta ainakin opin jotain kun en onnistunut. - Anonyymi
Itse huomasin liikkeessä käydessäni että myyjällä oli hirveä tarve myydä ihan kaikki mahdollinen.
Ei sitä mitä tarvitsisin tai mikä olisi minulle paras vaan ihan kaikki.
Jos menet tyynyä ostamaan niin ihan varmasti on kohta edessäsi kuukausilyhennyslaskelma sängystä, petarista, lakanoista, tyynyistä jne. Ja sitten selitetään vaikka mitä päälle.
Lähdin pois ja ostin toisesta liikkeestä.
Mainostavat kovasti eettisyyttä jne mutta oikeasti haluavat vain sinun maksavan itsesi kipeäksi piittaamatta sinusta yksilönä.
Toivon että oli vain innokas myyjä mutta jotenkin jäi sellainen kuva että tämä on heidän tapansa toimia yleisellä tasolla. - Anonyymi
Erinomainen patja. Ei kaduta ollenkaan että ostin Tempurin.
- Anonyymi
Samanlaisia kokemuksia. Hävettää kuinka pahasti tulin huijatuksi. 8000€ meni ja nyt on sänky jossa hankala nukkua. Aivan liian kuuma ja ei juuri tietoa siitä "painottomuuden tunteesta" kun olkapääkin puutuu nukkuessa. Uskomattomia huijareita nämä Tempur kauppiaat.
- Anonyymi
Tempur voi olla ihan hyvä patja, kun olen hetken siinä nukkunut.
Mutta voiko jalkojen vaihto maksaa 450 euroa?
Invalidimieheni ei pärjää liian korkeassa sängyssä, tullut vaikeuksia.
Hinta on mielestämme aivan kohtuuton!!!!
Mitä mieltä olette?- Anonyymi
Mikäli olet maksanut jalkojen vaihdosta 450, niin siinä on jonkun paikallisen asentajan palkkaa vähintään 200 euroa. Jalathan voi noihin sänkyihin vaihtaa itse parissa minuutissa, sen kun kääntää sängyn kyljelleen ja pyörittelee vanhat irti ja uudet tilalle,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839