Auton akun ampeerit, onko merkitystä?

Skoda 2010 1.4 automaatti. Nykyinen akku 51 Ah 280 A DIN 480 A EN/SAE.

Ostin uuden akun. 45 Ah 370 A. Samanpituiset akut.

Onko ampeereilla väliä? Siis että uudessa on pienemmät?

6

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikuttaa startin pyörimisnopeuteen kovalla pakkasella. Uusi akku pyörittää hitaammin, kuin vanha ollessaan uusi.

    • Anonyymi

      Huomaat eron kun seuraavan kerran käynnistät autoa -25° pakkasessa ilman esilämmitystä.

    • Anonyymi

      En usko ongelmiin startatessa, noin pienellä erolla. Ennemminkin akku joutuu kovemmalle kesällä, kun kaikki sähköä nielevät mukavuudet päällä ja silti tuskin ongelmia tulee.

    • Anonyymi

      Miksi pienensit akkua? Akun ah tarkoittaa amppeerituntia ja tulisi olla n. 65 Ah. Tuo n.45 Ah akku on lelu. Olet kusessa talvella tuon "patterin" kanssa.

    • Anonyymi

      Speksit ovat hieman puutteellliset. Amperitunnit ovat pienemmät, mutta näyttäisi, että käynnistysvirtaa uusi akku tuottaisi enemmän. Ei osaa sanoa kun normia ei ole mainittu. Onkohan Sznajderin akku?

      • Anonyymi

        Joo, käynnistysvirtaspeksejä riitää, ja Ah määrä ei ole suoraan suhteessa mihinkään niistä.

        Minusta akuissa suurempi Ah määrä on kuitenkin hyödyllinen, sillä tavalla että pääsee varmemmin talven yli ilman että pitää turvautua apuakkuun. Silloin kun ajot ovat lyhyitä, niin talven aikana akun varaustila yleensä hissuksen vajoaa. Siksi vaihdatin ensimmäisessä akunvaihdossa kiesissä olleen 68 Ah akun tilalle 88 Ah akun, se olisi suurin joka sinne mahtui. Myyjä ei ollut yhtään tyytyväinen, useampaa sovitettin kunnes löytyi suurin joka mahtui. Ymmärsin mutinasta että on paljonkin syitä miksi näin se pitäisi tai saisi tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2821
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe