Aihe

Tähän on tultu: 216 000 markan pikkuauto jolla pääsee talvella vain 100 km.

Anonyymi

Mazda MX-30 Tuulilasissa 2/2021 s. 36 - 37.

Tuolla rahalla saa ihan oikeankin auton - ja valtavan määrön polttoainetta.

36

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohan kertoo vain siitä miten jäljessä japanilaiset ovat sähköautojen valmistuksessa, honda ja lexus myös esimerkkeinä, mutta kunhan pääsevät kopioimaan tapansa mukaan länsimaisia sähköautoja niin joskus 10 vuoden kuluttua voi sieltäkin tulla jotain.

      • Anonyymi

        Tuohan kertoo vain että Mazda harvoja rehellisiä autonvalmistajia jotka myöntää että suuremmalla akulla auto ei olisi polttomoottoria vähäpäästöisempi.

        Kaikissa patteriautoissa toimintamatka puolittuu talvella. Jos siis haluaa oikeasti vähäpäästöisemmän kuin polttomoottori, on tyydyttävä kesällä 200km ja talvella 100km toimintamatkaan. Muuten huijaa vain itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan kertoo vain että Mazda harvoja rehellisiä autonvalmistajia jotka myöntää että suuremmalla akulla auto ei olisi polttomoottoria vähäpäästöisempi.

        Kaikissa patteriautoissa toimintamatka puolittuu talvella. Jos siis haluaa oikeasti vähäpäästöisemmän kuin polttomoottori, on tyydyttävä kesällä 200km ja talvella 100km toimintamatkaan. Muuten huijaa vain itseään.

        Kerrotko ainakin yhden mallin jonka range puolittuu talvella? Itse en ole moista ihmettä nähnyt.

        Terveisin, täyssähköautoilija. Muuten, 25% rangen pudotus talvella.


    • Anonyymi

      Eihän siitä mitään tule.Täyttä pelleilyä.

    • Anonyymi

      MX-30 kohdalla on hyvä muistaa että on tarkoituksella tehty elinkaareltaan vähäpäästöisemmäksi kuin polttomoottorit. Periaatteessa sähköautot suuremmalla akulla tulevat jopa saastuttavammaksi kuin polttomoottori akkumetallien louhinnan takia. Eli Mazda ei ole edes yrittänyt tehdä tuohon pitkää toimintamatkaa, vaan se on tehty aidosti polttomoottoria vähäpäästöisemmäksi.

      Jatkossahan tuota ehkä tulee akkuja lataavalla wankel-moottorilla mikä olisi todella ielenkiintoinen vaihtoehto. Kevyt ja vähän tilaa vievä wankel pidemmille matkoilla akkuja lataamaan.

      • Anonyymi

        "Periaatteessa sähköautot suuremmalla akulla tulevat jopa saastuttavammaksi kuin polttomoottori akkumetallien louhinnan takia."

        Tuo on suurta paskapuhetta.
        Tuossa puolueetonta yliopistojen tutkimusta elinkaaripäästöistä joissa ei ole öljykatastrofeille laskettu mitään.

        https://www.carboncounter.com


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa linkki todellisuuteen. Käytä google kääntäjää niin ymmärrät...

        https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-change

        Jos koko ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta edes on. Itse olen vakuuttunut, että autot eivät vaikuta pätkääkään ilmastoon ja koko ilmastonmuutos on huijausta.

        Eli ihmisten ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä tuon takia. Itse ainakin katson autoista vain hinnan ja toimivuuden omassa, päästöistä viis veisaan. Samoin kuin sähkössä valitsen halvimman vaihtoehdon enkä piittaa miten se tuotetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koko ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta edes on. Itse olen vakuuttunut, että autot eivät vaikuta pätkääkään ilmastoon ja koko ilmastonmuutos on huijausta.

        Eli ihmisten ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä tuon takia. Itse ainakin katson autoista vain hinnan ja toimivuuden omassa, päästöistä viis veisaan. Samoin kuin sähkössä valitsen halvimman vaihtoehdon enkä piittaa miten se tuotetaan.

        Lisään... Enkä myöskään ole aikeissakaan vähentää lihansyöntiäkään tai tekemässä mitään muutakaan muutosta elämässäni. En tiedä miten paljon mikäkin ostamani tuote "saastuttaa" enkä piittaa pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koko ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta edes on. Itse olen vakuuttunut, että autot eivät vaikuta pätkääkään ilmastoon ja koko ilmastonmuutos on huijausta.

        Eli ihmisten ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä tuon takia. Itse ainakin katson autoista vain hinnan ja toimivuuden omassa, päästöistä viis veisaan. Samoin kuin sähkössä valitsen halvimman vaihtoehdon enkä piittaa miten se tuotetaan.

        Uskovaisia itsekeskeisiä ihmisiä on joka lähtöön, heille tieteellisesti tutkittu fakta on toisarvoista ja jopa valehtelua jolla on tarkoitus vain kiusata ihmisiä, heille usko ja oma nenänpää ovat ainoa totuus. Miksi ajatella muita, saati jälkipolvea kunhan itse saa kaiken irti elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisia itsekeskeisiä ihmisiä on joka lähtöön, heille tieteellisesti tutkittu fakta on toisarvoista ja jopa valehtelua jolla on tarkoitus vain kiusata ihmisiä, heille usko ja oma nenänpää ovat ainoa totuus. Miksi ajatella muita, saati jälkipolvea kunhan itse saa kaiken irti elämästä.

        Jälkipolvea hyödyttää eniten se, että käyttää mahdollisimman vähän rahaa ja sijoittaa rahansa tuottavasti. Jälkipolvea ei hyödytä yhtään jos käyttää rahansa huijauksiin.

        Ja en ole uskovainen, en vain usko ilmastonmuutokseen enkä siihen että minun kannattaisi käyttää euroakaan ylimääräistä "ympäristöystävällisiin" tuotteisiin. Varsinkin kun noita markkinoivat ovat vain ammattimaisia huijareita, joita kiinnostaa vain huijata rahaa idiooteilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkipolvea hyödyttää eniten se, että käyttää mahdollisimman vähän rahaa ja sijoittaa rahansa tuottavasti. Jälkipolvea ei hyödytä yhtään jos käyttää rahansa huijauksiin.

        Ja en ole uskovainen, en vain usko ilmastonmuutokseen enkä siihen että minun kannattaisi käyttää euroakaan ylimääräistä "ympäristöystävällisiin" tuotteisiin. Varsinkin kun noita markkinoivat ovat vain ammattimaisia huijareita, joita kiinnostaa vain huijata rahaa idiooteilta.

        Uskovainen on juuri hän, joka vähät välittää tutkitusta faktasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovainen on juuri hän, joka vähät välittää tutkitusta faktasta.

        Voin toki ostaa "ympäristöystävällisen" tuotteen, jos se on halvin ja laadukkain. Mutta euroakaan arvoa en "ympäristöystävällisyydelle" anna. Hinta on ainoa kiinnostava kriteeri.

        En tee mitään muutosta elämääni, joka heikentää elämänlaatuani. Oma elämänlaatu menee kaiken edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin toki ostaa "ympäristöystävällisen" tuotteen, jos se on halvin ja laadukkain. Mutta euroakaan arvoa en "ympäristöystävällisyydelle" anna. Hinta on ainoa kiinnostava kriteeri.

        En tee mitään muutosta elämääni, joka heikentää elämänlaatuani. Oma elämänlaatu menee kaiken edelle.

        "Oma elämänlaatu menee kaiken edelle."
        Myös lapsiesi... Itsekkyydellä ei ole rajoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oma elämänlaatu menee kaiken edelle."
        Myös lapsiesi... Itsekkyydellä ei ole rajoja...

        Minulla ei ole lapsia eikä tule. Ja vaikka olisi, en "ympäristöystävällisyydestä" maksaisi euroakaan ylimääräistä. Kun menen kaupassakin niin valitsen yleensä halvimman tietystä kategoriasta. En katso mitään merkintöjä, ihan sama mistä tuote tulee ja miten se on valmistettu.

        Lapsien kannalta parasta on, että rahaa ei käytetä huijauksiin kuten ylihinnoiteltuihin sähköautoihin. Se on vähän sama kuin vetäisi rahojaan vessasta alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole lapsia eikä tule. Ja vaikka olisi, en "ympäristöystävällisyydestä" maksaisi euroakaan ylimääräistä. Kun menen kaupassakin niin valitsen yleensä halvimman tietystä kategoriasta. En katso mitään merkintöjä, ihan sama mistä tuote tulee ja miten se on valmistettu.

        Lapsien kannalta parasta on, että rahaa ei käytetä huijauksiin kuten ylihinnoiteltuihin sähköautoihin. Se on vähän sama kuin vetäisi rahojaan vessasta alas.

        Lisään... Toki minulla yli 150 tonnia säästössä, mutta sähköauton kaltaiseen romuun en rahojani haaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Toki minulla yli 150 tonnia säästössä, mutta sähköauton kaltaiseen romuun en rahojani haaskaa.

        Niinhän tunnetusti kaikilla sähköautovastaisilla on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tunnetusti kaikilla sähköautovastaisilla on..

        Niin kuin on monillakin tavisautoilla ajavilla. Jos on järkevä talousasioissa niin auto on viimeisiä asioita joihin kannattaa rahojaan haaskata. Sähköautokin on vain kulkuväline, ei mitään muuta. Kaikki muut merkitykset ovat itsepetosta. Sähköauto ei ole edes ekologinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin on monillakin tavisautoilla ajavilla. Jos on järkevä talousasioissa niin auto on viimeisiä asioita joihin kannattaa rahojaan haaskata. Sähköautokin on vain kulkuväline, ei mitään muuta. Kaikki muut merkitykset ovat itsepetosta. Sähköauto ei ole edes ekologinen.

        Lisään... Ja syy miksi minulla on säästöjä ja sijoituksia noin paljon on se, että tavoittelen taloudellista riippumattomuutta tai ainakin lähelle sitä. Taloudellisesta riippumattomuudesta on paljon enemmän hyötyä kuin rahojen haaskaamisesta tavaraan. Ja sähköauto on vain tavara aivan kuten kattila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koko ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta edes on. Itse olen vakuuttunut, että autot eivät vaikuta pätkääkään ilmastoon ja koko ilmastonmuutos on huijausta.

        Eli ihmisten ei kannata maksaa euroakaan ylimääräistä tuon takia. Itse ainakin katson autoista vain hinnan ja toimivuuden omassa, päästöistä viis veisaan. Samoin kuin sähkössä valitsen halvimman vaihtoehdon enkä piittaa miten se tuotetaan.

        Autoliikenteen päästöt ovat mitättömän pienet kokonaispäästöihin nähden, mutta kaipa se pienikin osuus auttaa pikkuisen. Vaikka kaikki suomen henkilöautot vaihdettaisi, päästövähennys ei näkyisi lainkaan maapallon tasolla (suurempi sähkön valmistus lisäisi päästöjä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoliikenteen päästöt ovat mitättömän pienet kokonaispäästöihin nähden, mutta kaipa se pienikin osuus auttaa pikkuisen. Vaikka kaikki suomen henkilöautot vaihdettaisi, päästövähennys ei näkyisi lainkaan maapallon tasolla (suurempi sähkön valmistus lisäisi päästöjä).

        Kannattaa pitää mielessä myös suuruusluokat. Ihmiskunnan hiilidioksidituoton osuus kokonaisuudesta on noin 4 %. Luonnollisten päästöjen osuus on 96 %.
        Saahan sitä omaa rahaansa tuhlata muttei sillä mitään vaikutusta mihinkään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa pitää mielessä myös suuruusluokat. Ihmiskunnan hiilidioksidituoton osuus kokonaisuudesta on noin 4 %. Luonnollisten päästöjen osuus on 96 %.
        Saahan sitä omaa rahaansa tuhlata muttei sillä mitään vaikutusta mihinkään ole.

        "Kannattaa pitää mielessä myös suuruusluokat. Ihmiskunnan hiilidioksidituoton osuus kokonaisuudesta on noin 4 %. Luonnollisten päästöjen osuus on 96 %."

        Tuo ei perustu faktoihin lainkaan, joten se on täyttä paskapuhetta, .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kannattaa pitää mielessä myös suuruusluokat. Ihmiskunnan hiilidioksidituoton osuus kokonaisuudesta on noin 4 %. Luonnollisten päästöjen osuus on 96 %."

        Tuo ei perustu faktoihin lainkaan, joten se on täyttä paskapuhetta, .

        Niin ja asiassa kuin asiassa tuo "en tee itse mitään kun joku muu saastuttaa tms. enemmän" on aika lapsellinen perustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja asiassa kuin asiassa tuo "en tee itse mitään kun joku muu saastuttaa tms. enemmän" on aika lapsellinen perustelu.

        En tee mitään, koska en usko ilmastonmuutokseen. Enkä käytä euroakaan ylimääräistä "ympäristöystävällisiin" tuotteisiin. Sähkössäkin valitsen halvimman enkä piittaa pätkääkään miten se tuotetaan.

        Aivan kuten tavaroita ostaessani katson hinnan ja laadun. Ei kiinnosta pätkääkään missä maassa ja miten tavara on valmistettu. Ei ole minun ongelmani.


    • Anonyymi

      Niin, suosittelisin kyllä sähköauton ostajia hylkimään noita polttisautosta "mukasähköautoksi" väännettyjä. Kuten tuo Mazda, ja myös esim. Volvo, Polestar, MB, BMW, RangeRover, jne. Nämä erottaa helposti aidosta, kun katsoo onko autossa takapenkin keskipaikan vievä kardaanitunneli ja/tai ämpärimuoviset kannet takapuskurissa pakoputkien paikalla.

      Aitoja täyssähkiksiäkin kaupoista löytyy: VW, Skoda, Tesla, jne.

    • Anonyymi

      Missä maassa käytetään auton maksamiseen markkoja?

      • Anonyymi

        Bosniassa


    • Anonyymi

      Täyssähköauto on kuin Suomen hallitus, ei tee mitään

    • Anonyymi

      Markkojen käyttö on nykyään jo surkuhupaisan typerää. Jo inflaation takia rahan arvon laskee ja koska markkoja ei ole käytetty 20 vuoteen, on tuo lähinnä enää monopolirahaa. Markat ovat mielikuvitusrahaa, niitä ei ole olemassa. Markat ovat yhtä olennainen tieto kuin auton hinta jeneissä.

      Ja seuraavassa selitystä inflaatiosta. Jossain 70-luvullakin hinnat muuttuivat välillä jopa 20% per vuosi, 80-luvulla vain 5-10% vuodessa. Eikä hintojen muuttuminen loppunut 90-luvulla, joka vuosi hinnat nousivat silloinkin. Joten vaikka euroa ei olisi koskaan tullut, olisi hinnat silti nousseet vähintään yhtä paljon. Vain idiootti väittää muuta.

      • Anonyymi

        Lisään... Inflaatiosta kertoo paljon sekin, että muistaakseni 60-luvulla poistettiin markkahinnoista kaksi nollaa. Yhtenä päivänä vain 100 markkaa muuttui 1 markaksi. Jos tuota ei olisi tehty, tuo otsikon lukema olisi 20 miljoonaa.


      • Anonyymi

        Eihän tuo markkahintoja levittelevä ole edes huomioinut inflaatiota vaan laskee hinnat suoraan muuntokertoimella. Kun otetaan inflaatio huomioon, niin bensiinin nykyhinta markkoina esitettynä olisi noin 12,35 markkaa.
        Mutta vertaillaanpa myös palkkoja. Kun Suomi siirtyi euroihin, työntekijöiden noin 8900 mk/kk keskiansio muuttui noin 1500 euroksi. Nyt tuo duunari saisi noin 2600 euroa palkkaa kuukaudessa ja markkoina se olisi noin 15450 markkaa. Kyllähän sillä jo ostaisi 12 markan litrahinnallakin bensaa.


    • Anonyymi

      Bensa maksaa nykyään yli kymmenen markkaa litra. Pitää olla melkoisen rikas että pystyy maksamaan täyden tankin bensaa. Se maksaa yli 500 markkaa.

      • Anonyymi

        Kyllä on kamala työnantaja kun maksaa palkan markkoina ja pitää etsiä seteliautomaatti johon kelpaa vielä markat.


    • Anonyymi

      Et ainakaan sinä ajele noilla autoilla kun ikää on jo niin paljon ettei ajokorttiakaan enää uusittu ja ajattelet hintoja markkoina, vaikka olet saanut rahat kaikki rahasi ja maksanut euroina jo 18 vuotta.

    • Anonyymi

      Onkohan aloittaja vaarilla mennyt mittayksiköt enemmänkin sekaisin kun puhuu markoista. Jospa nuo kilometrit onkin peninkulmia tai poronkusemia tms.?

    • Anonyymi

      ID lukemiin melkein kuitenkin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksin oli Sofia tullut Espanjasta

      https://www.seiska.fi/kotimaa/jattiriita-espanjassa-sofia-belorf-palasi-yksin-suomeen-ilman-stefan-thermania-kuvat Harmi, että tää ja muut riidat on v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      8334
    2. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

      Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      8300
    3. Oho! Vappu Pimiä yllättäen myös Kokkisota-juontajaksi - Sikke Sumari pois äkillisestä syystä

      Maajussille morsian, TTK ja nyt myös Kokkisota. Pimiällä riittää vientiä... https://www.suomi24.fi/viihde/oho-vappu-pimia-yllattaen-myos-kokkisota-juo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      4403
    4. Kaikki kuorma-autot joista ei näe oikealle sivulle, on laitettava ajokieltoon.

      Selvä rakenteellinen vika. Vika on ollut vuosikymmeniä tiedossa. Mitä ovat tehneet autotehtaat ja autojen katsastajat? Aluksi pitää poistaa oikeanpuo
      Maailman menoa
      90
      2184