Romanien asema

Anonyymi

Apulehdessä taisi olla artikkeli Kokkolan romaniyhteisöstä. ja miten he joutuvatb siirtymään sieltä syrjinnän vuoksi.
Ovatkohan koskaan ajatelleet omaa osuuttaan ja toimintatapojaan tilanteessaan,epärehellisyyttään , huijaamistaan ja valehtelemista.En minäkään halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä !Voivat syyttää tilanteistaan itseään Kerron pari esimerkkiä 50-iuvulta ja 200-luvulta.Asuin maalla Keski-Suomessa ja pihaan saapui melko usein romanien rekiseurue ja joista osa työnty siälle .Alkoivat kehua ja ylistää kaikkea.Hai hyvä emäntä, hai hyvä isäntä.....Pyysivät ruokaa syödäkseen .sitä ja tätä.Rajattomasti .Jos he eivät saaneeet mielestään tarpeeksi,alkoivat haukkua ja soimata talon väkeä ja lähtivät mielenosoituksellisesti pois.Kerran yksi romani näytti konkreettisesti, mien paskaa väkeä talonväki oli! Paskansi nenäliinansa päälle pihaan ison paskan ennen häipymistään!
Sitten 200-luvun kokemukseni! Matkustin laivalla edestakaisin Suomen ja Ruotsin väliä muutaman vuoden ajan.Kerran matkustaessani laivaa odotellessa ilmestyi romaninainen ja alkoi keskustella.Kokeilin taas hänen rehellisyyttään.OLi niin reipas ja reilu kertoen surkeaa elämäntarinaansa.Asui Raisiossa, ja miehen otettua avioeron jäi kodittomaksi ja luottotiedot eivät olleet kunnossa.Ta Suhtauduin jo ammattinikin puolesta häneen aboimesti jaempaattisesti.Muuan viikon kuluttua sain häneltä puhelun,jossa kertoi olevansa asunnoton ja löytäneensä Kokkolasta asunnon, jonka voisi vuokrata ,koska omistajanainen oli lähtenyt ulkomaille töihin.Pyysi takuuvuokraa talletettavaksi Kokkolan Nordeaan. Ja lupasi maksaa 1000 euron summan takaisin 5 kuukauden aikana.IHAN TAKUUVARMASTI.- Aervatkaapa tapahtuiko niin? Saatuaan summan tililleen ilmoitti pian ,ettei pysty maksamaan summaa niin nopeasti, mutta maksaa 50 eur kuukaudessa. Yritti vielä saada lisää rahaa,koska oli niin kiperässä taloudellisessa tilanteessa.En antanut, mutta maksoi 50 eur säännöllisesti niin ,että siitä oli jäljellä 400 eur ja kulut.Siihen se yhteydenpito loppui ,ku kerroin muuttaneeni pysyvästi Ruotsiin aumaan.Soitti vielä ennen,kun sai tietää sen.-Yrittäessäni soittaa hänen numeroonsa, vastasi siihen myöhemmin joku Amnestyn toimistosta.Ilmeisesti hän oli Amnestyyn jonkinlaisessa työsuhteessa , kun oli varaa matkusteklla laivassa ja etsä uhreja itselleen laivalta huijattavaksi.Jos tiedätte joku Kokkolast a, missä sellainen romaninainen asuu tai minne hän on muuttanut,kertoisitteko hänelle,että Leena odottaa kuukusittaisia suorituksia tililleen!!!
En ole eläissäni tavannut rehellistä ja khunnioitusta herättävää romania, joten en yhtään ihmettele ,jos heistä ei pidetä ja heihin luoteta valtaväestön piirissä.Parntakoot tappansa ja syyttäkööt itseään-!

2

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistan minäkin lapsuudessa, kun romanit tuli yllättäen ja vaativat rahaa ja tavaroita.
      Erääseenkin taloon ne yritti tunkeutua väkisin ikkunasta sisään rosvoamaan, mutta talon isäntä löi kirveellä kädet poikki ikkunan reunaa vasten.

      MIKSI PÄÄTTÄJÄT HYVÄKSYIVÄT SELLAISTA MAAHANTUNKEUTUMISTA ??

      ROMANEILLE RUVETTIIN ANTAMAAN SUOMALAISTEN VERORAHOJA, ETTEI NE ROSVOIS NIIN PALJOA.

      Mitä olisimme muka hävinneet siinä, kun olisimme sulkeneet maan rajat tuollaisilta ?????????????????????????????

    • Anonyymi

      Olen tähän asti tuntenut 6 rehellistä ja normaalia romania.

      Sitäkin enemmän olen tavannut rosvoja yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe