Aihe

Hybrideissä enemmän vikoja verrattuna ei hybridiin, kalliita korjauksia.

Anonyymi

Hybrideissä on varmasti paljon enemmän vikaantuvia komponentteja kuin ei hybridissä.

Esim jo se kun laitat kaapelin kiinni niin paljon kaikenlaista että akku lataantuu, ohjaus sekä sähköajon ja polttomoottorin toiminta.

Viat vie tuollaisen auton käytön taloudellisesti roimasti miinukselle. Vikoja on joka vuosi enemmän. Mitä sitten +5 vuoden päästä.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä se on taas mielikuvitus lentänyt. Väitteellä ei ole mitään todellisuuspohjaa.

      • Anonyymi

        Onpa hyvinkin. lisätty tekniikka aiheuttaa lisää vikoja ja ongelmia. Kannattaa lukea muualtakin kuin Suolesta.


    • Anonyymi

      Näinhän se on ja tulipaloja myös.

    • Anonyymi

      Hinta ei merkitse mitään . Aneen osto ja sielun valkaisu korvaa kaiken .

    • Anonyymi

      Ilmanmuuta tekniikan lisääntyessä viatkin lisääntyvät.

      • Anonyymi

        Ei kaikki autot onneksi ole volkkareita uutena vaikka kaikista tulee opeleita vanhetessaan.


    • Anonyymi

      Plugareita saa muiltakin merkeiltä kuin Volkkarilta. jos ei halua niitä vikoja.

    • Anonyymi

      Plugareissa on sekä polttispuolen että sähköpuolen komponentit ja siten myös riskinä tuplaviat/kustannukset vanhemmiten.

      Sen sijaan täyssähköautossa on vähemmän vikaantuvia komponentteja kuin polttisautossa => vika/huoltokustannukset tulevat olemaan pitemmän päälle pienemmät.

      • Anonyymi

        Kuitenkin Tojottimen hybrideissä missä siis on sähkö ja polttomoottoripuolen komponentntit on vähemmän ongelmia kuin useimmissa pelkissä polttiksissa.

        Olisko kuitenkin niin että enemmän riippuu siitä mikä firman sen kikottimen tekee.

        Sähköauton isoin ongelma on akku. Se voi kohdata ennenaikaisen kulumisen tai hajoamisen.
        Kuluminen on ennakoitua ja se tiedetään etukäänt. Käytännössä akulle voidaan antaa hyvinkin tarkka kulumiseennuste ilometrin mukaan. Hajoaminen onkin sitten toinen juttu ja hajoamisen myötä tuleva korjaaminen ja sen kustannukset. Jos akun saa korjattua muutamalla tonnilla niin se on ihan hyväksyttävää jos sama vika ei tule takuulla toistumaan seuraavan parin vuoden aikana. Näin ei kuitenkaan ole.
        Osa firmoista antaa vain 5v takuun ja parhaimmatkin 10v takuun akulle. Sen jälkeen on suuri riski sille että päätyy 10-30ke remonttiin akun vioituttua.

        Minä en pitä akun kulumista ongelmana. Jos auton range on 400km niin akulla ajaa yli miljoona kilometriä ihan nykyisellikäin ratkaisuilla. ennen kuin range on puolessa... jos ei satu hajoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin Tojottimen hybrideissä missä siis on sähkö ja polttomoottoripuolen komponentntit on vähemmän ongelmia kuin useimmissa pelkissä polttiksissa.

        Olisko kuitenkin niin että enemmän riippuu siitä mikä firman sen kikottimen tekee.

        Sähköauton isoin ongelma on akku. Se voi kohdata ennenaikaisen kulumisen tai hajoamisen.
        Kuluminen on ennakoitua ja se tiedetään etukäänt. Käytännössä akulle voidaan antaa hyvinkin tarkka kulumiseennuste ilometrin mukaan. Hajoaminen onkin sitten toinen juttu ja hajoamisen myötä tuleva korjaaminen ja sen kustannukset. Jos akun saa korjattua muutamalla tonnilla niin se on ihan hyväksyttävää jos sama vika ei tule takuulla toistumaan seuraavan parin vuoden aikana. Näin ei kuitenkaan ole.
        Osa firmoista antaa vain 5v takuun ja parhaimmatkin 10v takuun akulle. Sen jälkeen on suuri riski sille että päätyy 10-30ke remonttiin akun vioituttua.

        Minä en pitä akun kulumista ongelmana. Jos auton range on 400km niin akulla ajaa yli miljoona kilometriä ihan nykyisellikäin ratkaisuilla. ennen kuin range on puolessa... jos ei satu hajoamaan.

        Ai niin ja on ainakin yksi sähköautovalmistaja on keksinyt pistää hiilijarjat moottoriin. Vaatii siis säännöllisesti harjojen vaihtamisen. Saksalaista premium-laatua.


    • Anonyymi

      Ostin nyt huhtikuussa lataushybridin. Autossa on 4 vuoden täystakuu, vaihdan varmasti 3 vuoden kuluttua niin kuin nytkin tein, tosin vaihto meni 3kk yli. Minulla ei ole pienintäkään riskiä auton korjauksista ja ajoistani tulen ajamaan 70-80% sähköllä. En ymmärrä pointtia miksi en olisi vaihtanut hybridiä, se että säästänkö on eri asia, mutta taatusti en häviäkään. Varusteita on niin paljon, että normaaliautoon en olisi varmaan raskinut niitä niin paljoa ottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleille ei pitäisi nauraa mutta nyt naurattaa

      Norjan johtava koronakieltäjä sairastui koronaan ja kuoli https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fbbd4cec-3688-4113-9424-bbd5d9c5a3c8
      Maailman menoa
      622
      16367
    2. Maisa sairaalassa

      https://aijaa.com/JHObE3 Nonni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      367
      12719
    3. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

      Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      8111
    4. Yksin oli Sofia tullut Espanjasta

      https://www.seiska.fi/kotimaa/jattiriita-espanjassa-sofia-belorf-palasi-yksin-suomeen-ilman-stefan-thermania-kuvat Harmi, että tää ja muut riidat on v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      8100
    5. Oho! Vappu Pimiä yllättäen myös Kokkisota-juontajaksi - Sikke Sumari pois äkillisestä syystä

      Maajussille morsian, TTK ja nyt myös Kokkisota. Pimiällä riittää vientiä... https://www.suomi24.fi/viihde/oho-vappu-pimia-yllattaen-myos-kokkisota-juo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      4224