Aihe

Jakeluvelvoite saatava

Anonyymi

Vedylle pitää saada jakeluvelvoite. Tällä hetkellä Suomessa ollee 2epävirallista tankkausasema. Very autoille löytyy muutama ostaja, sellaiseen saanee jo nyt kun hakee noin 67tuhannella, mutta kuka niitä ostaa jos ei voi tankata. Eli ehdottomasti tarvitaan polttoaineenjakajat mukaan. Jos asemia saataisiin alkuun ainakin 2 jos kerran mirailla ajaa olosuhteissa kuin olosuhteissa 700km. Eli Helsinkiin yksi ja toinen ylempää 700km päästä. Näin Lappiinkin pääsee seuraavana pääsiäisenä.

Löytyykö kannatusta tulevilta vetykuskeilta? Kansalaisadressin paikka!

Jotain tukiaisiakin on valtiolta luvassa.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jakeluvelvoite voisi toimia. Pakottaminen toimii aina. Vetyautot ovat mitä ilmeisen haluttuja, mutta ei niitä kannata ostaa ellei voi tankata.

      • Anonyymi

        Vai haluttuja, no ei. Esim. Mirai maksaa Saksassa 70ke ja mitä lie meillä maksaisi ja ominaisuudet perusauton luokkaa, ei kai kukaan niin hölmö sellaisen haluaisi?
        Hauska ehdotus tuo jakeluvelvoite autoille joita ei ole, eikä kukaan halua ja valmistajia on tasan kaksi ja valmistusmäärät maailmassa jokunen sata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai haluttuja, no ei. Esim. Mirai maksaa Saksassa 70ke ja mitä lie meillä maksaisi ja ominaisuudet perusauton luokkaa, ei kai kukaan niin hölmö sellaisen haluaisi?
        Hauska ehdotus tuo jakeluvelvoite autoille joita ei ole, eikä kukaan halua ja valmistajia on tasan kaksi ja valmistusmäärät maailmassa jokunen sata.

        Viittasin vain ihmisten kommentteihin. Alan tosin taipua siihen, että muutama vetyyn uskova viljelee uskoaan joka tuuttiin. Sittenhän se nähdään, katsotaan vuoden päästä kuinka moni ostanut vetyauton. Kovat on kuitenkin puheet ja kovasti ollaan ajamassa jatkuvasti yli 600km lenkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittasin vain ihmisten kommentteihin. Alan tosin taipua siihen, että muutama vetyyn uskova viljelee uskoaan joka tuuttiin. Sittenhän se nähdään, katsotaan vuoden päästä kuinka moni ostanut vetyauton. Kovat on kuitenkin puheet ja kovasti ollaan ajamassa jatkuvasti yli 600km lenkkejä.

        Ai vetypommiautoilijat mainostaa 600 km toimintasädettä?

        Sehän on koko auton elinikä. Tankki tyhjäksi, minkä jälkeen auton voi lähettää paalattavaksi, koska tankattua ei saa!

        Ja vaikka niitä tankkausasemia 2040 luvulla tulisikin, niin niitä tulee alkuun vain suurimpiin kaupunkeihin. Esim mökkimatka pitää pystyä tekemään edestakaisena ilman välitankkausta. Siinä on äkkiä 600 km nihkeästi, kun talvipakkasilla tai kesäisellä 120 moottoritienopeudella kulutus on kuitenkin 20-30 % hidasta maantieköröttelyä suurempi eikä tankkia uskalla ajaa ihan tyhjäksi. Siis luvattu (optimioloissa) 700-800 km toimintasäde = oikeasti pääsee noin 600 km ja kuskia rupaa kovasti kuumottamaan tankkauksen tarve jo 450-500 km kohdalla, jos niitä tankkauspaikkoja on todella harvassa.

        Sähköauton saavat useimmat tankattua vaikka siellä mökin pihassa, joten jo nykyisten autojen 400 km nimellinen ja 250 km huonommassakin kelissä toteutuva toimintasäde ei ole mahdoton ongelma.


    • Anonyymi

      Oli miten oli, niin kyllähän vety polttoaineena hakkaa normaalin diiselin ja bensan mennen tullen.

      • Anonyymi

        Varmaankin siksi Saksassa saa käytettyinä vähän ajettuja vetyautoja liki puoleen hintaan. Varmasti edellinen omistaja oli oikein tyytyväinen vedyn tankkaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin siksi Saksassa saa käytettyinä vähän ajettuja vetyautoja liki puoleen hintaan. Varmasti edellinen omistaja oli oikein tyytyväinen vedyn tankkaamiseen.

        Jos vetypommiauton saa puoleen hintaan, niin se on silti yhtä kallis kuin uusi täyssähköauto ja vähän kalliimpi kuin uusi kaasuauto.

        Kas kun Mirain myyntihinta on ollut 79 000 €.


      • Anonyymi

        Vety hakkaa bensan ja dieselin ainakin hinnassa. Auton hinta tuplat ja arvonalenemahan suurin menoerä on. Vetypommiauton omistaminen maksaa useamman satasen/kk enemmän. Esim. jos hinta puolittuu normaaliin tapaan 4 vuodessa, niin eihän siinä tulee takkiin reilu 700 €/kk. Arvonlasku voi olla paljon rajumpaakin, jos/kun tulee parempia tai halvempia vaihtoehtoja markkinoille.

        Polttoainekulu on 10-20 % kokonaiskuluista.

        Polttoaine kympin per 100 km. Hitusen halvempaa kuin bensakulu. Tosin nuukimmat autot pääsevät ihan samaan tai vähän allekin.

        Diesel ja maa/biokaasu polttoainekulut halvemmat.


    • Anonyymi

      kuka laittais kansalaisaloitteen?

      • Anonyymi

        Idea: kaikille aloitteen allekirjoittajille pakko ostaa vetyauto 50000€ uhkasakolla. Niin saavat maistaa sitten omaa lääkettään.

        Täyssähköautot ovat lähitulevaisuudessa kokonaiskuluiltaan kaikkein halvimpia mihin tahansa muihin uusien autojen voimalinjoihin verrattuna.

        Vetyautoilun kokonaiskulut ovat 2-3x sen mitä täyssähköautolla menee.


    • Anonyymi

      Vetyprofeetta, älä jankuta vaan usko asiantuntijoiden sanaa. Polttokennoa ei tule henkilöautoihin. Sen hyötysuhde on äärimmäisen huono, valmistamisteknologia kallista, jakeluinfran rakentaminen kallista.

      Raskaille rekoille, laivoille ja lentokoneille polttokenno voi olla soveltuva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleille ei pitäisi nauraa mutta nyt naurattaa

      Norjan johtava koronakieltäjä sairastui koronaan ja kuoli https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fbbd4cec-3688-4113-9424-bbd5d9c5a3c8
      Maailman menoa
      375
      8423
    2. Maisa sairaalassa

      https://aijaa.com/JHObE3 Nonni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      7527
    3. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

      Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      3816