Xarelto verenhyytymisen esto

Anonyymi

Minkälaisia kokemuksia teillä on alaraajan laskimotukoksen hoidosta Xarelto-lääkkellä ja sen pidmpiaikaisesta käytöstä? Onko mitään huonoja kokemuksia?

43

9178

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia ei sitten juurikaan taida olla?

      • Anonyymi

        Xarelto ilman reseptiä - https://euhealth24.com/fi/drug/xarelto-generic
        Syönyt Marevania säännöllisesti vuodesta 2000 ja Xareltoon vaihdettiin 2019. Krooninen flimmeri. Xarelton myötä koitti vapaus. Ei terveyskeskuskäyntejä, ei vältettäviä ruokia, ei verenvuotoja ,joita Marevan aiheutti, ei sivuoireita. Elämä helpottui. Minulle sopiva lääke.


    • Anonyymi

      Olen aloittaja ja lisään vielä;
      Xarelto on seurannassa oleva lääke, eli sen kaikkia sivuvaikutuksia ei vielä tunneta. Mahdollisista sivuvaikutuksista, joita ei ole tuoteselosteessa mainiittu, on pyydetty ilmoittamaan valmistajalle.

      Minulla alkoi tuntua 2 kk Xarelton käytön aloittamisesta kipua vasemmassa ranteessa ajoittain. Kipu on jatkuvasti pahentunut ja on nyt jokapäiväistä. Kipu on valtimokipua ja valtimokipua tuntuu myös muualla kehossa ajoittain. Kyseessä saattta olla äkillisesti pahentunut ja oireilemaan alkanut valtimotauti, mutta minkäänlaisia valtimo- ja sydänoireita ei ollut ennen veritulppaa ja siihen määrätty Xareltoa. Yhteyttä lääkitykseen ei kuitenkaan siis varmuudella ole.

      Joten, jos on ollut esimerkiksi tuollaisia oireita Xarelton alottamisen jälkeen , niin kertokaa ihmeessä. Mitään tietoa englanniksikaan en aiheesta ole vielä löytänyt.

    • Anonyymi

      Pelkkiä hyviä kokemuksiako kaikilla?

      • Anonyymi

        Xarelto verenhyytymisen esto - https://onlinecheappills.com/xareltofi.html Syönyt Marevania säännöllisesti vuodesta 2000 ja Xareltoon vaihdettiin 2019. Krooninen flimmeri. Xarelton myötä koitti vapaus. Ei terveyskeskuskäyntejä, ei vältettäviä ruokia, ei verenvuotoja ,joita Marevan aiheutti, ei sivuoireita. Elämä helpottui. Minulle sopiva lääke.


    • Anonyymi

      Tarkennus; Sepelvatimotauti -potilailta erityisesti haluaisin kuulla kokemukisia tästä lääkkeestä.

      • Anonyymi

        Olen kysellyt tästä asiasta täällä nyt jo pidempään, mutta vastauksia ei vaan jostain syystä juurikaan ole tullut. Löysin kuitenkin nyt lopultakin jotain tietoa englanniksi: Xareltoon liittyy (sepel-) valtiomotautia sairastavilla plakin repeytymisen riski. En tiedä mekanismia, mutta tätä olen viime ajat epäillyt itsekin.

        Olen kolmen kuukauden aikana kertonut rannevaltimo kivuista useille lääkäreillekin, mutta lääkärit eivät ole suhtautuneet asiaan kovin vakavasti.

        Sepelvaltimotauti minulla on ollut piilevänä ja vakavat sydänoireet alkoivat pari kuukautta Xarelto-lääkityksen aloittamisen jälkeen ja ranteet ovat kipeytyneet vähitellen. Nyt kipu on päivttäistä ranteissa ja pahenevia kipuoireita on päivittäin myös pään alueella. Pääkipu on myös mielestäni valtimokipua.

        Voisiko joku lääkärikin ottaa tähän asiaan kantaa? Kyse saattaa olla harvinaisemmastakin sivuvaikutuksesta, en tiedä, mutta Xarelto ei ole ollut vielä kovin pitkään käytössä ja kaikkea siitä ei vielä tiedetä - ei ehkä lääkäreidenkään keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kysellyt tästä asiasta täällä nyt jo pidempään, mutta vastauksia ei vaan jostain syystä juurikaan ole tullut. Löysin kuitenkin nyt lopultakin jotain tietoa englanniksi: Xareltoon liittyy (sepel-) valtiomotautia sairastavilla plakin repeytymisen riski. En tiedä mekanismia, mutta tätä olen viime ajat epäillyt itsekin.

        Olen kolmen kuukauden aikana kertonut rannevaltimo kivuista useille lääkäreillekin, mutta lääkärit eivät ole suhtautuneet asiaan kovin vakavasti.

        Sepelvaltimotauti minulla on ollut piilevänä ja vakavat sydänoireet alkoivat pari kuukautta Xarelto-lääkityksen aloittamisen jälkeen ja ranteet ovat kipeytyneet vähitellen. Nyt kipu on päivttäistä ranteissa ja pahenevia kipuoireita on päivittäin myös pään alueella. Pääkipu on myös mielestäni valtimokipua.

        Voisiko joku lääkärikin ottaa tähän asiaan kantaa? Kyse saattaa olla harvinaisemmastakin sivuvaikutuksesta, en tiedä, mutta Xarelto ei ole ollut vielä kovin pitkään käytössä ja kaikkea siitä ei vielä tiedetä - ei ehkä lääkäreidenkään keskuudessa.

        2 mg vrk ja ranteita särkee. Ranteeseen ilmestyi 7 cm pitkä mustelma, ihan noin vaan. Flimmeritaipumuksen takia määrätty, onkohan turhan suuri annos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 mg vrk ja ranteita särkee. Ranteeseen ilmestyi 7 cm pitkä mustelma, ihan noin vaan. Flimmeritaipumuksen takia määrätty, onkohan turhan suuri annos?

        "2 mg vrk ja ranteita särkee." Minulla 20 mg flimmerin vuoksi eikä särkyjä ole. Painoni on 70 kg, ei sepelvaltimotautia .


    • Anonyymi

      Eikö kenelläkään todellakaan ole minkäänlalisia negatiivisia kokemuksia Xareltosta ja veritulpan kotihoidosta? Vai onko niin, että on vakavia sairastumisia ja menehtymisiä ja siksi ollaan hiljaa?

      Kokemuksia kaivattaisiin siiis erityisesti valtimotautia sairastavilta.

      • Anonyymi

        Mä oon käyttänyt xareltoa nyt jo reilun vuoden ajan.
        Lonkkaleikkauksen jälkeen tuli slt ja siihen tuo määrättiin.
        Kun tuli 6kk: n jälkeen aika lopettaa, vajaan viikon päästä oli uudet slt: t.
        Nyt lääkitys elinikäinen, vaikka niist verikokeista ei löytynyt alttiutta.
        Joskus särkee ranteita iltaisin, heti lääkkeen oton jälkeen, mutta coi johtua mun muistakin sairauksista.
        1 kunnon iso miinus on, ihan älyttömän kova vuoto kuukautisten aikaan.


    • Anonyymi

      Tällä lääkkeellä on tietääkseni aika paljonkin käyttäjiä, mutta jostain syystä monikaan ei halua täällä kertoa kokemuksistaan. Otankin tähän 17.3.2021 lähetetyn viestin toisesta ketjusta:
      >>Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen<<

      Olisi hienoa, jos tuon viestin lähettäjä kertoisi, että miten hänelle hoidon kanssa kävi ja selvisikö oireiden syy. Nuo oireet saattaisivat ehkä liittyä valtimoihinkin.

    • Anonyymi

      Tästä lääkkeestä käytiin vilkastakin keskustelua vuosina 2016 ja 2017 täällä, mutta nyt onkin sitten ihan hiljaista. Olen ketjun aloittaja ja alkaa jo ihmetyttää, että mistä johtuu. On kyseltävä täällä, koska tietoa tästä aiheesta on vaikea löytää englannin kielelläkään. Vakavia haittoja Xareltolla kuitenkin on todettu ja tunnustettu, mutta
      ne liittyvät useimmiten verenvuotoon.

      Xareltolla ei pitäisi olla lääkkeiden yhteiskäytössäkään haittoja, mutta jonkun tutkimuksen mukaan Atorvastatinia käyttävät ovar suuremmassa riskissä saada sydänkohtauksen tai aivohalvauksen (Stroke). Itse käytän juuri Atorvastatinia Xarelton kanssa ja minulle on ilmaantunut myös sydänongelmia.

      • Anonyymi

        Nyt joku varmastikin haluaisi kehottaa menemään lääkäriin näiden sivuvaikutusepäilyjen takia. Viime vuonna, kun olin käyttänyt Xareltoa parisen kuukautta, jouduin hakeutumaan Meilahden pävystykseen ja kerroin sisätautilääkärille silloin tällöin tuntuvasta vihlaisusta vasemmasa rasnnevaltimossa. Se ei kuulemma liittynyt Xareltoon millään tavalla.

        En siis ole edelleenkään varma Xarelton yhteydestä valtimovaivoihini ja siksi kyselen täällä muiden käyttäjien kokemuksia.

        Kertoisitteko valtimotautia sairasravat, että millä tavalla sairaus etenee? Kuinka nopeasti valtimo-oireet pahenevat? Itsellläni aika dramaattisesti pahentuneet oireet nyt muutamassa viikossa ja alkoivat pienillä ajoittasilla vihlaisuilla noin 5 kuukautta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt joku varmastikin haluaisi kehottaa menemään lääkäriin näiden sivuvaikutusepäilyjen takia. Viime vuonna, kun olin käyttänyt Xareltoa parisen kuukautta, jouduin hakeutumaan Meilahden pävystykseen ja kerroin sisätautilääkärille silloin tällöin tuntuvasta vihlaisusta vasemmasa rasnnevaltimossa. Se ei kuulemma liittynyt Xareltoon millään tavalla.

        En siis ole edelleenkään varma Xarelton yhteydestä valtimovaivoihini ja siksi kyselen täällä muiden käyttäjien kokemuksia.

        Kertoisitteko valtimotautia sairasravat, että millä tavalla sairaus etenee? Kuinka nopeasti valtimo-oireet pahenevat? Itsellläni aika dramaattisesti pahentuneet oireet nyt muutamassa viikossa ja alkoivat pienillä ajoittasilla vihlaisuilla noin 5 kuukautta sitten.

        Pitkän ajan kuluessa kehittynyt monivaltiomotautikin on siis mahdollinen, eikä syyhteyttä Xarelto-lääkitykseen välttämättä ole. En halua lietsoa aiheetonta pelkoa
        tätä lääkettä kohtaan. Silti se on erikoista, että noin kuukauden Xarelton käytön jälkeen alkoivat ennen kokemattomat valtimo-oireet vasemmassa ranteessa ja sitten vähitellen oireet pahentuneet ja oireita on laajalti muuallakin. Käsittäkseni vaihtoehtoja nopeasti paheneviin oireisiini ei ole kuin kaksi;
        1) Xarelto murtaa jollain mekanismilla valtimoverisuoniin kertynyttä plakin pintakerrosta ja verisuonet ja valtimot ahtautuvat 2) Liikkeelle lähteneet verihyytymät murtavat plakkia samoilla seurauksilla.

        Jos vakavia valtimo-oireita on, niin on ymmärrettävää, että niistä kertominen ei ole helppoa, mutta se on ainoa keino paljastaa asia. Xarelton haitoista ei nimittäin juurikaan löydy muuta tietoa englanniksikaan kuin verenvuodot, jotka ovat yleisiä komplikaatioita ja johtavat pahimmillaan kuolemaan.


    • Anonyymi

      AstraZeneca-rokotteen mukana tuollainen aivoverenkiertoa estävä tabletti?

      • Anonyymi

        Xarelto estää veren hyytymistä. Lyhytaikaisesta käytöstä ei välttämättä ole haittaa ja nuo tuossa edellä kuvatut oireet liittyvät pitkäaikaisempoaan käyttöön syvän laskimotuksesn hoidossa.


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia ja ikäviä sivuvaikutuksia ei taida olla kenelläkään. Kertoisitteko sitten hyvistä kokemuksista pidempiaikaisessa köytössö.

    • Anonyymi

      Xarelto on lääke, jonka kaikkia sivuvaikutuksia ei siis vielä tunneta. Tiedustellaan nyt vielä kerran, että josko seuraavan viestin kirjoittanut haluaisi kertoa miten hänen asiassaaan kävi:
      >Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana. Punasolutkin on alle ohjearvojen. Lääketehdas pitäisi laittaa vastuuseen<<

      Poikkeuksellista päänsärkyä oli itsellänikin usein 30mg vuorokausiannoksella ja se on saattanut olla aivoverenvuodoista johtuvaa ja/tai verihyytymien aiheuttamaa.

      Vakavat sydänoireet alkoivat itselläni noin kuukauden Xarelton käytön aloittamisen jälkeen ja aiemmin mitään oireita sydämessäni ei ollut. Sattumaako?

      Rannevaltimot kipeytyivät vähitellen ja ensimmäiset vihlaisut tuntuivat vasemmassa kädessä noin kuukausi Xarelton aloittamisen jälkeen. Sattumaako taas?

      Jos joku on kokenut vastaavaa, niin olisi tärkeeä saada tietää siitä. Itselläni taustalla on piileävänä ollut sepelvaltimotauti ja kyse voi olla myös ääreisvaltimosairaudesta, jota ei ole vielä todettu.

      Kysytty on nyt kahdeltakin sydänlääkäriltä ja apeeekissakin kyselin kahteenkin kertaan, mutta ei ollut tietoa. Myöskään engalnninkielellä ei löydy aiheesta tietoa, tai on ainakin vaikea löytää.

      Syy äkillisiin oireisiin ei siis välttämättä ole lääkkeessä, vaan saattaa olla piilevässä valtimosairaudessakin, joka jostain syystä alkanut äkillisesti oirehtimaan.

      • Anonyymi

        <<Kysytty on nyt kahdeltakin sydänlääkäriltä ja apeeekissakin kyselin kahteenkin kertaan, mutta ei ollut tietoa. Myöskään engalnninkielellä ei löydy aiheesta tietoa, tai on ainakin vaikea löytää<<

        Tai siis apteekissa farmaseuteilla ei ollut tietoa, mutta sydänlääkäri julkisessa sairaalassa piti Xareltoa turvallisena lääkkeenä. Käsi- ja jalkoireista kyllä kerroin selvästi nyt jo toisen kerran, mutta oireita ei ole potilaskertomukseen jostain syystä kirjattu.


      • Anonyymi

        Samanlaiset tuntemukset. Minut määrättiin ns pakkokäyttöön. Söin niitä pskoja tässä ja kun alkoi tulla oireita niin huhuhuh. Yölliset kameat suonen vedot ja vääntelyt käsissäki ja sormissa asti. Yölliset sydämen tykytykset niin että valvottaa. Olen nyt kk n valvonut. Sitten töitä on turha haaveilla, koska rupiaa niin pirusti huimaamaan.(pirullinen tunne)
        Minulla lähti vasemman käden mm etu ja keskisormesta rupes häviämään tun to ja pisteli. Ei pistele enää, kun nakkasi tabut meneen.
        Kys lläkin on uusi hoitokeino, että agressiivisesti pitää syödä näitä pskoja tai lähtenee koajokortti poes. Sitten kun alkaa syömään niin sormia ja käsiä vetelee, ettei meinaa pysyä liikenteessä. Onhaan tämäkin terveyden huoltoa. Täyttä sairautta lääkäreiltäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaiset tuntemukset. Minut määrättiin ns pakkokäyttöön. Söin niitä pskoja tässä ja kun alkoi tulla oireita niin huhuhuh. Yölliset kameat suonen vedot ja vääntelyt käsissäki ja sormissa asti. Yölliset sydämen tykytykset niin että valvottaa. Olen nyt kk n valvonut. Sitten töitä on turha haaveilla, koska rupiaa niin pirusti huimaamaan.(pirullinen tunne)
        Minulla lähti vasemman käden mm etu ja keskisormesta rupes häviämään tun to ja pisteli. Ei pistele enää, kun nakkasi tabut meneen.
        Kys lläkin on uusi hoitokeino, että agressiivisesti pitää syödä näitä pskoja tai lähtenee koajokortti poes. Sitten kun alkaa syömään niin sormia ja käsiä vetelee, ettei meinaa pysyä liikenteessä. Onhaan tämäkin terveyden huoltoa. Täyttä sairautta lääkäreiltäkin.

        >>Samanlaiset tuntemukset. Minut määrättiin ns pakkokäyttöön. Söin niitä pskoja tässä ja kun alkoi tulla oireita niin huhuhuh. Yölliset kameat suonen vedot ja vääntelyt käsissäki ja sormissa asti. Yölliset sydämen tykytykset niin että valvottaa. Olen nyt kk n valvonut. Sitten töitä on turha haaveilla, koska rupiaa niin pirusti huimaamaan.(pirullinen tunne)
        Minulla lähti vasemman käden mm etu ja keskisormesta rupes häviämään tun to ja pisteli. Ei pistele enää, kun nakkasi tabut meneen.
        Kys lläkin on uusi hoitokeino, että agressiivisesti pitää syödä näitä pskoja tai lähtenee koajokortti poes. Sitten kun alkaa syömään niin sormia ja käsiä vetelee, ettei meinaa pysyä liikenteessä. Onhaan tämäkin terveyden huoltoa. Täyttä sairautta lääkäreiltäkin<<

        Mutta mitä lääkettä käytät Xarelton tilalla? Jos Xarelto on määrätty verisuonitukoksen hoitoon, niin jotain lääkettähän siihen on käytettävä. Vai onko sinulla veritulppa alttiutta?

        Minulla on vakavia valtimoireita ranteissa ja välillä tuntuu ylempänäkin vasemmassa kyynärvarressa. Valtimoireet alkoivat vihlaisuina vasemmassa ranteessa noin kuukausi lääkkeen aloittamisesta ja pahenivat siitä sitten. Lääkettä on kuitenkin käytettävä laajan versuonitukoksen takia ja lääkitys on kestänyt nyt vajaan vuoden.

        Onko vastaavia kokemuksia muilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Samanlaiset tuntemukset. Minut määrättiin ns pakkokäyttöön. Söin niitä pskoja tässä ja kun alkoi tulla oireita niin huhuhuh. Yölliset kameat suonen vedot ja vääntelyt käsissäki ja sormissa asti. Yölliset sydämen tykytykset niin että valvottaa. Olen nyt kk n valvonut. Sitten töitä on turha haaveilla, koska rupiaa niin pirusti huimaamaan.(pirullinen tunne)
        Minulla lähti vasemman käden mm etu ja keskisormesta rupes häviämään tun to ja pisteli. Ei pistele enää, kun nakkasi tabut meneen.
        Kys lläkin on uusi hoitokeino, että agressiivisesti pitää syödä näitä pskoja tai lähtenee koajokortti poes. Sitten kun alkaa syömään niin sormia ja käsiä vetelee, ettei meinaa pysyä liikenteessä. Onhaan tämäkin terveyden huoltoa. Täyttä sairautta lääkäreiltäkin<<

        Mutta mitä lääkettä käytät Xarelton tilalla? Jos Xarelto on määrätty verisuonitukoksen hoitoon, niin jotain lääkettähän siihen on käytettävä. Vai onko sinulla veritulppa alttiutta?

        Minulla on vakavia valtimoireita ranteissa ja välillä tuntuu ylempänäkin vasemmassa kyynärvarressa. Valtimoireet alkoivat vihlaisuina vasemmassa ranteessa noin kuukausi lääkkeen aloittamisesta ja pahenivat siitä sitten. Lääkettä on kuitenkin käytettävä laajan versuonitukoksen takia ja lääkitys on kestänyt nyt vajaan vuoden.

        Onko vastaavia kokemuksia muilla?

        ...ja on myös pahoja puutumis- ja pistelyoireita kämmenissä ja jalkaterissä. Öisin herään usein sydämen pitkäänkin kestävään rytmihäiriöön, mutta koska sydämessä on vikaa (valtimotukkeutuma 60%), niin rytmihäiriö voi johtua siitäkin.


    • Anonyymi

      Verenvuodot ovat Xarelton haittavaikutuksista todennäköisimpiä ja yleisiä, mutta raportoimattomat ja tuntemattomat sivivaikutukset ovat hyvin mahdollisia. Seuraava lainaus on Yhdysvaltalaiselta sivustolta

      "Unreported side effects
      The FDA is charged with the responsibility of tracking the side effects of the drug as reported during its clinical studies. However, despite this assurance, there is a huge possibility that some side effects may not have been reported to the FDA. Therefore, it is highly likely that you could suffer other unreported side effects when using Xarelto"

      Suomeksi: "Ilmoittamattomat haittavaikutukset
      FDA: n vastuulla on seurata lääkkeen sivuvaikutuksia, kuten sen kliinisissä tutkimuksissa on raportoitu. Tästä huolimatta on suuri mahdollisuus, että joitain sivuvaikutuksia ei ehkä ole ilmoitettu FDA: lle. Siksi on erittäin todennäköistä, että Xareltoa käytettäessä voi esiintyä muita ilmoittamattomia haittavaikutuksia".

      En tiedä syytä, mutta verenkierrossani on nyt vakavia ongelmia käytettyäni Xareltoa hieman yli seitsemän kuukautta. Oireet näyttvät pahenevan nopeasti, mutta en voi lopettaa lääkitystä, koska verisuonitukos ei ole kokonaan parantunut. Valtimotauti on siis todettu ja osittainen tukos sydämen LADb valtimossa , mutta ääreisvaltimotauti ei tietääkseni normaalisti etene näin nopeasti. Vähäiset valtimo-oireet alkoivat siis 1 kk Xarelton käytön aloittamisesta ja nyt nopeasti paheneva tilanne.

      On käyty lääkärissä asian johdosta TK: ssa (hermoratatutkimus määrätty) ja kerrottu kahdelle sydänlääkärillekin sydäntutkimusten yhteydessä, mutta
      asenne on ollut aika erikoinen ja vähätteleväkin.

    • Anonyymi

      Kyselen tästä lääkkeestä käyttäjien kokemuksia, koska on mahdollisuus, että sillä on vaarallisia tuntemattomia sivvuvaikutuksia. Xarelto saattaa esimerkiksi murtaa verisuoniplakkia jollain mekanismilla.

      Alla olevassa lainauksessa eräs lääkkeen käyttäjä kertoo kokemuksistaan ja omat vakavammat oireet alkoivat noin kuuikausi lääkkeen käytön alottamisen jälkeen. Tasutalla on piilevä valtiomotauti, joka on nyt todettu, mutta valtimotauti etenee yleensä hitaasti ja oireet lisääsntyvät vähitellen. Nyt oireet alkoivat ja lisääntyivät nopeasti. Toinen mahdollisuus oireisiin saattaa ehkä olla se, että valtimoihin on muodostunut verisuonitukoksia, mutta niihin tehoava lääke olisi juuri tuo Xarelto.

      "Olen käyttänyt xareltoa 3 kk, joksi ajaksi se määrättiin. Koko ajan sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta ja henkeä ahdistaa. Päätä on särkenyt koko ajan. Kunto on aivan alamaissa, en jaksa kävellä lepäämättä puolta kilometriä. Ja selkäleikkauksen jälkeen täytyisi kuntouttaa itseäni. Leikattu 11.9. Rahaakin on palanut, kun pää magneettikuvattiin yksityisellä ja akupunktiolla on hoidettu sivuvaikutuksia. Pitäisi olla jokin kontrolli käytön aikana"

      Korostan sitä, että Xarelto- lääkkeellä ei välttämättä ole oireiden kanssa mitään tekemistä. Tässä ei siis ole nyt tarkoituss pelotella lääkkeen käyttäjiä, eikä lietsoa aiheetonta pelkoa. Totuus olisi kuitenkin tärkeä selvittää.

      • Anonyymi

        ...ja lääketehdas on pyytänytkin ilmoittamaan mahdollisista haittavaikutuksista, joita tuotselsostessa ja käytttöohjeessa ei ole mainittu. Apteekissakaan ei osaattu sanoa tähän asiaan mitään varmaa, joten ainaoa keino selivttää asia aon kysyä lääkkkeen käyttäjiltä. Joku hyvä lääkäri ehkä tiestäisi, mutta mistä sellaisen löytää?


    • Anonyymi

      Miksi kukaan lääkkeen käyttäjä ei kerro kokemuksistaan? Jos ikäviä kokemuksia ei ole haittavaikutuksista, niin kertokaa sitten positiivisista kokemuksista pitkäaikaisemmassa käytössä verisuonitukoksen hoidossa.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt 20 mg xareltoa nyt noin 2 vuotta. Määrätty ajoittaisten rytmihäiriöitten takia, että vältettäisiin mahdolliset aivotulpat. Vaikutuksia: Alensi verenpainetta, joka on nyt normi rajoissa. Joka aamu toispuolinen päänsärky, vaihtoi välillä puolta. Särky lakkaa kun nousee ylös ja on hetken köpötellyt. Alaraajoissa yöllisiä vihlovia kipuja, inhottavia, kuin luu särkisi. Suonikohjut tulivat parin kk sisällä pahemman näköisiksi ja niitä tuli lisää, erilaisia hämähäkkiä. Pieniä mustelmia ilmestyy silloin tällöin. Toisessa jalassa on outo kiputila,joka estää kumartamisen, esim. puutarhahommissa. Ihmettelen kun ei tällä "ropilla" ole minkäänlaista seurantaa. Humauksen tyylisiä huimauksia on myös välillä. Sain kyllä vaatimalla labrakokeita. Ei ollut mitään hälyyttävää. En tiedä osattiinko ottaa juuri tähän lääkkeeseen kohdistuvia kokeitä.

      • Anonyymi

        >>Alaraajoissa yöllisiä vihlovia kipuja, inhottavia, kuin luu särkisi<<

        Mikä tilanteesi on nyt? Onko syy kivuille selvinnyt?

        Jotkut sydänsairaudetkin ilmeisesti voivat aiheuttaa jatkuvasti pahenevia jalka- ja käsikipuja.

        Itsekin epäilin Xareltoa aluksi omien oireideni syyksi, mutta saattavatkin olla sydänperäisiä vaivoja.


      • Anonyymi

        Xareltoa käyttävät tulisi tarkastaa anemian ja munuaisten toiminnan suhteen vuoden välein.


    • Anonyymi

      Lisään vielä huomaamiani vaikutuksia Xarelto lääkkeestä. Yölliset unet ovat ihme seikkailuja. Ei onneksi painajaisia. Joku kirjoittikin, että näki niin kamalia painajaisia, että lääke piti lopettaa. Kukkaro kyllä kevenee tällä lääkkeellä!

    • Anonyymi

      Syönyt Marevania säännöllisesti vuodesta 2000 ja Xareltoon vaihdettiin 2019. Krooninen flimmeri. Xarelton myötä koitti vapaus. Ei terveyskeskuskäyntejä, ei vältettäviä ruokia, ei verenvuotoja ,joita Marevan aiheutti, ei sivuoireita. Elämä helpottui. Minulle sopiva lääke.

    • Anonyymi

      Olen syönyt reilu vuoden Xareltoa, ei mitään ongelmia. Sormisäryt alkoivat jo ennen, syytän ikää ja työtäni. Eli olen vaihdevuosi-ikäinen ja laitoshuoltaja. Ennen söin vuosia Marevania, sitten arvot alkoivat heittelehtiä. Jatkuvasti verikokeisiin😑 Nyt on paljon vapaampaa, saa syödä mitä haluaa ja verikokeissa ramppaaminen loppui. Jes! Rahaa menee mutta menköön. En juo en polta, terveyteeni nekin rahat menee.

      • Anonyymi

        Omalla kohdalla noin kuukausi xarelto 30 mg aloittamisen jälkeen alkoi tuntua ranteessa vihlaisevia valtimokipuja silloin tällöin. Jouduin asioimaan tuolloin meilahden päivystyksessä jalkakivun takia ja samassa yhteydessä kerroin valtimotuntemuksista. Ei lääkärin mukaan liittynyt xareltoon. Noin kuukauden päästä sain useita sydänveritulppia ja oireideni perusteella myös verihyytymiä aivoihin. Sydämen tt-kuvauksessa todettiin lievä sepelvaltimotauti. Valtimokipuoireet ranteissa ja jaloissa jatkuvasti pahentuneet puolentoista vuoden ajan ja koko ajan olen käyttänyt xareltoa. Myös ääreishermosto kipuoireet pahentuneet jatkuvasti. Oikean käden pikkusormen oireet alkoivat kuitenkin yli vuosi aiemmin kuin aloitin xarelton käytön. Jalkojen kipuoireet eivät helpota makuullakaan ja ovat selvästi verenkiertoon liittyviä. Ajoittain tilanne on parempi kunnes pahenee uudelleen. Olen joutunut käymään sydämen varjoainekuvauksissa toistuvasti, mutta lääkärit eivät näytä ottavan jalka ja käsioireitani vakavasti. Valtimotautia muualta kuin sydämestä ei ole tutkittu. On vaikea tietää onko xareltolla osuutta valtmo ja vernkierto ongelmiini, mutta se voi olla mahdollista. Sepelvaltimotaudista johtuen jalkateriin alkanut kertyä nestettäkin, mikä lienee alkavan vajaatoiminnan oire. Seuraava vaihe lienee sitten jo saattohoito kipujen lievittämiseksi.Milloinkohan mahtavat ottaa kivut todesta? Täällä kun käy useaan kertaan saman vaivan takia päivystyksessä niin mielellään käännyttävät. Tk taas ei uskalla eteenpäin lähettää kun on jo keskussairaalassa tutkittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdalla noin kuukausi xarelto 30 mg aloittamisen jälkeen alkoi tuntua ranteessa vihlaisevia valtimokipuja silloin tällöin. Jouduin asioimaan tuolloin meilahden päivystyksessä jalkakivun takia ja samassa yhteydessä kerroin valtimotuntemuksista. Ei lääkärin mukaan liittynyt xareltoon. Noin kuukauden päästä sain useita sydänveritulppia ja oireideni perusteella myös verihyytymiä aivoihin. Sydämen tt-kuvauksessa todettiin lievä sepelvaltimotauti. Valtimokipuoireet ranteissa ja jaloissa jatkuvasti pahentuneet puolentoista vuoden ajan ja koko ajan olen käyttänyt xareltoa. Myös ääreishermosto kipuoireet pahentuneet jatkuvasti. Oikean käden pikkusormen oireet alkoivat kuitenkin yli vuosi aiemmin kuin aloitin xarelton käytön. Jalkojen kipuoireet eivät helpota makuullakaan ja ovat selvästi verenkiertoon liittyviä. Ajoittain tilanne on parempi kunnes pahenee uudelleen. Olen joutunut käymään sydämen varjoainekuvauksissa toistuvasti, mutta lääkärit eivät näytä ottavan jalka ja käsioireitani vakavasti. Valtimotautia muualta kuin sydämestä ei ole tutkittu. On vaikea tietää onko xareltolla osuutta valtmo ja vernkierto ongelmiini, mutta se voi olla mahdollista. Sepelvaltimotaudista johtuen jalkateriin alkanut kertyä nestettäkin, mikä lienee alkavan vajaatoiminnan oire. Seuraava vaihe lienee sitten jo saattohoito kipujen lievittämiseksi.Milloinkohan mahtavat ottaa kivut todesta? Täällä kun käy useaan kertaan saman vaivan takia päivystyksessä niin mielellään käännyttävät. Tk taas ei uskalla eteenpäin lähettää kun on jo keskussairaalassa tutkittu.

        Sydämessä myös rytmihäiriöitä. Eteisvärinää ja jotain muuta mitä älykello ei tunnista.

        Sepelvaltimotautia (on usein piilevänä) sairastavilta kysyisin nyt kokemuksia. Asia voi olla ymmärrettävästi vaikea, mutta tietoa ja kokemuksia tarvittaisiin nyt ja tiedosta voi olla apua muillekin.

        Xarelto-pakkauksessakin pyydetään ilmoittamaan haitoista, koska lääke on vielä niin uusi, että kaikkia haittoja ei vielä tunneta.

        Omien oireideni takana voisi olla myös sydämen vajavainen toiminta, mutta miksiköhän Meilahden sydänlääkärit eivät yhdistä oireitani sepelvaltimotautiin?


    • Anonyymi

      Puolitistavuotta käyttöä , peräpäästä verenvuotoa 8 kk . Kuluttua . Harvakseltaan myöhemminkin . Sormissa ja nilkoissa suonenvetoa . Viimeviikolla laitoin lääkkeen tauolle . . Alkukesästä ehkä primaspaania ??

      • Anonyymi

        Toivottavasti olet vielä hengissä. Kardiologi sanoi, että Primaspan ei ole riittävä lääke estämään aivoverenvuototukosta. Jos on flimmeri, kohtaus tai jatkuva, sydän vatkaa verta ja hyytymiä syntyy, jotka lähtee liikkeelle, aivoon, keuhkoon. Siksi Xarelto, Eliquis tai Marevan. Ja kenelle lääke on määrätty saa siitä kelakorvauksen. Silti hinta on korkea. Olen käyttänyt pari vuotta xareltoa. Lääkärin mukaan pakko nyt kun 2 riskitekijää täyttyy, ikä ja flimmerikohtaukset. Vastenmielisesti syön niitä, mutta syön. Päänsärkyä miltei joka aamu, joka lakkaa kun nousee ylös. Voi johtua muustakin, ehkä. Ylipainoa on, painoindeksi 30. Verenpaine laski Xarelton myötä, sehän on hyvä, paino ei laske, kun syö liikaa. 🤭 Välillä humauksia päässä, tuntuu että taju lähtee, ne menee ohi. Inhottava tunne. Tuttavillakin on vaihdettu Marevan Xareltoon ja Eliquisiin. Ei haittavaikutuksia heillä. Paitsi kukkaroon.


    • Anonyymi

      Sepelvaltimotautia sairastavilta xarelton käyttäjiltä lukisin mielelläni kokemuksia. Tämä voi olla ihan sattumaa, mutta minulla alkoivat valtimokipuoireet noin kuukausi xarelton käytön aloittamisen jälkeen ja samoihin aikoihin todettiin sepelvaltimotauti. Nyt veren kiertohäiriöt jo vakavia. Xareltoa on kuitenkin pakko käyttää veritulpan ja eteisvärinän takia. Xareltolla ei kuitenkaan tarvitse olla mitään tekemistä valtimokipujeni ja verenkiertohäiriöiden kanssa, mutta asia vaivaa mieltäni. Lääkepakkauksen tuoteselosteessakn kerrotaan, että kaikkia haittavaikutuksia ei tunneta.

    • Anonyymi

      >>Samanlaiset tuntemukset. Minut määrättiin ns pakkokäyttöön. Söin niitä pskoja tässä ja kun alkoi tulla oireita niin huhuhuh. Yölliset kameat suonen vedot ja vääntelyt käsissäki ja sormissa asti. Yölliset sydämen tykytykset niin että valvottaa. Olen nyt kk n valvonut. Sitten töitä on turha haaveilla, koska rupiaa niin pirusti huimaamaan.(pirullinen tunne)
      Minulla lähti vasemman käden mm etu ja keskisormesta rupes häviämään tun to ja pisteli. Ei pistele enää, kun nakkasi tabut meneen.
      Kys lläkin on uusi hoitokeino, että agressiivisesti pitää syödä näitä pskoja tai lähtenee koajokortti poes. Sitten kun alkaa syömään niin sormia ja käsiä vetelee, ettei meinaa pysyä liikenteessä. Onhaan tämäkin terveyden huoltoa. Täyttä sairautta lääkäreiltäkin<<

      Mikä on tilanteesi nyt tuon sairauden ja oireiden osalta?

      • Anonyymi

        Käykää tuolla tutkimassa https://sydan.fi/ Löytyy asiantuntijoiden kirjoituksia ja kysyäkin voi.


    • Anonyymi

      Käytettyäni Xarelto 20 mg runsaat 2 kuukautta ihoni reagoi voimakkaasti punoittaen ja kutisten käsivarsissa sekäkainaloissa sekä vatsan alueella, eli ylävartalossani.
      Kutina on erittäin inhottavaa yrittäessäni saada unenpäästä kiinni !!!!

    • Anonyymi

      Mulle määrättiin eilen tuo lääke ja viimeyönä meinasin kynsiä itseni luurangoksi. Valtava kutina koko kehossa,jalat tulikuumat ja kädet ja koska olen allerginen ollut kaikille aina kaikille ötököille pienestä pitäen ja niistä jäänyt rupia ihoon ja kynsimisjälkiä niin kaikki aukeilivat,jalkapohjissani on haavaumia kun ovat kuivat tömän kaupungissa olevan klooriveden vuoksi ja sain jo hivenen niitä paremmaksi niin kyllä nyt aukesi. Koko kehoni kiehui ja tuntui ihan että tunnen sen veren kulkevan kehossani joka sydämmen sykkeellä. Yritin ottaa kaikkea rauhoittavaa että elimistö rauhoittuisi kun minulle määrättiin tätä lääkettä tuohon nilkan lähellä olevaan tukokseen mutta kyllä oli melkoiset oireet. En tiedä mitä jatkossa teen.

    • Anonyymi

      Itse syönyt kyseistä lääkettä jo jonkin aikaa. Mulla L geeni. Perinnöllinen. Oon todella herkkä saamaan mustelmia ja nyt uutena mulle tullut todella pitkät kuukautiset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe