Aihe

Tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä täyssähköautojen markkinaosuus oli jo 5,4 %

Anonyymi

Ja myytiin jo kova määrä eli 1503 autoa. Malleja vyöryy markkinpoille ja vauhti kiihtyy vuoden loppua kohden.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ladattavia hybridejä reksiteröitiin tuossa samassa ajassa 5750 autoa, eli 7253 sähköautoa yhteensä. Se on kova lukema kolmessa kuukaudessa.

      Etkä sinä mahtanut sille yhtään mitään. Etkä koskaan edes pysty hidastamaan sähklöautojen yleistymistä.

      • Anonyymi

        Tuo suuri markkinaosuus eli 5,4 % kertoo rekisteröintilukeman nousevan todella hurjaksi tänä vuonna.


      • Anonyymi

        Ja entä sitten? Valtaosa ajelee silti polttiksilla ja tulee ajelemaan polttiksilla seuraavat 20 vuotta.

        Ja sähköauto on vain normaali auto, jossa on vain eri moottori. Mitään muuta erikoista siinä ei ole. Se ei ole edes muita autoja ekologisempi. Ja jos haluaa olla ekologisempi, pitäisi luopua autosta ja vähentää ostamista, kukaan ei tule ekologiseksi ostamalla tavaraa. Kaikki sähköauton merkitykset ovat lähinnä itsepetosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo suuri markkinaosuus eli 5,4 % kertoo rekisteröintilukeman nousevan todella hurjaksi tänä vuonna.

        Ja tuo "suuri" markkinaosuus tarkoittaa, että 94,6% autoista on muita kuin täyssähköautoja. Ei tuo paljon merkitse eikä näy missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo "suuri" markkinaosuus tarkoittaa, että 94,6% autoista on muita kuin täyssähköautoja. Ei tuo paljon merkitse eikä näy missään.

        Sinun polttislukusi tipahtaa tänä vuonna rajusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun polttislukusi tipahtaa tänä vuonna rajusti.

        Pian on sekä sähköautojen rekisteröintimäärät että prosentit sellaisia että lopputulema on selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo "suuri" markkinaosuus tarkoittaa, että 94,6% autoista on muita kuin täyssähköautoja. Ei tuo paljon merkitse eikä näy missään.

        Kysehän onkin enemmän saatavuudesta. Autoa ei saa rekisteriin, ennenkuin se on valmsistettu. Myynti vetäisi paljon paremminkin, jos olisi myytävää.


      • Anonyymi

        "Etkä sinä mahtanut sille yhtään mitään."

        Hän on mies, joka ei koskaan mahtanut millekkään mitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän onkin enemmän saatavuudesta. Autoa ei saa rekisteriin, ennenkuin se on valmsistettu. Myynti vetäisi paljon paremminkin, jos olisi myytävää.

        " Myynti vetäisi paljon paremminkin, jos olisi myytävää."

        Mistä tedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Myynti vetäisi paljon paremminkin, jos olisi myytävää."

        Mistä tedät?

        Myynti vetäisi paremmin, jos olisi ostajia.

        Ainakin ihan alkuvuosi näytti, että 2021 automyynti jää edelleen alle 100 000 autoa.

        Silloin jää haaveeksi suunnitelmat ladattavien määrän kasvusta 600 000 - 700 000 autoon 2030 mennessä. Mokoma kun edellyttäisi, että autoja myydään 10 vuodessa yli miljoona.

        Ja tässäkin, nyt haaveeksi muuttumassa olevassa skenaariossa täyssähköautojen määrä 230 000 eli reilu 8 % autokannasta. Ladattavat yht. neljäsosa autokannasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun polttislukusi tipahtaa tänä vuonna rajusti.

        Patteripetteri flippasi.

        Patteripetterien uhon mukaan patteriautojen myynnin piti tuplaantua joka vuosi. Tänä vuonna siis odotuksissa 10 000 auton myynti. 2500 neljännesvuodessa.

        Tahti onkin ollut 2021 ihan sama kuin 2020 keskimäärin. Myynnin kasvu lerpahti. Ei ihme, että petterit heittele voltteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian on sekä sähköautojen rekisteröintimäärät että prosentit sellaisia että lopputulema on selvä.

        Pian? Joulukuussa julistettiin jo ylivoimaista voittoa. Sitten patteriautojen myynti romahti. Alkuvuosi 2021 on kontattu samalla tasolla kuin 2020 keskimäärin. Se siitä "myynti kaksinkertaistuu joka vuosi".

        BTW jos autoja myydään vain 90 000 vuodessa, niin koko autokannan päivittämiseen kuluu 30 vuotta.

        Jos uusista 5,4 % on patteriautoja, niin... jep, patteriautojen osuus koko autokannasta on 2030 pari prosenttia. Eikä 10 % ylity edes optimistisissa ennusteissa, missä edellytetään selvästi yli 100 000 auton vuosimyyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian? Joulukuussa julistettiin jo ylivoimaista voittoa. Sitten patteriautojen myynti romahti. Alkuvuosi 2021 on kontattu samalla tasolla kuin 2020 keskimäärin. Se siitä "myynti kaksinkertaistuu joka vuosi".

        BTW jos autoja myydään vain 90 000 vuodessa, niin koko autokannan päivittämiseen kuluu 30 vuotta.

        Jos uusista 5,4 % on patteriautoja, niin... jep, patteriautojen osuus koko autokannasta on 2030 pari prosenttia. Eikä 10 % ylity edes optimistisissa ennusteissa, missä edellytetään selvästi yli 100 000 auton vuosimyyntiä.

        Tosin maaliskuu muutti tilannetta, koska maaliskuussa täyssähköautoja myytiin enemmän kuin tammi-helmikuussa yhteensä. Nyt määrä on ehkä taas kaksinkertaistumassa. Vuonna 2020 täyssähköautoja myytiin tammi-maaliskuussa 900, nyt 1500.

        Esimerkiksi Tesla toimitti käytännössä kaikki sähköautot kerralla maaliskuussa, Tesla ei toimittanut autoja Suomeen tammi-helmikuussa. Tämä on ihan normaalia, autoja ei toimiteta muutamaa kerralla, vaan suuri määrä kerralla, joten joinakin kuukausina autoja ei tule.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. HS: Stora Enso sulkee Kemin Veitsiluodon tehtaan

      Siinä se tuli. Odotettu uutinen. Ei yllättävä enää. Työpaikkansa menettää 600 ihmistä. Eipä tuohon ole enää paljon lisättävää..
      Kemi
      590
      6556
    2. Tekis mieli muuttaa korpeen

      Pentuna asuin korvessa, ei ollut katuvaloja, oli vain kyläkauppa ja kyläkoulu suht lähellä :) Nyt kun työt muuttui vakiosti etätöiksi, olen miettinyt
      Maailman menoa
      281
      4959
    3. Ansiosidonnaisen porrastaminen olisi vain reilua

      Nykyisin sinnitellään töissä tasan minimiaika, jonka jälkeen heittäydytään ansiosidonnaiselle maksimiajaksi. Uudessa mallissa olisi oikeus sitä pidemp
      Maailman menoa
      156
      2460