Oletko ajatellut omaa kuolemaasi?

Anonyymi

Oletko ajatellut omaa kuolemaasi?

Tullut viimeaikoina paljon tietoon tunnettuiden ihmisten kuolemia ja se on saanut minut miettimään omaa kuolemaani - ikääkin on jo tullut.

Uskon Jeesukseen, mutta silti kuolema pelottaa.

295

2503

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin sen pitääkin pelottaa. Muuten ihmiset olis varmaan lajinakin kuolleet sukupuuttoon jo aikaa sitten kuolemaa pelkäämätöntä tyhmänrohkeuttaan?

      Ja sulla sentään on Jeesus tekosyynä, meikä on ihan ateisti! :D

      • Anonyymi

        Se onko kuoleman jälkeen elämää näkee sitten aikanaan.
        Tai sitten ei näy, jolloin sillä ei ole enää mitään väliä.


      • Anonyymi

        Jeesus ei ole tekosyy vaan hän voitti kuoleman kuolemalla ja nousemalla ruumiinsa ylös tavalla joka nähtiin hänen aikanaan maan päällä. Lukekaa se itse Raamatusta.
        Luuk.24:1 -10.
        Hauta oli tyhjä ja siitä todisti naiset käydessään haudalla ja opetuslapset kun Jeesus ilmestyi heille ja sanoi että he voi koskettaa häntä että uskovat hänen olevan sama Jeesus joka kuoli ristillä pahantekijäin tähden ja söivät yhdessä hänen kanssaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.
        Tämä Jeesus on tuleva samalla tavalla takaisin kuin hänen nähtiin taivaaseen menevän.
        Ihmeistä suurin on ylösnousemususko, lohdutus ja iankaikkinen toivo jokaiselle kuolevalle. Hän ei ole tekosyy vaan ikuinen muuttumaton totuus. Vain Jumalalle on kaikki mahdollista jota ihmisen järjen on vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi

        Anonyymi 11.04.2021 02:26
        Itse en pelkää kuolemaa.
        Kuolema on osa evoluutiota.
        Vilja kylvetään ja niitetään.

        Olen tehnyt hoitotahto sopimuksen Kanta.fi
        sekä elinluovutus testamentin.
        Olen tehnyt myös hautaustestamentin.
        Hautapaikka on valmiina "sukuhauta".

        Elämä jatkuu Lapsissamme jos lapsia ei ole niin kuitenkin suvut
        harvoin sammuvat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 11.04.2021 02:26
        Itse en pelkää kuolemaa.
        Kuolema on osa evoluutiota.
        Vilja kylvetään ja niitetään.

        Olen tehnyt hoitotahto sopimuksen Kanta.fi
        sekä elinluovutus testamentin.
        Olen tehnyt myös hautaustestamentin.
        Hautapaikka on valmiina "sukuhauta".

        Elämä jatkuu Lapsissamme jos lapsia ei ole niin kuitenkin suvut
        harvoin sammuvat?

        Minullakin on hoitotahto ja elinluovutustestamentti , mutta minun tuhkan saa ripotella mereen, en halua mitään paasia hautausmaalle, sen olen jo lapsilleni ja puolisolle ilmaissut, myöskään ei mitään muistotilaisuutta, muuta, kun lapsille perheineen ja mahdolliselle puolisolle, jos on vielä elossa.
        En pelkää kuolemaa, toivon vain ,että pääsis kivuitta äkkiä pois, ja ilman vanhainkotielämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole tekosyy vaan hän voitti kuoleman kuolemalla ja nousemalla ruumiinsa ylös tavalla joka nähtiin hänen aikanaan maan päällä. Lukekaa se itse Raamatusta.
        Luuk.24:1 -10.
        Hauta oli tyhjä ja siitä todisti naiset käydessään haudalla ja opetuslapset kun Jeesus ilmestyi heille ja sanoi että he voi koskettaa häntä että uskovat hänen olevan sama Jeesus joka kuoli ristillä pahantekijäin tähden ja söivät yhdessä hänen kanssaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.
        Tämä Jeesus on tuleva samalla tavalla takaisin kuin hänen nähtiin taivaaseen menevän.
        Ihmeistä suurin on ylösnousemususko, lohdutus ja iankaikkinen toivo jokaiselle kuolevalle. Hän ei ole tekosyy vaan ikuinen muuttumaton totuus. Vain Jumalalle on kaikki mahdollista jota ihmisen järjen on vaikea ymmärtää.

        Voi voi, kaikkeen soopaa ihmiset uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kaikkeen soopaa ihmiset uskoo.

        Olen itse kristitty, uskon armahtavaan ja oikeudenmukaiseen Jumalaan. Joskus tämä kristillinen "kaanaankieli" vierottaa ihmisiä siitä, mitä tahdotaan sanoa. Uskosta on paljon lohtua elämässä ja kuolemaa kohdatessa, riippumatta siitä keksinkö minä Jumalan vai Jumala minut. Itse määrittelen olevani toivovainen.
        Ei minulla voi eikä tarvitse olla ainoaa totuutta hallussani. Ostin pellon, siinä lapioi elämäni. Jos metafora sallitaan. Kuolemaani olen ajatellut niin kauan kuin saatan muistaa. On se sen verran mysteeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse kristitty, uskon armahtavaan ja oikeudenmukaiseen Jumalaan. Joskus tämä kristillinen "kaanaankieli" vierottaa ihmisiä siitä, mitä tahdotaan sanoa. Uskosta on paljon lohtua elämässä ja kuolemaa kohdatessa, riippumatta siitä keksinkö minä Jumalan vai Jumala minut. Itse määrittelen olevani toivovainen.
        Ei minulla voi eikä tarvitse olla ainoaa totuutta hallussani. Ostin pellon, siinä lapioi elämäni. Jos metafora sallitaan. Kuolemaani olen ajatellut niin kauan kuin saatan muistaa. On se sen verran mysteeri.

        *lapioin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kaikkeen soopaa ihmiset uskoo.

        Jeesus on lunastanut myös sinun syntisi. Sinun kannattaa antaa elämäsi Herralle. Elämä on jo tässä ajassa ihanaa, kun on uskossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on hoitotahto ja elinluovutustestamentti , mutta minun tuhkan saa ripotella mereen, en halua mitään paasia hautausmaalle, sen olen jo lapsilleni ja puolisolle ilmaissut, myöskään ei mitään muistotilaisuutta, muuta, kun lapsille perheineen ja mahdolliselle puolisolle, jos on vielä elossa.
        En pelkää kuolemaa, toivon vain ,että pääsis kivuitta äkkiä pois, ja ilman vanhainkotielämää.

        Samat sävelet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole tekosyy vaan hän voitti kuoleman kuolemalla ja nousemalla ruumiinsa ylös tavalla joka nähtiin hänen aikanaan maan päällä. Lukekaa se itse Raamatusta.
        Luuk.24:1 -10.
        Hauta oli tyhjä ja siitä todisti naiset käydessään haudalla ja opetuslapset kun Jeesus ilmestyi heille ja sanoi että he voi koskettaa häntä että uskovat hänen olevan sama Jeesus joka kuoli ristillä pahantekijäin tähden ja söivät yhdessä hänen kanssaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.
        Tämä Jeesus on tuleva samalla tavalla takaisin kuin hänen nähtiin taivaaseen menevän.
        Ihmeistä suurin on ylösnousemususko, lohdutus ja iankaikkinen toivo jokaiselle kuolevalle. Hän ei ole tekosyy vaan ikuinen muuttumaton totuus. Vain Jumalalle on kaikki mahdollista jota ihmisen järjen on vaikea ymmärtää.

        jumala ja jeesus on keksittyjä haehoja juuri ihmisten kuokemanpelon takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole tekosyy vaan hän voitti kuoleman kuolemalla ja nousemalla ruumiinsa ylös tavalla joka nähtiin hänen aikanaan maan päällä. Lukekaa se itse Raamatusta.
        Luuk.24:1 -10.
        Hauta oli tyhjä ja siitä todisti naiset käydessään haudalla ja opetuslapset kun Jeesus ilmestyi heille ja sanoi että he voi koskettaa häntä että uskovat hänen olevan sama Jeesus joka kuoli ristillä pahantekijäin tähden ja söivät yhdessä hänen kanssaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.
        Tämä Jeesus on tuleva samalla tavalla takaisin kuin hänen nähtiin taivaaseen menevän.
        Ihmeistä suurin on ylösnousemususko, lohdutus ja iankaikkinen toivo jokaiselle kuolevalle. Hän ei ole tekosyy vaan ikuinen muuttumaton totuus. Vain Jumalalle on kaikki mahdollista jota ihmisen järjen on vaikea ymmärtää.

        Sinut sinne hautaan laitetaan sinne sinä mätänet siinä on sun elämä se on meidän kaikkien pääte piste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole tekosyy vaan hän voitti kuoleman kuolemalla ja nousemalla ruumiinsa ylös tavalla joka nähtiin hänen aikanaan maan päällä. Lukekaa se itse Raamatusta.
        Luuk.24:1 -10.
        Hauta oli tyhjä ja siitä todisti naiset käydessään haudalla ja opetuslapset kun Jeesus ilmestyi heille ja sanoi että he voi koskettaa häntä että uskovat hänen olevan sama Jeesus joka kuoli ristillä pahantekijäin tähden ja söivät yhdessä hänen kanssaan Jeesuksen kuoleman jälkeen.
        Tämä Jeesus on tuleva samalla tavalla takaisin kuin hänen nähtiin taivaaseen menevän.
        Ihmeistä suurin on ylösnousemususko, lohdutus ja iankaikkinen toivo jokaiselle kuolevalle. Hän ei ole tekosyy vaan ikuinen muuttumaton totuus. Vain Jumalalle on kaikki mahdollista jota ihmisen järjen on vaikea ymmärtää.

        Aamen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on lunastanut myös sinun syntisi. Sinun kannattaa antaa elämäsi Herralle. Elämä on jo tässä ajassa ihanaa, kun on uskossa.

        Uskossa Jeesukseen on parhainta elämää, todellista elämää 😍😍😍


    • Anonyymi

      Kukapa sitä ei joskus miettisi.
      Pitänee kai olla onnellinen niin kauan kun ei tarvitse sellaisia ajetella, kaikki on hyvin. Omassa työssä hoitoalalla näkee sen että terveys menee monen ikäisillä, suurin osa tietysti on ikääntyneempiä luonnollisesti mutta kaiken ikäisiä on sairaalassa.

      Sairaankuljetustyö on aika hyvä näköalapaikka tähän, monessakin suhteessa kohtaat kaikenlaiset potilaat, kaikenlaiset osastotkin, laitokset.

      Jos olisit osastotyössä niin sulla olisi yleensä vain tietty suuntautuminen potilaissa, joissain vähän laajempi kirjo mutta usein aika rajallinen. Oleppa sairaankuljetuksessa niin näet potilaskirjon vastasyntyneistä satavuotiaisiin, lastensairaalasta vanhainkotiin.

      No halusin vain kertoa tämän..

      Terveisin persu vaan, kerrotko oman poliittisen suuntatumisesi jos sellainen on.

      • Anonyymi

        Se piti kuitenkin politiikka sekoittaa tähänkin aiheeseen? Pitkää päivää sulle.


      • Anonyymi

        Pitääkö sitä politiikkaa sekoittaa joka aiheeseen, ärsyttävää.


    • Anonyymi

      Vituttaisi hemmetisti jos olisi maksanut jo kämpästä puoletkin ja henki lähtisi...

      • Anonyymi

        Kyl mä uskoisin et se vituttaa ihan missä tapauksessa tahansa sitten kun se valo sammuu!? :D :/


      • Anonyymi

        ...Varaa siis pientä rahaa mukaan jotta voit sieltä soittaa sukulaisillesi kuinka perinnönjaossasi menetellään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl mä uskoisin et se vituttaa ihan missä tapauksessa tahansa sitten kun se valo sammuu!? :D :/

        Toisaalta: jos on kovin väsynyt ja sairas, luulen, että kaipaa päästä pois. Näin muutamakin mulle itse sanonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Varaa siis pientä rahaa mukaan jotta voit sieltä soittaa sukulaisillesi kuinka perinnönjaossasi menetellään...

        Kyllä ...ei tartte soitella kuolleena kellekään.Olkaa ihmisenä lähimmäksemme niin kauan kuin Jumala suo teille armoa elämään


    • Anonyymi

      Kyllä koska täytän kohta 65v.

      • Anonyymi

        vuonna syksystä 2017/ 2018 aina huhtikuuhun. Kuolema tuli todeliseksi.Kun erään sairaalan vuodeosasto pallatiivinen hoito,mutkan kautta sukulaista kävin katsomassa pääkaupunki alue päivitäin.Vietetiin aikaa siellä salissa ja lähes päivitäin ohi kulki 4 hoitajaa.Heidän keskellä vuode, jossa vainaja lakanan alla.Mutkan kautta sukua alzmer potilas kysyi,menikö tossa ruumis? olin kyllä.Tuntu alussa pahalta,mutta kun se oli lähes päivitäin,oli elämän totuus ja siihen tottu!Näki sitten seuraava iltapäivä kun menin katsoo henkilöä. Ties ketä edelinen päivä ruumina viety siitä,Kun hän katosi maisemista.Kyllä sitä mietii väliin omaa elämää,kuolemaa: Tässäkö tämä sitten oli?Toivon lähtisi vaikka nukkuessa oma koti,kuten on sydikseen kuolut kotinsa niin monta ystävää,tutavaa ja viimesksi ex-poika ystäväni sydis.Kaunis lähtö kun kotiinsa kuolee,ei sairaala letkut tai alzmer tauti yksin palatiivinen hoito.


      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä pelkäät?
        Olen samanikäinen ateistinainen.

        Olen toivonut kuolemaa jo 25 vuoden ajan. Ei vaan kuulu.

        Elänkö liian terveellisesti? En ole ikinä ryypännyt, polttanut tai käyttänyt huumeita jne. Olin aviossa, mutta onneksi tajusin erota. Päättyi se ukon passaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pelkäät?
        Olen samanikäinen ateistinainen.

        Olen toivonut kuolemaa jo 25 vuoden ajan. Ei vaan kuulu.

        Elänkö liian terveellisesti? En ole ikinä ryypännyt, polttanut tai käyttänyt huumeita jne. Olin aviossa, mutta onneksi tajusin erota. Päättyi se ukon passaaminen.

        ”Kuolema väistää sitä joka ikävöi kuolemaa...” kirjoitti Mka Waltari. - Olen 75 v. epäterveellisesti elävä nainen. Syön, mitä huvittaa, juon viiniä tai olutta, jos janottaa, ja tupakoin 7 - 9 savuketta päivittäin. Kukaan ei ikävöi, kun kuolen. Sitä odotellessa ajattelen joskus, että olisi hyvä lähteä nukkuessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kuolema väistää sitä joka ikävöi kuolemaa...” kirjoitti Mka Waltari. - Olen 75 v. epäterveellisesti elävä nainen. Syön, mitä huvittaa, juon viiniä tai olutta, jos janottaa, ja tupakoin 7 - 9 savuketta päivittäin. Kukaan ei ikävöi, kun kuolen. Sitä odotellessa ajattelen joskus, että olisi hyvä lähteä nukkuessa.

        Käänny Jeesuksen puoleen, sinä, epäterveellisesti elävä seitenvitonen nainen. Hän välittää sinusta ja antaa sinulle iankaikksien elämän sovitus- ja lunastustyönsä perusteella. Jos sinä sydämessäsi uskot, että Jeesus nasaretilainen on Jumalan Poika ja Kristus, ja saman myös suullasi tunnustat, sinä pelastut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käänny Jeesuksen puoleen, sinä, epäterveellisesti elävä seitenvitonen nainen. Hän välittää sinusta ja antaa sinulle iankaikksien elämän sovitus- ja lunastustyönsä perusteella. Jos sinä sydämessäsi uskot, että Jeesus nasaretilainen on Jumalan Poika ja Kristus, ja saman myös suullasi tunnustat, sinä pelastut.

        Sä uskot tohon taidat pelätä kuolemaa ei noi valheet sua auta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä uskot tohon taidat pelätä kuolemaa ei noi valheet sua auta

        Ootpa sinä "rohkea", kun uskallat totuutta tietämättä väittää mitä sattuu. Sullakin on vain kaksi mahdollisuutta valita, ja 50% mahdollisuus veikata täysin väärin, eikä todistukset Jeesuksesta ole edes arpapeliä. Jeesuksen olemassaolo on ihmeellisempi totuus, kuin ikinä arvaatkaan. HÄN LUPASI ILMOITTAA ITSENSÄ NIILLE, JOTKA HÄNTÄ ETSIVÄT. Sitä tapahtuu vielä tänäkin päivänä, usko tai älä, ja kirjaimellisesti Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä uskot tohon taidat pelätä kuolemaa ei noi valheet sua auta

        On muuten totinen totuus. Eikä auta vain kuolemassa, vaan jo täällä ajallisessa elämässä.


    • Anonyymi

      Kyllä mua kuolema rupes pelottamaan kun luin hesarista, että aivot tai osa aivosoluista elää jopa 12 tuntia virallisen kuoleman jälkeen. Sanoivat kyllä,e ttä tietoisuus on jo lakannut mutta silti.

      • Anonyymi

        Kynnet ja tukka kasvavat pitkään kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynnet ja tukka kasvavat pitkään kuoleman jälkeen.

        Ja TOIKO suo huolettaa kuolemisessa!? :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja TOIKO suo huolettaa kuolemisessa!? :D :D

        Ei huoleta vaan vain mainitsin asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynnet ja tukka kasvavat pitkään kuoleman jälkeen.

        ei ne kasva jos krematori hoitaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ne kasva jos krematori hoitaa

        Krematorien (krematoraattorien? Krematoijien? Miten toi taipuu? :P ) palkkoja pitäis kyl nostaa ja paljon, koska ne toimii samaan aikaan sekä omassa ammatissaan, parturina, että myös pedi- ja manikyrinä!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynnet ja tukka kasvavat pitkään kuoleman jälkeen.

        Eikä kasva iho vaan kuivuu kasaan saa näyttämään siltä että kasvaa ja ei kuollut keho mitään kasvata!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kasva iho vaan kuivuu kasaan saa näyttämään siltä että kasvaa ja ei kuollut keho mitään kasvata!!

        "Iho vaan" ei kuivu kasaan hetkessä eikä muutkaan elintoiminnot lopu siinä siunaamassa kun syrän lakkaa pumppaamasta ja henki kulkemasta. - Nm. Kyllä ne kasvavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Iho vaan" ei kuivu kasaan hetkessä eikä muutkaan elintoiminnot lopu siinä siunaamassa kun syrän lakkaa pumppaamasta ja henki kulkemasta. - Nm. Kyllä ne kasvavat

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Pelotellaan lisää:

        Se tosiasia että aivosoluissa on toimintaa vielä 12 tuntiakin kuoleman jälkeen laittaa todellakin ajattelemaan.

        Etenkin kun tuota on jopa tutkittu maailmalla aivosähköistä toimintaa seuraamalla. Kuolemassa olevia parantumattomasti sairaita vapaaehtoisia on tuossa käytetty.

        Erikoista oli havainto että vähän päälle kymmenisen minuuttia "kuolinhetken" jälkeen kaikilla olisi ilmaantunut toimintaa, joka vastaa hereillä olevaa, keskustelevaa ja näkevää ihmistä.

        Aika tämän ilmiön alkamiseen oli niin yhtenäinen että kyseeseen tule jokin sisäänrakennettu biologinen prosessi.

        Virallinen kanta on, ja pitääkin olla, että kyllä se tietoisuus on lakannut. Vaan jospa ei olekaan? Varsin vähän tiedetään edelleen siitä mikä on tietoisuus. Miten se muodostuu ja sitä rataa.

        Spekuloidaan vielä sillä, että aivojen sisäinen "ajan mittaustapa" olisi radikaalisti muuttunut kuolinhetken jälkeen niinä minuutteina kun tietoisuus vielä hetkeksi "herää" sielä jossakin. Niin että minuutti onkin tietoiselle mielelle hyvinkin pitkä aika.

        Tähän lisämausteeksi raamatun välittämät sanonnat tyyliin "joka minuun uskoo elää ikuisesti." Tiesivätkö he jo silloin?

        ... tässä kohtaa menee monelta jo yöunet asiaa pohtiessa.

        Hieman modernimpi, mutta edelleen hyvin vanha kirja, Teosofian avain ,kertoo aiheesta lisää. Laitan linkin vapaasti luettavaan pdf-kopioon. Huomatkaa että alkuperäisteos 1889 eli sananparsi on hiukan erilaista.

        Kappaleet "Erilaisista kuolemanjälkeisistä tiloista" sekä "Kaamalokasta ja devachanista"

        Tämä Kaamalooka erityisesti. Sivulta 118 alkaa "Tietoisuus kuoleman jälkeen ja ennen syntymistä"

        https://www.teosofinenseura.fi/media-files/Teosofian_avain.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynnet ja tukka kasvavat pitkään kuoleman jälkeen.

        Ei pidä paikkaansa, se vaan tuntuu siltä, kun iho menee kasaan niin partaa , hiuksia sekä kynsistä tulee enemmän näkyviin.
        Terv, lähihoitaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Iho vaan" ei kuivu kasaan hetkessä eikä muutkaan elintoiminnot lopu siinä siunaamassa kun syrän lakkaa pumppaamasta ja henki kulkemasta. - Nm. Kyllä ne kasvavat

        Höpö, höpö, ei nuo hiukset ja kynnet mitään kasva, kun eivät enää saa ravintoa mistään ,iho kuolee samantien kun veri lakkaa kiertämässä ihon alla, ja tunnin parin jälkeen tulee kuolonkankeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja TOIKO suo huolettaa kuolemisessa!? :D :D

        Tämä on naisten huoli, kun jotenkin pitäisi tästä johtuen kuoleman jälkeen päästä manikyyriin ja kampaajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelotellaan lisää:

        Se tosiasia että aivosoluissa on toimintaa vielä 12 tuntiakin kuoleman jälkeen laittaa todellakin ajattelemaan.

        Etenkin kun tuota on jopa tutkittu maailmalla aivosähköistä toimintaa seuraamalla. Kuolemassa olevia parantumattomasti sairaita vapaaehtoisia on tuossa käytetty.

        Erikoista oli havainto että vähän päälle kymmenisen minuuttia "kuolinhetken" jälkeen kaikilla olisi ilmaantunut toimintaa, joka vastaa hereillä olevaa, keskustelevaa ja näkevää ihmistä.

        Aika tämän ilmiön alkamiseen oli niin yhtenäinen että kyseeseen tule jokin sisäänrakennettu biologinen prosessi.

        Virallinen kanta on, ja pitääkin olla, että kyllä se tietoisuus on lakannut. Vaan jospa ei olekaan? Varsin vähän tiedetään edelleen siitä mikä on tietoisuus. Miten se muodostuu ja sitä rataa.

        Spekuloidaan vielä sillä, että aivojen sisäinen "ajan mittaustapa" olisi radikaalisti muuttunut kuolinhetken jälkeen niinä minuutteina kun tietoisuus vielä hetkeksi "herää" sielä jossakin. Niin että minuutti onkin tietoiselle mielelle hyvinkin pitkä aika.

        Tähän lisämausteeksi raamatun välittämät sanonnat tyyliin "joka minuun uskoo elää ikuisesti." Tiesivätkö he jo silloin?

        ... tässä kohtaa menee monelta jo yöunet asiaa pohtiessa.

        Hieman modernimpi, mutta edelleen hyvin vanha kirja, Teosofian avain ,kertoo aiheesta lisää. Laitan linkin vapaasti luettavaan pdf-kopioon. Huomatkaa että alkuperäisteos 1889 eli sananparsi on hiukan erilaista.

        Kappaleet "Erilaisista kuolemanjälkeisistä tiloista" sekä "Kaamalokasta ja devachanista"

        Tämä Kaamalooka erityisesti. Sivulta 118 alkaa "Tietoisuus kuoleman jälkeen ja ennen syntymistä"

        https://www.teosofinenseura.fi/media-files/Teosofian_avain.pdf

        Tietoisuus on avainsana kun minä kuolemaani fundeeraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö, ei nuo hiukset ja kynnet mitään kasva, kun eivät enää saa ravintoa mistään ,iho kuolee samantien kun veri lakkaa kiertämässä ihon alla, ja tunnin parin jälkeen tulee kuolonkankeus.

        Kyllä ne kasvaa. Solut ei heti kuole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kynnet ja tukka kasvavat pitkään kuoleman jälkeen.

        Mitä enää tekee kynsillä tai hiuksillakaan kun et voi mihinkään vaikuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enää tekee kynsillä tai hiuksillakaan kun et voi mihinkään vaikuttaa

        Omasta tahdosta riippumattomia toimintoja kynsien ja hiuksien kasvu on eläessäkin. Niitten kuntoon ja terveyteen voi toki elämäntavoillaan vaikuttaa, muuten ei. - Nm. Vai mitä meinaat


    • Anonyymi

      "..tunnettuiden ihmisten." P.o. "tunnettujen".

      t: kielinatsi-sikasi.

      • Anonyymi

        Tulee sanoa: kielikansallissosialisti-porsaseläimesi!

        Tv: kielinatsi-sikojen kielikansallissosialisti-porsaseläin


    • Turhia riskejä ei kannata ottaa, mutta kuolemaa sinällään on turha pelätä, koska se tulee aikanaan kaikille. Sen mitä kohtuudella voi tehdä sen lykkäämiseksi kannattaa tehdä, mutta sitten on paljon mihin ei voi vaikuttaa. Ja sitä mihin ei voi vaikuttaa ei hyödytä murehtiakkaan.

      Oma kuolema on itse asiassa muiden "ongelma" eikä minun. Kuolema on kaiken kokemisen loppu, joten omakohtaisesti se tavallaan jää kokematta. Olen joskus menettänyt tajuntani. Kuolema tuskin on sen kummempaa. Kaikki pimenee, mutta toisin kun tajuttomuudesta kuolemasta ei enää virkoa vaan kaikki on ohi.

      Mäkikotka Nykäsen sanoin: elämä on ihmisen parasta aikaa. Enemmän kannattaisi pohtia sitä, mitä on hyvä elämä ja elääkö sellaista.

    • Anonyymi

      En ole ehtinyt miettiä kuolemaa, kun on pitänyt lukea Matista ja Terosta ja niitähän on muutamia jo kuollukin. Elän täyttä elämää, siihen ei kuolema kuulu.

      • Anonyymi

        Niin. Koska kuolema on vain syntiä tehneille uskovaisille yhtä helvettiä!


      • Anonyymi

        Väärin. Kuolema on osa elämää, kuten joka päivä voit nähdä, kuulla ja kokea. - Nm. Vai onko läpyt ohimoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Koska kuolema on vain syntiä tehneille uskovaisille yhtä helvettiä!

        Itse asiassa kuolema on lupaus paremmasta elämästä taivaassa uskovalle joka elää elävässä suhteessa Luojaansa ja elää pyhitys elämää/parannuksen teko elämää.

        Helvetti on tehty langenneita enkeleitä varten jonne Jumala heidät sijoittaa koska ovat pois kääntyneet siitä mikä heille alunperin annettiin. Näin ajattelen itse tällä hetkellä. Luettuani enemmän raamattua varmaan ymmärrän enemmän.

        Minulle kuolema tulee olemaan helpotus kaikesta surusta ja tuskasta täällä elämästä jota on joutunut kokemaan. Haluan elää niin kauan kuin mun tarkoitus on elää ja mahdollisimman hyvin ja samalla tiedän että pääsen sinne hyvään paikkaan jossa ei ole surua ja murheita ja kyyneleet pois pyyhitään.

        Kuolema ei ole pelottava asia vaan luonnollinen asia syntiin langenneessa maailmassa. Kerran saa kirkastus ruumiin ja saan seurata Yeshuaa sinne missä hän nyt on.

        Eletään tätä elämää rauhassa muiden kanssa uskoivat tai eivät ja ollaan toisillemme hyviä.

        Tietenkin myös minä uskovana toivon että jokainen Jumalan luoma ihminen haluaisi astua siihen elämään jonka Jumala hänelle suunnitteli ja eläisi niissä teoissa joita Jumala haluaa ihmisen tekevän mutta ei usko ole joka ihmisen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa kuolema on lupaus paremmasta elämästä taivaassa uskovalle joka elää elävässä suhteessa Luojaansa ja elää pyhitys elämää/parannuksen teko elämää.

        Helvetti on tehty langenneita enkeleitä varten jonne Jumala heidät sijoittaa koska ovat pois kääntyneet siitä mikä heille alunperin annettiin. Näin ajattelen itse tällä hetkellä. Luettuani enemmän raamattua varmaan ymmärrän enemmän.

        Minulle kuolema tulee olemaan helpotus kaikesta surusta ja tuskasta täällä elämästä jota on joutunut kokemaan. Haluan elää niin kauan kuin mun tarkoitus on elää ja mahdollisimman hyvin ja samalla tiedän että pääsen sinne hyvään paikkaan jossa ei ole surua ja murheita ja kyyneleet pois pyyhitään.

        Kuolema ei ole pelottava asia vaan luonnollinen asia syntiin langenneessa maailmassa. Kerran saa kirkastus ruumiin ja saan seurata Yeshuaa sinne missä hän nyt on.

        Eletään tätä elämää rauhassa muiden kanssa uskoivat tai eivät ja ollaan toisillemme hyviä.

        Tietenkin myös minä uskovana toivon että jokainen Jumalan luoma ihminen haluaisi astua siihen elämään jonka Jumala hänelle suunnitteli ja eläisi niissä teoissa joita Jumala haluaa ihmisen tekevän mutta ei usko ole joka ihmisen juttu.

        Uskotko todella itse tuohon mistä puhut. Taivaaseen pääsemisestä ja ikuisen onnen saavuttamisesta. Luet Raamattua vain todistaaksesi itsellesi että on parempi paikka minne menet tämän onnettoman maa-elämän jälkeen. Yleinen tauti niillä jotka eivät uskalla elää ja ota vastuuta teoistaan , vaan työntävät kaiken vastuun Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko todella itse tuohon mistä puhut. Taivaaseen pääsemisestä ja ikuisen onnen saavuttamisesta. Luet Raamattua vain todistaaksesi itsellesi että on parempi paikka minne menet tämän onnettoman maa-elämän jälkeen. Yleinen tauti niillä jotka eivät uskalla elää ja ota vastuuta teoistaan , vaan työntävät kaiken vastuun Jumalalle.

        Olen itsekin kristitty ja uskon armahtavaan ja oikeudenmukaiseen Jumalaan sekä siihen, että olen vastuussa teoistani. Koen, että näissä ns. jeesustelukirjoituksissa on ehkä ongelmana kielenkäyttö, joka on ns. Kaanaan kieltä, vähän ulkoaopittuja fraaseja. Olisi hyvä, kun nämä kristinuskon perusteesit saataisiin ymmärrettävälle nykykielelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko todella itse tuohon mistä puhut. Taivaaseen pääsemisestä ja ikuisen onnen saavuttamisesta. Luet Raamattua vain todistaaksesi itsellesi että on parempi paikka minne menet tämän onnettoman maa-elämän jälkeen. Yleinen tauti niillä jotka eivät uskalla elää ja ota vastuuta teoistaan , vaan työntävät kaiken vastuun Jumalalle.

        Mitempä ajattelit omat syntisi sovittaa, jotka ilman armahdusta vetävät sinut pimeyden kauhuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itsekin kristitty ja uskon armahtavaan ja oikeudenmukaiseen Jumalaan sekä siihen, että olen vastuussa teoistani. Koen, että näissä ns. jeesustelukirjoituksissa on ehkä ongelmana kielenkäyttö, joka on ns. Kaanaan kieltä, vähän ulkoaopittuja fraaseja. Olisi hyvä, kun nämä kristinuskon perusteesit saataisiin ymmärrettävälle nykykielelle.

        Mitä ihmettä sinäkin höpäjät siinä. Etkö todellakaan ole vieläkään tajunnut, että Jeesus kärsi meidän syntiemme takia, ja sovitti meidän pahat tekomme, että meillä olisi pelastus ja elämä, kun vain otamme armon tarjouksen vastaan. Jeesushan sanoi että "vaikka syntimme olisi veriruskeat, tulevat ne villan valkoisiksi". ,Jos et ota Jeesuksen lupausta syntien sovituksesta vastaan, niin silloin pilkkaat Häntä! Sen pitäisi olla selvää tekstiä!


    • Anonyymi

      Mää mietin että kuinka monta astetta on Helvetissä.

      • Anonyymi

        Siellä ei ole vilvoittavaa tuulenhenkäystä, ja riivaajat kiljuvat ja murisevat hirvittävän näköisinä haisevina petoina. Ja sehän siinä on outoa, että ihmisille on annettu valta valita, ja silti valitsevat sen kadotuksen.


      • Anonyymi

        ...hmm...ryssänhelvettikin on kuulema jo pakkasenpuolella...


      • Anonyymi

        Mä taas mietin että onko Valhallassa hyviä kirjakauppoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei ole vilvoittavaa tuulenhenkäystä, ja riivaajat kiljuvat ja murisevat hirvittävän näköisinä haisevina petoina. Ja sehän siinä on outoa, että ihmisille on annettu valta valita, ja silti valitsevat sen kadotuksen.

        Kyllä ne riivaajat ja muut demonit kärsivät siellä rangaistusta, eivätkä herroina hallitse kadotettuja ihmissieluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne riivaajat ja muut demonit kärsivät siellä rangaistusta, eivätkä herroina hallitse kadotettuja ihmissieluja.

        Missä raamatussa muuten puhutaan helvetistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne riivaajat ja muut demonit kärsivät siellä rangaistusta, eivätkä herroina hallitse kadotettuja ihmissieluja.

        Riivaaja sulla on housussa 🥴😵


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei ole vilvoittavaa tuulenhenkäystä, ja riivaajat kiljuvat ja murisevat hirvittävän näköisinä haisevina petoina. Ja sehän siinä on outoa, että ihmisille on annettu valta valita, ja silti valitsevat sen kadotuksen.

        Sinä olet liikaa katsonut zompien elämää 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei ole vilvoittavaa tuulenhenkäystä, ja riivaajat kiljuvat ja murisevat hirvittävän näköisinä haisevina petoina. Ja sehän siinä on outoa, että ihmisille on annettu valta valita, ja silti valitsevat sen kadotuksen.

        Entä muslimit ja muut uskovaiset onko heilläkin se taivas ja helvetti omissa paikoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne riivaajat ja muut demonit kärsivät siellä rangaistusta, eivätkä herroina hallitse kadotettuja ihmissieluja.

        Onko helvetissäkin nokkimisjärjestys toiset kiusaavat huonompia ja heikompia ?
        Kukaan ei ole kellekkään tullut kertomaan mitä on kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi

        Kerrohan jos joudut sinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei ole vilvoittavaa tuulenhenkäystä, ja riivaajat kiljuvat ja murisevat hirvittävän näköisinä haisevina petoina. Ja sehän siinä on outoa, että ihmisille on annettu valta valita, ja silti valitsevat sen kadotuksen.

        Nyt on ollut tuulenhenkäystä ihan tarpeeksi kun on luonto saastutettu ns raiskaajien toimesta.On ollut lennot varattu pitkälle tulevaisuuteen ja pellot myrskyssä vuosikymmenien ajan.Poistakaa saaste ja ottakaa korona piikki**.Saittehan aikaan saasteinkin.kai te saatte poiskin sen.??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä muslimit ja muut uskovaiset onko heilläkin se taivas ja helvetti omissa paikoissaan.

        Islam ym uskonnot ovat oppeja. Kristinusko ei tavallaan edes ole uskonto, vaan se on elämää Jumalan yhteydessä. Sitä ei tarvitse missään opiskella, vaan sen saa ihan lahjana Jumalalta, kun vain haluaa vastaanottaa.
        Siinä tapahtumassa ihminen tavallaan syntyy uudelleen, kun hylkää vanhan minän ja uusi luomus tulee tilalle. Pyhän Hengen vaikutuksesta koko ”oppi” (= Jumalan Laki) tulee sieluun ja sydämeen ja ihminen alkaa luonnostaan elää Jumalan tahtomalla tavalla.
        Kukaan uskova ei kadu uskoon tuloaan, mutta varmasti jokaisen mielessä käy, että voi, olisinpa jo aikaisemmin tullut uskoon. Niin upeaa ja lohdullista on löytää uusi elämä. Ja se johtaa iankaikkiseen elämään.


    • Anonyymi

      Toki vain. Mikäs sen hauskempaa, kuin ikuinen autuus?

    • Anonyymi

      Kun "kuolemme" heräämme todellisuuteen. "elämä" olikin vain unta todellisuudessamme

      • Anonyymi

        Heviä! Toisaalta: Musta tää elämän aikainenkin odellisuus on aivan riittävän todellista.


      • Anonyymi

        Hyvim sanottu, samaa mieltä olen.


    • Anonyymi

      Kuolema on yhtä luonnollinen kuin syntymäkin.

      • Anonyymi

        Enemmän olen miettinyt että kenelle jätän perinnön? Miksi jättäisin sukulaisille jotka ei edes käy katsomassa koskaan? Enkä valtiolle tai kaupungille haluaisi jättää.Yksi vaihtoehto on että mainitsee testamentissä että varoilla rakennetetaan niin iso mausoleumi johon ne riittävät.Saa sitten sukulaiset ihmetellä,että oliskohan piänyt käydä joskus tervehtimässä,nyt katsellaan vaan marmorista pytinkiä.Ja seurakunnalle vielä toive että haudalla pitää aina olla tuoreita kukkia,Niinkuin Juseliuksen mausoleumissa Porissa,Sigridin haudalla.


      • Anonyymi

        Juuri noin. - Nm. Kuolemaa ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän olen miettinyt että kenelle jätän perinnön? Miksi jättäisin sukulaisille jotka ei edes käy katsomassa koskaan? Enkä valtiolle tai kaupungille haluaisi jättää.Yksi vaihtoehto on että mainitsee testamentissä että varoilla rakennetetaan niin iso mausoleumi johon ne riittävät.Saa sitten sukulaiset ihmetellä,että oliskohan piänyt käydä joskus tervehtimässä,nyt katsellaan vaan marmorista pytinkiä.Ja seurakunnalle vielä toive että haudalla pitää aina olla tuoreita kukkia,Niinkuin Juseliuksen mausoleumissa Porissa,Sigridin haudalla.

        Itse testamenttaan islamin vastaiseen työhön omaisuuteni.


    • Anonyymi

      Olemme älykkäämmän sivilisaation tietokonepeli

      • Anonyymi

        >>Olemme älykkäämmän sivilisaation tietokonepeli<<

        Tarkasti ottaen me olemme älykkäämmän sivilisaation luomassa maailmassa ja sielumme on täällä pelaaja...ja meitä ("pelaajia ja peliä") valvotaan.


      • Anonyymi

        Entäs jos sä oletkin älykkäämmän sivilisaation tietokonepelin bugi? :P

        Toisaalta: Jos maailmassa on älykäskin sivilisaatio olemassa, niin epäilen että he tuhlaavat aikaansa tietokonepelien pelaamiseen? :/


    • Anonyymi

      Voi näitä lapsukaisia. Kaikkea sitä kuuleekin.

      • Anonyymi

        ...hmm...köyhä sukulainen eikä pieni haava ole kuoleman arvoisia...


    • Anonyymi

      Ihminen ainut luomakunnassa joka tietää kuolevansa.

      Muut elävät eläimet eivät tiedä, että kuolema jossain vaiheessa koittaa.

      • Anonyymi

        Muistelen että tältä viittomaan opetellulta gorillalta siis eläimeltä, kysyttiin kissansa kuoleman jälkeen, että mitä sille tapahtuu kun se kuolee. Gorilla viittoi että tulee pimeä ja kylmä. Norsuilla on oma hautausmaansa.


      • Anonyymi

        Mistä sinä sen luulet tietäväsi. Eläimetkin tuntevat pelkoa ja hyvää mieltä. Jopa jotkut uhrautuvatkin toisten puolesta, ja pelastavat muita, jopa ihmisiäkin, kuten koirat ja delfiinitkin.

        Suset ei siihen pysty koskaan, joten ne taitavat ollakkin pelkkiä hukkaelukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sen luulet tietäväsi. Eläimetkin tuntevat pelkoa ja hyvää mieltä. Jopa jotkut uhrautuvatkin toisten puolesta, ja pelastavat muita, jopa ihmisiäkin, kuten koirat ja delfiinitkin.

        Suset ei siihen pysty koskaan, joten ne taitavat ollakkin pelkkiä hukkaelukoita.

        Sudet ovat koirasi esi-isiä ja ovat raportoidusti pelastaneet metsään hylättyjä lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen että tältä viittomaan opetellulta gorillalta siis eläimeltä, kysyttiin kissansa kuoleman jälkeen, että mitä sille tapahtuu kun se kuolee. Gorilla viittoi että tulee pimeä ja kylmä. Norsuilla on oma hautausmaansa.

        Eli gorillat tietää enemmän kuolemasta kuin ihmiset! Loistavaa! :/


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Vaikka ne eivät ehkä tiedä, niin ne kyllä aistivat ja vaistoavat. Taitoja, jotka nykyihmislajilta puuttuu. - Nm. Se on enemmän kuin tieto


      • Anonyymi

        Anonyymi
        11.04.2021 15:49
        "Ihminen ainut luomakunnassa joka tietää kuolevansa.
        Muut elävät eläimet eivät tiedä, että kuolema jossain vaiheessa koittaa".

        Juuri näin olen itsekin joskus kirjoittanut ilman tuota "luomakunta"
        Sanaa.

        Toki olen itse omaa jatkanut kirjoitustani.........
        .....siksi ihminen keksi jumalat.


      • Anonyymi

        Mistä tiedät toisen eläimen tietoisuudesta?


    • Anonyymi

      Mitä tuota miettimään.
      Synnyn uudestaan. Jos huono tuurini jatkuu, niin seuraavaksi huomaan syntyneeni kusitolpaksi koirapuistoon. Vähän paremmalla tuurilla olen hienon hotellin naisten vessasa pideenä, voi sitä tussujen määrää. Vika sauma olis todeta syntyneensä pohjanmaalle Isoon-Taloon käkikelloksi.

      • Anonyymi

        ...hmm...parempi kai talon kirnunakin kuin ikuisessa tussun haisussa...


      • Anonyymi

        Siinä käkikellona voisi olla mukava kiroilla välillä, ja laulaa isontalon anttia, että talon väki juoksisi kauhusta ulos:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä käkikellona voisi olla mukava kiroilla välillä, ja laulaa isontalon anttia, että talon väki juoksisi kauhusta ulos:)

        ison talon antti(rinne) ja ranta-aho .


    • Anonyymi

      Voi olla päivääkään miettimättä mikä menetys siitä tuleekaan jälkeen jäävälle ihmiskunnalle sinä päivänä kun meikäläinen vaatimattomin persoonoineen heittää viimein sen lusikkansa nurkkaan?

      • Anonyymi

        Jaa sitä ollaan aatelissuvun Charles?


    • Anonyymi

      Olen. Mutta jos tällä suomi24jässä alkaa miettiä jotain järkeviä, niin ne mietteet häviää tältä aika sukkelaan. Siis en ole.

      • Anonyymi

        Onko noi ruumiistairtautumiskokemukset sulle yleisiäkin? Koska useimmat meistä nyt kuitenkin muodostaa ajatuksensa ihan oman pääkoppamme sisällä, ei ”täällä” Suomi24! :P


    • Anonyymi

      Olen ajatellut sen niin. Kaikki jännitys lihaksista ja hermostosta laukeaa kerralla. Voitteko kuvitella nautinnolisempaa tilannetta?

      • Anonyymi

        Ei siinä sitten tarvi enään ainakaan hermoilla, ajakoo vaimo oman vaalimansa Saabin puuhun, vai ei? Käydessään sukuloimassa näin kieltojen korona aikaan?


      • Anonyymi

        Muista käydä paskalla ennen sitä. Lemu on niin hirvee niiden lauenneiden lihasten jälkeen, että sitä palaa takaisin kuolemasta.


      • Anonyymi

        Tämä on todella hyvä näkökulma, kiitos sinulle!


    • Anonyymi

      Yksin synnymme ja kuolemme. Oma toiveeni on, ettei olisi yksin kuoleman hetkellä, kuten ei syntyessäkään, tai sitten tiedottomana. Omaa kuolemaa on mahdotonta ymmärtää, sillä ikuisuus asuu ihmisen sydämessä.

      • Anonyymi

        Ajattelen, että jokaisen syntymä ja kuolema ovat henkilökohtaisia tapahtumia. Itse en haluaisi ketään, omaisiakaan, siihen hetkeen töllistelemään.


    • Anonyymi

      Taas päivän lähempänä omaa kuolemaani.

      • Anonyymi

        ..hmm...aika se kuolemaakin hätyyttää...


      • Anonyymi

        💡🕰😀


    • Anonyymi

      Kyllä. Testamentti on kassakaapissa.

      • Anonyymi

        Kyllä. Tänään viimeksi kun kieltäydyin syöpähoidosta.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi ! "Joka uskoo minuun, ei ikinä kuole". Hän sanoi myös. "joka uskoo minuun, elää vaikka olisi kuollut". Apostoli Paavali kertoo, että "On olemassa maallisia ruumiita ja on olemassa taivaallisia ruumiita".
      Joten elämän jatkuminen tämän liharuumiin jälkeen on tosiasia.
      Kun se mullekkin selvisi, kuolema ei ole huolettanu enää yhtään, mutta kuolintapoja on miljoonia erilaisia, niin se kyllä mietityttää. Tekisi mieli lähteä kitumatta ja äkkiä, mutta se on harvempien onni.

      • Anonyymi

        Jotkut uskoo jopa ylösvetoihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut uskoo jopa ylösvetoihin!

        Nousihan Jeesus apostolien edessä, ja sen jälkeen ilmestyivät enkelit jotka kertoi Jeesuksen tulevan takaisin samalla tavalla, kuin nämä näkivät Jeesuksen nousevan taivaaseen.
        Se pitää paikkansa, näin tulee tapahtumaan. Jotka muuta väittää, niillä on elämästä täysin väärä käsitystä. Elämää on meidän aistiemme ulkopuolellakin, eikä se rajoitu tälle fyysiselle ja kemialliselle ulottuvuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nousihan Jeesus apostolien edessä, ja sen jälkeen ilmestyivät enkelit jotka kertoi Jeesuksen tulevan takaisin samalla tavalla, kuin nämä näkivät Jeesuksen nousevan taivaaseen.
        Se pitää paikkansa, näin tulee tapahtumaan. Jotka muuta väittää, niillä on elämästä täysin väärä käsitystä. Elämää on meidän aistiemme ulkopuolellakin, eikä se rajoitu tälle fyysiselle ja kemialliselle ulottuvuudelle.

        Totta.Lukekaa Raamatusta


      • Anonyymi

        Lupasko Jeesus myös takuun tohon sanomaansa!? Meinaan jos uskoo, ja sitten kuollessaan ihan vaan vain kuoleekin, ilman mitään taivastelua, niin saako koko uskonhommeleihinsa tuhlaamansa ajan jotenkin palautettuna takaisin? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lupasko Jeesus myös takuun tohon sanomaansa!? Meinaan jos uskoo, ja sitten kuollessaan ihan vaan vain kuoleekin, ilman mitään taivastelua, niin saako koko uskonhommeleihinsa tuhlaamansa ajan jotenkin palautettuna takaisin? :)

        Vaikuttaa huolestuttavasti siltä, että oot jo tähän mennessä tuhlannut ja tuhrannut koko elämän matkasi täysin humpuukiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut uskoo jopa ylösvetoihin!

        Näi on siksi minä varmistan lennolle lähtiessä, että puikoissa on ainakin yksi ateisti. Jos koneessa on lentäjinä pelkästään uskiksia ja se ylösveto tapahtuu, niin se konehan jää ilman lentäjiä ja matkustajille tapahtuu sen vuoksi alasveto vauhdilla.
        Siinähän menee loma ihan poskelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nousihan Jeesus apostolien edessä, ja sen jälkeen ilmestyivät enkelit jotka kertoi Jeesuksen tulevan takaisin samalla tavalla, kuin nämä näkivät Jeesuksen nousevan taivaaseen.
        Se pitää paikkansa, näin tulee tapahtumaan. Jotka muuta väittää, niillä on elämästä täysin väärä käsitystä. Elämää on meidän aistiemme ulkopuolellakin, eikä se rajoitu tälle fyysiselle ja kemialliselle ulottuvuudelle.

        Mistäs tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.Lukekaa Raamatusta

        Eikö Koraani, tai Toora käy ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa huolestuttavasti siltä, että oot jo tähän mennessä tuhlannut ja tuhrannut koko elämän matkasi täysin humpuukiin.

        Mihin humpuukiin, töitä olen tehnyt kohta 40v ja olen elänyt sovinnollisesti, en ole tehnyt rikoksia ja koittanut kunnioittaa muitakin kanssaeläjiöitä, virheetön en tietenkään ole, mutta tahallani en ole pahoittanut kenenkään mieltä.
        Rahaa ei ole , enkä sitä kaipaakaan, senverran on ,että pärjään ihan hyvin.


    • Anonyymi

      Tullee tuo kun ei kuule. Vihdoin jotain syleiltävää🙃

    • Anonyymi

      Ajattelen paljonkin kuolemaa. Sitä onkin hyvä ajatella, niin pelkokin vähenee.

      Olen töissäni nähnyt paljon kuolemaa ja henk. koht. elämässäni kokenut ja myös nähnyt toisen kohdalla kuolleista heräämisen. Olen ollut monet kerrat myös lähellä kuolemaa.

      Kuolema itsessään ei ilmeisestikään satu. Olen seissyt potilaiden vierellä ja nähnyt tapahtuman, kun potilas on tiennyt lähtöhetkensä lähestyvän: hämmentynyt ja pohtiva, hiukan pelokas ilme. Katse jonnekin tyhjyyteen. Sitten kurkunpää värähtelee, myös silmäluomet värähtelevät. Ja sitten: ei mitään.

      Koska sydän ja muut sisäelimet vuorollaan pysähtyvät toiminnasta, verenkierto nyt lakkaa ja nk. kuollut ihmisruumis viilenee nopeasti, on pian lähes kylmä. Paikoilleen jäykistyvä. Jos on kuolinhetkellä vierellä, kannattaa heti oikaista kuolleen jalat, kädet ja sormet suoriksi. Sulkea suu. Myöhemmin, jo jäykistynyt, kuolonkankea (rigor mortis) ruumis on vaikeammin oiottava.

      Mitä sitten itse ihmishengelle tapahtuu? Hän poistuu ruumiista. Minne? Katosiko ilmaan?

      Itse uskon (kristinuskon eri opetuksiin uskoen), että kunkin nk. suojelusenkeli hakee omansa ja vie hänet omaan määränpäähänsä, joista toista, sitä parempaa paikkaa kutsutaan Raamatun 'Uudessa testamentissa' Paratiisiksi. Se vähän huonompi osasto on nimeltään Tuonela.

      Näissä oleskelupaikoissa sielu odottaa nk. Viimeistä tuomiota, jolloin kunkin elämä käsitellään läpikotoisin ja lopullinen sijoituspaikka varmentuu ja vahvistetaan: Paratiisista nk. Taivaaseen. Tuonelasta sitten sinne toiseen, hävityspaikkaan.

      Pelkäänkö? En varsinaisesti. Ei hyödytä pelätä. Parempi on pohtia ja tutkia nämä asiat tarkkaan, tehdä päivittäin ja joka hetki oma voitavansa asiassa. Koskaan ei saisi tuudittautua täyteen "pelastusvarmuuteen". Jeesuskin kehoittaa hengellisesti "valvomaan". Tutkimaan itseään, uskonelämäänsä. Mutta ei saisi myöskään langeta epäuskoon. Siksi tätä ihmisen hengellistä matkaa kutsutaan nimellä "kilvoittelu". Tämä on taistelua. Tappioita. Mutta myös voittoja. 👑🌿

      "Minä uskon, Herra! Auta minua epäuskossani!" (Voittamaan se.)

      Huolettomuus näiden ikuisuus-asioiden kohdalla olisi suunnatonta tyhmyyttä, jota myöhemmin varmasti katuisi!

      • Anonyymi

        Itse uskon (kristinuskon eri opetuksiin uskoen), että kunkin nk. suojelusenkeli hakee omansa ja vie hänet omaan määränpäähänsä, joista toista, sitä parempaa paikkaa kutsutaan Raamatun 'Uudessa testamentissa' Paratiisiksi. Se vähän huonompi osasto on nimeltään Tuonela.

        Voi noita sun uskis valheita suojelusenkeleistä sun muista hölinöistä. Miksi se sun suojelusenkelis ei suojellu silloin kun olisi tarvinut? Tuonelakin vielä vaikka maallinen elämä olisi ollut yhtä helvettiä, niin lisää kurjuutta olisi luvassa. Haloo painu legurin juttusille!
        Jos kuulet äänen päässäsi sanovan. Mene parvekkeelle ja nouse kaiteelle, sen jälkeen heiluta käsiäsi ja hyppää sillä osaat lentää. Sinun on toteltava, ääni tulee jeesukselta.
        Muista mennä ylimmän kerroksen partsille, että käsille tulee lähdössä tarpeeksi nostetta, joka kiidättää sinut Paratiisiin.


      • Anonyymi

        Hyvin sanottu 🙏🏼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse uskon (kristinuskon eri opetuksiin uskoen), että kunkin nk. suojelusenkeli hakee omansa ja vie hänet omaan määränpäähänsä, joista toista, sitä parempaa paikkaa kutsutaan Raamatun 'Uudessa testamentissa' Paratiisiksi. Se vähän huonompi osasto on nimeltään Tuonela.

        Voi noita sun uskis valheita suojelusenkeleistä sun muista hölinöistä. Miksi se sun suojelusenkelis ei suojellu silloin kun olisi tarvinut? Tuonelakin vielä vaikka maallinen elämä olisi ollut yhtä helvettiä, niin lisää kurjuutta olisi luvassa. Haloo painu legurin juttusille!
        Jos kuulet äänen päässäsi sanovan. Mene parvekkeelle ja nouse kaiteelle, sen jälkeen heiluta käsiäsi ja hyppää sillä osaat lentää. Sinun on toteltava, ääni tulee jeesukselta.
        Muista mennä ylimmän kerroksen partsille, että käsille tulee lähdössä tarpeeksi nostetta, joka kiidättää sinut Paratiisiin.

        Just, ja niitä paratiiseja on monta joka uskonnolla omansa, mikä niistä sitten on se oikea, vai kaikki.


    • Anonyymi

      Itse uskon nauttivani tilanteesta, kun huomaan että suoli tyhjenee housuun

      • Anonyymi

        Ei sinua vielä kuolema korjaa...olet vain vaivanen vatikumppani vanhainkodin sängyssäsi...


      • Anonyymi

        Siinä vaiheessa, kun suoli tyhjenee housuun, et tiedä enää mistään mitään. Paitsi tietenkin, jos se tyhjenee sillon, kun kidut siellä vanhainkodin sängyssä vielä henkitoreissasi ja hoitajat käyvät vaihtamassa pissa- ja kakkavaippasi. Voi se kyllä sillon olla nautinnollistakin, kun moni vanhus kuulemma leikkii kakallaan, jos hoitajat ei ehdi ajoissa vaihtamaan vaippaa.


    • Anonyymi

      Joutsenlaulu BY Hakulinen sen kertoo selvin sanoin:

      Taas hetken lähempänä kuolemaa, ei haihdu tuska milloinkaan
      Tuo tuska laulun tämän kirjoittaa, tuo tuska kiinni saa
      Kenet vaan, tuo tuska kiinni saa kenet vain haluaa

      • Anonyymi

        Suomalaiskansallista sysimustaa sanailua mielen maiseman alavireisyydestä ja ahtaudesta eikä kerro kuolemasta yyyhtään mitään. - Nm. Elämä voi olla tuskaa, kuolema ei


    • Anonyymi

      Toivon tuskatonta äkkikuolemaa jaloiltani.

    • Anonyymi

      Ehkä kaikille ei oman kuoleman liiallinen pohtiminen ole hyväksi voisi peloissaan elävältä jäädä elämä elämättä?

      Jotenkin sellainen mielikuva että "psykiatriassa" ehkä toimisi eräiden elämänhalunsa menettäneiden kohdalla sellainen terapia missä asiakas vietäisiin valvotusti lähelle kuolemaa (ja sitten tulisi pelastus) ?

      • Anonyymi

        Shokkihoito monesti auttaa viisastumaan joksikin aikaa.


    • Anonyymi

      "Ei lähdetä, pojat, seisotaan vielä. Kuolemaa pahempaa ne ei voi tarjota ja sen kanssa kyllä pärjää."

      • Anonyymi

        sen kanssa voi moni pärjätä ja moni on.

        katotaan niiden päitä jotka sen kanssa elävät.

        ei oo hirveen terve tuo naapurimaakaan.


    • Anonyymi

      Kannattaa irroittaa ajatukset/uskomus pois virallisista uskonnoista, koska nämä maan päälliset eri uskonnot on luotu aikoinaan vain kansan pelotteeksi, joilla hallitaan kansaa.

      En tarkoita ateismia, kannattaa mieluummin uskoa puhtaaseen henkisyyteen, core versio maan päällisistä uskonnoista, se ydin jota nämä feikkiuskonnot jäljittelee ja ovat lisänneet pelon elementiksi). Puhdas henkisyys ei tuomitse, koska olet täällä oppimassa asioita. Tällä tavoin olen päässyt pois kuoleman pelosta, kuolemaa ei ole, pikemminkin tämä elämä tässä on "kuollutta".

      En myöskään pelkää koronaa, mieli on täysin rauhallinen, en käytä maskia, en tarvi rokotetta. Koska sitten kun kuolen, oppi täällä on silloin tullut päätökseen ja on aika siirtyä eteenpäin. Voin kuolla vaikka ensi viikolla tai 50 vuoden päästä, ihan sama :)

    • Anonyymi

      Kunhan eläisi ensi elokuuhun asti kun saa veronpalautukset. Kävisin ulkona syömässä ja hierojalla. Sitten voisikin jo poistua täältä.

    • Anonyymi

      Kuolema ja kuoleminen ovat kaksi eri asiaa. Kuoleminen voi mietityttääkin. Toivottavasti lähtö ei olisi kivulias ja pitkittynyt. Kuolema ei pelota. Ei ole mitään näyttöä siitä, että kuoleman jälkeen tapahtuisi mitään muuta kuin tietoisuuden katoaminen ja ruumiin hajoaminen. Näin ollen kuolleen olisi mahdoton edes ymmärtää olevansa kuollut, koska tietoisuutta ei ole. Ei minua ahdista vuosi 1732, koska samalla tavalla minua ei silloinkaan ollut olemassa.

      • Anonyymi

        No sä et sitten koskaa ajattele, että jatkuuko elämä kuoleman jälkeen tai missä olet ollut ennen kuolemaa.
        Tuskinpa ihminen miettisi, että mitä on kuoleman jälkeen, jos kuoleman jälkeen mitään ei olisi, vaan eläisi, kuin eläimet, jotka eivät mieti, että mitä kuoleman jälkeen on.
        Mitähän järkeä sitten on siinä, että tänne synnytään, jos kerran kuoleman jälkeen ei mitään olisi, miksi tänne sitten pitäisi syntyä hetken aikaa tietoisuuteen, jos se kerran katoaa.
        Eikö parempi olisi olla syntymättä ollenkaan, niin ei tulisi tietoiseksi tästä tietoisuudesta, joka elämää on hetken verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sä et sitten koskaa ajattele, että jatkuuko elämä kuoleman jälkeen tai missä olet ollut ennen kuolemaa.
        Tuskinpa ihminen miettisi, että mitä on kuoleman jälkeen, jos kuoleman jälkeen mitään ei olisi, vaan eläisi, kuin eläimet, jotka eivät mieti, että mitä kuoleman jälkeen on.
        Mitähän järkeä sitten on siinä, että tänne synnytään, jos kerran kuoleman jälkeen ei mitään olisi, miksi tänne sitten pitäisi syntyä hetken aikaa tietoisuuteen, jos se kerran katoaa.
        Eikö parempi olisi olla syntymättä ollenkaan, niin ei tulisi tietoiseksi tästä tietoisuudesta, joka elämää on hetken verran.

        "No sä et sitten koskaa ajattele, että jatkuuko elämä kuoleman jälkeen tai missä olet ollut ennen kuolemaa."

        En tiedä, mistä vedit tällaisen johtopäätöksen. Se, että asiasta ei ole näyttöä, ei sulje pois sitä, ettenkö olisi asiaa miettinyt.

        "Tuskinpa ihminen miettisi, että mitä on kuoleman jälkeen, jos kuoleman jälkeen mitään ei olisi, vaan eläisi, kuin eläimet, jotka eivät mieti, että mitä kuoleman jälkeen on."

        Se, että ihminen on kykenevä pohtimaan konseptia kuoleman jälkeisestä elämästä/tilasta, ei ole todiste siitä, että se olisi totta. Eläinten ajatuksista emme tiedä, koska meillä ei ole metodia lukea niitä.

        "Mitähän järkeä sitten on siinä, että tänne synnytään, jos kerran kuoleman jälkeen ei mitään olisi, miksi tänne sitten pitäisi syntyä hetken aikaa tietoisuuteen, jos se kerran katoaa."

        Maailmankaikkeus ei ole meille mitään velkaa - kuten antamaan tyydyttäviä selityksiä asioille ja lupauksia kuoleman jälkeisestä suuresta palkinnosta. Kaikki elämässä on väliaikaista. Minä pystyn nauttimaan elämästä siitäkin huolimatta, että tiedän sen päättyvän joskus enkä usko kuolemani jälkeen nauttivani isoa kakkupalaa paratiisissa. Olen tietenkin pahoillani, jos et pysty samaan, vaan vaadit ylimaallista palkintoa, jotta näkisit järkeä elämässä.

        "Eikö parempi olisi olla syntymättä ollenkaan, niin ei tulisi tietoiseksi tästä tietoisuudesta, joka elämää on hetken verran."

        Ei minusta. Elämä on hienoa. Vielä ainutlaatuisempaa siitä tekee sen, että se on väliaikaista. Nauti siitä nyt kun voit. Minä en näe elämää jonkinlaisena alkupalana tai kynnysmattona, johon voi pyyhkiä jalkansa, koska varsinainen pääateria tulee vasta kuoleman jälkeen. Toiveajattelua.


    • Anonyymi

      Hei ! Miksi ihmisen pitäisi ajatella jopa Kuolemaansakkin... miksi ?? Ite olen 65v ja terve ja kylässä käy 36v neito ja on 2-3 yötä ja saan sitä mitä mies tarvii.. ja neito saa sitä mitä tarvii...näin pysyy kunnossa KOKO vartalokin ja elämä on MUKAVAA !!!! Taas tänään illalla !!!!!

      • Anonyymi

        Tapat vielä ittes tollasten nuorikkojen kanssa hurjastellessa!

        ... toisaalta!? Vois sitä paskemminkin lähteä? :P :D


      • Anonyymi

        Paljonko pitää maksaa neitokaiselle, että pystyy oksentamatta vehtaamaan 65 vuotiaan raadon kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko pitää maksaa neitokaiselle, että pystyy oksentamatta vehtaamaan 65 vuotiaan raadon kanssa?

        Ruusupuska ystävänpäivänä, kaulakoru synttäriks ja joulahjaks konvehtirasia uus kännykkä.

        Eli suht samat lunnaat kuin muillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruusupuska ystävänpäivänä, kaulakoru synttäriks ja joulahjaks konvehtirasia uus kännykkä.

        Eli suht samat lunnaat kuin muillekin.

        Eikä tietenkään kärky sun rahojas ja omaisuuttas, kun heität lusikan nurkkaan...? Oottaa vaan innolla, että pääsee sun omaishoitajaks...


      • Anonyymi

        Mistä lähtien 36 vuotias on "neito"? Lähempänä kuolemaahan tuossakin iässä alkaa jo olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lähtien 36 vuotias on "neito"? Lähempänä kuolemaahan tuossakin iässä alkaa jo olla

        65 vuotiaan mielestä 36 vuotias on vielä neito. Sehän vois olla ton 65 vuotiaan lapsi, jolla on jo omiakin lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65 vuotiaan mielestä 36 vuotias on vielä neito. Sehän vois olla ton 65 vuotiaan lapsi, jolla on jo omiakin lapsia.

        Tulihan taas niitä kateellisia Suomalaisia esiin... jos jollain on vähänkään paremmin asiat kuin "naapurilla" niin haletaan kateudesta !!! Kadehtikaa vaikka mitenpaljon vaan mutta jotkut saa jotain ja toiset vaan on kateellisia.. hoitakaapas omat asianne koittaa paremmin. Aina sitä Vanhaa saa mutta kuka SAA nuorta.....kuka ????? Kaikilla ei ole lapsia eikä ??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tietenkään kärky sun rahojas ja omaisuuttas, kun heität lusikan nurkkaan...? Oottaa vaan innolla, että pääsee sun omaishoitajaks...

        Omaishoitajaksi 😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulihan taas niitä kateellisia Suomalaisia esiin... jos jollain on vähänkään paremmin asiat kuin "naapurilla" niin haletaan kateudesta !!! Kadehtikaa vaikka mitenpaljon vaan mutta jotkut saa jotain ja toiset vaan on kateellisia.. hoitakaapas omat asianne koittaa paremmin. Aina sitä Vanhaa saa mutta kuka SAA nuorta.....kuka ????? Kaikilla ei ole lapsia eikä ??????

        Däni saa nuorta sen takia, kun on niin karismaattinen, komea ja varsinkin syvällinen ja henkevä ihminen.


      • Aika ällö kirjoitus. Olet valmis jonnekin ja ota morsius mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Däni saa nuorta sen takia, kun on niin karismaattinen, komea ja varsinkin syvällinen ja henkevä ihminen.

        Sillä on rahaa, ja vaikutusvaltaa, hänen kauttaan pääsee julkisuuteen .


    • Anonyymi

      Olen miettinyt ja ymmärtänyt jo nuoresta, että joskus tämä päättyy! Vanhemmilla oli paljon sisaruksia, isot suvut ja jo lapsena oli yhtenään hautajaisia. Setiä, tätejä, serkkuja haudattiin.

      Menetin puolisoni nelikymppisenä ja molemmat vanhempani jo kymmeniä vuosia sitten. Pari ystävääni on tehnyt itsemurhan, kymmenet menehtyneet sairauksiin ja tapaturmissa.

      Itseä ei kuolema pelota yhtään. Olen testamentannut ruumiini lääketieteen käyttöön, siis opiskelijoiden harjoitteluun ja tuhkalle saa läheiset tehdä mitä huvittaa.

      Ajattelen niin, että kun kuolen, palaan sinne, missä olin ennen kuin synnyin! Ei se sen kummempaa ole.

      • Anonyymi

        Tämä on hyvä kommentti. - Nm. Kiitos


      • Anonyymi

        Tämä liharoppa rapistuu ja muuttuu kelvottomaksi, ja kuolee, mutta elämän henki ei kuole. Jättää vain liharuumiin, ja jatkaa olemassoloaa, ja ilman maallisia vaivoja. ja tiedostaa kirkkaasti aivan kaiken. Siitä on todisteita vaikka kuinka paljon. Jeesushan sanoi, että " Joka uskoo minuun, elää vaikka olisi kuollut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä liharoppa rapistuu ja muuttuu kelvottomaksi, ja kuolee, mutta elämän henki ei kuole. Jättää vain liharuumiin, ja jatkaa olemassoloaa, ja ilman maallisia vaivoja. ja tiedostaa kirkkaasti aivan kaiken. Siitä on todisteita vaikka kuinka paljon. Jeesushan sanoi, että " Joka uskoo minuun, elää vaikka olisi kuollut".

        Ilman aivoja on vaikea tiedostaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman aivoja on vaikea tiedostaa mitään.

        😀😆😂


    • Anonyymi

      En ainakaan pelkää sitä, se tuntuu samantekevältä. Kuolee sitä kaikki kumminkin jossain vaiheessa

    • Anonyymi

      Jouduin reilu vuosi sitten vakavaan onnettomuuteen, mun vammojen kaltaisia saaneista puolet menehtyy. Kyllähän siinä tuli oman elämän rajallisuus mietittyä, sairaalan pedillä maatessa. Siitä noin puoli vuotta äitini kuoli vakavan sairauden murtamana. Kyllä tuli mieleen, että kaikkihan me ollaan käymässä täällä vain. Omassa kuolemassa eniten huolettaisi nuorten aikuistuneiden lasten tilanne, tuntuu että omassa elämässä mitään tärkeää ei jäisi kesken tai kokematta.

    • Anonyymi

      Ei minua kuolema niinkään pelota, vaan huolettaa se mitä tapahtuu hiukan sitä ennen. Onko kovia kipuja, missä olen sillä hetkellä, joudunko odottamaan loppua yksin, ym.
      Eniten pelkään sitä, että yksin asuvana joudun odottamaan kuolemaa tajuissani esim. aivoinfarktin saatuani.

    • Anonyymi

      Unohda jeesus . Mytolögiaan kuuluvat uskomukset vai mutkistavat realistiset tapahtumat . Kuolema on luonnollista jolloin poistumme elävien kirjoista . Kuitenkin elämä maapallolla jatkuu eikä sinua kohta muista kukaan . Saat siis olla rauhassa .

      • Anonyymi

        Olet joko henkisen pimeyden varjo, tai täysin tietämätön elämän jatkuvuuden tosiasioista.
        Yksikään tosiasioista perilläoleva ei kehota toista unohtamaan Jeesusta Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet joko henkisen pimeyden varjo, tai täysin tietämätön elämän jatkuvuuden tosiasioista.
        Yksikään tosiasioista perilläoleva ei kehota toista unohtamaan Jeesusta Kristusta.

        Aamen🙏🏼
        Todella ei kehoita unohtamaan vaan kehottaa tutustumaan ja luomaan oman henkilökohtaisen suhteen Yeshuan kautta Jumalaan. Yeshua on tie totuus ja elämä ja yksin hänen kautta löytyy elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet joko henkisen pimeyden varjo, tai täysin tietämätön elämän jatkuvuuden tosiasioista.
        Yksikään tosiasioista perilläoleva ei kehota toista unohtamaan Jeesusta Kristusta.

        Kukaan ei "tiedä" elämän jatkuvuuden "tosiasioista". Jos muka tiedät, niin TODISTEET pöytään!


    • Anonyymi

      Kuolemaa on tullut ajateltua jo 20 vuoden verran ja ikää on 50v.
      Joka päivä tulee kuolemaa ajateltua, niin että ihan turhaa tässä mitään yrittää, kun kuolema kuitenkin tulee ja kaikki raataminen on ihan turhaa, varsikin rahan kasaaminen, ei rahaa täältä mukaan saa, kun kuolema koittaa.

      • Anonyymi

        Tyypit, jotka elävät, tekevät ja toimivat niin kuin kuolemaa ei olisi olemassakaan, ovat onnellisimpia ihmisiä. He keskittyvät oikeaan ja olennaiseen elämässä. - Nm. S-tanan surullinen kohtalo sulla


    • Anonyymi

      En ajattele omaa kuolemaa koska elän ja en tykkää ajatella kuolemaa eläminen on kivempaa ja en todellakaan 39 vuotiaana vielä mitää kuolemaa ajattele monta vuotta elämää vielä edessä

      • Anonyymi

        Et ole siis ikinä kuullut, että nuoriakin kuolee ja jopa lapsia. - Nm. Ei välttämättä


      • Anonyymi

        Mistä sen tiedät? Vaikka kuolisit yöllä nukkuessasi? Ei meistä kukaan tiedä montako hetkeä jäljellä on. On ihana ehkä ajatella että elän 98 vuotiaaksi ja että ei mun tarvii ajatella kuolemaa mutta yksin Jumala sen tietää milloin on sun aika täältä lähteä. Suosittelen lukemaan raamattua ja pyytämään omaa elävää suhdetta Yeshuan kautta Luojaasi niin on se kuoleminen tästä ajasta seuraavan sitten parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen tiedät? Vaikka kuolisit yöllä nukkuessasi? Ei meistä kukaan tiedä montako hetkeä jäljellä on. On ihana ehkä ajatella että elän 98 vuotiaaksi ja että ei mun tarvii ajatella kuolemaa mutta yksin Jumala sen tietää milloin on sun aika täältä lähteä. Suosittelen lukemaan raamattua ja pyytämään omaa elävää suhdetta Yeshuan kautta Luojaasi niin on se kuoleminen tästä ajasta seuraavan sitten parempi.

        Ärsyttää nää jeesustelut


      • Anonyymi

        Kunnes iskee vakava sairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen tiedät? Vaikka kuolisit yöllä nukkuessasi? Ei meistä kukaan tiedä montako hetkeä jäljellä on. On ihana ehkä ajatella että elän 98 vuotiaaksi ja että ei mun tarvii ajatella kuolemaa mutta yksin Jumala sen tietää milloin on sun aika täältä lähteä. Suosittelen lukemaan raamattua ja pyytämään omaa elävää suhdetta Yeshuan kautta Luojaasi niin on se kuoleminen tästä ajasta seuraavan sitten parempi.

        Mä en usko satuihin


    • Anonyymi

      Sairauteni vuoksi olen ollut lukemattomia kertoja lähellä kuolemaa joko itseni aiheuttamana tai itsestäni riippumattomien syiden vuoksi. Kun en ole vieläkään kuollut, olen ajatellut, että minunkin elämälläni on jokin tarkoitus. Iso kiitos myös lääkityksen. Kannustaisin mielenterveysongelmista kärsiviä hakemaan ajoissa apua, jota itse en osannut hakea ajoissa.

      • Anonyymi

        Tässäkin on tarkoitusta, jonka laajuutta et saa tietää:
        kannustat kanssakulkijaa avun piiriin.


    • Anonyymi

      Kuolema on minulle ahdistava asia. Ajaudun usein miettimään sitä, mitä on kun ei tiedä enää mistään mitään että on vain lakannut olemasta. Usein erilaiset oireet myös tuovat kuoleman heti mieleen. Kun avaan säilykepurkkia mieleeni tulee kuolema botulismiin. Kun kuorin appelsiinia mieleeni saattaa tulla ajatuksia että mitä jos joku jossain etelänmaassa on saanut päähänsä ruiskuttaa myrkkyä appelsiiniin, jonka juuri minä aion juuri syödä. Kun lähden ohittamaan toista autoa mieleeni saattaa tulla autonromut joissa on ruumis sisällä. Kun vähänkin tunnen yskänärsytystä saatan ajatella keuhkoveritulppaa ja nyt myös koronaa. Testaan usein hajuaistianikin. Lähes jatkuvasti kuolema tulee mieleen korostuneesti tavalla tai toisella. Eihän se ihme ole että ahdistaa. Uskon jonkunlaiseen korkeampaan voimaan, mutta ei se pelkoani vähennä.

      • Anonyymi

        Tolle on ihan oma nimensäkin: Nekrofobia!


      • Anonyymi

        Sellaisiin pelkotiloihin on vain yksi ainoa todellinen apu olemassa. Ratkaisu on sinun valtaan annettu. Jos sinulla on jotai tekemistä ennustuskorttien ja vastaavien temppujen kanssa, polta ne kaikki, äläkä jätä pienintäkään muistoakaan niistä.
        Mene uudesti syntyneiden uskovien luo, ja kerro asiasi heille, ja pyydä heitä rukoilemaan sinun syntisi anteeksi, ja pyydä Jeesusta Kristusta pelastajaksesi. Tulet huomaamaan, että pelkosi häviää, ja kiitä Herraa, sillä Hän sen tekee. Ota selvää aidoista uskovista, äläkä mene epäRaamatullisten kööreihin. Sinun olisi hyvä jäädä pitämään uskovien kanssa yhteyttä, sillä pelkotiloja aiheuttaneet voimat tulevat taatusti aiheuttamaan ongelmia, mutta sinuun ne eivät muuten pysty koskemaan, kun olet Jeesuksen veren suojassa ja turvassa.


      • Anonyymi

        Tutustu rakastavaan Isään Jumalaan niin poistuu tuo pelko.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä tulee ajateltua tämän tästäkin. Nyt varsinkin, kun on käynnissä salakavala geeniterapia ja kansanmurha injektioilla. Yhä enemmän puhutaan myös mikrosirutuksesta, johon osallistuminen on sielun hintaista. Raamatun mukaan pelastuminen ei ole enää mahdollista, jos ottaa pedon merkin. Kyseinen merkki viittaa kiistattomasti mikrosiruun, jonka avulla ihmistä voidaan kontrolloida ja säädellä miten tahdotaan. Uskovan etenkään ei tule sitä ottaa, mutta ei toki kenenkään muunkaan.

      Rohkaisen sinua, joka pelkäät, katsomaan Kristukseen, sillä hän kuoli sinun edestäsi. Sinulle kuolema tarkoittaa vain siirtymistä "parempiin majoihin", kun vaan uskot Jumalan oman todistuksen Pojastaan. Uskot siis Jumalaa, sen mitä Hän on sanonut. Sinun ei siis tarvitse kaivaa uskoa syntisestä itsestäsi.

      • Anonyymi

        Olen nähnyt pedon, itse Saatanan, ja voin sanoa, että hän oli Herra! Sitä edelsi, että minä näin mustia, isoja lepakkomaisia olentoja ilmestyvän seinistäni, tauluistani. Ja minä näin kasvottomia ihmishahmoja, jotka kävelivät ympäri huonetta ja katosivat seinään. Ja minä näin verhojen heiluvan ja minä näin vaatteistani ilmestyvän ihmismäisiä olentoja.

        Ja minä näin ulkona, että iso hiekkakasa , jolla oli silmät, siirsi keräyspaperilaatikkoa rajaten maailmaa. Ja minä näin taivaan mustempana kuin musta, tähdetön, kuuton. Ja minä näin vedenpaisumuksen, ihmisten kuolevan, maailmanlopun. Ja vain minä, Saatanan oma, olin tuleva hallitsemaan maailmaa maailmanlopun jälkeen.

        Ja minä koin, että hallitsen maailman ilmansuuntia kotonani. Ja minä koin, että voin taikoa musiikkia taivaalle. Ja minä koin, että kuulen naapureiden äänet ja voin hallita niitä. Ja minä koin, että voin siirtää autoja ajatusten voimalla.Ja minä koin koko kehossani räjähtävän voiman, joka voisi repiä lepositeet, jotka itseäni ymmärtämättömät olennot, jotka hoitajiksi itseään kutsuivat, asensivat ranteisiini. Ja minä koin räjähtävän, pistävän tunteen perseessäni. Ja minä koin, että hetken päästä en kokenut mitään.

        Herätessäni minä tunsin, että olen suljetussa tilassa. Herätessäni minä tunsin, että hallitsen vain tätä suljettua tilaa. Herätessäni minä tunsin, etten hallitse enää mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt pedon, itse Saatanan, ja voin sanoa, että hän oli Herra! Sitä edelsi, että minä näin mustia, isoja lepakkomaisia olentoja ilmestyvän seinistäni, tauluistani. Ja minä näin kasvottomia ihmishahmoja, jotka kävelivät ympäri huonetta ja katosivat seinään. Ja minä näin verhojen heiluvan ja minä näin vaatteistani ilmestyvän ihmismäisiä olentoja.

        Ja minä näin ulkona, että iso hiekkakasa , jolla oli silmät, siirsi keräyspaperilaatikkoa rajaten maailmaa. Ja minä näin taivaan mustempana kuin musta, tähdetön, kuuton. Ja minä näin vedenpaisumuksen, ihmisten kuolevan, maailmanlopun. Ja vain minä, Saatanan oma, olin tuleva hallitsemaan maailmaa maailmanlopun jälkeen.

        Ja minä koin, että hallitsen maailman ilmansuuntia kotonani. Ja minä koin, että voin taikoa musiikkia taivaalle. Ja minä koin, että kuulen naapureiden äänet ja voin hallita niitä. Ja minä koin, että voin siirtää autoja ajatusten voimalla.Ja minä koin koko kehossani räjähtävän voiman, joka voisi repiä lepositeet, jotka itseäni ymmärtämättömät olennot, jotka hoitajiksi itseään kutsuivat, asensivat ranteisiini. Ja minä koin räjähtävän, pistävän tunteen perseessäni. Ja minä koin, että hetken päästä en kokenut mitään.

        Herätessäni minä tunsin, että olen suljetussa tilassa. Herätessäni minä tunsin, että hallitsen vain tätä suljettua tilaa. Herätessäni minä tunsin, etten hallitse enää mitään.

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt pedon, itse Saatanan, ja voin sanoa, että hän oli Herra! Sitä edelsi, että minä näin mustia, isoja lepakkomaisia olentoja ilmestyvän seinistäni, tauluistani. Ja minä näin kasvottomia ihmishahmoja, jotka kävelivät ympäri huonetta ja katosivat seinään. Ja minä näin verhojen heiluvan ja minä näin vaatteistani ilmestyvän ihmismäisiä olentoja.

        Ja minä näin ulkona, että iso hiekkakasa , jolla oli silmät, siirsi keräyspaperilaatikkoa rajaten maailmaa. Ja minä näin taivaan mustempana kuin musta, tähdetön, kuuton. Ja minä näin vedenpaisumuksen, ihmisten kuolevan, maailmanlopun. Ja vain minä, Saatanan oma, olin tuleva hallitsemaan maailmaa maailmanlopun jälkeen.

        Ja minä koin, että hallitsen maailman ilmansuuntia kotonani. Ja minä koin, että voin taikoa musiikkia taivaalle. Ja minä koin, että kuulen naapureiden äänet ja voin hallita niitä. Ja minä koin, että voin siirtää autoja ajatusten voimalla.Ja minä koin koko kehossani räjähtävän voiman, joka voisi repiä lepositeet, jotka itseäni ymmärtämättömät olennot, jotka hoitajiksi itseään kutsuivat, asensivat ranteisiini. Ja minä koin räjähtävän, pistävän tunteen perseessäni. Ja minä koin, että hetken päästä en kokenut mitään.

        Herätessäni minä tunsin, että olen suljetussa tilassa. Herätessäni minä tunsin, että hallitsen vain tätä suljettua tilaa. Herätessäni minä tunsin, etten hallitse enää mitään.

        Kova koulu on ollut sulla. Täältä halaukset!


    • Anonyymi

      Entä jos itse kuolema ei pelotakaan eniten ihmisiä, koska sen jälkeen ei tunneta kipua, vaan mitä on sitä ennen. Ihmiset eivät halua ainakaan hoitolaitoksen päiväohjelmaa vanhana vuosikausia, vaan omat aikataulut, yksityisyyttä, toiveet ja harrasteet. Voiko maailmasta tehdä paremman paikan?

    • Anonyymi

      Itse kyllä mietin kuolemaa aivan muista syistä kuin siksi, että tunnetut(kin) ihmiset kuolevat. - Nm. Eivät ihmistä kummempia

    • Anonyymi

      Ihmiset uskovat sattumiin ja miljardeihin vuosiin mutta eivät muutamaa tuhatta vuotta kirjoitettuun sanaan joka enempi ja enempi mitä enempi lukee , niin huomaa sen olevan totta.
      Ja ajat ovat kuin noan ajat, ihmiset ei usko ja Sodoman synnit tulevat enempi ja enempi näkyviin. Ajatelkaa ja tutkikaa, vihollinen se on joka Jumalan työt kateudessaa tahtoo tyhjäksi tehdä kun ei sois yhdenkään ihmisen olevan onnellisempi häntä.
      Maailma on paha koska ihminen lankesi perkeleen kuvaan mutta ei hätää, rakkaus voitti oikeuden ja vaimon siemen luvattiin joka polki käärmeen pään.

      • Anonyymi

        Tyrannosaurus Rex oli paha dinosaurus. Muuhun en uskokaan. Paitsi tietenkin Tappajahai 1975. En mene ikinä uimaan.;)


    • Anonyymi

      Minä ajattelen usein krapulassa että kyllä nyt henki lähtee ja mitä enemmän tulee ikää sen kovempia ovat krapulat ja sen myötä ajatukset omasta kuolemasta.

      • Anonyymi

        No tohon auttaa: Klamydia - Tango delirium!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tohon auttaa: Klamydia - Tango delirium!

        Ehkä paras kommentti! :D


    • Anonyymi

      Huono käännös japanista:

      Valtamereksi muuttuen
      Ikävöikö joen vedet
      Omia rantoja.

      • Anonyymi

        Suurkiitokset tästä! Ilman rakkautta ja kuolemaa ei kai olisi taiteitakaan.


    • Anonyymi

      Vittumainen homma,kun Jeesus tapettiin. Ihan mukava mies se oli varmaan. Minä en aio kuolla.

    • Anonyymi

      Niin on ihminen kuin ruoho, eikä häntä enää muisteta. Paitsi diivailijat.

    • Anonyymi

      No täytyy sanoa, että kyllä. Ikää on vähän yli 50 v ja olen tullut kiusallisen tietoiseksi siitä että elämän lakipiste on saavutettu ja edessä on väistämätön rappeutuminen ja lopulta kuolema.

      • Anonyymi

        Ei piiitkään aikaan, jos huolehdit itsestäsi. - Nm. Hyvin


    • Anonyymi

      Olen, voivat soittaa Con te partiro , ja Braveheart theme with bagpipes :D

      Per-kel

    • Anonyymi

      On tullut ajateltua kuolemaa vähän liiankin usein. Lapsena sitä vaan ajatteli, että jossain on taivas missä on jeesus ja jumala. Onneksi itsellä leikkaukset ja hyvä terveydenhuolto ei ole vielä ajanut kuoleman porteille nuorella iällä. Toivottavasti terveydenhuolto ja terveydentila antaa vielä useita kymmeniä vuosia aikaa tallata täällä pallolla.

    • Anonyymi

      Ei pelota kun kuolema tulee oman käden kautta itse valittuna hetkenä.
      Ikävä että tätä paskaa on tullut kestettyä tähänkin asti.
      Kun mitään ei ole niin mitään ei menetä, ei tämä elämä ole sen arvoista.
      Voitte rauhassa ilmiantaa mille viranomaiselle vaan olen ennenkin heidän kanssa otellut ja aina voittanut.🙃😉

      • Anonyymi

        Yleensä ei ole enään siinä kunnossa että pystyy itsensä lopettamaan :-(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ei ole enään siinä kunnossa että pystyy itsensä lopettamaan :-(

        Jäi vähän puutteelliseksi tuo kirjoitus,
        Terveenä täytyy järjestää itse oma kuolema valitulla tavalla.
        Itse menen maksimissaan viimeisiä vuosia,
        Elämä täytyy päättyä ennen 50 vuotta, se vaan On periaate kysymys ja päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi vähän puutteelliseksi tuo kirjoitus,
        Terveenä täytyy järjestää itse oma kuolema valitulla tavalla.
        Itse menen maksimissaan viimeisiä vuosia,
        Elämä täytyy päättyä ennen 50 vuotta, se vaan On periaate kysymys ja päätös.

        Oletko yksineläjä ?


    • Anonyymi

      On ihan hyvä ajatella, että joskus kuolee itse. Vaikka se olisi hankala ajatus. Elämämme aikana meidän tulee vastata Jumalan kutsuun. Hän on varannut meille ihanan taivaan iankaikkisuuskodiksi. Sinne ei silti ketään pakolla viedä. Toinen vaihtoehto on iankaikkinen ero Jumalasta, tietoinen yksinäisyys ja kärsimys, missa on turha enää katua. Puhu Jeesukselle! Pyydän anteeksi syntisi ja toivota Hänet tervetulleeksi elämääsi. Tulet huomaamaan, että Hän vastaa sinulle. Etsi elävä seurakuntayhteys, missä pääset kasvamaan ja tutustu Raamattuun, Jumalan Sanaan. Olemme kaikki iankaikkisuusolentoja. Kannattaa miettiä elämän tosiasiat ajoissa.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu🙏🏼


    • Anonyymi

      On ajateltava. Jeesus kuitenkin tietää paremmin sen milloin ei enää keneltäkään pois. https://youtu.be/NyAApyH6cL4
      Luulen, että silloin kun rahat pannaan avaruuteen. Se riittää aika mainiosti, muttei vähennä vihaa. Oon ihan hauska ihmisenä toisaalta🙄

    • Anonyymi

      Täällä on nyt paljon näitä MYRKKYMURHAAJIA.
      Se muuten on yksi lpr:n naispoliisi ... joka Nikulan myrkytti:)
      Kovia tätejä nuo poliisittaret murhaamaan, jotain tekemistä Mossadin kanssa?

    • Anonyymi

      -Vie sotaoikeuteen, mutta muista, että mie en lähe koiran lailla. Siinä lähtee sit muutama muukin.

    • Anonyymi

      Ei se pelota.Luonnollinen asiahan se on.Pelastuin 15 vuotiaana varmalta hukkumiselta kun pelastusenkelini minut pelasti. Olen aina uskonut ja uskoni on vain vahvistunut.Oma kuolema ei pelota,mutta pelottaa niiden puolesta jolla uskoa ei ole.Kyllä elämä olisi lohduton reissu ilman tietoa tuonpuoleiseta ja varsinkin silloin jos olisi synnintekijä. Elämä on ihanaa jaa kiitän joka päivä Herraa elämästäni.On hyvä olla kun tietää ja voi luottaa. Toivon kaikille hyvää elämää ja valaistumista.Kittos Herrani taas yhdestä ihanasta päivästä

      • Anonyymi

        agnostikko sanoo -> :)


      • Anonyymi

        Hienoa, että täältä löytyy yksi synnitönkin...


      • Anonyymi

        Minä olen synnintekijä, armahdettu sellainen.


    • Anonyymi

      Joo. Tänään mietin että jos menisin kelan kirjoittajan luokse ja ampuisin itseäni päähän hänen nähden sen jälkeen kun olen sanonut että tämä oli hänen oma vika.....
      jonka jälkeen mietin että ei se ole. systeemi on taas pettänyt vain minut.
      mutta eipä siinä... ei ole ensimmäinen kerta.

    • Anonyymi

      Kuolemassa ei ole muuta kuin sähköinen aivotoiminta lakkaa ja sen seurauksena kaikki muukin kehossa. Se vaan sammuu ja thats it.
      Mihinkään taivaisiin tai helvetteihin ei kukaan lentele,ruumis alkaa vaan hajota ja dekompostoituu olemattomaksi niin kuin lopulta kaikki muukin maailmankaikkeudessa.

      Evoluutio alkoi joskus ja joku aika se kohtaa myös loppunsa tässä maailmankaikkeudessa ,mutta muuallakin voi olla omia maailmankaikkeuksia samoilla ominaisuuksilla. Päättymätön tarina.

      Turha pelätä,yritä vaan elää niin onnellisena ja terveenä oma elämäsi kuin pystyt ja se on todellakin siinä,voit myös sanoa tai ajatella lopussa että nyt on hyvä päivä kuolla,bye,bye,te muut jääkää jatkamaan elintaisteluanne,onnee.

      • Anonyymi

        Niin, energia ei häviä, muuttaa vaan muotoaan. Tämä tieto luo monenlaisia ajatuskuvioita.


    • Anonyymi

      Olen ajatellut mediatalon edustajien kuolemaa. Se olisi hyvä asia.

    • Anonyymi

      En usko Jumalaan. Uskon, että suuria ihmismassoja on aina ohjailtu ja huijattu uskomisiin, ei faktoihin, liittyvillä jutuilla. En usko että ihminen kuolee. Tiedän, että niin jokaiselle meistä tapahtuu. Jokainen saa puolestani uskoa mitä haluaa. Minua ei haittaa, että toiset saavat mielenrauhaa ja helpostusta, kun uskovat. Se on pekästään hyvä asia. Oma suhtautmiseni kuolemaan on tiedostava, että se on pakollinen osa elämää.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu


    • Anonyymi

      Miksi elän?
      Miksi me eletään?
      Miksi me kuollaan?
      Keitä me olemme ?
      Missä me olemme?
      Mikä on Avaruus ?
      Miksi on planeettoja ? Aurinko? Miljardeja tähtiä avaruudessa?
      Onko tämä kaikki oikeasti sattumaa? Päivä muuttuu yöksi ja yö päiväksi ja näin miljoonien ja ehkä miljardien vuosien ajan. Ihminen kuolee ja toinen syntyy!!! Mieti Miksi ? Toki kaikkiin näihin on helppo vastata jos itse keksii vastaukset tai kuuntelee mitä toinen samanlainen ihminen kuin sinä on keksinyt. Voi myös helposti vastata, että olen ihminen, elän maapallolla jne. Sen me tiedämme kaikki, mutta jos mietit asiaa vähän syvemmin niin kaikki ei ole niin kuin ajattelet eikä välttämättä kaikkiin löydy niin helposti vastauksia.


      Minulla ei ole vastauksia kaikkiin kysymyksiin, mutta uskon koko sydämellä, että elämä ei ole noin vaan jostain tyhjästä syntynyt ilman mitään tarkoitusta. Uskon, että kuoleman jälkeen meitä odottaa toinen ikuinen elämä jossa on paratiisi sekä helvetti. Maapallon elämä on meille kaikille testi jonka jokainen käymme läpi ja tämän testin perusteella ansaitsemme ikuisen elämän joko paratiisissa tai helvetissä. Minä olen muslimi uskontoni on Islam ja uskon jumalaan.
      Haluan sanoa jokaiselle ateistille ja muutenkin kaikille ihmisille, että miettikää elämää ja kysykää itseltänne "Miksi" Miten" Kuka" ja etsikää niihin vastaukset lukemalla Uskontoja. Keskustelkaa Ihmisten kanssa jotka voivat oikeasti kertoa uskonnosta ja perustella järkevästi sen mistä puhuvat. Uskokaa, että kaikki tämä ei ole turha eikä todellakaan vitsin asia. Todellakin suosittelen kiinnostua nyt, koska kuolen jälkeen olet jo myöhässä.
      Tämä on mielipiteeni ja sen tässä halusin julkaista toivon, että osataan käyttäytyä kuin aikuiset ja jätetään loukkaavat kommentit pois. Toivon kaikkea hyvää jokaiselle. kiitos kun luit loppuun :)

      • Anonyymi

        Maapallon elämä on meille kaikille testi jonka jokainen käymme läpi ja tämän testin perusteella ansaitsemme ikuisen elämän joko paratiisissa tai helvetissä...........
        Vai niin ansaitsette, oliko ryövärillä ristin puussa ansioita?
        Taidat olla yksi fariseus rukouksinesi.


      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta kirjoituksesta. Uskon vilpittömästi, että sinulla on annettu tie, jota kulkea. Minun tieni on toinen, minulle tehty. Kunnioittakaamme toisiamme.


    • Anonyymi

      Ajattelen omaa kuolemaa jos joudun ottamaan koronarokotteen...

    • Anonyymi

      Pahat jää porskuttamaan, kun hyvikset väsyy tai ne eliminoidaan.
      Varsinkin narsistit, toisten elämää vihaavat, omaa kuolemaa pelkäävät.

      Suomen talous romahtaa ja EU elvytyspaketit ovat edelleen koronalla tai ilman pelkkää pilkkaa ja petosta.

      Katsokaa olli rehnin naamaa
      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9b471559-5595-45c5-b112-508e5fe78151
      EU, miten laiton diili ja äijä puksuttaa.

      Elämä on pyhä, moniko kunnioittaa toisen elämää? Globalistin mielestä tässä kohtaa alkaa suomalaisten teloitus, jotta jollain muulla on elintilaa, lebenreich.

      Suomalainen ajattelee tässä kohtaa oman maansa ja kotinsa säilyyttämistä. Niin, mitä vikaa omien läheisten huolehtimisessa?

      Saksa, tuo kestopasca, on nyt vaan vallannut Suomen. Katsokaa saulia, niin tiedätte.

      Moniko tajuaa jo sen? Millainen maa tämä on elää, sen petostiedon kanssa?

      Eikä kyse ole pelkästä itsenäisyydestä, vaan siitä, ettei suomella ole enää oikeutta omaan elämään omassa maassaan. Ei ole rauhaa, ei ole muuta kuin mielipuoliset EU tytit ja niiden päässä seisovat silmät.

      Oikeus? Katsokaa pöystiä ja tyttiä.
      Kotikunta? Katsokaa pormestareiden määrää.
      Terveydenhuolto? Kepu ja korruptoituneet feikkilääkärit.

      Saku nauraa huutonaurua suomen tuholle
      ja olli rehn... toistaa ”elvytyspaketti” - naama jäykistyneenä.

      Mikä elämä? Mikä kuolema? Ovatko EU fasistit eläviä kuolleita?

      Ne jotka ovat tehneet jo keikkaduunia viimeiset 10-15 vuotta ehkä arvaavat mitä on edessä.

    • Anonyymi

      Narsistit, rotat ja suomalaiset ”lääkärit” selviää seuraavasta sodasta,
      ilman suojia. Ne katsoo sinipilveä paljain silmin, ilman suojia. Ne ei tarvii.
      Noista rotat, ovat syyttömiä, jopa narsistin kateuden kohteita.


      Kuka haluaa jäädä katsomaan niiden touhuja?

    • Anonyymi

      Vedä kurkkusi auki

      Sanoman toimittaja

    • Anonyymi

      Elämä on kuoleman odotusta

    • Anonyymi

      Kun ostin Virtual Reality lasit, tajusin, että minullahan oli ne jo syntymästä saakka.

    • Anonyymi

      Mitä tuota ajattelemaan ja pelkäämään...se ei auta yhtään mitään ja kukaan meistä ei voi välttyä kuolemalta. Jeesukseen uskominen tai ei uskominen ei aiheuta erityiskohtelua tai anna uskovaisille etuoikeuksia...olemme uskovaisia tai ateisteja, rikkaita tai köyhiä, rehellisiä tai rikollisia...meillä kaikilla on sama määränpää ja olemme vapaita tuolloin. Me synnymme tänne maailmaan vain kuollaksemme, joku aikaisemmin ja joku myöhemmin..kukaan ei ole tänne vielä jäänyt. On siis turhaa synkistellä ja kuluttaa energiaa siihen...Ainoa toive on, että saa lähteä nopeasti ja kivuttomasti...rauhassa.

      • Anonyymi

        Sinullekkin tulee pelko jos heräät synnin unestasi.
        Silloin tulet tuntemasn että olet Jumalan vihan alla ja kadotuksen lapsi . Niin sitten hätäisenä alat kolkuttamaan taivaan ovea, te miehet ja veljet, mitä minun pitää tekemän että autuaaksi tulisin niinkuin helluntsi päivän jälkeen kun pietari sanoi: Te tapoitte kunnian Herran


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullekkin tulee pelko jos heräät synnin unestasi.
        Silloin tulet tuntemasn että olet Jumalan vihan alla ja kadotuksen lapsi . Niin sitten hätäisenä alat kolkuttamaan taivaan ovea, te miehet ja veljet, mitä minun pitää tekemän että autuaaksi tulisin niinkuin helluntsi päivän jälkeen kun pietari sanoi: Te tapoitte kunnian Herran

        Oletko koskaan funtsinut sitä, et Vapahtaja ei niin koskaan hankkinut seuraajia ahdistamalla tai pelottamalla vaan rakkaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan funtsinut sitä, et Vapahtaja ei niin koskaan hankkinut seuraajia ahdistamalla tai pelottamalla vaan rakkaudella.

        Vähän sen jälkeen mitä kukin tarvitsi.
        Kyllä kovia sanoja on matt.18 luvussa ja monessa muissakin paikoissa.
        Ja Raamatussa on myös apostolien kirjoituksia, eihän nekään vääriä kirjoituksia ole


    • Anonyymi

      Älykäs sivilisaatio, joka ohjailee meitä keksii kaikkea sairasta, aiheuttaen paheksuntaa.

      Eniten keskutelua on aiheuttanut, kuka lisäsi peliin Islamin.

    • Anonyymi

      Ilman kuolemaa ei olisi elämää

      • Anonyymi

        " Elämä on kuolemista..." J. Leskinen


    • Anonyymi

      Niin se on jännä, että pelkään kuolemaa, silti uskallan käydä iltaisin nukkumaan.

      • Anonyymi

        Kuolema on vain elämän luonnollinen jatkumo. Turha sitä on pelätä millään lailla.
        Tulee kun on tullakseen , nimittäin jokaiselle se "elokuun viimeinen päivä."


      • Anonyymi

        Kuolisit aika pian jos lopettaisit kokonaan nukkumisen.

        Jo univaje vaikuttaa terveyteen. Uni on edellytys sille, että älylliset eli kognitiiviset toiminnot pysyvät yllä. Jos et nuku kylliksi et ole ihan "hereiläkään". Univaje heikentä vastustuskykyä infektioille, hidastaa aineenvaihduntaa (altistaa lihoamiselle), nostaa verenpainetta jne.

        Uni on oleellinen osa elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolisit aika pian jos lopettaisit kokonaan nukkumisen.

        Jo univaje vaikuttaa terveyteen. Uni on edellytys sille, että älylliset eli kognitiiviset toiminnot pysyvät yllä. Jos et nuku kylliksi et ole ihan "hereiläkään". Univaje heikentä vastustuskykyä infektioille, hidastaa aineenvaihduntaa (altistaa lihoamiselle), nostaa verenpainetta jne.

        Uni on oleellinen osa elämää.

        Tarkoitin, että ajattelen, että kuoleminen kokemuksena voi hyvinkin olla nukahtamisen kaltaista. Ehkä heräämme seuraavana aamuna, mutta missä ja milloin, siihen suhtaudun vähän jopa uteliaasti.


    • Anonyymi

      Ensin kannattaisi ajatella elämää. Elääkö niin hyvin kuin voisi elää. Käyttääkö aikansa niin, että sitä pitää itse tärkeänä. Mihin käyttää liian paljon aikaa ja energia, ja mihin liian vähän. Roikkuuko esimerkiksi netissä kun voisi... AIVAN.

    • Anonyymi

      Olen ajatellut. Tiedän, että minut tuhkataan ja tiedän mihin tuhkauurna lasketaan.

    • Anonyymi

      Pelko on perseestä varsinkin kun kuolema on väistämätön tapahtuma

    • Anonyymi

      Viimeksi tänään.

    • Anonyymi

      En juurikaan omaa kuolemaani ajattele enkä murehdi.Itse nyt 65. Enempikin pohdin elämän lyhyyttä ja sitä elänkö oikeasti vai olenko vain olemassa. Käytänkö tarjolla olevan ajan itseni kannalta fiksusti myös tänään. Ottamalla myös muut huomioon. Kuolema tulee aikanansa. Korjaa kypsän tähkän pois Tiedän että se treffi tulee 100% varmuudella, Ei siihen pohdintaan liikoja kannata aikaansa kuluttaa. Läheisteni kuolemaa toki välillä pohdiskelen.

      • Anonyymi

        Totta, elämä on lyhyt kun vertaa pitkää iankaikkisuutta. Yksi päivä Herran edessä on kuin tuhannen vuotta.
        Jaa päivänkö olen vasta kuolleena onnettomana ollut, tuntuu kuin tuhat vuotta


    • Anonyymi

      Päivittäin koska iäkkäät vanhempani ovat niin sanotusti kinthaalla.

    • Anonyymi

      Muutaman viime vuoden aikana olen ajatellut. Kun on ollut oikein vaikeaa kuoleman ajatteleminen on tuntunut helpottavalta. Kuolema kuuluu elämään siinä missä syntymäkin.

    • Anonyymi

      Olen ajatellut ja koetan elää niin, että läheisille jäisi hyvät muistot, jos mahdollista.

    • Anonyymi

      Olen. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Pahan sairauden aikaan välillä odotin kuolemaa helpottajaksi välillä kauhistuin ajatusta, entä jos nyt joudun jättämään tämän kaiken.

    • Anonyymi

      Olen ollut isäni kuolinvuoteella äärellä, siinä tuli väistämättä mieleen, että minä olen nyt sitä sukupolvea, jonka vuoro tulee kuolla seuraavaksi, jos ei onnettomuus tai sairaus vie jo ennen.
      Olen silittänyt kuolleen poikani hiuksia, kun hän makasi arkussa ja miettinyt, että nouse ylös siitä, minä joudun paremmin lähtemään.
      Ei ole ihmisen vallassa nämä.

    • Anonyymi

      Ajattelen mieluummin elämää. Miten siitä parhaiten selviytyy ja saako kokea vähän onnea ja menestystä.

    • Anonyymi

      Anna rakkauden ohjata elämääsi

    • Anonyymi

      Näin unen missä räjäytin itseni täpötäydessä moskeijassa. Heräsin painajaiseen kirkuen.

    • Anonyymi

      Näin 60-vuotiaana todella tajuaa, että vaikka on elänyt täyteläisen, mahtavan äveriään elämän, vuodet on sujahtanut vauhdilla.

      Parasta aikaa oli, kun lapset oli 3-10 vuotiaita, kun täytin 30, vuodet alkoi edetä vauhdilla.

    • Kyllä paljonkin tässä iässä. Menetin nuorimman poikani mikä oli mielestäni väärin.
      Olisin halunnut lähteä hänen siastaan mutta minua tarvittiin vielä..

      Mieheni aivoinfarkti oli se juttu ja minua tarvitaan tämän tiimoilta nyt.
      Alan itse olla vanha että kuka sitten hoitaa nämä lähimmäiseni ja huonossa tapauksessa vielä minutkin.

      Suurin huoli on minulla kuka pitää huolta minun parhaimmastani pienestä koirasta joka rakastaa kaikkia ja kaikki tuntevat sitä.

      Paljon kysymysmerkkejä ja todellisuus on yhtä epävarma kuin se on muidenkin mielessä.

    • Anonyymi

      Joka päivä.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä monta kertaa päivässä, kun on fyysisiä kipuja ja kamppailua. Olen uskovainen (kristitty), mutta painostava tietoisuus omasta syntisyydestä Jumalan edessä on läsnä voimakkaasti. Olen erilaisten prosessien kautta tullut huomaamaan, että kuinka totta on se, että kukaan uskova ei ole ei-uskovaa/toisin uskovaa parempi. Me kaikki olemme samalla viivalla, samoista "aineksista" tehtyjä. Meissä jokaisessa on kyky pahuuteen. Mittakaavat eri ihmisten välillä vaihtelevat. Suurin osa meistä on varmaan "taviksia", joiden synnin määrä elämässä on aika samanlainen. Pieni osa, en tarkoita tällä halveksia tai syrjiä, vaan todeta mitä olen tavannut, esim. down-syndrooman ihmiset, ovat "viattomampia" ja ehkä tekevät käytännön tasolla vähemmän syntiä elämänsä aikana kuin tavikset. Sitten on se toinen pieni/pienehkö osa, jotka ovat pahuuden toisessa ääripäässä: psykopaatit ja muut empatiakyvyttömät ihmiset, joita ei tunnontuskat vaivaa, kun ei tunteita ole toista ihmistä kohtaan ehkä koskaan päässyt kehittymään. Mutta asia on sama: me jokainen synnymme tänne kohdusta sen tosiasian kanssa, että kaikkein suloisinkin vauva tulee tekemään pahaa ja vääriä asioita elämänsä aikana. Sitten jokainen kuolee aikanaan. Minä uskon, että Jumala laittaa tekomme ylös, halusimmepa sitä tai emme. Itse vihaan ajatusta vaikka uskova olenkin. Minustakin tuntuu usein, että Jumala on "suuri Kyttääjä". Ajattelen niin, että pyhyytensä takia Hän onkin toisaalta. Mutta Hän antoi myös Poikansa, jotta Hän pyyhkisi pois syntilistamme ja sitä kautta me jokainen olemme Hänelle puhtaita. Koska Jeesuksen veri vuosi maahan meidän tähtemme. "Jokatasoisen" syntisen tähden. Pienen ja suuren. Mutta se alkukysymys, olenko ajatellut kuolemaani. Kyllä. Se, miksi se pelottaa minua niin paljon on yksi Raamatun paikka, "jos te ette anna anteeksi niin ei Jumalakaan anna anteeksi teidän rikkomuksianne". Minussa on valtavasti elämän varrelta kertynyttä vihaa, katkeruutta, surua, pettymystä ja tuskaa, jonka muut ihmiset ovat aiheuttaneet. Psyykkiseen vammautumiseen saakka. Olen havahtunut oman vihani ja katkeruuteni määrään ja rehellisesti sanottuna en haluaisi antaa anteeksi. Nyt kuitenkin kun fyysiset vaivat piinaavat öin ja päivin olen halunnut miettiä tätä asiaa ja tullut siihen tulokseen, että paras mihin pystyn rehellisesti Jumalan edessä on sanoa, että haluaisin sinun takiasi pystyä antamaan anteeksi ja että anteeksi, että en vielä pysty. Välillä on helpompaa ajatella antaa anteeksi, kun tajuaa tuon, että ollaan kaikki samalla viivalla ja kun muistelee omia raskaita virheitä. Mutta kun se paha tehdään itselle se on vaikeampaa. Varsinkin kun se on tehty lapsena ja nuorena. Mutta olen päätynyt siihen, että Jumala tietää etten ole superihminen ja pyydän Häntä antamaan anteeksi myös kykenemättömyyteni täydelliseen anteeksiantoon. Ajattelen, että ehkä se riittää, että haluan haluta antaa anteeksi. Että se on prosessi. Koska aika moni uskovainen menisi helvettiin, jos Jumala mittaisi pääsyn Taivaaseen sen perusteella, onko sydämessä vihaa ja katkeruutta. Aivan varmasti on.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, rakas ihminen. Mitä meillä on, mitä ei ole lahjaksi saatu. Isä tuntee sydämesi, ajatuksesi, kaiken, ja hän on armollinen.


    • Anonyymi

      Miettikää täällä ihan rauhassa vaikka sukkia ja kahvin juontia tampiot

    • Anonyymi

      Anteeksi antoon auttaa tieto että sanoo rukouksessa että Jeesus Kristus on
      ristinkuolemalla kantanut kaikki synnit ristiin naulattu.

      Jumalalla on turva ja sanoo tapahtukoon sinun tahtosi anna kaikki syntini anteeksi
      itsellä ei ole voimaa Jumala auta .

      Jumala tietää meidän kaikki synnit ihmisen täytyy nöyrtyä ja tunnustaa nimeltä mitä olen tehnyt katua ja pyytää anteeksi.

      Suuri siunaus on Jumala antaa lapselleen Rauhan se tarkoittaa sanomattoman suurta Kiitosta Jeesukselle Kristukselle kaikki kunnia Hänelle.

      ja se tarkoittaa elämässä ei ole pelkoa esim. tämä tauti K.
      mihin miten kukanenkin on kuoltava silloin on päässyt perille.

    • Anonyymi

      Ei jouda ajattelemaan asiaa, vaikka tuon aiemmassa kommentissa olevan linkin takainen kuolemanjälkeinen kaamalooka-tila tuntuukin lohduttavalta. Elämä on tässä ja nyt ja se on rajallinen. Joka hetki pitää käyttää. Itsensä jatkuvasti puuhassa ja projekteissa pitämällä voikin olla elämää pidentävä vaikutus. Katsokaa vaikka William Shatneria. Pullukka kapteeni Kirk olisi suomalaisena neljän seinän sisälle eristäytyjänä kuollut jo aikoja sitten, vaan nyt 90- täytettyään hänellä on kirjaimellisesti tilauskirjat täynnä ja hommaa riittää.

    • Anonyymi

      Oon. En ole taivaaseen menossa, en usko sellaisiin satuihin. Silloin loppuu kaikki kun valot sammuu.

      • Anonyymi

        Tiesitkö, että Jeesus sanoo Raamatussa, että "niin tapahtuu kuin uskot".
        Raamatun sanoma ei ole vanhentunut missään vaiheessa, se on ajankohtaisempi kuin koskaan. Sieltä löytyy viesti ja ohjeet jokaiselle.


    • Anonyymi

      Olen ajatellut, ja itse asiassa tein tätä varten jopa oman kalenterin 50-vuotispäiväni kunniaksi, kun elämä on päin p:tä.

      Kalenterissa on 12 ruutua vaakasuoraan, ja 25 riviä noita ruutuja, eli tilastollinen lopullinen jäljellä oleva elinaikani, 25 vuotta, kun oletetaan että tilastollisesti elän 75-vuotiaaksi. Joka kuukauden lopussa laitan rastin ko. kuukauden ruutuun merkiksi siitä että taas on 1 kk lähempänä kuolemaa.

      Vielä on hieman yli 23,5 tilastollista elinvuotta jäljellä.

    • Anonyymi

      Ei kai siinä kuolemassa mitään ihmeellisytä ole. Enemmän tätä elämää ihmettelen. Kun on niin paljon kaikkee mitä voi vikaan mennä ja silti olen melkein 50. Kuinka monta päivää olen onnistunut. Tietenkin mitään ei kannata jättä kesken. Kannattaa tehdä asiat kerralla valmiiksi ja täydennellä sitten tarvittaessa. Niin ei kukaan voi tulla sanomaan että jotain oisi jäänyt kesken. Suurin ongelma on nyt kun olen tilannut uuden auton ja sitä kun pitää odotta se muutama kuukausi, niin ikävä jos lähtö nyt tulisi. Töitä ei kannata murehtia, siellä läytyy tuuraajia. Tietenkin työpäivän jälkeen kaikki paikoilleen niin ettei seuraavan tarvi turhaa hakea.

    • Anonyymi

      Kyllä, kun yksityisyyttä on liikaa kauan "häiritty" ja se on vaikuttanut elämää monella tapaa huonontavasti, niin aika monta kertaa on tehnyt mieli kävellä keskelle tietä. Mitään ei olisi koskaan saanut aloittaa ilman lupaa. Kaikki mitä on kauan tapahtunut on rikkonut paljon. Jos olisi mahdollista niin mielelläni olisin jättänyt monet viime vuodet kokematta!

    • Anonyymi

      Olen ajatellut paljonkin. Vuosia ei ole enää paljon jäljellä ja minua surettaa kun lapsille ole mitään perintönä jätettävää (muuta kuin puhtaat luottotiedot) . Ajattelin auttaa lapsia niin että otan mahdollisimman paljon pikalainoja ja luottoja. Osalla maksan otettujen luottojen lyhennykset, suurimman osan nostan käteisenä ja jaan ne lapsille kaikessa hiljaisuudessa. Pyrin tekemään tämän mahdollisimman nopeasti ennen kuin korttitalo leviää käsiin. Uskoisin pystyväni näin jättämään lapsille sievoisan pesämunan elämistä varten, sitten kun minua ei enää ole. Luottotietojen menetys tai perintään joutuminen ei ole ongelma koska sairastan maksasyöpää, enkä omista mitään kiinteää omaisuutta. Mitä mieltä olette? Olisiko tämä jonkinlainen sovitus lapsille alkoholin sävyttämän elämän jälkeen. En ollut aikanani kunnollinen isä.

      • Anonyymi

        Muuten hyvä suunnitelma, mutta entäs jos joutuu tuollapuolen sovittelemaan tuota velkaa kiirastulessa. Voi vaikka p-rsekarvat kärähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä suunnitelma, mutta entäs jos joutuu tuollapuolen sovittelemaan tuota velkaa kiirastulessa. Voi vaikka p-rsekarvat kärähtää.

        Jos kärähtävät niin sitten kärsitään, sen verran on tullut täällä mokailtua että ansaitsen sen. Pääasia että lapset saavat jotain perintöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kärähtävät niin sitten kärsitään, sen verran on tullut täällä mokailtua että ansaitsen sen. Pääasia että lapset saavat jotain perintöä.

        Lapsilta voi pyytää anteeksi, uskon sen olevan paras vaihtoehto. Sitten käännyt ristiinnaulitun puoleen ja sanot: Muista minua kun tulet valtakuntaas.
        Eli etsi seurakunta jonka poika perusti maan päälle, ei se ole mikään kuollut mädännyt homokirkko, se on huutavaisen ääni korvessa joka vieläkin elää ja sinäkin pääset elämään.


      • Anonyymi

        Tää onnistuu ihan käytännössäkin. Sukulainen otti vippejä ennen kuolemaa yli kymppitonnin edestä ja lisäksi hankki pari puhelinta ja pari läppäriä velaksi ja paljon muuta. Mitään ei jouduttu maksamaan takasin. Perukirja vaan toimitettiin ja se oli siinä. Muutaman kerran perintätoimisto vielä yritti lähetellä kirjeitä, mutta mitään ei tarvinnut maksaa. Ja tästä on aikaa nyt noin kymmenen vuotta.


    • Anonyymi

      Elämä ilman kulemaa olisi rellestelyä.

    • Anonyymi

      Minä olen nähnyt että juurikin ne jotka pelkäävät kuolemaa ovat tai alkavat uskovaisiksi. Pitää alkaa keksiä kaikenlaisia jumalia että muka ei okeasti kuolisikaan.

    • Ei kuolemaa kannata pelätä JC jottaa elämän just sillonku se on tarkotusta ja sit synnyt vaikka läskinä lehmänä uuteen elämääs;)

    • Anonyymi

      Olen pitänyt huolen ettei mahdollisista perinnöistäni jää euroakaan muille kuin omaisille .

    • Anonyymi

      Kuolema on aliarvostettu piire elämässämme

    • Anonyymi

      Usein.

    • Anonyymi

      Kuolema ilman elämää olisi huijausta

    • Anonyymi

      Mä en usko satuihin siis Raamattuun mitä pelättävää on kuolemassa jokainen kuolee joskus mun veli kuoli 25 verisyöpään uskovaisten höpinät saavat painua vi..TT.uu

      • Anonyymi

        Juu rikkaathan kätyreineen opettaa että pitää kärsiä ensin tämä elämä ja vasta sitten pääsee sinne Mohammedin Jeesus-taivaisiin. Hih mitä potaskaa koko risti usko tosiasiassa onkaan.


    • Anonyymi

      Viimeksi tänään.

    • Anonyymi

      kun astronautti katsoo meitä asemalta ,,olemme kaunis sininen planeetta ,,kivinen
      sydän täyttä rautaa.sit..sulaa laavaa,pinta kiviainesta..matkamme ollut miljardeja vuosia..nytkin kun kirjoitat tietämättömia asioita tai juokset lenkillä .kalastat ,olet
      rakkaitesi kanssa kotona..lettuja,hampurilaisia,,naurua..iloa..tai koditon palelee,
      sodimme ,teemme toisillemme hirveitä asioita ,virukset ,,elämän kortti on hiuskarvan varassa ,,kaikista pahinta ja julminta on maailman tyhmimmän kansan amerikan
      tuo television tuottama paska,,,yhteys henkiin ,kummitustalot paska ,meediot.huttu
      meilläkin pyörii ,rahoitettu astral ..voi ,,voi,,..kun tallaat muurahaisen se ei kummittele
      sinulle never,,hitler ei ole kanssamme enää,,ei kuollut vaarisi ,,kukaan never,,
      ok asumme kivipallolla maa..täältä ei lähdetä ..tänne maadutaan..vauhti on kunnioittavat..liki 12 tuhatta kilometriä tunnissa,,jesss vauhdin huumaa

    • Anonyymi

      Koomista kyllä itsellä oli valtava ahdistus joskus teininä siitä tiedosta että kuolen jonain päivänä. Nyt täysin aikuisena pidän ajatusta siitä ettei tämä kaikki jatku loputtomiin kovin lohdullisena joskus oikeastaan jo toivoo että saisi vaan mennä rauhassa nukkumaan eikä herätä - ihan saman tekevää se on suuressa mittakaavassa.

      Ainut asia mikä minua pelottaa on se että kuolema ei olekkaan se luvattu rauha ja hiljaisuus vaan jotain muuta, eniten ahdistaa ajatus jatkuavasta uudelleen syntymisestä.

      • Anonyymi

        Juuri noista syistä kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten elää ja asennoituu, mitä ajattelee. Täällä käydään oppimassa ja palataan niiin kauan, kunnes on valmis, kehittynyt ja kasvanut oikeaksi ihmiseksi. - Nm. Sanovat


    • Anonyymi

      Käymään vain täällä ollaan eikä olemaan .-

      • Anonyymi

        " Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan ... " / Käymässä täällä vain ollaan eikä olemaan jäädä, tjs. - Nm. Olitko jo unessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan ... " / Käymässä täällä vain ollaan eikä olemaan jäädä, tjs. - Nm. Olitko jo unessa

        Mitä puhuit käymälästä?


    • Anonyymi

      Elisabeth täytti tänään 95 vuotta.
      Aviomies kuoli 99 vuotiaana, mutta oma Isä alle 60 vuotiaana.
      Äiti eli sitten yli 100 vuotiaaksi.

      Emme kaikki saa tuota 95 vuotta elämänaikaa elettäväksi vaan paljon vähemmän.

    • Anonyymi

      Kun kuolo korjaa, aloitan elämän

    • Anonyymi

      Itekkin oon kokenut jonkillaisen oudon ahdistuksen saman kun sulla, vaikka oon 22 tänä vuonna, mutta rupesin kattoon informaatiota 80-90 vuotiaista jotka eivät ole antaneeet periksi iälle tai sen tuomille vaikeuksille.

      Ja useimmista oon saanut isointa inspiraatiota elämiseen tähän asti, jos nää ukit ja mummit pystyy pitämään ittensä virkeampänä ja aktiivisempana kuin useampi nuori nykypäivänä terveystaustastaan tai uskonnostaan riippumatta, niin sitten kai mä ja sä pystytään siihen kanssa.

      https://youtu.be/ghEvPXl_O2E

      https://youtu.be/pxoXrc8pwx0

      https://youtu.be/j-G-xmwpivI

      Shatner on 90 mut näyttää mulle kuin se olis 60! Mun isän iän paikkeilla, ja sama koskee japanilaista mummelia, vaikka onkin valkoiset hiukset jo, mutta tykkään valkoisesta kumminkin! Parempi kuin harmaa.

    • Anonyymi

      Kirjahyllystä löytyi "edellisen maailman" aikuinen teos joka kertoo kuolemanjälkeisestä tilasta, että jos siihen ei usko, ja sen kieltää niin mitään ei tule havaitsemaan. Ateisti saattaa jopa tuhoutua sieluinensa kaikkinensa.

      Jos siihen uskoo, niin riippuen yksilön henkisen heräämisen tasosta, se voi olla kuin hereillä oloa, tai kuin katkonaisia unia. Tämä sitten jatkuisi kunnes tulee uudelleensyntymän aika.

      Joka haluaa itse päänsä sotkea aiheella lisää niin lukuvinkkinä:
      H.P.Blavatsky :Teosofian avain

    • Anonyymi

      Edelliseen lisäten ,että kirjan mukaan kuolemassa tapahtuu sellainen nollaus että uudelleensyntynyt ei muista mitään edellisestä olomuodostaan. Muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.

      ...eli turha kätkeä niitä rahoja myöhemmän paikallesaapumisen toivossa!

    • Anonyymi

      Kyyyllä ja sometaukoja ei niin kaipaa enää kuten fb, ig ja wa juuri osoitti. Sitäpaitsi lehdistöhän on pääasiassa maksullisia juttuja täynnä.

    • Anonyymi

      En pelkää kuolemaa. Olen menettänyt vanhempani,ystäviä ja puolen vuoden sisällä kaksi sisarustani. Elämä vaan menee näin että loppu tulee kaikille ennemmin tai myöhemmin. Kirkkoon en kuulu ja uskon mihin uskon. Jumalaan en usko. Mikä jumala sallii esim ryssän tappaa viattomia siviilejä tuolla Ukrainassa ja vielä raiskata jopa vauvoja...olen onnellinen terveydestäni ja siitä että olen suomalainen enkä ryssä....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten voit uskoa Jeesukseen kun hän on kuuluu eläinkuntaan kuten me muutkin Homo sapiens heimon edustajat.
      Jumalan takaa oikeasti löytyy ikuiset luonnonlait jne.

      Kuolemanpelko helpottaa kun tietää sen välttämättömäksi tapahtumaksi. Kun sen ottaa levollisesti, ehkä nukkuu vaan unessa pois.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3791
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3585
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3522
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2209
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2201
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1957
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1937
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      180
      1728
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1403
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe