hei kaikki! Mulla on ollut jo vuosia sellainen outo ihottuma jota on käsissä ja jaloissa. se kutisee ja on hyvin kuiva iho mutta en vain tiedä mistä se johtuu :(.. kuten sanoin jo alussa niin se on kestänyt jo vuosia joten se ei ole mikään uusi vaiva. tahdon vain eroon tästä mutta en tiedä miten! auttakaa jos osaatte.
outo ihottuma
2
76
Vastaukset
- Anonyymi
Voisiko kyseessä olla atooppinen ihottuma? Alkuun kortisonivoide, jotta tulehdus hellittää. Sen jälkeen ihotautilääkäri voi määrätä esim. Protopicia (takrolimuusimonohydraatti), jolla ei ole kortisonin pahempia haittoja. Tosin kallis voide on. Oma käsi-ihottumani parani sillä.
Käytä allergisille tarkoitettuja pesuaineita ihonhoidossa ja pyykissä. Käsi-ihottumissa suositellaan apteekin perusvoidetta, mutta minun mielestä marketin hajustamattomat allergisille sopivat voiteet ovat yhtä kelvollisia. Eli kuivaa ihoa pitäisi myös rasvailla. Kuivasta ihosta puuttuu ihon luontainen suojakerros.
Voisit käydä näyttämässä ihoa terveyskeskuksessa tms siltä varalta, että on jotain muuta. Saat myös sopivan reseptin lääkäriltä. Tarvittaessa lähetteen ihotautilääkärille. - Anonyymi
Hei käy ihmeessä näyttämässä ihotumaa lääkärissä
Itselläni kutiava atooppinen iho
Käytän histamiinia kutinaan ja voiteita mitkä ovat reseptillä.kun se kutina tulee niin se on ihan kauheeta
Ihan kuin nokkonen hivelisi. Ihottumat ovat inhottavia.
Itse teen näin kun tulee kunnon kutina
Ruokaöljy ja hienosokeri sekoita keskenään .hiero iholle ja sitten saunaan huuhtele pois.ihosta tulee pehmeä.tyrnimehu joka aamu .ja sitten kun tulee joku huoli ja trendi miettiminen niin kyllä iho taas kukkii
Mutta koita jaksaa kaikkea hyvää jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823486
- 302943
- 612915
- 82727
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574