Miksi olet päättänyt ryhtyä uskovaiseksi?

Anonyymi

Mikä sai sinut tekemään tuollaisen ratkaisun elämässäsi? Kiinnostaisi tietää.

80

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro ensin oma tarinasi!

      • Vastaus aloittajan viestiin:

        Olen ollut kiinnostunut erilaisista filosofioista ja uskomuksista lähes aina. Minulla ei ole pysyvää vakaumusta vaan ennemminkin etsin parhaimmat palat mitä ihmiskunta on uskontoihinsa kätkenyt. Ne tuntuvat sisältävän paljon samaa.
        Ihan kuten kuka tahansa minäkin aloin kaipaamaan jotakin materiaalista irrottavaa ja tutustumalla guruihin sain tutustua myös universaaliin tietoisuuteen.


    • Anonyymi

      Pääsee ryyppään uskovaisten omistamiin kiinteistöihin, ei tarvitse omaa kesämökkiä.

      • Anonyymi

        Korjaan kirkon omistamiin kiinteistöihin.


      • Saako myös viinat uskovaisten piikkiin? Tällöin voisin itsekin harkita sitä ratkaisua. 🤔


      • Maksaa toki sen mitä sossun rahoilla saa ostettua, mutta jos tämän lisäksi myös uskovaiset maksaisivat minulle ryyppäämisestä voisin juoda vielä huomattavasti enemmän viinaa kuin nykyisin.


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Maksaa toki sen mitä sossun rahoilla saa ostettua, mutta jos tämän lisäksi myös uskovaiset maksaisivat minulle ryyppäämisestä voisin juoda vielä huomattavasti enemmän viinaa kuin nykyisin.

        Eikö ateisteilla ole varaa ostaa sulle viinoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ateisteilla ole varaa ostaa sulle viinoja?

        Olisihan niillä, mutta kun ovat niin pihejä mulkkuja etteivät suostu viinojani maksamaan.


      • Anonyymi
        Demonipesä kirjoitti:

        Olisihan niillä, mutta kun ovat niin pihejä mulkkuja etteivät suostu viinojani maksamaan.

        Kitise heille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kitise heille!

        Ei ole tuottanut tulosta tähän mennessä, joten ajattelin vaihteeksi yrittää saada viinarahaa uskovaisilta.


      • Demonipesä kirjoitti:

        Maksaa toki sen mitä sossun rahoilla saa ostettua, mutta jos tämän lisäksi myös uskovaiset maksaisivat minulle ryyppäämisestä voisin juoda vielä huomattavasti enemmän viinaa kuin nykyisin.

        Aihetta sivuttiin päivän Viivissä:

        https://www.hs.fi/paivanlehti/13042021/car-2000007913801.html



    • Anonyymi

      No se tuli siinä samalla kun liityin perussuomalaisiin. Nyt julistetaan sanaa ja tehdään politiikkaa oikealla.

      • Anonyymi

        Molemmat ovat elämän tärkeitä asioita.
        Hyvä!


    • Anonyymi

      Sain vakavan aivovamman.

    • Anonyymi

      Lapset jotka syntyvät hihhuleiden perheeseen eivät saa valita.

      • Ei noin voi sanoa, usko.vainen. Vaan näin:

        "Se on vanhempasi syytä!"


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei noin voi sanoa, usko.vainen. Vaan näin:

        "Se on vanhempasi syytä!"

        Se on Jumalan syytä!


    • Anonyymi

      Minä olen tietäväinen. Tiedän että uskonnot ovat huuhaata.

      • Anonyymi

        Olen tidossa ja sinä luulossa.


    • Anonyymi

      Pääsee taivaaseen hyvälle puolelle

    • Anonyymi

      Itse olen päätynyt nettipalstoilla esiintyväksi muka uskovaksi ihan vain nettiateistien takia. Osa heistä on niin typeriä, että heitä ei voi olla trollaamatta. He eivät ainakaan muuta maailmaa paremmaksi, vaan verrattuna riviuskovaisiin he muuttavat maailman entistä typerämmäksi.

      • Anonyymi

        Ei sinua kukaan usko, 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua kukaan usko, 🤣🤣🤣

        Ei niin siksi sinun piti vastata tuohon itse.


      • Anonyymi

        KRISTILLISYYDEN HYLKÄÄMINEN ON elinolojen ja kurjuuden herättämistä henkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua kukaan usko, 🤣🤣🤣

        EI minuun tulekaan uskoa, vaan Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI minuun tulekaan uskoa, vaan Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme.

        En sanonutkaan, etten usko sinuun vaan en usko SINUA. 🤣🤣🤣

        Hieman tarkkuutta lukemiseesi ja luetun ymmärtämiseesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonutkaan, etten usko sinuun vaan en usko SINUA. 🤣🤣🤣

        Hieman tarkkuutta lukemiseesi ja luetun ymmärtämiseesi!

        Älä kierrä oleellista, vaan usko Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kierrä oleellista, vaan usko Jeesukseen Kristukseen, meidän Herraamme.

        Sinä siinä kierrät ja venkoiset sotkemalla kaksi täysin eri asiaa. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siinä kierrät ja venkoiset sotkemalla kaksi täysin eri asiaa. 🤣🤣🤣

        En sotke. On vain yksi Jeesus Kristus, johon sinunkin tulisi uskoa, ettet olisi viheliäinen ateisti.


    • Anonyymi

      Uskoon ei ryhdytä. Uskon ratkaisu ihmisen elämässä on Jumalan kutsu, voimakas kutsu jonka toiset turruttaa elämässään ja toiset avaa sydämensä Jumalan kutsulle. Ihmisen silmät ikäänkuin avautuu näkemään oikean puhtaan totuuden . Jumalan Sanassa on ikuisesti muutumaton totuus. Jumala on ihmisen Luoja ja hän vain voi uudistaa, uudestisynnyttää ihmisen sisäisen elämän puhtauteen ja armoon joka on Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Anonyymi

        Ei kai Jumalasi pakolla ketään kutsu, vai onko sinut kutsunut sanomalla jos et vastaa kutsuun joudut helvettiin. Mites on?


    • Anonyymi

      Sitä olen ihmettellyt että mitä uskovaiseksi ryhtynyt ihminen tekee aivoillaan jotka ovat uskon myötä käyneet tarpeettomiksi?

      • Anonyymi

        Otan osaa kohtaloosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa kohtaloosi.

        Puutteesi luetun ymmärtämisessä paljastaa sinut heti usko.vaiseksi. Oletko harkinnut iltakoulussa peruskoulun päättötodistuksen hankkimista itsellesi?


    • Anonyymi

      Ei uskovaiseksi ryhdytä vaan Jumala lahjoittaa uskon. Toki etsin itse ensin omaa seurakuntaa, paljon vääriäkin tuli käytyä läpi. Harhaoppia on niin paljon Suomessa. Sydämen usko ei kuitenkaan koskaan sammunut ja lopulta löysin ihan kirkosta seurakunnan.

    • Anonyymi

      Eivätkö kaikki luterilaiset sitten olekaan uskovaisia, kun sellaiseksi pitää ryhtyä. Täällä vaikuttaa muutamia luterilaisen teologian opettajia, jotka väittävät, että vauva ryhtyy uskovaiseksi, kun se kastetaan.

      • Anonyymi

        Vauva ryhtyy rahoittamaan kunhan kerkiää, kirkollisia suuria palkkamenoja, siitä on kysymys.

        mitään todellista hengellistä merkitystä ei vauvan kastamisilla ole eikä tule.

        Apostolit kyllä tunsivat Jeesuksen opin eivätkä sellaiseen temppuiluun sortuneet.


    • Anonyymi

      Haluan JUmalan taivaaseen tämän elämän loputtua.

      en keksi siitä mitään negatiivista ongelmaa.

      En koskaan tule uskomaan siihen että kaikki näkyvä on itsekseen pikkuhiljaa kehittynyt, en koskaan vaivu niin alas.

    • Anonyymi

      Minä ryhdyin uskovaiseksi koska tunsin itseni niin yksinäiseksi eikä minulla ollut tyttöystävääkään.

      • Anonyymi

        Tuo on aika hyvä peruste. Miten on mennyt?


      • Anonyymi

        Miten niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin?

        No kun muija aina huutaa meidän rakastellessa että "kiitos jeesus, kiitos jeesus". En minä mikään jeesus sentään ole. Se häiritsee minua. Jeesuksen kanssako se vetää varveja?


    • Anonyymi

      On idioottimaisen typerää touhua olla uskomatta Jeesukseen, ja Raamatun sanaan, kun päivittäin näemme maailmanmenosta ja mediasta, miten kaikki tapahtuu Raamatun profetioiden mukaisesti, ja mikä suunta ihmiskunnalla on näinä lopun päivinä.
      Raamattu sanoo että lopunpäivinä tulee vaikeita aikoja, pakolaisia ja nälänhätää, maanjäristykset ja luonnonmullistukset on lisääntyneet jatkuvasti. Itsekkyys ja petokset pahenevat, ja laittomuus pääsee valtaan, ja moraalittomuus lisääntyy jopa kirkkojen sisälläkin. Vitsaukset pahenevat, Ja ne ovat jo täällä ! Ja tämä on vasta alkua, eikä ihmiset tee synneistään parannusta, Ihan just, kuin Raamattu ilmoittaakin.

      • Anonyymi

        Koska aiot ryhtyä tekemään synneistäsi parannusta?


    • Pitkällisen pohtimisen ja tutkimisen lopputulos. Ja kun otin lopulta Jeesuksen vastaan, tuli tunne kuin olisin kotiin tullut. Päivääkään en ole uskoontuloani katunut.

      • Anonyymi

        Voisitko kertoa hieman tarkemmin miten se kaikki tapahtui ja missä ja missä elämätilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kertoa hieman tarkemmin miten se kaikki tapahtui ja missä ja missä elämätilanteessa.

        Mitä se sinulle kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu?

        Sinulla on siis jotain salattavaa. Olet filunki. Sitä arvelinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu?

        Mitä sitten ylipäätään teet tällä palstalla? Aloitushan kuului: "Miksi olet päättänyt ryhtyä uskovaiseksi?" Suutasiko tulit pelkästään tänne soittamaan ja haukkumaan muita uskovia? Siltähän se nyt näyttää. Häpeä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kertoa hieman tarkemmin miten se kaikki tapahtui ja missä ja missä elämätilanteessa.

        Elin ihan normi nuorenmiehen elämää. Kävin töissä ja minulla oli tyttöystävä. Kuntoilin ja kävimme viikonloppuisin viihteellä.
        Jotenkin vain alkoivat uskonasiat kiinnostamaan. Luin aiheesta paljon ja tutkin. Kävin esim. Adventisti kirkon kirjekurssin, se ei oikein sytyttänyt. Lopulta "johatuin" Vapaakirkon päiväpiiriin, jossa tulin uskoon. En jäänyt Vapaakirkon yhteyteen, vaikka sielläkin saatan välillä käydä. Kuulun tällä hetkellä Ev.lut kirkkoon.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Elin ihan normi nuorenmiehen elämää. Kävin töissä ja minulla oli tyttöystävä. Kuntoilin ja kävimme viikonloppuisin viihteellä.
        Jotenkin vain alkoivat uskonasiat kiinnostamaan. Luin aiheesta paljon ja tutkin. Kävin esim. Adventisti kirkon kirjekurssin, se ei oikein sytyttänyt. Lopulta "johatuin" Vapaakirkon päiväpiiriin, jossa tulin uskoon. En jäänyt Vapaakirkon yhteyteen, vaikka sielläkin saatan välillä käydä. Kuulun tällä hetkellä Ev.lut kirkkoon.

        Kuulutko kirkon vitoslaisiin? Nehän ovat hyvin lähellä vapaakirkkoja tunnustukseltaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulutko kirkon vitoslaisiin? Nehän ovat hyvin lähellä vapaakirkkoja tunnustukseltaan.

        En mihinkään erityiseen ryhmään kuulu. Yleisesti ottaen olen Ev.lut kirkon jäsen ja käyn eri tilaisuuksissa.


    • Anonyymi

      Munä ryhdyin uskovaiseksi synnin tunnon kautta, kun eräällä evankeliointikurssilla neuvottiin kysymään:

      Sanoisitko olevasi hyvä ihminen? Testaa se nyt: Oletko koskaan käyttänyt Jumalan nimeä kirosanana? Oletko koskaan valehdellut? Oletko koskaan himoinnut tai anastanut toiselle
      kuuluvaa? Oletko koskaan juonut itseäsi humalluksiin? Jeesus rinnasti himoiten katsomisen haureuteen [Matt. 5:28] ja vihan murhaan [1. Joh. 3:15]. Jumala tietää tekomme. Hän tutkii mielet ja sydämet, minkään jäämättä salaisuudeksi. Oletko tuomion päivänä syyllinen?
      Näkeekö Jumala sinut pilkkaajana, valehtelijana, varkaana, juomarina, sydämeltään huorintekijänä ja murhaajana? Huolestuttaako se sinua?

      Monessa seurakunnassa tämmöistä suoraa puhetta kavahdetaan pelotteluna, mutta itse koen sen hyvin Raamatullisena.

      • Anonyymi

        Jos asiaa ei olisi esitetty näin selkeästi, olisin varmaan ollut hetken ns. false convert (en tiedä miten tämän suomentaisi) helluntaiseurakunnassa (niissä on helvetillä pelottelu kielletty pääosin). Evankeliointikurssi pidettiin eräässä pienessä seurakunnassa johon ajauduin asuinpaikan vaihdoksen myötä. Lähetyssaarnaaja oli ulkomailta, eikä siellä kerjätty rahaa, vaan heitä kiinnosti ihmisten sielujen pelastus. Sittemmin Kirjoituksiin perehdyttyäni olen todennut, etten usko kirkkojen jumalaan. Uskon Raamatun Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asiaa ei olisi esitetty näin selkeästi, olisin varmaan ollut hetken ns. false convert (en tiedä miten tämän suomentaisi) helluntaiseurakunnassa (niissä on helvetillä pelottelu kielletty pääosin). Evankeliointikurssi pidettiin eräässä pienessä seurakunnassa johon ajauduin asuinpaikan vaihdoksen myötä. Lähetyssaarnaaja oli ulkomailta, eikä siellä kerjätty rahaa, vaan heitä kiinnosti ihmisten sielujen pelastus. Sittemmin Kirjoituksiin perehdyttyäni olen todennut, etten usko kirkkojen jumalaan. Uskon Raamatun Jumalaan.

        Eivätkö kirkot usko Raamatun Jumalaan? Mihin Jumalaan ne sitten uskovat?


      • Anonyymi

        Minä voisin sanoa että olen aivan tavallinen ihminen, vajavainen, keskeneräinen. Pystyn pahaan mutta myös hyvään. Pyrin elämään kuitenkin omatuntoni mukaan ja osaan myös pyytää anteeksi. Olen kiitollinen monesta asiasta elämässäni, erityisesti vaimostani joka on ollut minulle tuki ja turva vaikeuksienkin keskellä.
        Olen uskonut Jumalaan pienestä pitäen. Muistan kun lapsena rukoilin Jumalaa ja päänsärkyni loppui. En ole tehnyt mitään ratkaisuja tai päätöksiä uskoa Jumalaan. En ymmärrä mitä siinä oikein silloin tapahtuu. Miten ihminen voi puristaa itsestään uskoa, luottamusta jos sitä ei ole. Sinun syntiluettelosi ei vakuuta. Ovatko ne väkisin keksittyjä?
        Nyt aikuisena olen tullut hyvin kriittiseksi kaikkea uskontoa kohtaan, myös kristinuskon nimissä tapahtuvaa toimintaa kohtaan. Niihin liittyvät monet kielteiset asiat kuten toisten puolesta tietäminen, suoranainen aivopesu ja hömppä. Näyttää siltä että aivotkin pitäisi jättää narikkaan mennessä seurakuntaan mihin tahansa. Minä osaan ajatella itsekin ja myös lukea Raamattua ja vieläpä ymmärtää sitä. Ihmisiä kaitaan niissä kuin karjaa. Vastenmielistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö kirkot usko Raamatun Jumalaan? Mihin Jumalaan ne sitten uskovat?

        Liberaalit uskovat omaan tekemäänsä jumalaan joka sallii kaiken synnin ihmiselle koska ihminen haluaa tehdä syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liberaalit uskovat omaan tekemäänsä jumalaan joka sallii kaiken synnin ihmiselle koska ihminen haluaa tehdä syntiä.

        Haluat vain puhua pahaa toisista uskovista haukkumalla heitä liberaaleiksi ja synnintekijöiksi. Neuvoisin sinua vakavasti katsomaan peiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat vain puhua pahaa toisista uskovista haukkumalla heitä liberaaleiksi ja synnintekijöiksi. Neuvoisin sinua vakavasti katsomaan peiliin.

        Liberaalit eivät ole edes uskovia vaan humanisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liberaalit eivät ole edes uskovia vaan humanisteja.

        Sinä et ole edes humanisti. Olet pelkkä piruparka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö kirkot usko Raamatun Jumalaan? Mihin Jumalaan ne sitten uskovat?

        Raamattu kertoo että koko totuus ja testamentti lupauksineen ja ehtoineen kiinnostaa vain harvoja. Näin kerrotaan aina olleen. Uskonnollinen valtaeliitti on ollut pääosin huijareita kautta raamatun. Uskonnolliset johtajat ja pääosa kansaa ristiinnaulituttivat Jeesuksen. Niitä jotka on tunnustaneet rikkeensä ja tehneet parannusta ovat aina olleet vähemmistö. Lueppa Raamattua niin saat tähän vahvistuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö kirkot usko Raamatun Jumalaan? Mihin Jumalaan ne sitten uskovat?

        Eksyttäjistä ja valheveljistä varoittaminen on yksi raamatun pääteemoista. Suvaitsevaisuus ei ole raamatullista, vaan raamatussa nuhdellaan suvaitsevaisuudesta. Sekin lienee syytä mainita että teologian opiskelijat ei juurikaan opiskele raamattua (vaan ihan muita "kristillisiä" kirjoja), ja he siis pikemminkin arvostelevat raamattua. Myös muissa ei luterilaisissa kirkkokunnissa on sama meininki. Pastorien ja piispojen on aina jotain testamentin ehdoista pois otettava ja jotain lisättävä. Eikä tarvitse pilkkua viilata, vaan ihan selvästi ilmoitettua ja monta kertaa toistettua mennään kirkoissa vastustamaan. Mukana on aina oikeaakin, sillä muuten ei huijaukseen kukaan lankeaisi. Niin sanottu hapatuksen määrä siis vaihtelee. Tuonpuoleisen määränpään kannalta ei mitata määrää, vaan sitä hyväksyykö (tai jopa vaatii) hapatusta uskoonsa vai ei.


    • Anonyymi

      Minä en ole tehnyt mitään päätöstä, ratkaisua tai ryhtymistä uskovaiseksi. Uskon jos asia on uskottava, en sen takia että joku osaa tarpeeksi hyvin vedättää tai manipuloida minua. Jumala on antanut minulle järjen ja omantunnon. Haluan tehdä hyvää en pahaa. Jos Jumala on, uskon että hän rakastaa minuakin ehdottomalla rakkaudella ja sen voimalla nousen aamulla vuoteeltani.

      luterilainen

      • Anonyymi

        Tuo on tyypillinen tapa tulla luterilaisuudessa uskoon. Ei niinkuin jossain helluntailais-älämölökokouksissa joissa harkinnalla ei ole mitään osuutta. Siellä mennään vain muiden mukana ottamaan mukamas Jesseä vastaan kun kuoro laulaa taustalla. Surkuhupaisaa viihdettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tyypillinen tapa tulla luterilaisuudessa uskoon. Ei niinkuin jossain helluntailais-älämölökokouksissa joissa harkinnalla ei ole mitään osuutta. Siellä mennään vain muiden mukana ottamaan mukamas Jesseä vastaan kun kuoro laulaa taustalla. Surkuhupaisaa viihdettä.

        Kun turvapaikanhakija muslimi tulee kristinuskoon, siihen liittyy aina harkintaa. Siihen liittyy oma halua saada jäädä Suomeen. Kun muslimi ajattelee että Jessen vastaanottaminen tarjoaa hänelle turvapaikan, se on ratkaisu ja oma päätös. Hänestä tulee näin RATKAISUKRISTITTY.


    • Anonyymi

      "Ryhtyä"!
      Eikö uskoon tulo olekaan armo ja kutsu parempaan elämään?
      Miten niin siihen ryhdytään? Moniin muihinkin asioihin ryhdytään, joissakin muissa ketjuissa "ryhdytään" homoiksi.'
      Ei kai tuollaiset ryhtymiset voi olla aitoja?

      • Anonyymi

        Mitkään temput, ryhtymiset ratkaisut eivät kuulu luterilaisuuteen. Yhtä vähän kuin aloittajan linkittämän videon lapsi voi itse mitään tehdä pelastumisensa hyväksi. Jumala on sataprosenttisesti pelastaja. Jos ihminen ei ole kokenut mitään tästä rakkaudesta, hän ei edes pysty rakastamaan itseään lähimmäistään saatikka Jumalaa. Jumalan ansioton rakkaus on evankeliumia ja kaiken alku. Sitä ei kuule eikä koe uskonlahkoissa minun kokemukseni mukaan. Siksi minäkin olen luterilainen kristitty.


    • Anonyymi

      On hyvä kysymmys, ja syy siihen itsellänin on Jumalan antamat tavallaan lahjat elämään, kun olen rukoillut isä Jumalaa.

    • Anonyymi

      Päättääkö joku vartavasten saavansa syövän, kupan tai kirveen jalkaansa. En oikein usko.

      Sortuminen uskontoon on tietysti yhtälailla mielen heikkoutta, ympäristön painetta ja vain huonoa tuuria.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7200
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe