Petri Paavolan harhaoppi kohdasta 1. Piet. 3:21

Anonyymi

Paavolalla menee puurot ja vellit sekaisin ilmeisesti ihan tahallaan. Hän väittää, ettei kaste pese syntejä pois, koska UT:n mukaan kaste ei poista lihan saastaa. Pietari tarkoitti, ettei kaste ole lian poistamista ruumiista vaan syntien pesemistä pois. Kellään ei voi olla hyvää omaatuntoa, jos ei ole syntejä pesty pois, mitä Pietari tarkoitti.

Paavola: -Kirjoituksessani käyn läpi 1 Piet 3:21 Raamatun kohdan, joka ei opeta vesikasteen pelastusta, vaan uskon kautta pelastumista. Itse asiassa 1 Piet 3:21 sanoo ettei vesikaste poista lihan saastaa, joka tarkoittaa ettei vesikasteen kautta voi saada syntejä anteeksi, eikä pelastua.

1. Piet. 3
21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Kaste pesee synnit pois, kuten Pietari on toisessa paikassa sanonut. Tämä tietenkin perustuu kastettavan uskoon. Jos joku ei usko, niin ei ole syntien anteeksisaamistakaan.

Ap. t. 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ap. t. 22
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Itse asiassa 1 Piet 3:21 sanoo ettei vesikaste poista lihan saastaa, joka tarkoittaa ettei vesikasteen kautta voi saada syntejä anteeksi, eikä pelastua."

      Paavola tekee alkeellisen ja vaarallisen virheen. Liha ei tarkoita aina ihmisen lihallisuutta. Liha tarkoittaa tässä asiayhteydessä ruumista. Raamatun käännös 2017 kirjoittaa oikein, ettei kyse ole lian poistamisesta iholta, koska kaste on syntien poistamista.

      "Tämän vertauskuvan mukaan vesi pelastaa meidätkin nyt kasteena – joka ei ole lian poistamista ruumiista, vaan hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa – Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"
      - 1. Pietarin kirje 3:21

      Vastaavasti Apostolien tekjojen kirja 22:16 puhuu nimeenomaan syntien pesemisestä pois.

      • Anonyymi

        Paavola on opettanut aiemminkin väärin kasteesta. Hän on opettanut myös väärin, ettei kasteessa saa syntejä anteeksi eikä kastevesi pese syntejä pois. Tämä on jyrkästi ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavola tosiasiassa antaa ovelasti laaditun tekosyyn, ettei luterilaisisten tarvitse ottaa uskovien upotuskastetta, vaikka Jeesus sitä edellyttää pelastuksen ehtona.

        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Ap.t 2:38)

        "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'" (Ap.t 22:16)

        Paavola puhuu koko ajan ekumaniaa ja synkretismiä vastaan, mutta hän tosiaiassa tekee sitä samaa omien oppiensa sisällä.


    • Anonyymi

      Petri Paavola laittaa vastakkain kasteen ja pelastuksen ja siinä samalla puhuu väärin itse pesuvedestä. Tämä on Paavolan kiero taktiikka. Hän yrittää saada yleisön puolelleen jostakin asiasta, jotta he uskoisivat sen valheen, mitä hän yritää syöttää heille. Paavolan koko julistustoiminta perustuu tällaiseen indoktrinaatioon, ujutukseen, jossa valhe sekoitetaan jokun totuuden sekaan.

      • Anonyymi

        No niin nyt voit huilata keitä vaikka juhlamokasta kaffit, se menee ohi tämäkin kohtauksesi kuten ennenkin, mutta lepoa se vaatii.

        synti jos se asustelisi siinä iholla, se mnisi ehkä viemäriin hyvän saippuan saattelemana, mutta sisikuntaan se ei vaikuta, siellä sydämessä se synti asustaa, ei siihen vesi auta.

        tämän kyllä tietää jo kuusvuotias kerran luettuaan. mutta lutterin laitos ei sitä käsitä edelleenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin nyt voit huilata keitä vaikka juhlamokasta kaffit, se menee ohi tämäkin kohtauksesi kuten ennenkin, mutta lepoa se vaatii.

        synti jos se asustelisi siinä iholla, se mnisi ehkä viemäriin hyvän saippuan saattelemana, mutta sisikuntaan se ei vaikuta, siellä sydämessä se synti asustaa, ei siihen vesi auta.

        tämän kyllä tietää jo kuusvuotias kerran luettuaan. mutta lutterin laitos ei sitä käsitä edelleenkään.

        "anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois"

        Ei epäselvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois"

        Ei epäselvää.

        Kuusivuotiaskin näkee että Raamattu puhuu "kasteeta syntien anteeksi saamiseksi" mutta parhamiin sokeat ei sitä näe!

        Keitä sinä vanhus kaffit, että tuo kohtaus menee ohi, sen jälkeen pysy kaukana rippilapsista !


    • Anonyymi

      Raamattu ei väitä, että kaste pelastaisi yksinään tai sen kautta saisi synnit anteeksi pelkästään käymällä kasteella. Kaikissa tapauksissa, joita löytyy Raamatusta kolme, joissa puhutaan pelastumisesta ja syntien anteeksisaamisesta kasteen yhteydessä, puhutaan selvästi sellaisista ihmisistä, jotka ovat ensin tulleet uskoon (esim Paavali) ja sen jälkeen kaste tai vesi puhdistaa tai pelastaa (esim Nooan).

      Käsitellään nuo kolme tapausta yksitellen.

      1 Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
      3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

      Pietari puhuu uskovaislle ihmisille ja käyttää Nooaa esimerkkinä. Nooa oli uskossa ennen vedenpaisumusta. Arkissa ei ollut yhtään pelastumatonta ihmistä tai pikkuvauvaa. Siellä oli vain kahdeksan sielua, Nooa ja hänen vaimonsa sekä kolme Nooan poikaa ja heidän vaimonsa. Nooan tapausta ei voida käyttää esimerkkinä ei-uskovaisten ihmisten pelastumisesta. Kaikki jumalattomat ihmiset pienine vauvoineen hukkuivat.

      Apt 22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen
      22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
      22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Tässä Paavalia kehoitetaan menemään kasteelle uskoontulonsa jälkeen. Tätäkään kohtaa ei voida ymmärtää niin, että täysin jumalattomat ihmiset pelastuisivat pelkän kasteen avulla.

      Apt 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
      2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

      Tästä käy selvästi ilmi, että Pietarin puheen seurauksena osa kuulijoista otti pelastuksen vastaan ja heidät kastettiin, muita ei kastettu. Pietarin lupaus:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.", koski niitä ihmisiä, jotka tekivät parannuksen ja ottivat evankeliumin sanan vastaan. Tätäkään Raamatun kohtaa ei voida käyttää vauvakasteen puolusteluna tai jumalattomien ihmisten kastamisen puolusteluna. Kaste kuuluu parannuksen tehneille ihmisille.

      • Anonyymi

        Anteeksi, olen kopsannut tämän saarnan tänne ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, olen kopsannut tämän saarnan tänne ennenkin.

        "Raamatusta kolme, joissa puhutaan pelastumisesta ja syntien anteeksisaamisesta kasteen yhteydessä, puhutaan selvästi sellaisista ihmisistä, jotka ovat ensin tulleet uskoon ja sen jälkeen kaste tai vesi puhdistaa tai pelastaa "

        Miksi sitten jotkut yrittävät täällä kivenkovaa väittää ettei missään nimessä kasteella ole tekemistä pelastukse tai syntien anteeksiannon kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatusta kolme, joissa puhutaan pelastumisesta ja syntien anteeksisaamisesta kasteen yhteydessä, puhutaan selvästi sellaisista ihmisistä, jotka ovat ensin tulleet uskoon ja sen jälkeen kaste tai vesi puhdistaa tai pelastaa "

        Miksi sitten jotkut yrittävät täällä kivenkovaa väittää ettei missään nimessä kasteella ole tekemistä pelastukse tai syntien anteeksiannon kanssa?

        >>Miksi sitten jotkut yrittävät täällä kivenkovaa väittää ettei missään nimessä kasteella ole tekemistä pelastukse tai syntien anteeksiannon kanssa?<<

        Petri Paavola yrittää sellaista väittää. Se on tietenkin ilmiselvästi Raamatun opetuksen vastaista, mutta syy selviää tutkimalla Paavolan taustaa.

        Paavola oli ennen vapaakirkon työntekijä, joka otti hatkat kirkosta. Vapaakirkko perustuu suurlta osin luterilaisuuten. Sitten hän rupesi baptistiksi ja hänen opetuksesta tuli joskus karismaattistakin helluntailaisuutta.

        Paavola sanoo tekevästä työtä luterilaisten ja helluntailaisten keskuudessa. Näiden oppisuuntien väillä on ilmeinen ero kasteopin kohdalla. Paavola on yrittänyt pitää kannattajansa yhdessä porukassa keksimällä kompromissin kasteoppiin. Paavola mukaan kaste ei pese syntejä pois, mutta muuten hän kastaa uskoon tulleita. Paavolan mukaan kasteelle mennään vasta sen jälkeen, kun synnit on saatu anteeksi. Näin hän antaa verukkeen luterilaisille, ettei kaste ole oikeasti edes välttämätön. Tällä tavalla, hän saa pidettyä kannattajinaan luterilaiset ja helluntailaiset.

        Mitä tulee kasteeseen, se on Jeesuksen määrämä rituaali, joka otetaan syntien pesemiseksi pois. Kaste annetaan vain uskoville, minkä vuoksi kasteessa saadaan synnit anteeksi. Tätä Paavola ei tunnusta, mutta hän onkin eksyttäjä.


    • Anonyymi

      Ajatella, että ensin Jumala lähettää oman Poikansa kuolemaan ristillä syyttömänä ihmiskunnan syntien sovitukseksi, ja sitten jotkut kehtaa väittää ettei se riitä, pitää olla vielä palkallinen pappi kanttori ja kummit sekä pari desiä hanavettä, muuten ei taivasta saavuteta.

      ja kaikki tuo vastasyntyneeseen kohdistettuna.

      kuka keksii jotain hullumpaa, se voittaa ensimmäisen palkinnon,- kilpailu olisi nyt paikallaan.

      • Anonyymi

        Se riittää mutta Jeesuksen sovitus pitää ottaa uskolla vastaan. Ei se muuten HYÖDYTÄ.

        Opettele lukemaan Raamattua ennen kuin tulet tänne urputtamaan typeriä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe