Olenko kunniallinen?

Anonyymi

Olen 58v, kouluttamaton perheenäiti ja olen ollut työttömänä jo vuosia. Yhteiskunta ja TE-keskus painostavat minua työnhakuun, ja kaikki tietävät, että ei ole helppoa löytää työtä tämän ikäisenä ilman koulutusta. Nyt, kun lapsilla on oma elämä, ja minulla on aikaa, ajattelin mennä kouluun. Olen saanut työmarkkinatukea, ja nyt, kaksivuotisessa ammattikoulussa, saan saman rahan. Mutta sen lisäksi olen saanut uusia, nuoria ystäviä, ja oppia uuteen ammattiin.

En tunne itseäni liian vanhaksi, ja mielestäni teen hyvin, kun opin jotain uutta. Naapurit nauraa, mutta mielestäni teen oikein.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Antaa naapureiden nauraa! Vaimoni on saman ikäinen kanssasi, kouluttautumaton (lukio ja ylioppilas rimaa hipoen, vailla ammatillista koulutusta). Töitä on kyllä ollut aina ja on edelleen. Vaimoni on hakenut aina rohkeasti uusiin töihin ja yllättävästi aina on tärpännyt. Nykyisessä työpaikassa valtion palveluksessa hän on ollut yli 10 vuotta. Nyt koronan vuoksi valtio vähensi työtehtäviä, joten vaimoni käy kerran viikossa läheisessä tukkuliikkeessä avustamassa, koska sinne tarvittiin koronan vuoksi apua.
      Joten älä ole huolissasi, anna naapureiden nauraa, kouluttaudu ammattiin ja työllistyt!

    • Anonyymi

      Töitä kannatta hakea kun siihen painostetaan, ja sitten kun ei tietenkään työnantaja vastaa hakemukseen, niin sitten vaan yhteyttä sinne te-toimistoon ja vaatia niitä selvittämään että miksi työpaikaa ei saanut, ja vielä että kenelle se annettiin.

      Sen lisäksi vielä tutkintapyyntö aluehallintovirastoon ikäsyrjinnästä työhönotossa.

      • Anonyymi

        Normaalit ihmiset hakee töitä painostamattakin ja tulevat valituiksi työpaikkoihin. Ammattityöttömät taasen työnantajat osaavat kyllä seuloa aika hyvin pois, jotka hakee töitä vain painostamalla.
        Kyllä töitä löytyy tekeville!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalit ihmiset hakee töitä painostamattakin ja tulevat valituiksi työpaikkoihin. Ammattityöttömät taasen työnantajat osaavat kyllä seuloa aika hyvin pois, jotka hakee töitä vain painostamalla.
        Kyllä töitä löytyy tekeville!

        Et sinäkään mitään tajua perkele. Kumminki joku vöydin asiakas johon kukaan normaali ei halua joutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinäkään mitään tajua perkele. Kumminki joku vöydin asiakas johon kukaan normaali ei halua joutua.

        Töitä on aina ollut tekevälle tässä maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töitä on aina ollut tekevälle tässä maassa.

        Jauha sinä vaan samaa. Vöydin asiakäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töitä on aina ollut tekevälle tässä maassa.

        Työttömällepä ei semmosia ole kun laina. Että antaa vaan olla tekevälle. Mikä siinä on vaikea ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömällepä ei semmosia ole kun laina. Että antaa vaan olla tekevälle. Mikä siinä on vaikea ymmärtää

        Kyllä työttömälle pankista lainataan rahaa, jos vaan on hyvä kohde sille lainarahalle. Vaikkapa oman yrityksen perustamiseen saa työtön lainaa pankista varsin helposti. Ja siten sitten työllistyykin.
        Minäkin olen saanut työttömänä pankista lainaa ja jopa vielä melkoisen suuren summankin. Vakuudet tietysti pitää olla, mutta se ei ole mikään suuri ongelma, jos lainan kohde on hyvä ja kelpaa vakuudeksi. Eli onko se niin vaikeaa ymmärtää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työttömälle pankista lainataan rahaa, jos vaan on hyvä kohde sille lainarahalle. Vaikkapa oman yrityksen perustamiseen saa työtön lainaa pankista varsin helposti. Ja siten sitten työllistyykin.
        Minäkin olen saanut työttömänä pankista lainaa ja jopa vielä melkoisen suuren summankin. Vakuudet tietysti pitää olla, mutta se ei ole mikään suuri ongelma, jos lainan kohde on hyvä ja kelpaa vakuudeksi. Eli onko se niin vaikeaa ymmärtää!

        Niin rikas saa rahaa kun on vakuudet kunnossaa!! .
        Ja köyhä työtön ei saa kuin pikavippekä, joista ei kannata ottaa
        - siis ei kannata ottaa liian kallista rahaa, - siitä tulee vain konkurssi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalit ihmiset hakee töitä painostamattakin ja tulevat valituiksi työpaikkoihin. Ammattityöttömät taasen työnantajat osaavat kyllä seuloa aika hyvin pois, jotka hakee töitä vain painostamalla.
        Kyllä töitä löytyy tekeville!

        Normaalille ihmiselle kaikki on helppoa, toisin kuin vammaisille jotka eivät pääse eläkkeelle... Ei ole mikään ihme kun tässä maassa autot ajautuvat tuntemattomasta syystä vastaantulevan kaistalle ja kuorma-auton kuljettaja tramatisoituu loppuiäkseen ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta hei, näinhän yhteiskunnalla on nyt rahaa maksaa kuskin eläkkeet kun yksi tuensaaja poistui...


    • Anonyymi

      se ns. kunniasi meni jo ensimmäisessä yhdynnässä, kun sinut puhkaistiin.
      Ja noin kansanperiteen mukaan kunnia oli vain rikkailla, ja piiat ja rengit oli vain hyödynnettäviä, ilman kunniaa.

      • Anonyymi

        juu, ei neitsyyden menettämisestä mitallia saa, vaan arvo laskee vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, ei neitsyyden menettämisestä mitallia saa, vaan arvo laskee vaan.

        tässä vihersuvakkivajakkien ihmemaassa yh-äippä on arvokkaampi ja tärkeämpi kuin yksikään neitsyt...


    • Anonyymi

      Itse haen duunia kun pakottavat, ja sitten kin firma ei vastaa niin pakotan te-toimston selvittämään syyn, niin ovat hiljaa vähän aikaa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe