Koiranvetävä hatchback?

Mikko N

Käytetty auto on haussa ja yhtenä kriteerinä ison koiran mahtuminen perätilaan. Olen tuuminut, että riittävän iso hatchback ajaa asian, kun farkku on muuten turhan iso pienen perheen käyttöön.

Olisiko kokemuksia, mitkä korimallit vetävät taakseen kookkaan (n. 40 kiloisen säkäkorkeudelta 65 senttisen) haukun?

13

2987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j-o-r-e

Uusista ei ole tietoa, mutta vanhan (80-luvun) Saab 900 mallinen auto vetää vallan mainiosti tuon kokosen koiran.

• Mallin

SAAB 900 ja 9-3-malleissa valtava kontti.

• Toyota

Toyota Yariksessa saa takapenkit kaadettua ja nostettua pystyyn, niin että tulee kunnon tila taakse. Sinne pitäisi isommankin koiran mahtua hyvin. Golfissakin on yllättävä iso takatila. Tosin en osaa sen paremmin arvioida, miten mainitsemasi kokoinen koira sinne mahtuu.

• Mari

Octavian HB:n mahtuu iso koira. Meillä on kolme 70 cm ja 55 kg neitä, jotka aikaisemmin matkustovat vuorollaan Ocu HB:n takakontissa. Nyt on farkku;=)

• AE111

Kaverilla on -01 Renault Megane hatchback. Eli ei se uusi voimakkaasti muotoiltu malli. Hyvin näkyy saksan paimenkoita vai mikä lie susikoira(?) sinne mahtuvan. Hommasivat verkon vain sinne väliin ja ottivat hattuhyllyn pois.

• Olisikohan tollaselle "Kennel-mallille" kysyntää..? Rekisteröity esim. kulj. 2pers. 4dog = Toyota Hybrid HK (=human/kennel)... Kaikille omat juomakupit ovissa...

• ei ainakaan!

Ostin Mazdan kun koira oli pentu, arvelin hattuhyllyn poistamisen riittävän.
      Pah! Nyt koira on täyskasvuinen schäfer ja haluaa vain lekotella koko takapenkillä. Sitä ei sinne taakse saa!

• vielä

että meillä myös lapsia, joiden pitäisi saada käyttää takapenkkiä myös!
        Muutoinhan Mazda soveltuisi kun kerran selkänojat saa kaadettua.

• farkku

Onhan noita farmareitakin erikokoisia...
      Kyllä noissa hätsbäkeissä tuppaa se tila olemaan aika matala, vaikka pituussuuntaan tilaa oliskin.
      Tietysti jos ei vaan tykkää farmarimallista niin eihän sellaista kukaan pakota hankkimaan ;-)

Pystympi perä on parempi (ison)koiran kannalta kuin viistosti laskeva.Esim Golf on hyvä.
      Jopa Peugeot 106 peräosastoon mahtuu 1kpl schäfer, joskaan ei sitten juuri muuta.

• t.bone

En ymmärrä. Eikö voisi ostaa sellaisen auton mihin koira mahtuu mukavasti, kun kerta sellaisiakin on?

• Nimetön

Miksi et katselisi pientä farkkua. Esim. Pösön 206 Farmari tai sitten Skodan Fabia COmbi. Jälkimmäisessä enemmän tavaratilaa ja hinta kohdallaan. Volkkarin koneilla. Varustelu hyvä, ajo-ominaisuudet kohdallaan, tilaa löytyy, mutta hinta on parasta mitä voi toivoa. Katso ja hämmästy! www.skoda-auto.fi

Ps. Fabia Combi voitti 206 SW:n TM farkkutestissä.

Käy koejamassa, et pety. Jos vain ego kestää.

• ahtaaksi menee
        Nimetön kirjoitti:

Miksi et katselisi pientä farkkua. Esim. Pösön 206 Farmari tai sitten Skodan Fabia COmbi. Jälkimmäisessä enemmän tavaratilaa ja hinta kohdallaan. Volkkarin koneilla. Varustelu hyvä, ajo-ominaisuudet kohdallaan, tilaa löytyy, mutta hinta on parasta mitä voi toivoa. Katso ja hämmästy! www.skoda-auto.fi

Ps. Fabia Combi voitti 206 SW:n TM farkkutestissä.

Käy koejamassa, et pety. Jos vain ego kestää.

206 farmariin ei kyllä 40kg koira kunnolla sovi takakonttiin , siskollani on sellainen pösö pientä on ,omalla koirallani oli isommassakin farkussa olemista, jos oli muuta tavaraa oli labbari, korkeus pituus loppuu 206 . pösöt näkyy olevan ongelma autoja muutenkin , pikku vikojen takia ja jälleenmyyntiarvon nopeana putoamisena. isolle koiralle kunnon farkku.

• Mikko N

Kiitokset tähänastisista vinkeistä!
      Valinta on vaikeaa, mutta loppujen lopuksi se on tehtävä ihan itse. Ehkä myöhemmin kerron, mihin päädyin ja toimiko ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe