Aina yksin

Anonyymi

Tajusin tässä sairastuessani ettei kukaan soita minulle. Yhteydenpito on aina perustunut siihen että minä soitan tuttavilleni ja kysyn miten menee. Nyt kun olen fyysisesti voimaton, sairaalajakson jälkeen, on puhelin hiljaa.

Sairastumiseni opetti huomaamaan etten omista yhtään ystävää tai ihmistä joka välittää. Sukua ei ole.

Mitä ajattelisitte tilanteessani?
Roikutteko te muut tuttavissa, joille vain yksipuolisesti soittelette?
Onko se ystävyyttä ja voiko enää 45 vuotias löytää ystävyyttä?

Minulla oli muutama hyvä ystävä, mutta sairaus vei heidät ylös :(

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On tosi ikävää, että olet jäänyt noin yksin.
      Ystävyys on semmoista, missä kumpikin osapuoli ottaa yhteyttä. Haluaa ottaa.
      Enemmän vielä pitäisi huolta kantaa sairastavasta ystävästä.
      Lämpimiä ajatuksia ja voimia sinulle!

      • Anonyymi

        Kiitos sanasi lohduttivat minua. Toivon kaunista kdvättä sinulle, olisipa minulla kaltaisiasi ystäviä :)


    • Anonyymi

      just tuollasen tilanteen takia kannattaa elää nii että on ystäviä ja läheisiä . sitte ko jotain tarviaa ni ei ole ketään kuka auttaa .

    • Anonyymi

      Hei, minulla on samanlainen kokemus. Tämä tapahtui jo ennen korona-aikaa, kun sairaaloihin vielä pääsi vierailulle. Jouduin siis sairaalaan, jossa vietin lähemmäs kaksi viikkoa. Soitin muutamalle henkilölle joita pidän ystävinäni, ja kerroin tilanteestani, ja että olisi kiva jos pääsisivät joku päivä käymään sairaalassa. Kumpikin valitti kiireitään. No juu, ymmärrän kyllä että ihmiset ovat kiireisiä, eikä välttämättä ehditä katsomaan sairastunutta kaveria. Mutta se, ettei kumpikaan edes soittanut tai laittanut viestiä kyselläkseen myöhemmin, miten voin. Siitä tuli paha mieli ja olo, ettei kukaan välitä. Minulla sentään on äiti elossa, hän soitti joka päivä. Olisi tullut katsomaankin jos ei asuisi niin kamalan kaukana.

      Noh, tästä tapauksesta on nyt pari vuotta aikaa. Edelleen pidän yhteyttä noihin ystäviini, mutta kyllähän se todella yksipuolista on. Usein ajattelen, että lopetan tämän yksipuolisen yhteydenpidon, että miksi turhaan roikun ihmisissä, joita ei selvästikään kiinnosta. Päätän, että en soita enää! Ja sitten kuitenkin yksinäisenä hetkenä soitan, kun ei ole oikein muutakaan.

      • Anonyymi

        Samaistun tuntemuksiisi ja olen pahoillani kun jäit ilman ystäviä, samaa roikkumista "ystäviini" olen usein pohtinut, olisiko parempi vain lopettaa yksipuolinen yhteydenpito. Voimia ja toivon oikeita ystäviä vierellesi :)


    • Anonyymi

      Neuvoni olisi, että älkää tehkö soittamisesta liian monimutkaista, vaan soittakaa silloin kun siltä tuntuu. Niin muutkin tekee.

      • Anonyymi

        Neuvoni taas on että jättäkää pois ystävistä, ne ketkä eivät sitä ole. Ystävyys on aina molemminpuolista.


    • Anonyymi

      Mietin tänääm aivan samaa asiaa, kukaan ei kaipaa/välitä minusta. Ei puhelin soi, yksin olen päivästä toiseen.

      • Anonyymi

        Olin tosi yksinäinen ja kukaan ei soittanut, ja en halunnut yksipuolisesti soittaa kenellekään.
        Otin vanhan puhelimen ja puhuin siihen. Kysyin että mitä minulle kuuluu, ja sitten kerroin mitä minulle kuuluu, jne.
        Tuntuu ehkä hölmöltä, mutta auttoi!
        On vähän sama kuin "näkymätön kaveri", voi jutella.

        Hätä keinot keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin tosi yksinäinen ja kukaan ei soittanut, ja en halunnut yksipuolisesti soittaa kenellekään.
        Otin vanhan puhelimen ja puhuin siihen. Kysyin että mitä minulle kuuluu, ja sitten kerroin mitä minulle kuuluu, jne.
        Tuntuu ehkä hölmöltä, mutta auttoi!
        On vähän sama kuin "näkymätön kaveri", voi jutella.

        Hätä keinot keksii.

        Erityinen idea, olet luova. Minä olen myös yksinäinen, fyysisesti sairas, eikä kukaan soita osastolle, surullista. Yhdelle yksipuoliselle kaveruudelle lähetin tekstiviestin että voimmeko jutella ei vastausta, hän ottaa yhteyttä kun tarvitsee jotain mitä voin järjestää :( toiselle vastaavalle laitoin tekstiviestin, ei vastausta, elämässä ei ole enää sijaa kun hyödyn kautta. Toivon usein tutustuvani vielä syvällisiin, aitoihin ystäviin, kyllä heitä on kun vain tavoittaisi jostain..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erityinen idea, olet luova. Minä olen myös yksinäinen, fyysisesti sairas, eikä kukaan soita osastolle, surullista. Yhdelle yksipuoliselle kaveruudelle lähetin tekstiviestin että voimmeko jutella ei vastausta, hän ottaa yhteyttä kun tarvitsee jotain mitä voin järjestää :( toiselle vastaavalle laitoin tekstiviestin, ei vastausta, elämässä ei ole enää sijaa kun hyödyn kautta. Toivon usein tutustuvani vielä syvällisiin, aitoihin ystäviin, kyllä heitä on kun vain tavoittaisi jostain..

        Minä voisin olla ystäväsi.
        Miten saan sinuun yhteyden?
        Olen keski-ikäinen nainen ja minullakin sairaus.


    • Anonyymi

      Tulipa surullinen olo kun luin kirjoituksesi. Minullakaan ei ole ystäviä, koska itse heistä luovuin jossain vaiheessa eroni jälkeen. Mutta minulla on monta lasta ja he ovat myös ystäviäni. Mistä sinun olisi mahdollista löytää ystävä, onko iällä mitään väliä?

      • Anonyymi

        Olen samanikäinen kuin ap ja ei ole kyllä enää yhtään ystäviä. Olen nykyään myös miesvaltaisessa työpaikassa ja on ollut karua huomata kuinka yksinäinen sitä on työ- ja vapaa-aika huomioiden.
        Jotenkin sitä on vetäytynyt aina vaan enemmän kuoreensa ja ei jaksa enää yrittää. Harrastuksessa kerran viikkoon tulee muutama sana vaihdettua saman ikäisten kanssa, mutta se jää siihen.
        Kun on tunne, ettei vanhat kaverit piittaa niin olen tyytynyt kohtalooni. Yhdelle entiselle ystävälle yritin 2 kertaa viime vuonna soittaa, mutta ei vastannut puhelimeen eikä soittanut koskaan takaisin.
        Mies ja teini-ikäiset lapset on onneksi edes seurana, mutta ei niille voi siten jutella kuin nuorena ystäville.


    • Anonyymi

      Ap tässä, vappu myös yksinäisyyden täyttämä, ei viestiä, puhelua, vain hiljaisuus seurana. Minulle ei ole iällä ystävyydessä väliä, aitoja ystävyyssuhteita kaipaan, mutta hyvin vaikea enää näin "vanhana" löytää uusia ystäviä ja itse kaipaan mieluiten elämänmittaisia, luotettavia ystäviä tai yhtä ystävää.
      Hyvää vappua kohtalotovereilleni.

      • Anonyymi

        Täällä myös yksinäistä arkea päivästä toiseen. Minulla oli myös elämässä tuollaisia ihmisiä, jotka eivät tehneet mitään vuokseni. Lopetin yksipuolisen yhteyden pidon. En tiedä minäkään mistä voisi kavereita elämäänsä saada. Minä en ole siinä ikinä onnistunut. Jokainen päivä on toisensa kopio ei iloa missään. Jatkuvaa selviytymistä yksin omine ajatuksineen. Tuntuu aika turhalta ja merkitsettömältä. Voimia sinulle parempaa jaksamista


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe