Huijausviesti postilta

Anonyymi

Lähettääkö posti sähköpostia saapuneesta paketista? Minulle tuli sellainen perjantaina , Se olisi pitänyt tulostaa, ja sillä hakea paketti. En omista tulostinta. Ja oli siinä myös, että posti ilmoittaa myös tekstiviestillä paketin saapumisen. Mutta ei ole tekstaria kuulunut.

25

2797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joku kuukausi sitten Postilta tuli tekstiviesti, että olin saanut paketin. Noutopaikka olisi ollut lokerikossa monen sadan kilometrin päässä paikkakunnalla, jossa en ole koskaan käynyt. Myöhemmin Postin lähetysseurannasta näkyi, että joku oli hakenut paketin. Omituista.

• Anonyymi

Mulle kävi toi kans.

• Anonyymi

Posti lähetti HUIJAUS viestin.
        Tullasin ja maksoin POSTIN huolinnan tullin linkistä.
        Posti lähetti huijaus vestin etten ole maksanut postin huolintaa 2,90€
        SIELLÄ MAKAA POSTIN VARASTOSSA LÄHETYKSENI.
        Posti yrittää kahteen kertaan maksua ja uhkaa lähettää pakettini takaisin.
        Postin sivulta löysin vain maksullisen puhelinumeron KYLLÄ POSTI OSAA!
        Malinen on vapaamuurarikoulun käynyt ja ison eurooppa konsulttiyhtiön kasvatti.

• Anonyymi

Postia saattaa tulla vaikka Nigeriasta, kannattaa aina uskoa kaikki kirjoitettu, kaikki luvatut miljoonat ovat aina tulleet tilille :D

• Anonyymi

Voiko sähköpostiviestin lähettäjän jäljittää.

• Anonyymi

Huijarit piilottavat jälkensä niin hyvin ettei tavallisella perustietotekniikan alkeet omaavalla ole pienintäkään mahdollisuutta jäljittää huijausviestien alkuperää. Eikä edes kannata lähteä epämääräisiä sähköpostissa annettuja linkkejä klikkailemaan koska voivat johtaa osoitteeseen joka sisältää huomaamattasi koneellesi asentuvia haittaohjelmia tai muuta jonka ainoa tarkoitus on viedä sinulta rahat ja monesti myös henkilötietosi.

Poliisilla ei ole resursseja selvittää näitä huijariviestien lähettäjiä, ei edes "suuressa maailmassa" jossa paremmin voimavaroja ja IT-osaamista.

Nettihuijarien vastaista kansalaisaktivismia tosin on jonkin verran ja tuosta toiminnasta voit löytää videoita YouTubesta hakusanoilla esim: "scamming the scammers, exposing scammers, destroying scammers, huijataan huijaria" yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huijarit piilottavat jälkensä niin hyvin ettei tavallisella perustietotekniikan alkeet omaavalla ole pienintäkään mahdollisuutta jäljittää huijausviestien alkuperää. Eikä edes kannata lähteä epämääräisiä sähköpostissa annettuja linkkejä klikkailemaan koska voivat johtaa osoitteeseen joka sisältää huomaamattasi koneellesi asentuvia haittaohjelmia tai muuta jonka ainoa tarkoitus on viedä sinulta rahat ja monesti myös henkilötietosi.

Poliisilla ei ole resursseja selvittää näitä huijariviestien lähettäjiä, ei edes "suuressa maailmassa" jossa paremmin voimavaroja ja IT-osaamista.

Nettihuijarien vastaista kansalaisaktivismia tosin on jonkin verran ja tuosta toiminnasta voit löytää videoita YouTubesta hakusanoilla esim: "scamming the scammers, exposing scammers, destroying scammers, huijataan huijaria" yms.

Niitä linkkejä voi kopioida ja lähettää "mukaviksi" tunnetuille ihmisille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä linkkejä voi kopioida ja lähettää "mukaviksi" tunnetuille ihmisille

Tyypillistä persuilua.

• Anonyymi

Jos tulee sähköpostia tai tekstiviestiä, niin eihän se vielä vaarallista ole. Mutta jos sähköpostiviestin mukana on joku linkki, jota pyydetään klikkaamaan, niin kannattaa miettiä kolme kertaa, ja tarkistaa, mihin se linkki johtaa.

• Anonyymi

Kaksi kertaa on tekstiviestinä tullut epämääräinen noutokehoitus. Klikkauksen takana oli tieto. En avannut, koska en ole mitään tilannut. Ensimmäisessä vaadittiin jotain säilytysmaksu panttia.

• Anonyymi

Minulle ja kaverille tuli tekstarina ilmoitus postin paketista, joka piti allekirjoittaa.

Viestissä oli linkki sivulle, jota ei löytynyt.

Ilmiselvää tietojenkalastelua tai vakoiluohjelmien asennusta?

Sähköpostiin tulee myös jatkuvasti vierasmaalaiata roskapostia ja suomalaistakin jostain a-lla alkavasta "yrityksestä".

On tullut myös puheluita ulkomailta. Yhteen vastasin vahingossa ja alkoi lipevä-ääninen selitys, löin luurin korvaan ja lähetin perään vittumaisen tekstarin, että mene töihin luuserihuijaripelle.

En ymmärrä, miksi tietovuotoja ja identiteettihuijauksia ei kriminalisoida tuntuvasti ja miksi Itella ei vaadi tarpeeksi pitävää tunnistautumista, koko yritys muutenkin, kuin esikoululaisten käsissä. Paketteja ja tilauksia jaellaan kelle vaan jolla sattuu olemaan lokeron koodi eikä muuta vaadita. Tunnistautuminen pankkitunnuksilla pakettikoodin saamiseksi lopettaisi kyseiset varkaudet tykkänään.

Ei kannata ikinä antaa tietojaa nettiin. Itse tietoni taisivat vuotaa jonkun tekaistun kansalaisaddressin kautta. Myös arvonnoissa tapahtuu tietojen kalastelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle ja kaverille tuli tekstarina ilmoitus postin paketista, joka piti allekirjoittaa.

Viestissä oli linkki sivulle, jota ei löytynyt.

Ilmiselvää tietojenkalastelua tai vakoiluohjelmien asennusta?

Sähköpostiin tulee myös jatkuvasti vierasmaalaiata roskapostia ja suomalaistakin jostain a-lla alkavasta "yrityksestä".

On tullut myös puheluita ulkomailta. Yhteen vastasin vahingossa ja alkoi lipevä-ääninen selitys, löin luurin korvaan ja lähetin perään vittumaisen tekstarin, että mene töihin luuserihuijaripelle.

En ymmärrä, miksi tietovuotoja ja identiteettihuijauksia ei kriminalisoida tuntuvasti ja miksi Itella ei vaadi tarpeeksi pitävää tunnistautumista, koko yritys muutenkin, kuin esikoululaisten käsissä. Paketteja ja tilauksia jaellaan kelle vaan jolla sattuu olemaan lokeron koodi eikä muuta vaadita. Tunnistautuminen pankkitunnuksilla pakettikoodin saamiseksi lopettaisi kyseiset varkaudet tykkänään.

Ei kannata ikinä antaa tietojaa nettiin. Itse tietoni taisivat vuotaa jonkun tekaistun kansalaisaddressin kautta. Myös arvonnoissa tapahtuu tietojen kalastelua.

Aventura Post Gmbh oli se "yritys", joka alkoi heti tietovuodon jälkeen lähetellä sähköpostiin jotain arvontavoitto ilmoituksia.

Viestit ihan suomeksi.

Googlen mukaan saksalainen postitoimisto...

Luulisi tällä panostuksella, että kannattaisi mieluummin mennä vaikka ihan oikeisiin töihin.

• Anonyymi

Eivät nuo ole Postilta tulleita viestejä. Ei Posti ilmoittele sähköpostilla, eikä kerää mitään maksuja viestien perusteella, eikä varsinkaan ennakkoon.

• Anonyymi

Minä ainakin olen saanut sähköpostiin viestin, kun tilaamani tuotepaketti on noudettavissa läheisestä postitoimipaikasta. On helppo tarkistaa, mistä lähetys on tullut, jos siinä on pitkä lähetystunnus esm. FIxxxxxxxxx. Ulkomailta tulleissa on tietysti erilainen tunnus.
        Paketin toimittajia on muitakin, kuin posti. Sekin on tarkistettavissa internetin avulla
        Jotkut ilmoittaa sekä sähköpostiin että tekstiviestin kännykkään, jotkut vain jompaan kumpaan.

• Anonyymi

Tyttöset tilaavat pakettteja joihin helposti viirus tarttuu ja lähettää valeviestejä.

• Anonyymi

Joku vika ollut puhelimessa, ehkä liian täynnä tai vanhat päivitykset, mutta on kyllä tullut tilailtua, tosin ihan legimit verkkokaupoista😬

En tajua mitään näistä laitteista ja tietoturvasta minäkään.

Voiko tietosuojamurtautuja napata esim jonkin näppäilemäni tunnusluvun, kun nehän jäävät muistiin automaattisen täytön takia, kuten osoitetiedot.

• Anonyymi

Pitäisi säätää rikokseksi jos ei suostu antamaan verkkopankkitunnuksia heti pyydettäessä

• Anonyymi

Näin on ja kaikkiin tilauksiin verkkopankki tunnistautuminen.

Postin noutopisteissä tunnistautumiseen voisi käyttää sovelletusti henkilökorttia ja pankkikorttia tunnusluvulla, joiden vastaavuus ja noutajan ulkonäkö olisi kyllä todella vahva tunnistatuminen.

Loppuisi varkailta tilailut siihen.

• Anonyymi

Venäjältä todennäköisesti ne postihuijaukset tulee.

• Anonyymi

"Se olisi pitänyt tulostaa"
      Ei tarvitse, riittää kun ottaa sen lähetyskoodin talteen paperille niin se riittää.

• Anonyymi

Tilaa kengät Kongosta.

• Anonyymi

Näitä tuli minullekin, Aventura psot Gmbh. Kielsin vastaanottamisen. Tyrehtyi!

• Anonyymi

Tuli huijausviesti, Postipaketin osoitetiedot puutteelliset .... +918904681350

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5106
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      35
      3026
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2995
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2916
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1698
    Aihe