Lähettääkö posti sähköpostia saapuneesta paketista? Minulle tuli sellainen perjantaina , Se olisi pitänyt tulostaa, ja sillä hakea paketti. En omista tulostinta. Ja oli siinä myös, että posti ilmoittaa myös tekstiviestillä paketin saapumisen. Mutta ei ole tekstaria kuulunut.
Huijausviesti postilta
25
2797
Vastaukset
- Anonyymi
Joku kuukausi sitten Postilta tuli tekstiviesti, että olin saanut paketin. Noutopaikka olisi ollut lokerikossa monen sadan kilometrin päässä paikkakunnalla, jossa en ole koskaan käynyt. Myöhemmin Postin lähetysseurannasta näkyi, että joku oli hakenut paketin. Omituista.
- Anonyymi
Mulle kävi toi kans.
- Anonyymi
Posti lähetti HUIJAUS viestin.
Tullasin ja maksoin POSTIN huolinnan tullin linkistä.
Posti lähetti huijaus vestin etten ole maksanut postin huolintaa 2,90€
SIELLÄ MAKAA POSTIN VARASTOSSA LÄHETYKSENI.
Posti yrittää kahteen kertaan maksua ja uhkaa lähettää pakettini takaisin.
Postin sivulta löysin vain maksullisen puhelinumeron KYLLÄ POSTI OSAA!
Malinen on vapaamuurarikoulun käynyt ja ison eurooppa konsulttiyhtiön kasvatti.
- Anonyymi
Postia saattaa tulla vaikka Nigeriasta, kannattaa aina uskoa kaikki kirjoitettu, kaikki luvatut miljoonat ovat aina tulleet tilille :D
- Anonyymi
Voiko sähköpostiviestin lähettäjän jäljittää.
- Anonyymi
Huijarit piilottavat jälkensä niin hyvin ettei tavallisella perustietotekniikan alkeet omaavalla ole pienintäkään mahdollisuutta jäljittää huijausviestien alkuperää. Eikä edes kannata lähteä epämääräisiä sähköpostissa annettuja linkkejä klikkailemaan koska voivat johtaa osoitteeseen joka sisältää huomaamattasi koneellesi asentuvia haittaohjelmia tai muuta jonka ainoa tarkoitus on viedä sinulta rahat ja monesti myös henkilötietosi.
Poliisilla ei ole resursseja selvittää näitä huijariviestien lähettäjiä, ei edes "suuressa maailmassa" jossa paremmin voimavaroja ja IT-osaamista.
Nettihuijarien vastaista kansalaisaktivismia tosin on jonkin verran ja tuosta toiminnasta voit löytää videoita YouTubesta hakusanoilla esim: "scamming the scammers, exposing scammers, destroying scammers, huijataan huijaria" yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huijarit piilottavat jälkensä niin hyvin ettei tavallisella perustietotekniikan alkeet omaavalla ole pienintäkään mahdollisuutta jäljittää huijausviestien alkuperää. Eikä edes kannata lähteä epämääräisiä sähköpostissa annettuja linkkejä klikkailemaan koska voivat johtaa osoitteeseen joka sisältää huomaamattasi koneellesi asentuvia haittaohjelmia tai muuta jonka ainoa tarkoitus on viedä sinulta rahat ja monesti myös henkilötietosi.
Poliisilla ei ole resursseja selvittää näitä huijariviestien lähettäjiä, ei edes "suuressa maailmassa" jossa paremmin voimavaroja ja IT-osaamista.
Nettihuijarien vastaista kansalaisaktivismia tosin on jonkin verran ja tuosta toiminnasta voit löytää videoita YouTubesta hakusanoilla esim: "scamming the scammers, exposing scammers, destroying scammers, huijataan huijaria" yms.Niitä linkkejä voi kopioida ja lähettää "mukaviksi" tunnetuille ihmisille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä linkkejä voi kopioida ja lähettää "mukaviksi" tunnetuille ihmisille
Tyypillistä persuilua.
- Anonyymi
Jos tulee sähköpostia tai tekstiviestiä, niin eihän se vielä vaarallista ole. Mutta jos sähköpostiviestin mukana on joku linkki, jota pyydetään klikkaamaan, niin kannattaa miettiä kolme kertaa, ja tarkistaa, mihin se linkki johtaa.
- Anonyymi
Kaksi kertaa on tekstiviestinä tullut epämääräinen noutokehoitus. Klikkauksen takana oli tieto. En avannut, koska en ole mitään tilannut. Ensimmäisessä vaadittiin jotain säilytysmaksu panttia.
- Anonyymi
Minulle ja kaverille tuli tekstarina ilmoitus postin paketista, joka piti allekirjoittaa.
Viestissä oli linkki sivulle, jota ei löytynyt.
Ilmiselvää tietojenkalastelua tai vakoiluohjelmien asennusta?
Sähköpostiin tulee myös jatkuvasti vierasmaalaiata roskapostia ja suomalaistakin jostain a-lla alkavasta "yrityksestä".
On tullut myös puheluita ulkomailta. Yhteen vastasin vahingossa ja alkoi lipevä-ääninen selitys, löin luurin korvaan ja lähetin perään vittumaisen tekstarin, että mene töihin luuserihuijaripelle.
En ymmärrä, miksi tietovuotoja ja identiteettihuijauksia ei kriminalisoida tuntuvasti ja miksi Itella ei vaadi tarpeeksi pitävää tunnistautumista, koko yritys muutenkin, kuin esikoululaisten käsissä. Paketteja ja tilauksia jaellaan kelle vaan jolla sattuu olemaan lokeron koodi eikä muuta vaadita. Tunnistautuminen pankkitunnuksilla pakettikoodin saamiseksi lopettaisi kyseiset varkaudet tykkänään.
Ei kannata ikinä antaa tietojaa nettiin. Itse tietoni taisivat vuotaa jonkun tekaistun kansalaisaddressin kautta. Myös arvonnoissa tapahtuu tietojen kalastelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle ja kaverille tuli tekstarina ilmoitus postin paketista, joka piti allekirjoittaa.
Viestissä oli linkki sivulle, jota ei löytynyt.
Ilmiselvää tietojenkalastelua tai vakoiluohjelmien asennusta?
Sähköpostiin tulee myös jatkuvasti vierasmaalaiata roskapostia ja suomalaistakin jostain a-lla alkavasta "yrityksestä".
On tullut myös puheluita ulkomailta. Yhteen vastasin vahingossa ja alkoi lipevä-ääninen selitys, löin luurin korvaan ja lähetin perään vittumaisen tekstarin, että mene töihin luuserihuijaripelle.
En ymmärrä, miksi tietovuotoja ja identiteettihuijauksia ei kriminalisoida tuntuvasti ja miksi Itella ei vaadi tarpeeksi pitävää tunnistautumista, koko yritys muutenkin, kuin esikoululaisten käsissä. Paketteja ja tilauksia jaellaan kelle vaan jolla sattuu olemaan lokeron koodi eikä muuta vaadita. Tunnistautuminen pankkitunnuksilla pakettikoodin saamiseksi lopettaisi kyseiset varkaudet tykkänään.
Ei kannata ikinä antaa tietojaa nettiin. Itse tietoni taisivat vuotaa jonkun tekaistun kansalaisaddressin kautta. Myös arvonnoissa tapahtuu tietojen kalastelua.Aventura Post Gmbh oli se "yritys", joka alkoi heti tietovuodon jälkeen lähetellä sähköpostiin jotain arvontavoitto ilmoituksia.
Viestit ihan suomeksi.
Googlen mukaan saksalainen postitoimisto...
Luulisi tällä panostuksella, että kannattaisi mieluummin mennä vaikka ihan oikeisiin töihin.
- Anonyymi
Eivät nuo ole Postilta tulleita viestejä. Ei Posti ilmoittele sähköpostilla, eikä kerää mitään maksuja viestien perusteella, eikä varsinkaan ennakkoon.
- Anonyymi
Minä ainakin olen saanut sähköpostiin viestin, kun tilaamani tuotepaketti on noudettavissa läheisestä postitoimipaikasta. On helppo tarkistaa, mistä lähetys on tullut, jos siinä on pitkä lähetystunnus esm. FIxxxxxxxxx. Ulkomailta tulleissa on tietysti erilainen tunnus.
Paketin toimittajia on muitakin, kuin posti. Sekin on tarkistettavissa internetin avulla
Jotkut ilmoittaa sekä sähköpostiin että tekstiviestin kännykkään, jotkut vain jompaan kumpaan.
- Anonyymi
Tyttöset tilaavat pakettteja joihin helposti viirus tarttuu ja lähettää valeviestejä.
- Anonyymi
Joku vika ollut puhelimessa, ehkä liian täynnä tai vanhat päivitykset, mutta on kyllä tullut tilailtua, tosin ihan legimit verkkokaupoista😬
En tajua mitään näistä laitteista ja tietoturvasta minäkään.
Voiko tietosuojamurtautuja napata esim jonkin näppäilemäni tunnusluvun, kun nehän jäävät muistiin automaattisen täytön takia, kuten osoitetiedot.
- Anonyymi
Pitäisi säätää rikokseksi jos ei suostu antamaan verkkopankkitunnuksia heti pyydettäessä
- Anonyymi
Näin on ja kaikkiin tilauksiin verkkopankki tunnistautuminen.
Postin noutopisteissä tunnistautumiseen voisi käyttää sovelletusti henkilökorttia ja pankkikorttia tunnusluvulla, joiden vastaavuus ja noutajan ulkonäkö olisi kyllä todella vahva tunnistatuminen.
Loppuisi varkailta tilailut siihen.
- Anonyymi
Venäjältä todennäköisesti ne postihuijaukset tulee.
- Anonyymi
"Se olisi pitänyt tulostaa"
Ei tarvitse, riittää kun ottaa sen lähetyskoodin talteen paperille niin se riittää. - Anonyymi
Tilaa kengät Kongosta.
- Anonyymi
Näitä tuli minullekin, Aventura psot Gmbh. Kielsin vastaanottamisen. Tyrehtyi!
- Anonyymi
Tuli huijausviesti, Postipaketin osoitetiedot puutteelliset .... +918904681350
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375106- 823636
- 353026
- 612995
- 102916
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391698