Päivän kysymys

Saako lokkeja syöttää.?

38

84

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saa syöttää 42 sella

• Kuka sella? Mitä..

• Anonyymi

Ei saa!

• Miksei?

• Anonyymi

Jos syöttää kunnon ruokaa. Pullanheittäjät saisivat mennä kotiinsa koska sisätiloihin he varmasti kuuluvat.

• Syötin ätminpalasia, anteeksi.. 😔

Kelpas ne kuitenkin, toivottavasti ei tullunna mahanpuruja.. 😱

• Oli hauska katsella kun meren rannalla heittelin leipäpaloja suoraan lokkien nokkaan.. ilmasta nappasivat. Joko mä olen helvetin hyvä heittäjä, tai ne on helvetin hyviä nappaajia, mutta hyvin sujui yhteispeli, eikä jäänyt ruokahävikkiä..😄

• Anonyymi

Ei saa syöttää lokkeja!

• No vithu miksei?

• Anonyymi

Kyllä, onhan se teille täti-immeisille luontaista puuhaa.

• Syötin niille teitä ätmejä, hyvin maistui.. kumma kyllä..

• Anonyymi

Heitin kerran kokonaisen maahan tipuneen kabanossin lokille ja se nieli sen kokonasena kitaansa. On ne kaikkiruokaisia lintuja, syövät lähes mitä tahansa.

• Huomispäivän kysymys: Mitä järkeä on kauluspaitojen kauluksilla?

• Anonyymi

Ei. Ei sen enempää kuin sinuakaan.

• Anonyymi

Kuuntele arja havakan lokki laulu

• Älä rosvolintuja ruoki, ruoki ennemminkin sorsia.
      Lokit ryöstää sorsilta ruokaa, että semmosia rosvolintuja ei ruokkia tarvi.
      Eilen kattelin taivaalle, kun kuului lokkien mölinää, korkealla liitelivät siellä.

• En mä niitä sorsinut, ei vaan sattunut olemaan paikalla kuin lokkeja.. ja muutama varis.

• Wwuwuw kirjoitti:

En mä niitä sorsinut, ei vaan sattunut olemaan paikalla kuin lokkeja.. ja muutama varis.

Täällä on pyörinyt mandariinisorsa, tiedätkös sitä.

• RumaMies kirjoitti:

Täällä on pyörinyt mandariinisorsa, tiedätkös sitä.

Täällä ei, tiedätkös sä sitä.

Upeat värit sillä, kuin taideteos..

• En tiedä mitä järjestyssäännöt niistä sanovat mutta voisin kuvitella että ainakin terveysviranomaiset ovat asiaa ohjeistaneet.

Itse en lokkeja, enkä muitakaan lintuja, ruoki esim grillin läheisyydessä. Toki kun kalassa ollaan niin perkuujätteet kyllä annan lokeille.

• Anonyymi

Juu, ei lintuja saa torilla ruokkia, muuten tulevat röyhkeiksi ja varastavat ihmisiltä ruoat, kun ihmiset ostavat ruokaa torilla ja istuvat ruokaa syömään.
        Olin kerran torilla syömässä ja varpusia alkoi kerääntymään maahan ja kohta oli varpusia pöydällä ja tuolin karmilla katselemassa ihmisten ruoka-annoksia pöydissä.
        Siitä jos lähti hakemaan mausteita, niin varpunen olisi heti ruoan kimpussa ja lähtisi kevätkääryle nokassaan lentää viuhottamaan läheiseen puuhun sitä syömään.
        Wuffelilta veisi vohvelit, kun wuffeli vohveleita nauttisi ja hakisi kermavaahtoa, niin vohveli katoaisi linnun nokassa puunoksalle.

• Anonyymi

Sorsia ollaan syötetty joskus lasten kanssa. Lokkeja ei näillä leveysasteilla ole, kun ei ole mertakaan. Mutta oja ja sorsat. 👍

• Minä en syöttäisi ihan sen vuoksi, että ne saavat ravintoa jo muutenkin tarpeeksi.

Ehkä se on periaatepäätös, eikä johda mihinkään, mutta ihminen jo normaali elämisellään aiheuttaa vaikkapa pikkulinnuille vaikeat elinolosuhteet noitten isompien kanssa.

Lokit, hanhet ja merimetsot syö ja paskoo paikkoja jo saaristossa pikkulinnuille mahdottomaksi elää. Sisämaassa ne syö peltoja tyhjäksi ja haittaavat tietenkin viljelijöitä, mutta isontavat kantaansa siten.

Oli oikeasti järkkyä huomata saaristossa miten kaikki nurmialueet oli kaluttu paljaaks. Ainoastaan syömäkelvoton tupsu siellä täällä ja p.skaa maassa niin että livetti.

Jotenkin pitäisi saada juuri se syöttäminen isoille linnuille minimoitua, ettei ne jyrää pienempiään alleen. Ja ehkä nyt alkuun myös rokottaa kantaa muuten, koska isoille linnuille ei ole tarpeeksi luonnollista kannan tasaajaa. Minun mielestä tämä alkaa olla hälyyttävä juttu jo. 🙄

• Aijaaha.. No käynpäs hakemassa takasin..

• Wwuwuw kirjoitti:

Aijaaha.. No käynpäs hakemassa takasin..

No jos jatkossa mietit asiaa ensin.

Tuliko tälläinen mieleen? 🤔

Minä olen huolissaan oikeasti luomuviljelystä. Se vaatii isoja pinta-aloja ja isoja koneita, sekä on kallista kaikenkaikkiaan. Peltoaloja pitäisi käyttää tehokkaammin ja tarkasti, että isoja laakeita aloja ei olisi niin paljon kuin nykyään on. 🙄

Sellaiset alat on vaikeita pitää kurissa sadevesien vuoksi ja ne sotkee paikallisesti luontoa tosi paljon. Nykyinen tapa keskittää viljely juuri rannikkoalueille on kannattavaa, mutta luonnolle todella huono juttu. Siihen pitäisi jotenkin puuttua. Samoin isoihin eläintiloihinkin...mutta markkinathan ne nykyään määrää...🤔

Että mietippä ensi kerran kun lokkeja syötät. 😀

• Anonyymi

Kesällä kalastan paljon ja saan ahvenia 10-15 kg niin perkuujätteet jätän lokeille.

• Anonyymi

Saako yleensäkään mitään eläimiä syöttää.

• Mielummin syötän kuin syön niitä..

• Anonyymi

Kissoja ja koiria ei ainakaan saisi missään tapauksessä syöttää.

• Kyllä lokit löytää ulkoa syötävää. Se, että ihmiset syöttää esim. sorsia puistoissa saattaa olla ongelma, koska linnut saattavat tottua siihen, että niitä syötetään ja sitten eivät enää itse etsi ruokaansa tai sitten jos lintuja syöttää vaikka pullalla tai ranskanleivällä siitä lähtien kun ne ovat vielä poikasia, niiden siivet saattavat vaurioitua ja niistä ei tule lentokykyisiä. Talvella voi syöttää pikkulintuja, ainakin omakotitalon pihaan voi laitaa lintulaudan, kaikkien kerrostalojen pihaan ei voi, jos esim. taloyhtiön hallitus on niin päättänyt. Tänne Suomeen talveksi jäävät pikkulinnut ovat oikeastaan koko talven ja vielä aikaisin keväällä ennen kuin lumi sulaa kokonaan ihmsisten ruokinnan varassa, joten niiden ruokkiminen olisi jopa suotavaa.

• Anonyymi

Niin löytävät luonnon eläimet omaa ruokaa ei niitä tarvitsisi ruokkia.

• Anonyymi

Haluaisit siis syöttää lokkeja, on tuokin idea.

• Anonyymi

Voi ei joo miksi ei silloin jo syötä huuhkajiakin ja muitakin eläiniä.

• Eilisen vastaus.
      Riippuu paikasta. Järvenselällä sintit on aina heitetty lokeille.
      Semmonen selkälokki veneen vieressä on muuten aika komea näky.

• Laitoin tuonne ylemmäs linkin eri lokkilajeista, moniko tunnistaa? ( not me).

• Wwuwuw kirjoitti:

Laitoin tuonne ylemmäs linkin eri lokkilajeista, moniko tunnistaa? ( not me).

No niinpä näkyy. Mikä tuommonen räyskä on? Muutaman peruslokin tunnistaa, siinä se. Tuossahan nuo kalalokit taas kilpaa naakkojen kanssa rääky koko päivän kun ulkohommissa olin.

• Anonyymi

Lyijyä pannaan s....na.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3225
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2749
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      839
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    Aihe