Joseph Smithin ensimmäinen eksytys

Anonyymi

Joseph Smithille ilmestyi vuodesta 1823-1827 Moroni joka paljasti hänelle kultalevyjen sijainnin josta Mormonin kirja on käännetty. Tuo Moroni opetti paljon asioita Joseph Smithille niin että JS oppi tuntemaan hänet (Moronin) hyvin.

Vuonna 1829 kaksi miestä, jotka elivät 385 JKr ollen tuolloin kaksi seitsemästä sotapäälliköstä 130000:n joukkoineen jotka eksyttivät tuolloin muut nefiläiset (490000) sotaan laamanilaisia (noin 2 miljoonaa) vastaan Kumoran kukkulalla, todisti kovin sanoin Joseph Smithille että hänelle ilmestynyt Moroni oli Mormonin poika Moroni vaikka tuo Joseph Smithille ilmestynyt Moroni oli Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni.

Joseph Smith laittoi tuon ensimmäisen eksytyksensä Mormonin kirjan alkuun sanoilla "V. 1827 tämä SAMA (Mormonin poika Moroni) Moroni, tällöin ylösnousseena olentona".
Tuo eksytys löytyy myös Opin ja Liittojen kirjan alusta.

Nefin kansan johtajana noin 70 eKr elänyt Moroni tuli olemassaoloon eli luotiin <142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän ennen 142 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua) ja tuolloin hän sai taivaassa ensimmäiseksi nimekseen Zotiel.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olisikin kysymys vain tästä yhdestä eksytyksestä niin hyvä olisi mutta kun ei ole. Saatanakin on erittäin tyytyväinen Joseph Smithiin.

    • Anonyymi

      Ristiriita on merkki vieheestä, jolla ihmisiä kalastetaan. Ihmiset rakastaa ristiriitojen ratkaisemista ja menevät vieheeseen.
      Kalojen vieheetkin ovat usein metallia eikä lihaa ja silti kala käy pyydykseen.
      Missä tahansa on ristiriitaisia väitteitä siellä on ihmisiä jotka tahtovat ratkaista arvoituksen.

      • Anonyymi

        Totuus ei ole viehe vaan se vapauttaa ihmiset vääristä opetuksista ja antaa ihmiselle vapauden toimia ja se vapauttaa ihmisen toimimasta useimmiten saatanan vaikutuksesta.

        Joh. 8:32
        "Te tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi" sanotaan Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei ole viehe vaan se vapauttaa ihmiset vääristä opetuksista ja antaa ihmiselle vapauden toimia ja se vapauttaa ihmisen toimimasta useimmiten saatanan vaikutuksesta.

        Joh. 8:32
        "Te tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi" sanotaan Raamatussa.

        Henki on totuus, ei sana.
        Esim. Raamatussa luetellut Jehovan ominaisuudet ja piirteet ovat kaikki vieheitä ja niiden avulla Jehova erottelee jyvät akanoista.
        Joka kuvittelee olevansa itse pitkämielinen tai uskollinen joutuu koetukseen tuon piirteen osalta ennemmin tai myöhemmin.
        Ei kukaan koettelematon ole vielä todistettavasti hyvä. Jehova tosin on pitkämielinen tai kiivas jos tahtoo.
        Minä olen se mikä minä olen. Hän on kumpaa vain kulloinkin tahtoo.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi opetuslapsilleen nimenomaan

      Luukas 21:8 Niin hän sanoi: Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.

      • Anonyymi

        JEESUS ON HERRA!!!
        JEESUS ON LIHAAN TULLUT!!!
        Joillakin muslimeilla , kiinalaisilla, tai intialaisilla on vaikea sitä tunnustaa. Hekin toki opettavat oikein useimmiten, mutta totuus ei ehkä paljaaltaan valkene heille täysin.
        Jokainen Israelissa käynyt on kuitenkin oikea profeetta = Jeesuksen todistaja.
        Sen kertoo Raamattu selkeästi.


    • Anonyymi

      Tässä tulee vielä kolme muuta opetusta missä mormonitkin eksyttää.

      1. Sana eli Jeesus on luotu persoona.
      2. Sana kuten muut ihmiset syntyvät yhä uudelleen ja uudelleen maan päälle.
      3. Jehova ja Sana ovat eri persoonia eikä Jeesusta ole koskaan kutsuttu Jehovaksi alkuperäisissä Raamatun kirjoituksissa.

      6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa Garbhodakasayi Visnu eli Vishnu). Sitäkin myöhemmin Sana syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Narayana (Veeda-kirjallisuus). Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21). Sanaa eli Jeesusta ei koskaan ole alkuperäisissä Raamatun Vanhan Testamentin kirjoituksissa kutsuttu Jehovaksi eikä hän ole Jehova.

      • Anonyymi

        Ilmestyksessä kuvataan että kun 24 vanhinta ottaa kruunut pois päästään ja palvoo valtaistuimella istujaa polvistuen saa saatana valtaa 10 päiväksi ja sekoittaa persoonat mullin mallin. Silloin Jeesusta aletaan kutsua Jehovaksi yms.
        Taivaan palveluksessa tulee tilanteita jolloin saatanalle annetaan maan päällä uhri 10 päivän tai vuoden ajaksi.
        Jeesus on muuten Koraanin perusteella Iblis.
        Henki, joka lähtee Jumalan luota. Mutta on oltava varovainen sellaisia henkiä on muitakin.
        Te olette itse jumalia.....
        On parasta hylätä kaikki epäjumalat ja luottaa itseensä vain muuten menee asiat sekaisin.
        Kaikki on pahan vallassa taivaassakin. Sinä itse olet karitsa!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyksessä kuvataan että kun 24 vanhinta ottaa kruunut pois päästään ja palvoo valtaistuimella istujaa polvistuen saa saatana valtaa 10 päiväksi ja sekoittaa persoonat mullin mallin. Silloin Jeesusta aletaan kutsua Jehovaksi yms.
        Taivaan palveluksessa tulee tilanteita jolloin saatanalle annetaan maan päällä uhri 10 päivän tai vuoden ajaksi.
        Jeesus on muuten Koraanin perusteella Iblis.
        Henki, joka lähtee Jumalan luota. Mutta on oltava varovainen sellaisia henkiä on muitakin.
        Te olette itse jumalia.....
        On parasta hylätä kaikki epäjumalat ja luottaa itseensä vain muuten menee asiat sekaisin.
        Kaikki on pahan vallassa taivaassakin. Sinä itse olet karitsa!!!!

        Jeesus sanoi myös että "Isä on minua suurempi". Jeesuksen korottaminen Jumalan (Jehova) vertaiseksi tai häntä ylemmäksi on myös saatanaqsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi myös että "Isä on minua suurempi". Jeesuksen korottaminen Jumalan (Jehova) vertaiseksi tai häntä ylemmäksi on myös saatanaqsta.

        Mormonithan korottaa Jeesuksen Jumalaa ylemmäksi tai Jumalan vertaiseksi väittäessään että Sanan (Jeesus) kautta on luotu kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonithan korottaa Jeesuksen Jumalaa ylemmäksi tai Jumalan vertaiseksi väittäessään että Sanan (Jeesus) kautta on luotu kaikki.

        Jos Sanan (Jeesus) kautta luotiin kaikki niin silloinhan Jumala (Jehova) ei ole luonut mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Sanan (Jeesus) kautta luotiin kaikki niin silloinhan Jumala (Jehova) ei ole luonut mitään.

        Sehän ei haittaa uskovia vaikka heidän oppinsa on ristiriitauksia pullollaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe