Nainen autoa ostamassa

Anonyymi

Nimittäin eksäni ostanut auton. Käytti välikäsiä jotain urpoa jonka lähetti autoa katsomaan ja ostamaan puolestaan. Muka hyvä auto oli ja nyt vaihdelaatikko paskana ja auto muutenkin paskaromu. Siis lähettää jonkun toisen katsomaan autoa ja ostamaan ja auto ihan romu. Kyllä naiset on tyhmiä.

28

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs exän tekemiset sulle kuuluu?

      Keskity nyt omiin tekemisiisi.

    • Anonyymi

      Täytyyhän sen tyhmä olla kun on joskus sinut huolinut.

    • Anonyymi

      Australian rajalla ohjelmassa joku nainen yrittää salakuljettaa ötököitäkin eli siis eläviä eläimiä matkalaukussaan.

    • Anonyymi

      Njaa, mitä sitten!

      Päätä pensaaseen vaan...🌳

      • Njaa, mitä sitten!

        Suunta Paattisille vaan...🌳


    • Anonyymi

      Tuokin on vähän typerää kuin formula-auton mootori: jos tyttöset syöttävät luonnon eläimiä jos heillä on nälkä.

    • Mä taas olen kahden viimeisen käyttöautoni ostohetkellä käyttänyt myyjien tyhmyyttä hyväkseni ja homma sai vielä jatkoakin, siitä myöhemmin.

      Transit lyhyesti: Pyynti 1300e, laturin valo paloi, väitin "etten osannut" avata konepeltiä eivätkä osanneet myyjätkään. Koeajolla tiesin, että keulamaskin kun kampeaa irti niin sen takana on lukkopesä. No, se oli sökönä kuten odotinkin, mutta aukesi ruuvimeisselillä. Latausjännite noin 14V joten no problem, paljon argumentteja pöytään millaisen sian säkissä ostan, ja 800e kaupat. Myydessä 5kk myöhemmin sain siitä itse 500e.

      Laguna puolestaan oli alkujaan tullut ison vaihtoautoketjun toiseen myymälään myyntiin viime syksynä. Pyyntinä alkuun noin 1600e, vuoden leima, 2xrenk, mittaristossa paloi vikavalo, ja jakohihnan vaihto ajankohtainen. Turun toimipisteessä tammikuussa hinta oli noin tonnin, jonka tingin 700 euroon perustellen asiaa sillä etten voinut tietää pitääkö autoon vaihtaa lambda-anturi joka löytyy omasta hyllystä, vai joku useamman satasen ohjausboksi joka pitää pahimmillaan ohjelmoida yhteensopivaksi autoon. No, öljyhän siellä oli vähissä kun koeajolla mittariston alavalikkoja tutkin.

      Tammikuussa myyjä lupasi toimittaa Rellun kesärenkaat toisesta toimipisteestä "mahdollisimman pian" mutta maaliskuun puolivälin tienoilta tähän alkuviikkoon asti hiillostin häntä asialla. Totesin lopulta että myyjä oli joko harvinaisen epämotivoitunut tai osaamaton, joten otin tiistaina yhteyttä suoraan auton entiseen omistajaan sekä toisen toimipisteen myyjään ja totesin, että mä kyllä luulen näin että jonkun tarttis varmaan jotain tehdäkin. Renkaat oli tänään aamupäivällä noudettavissa ja vaihdoin muutama tunti sitten alle 😅 Eikä siinä muuta, mutta autoa kaupattiin Turussa lauseella "jakohihnan vaihto ajankohtainen" jota se kilometrien perusteella olikin. Auton entinen omistaja puolestaan sanoi, että siihen oli tehty jakopää viime syksynä juuri ennen kun hän joutui luopumaan siitä aika yllättäen, kun piti merkittävästi lisääntyneen ajomäärän vuoksi vaihtaa tuollainen bensarohmu nopeahkosti dieseliin, jollaisen (eri merkki) hän osti uutena eikä kuulemma kukaan kysellyt jakopäästä erikseen ja hän ymmärtääkseni oli tyytyväinen liikkeen tarjoamaan välirahaan 😁 Lähtökohtaisesti mulla ei ole mitään syytä olla uskomatta miehen sanaan, kun ei kuitenkaan ole millään tavalla sidoksissa liikeketjuun. Ja joka tapauksessa aioin ajaa vähintään ensi lokakuiseen katsastukseen asti tuolla jakohihnalla, sillä vaihdon hinta oli noin 550e kun mä laittelin tarjouspyyntöjä muutama viikko sitten korjaamoihin.

      Nähtävästi uusien autojen ja niiden after market myynnin katteet ovat niin hyvät, että liike ei vain jaksanut perehtyä "serv" valoon eikä selvittää huoltohistoriaa. No, toisen onni on toisen epäonni, päättäkää itse kumminpäin, vanhasta Rellusta kun kaikesta huolimatta puhutaan 😂

      • Hyvä peris, ettet luovuttanut kuten eräs palstalainen olisi saattanut tehdä ja ostaa uudet renkaat ja vanteet Santanderin avustuksella ja huokailla perään. Selvästikin sulla riittää aikuisena isona miehenä auktoriteettiä hoitaa tollasia asioita, ettei tarvittu mua ja Makea mukaan taustatueksi 👍

        Ja pirun hyvät kaupat oot kyllä tehnyt, jos kerran jakohihnakin on kuulemma vaihdettu. Niin ja hyvä että laitoit muuten heti tänään oikeat paineet joka renkaaseen. Oli kiva pitkästä aikaa turista ja vetää röökit siinä Shellin renkaantäyttöletkun nurkilla 😃

        No tänhän mä perikselle kerroin tietty irl kasvotusten, mutta mullakin on nyt toi keuliva Silverado taas liikennekäytössä kun alkaa kesä lähestyä. Oli iltapäivällä niin nätti aurinkoinen päivä, ja vapaata duunista niin päätin ihan huvikseni lähteä ajelulle ja käydä kahvilla 😊


      • Sulla sentään käynyt tuuri auto asioissa. Mä tossa käytin faijan vanhan E mallin Carinan leimalla ja vähän pelkään että se puoli miljoonaa kilsaa jää ainakin Suomessa ihan nippa nappa vajaaksi. Sen verran paljom pitäisi taas laittaa lattiaan uutta peltiä kemppi liimalla ja pahoihin paikkoihin kun pitäisi pensatankkikin pudottaa pois ja purkaa niitä putkia irti. Tuttu export mies teki siitä ihan ok tarjouksen, varmaan enemmän mitä sä noista yleensä maksat. Eikä nyt silleen pankkitilikään tyhjä ole kun työssä käyvä mies olen.

        S60 Volvo vois olla ihan kiva, mut ainakin mua jotenkin arveluttaa takaluukun tosi pieni lastaus aukko. Avensis tietty se järkevin olis, mut nekin pitää niin pirun hyvin hintansa että väkisin sitä vilkuilee muitakin merkkejä jos samaan rahaan tai halvemmalla on tarjolla vähän sporttisuutta tai premium auton fiilistä. Tollaseen kakkoskoppaseen Lagunaan en kyllä ikinä koskisi sori vaan. Ranskikset ostetaan burgerkingistä. Mut on tässä vajaa kuukausi aikaa hommata uusi auto alle. Asiallista keskustelua ja vinkkejä olisi kiva kuulla mikä olisi hyvä valinta jossain max 5k€ hinta luokassa ja ylläpito kustannuksien kannalta sellanen että työssä käyminenkin vielä kannattaa. Avensis? V70 Volvo? W203 Mersu? Onhan noita nettiauto pullollaan 🤔


    • Anonyymi

      Eräs auto on ideana carina toy-eli lelu-ota eivaan onkin datsuni no sellainen pitäisi kysyää saako ostaa.

      Mutta itsellä todella pahana nyt jalka, en saisi liikkua paljon, mutta paranee tuo juttu nopeastikin.

    • Anonyymi

      Yksityiseltä kun ostaa niin takuuta ei ole mut rahat voi saada takas jos haastaa oikeuteen. Itse en käytettyä autoa ostaisi.

      • Anonyymi

        Edes puolta vuotta vanhaa käytettyä?

        -palstahessu


    • Anonyymi

      Kenenkään ei pitäisi lähettää toista puolestaan katsomaan eikä kenenkään pitäisi toisen puolesta katsoa. Jos käy niin kuin tuossa eli särkyy jotain siitä sitten vain seuraa pahaa mieltä molemmille.

      -harmiseikirj-

      • Pohdimme siis tässä välikäden olemusta ja merkitystä. Konsta Pylkkänen eli Veikko Huovinen arveli aikoinaan, että intialaisilla kenties on sellaiset.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Pohdimme siis tässä välikäden olemusta ja merkitystä. Konsta Pylkkänen eli Veikko Huovinen arveli aikoinaan, että intialaisilla kenties on sellaiset.

        Joo siis välikäden asema on hankala, pitäïsi osata ennustaa kaikki mahdolliset autoon tulevat viat pariksikymmeneksi vuodeksi eteenpäin. Eihän se onnistu millään ja jos sitten arvaa väärin on p..ka jätkä kun auto särkyykin, vielä paljon p..kempi kuin sen romun myynyt. Onhan sitten myös semmoisia jotka kysyy neuvoa mutteivat noudata niitä, kun olet kertonut mitä ei kannata ostaa se sitten ostaakin juuri semmoisen ja sitten kun se särkyy tyyppivikoihinsa silloinkin olet p..ka jätkä kun vaikka kerroit mitä on tulossa eikä sitä uskottu jostain syystä se on sitten kuitenkin sinun vika kun särkyi.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Söu?
      Saitpahan taas haukkua.

    • Anonyymi

      Ystäväpariskunta osti auton,vanhan,yksityi mikä kusetus...seltä,ei mitään papereita edes tehty,kuulemma netin kautta kaikki toimi moitteetta..ihmettelin moista,seuraavana päivänä menin käymään heillä ja pyysivät että netin kautta tarkistaisin vielä tietoja trafin kautta,siinähän se yllätys sitten tuli,verot maksamatta...590 eur,varmaan ainakin kaden vuoden verot varmaan(auton vuosim.-99)siitähän nyt soppa syntyi,kusetus mikä kusetus..ei voi kun ihmetellä ihmisten tietämättömyyttä asioiden suhteen.

    • Anonyymi

      Tulee vähän sellaista ikävää skismaa ja epäluuloisuutta sukupuolten välille tollasesta huijailusta. Nää naiset voi sitte kostaa miehille näitä niissä omissa sosiaalipuolen hommissaan.

    • Anonyymi

      Niin siinä oli se että eksällä on paljon koiria ei voinut niitä jättää yksin ja pisti kaverit asialle ja matkaa olis ollut ouluun hakemaan autoa.

      • Anonyymi

        Suositteliko nämä kaverit ostamaan ko. auton sen jälkeen kun olivat tutkineet sen?

        -palstahessu


      • Anonyymi

        Jaajaa. Noi autokaupat ovat onnenkauppaa. Mitä nyt sattuu olemaan ja saamaan.

        Tuttavani kävi ostamassa pk-seudulta auton oikein (naisena) otti mukaansa tutun autonkorjaajan. Jostain liikkeestä löytyikin sopiva kärry ja kaupat tehtiin. Sillä nainen sitten pienen lapsensa kanssa ajelemaan kohti pohjoista talvella. Auto jätti tielle, onneksi kaupungissa. Ongelmana oli että kotiin korpikuusenkannonalle oli vielä 200 km. Koska oli yö, piti jäädä hotelliin. Kaveri tuli kotipuolesta hakemaan seuraavana päivänä. Hinausliike vei mäsän auton lähemmäksi kotiseutua korjattavaksi. Autosta oli hajonnut kallis osa, jonka uusiminen maksoi lähelle auton hintaa. Tuttavanainen halusi perua kaupan tai vähintään saada reilu alennus. Kauppaa ei voinut perua eikä siitä saanut alennusta.

        Että silleen. Montakohan päivää yhden asiantuntijan pitäisi tutkia autoa, että viat saataisiin varmasti selville? Pitäisi varmaan purkaa koko auto osiin.


    • Anonyymi

      Naisena (joka ei juuri mitään autosta ymmärrä) on hiukan haasteellista ostaa yksin autoa. Itse joudun ostamaan aina liikkeestä ja luottamaan myyjän sanaan.

      No, huteja on tullut, enkä ole ainoa, jolle ystäväpiirissä naisena näin on käynyt. Toivoisin autoliikkeitä, jota pyörittävät naiset ja samassa olisi naisten pyörittämä korjaamo. Olisi helpompi tehdä niitä "tyhmiä" kysymyksiä naiselle. Onneksi olen löytänyt autokorjaajan, jonka naama pysyy perslukemilla, kun selitän autosta kuulemani vikoja 😊

      • Anonyymi

        Naiset aivan turhaan himmailevat autojen kanssa. Jo senkin vuoksi, ettei moni mies tiedä autoista yhtään enempää kuin nainen.

        Olen itse ostanut elämäni aikana peräti kaksi autoa - toisen liikkeestä ja toisen yksityiseltä. Molemmat autot hyvin ostoksia. Ellei suorastaan loistavia. Auton valinnassa auttaa suuresti pituuteni 150 cm. Hyvä auto on sellainen, että pituus riittää: näkee tuulilasista ja ylettyy polkimille samaan aikaan 🤣


    • Anonyymi

      Naisia huijataan usein. Tyttöystäväni autossa oli jotain vikaa , se sanoi ettei auto kiihdy ja vei korjaamolle, hinta olis ollu 3800 euroa korjaus sanoi korjaamo. Aloin sit kattoo autoa kaverini kanssa niin ei siinä suurta vikaa ollut. Korjaus makso 440 euroa lopulta. Korjaamot huijaa naisia.

      • Anonyymi

        Varmaan ihan yleistä hoopotusta, Yhdelle naiselle oli kanssa luottokorjaamo suositellut isoa tonnien remonttia, tuli kuntoon kun vaihdoin siihen yhden kympin anturin. Sama luottopaja oli väittänyt että joku vetarijuttu sökö ja pitää vaihtaa heti, kolmella tonnilla tulee kuntoon. Kerroin ettei kannata tehdä mitään kun ei ajossa tunnu ja katsastuksetkin menee läpi, ajoi sillä vielä pari vuotta eikä mitään vikaa ja vaihtoi sitten pois.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Joo, ja naiset sitte sisarellisesti vetää miehiä alta lipan näissä huoltajuus sun muissa elatuskoukeroissa, se on se payback time. Ja yllätys yllätys se hapannaamanen sossutäti siellä pöydän toisella puolella muistelee just niitä kaikkia elämänsä aikana kokemiaan kusetuksia kirjoittaessaan niitä lausuntojaan näistä velikullista. Totuus on niin kovin tulkinnanvarainen myös näissä ihmisten välisissä vikatiloissa.


    • Anonyymi

      Kyllä naista narrataan autokaupoissa ja kaikissa teknisten laitteiden kaupoissa. Ostin uuden auton. Sen kummemmin miettimättä sanoin että samanlainen kuin entinen ja samoilla ominaisuuksilla. No eihän se ollut, ei nyt ihan karvalakki, mutta vähäisempi kuitenkin. Onneksi myyjä oli meilissä luvannut, luuli tietenkin että olin hävittänyt. Suututti niin että itkeä vollotin siellä autoliikkeessä kovaan ääneen, kun näin auton. Asiakkaita tuli liikkeseen. Ei ollut hyvää mainosta se. Itku auttoi. Siinä sitten lisäiltiin ja muutettiin/korjattiin ominaisuuksia. Maahantuojallekin kerroin ja myyjän uuteen työpaikkaan, jonne just oli päässyt, meni tieto, en tosin tarkoituksella, lepyin heti kun alettiin korjata, mutta pakon sanelemana.
      Tehtiin samoin aikanaan kun ostettiin kaksi Toyotaa ja kolme bemaria peräjälkeen, silloin meni putkeen, mutta ne olikin 80-luvulta alkaen 90-luvulle. Silloin oli mies mukana ostamassa.

      • Anonyymi

        Juu ja parasta autokaupoissa on ollut, kun myyjä ei ole edes tullut palvelemaan, vaan palveli takanani tullutta miestä 😠


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe