Joseph Smith yritti asettaa kohdalleen monia asioita erehtyen niissä täysin. Mm. Hän opetti että Nooa on enkeli Gabriel (opetetaan MAP-kirkossa tänäänkin) ja pitää hallussaan pelastuksen avaimia Aadamista seuraavana.
Nooa tosin ei ole enkeli Gabriel vaan enkeli Fanuel ja Pyhä Henki on Gabriel (tosin sen nimistä enkeliä kuin enkeli Gabriel ei ole koskaan luotu taivaassa). Ja Pyhä Henki eli Gabriel pitää hallussaan kaikkia pelastuksen avaimia Jumalan ja Sanan ohella.
Joseph Smithin toinen eksytys
55
93
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä vielä tiedot enkeli Fanuelin elämistä maan päällä.
112 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli Fanuel. Sitä myöhemmin hän syntyi Kasyapan ja Aditin toisena poikana Mitrana jonka vaimo oli Revati ja jonka kanssa hänellä oli kolme poikaa Utsarga, Arista ja Pippala. Hän eli myöhemmin Metusalahin (Raam.) eli Badarayanan (Vyasadevan) ja Rohinin poikana Balaramana n. 3000 eaa. (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Fanuel tunnetaan Raamatussa Lemekin poikana Nooana ja Veeda-kirjallisuudessa nimellä Vaivasvata Manu. Veeda-kirjallisuudessa Vaivasvata Manun sanotaan olleen ennen vedenpaisumusta Dvarikan hallitsija Satyavrata. Myöhemmin Fanuel eli Jesajana, Raamatun Jesajan kirjan päähenkilönä (Jesaja piiloutui vihollisiltaan onttoon puunrunkoon jonka hänen vihollisensa sahasivat keskeltä poikki), sekä sitä myöhemmin Johannes Kastajana (Raamattu) sekä vielä myöhemmin pikku-Johnina (oikea nimi oli John Naylor mutta myös nimi Jack Baylot tarkoittaa häntä) joka oli kotoisin Cumberlandista, Enlannista, Robin Hoodin uskollisena ystävänä <1160- 1247>-luvulla jaa. Englannissa. Syntyikö Fanuel myös 1474 jaa. nimellä Sri Nityananda Prabhu (Veeda-kirjallisuus)? Fanuel syntyi myös uudella mantereella John Morton nimisenä miehenä 1724 jaa. ja oli tärkeä henkilö päätettäessä Amerikan itsenäisyydestä. - Anonyymi
Mormonikirkossa opetetaan yhä että Nooa on Gabriel. Joseph Smithin henkien erottamislahja ei oikein ole toiminut mormonikirkossa alusta alkaen.
- Anonyymi
Mormonikirkko muhii nin syvällä eksytyksissä etten edes tiedä onko sitä mahdollista enää pelastaa?
- Anonyymi
No sekin vielä! Tiukalle menee.
Valheen henkiä on paljon. Raamattu ja Mk ovat rautakaide. Aika hölmöä uskoa kaikenlaisiin Pyhänä Henkenä ilmestyviin Gabrieleihin. Jos Gabriel on Nooa ja Mikael Aadam, niin siinä on jo jotain järkeä.
Joo, mprmonismi perutuu valheen henkiin. Aika hölmöä uskoa esim. pikkutyttöjen moninaintioppiin, jonka Smith ystäviensä neuvosta kehitti jäätyään housut nilkoissa kiinni piikasa Fanny Algerin paneskelusta.
- Anonyymi
Vähämpä mormoneilla on tietoa Nooasta. Valhe henki on vallalla heidän keskuudessaan.
112 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli Fanuel. Sitä myöhemmin hän syntyi Kasyapan ja Aditin toisena poikana Mitrana jonka vaimo oli Revati ja jonka kanssa hänellä oli kolme poikaa Utsarga, Arista ja Pippala. Hän eli myöhemmin Metusalahin (Raam.) eli Badarayanan (Vyasadevan) ja Rohinin poikana Balaramana n. 3000 eaa. (Veeda-kirjallisuus).
Sitä myöhemmin Fanuel tunnetaan Raamatussa Lemekin poikana Nooana ja Veeda-kirjallisuudessa nimellä Vaivasvata Manu. Veeda-kirjallisuudessa Vaivasvata Manun sanotaan olleen ennen vedenpaisumusta Dvarikan hallitsija Satyavrata.
Myöhemmin Fanuel eli Jesajana, Raamatun Jesajan kirjan päähenkilönä (Jesaja piiloutui vihollisiltaan onttoon puunrunkoon jonka hänen vihollisensa sahasivat keskeltä poikki), sekä sitä myöhemmin Johannes Kastajana (Raamattu) sekä vielä myöhemmin pikku-Johnina (oikea nimi oli John Naylor mutta myös nimi Jack Baylot tarkoittaa häntä) joka oli kotoisin Cumberlandista, Englannista, Robin Hoodin uskollisena ystävänä <1160- 1247>-luvulla jaa. Englannissa.
Syntyikö Fanuel myös 1474 jaa. nimellä Sri Nityananda Prabhu (Veeda-kirjallisuus)? Fanuel syntyi myös uudella mantereella John Morton nimisenä miehenä 1724 jaa. ja oli tärkeä henkilö päätettäessä Amerikan itsenäisyydestä. - Anonyymi
Vähämpä teillä on tietoa Pyhästä Hengestä eli Gabrielista, ja nekin tiedot mitkä teillä on, johtavat teidät kadotukseen.
4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä (yleisnimi) olemassoloon Pyhä Henki (Veeda-kirjallisuudessa Ksirodakasaui Visnu).
Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).
Pyhä Henki aineellistui myöhemmin Jayan ja Vijayan eli Luciferin jälkeen, viikko/kaksi (13-7 vrk:tta) ennen Aadamin luomista maan tomusta, Varahadevana, villisika-inkarnaationa (Veeda-kirjallisuus).
Pyhä Henki inkarnoitui sitä myöhemmin Hayagrivana ja surmasi tuolloin Madhu nimiset demonit. Sitä myöhemmin hän syntyi 238 vuotta Aadamin luomisen jälkeen Sutapan ja Prsnin poikana Prsnigarbhana jonka vaimo oli nimeltään Laksmi (Veeda-kirjallisuus). Prsnigarbhan isä Sutapa oli Brahmanin (Veeda-kirjallisuus) eli Aadamin (Raamattu) kymmenestä pojasta nuorin (Yksi-Kumara (Sanat-Kumara?) veljeksistä Veeda-kirjallisuudessa) ja syntyi noin 217 (219) vuotta Aadamin luomisen jälkeen.
Pyhä Henki eli vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin ensimmäisenä poikana Varuna jonka vaimo oli Varunani eli Varuni ja jonka kaksi pojista oli nimeltään Daksasavarni ja Puskara ja tytär Varuni (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana eli Ramacandrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus) joka eli 126 vuotiaaksi. Pyhä Henki eli myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eaa. ja sitä myöhemmin Abinadina (oliko Abinadi mahdollisesti Kemisin, Abinadomin ja/tai Amalekin sukua?) 169 -148 eaa. uudella mantereella (Mormonin kirja) ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161- joulukuu 1247 jaa. Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 jaa. Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 jaa. (Palvalahti?), Rautalampi, Kuopio, Suomessa ja Amerikassa. Anonyymi kirjoitti:
Vähämpä mormoneilla on tietoa Nooasta. Valhe henki on vallalla heidän keskuudessaan.
112 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli Fanuel. Sitä myöhemmin hän syntyi Kasyapan ja Aditin toisena poikana Mitrana jonka vaimo oli Revati ja jonka kanssa hänellä oli kolme poikaa Utsarga, Arista ja Pippala. Hän eli myöhemmin Metusalahin (Raam.) eli Badarayanan (Vyasadevan) ja Rohinin poikana Balaramana n. 3000 eaa. (Veeda-kirjallisuus).
Sitä myöhemmin Fanuel tunnetaan Raamatussa Lemekin poikana Nooana ja Veeda-kirjallisuudessa nimellä Vaivasvata Manu. Veeda-kirjallisuudessa Vaivasvata Manun sanotaan olleen ennen vedenpaisumusta Dvarikan hallitsija Satyavrata.
Myöhemmin Fanuel eli Jesajana, Raamatun Jesajan kirjan päähenkilönä (Jesaja piiloutui vihollisiltaan onttoon puunrunkoon jonka hänen vihollisensa sahasivat keskeltä poikki), sekä sitä myöhemmin Johannes Kastajana (Raamattu) sekä vielä myöhemmin pikku-Johnina (oikea nimi oli John Naylor mutta myös nimi Jack Baylot tarkoittaa häntä) joka oli kotoisin Cumberlandista, Englannista, Robin Hoodin uskollisena ystävänä <1160- 1247>-luvulla jaa. Englannissa.
Syntyikö Fanuel myös 1474 jaa. nimellä Sri Nityananda Prabhu (Veeda-kirjallisuus)? Fanuel syntyi myös uudella mantereella John Morton nimisenä miehenä 1724 jaa. ja oli tärkeä henkilö päätettäessä Amerikan itsenäisyydestä.Ja taas omaa ilmoitusta, ei lähdettä. Valheen henki ilmeisesti. Osa totta ja osa harhautusta.
Anonyymi kirjoitti:
Vähämpä teillä on tietoa Pyhästä Hengestä eli Gabrielista, ja nekin tiedot mitkä teillä on, johtavat teidät kadotukseen.
4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi (syntyi) Jumalan pyhästä hengestä (yleisnimi) olemassoloon Pyhä Henki (Veeda-kirjallisuudessa Ksirodakasaui Visnu).
Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen (272 vrk:tta) luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni).
Pyhä Henki aineellistui myöhemmin Jayan ja Vijayan eli Luciferin jälkeen, viikko/kaksi (13-7 vrk:tta) ennen Aadamin luomista maan tomusta, Varahadevana, villisika-inkarnaationa (Veeda-kirjallisuus).
Pyhä Henki inkarnoitui sitä myöhemmin Hayagrivana ja surmasi tuolloin Madhu nimiset demonit. Sitä myöhemmin hän syntyi 238 vuotta Aadamin luomisen jälkeen Sutapan ja Prsnin poikana Prsnigarbhana jonka vaimo oli nimeltään Laksmi (Veeda-kirjallisuus). Prsnigarbhan isä Sutapa oli Brahmanin (Veeda-kirjallisuus) eli Aadamin (Raamattu) kymmenestä pojasta nuorin (Yksi-Kumara (Sanat-Kumara?) veljeksistä Veeda-kirjallisuudessa) ja syntyi noin 217 (219) vuotta Aadamin luomisen jälkeen.
Pyhä Henki eli vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin ensimmäisenä poikana Varuna jonka vaimo oli Varunani eli Varuni ja jonka kaksi pojista oli nimeltään Daksasavarni ja Puskara ja tytär Varuni (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana eli Ramacandrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus) joka eli 126 vuotiaaksi. Pyhä Henki eli myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eaa. ja sitä myöhemmin Abinadina (oliko Abinadi mahdollisesti Kemisin, Abinadomin ja/tai Amalekin sukua?) 169 -148 eaa. uudella mantereella (Mormonin kirja) ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161- joulukuu 1247 jaa. Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 jaa. Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 jaa. (Palvalahti?), Rautalampi, Kuopio, Suomessa ja Amerikassa.Ja taas valheen henki väärällä profeetalla.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ja taas valheen henki väärällä profeetalla.
Olli ei osaa muuta tehdä kuin taistella Pyhää Henkeä, ei pyhää henkeä, vastaan. Huomioi isot ja pienet kirjaimet.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ja taas omaa ilmoitusta, ei lähdettä. Valheen henki ilmeisesti. Osa totta ja osa harhautusta.
Olen sanonut monta kertaa että minä itse olen noiden ilmoitusteni lähde. Minä tiedän kaiken (saman minkä Jumala Jehova ja Sana eli Jeesus) alusta lähtien.
Anonyymi kirjoitti:
Olli ei osaa muuta tehdä kuin taistella Pyhää Henkeä, ei pyhää henkeä, vastaan. Huomioi isot ja pienet kirjaimet.
Kerro sitten mihin valtuutesi puhua oikean Hengen nimissä perustuu?
Anonyymi kirjoitti:
Olen sanonut monta kertaa että minä itse olen noiden ilmoitusteni lähde. Minä tiedän kaiken (saman minkä Jumala Jehova ja Sana eli Jeesus) alusta lähtien.
Aika kova jätkät sitten. Minä taas olen sanonut, että epäilen lähteesi olevan valheen henki. Kuin apokryyfiset tekstit, Koraani tai Urantia kirja, tai antroposofia tai Pekka Ervastin Kristosofia. Osa totta, osa harhaa. Olet ikäänkuin perustanut uuden väärän lahkon.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Kerro sitten mihin valtuutesi puhua oikean Hengen nimissä perustuu?
"Herra on paljastava pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden".
2 Nefi 13:13
13. Herra asettuu käymään oikeutta ja nousee kansaa tuomitsemaan
14. Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja päämiesten kanssa, sillä te olette syöneet tyhjäksi viinitarhan ja olette syöneet loppuun köyhiltä ottamanne ryöstösaaliin taloissanne.
Herra=Pyhä Henki eli Gabriel Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki eli vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin ensimmäisenä poikana Varuna jonka vaimo oli Varunani eli Varuni ja jonka kaksi pojista oli nimeltään Daksasavarni ja Puskara ja tytär Varuni (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana eli Ramacandrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus) joka eli 126 vuotiaaksi. Pyhä Henki eli myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eaa. ja sitä myöhemmin Abinadina (oliko Abinadi mahdollisesti Kemisin, Abinadomin ja/tai Amalekin sukua?) 169 -148 eaa. uudella mantereella (Mormonin kirja) ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161- joulukuu 1247 jaa. Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 jaa. Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 jaa. (Palvalahti?), Rautalampi, Kuopio, Suomessa ja Amerikassa.Sinulla on aivan vääri "tietoja".
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole mikään pyhä henki isoilla etkä pienillä kirjaimilla vaan jälkeenjäänyt hörhö!
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis psykiatrinen tapaus kuten kaikki itseään Hitleriksi luulevat.
Olli.S kirjoitti:
Aika kova jätkät sitten. Minä taas olen sanonut, että epäilen lähteesi olevan valheen henki. Kuin apokryyfiset tekstit, Koraani tai Urantia kirja, tai antroposofia tai Pekka Ervastin Kristosofia. Osa totta, osa harhaa. Olet ikäänkuin perustanut uuden väärän lahkon.
Tai Smithin oppi!
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Johannes 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä;
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Olen Pyhistä Pyhin Henki hiiohoi!
Hiiohoi! - Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinä et ole mikään pyhä henki isoilla etkä pienillä kirjaimilla vaan jälkeenjäänyt hörhö!
Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. (Joh. 14: 25-27)
Anonyymi kirjoitti:
"Herra on paljastava pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden".
2 Nefi 13:13
13. Herra asettuu käymään oikeutta ja nousee kansaa tuomitsemaan
14. Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja päämiesten kanssa, sillä te olette syöneet tyhjäksi viinitarhan ja olette syöneet loppuun köyhiltä ottamanne ryöstösaaliin taloissanne.
Herra=Pyhä Henki eli GabrielAivan oikein. Se ei ole kunnon uskovainen, joka ei köyhiä muista.
Mutta miten todistat että sinulle puhuva henki on Jumalasta? Minä epäilen, että se on valheen henki, tai tulkitset väärin sinulle tulevaa sanomaa.Minä en tiedä onko Pyhä Henki Gabriel vai ei. Muta sen tiedän, että semmoista ilmoitusta ei ole missään, en ole ainakaan kuullut. Silloin sinun pitäisi olla profeetan ja apostolin asemassa, että juuri sinulle voisi tulla tuollainen ilmoitus muille jaettavaksi. Hiljaisessa mielessään voi kaikkia tuollaisia mietiskellä.
Tunnen erään, joka mietiskeli, onko Melkisedek ollut jo Jeesus myös, kun kerran Raamatussa yhdessä kohtaan suoraan niin sanotaan. Sellaistakaan ilmoitusta ei missään ole. Raamattu taas pitää miettiä ja tutkia kokonaisuutena.
Minusta näyttää siltä, ettei sinulla ole valtuutta Jumalalta levitellä tuollaisia ilmoituksia.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Aivan oikein. Se ei ole kunnon uskovainen, joka ei köyhiä muista.
Mutta miten todistat että sinulle puhuva henki on Jumalasta? Minä epäilen, että se on valheen henki, tai tulkitset väärin sinulle tulevaa sanomaa.Alussa Jumala loi Sanan ja 4 vrk:tta pituista ajanjaksoa Sanan luomisen jälkeen Pyhän Hengen ja noin 4,04 vuotta Pyhän Hengen luomisen jälkeen Jumala loi Urielin kuudennen luomispäivän (268 vrk:tta) aikana jolloin Jumala loi 72 persoonaa kuudennen luomispäivän aikana.
Jumala loi seitsemännen luomispäivän (78 vrk:tta) alussa 14 persoonaa ennen 144000:n luomista ja 144000:n luomisen jälkeen Jumala loi noin 15,3 miljardia henkeä joiden oli tarkoitus syntyä maan päällle myöhemmin.
Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana) ja viimeisen luodun 15,3 miljardista joka sattuu olemaan minun serkkuni (mies) äidin puolelta. Anonyymi kirjoitti:
Alussa Jumala loi Sanan ja 4 vrk:tta pituista ajanjaksoa Sanan luomisen jälkeen Pyhän Hengen ja noin 4,04 vuotta Pyhän Hengen luomisen jälkeen Jumala loi Urielin kuudennen luomispäivän (268 vrk:tta) aikana jolloin Jumala loi 72 persoonaa kuudennen luomispäivän aikana.
Jumala loi seitsemännen luomispäivän (78 vrk:tta) alussa 14 persoonaa ennen 144000:n luomista ja 144000:n luomisen jälkeen Jumala loi noin 15,3 miljardia henkeä joiden oli tarkoitus syntyä maan päällle myöhemmin.
Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana) ja viimeisen luodun 15,3 miljardista joka sattuu olemaan minun serkkuni (mies) äidin puolelta.Mikä on motiivisi sotkea mormonismipalstaa? En usko sinun olevan niin tyhmä, että uskot noihin harhoihisi.
Olli.S kirjoitti:
Minä en tiedä onko Pyhä Henki Gabriel vai ei. Muta sen tiedän, että semmoista ilmoitusta ei ole missään, en ole ainakaan kuullut. Silloin sinun pitäisi olla profeetan ja apostolin asemassa, että juuri sinulle voisi tulla tuollainen ilmoitus muille jaettavaksi. Hiljaisessa mielessään voi kaikkia tuollaisia mietiskellä.
Tunnen erään, joka mietiskeli, onko Melkisedek ollut jo Jeesus myös, kun kerran Raamatussa yhdessä kohtaan suoraan niin sanotaan. Sellaistakaan ilmoitusta ei missään ole. Raamattu taas pitää miettiä ja tutkia kokonaisuutena.
Minusta näyttää siltä, ettei sinulla ole valtuutta Jumalalta levitellä tuollaisia ilmoituksia.Kuten ei ollut Smithilläkään Jumalan valtuutta levitellä moninainti-ilmoitusta vaan hän kehittel sen ystäviensä (mm. veli Hyrumin) kanssa jäätyään housut nilkoissa kiinni piikansa Fanny Algerin naiskentelusta.
Anonyymi kirjoitti:
Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. (Joh. 14: 25-27)
Mutta SINÄ et ole Hitler etä Pyhä Henki!
Anonyymi kirjoitti:
Johannes 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä;
SINÄ et ole mikään henki vaan täysi hörhö!
Anonyymi kirjoitti:
Olen Pyhistä Pyhin Henki hiiohoi!
Hiiohoi!No tuo kommenttisi viimeistään varmistaa tautiluokituksesi.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Kuten ei ollut Smithilläkään Jumalan valtuutta levitellä moninainti-ilmoitusta vaan hän kehittel sen ystäviensä (mm. veli Hyrumin) kanssa jäätyään housut nilkoissa kiinni piikansa Fanny Algerin naiskentelusta.
Eiköhän valtuuteen riitä se että on sana hallussa. Mormonikirkon johtajilla tuo sana tuntuu olevan hukassa.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Mutta SINÄ et ole Hitler etä Pyhä Henki!
Sinä itse puhut Hitelristä, en minä.
Sananlaskujen kirjan 8 luvun jakeessa 36 Pyhä Henki eli Gabriel sanoo että "kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa". Olli.S kirjoitti:
Aivan oikein. Se ei ole kunnon uskovainen, joka ei köyhiä muista.
Mutta miten todistat että sinulle puhuva henki on Jumalasta? Minä epäilen, että se on valheen henki, tai tulkitset väärin sinulle tulevaa sanomaa.> Se ei ole kunnon uskovainen, joka ei köyhiä muista.
Niin, teillähän köyhien auttminen kymmenysrahoilla on jopa kielletty, koska ne rahat on varattu mm. ökytemppeleihin ja kirkon johtajien bisnesten pyörittämiseen. Vain pakollisten kymmenysten LISÄKSI tulevista vapaahtoisista paastouhrivaroista voidaan antaa oikeaan hyväntekeväisyyteen, mutta niiden määrä verrattuna kymmenystuloihin on alle puoli prosenttia.Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän valtuuteen riitä se että on sana hallussa. Mormonikirkon johtajilla tuo sana tuntuu olevan hukassa.
MOT.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä itse puhut Hitelristä, en minä.
Sananlaskujen kirjan 8 luvun jakeessa 36 Pyhä Henki eli Gabriel sanoo että "kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa".MOT. Olet psykiatrinen tapaus kun luulet itsestäsi liikoja.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
MOT. Olet psykiatrinen tapaus kun luulet itsestäsi liikoja.
En ole sentään noita Simon joka luuli saavansa rahalla ostaa Jumalan pyhän hengen voiman.
Apt 8:18-23
18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa 19 ja sanoi: »Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen.» 20 Mutta Pietari sanoi hänelle: »Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! 21
Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. 22
Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. 23 Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan.» - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole sentään noita Simon joka luuli saavansa rahalla ostaa Jumalan pyhän hengen voiman.
18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa 19 ja sanoi: »Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen.» 20 Mutta Pietari sanoi hänelle: »Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! 21
Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. 22
Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. 23 Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan.»Myöhempi perimätieto tietää kertoa, että Pietari ja Simon Noita olivat sittemmin Roomassa toistensa vastapelureita. Simon Noita oli sen mukaan katkerimpia varhaisen Kirkon vihollisia. Sama perimätieto esiintyy myös Justinos Marttyyrilla toisen vuosisadan puolivälissä. Ilmeisesti on otaksuttava, että Simon Noita oli todella historiallinen henkilö, joka ajautui välirikkoon Kirkon kanssa omaksi kadotuksekseen.
Anonyymi kirjoitti:
Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. 23 Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan.»Voit sinä olla Simonkin.
Anonyymi kirjoitti:
Myöhempi perimätieto tietää kertoa, että Pietari ja Simon Noita olivat sittemmin Roomassa toistensa vastapelureita. Simon Noita oli sen mukaan katkerimpia varhaisen Kirkon vihollisia. Sama perimätieto esiintyy myös Justinos Marttyyrilla toisen vuosisadan puolivälissä. Ilmeisesti on otaksuttava, että Simon Noita oli todella historiallinen henkilö, joka ajautui välirikkoon Kirkon kanssa omaksi kadotuksekseen.
Olet siis vielä noitakin.
- Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Olet siis vielä noitakin.
Sinä olit tuo noita Simon joka yritti ostaa rahalla pyhän hengen.
Anonyymi kirjoitti:
Alussa Jumala loi Sanan ja 4 vrk:tta pituista ajanjaksoa Sanan luomisen jälkeen Pyhän Hengen ja noin 4,04 vuotta Pyhän Hengen luomisen jälkeen Jumala loi Urielin kuudennen luomispäivän (268 vrk:tta) aikana jolloin Jumala loi 72 persoonaa kuudennen luomispäivän aikana.
Minä tunnen ensimmäisen luodun (Sana) ja viimeisen luodun 15,3 miljardista joka sattuu olemaan minun serkkuni (mies) äidin puolelta.Lähde siis sinulla on jokin henki. Meidän muiden pitää katsoa, vastaako ilmoitus Jumalan Sanaa, ja rukoilla ja kysyä onko sinun ilmoituksesi Jumalasta vai ei. Ei ole, on selkeä vastaus. Valheen henki asialla tai tulkitset väärin mitä henki yrittää sinulle sanoa.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olit tuo noita Simon joka yritti ostaa rahalla pyhän hengen.
No en todellakaan ole. Minua ei raha eikä "pyhä henki" kiinnosta. Mutta sinä olet jo todistanut olevasi sekopää.
Olli.S kirjoitti:
Lähde siis sinulla on jokin henki. Meidän muiden pitää katsoa, vastaako ilmoitus Jumalan Sanaa, ja rukoilla ja kysyä onko sinun ilmoituksesi Jumalasta vai ei. Ei ole, on selkeä vastaus. Valheen henki asialla tai tulkitset väärin mitä henki yrittää sinulle sanoa.
Juuri noin käy niille, jotka tutkivat rehellisesti mormonismia. Paljastuu helposti, että Smithin oppi ei ole Jumalasta, vaan asialla on valheen henki. Toki sama pätee tuohon palstan sekoilijaan.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Lähde siis sinulla on jokin henki. Meidän muiden pitää katsoa, vastaako ilmoitus Jumalan Sanaa, ja rukoilla ja kysyä onko sinun ilmoituksesi Jumalasta vai ei. Ei ole, on selkeä vastaus. Valheen henki asialla tai tulkitset väärin mitä henki yrittää sinulle sanoa.
Lähde olen minä itse ja pystyn palauttamaan kaukaisia asioita ja tietoja aina aineen luomisesta lähtien ja sitäkin kauemmas kahdeksan Jumalan (mies) kokoontumiseen noin 31 valovuoden päässä meidän aurinkokunnastamme 4159 eaa.
Eikä nämä tiedot tule miltään hengeltä tai jostakin ihmisten kirjoittamasta teoksesta.
ja myöskin Pyhä Henki tietää kaiken eikä ole mitään mitä hän ei tietäisi (Alma 7:13 )
Myöskään Jumalan tarkoitukset eivät toteutuisi jos Pyhä Henki (Gabriel) ei asettaisi kaikkea kohdalleen eli sitä kuka kukin on ollut menneisyydessä ja kuka hän on nyt (Alma 41:2-4). - Anonyymi
Höpsislöpsis kirjoitti:
Voit sinä olla Simonkin.
No en todellakaan ole. Sinä olet todistanut että olet joku sekopää jolla ei ole mitään annettavaa tällä palstalla.
Anonyymi kirjoitti:
No en todellakaan ole. Sinä olet todistanut että olet joku sekopää jolla ei ole mitään annettavaa tällä palstalla.
Miksi Simon/Gabriel/Pyhä Henki/Hitler/sekopää et poistu palstalta satuinesi, jotka eivät liity mormonismiin millään tavalla?
Anonyymi kirjoitti:
Lähde olen minä itse ja pystyn palauttamaan kaukaisia asioita ja tietoja aina aineen luomisesta lähtien ja sitäkin kauemmas kahdeksan Jumalan (mies) kokoontumiseen noin 31 valovuoden päässä meidän aurinkokunnastamme 4159 eaa.
Eikä nämä tiedot tule miltään hengeltä tai jostakin ihmisten kirjoittamasta teoksesta.
ja myöskin Pyhä Henki tietää kaiken eikä ole mitään mitä hän ei tietäisi (Alma 7:13 )
Myöskään Jumalan tarkoitukset eivät toteutuisi jos Pyhä Henki (Gabriel) ei asettaisi kaikkea kohdalleen eli sitä kuka kukin on ollut menneisyydessä ja kuka hän on nyt (Alma 41:2-4).Hakeudu jo hoitoon!
Anonyymi kirjoitti:
Myöskään Jumalan tarkoitukset eivät toteutuisi jos Pyhä Henki (Gabriel) ei asettaisi kaikkea kohdalleen eli sitä kuka kukin on ollut menneisyydessä ja kuka hän on nyt (Alma 41:2-4)."Lähde on minä itse." Ei itselle tule kuin henkilökohtaista ilmoitusta ja vahvistusta kuka on oikea profeetta.
Sinä siis väität olevasi Jumalan profeetta.
Mites todistat sen?Olli.S kirjoitti:
"Lähde on minä itse." Ei itselle tule kuin henkilökohtaista ilmoitusta ja vahvistusta kuka on oikea profeetta.
Mites todistat sen?Ehkä hän on vain trolli, joka haluaa laittaa mormonismin naurunalaiSEKSI, koska Smith ei ole sen paremmin todistettavissa profeetaksi kuin tuo "Pyhä Henkikään".
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
"Lähde on minä itse." Ei itselle tule kuin henkilökohtaista ilmoitusta ja vahvistusta kuka on oikea profeetta.
Mites todistat sen?Jeesus sanoi että hän lähettää toisen Puolustajan, totuuden Hengen (Pyhän Hengen) opetuslapsilleen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
25Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. 26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Ja tuo Puolustaja, Pyhä Henki on paljastava kaikki tiedot maailman alusta ja sitäkin aikaisemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi että hän lähettää toisen Puolustajan, totuuden Hengen (Pyhän Hengen) opetuslapsilleen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
25Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. 26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Ja tuo Puolustaja, Pyhä Henki on paljastava kaikki tiedot maailman alusta ja sitäkin aikaisemmin.8 Ja kun se päivä tulee, tapahtuu, että kuninkaat sulkevat suunsa, sillä sen, mitä heille ei ole kerrottu, he saavat nähdä, ja sen, mistä he eivät ole kuulleet, he saavat kokea.
9 Sillä sinä päivänä Isä tekee minun tähteni teon, joka on suuri ja aihmeellinen teko heidän keskuudessaan; ja heidän keskuudessaan on niitä, jotka eivät usko sitä, vaikka mies sen heille julistaa.
10 Mutta katso, minun palvelijani henki on minun kädessäni; sen tähden he eivät häntä vahingoita, vaikka häntä heidän tähtensä runnellaan. Mutta minä parannan hänet, sillä minä näytän heille, että minun viisauteni on suurempi kuin Perkeleen viekkaus.
11 Sen tähden tapahtuu, että jokainen, joka ei usko minun, joka olen Jeesus Kristus, sanoihini, jotka Isä käskee hänen tuoda pakanoille julki ja jolle hän antaa voiman tuoda ne pakanoille julki (heille tapahtuu niin kuin Mooses sanoi), erotetaan pois minun kansastani, joka on liiton kansaa. Anonyymi kirjoitti:
8 Ja kun se päivä tulee, tapahtuu, että kuninkaat sulkevat suunsa, sillä sen, mitä heille ei ole kerrottu, he saavat nähdä, ja sen, mistä he eivät ole kuulleet, he saavat kokea.
9 Sillä sinä päivänä Isä tekee minun tähteni teon, joka on suuri ja aihmeellinen teko heidän keskuudessaan; ja heidän keskuudessaan on niitä, jotka eivät usko sitä, vaikka mies sen heille julistaa.
10 Mutta katso, minun palvelijani henki on minun kädessäni; sen tähden he eivät häntä vahingoita, vaikka häntä heidän tähtensä runnellaan. Mutta minä parannan hänet, sillä minä näytän heille, että minun viisauteni on suurempi kuin Perkeleen viekkaus.
11 Sen tähden tapahtuu, että jokainen, joka ei usko minun, joka olen Jeesus Kristus, sanoihini, jotka Isä käskee hänen tuoda pakanoille julki ja jolle hän antaa voiman tuoda ne pakanoille julki (heille tapahtuu niin kuin Mooses sanoi), erotetaan pois minun kansastani, joka on liiton kansaa.Tajuamme toki, että olet trolli, joka haluaa osoittaa, että kuka tahansa voi sepittää mitä tahansa eikä kukaan pysty todistamaan juttujaan kuten ei Smithinkään satuja. Toistat kuitenkin itseäsi niin paljon, että vitsisi kuulostavat jo todella typeriltä. Voisit häipyä tältä palstalta, jossa on tarkoitus keskustella mormonismista eikä sekopäisistä trollauksistasi.
- Anonyymi
Monta persoonaa on enkeli Gabrielilla. Eikö olisi ollut järkevämpää luoda useampia enkeleitä, eikä tarjota tätä ylityöllistettyä enkelipoloista kaikenmoisiin virkoihin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011600- 2101487
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59990Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54777Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49745The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5702Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54692En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40686