Chrysler Sebring 2,7 vm.2006. Ruotsista tilasin käytetyn ECUn ja asensin sen paikoilleen, moottori käynnistyy mutta sammuu parin sekunnin päästä. Noiden vähäisten sekuntien aikana ei tunnu reagoivan kaasupolkimeen.Auton oven lukitus avattu virta-avaimella. Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?
Jos auton oven lukituksen avaa kauko-ohjaimella, niin sehän ehkäisee ajoneston lytkeytymisen?
ECU jonka asensin autoon on osanumeroiden perusteella täsmälleen samanlainen kuin siitä poistettu vanhempi jossa oli vikaa. Vuosimalli vaihto-osalla sama, moottori sama, osan valmistuskuukausi vain heittää viidellä kuukaudella. Maalaisjärjellä ajatellen sen ei pitäisi olla esteenä osan toiminnalle.
Pitääkö osalla heittää Kanadanhanhiparvea, vai odotanko että saan autoni kaukosäätimellä avattua, noin niinkus kokeeksi josko suostuis käydä ryllyttää ihan sammuilematta? Kaukosäädin tällä hetkellä toisella puolella Suomea joten tältä istumalta ei pääse kokeilemaan miten käy...
Löytynee minua viisaampia Suomi 24:stä? Jos löytyy niin mielipidettäsi arvostettaisiin.
moottorinohjausyksikkökö kränää?
10
475
Vastaukset
- Anonyymi
Sammuiko vanhallakin eculla.? Voi olla passka se uusi ecu jonka hankit ruotsista.
Kannattaa ostaa osat Suomesta.Pitkä tarina lyhyesti: Viimeisen vuoden aikana alkoi oirehtimaan. Aluksi ei muita oireita kuin moottorin huomiovalon syttyminen kesken ajon ja vakkarin toiminnan keskeytyminen.
Tuolloin käytetty korjaamolla BOSCH-analyysissa. Löytyi yksi vikakoodi joka kertoi sytytyskatkotksesta, vaikkakaan en sellaista ollut havainnut missään vaiheessa.
Tuolloin ei muita toimenpiteitä kuin koodin kuitaaus ja huomiovalon sammuttaminen, kuskin henkisen tasapainon säilyttämiseksi.
Meni lähes vuosi ilman mitään oireita, kunnes huomiovalo taas syttyi ja eikus takaisin korjaamolle tutkittavaksi.
Tällä kertaa mitattiin neljä eri kertaa samalla laitteella, ja kas, ei löytynyt yhtään vikakoodia. Mystistä.
Auto kuitenkin vaikutti toimivan aivan normaalisti paitsi että vakkari ei wörkkinyt huomiovalon palaessa. Jossain vaiheessa huomiovalo sammui ihan omia aikojaankin pari kertaa, kunnes se alkoi palaa pidempiaikaisesti.
Nyt maaliskuussa kuitenkin ilmeni aivan selkeitä sytytyskatkoksia kesken ajon, ja pari kertaa jopa sammahti kesken ajon, käynnistyi uudestaan pidemmän sahaamisen jälkeen.
Sittenpä meni hermo ja alkoi ECUn metsästys, joka alkoikin näyttää lopulta epätoivoiselta.
Ei löytynyt armaasta Suomenmaasta käypäistä yksilöä jossa stemmaisi sekä vuosimalli, moottorin tyyppi että osanumero.
Lähin löytyi siis Ruotsista, ja nyt tässä sitten ihmetellään.
- Anonyymi
"Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?"
ECU ja virta-avaimessa oleva siru muodostavat parin, jolla ajonesto toimii.
Jos et siis saanut ECU:un kuuluvaa sirua mukana, etkä ole sitä virta-avaimeen asentant, se ECU ei voi toimia.Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.
- Anonyymi
tohvertti kirjoitti:
Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8Ja tuossahan se on selitetty, mitä tarvitaan:
- se käytetty ECU
- siihen kuuluva avain/ siru (näyttää avain sellaiselta että se siru on siinä kiinteänä)
- ECU:un kuuluva skim moduli
Jos kaikkia noita ei ole niin menee uudelleen ohjelmoinniksi:
https://www.youtube.com/watch?v=r1ADNszZuVM Anonyymi kirjoitti:
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8Suuresti kiittää vinkistä epätietoinen ja -toivoinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8Auton valmistus numerolla pystyy ohjelmoimaan
- Anonyymi
ECU:n, avaimet ja lukot kun ottaa samasta autosta, niin toimii.
- Anonyymi
Selvisiköhän tämä asia aikoinaan onnellisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065