moottorinohjausyksikkökö kränää?

Chrysler Sebring 2,7 vm.2006. Ruotsista tilasin käytetyn ECUn ja asensin sen paikoilleen, moottori käynnistyy mutta sammuu parin sekunnin päästä. Noiden vähäisten sekuntien aikana ei tunnu reagoivan kaasupolkimeen.Auton oven lukitus avattu virta-avaimella. Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?
Jos auton oven lukituksen avaa kauko-ohjaimella, niin sehän ehkäisee ajoneston lytkeytymisen?
ECU jonka asensin autoon on osanumeroiden perusteella täsmälleen samanlainen kuin siitä poistettu vanhempi jossa oli vikaa. Vuosimalli vaihto-osalla sama, moottori sama, osan valmistuskuukausi vain heittää viidellä kuukaudella. Maalaisjärjellä ajatellen sen ei pitäisi olla esteenä osan toiminnalle.
Pitääkö osalla heittää Kanadanhanhiparvea, vai odotanko että saan autoni kaukosäätimellä avattua, noin niinkus kokeeksi josko suostuis käydä ryllyttää ihan sammuilematta? Kaukosäädin tällä hetkellä toisella puolella Suomea joten tältä istumalta ei pääse kokeilemaan miten käy...
Löytynee minua viisaampia Suomi 24:stä? Jos löytyy niin mielipidettäsi arvostettaisiin.

10

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sammuiko vanhallakin eculla.? Voi olla passka se uusi ecu jonka hankit ruotsista.
      Kannattaa ostaa osat Suomesta.

      • Pitkä tarina lyhyesti: Viimeisen vuoden aikana alkoi oirehtimaan. Aluksi ei muita oireita kuin moottorin huomiovalon syttyminen kesken ajon ja vakkarin toiminnan keskeytyminen.

        Tuolloin käytetty korjaamolla BOSCH-analyysissa. Löytyi yksi vikakoodi joka kertoi sytytyskatkotksesta, vaikkakaan en sellaista ollut havainnut missään vaiheessa.
        Tuolloin ei muita toimenpiteitä kuin koodin kuitaaus ja huomiovalon sammuttaminen, kuskin henkisen tasapainon säilyttämiseksi.
        Meni lähes vuosi ilman mitään oireita, kunnes huomiovalo taas syttyi ja eikus takaisin korjaamolle tutkittavaksi.

        Tällä kertaa mitattiin neljä eri kertaa samalla laitteella, ja kas, ei löytynyt yhtään vikakoodia. Mystistä.
        Auto kuitenkin vaikutti toimivan aivan normaalisti paitsi että vakkari ei wörkkinyt huomiovalon palaessa. Jossain vaiheessa huomiovalo sammui ihan omia aikojaankin pari kertaa, kunnes se alkoi palaa pidempiaikaisesti.
        Nyt maaliskuussa kuitenkin ilmeni aivan selkeitä sytytyskatkoksia kesken ajon, ja pari kertaa jopa sammahti kesken ajon, käynnistyi uudestaan pidemmän sahaamisen jälkeen.

        Sittenpä meni hermo ja alkoi ECUn metsästys, joka alkoikin näyttää lopulta epätoivoiselta.
        Ei löytynyt armaasta Suomenmaasta käypäistä yksilöä jossa stemmaisi sekä vuosimalli, moottorin tyyppi että osanumero.
        Lähin löytyi siis Ruotsista, ja nyt tässä sitten ihmetellään.


    • Anonyymi

      "Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?"

      ECU ja virta-avaimessa oleva siru muodostavat parin, jolla ajonesto toimii.

      Jos et siis saanut ECU:un kuuluvaa sirua mukana, etkä ole sitä virta-avaimeen asentant, se ECU ei voi toimia.

      • Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.


      • Anonyymi
        tohvertti kirjoitti:

        Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8

        Ja tuossahan se on selitetty, mitä tarvitaan:

        - se käytetty ECU
        - siihen kuuluva avain/ siru (näyttää avain sellaiselta että se siru on siinä kiinteänä)
        - ECU:un kuuluva skim moduli

        Jos kaikkia noita ei ole niin menee uudelleen ohjelmoinniksi:

        https://www.youtube.com/watch?v=r1ADNszZuVM


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8

        Suuresti kiittää vinkistä epätietoinen ja -toivoinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8

        Auton valmistus numerolla pystyy ohjelmoimaan


    • Anonyymi

      ECU:n, avaimet ja lukot kun ottaa samasta autosta, niin toimii.

    • Anonyymi

      Selvisiköhän tämä asia aikoinaan onnellisesti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

      "Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45139
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

      Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      120
      25951
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      322
      15641
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      162
      10778
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9697
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9211
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      84
      8456
    8. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      7213
    9. 239
      6811
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      219
      6463
    Aihe