Chrysler Sebring 2,7 vm.2006. Ruotsista tilasin käytetyn ECUn ja asensin sen paikoilleen, moottori käynnistyy mutta sammuu parin sekunnin päästä. Noiden vähäisten sekuntien aikana ei tunnu reagoivan kaasupolkimeen.Auton oven lukitus avattu virta-avaimella. Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?
Jos auton oven lukituksen avaa kauko-ohjaimella, niin sehän ehkäisee ajoneston lytkeytymisen?
ECU jonka asensin autoon on osanumeroiden perusteella täsmälleen samanlainen kuin siitä poistettu vanhempi jossa oli vikaa. Vuosimalli vaihto-osalla sama, moottori sama, osan valmistuskuukausi vain heittää viidellä kuukaudella. Maalaisjärjellä ajatellen sen ei pitäisi olla esteenä osan toiminnalle.
Pitääkö osalla heittää Kanadanhanhiparvea, vai odotanko että saan autoni kaukosäätimellä avattua, noin niinkus kokeeksi josko suostuis käydä ryllyttää ihan sammuilematta? Kaukosäädin tällä hetkellä toisella puolella Suomea joten tältä istumalta ei pääse kokeilemaan miten käy...
Löytynee minua viisaampia Suomi 24:stä? Jos löytyy niin mielipidettäsi arvostettaisiin.
moottorinohjausyksikkökö kränää?
10
559
Vastaukset
- Anonyymi
Sammuiko vanhallakin eculla.? Voi olla passka se uusi ecu jonka hankit ruotsista.
Kannattaa ostaa osat Suomesta.Pitkä tarina lyhyesti: Viimeisen vuoden aikana alkoi oirehtimaan. Aluksi ei muita oireita kuin moottorin huomiovalon syttyminen kesken ajon ja vakkarin toiminnan keskeytyminen.
Tuolloin käytetty korjaamolla BOSCH-analyysissa. Löytyi yksi vikakoodi joka kertoi sytytyskatkotksesta, vaikkakaan en sellaista ollut havainnut missään vaiheessa.
Tuolloin ei muita toimenpiteitä kuin koodin kuitaaus ja huomiovalon sammuttaminen, kuskin henkisen tasapainon säilyttämiseksi.
Meni lähes vuosi ilman mitään oireita, kunnes huomiovalo taas syttyi ja eikus takaisin korjaamolle tutkittavaksi.
Tällä kertaa mitattiin neljä eri kertaa samalla laitteella, ja kas, ei löytynyt yhtään vikakoodia. Mystistä.
Auto kuitenkin vaikutti toimivan aivan normaalisti paitsi että vakkari ei wörkkinyt huomiovalon palaessa. Jossain vaiheessa huomiovalo sammui ihan omia aikojaankin pari kertaa, kunnes se alkoi palaa pidempiaikaisesti.
Nyt maaliskuussa kuitenkin ilmeni aivan selkeitä sytytyskatkoksia kesken ajon, ja pari kertaa jopa sammahti kesken ajon, käynnistyi uudestaan pidemmän sahaamisen jälkeen.
Sittenpä meni hermo ja alkoi ECUn metsästys, joka alkoikin näyttää lopulta epätoivoiselta.
Ei löytynyt armaasta Suomenmaasta käypäistä yksilöä jossa stemmaisi sekä vuosimalli, moottorin tyyppi että osanumero.
Lähin löytyi siis Ruotsista, ja nyt tässä sitten ihmetellään.
- Anonyymi
"Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?"
ECU ja virta-avaimessa oleva siru muodostavat parin, jolla ajonesto toimii.
Jos et siis saanut ECU:un kuuluvaa sirua mukana, etkä ole sitä virta-avaimeen asentant, se ECU ei voi toimia.Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.
- Anonyymi
tohvertti kirjoitti:
Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8Ja tuossahan se on selitetty, mitä tarvitaan:
- se käytetty ECU
- siihen kuuluva avain/ siru (näyttää avain sellaiselta että se siru on siinä kiinteänä)
- ECU:un kuuluva skim moduli
Jos kaikkia noita ei ole niin menee uudelleen ohjelmoinniksi:
https://www.youtube.com/watch?v=r1ADNszZuVM Anonyymi kirjoitti:
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8Suuresti kiittää vinkistä epätietoinen ja -toivoinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.
Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.
Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.
Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.
Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:
https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8Auton valmistus numerolla pystyy ohjelmoimaan
- Anonyymi
ECU:n, avaimet ja lukot kun ottaa samasta autosta, niin toimii.
- Anonyymi
Selvisiköhän tämä asia aikoinaan onnellisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4362877Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?2752539- 641969
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3261484Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1771385Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal751182- 961126
Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121067K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali91035- 108910