moottorinohjausyksikkökö kränää?

Chrysler Sebring 2,7 vm.2006. Ruotsista tilasin käytetyn ECUn ja asensin sen paikoilleen, moottori käynnistyy mutta sammuu parin sekunnin päästä. Noiden vähäisten sekuntien aikana ei tunnu reagoivan kaasupolkimeen.Auton oven lukitus avattu virta-avaimella. Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?
Jos auton oven lukituksen avaa kauko-ohjaimella, niin sehän ehkäisee ajoneston lytkeytymisen?
ECU jonka asensin autoon on osanumeroiden perusteella täsmälleen samanlainen kuin siitä poistettu vanhempi jossa oli vikaa. Vuosimalli vaihto-osalla sama, moottori sama, osan valmistuskuukausi vain heittää viidellä kuukaudella. Maalaisjärjellä ajatellen sen ei pitäisi olla esteenä osan toiminnalle.
Pitääkö osalla heittää Kanadanhanhiparvea, vai odotanko että saan autoni kaukosäätimellä avattua, noin niinkus kokeeksi josko suostuis käydä ryllyttää ihan sammuilematta? Kaukosäädin tällä hetkellä toisella puolella Suomea joten tältä istumalta ei pääse kokeilemaan miten käy...
Löytynee minua viisaampia Suomi 24:stä? Jos löytyy niin mielipidettäsi arvostettaisiin.

10

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sammuiko vanhallakin eculla.? Voi olla passka se uusi ecu jonka hankit ruotsista.
      Kannattaa ostaa osat Suomesta.

      • Pitkä tarina lyhyesti: Viimeisen vuoden aikana alkoi oirehtimaan. Aluksi ei muita oireita kuin moottorin huomiovalon syttyminen kesken ajon ja vakkarin toiminnan keskeytyminen.

        Tuolloin käytetty korjaamolla BOSCH-analyysissa. Löytyi yksi vikakoodi joka kertoi sytytyskatkotksesta, vaikkakaan en sellaista ollut havainnut missään vaiheessa.
        Tuolloin ei muita toimenpiteitä kuin koodin kuitaaus ja huomiovalon sammuttaminen, kuskin henkisen tasapainon säilyttämiseksi.
        Meni lähes vuosi ilman mitään oireita, kunnes huomiovalo taas syttyi ja eikus takaisin korjaamolle tutkittavaksi.

        Tällä kertaa mitattiin neljä eri kertaa samalla laitteella, ja kas, ei löytynyt yhtään vikakoodia. Mystistä.
        Auto kuitenkin vaikutti toimivan aivan normaalisti paitsi että vakkari ei wörkkinyt huomiovalon palaessa. Jossain vaiheessa huomiovalo sammui ihan omia aikojaankin pari kertaa, kunnes se alkoi palaa pidempiaikaisesti.
        Nyt maaliskuussa kuitenkin ilmeni aivan selkeitä sytytyskatkoksia kesken ajon, ja pari kertaa jopa sammahti kesken ajon, käynnistyi uudestaan pidemmän sahaamisen jälkeen.

        Sittenpä meni hermo ja alkoi ECUn metsästys, joka alkoikin näyttää lopulta epätoivoiselta.
        Ei löytynyt armaasta Suomenmaasta käypäistä yksilöä jossa stemmaisi sekä vuosimalli, moottorin tyyppi että osanumero.
        Lähin löytyi siis Ruotsista, ja nyt tässä sitten ihmetellään.


    • Anonyymi

      "Senkö vuoksi tekee tämän, että ikäänkuin ajonesto estäisi käynnissäpysymisen?"

      ECU ja virta-avaimessa oleva siru muodostavat parin, jolla ajonesto toimii.

      Jos et siis saanut ECU:un kuuluvaa sirua mukana, etkä ole sitä virta-avaimeen asentant, se ECU ei voi toimia.

      • Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.


      • Anonyymi
        tohvertti kirjoitti:

        Tämä valaisi asiaa jo paljon. Kiitos! Tämä on sitä nippelitietoa jota käytettyjen osien kauppiaat eivät, kas vain, mainosta osaa markkinoidessaan. Tosin eivät myöskään vahingossakaan tuota sirua edes yritä tarjota ECUn mukana. Eli on näiden veijareiden liiketoiminnassa vahva petoksen maku.

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8

        Ja tuossahan se on selitetty, mitä tarvitaan:

        - se käytetty ECU
        - siihen kuuluva avain/ siru (näyttää avain sellaiselta että se siru on siinä kiinteänä)
        - ECU:un kuuluva skim moduli

        Jos kaikkia noita ei ole niin menee uudelleen ohjelmoinniksi:

        https://www.youtube.com/watch?v=r1ADNszZuVM


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8

        Suuresti kiittää vinkistä epätietoinen ja -toivoinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkasen selvitin joskus noita chryslerin kummallisuuksia niin noissa chryslerin ECU:issa saattaa olla mahdollisuus uudelleenohjelmointiin.

        Eli, sen ECU:n saattaa pystyä ohjelmoimaan sille autossa olevalle sirulle.

        Asennusohjelma piti muistaakseni ladata netistä, ja sitten alustan numerolla sai ladattua (muistaakseni hintaan 50 dollaria) kyseiseen autoon kuuluvan ohjelmiston joka sitten asennettiin tuohon ECU:un sillä asennusohjelmalla.

        Olikohan se niin, että läppäri piti saada välikaapelilla kiinni OBD porttiin, eli tuo kaapeli pitää vielä hankkia erikseen.

        Ja nyt tässä vaiheessa kirjoittamista kun jaksoin googlettaa niin youtubessahan oli tuo video mistä asiaa opiskelin:

        https://www.youtube.com/watch?v=x1_IU3YHeo8

        Auton valmistus numerolla pystyy ohjelmoimaan


    • Anonyymi

      ECU:n, avaimet ja lukot kun ottaa samasta autosta, niin toimii.

    • Anonyymi

      Selvisiköhän tämä asia aikoinaan onnellisesti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      237
      6370
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      196
      5946
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      17
      5489
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      80
      4191
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      143
      3523
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3323
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      23
      3036
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      8
      2502
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      262
      2448
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      130
      2284
    Aihe