Kysyin heiltä, että kuinka voi ohittaa, jos on vastaantulevaa liikennettä tai on sulkuviivaa tai jos on jo minun tai karavaanarin välissä kilometrien pituinen jono autoja? Ei vastausta. Vain sanottiin ettei vastaantulevat autot heille kuulu. Tästä näkee mikä on karavaanareitten asenne muita kohtaa. Ei välitetä muista on vain asenne, että minä vedän mökkiä perässä ei muille ole mitään väliä.
Ei vastausta karavaanareilta
114
773
Vastaukset
- Anonyymi
Entä jos siellä jonon kärjessä on rekka? Se ei taatusti väistä sinua, menet ohi jos pystyt. Rekka siirtyy sivuun vasta sitten kun kuskin lakisääteinen tauko iskee päälle tai se tulee perille. Täysperävaunuyhdistelmän ohitus on vieläpä hankalampaa kuin matkailuvaunun, mikset itke niiden kuskeille.
- Anonyymi
Naulan kantaan! Täällä itkevien pitäisi käydä luovuttamassa korttinsa poliisille, jos ei sipuli kestä ajaa jonossa edes muutamaa kilometriä pidempään.
Rekka ei ole yhtä ikävä kuin on karavaarit. Rekalla pysyy vauhti tasaisena.
Ei tullut yhtään vastausta karavaanareilta, mutta kiusanteko liikenteessä vain jatkuu.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Ei tullut yhtään vastausta karavaanareilta, mutta kiusanteko liikenteessä vain jatkuu.Vastaan tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Kuvaamassasi tilanteessa et voi ohittaa ketään koska on vastaantulevaa liikennettä ja sulkuviiva, edessäsi on kilometrin jono yhtä tyhmiä autoilijoita kun sinäkin. Liikenteessä tyhmyys tiivistyy ja se näkyy täällä.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Ei tullut yhtään vastausta karavaanareilta, mutta kiusanteko liikenteessä vain jatkuu.Rekka ajaa tasaisella nopeudella vain tasamaalla ja pienissä nousuissa, koska kuljettaja pitää kaasupoljinta pohjassa (nopeudenrajoitin säätää nopeutta). Mutta kun täydessä kuormassa oleva rekka tulee mäkeen, senkin nopeus putoaa, joskus hyvinkin paljon.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Ei tullut yhtään vastausta karavaanareilta, mutta kiusanteko liikenteessä vain jatkuu.Kirjoitat ihan huuhaata. Rekka jossa on lastia, hyytyy tosi usein mäkien kohdalla. Vauhti ei todellakaan pysy tasaisena.
Anonyymi kirjoitti:
Naulan kantaan! Täällä itkevien pitäisi käydä luovuttamassa korttinsa poliisille, jos ei sipuli kestä ajaa jonossa edes muutamaa kilometriä pidempään.
"Naulan kantaan! Täällä itkevien pitäisi käydä luovuttamassa korttinsa poliisille,"
Karavaanareitten tulisi luovuttaa korttinsa ja siirtyä bussien ja junien matkustajiksi, kun heiltä puuttuu yhteistyöhalu liikenneteessä.Anonyymi kirjoitti:
Vastaan tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Kuvaamassasi tilanteessa et voi ohittaa ketään koska on vastaantulevaa liikennettä ja sulkuviiva, edessäsi on kilometrin jono yhtä tyhmiä autoilijoita kun sinäkin. Liikenteessä tyhmyys tiivistyy ja se näkyy täällä.
Eikö voi siirtyä hetkeksi vaikka bussipysäkille? Näin jono pääsee ohi.
Onko tämä liian vaikeata karavaanareille.
Silloin kun minä ajoin 80 lätkän kanssa minä kyllä päästin jonon ohitse tuolla tavalla.Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat ihan huuhaata. Rekka jossa on lastia, hyytyy tosi usein mäkien kohdalla. Vauhti ei todellakaan pysy tasaisena.
"Rekka jossa on lastia, hyytyy tosi usein mäkien kohdalla. Vauhti ei todellakaan pysy tasaisena."
Näin käy myös karavaanareilla. Kokemusta on.- Anonyymi
Itketään yhdessä molemmille tientukoille, ja hankitaan auto jolla pääsee ohittamaan ripeästi eli Audi 7, 0-100km 4,7 s. Kylä lhtöö
Anonyymi kirjoitti:
Itketään yhdessä molemmille tientukoille, ja hankitaan auto jolla pääsee ohittamaan ripeästi eli Audi 7, 0-100km 4,7 s. Kylä lhtöö
"Itketään yhdessä molemmille tientukoille, ja hankitaan auto jolla pääsee ohittamaan ripeästi eli Audi 7, 0-100km 4,7 s. Kylä lhtöö"
Hyppääkö se myös karavaanarin yli? Ei auta suorituskyky jos on vastaantulijoita.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Rekka jossa on lastia, hyytyy tosi usein mäkien kohdalla. Vauhti ei todellakaan pysy tasaisena."
Näin käy myös karavaanareilla. Kokemusta on.Karavaanareilla on nykyisin vakkarit, joten ei ne hyydy mäkiin.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Ei tullut yhtään vastausta karavaanareilta, mutta kiusanteko liikenteessä vain jatkuu.Höpö höpö, lopeta se jankkaaminen kun tiedät jo että olet väärässä, onhan noita paljonkin rekkoja joiden vauhtiin hiipuu yläkiin jopa 60km/h.
Kaikenlaisia vinopäitä täällä on jankkaamassa.
Minua ei henk.kohtaisesti haittaa liikenteessä vauhdin vaihtelu. Oli aikoinaan liikenneilta radiossa. Ja kerran oli karavaanari ilta. Sinne soitti eräs karavaanari ja kertoi olleen yhteydessä takana olevaan rekkaan LA puhelimella. Rekkakuski kysyi, että tiedätkö kuinka pitkä jono on takanamme? Karavaanari sanoi ettei tiedä ja rekkakuski sanoi että siellä on vain n. 3km pituinen jono. Ja karavaanari vain nauroi tuolle. Tuosta näkee minkä tasoista sakkia on karavaanarit.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Silloin kun minä ajoin 80 lätkän kanssa minä kyllä päästin jonon ohitse tuolla tavalla.Siinäpä taas fiksu kommentti tältä lahopäältä.
Yritä siinä nyt bussipysäkille jarruttaa kun takana tulee kouho takapuskurissa kiinni, matkailuautolla bussipysäkille kurvaamunen ei käy kuten matalalla henkilöautolla ja sama koskee monia P-paikkoja joihin jyrkkä kurvaus.
Monesti ollut tilanne kun alkaa hidastamaan ja valmistautumaan P-paikalle kääntymisen niin joku heikkohermoarto777 lähtee takaa ohituksen hiljentämättä ja on vastaantulevaa liikennettä. Olen katsonut parhaaksi että en väistä P-paikalle koska se ei tunnu turvalliselle takan tulvien artojen takia! - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Oli aikoinaan liikenneilta radiossa. Ja kerran oli karavaanari ilta. Sinne soitti eräs karavaanari ja kertoi olleen yhteydessä takana olevaan rekkaan LA puhelimella. Rekkakuski kysyi, että tiedätkö kuinka pitkä jono on takanamme? Karavaanari sanoi ettei tiedä ja rekkakuski sanoi että siellä on vain n. 3km pituinen jono. Ja karavaanari vain nauroi tuolle. Tuosta näkee minkä tasoista sakkia on karavaanarit.
Eihän sillä mitään väliä vaikka 10 km jos ajaa tiekohtaista nopeusrajoitusta noudattaen onko tämä Arto niin tyhmä ettei ymmärrä
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Silloin kun minä ajoin 80 lätkän kanssa minä kyllä päästin jonon ohitse tuolla tavalla.En siirry koska et voi ohittaa kuitenkaan ja haluat vain kiusata kaikkia ihmisiä milloin milläkin lailla.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Oli aikoinaan liikenneilta radiossa. Ja kerran oli karavaanari ilta. Sinne soitti eräs karavaanari ja kertoi olleen yhteydessä takana olevaan rekkaan LA puhelimella. Rekkakuski kysyi, että tiedätkö kuinka pitkä jono on takanamme? Karavaanari sanoi ettei tiedä ja rekkakuski sanoi että siellä on vain n. 3km pituinen jono. Ja karavaanari vain nauroi tuolle. Tuosta näkee minkä tasoista sakkia on karavaanarit.
Jos se rekkakuski olisi pitänyt reilun välin karavaanariin, eikä ajanut etupuskuri metri vaunun perästä, jonoa ei olisi syntynyt. Rekkakuski se tässä tapauksessa oli syyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sillä mitään väliä vaikka 10 km jos ajaa tiekohtaista nopeusrajoitusta noudattaen onko tämä Arto niin tyhmä ettei ymmärrä
Kyllä on. Aito pesunkestävä hihhuli joten ei ihme että ymmrryksessä on vajausta.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että se jono oli sen rekan takana. Miksi siitä rekasta voinut ajaa ohi vaan piti jäädä kerryttämään jonoa. Kyllä huomaa minkä tasoista porukkaa siellä oli takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että se jono oli sen rekan takana. Miksi siitä rekasta voinut ajaa ohi vaan piti jäädä kerryttämään jonoa. Kyllä huomaa minkä tasoista porukkaa siellä oli takana.
Nuo ’artot’ olivat rekan takana ja siellä se ensimmäinen ’arto’ oli jononmuodostaja, joka ei uskaltanut ohittaa rekkaa. Tai jos rekassakin oli kuskina ’arto’ eikä ammattilainen, niin se roikkui karavaanarin takapuskurissa estäen jonon purkautumisen.
Jos tuo tarina la-puhelin yhteydestä olisikin totta, niin mitenkähän se ’rekka-arto’ on mitannut jonon pituuden kolmeksi kilometriksi? Siitäkään huolimatta ’rekka-arto’ ei tehnyt mitään jonon purkamisen hyväksi. Miksei?
Jos karavaanarikin oli jostain syystä ’arto’ eli ei-tyypillinen kokenut kuljettaja, vaan joku itsekeskeinen minä-mnä-tyyppi, joka oli saanut lainaksi asuntovaunun ja joutui kaikenlisäksi vielä keskittymään ajamistapahtumaan niin ettei muu liikenne saanut riittävää huomiota. Anonyymi kirjoitti:
Karavaanareilla on nykyisin vakkarit, joten ei ne hyydy mäkiin.
"Karavaanareilla on nykyisin vakkarit, joten ei ne hyydy mäkiin."
Ei siitä näytä olevan apua. Tuskin osaavat käyttää tai moottori ei jaksa vetää mäkeä ylös.Anonyymi kirjoitti:
Jos se rekkakuski olisi pitänyt reilun välin karavaanariin, eikä ajanut etupuskuri metri vaunun perästä, jonoa ei olisi syntynyt. Rekkakuski se tässä tapauksessa oli syyllinen.
"Jos se rekkakuski olisi pitänyt reilun välin karavaanariin, eikä ajanut etupuskuri metri vaunun perästä, jonoa ei olisi syntynyt. Rekkakuski se tässä tapauksessa oli syyllinen."
Mistä tiedät että rekka oli puskurissa kiinni?
Joka tapauksessa karavaanari oli syyllinen, kun ei väistänyt takana olevaa jonoa.Anonyymi kirjoitti:
Nuo ’artot’ olivat rekan takana ja siellä se ensimmäinen ’arto’ oli jononmuodostaja, joka ei uskaltanut ohittaa rekkaa. Tai jos rekassakin oli kuskina ’arto’ eikä ammattilainen, niin se roikkui karavaanarin takapuskurissa estäen jonon purkautumisen.
Jos tuo tarina la-puhelin yhteydestä olisikin totta, niin mitenkähän se ’rekka-arto’ on mitannut jonon pituuden kolmeksi kilometriksi? Siitäkään huolimatta ’rekka-arto’ ei tehnyt mitään jonon purkamisen hyväksi. Miksei?
Jos karavaanarikin oli jostain syystä ’arto’ eli ei-tyypillinen kokenut kuljettaja, vaan joku itsekeskeinen minä-mnä-tyyppi, joka oli saanut lainaksi asuntovaunun ja joutui kaikenlisäksi vielä keskittymään ajamistapahtumaan niin ettei muu liikenne saanut riittävää huomiota."Nuo ’artot’ olivat rekan takana ja siellä se ensimmäinen ’arto’ oli"
Ruuhkaliikenteessä on sekä rekan että asuntovaunun ohittaminen mahdotonta.
Te karavaanarit olette vain tosi idiootteja apinoita ette tajua mitään kun minä vedän mökkiä perässä ei muilla ole mitään väliä.
Eikö tullut mieleen, että voisi hetkeksi siirtyä bussipysäkille? EI se on liikaa vaadittu noilta idiooteilta.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Nuo ’artot’ olivat rekan takana ja siellä se ensimmäinen ’arto’ oli"
Ruuhkaliikenteessä on sekä rekan että asuntovaunun ohittaminen mahdotonta.
Te karavaanarit olette vain tosi idiootteja apinoita ette tajua mitään kun minä vedän mökkiä perässä ei muilla ole mitään väliä.
Eikö tullut mieleen, että voisi hetkeksi siirtyä bussipysäkille? EI se on liikaa vaadittu noilta idiooteilta.Kun ohittaminen on ruuhkien takia mahdotonta, niin se on mahdotonta. Ja sen pitäisi myös teiden liikenteen artojen ymmärtää. Ruuhkille ei karavaanarikaan voi mitään, ei vaikka kuinka vähän välillä siirtyisi pysäkeille joiden idioottiartojen hermoja helpottamaan.
Pysäkit alkaisi täyttyä, jos aina kun jonkun arton osaamattomuuden vuoksi pitäisi niille pysähtyä ja hidastamisella sen häiritä muiden sujuvaa liikkumista. Jos artojen pinna ei ruuhkia kestä, niin niin siirtyköön julkisiin, ei karavaanareiden velvollisuus ole hoitaa artojen mielenterveyttä ja heikkoa kykyä sietää muita. Älkää sanoko, että olen se toinen auto karavaanarin takana. En olen siellä jonossa 2 km päässä karavaanarin takana jonossa.
Arto777 kirjoitti:
Ei tullut yhtään vastausta karavaanareilta, mutta kiusanteko liikenteessä vain jatkuu.Vahinko, että rekkoihin piti laittaa nopeudenrajoitin. Ennen ne ajoi ainakin sataa. Suomen pahin tieliikenne onnettomuus on nopeudenrajoittimen syytä.
Arto777 kirjoitti:
Tuo toimittaja kysyi oikein karavaanarilta "eikö tullut mieleen siirtyä hetkeksi sivuun" Tuohon karavaanari vain nauroi ei vastannut. tyypillistä karavaanareilta. Ei muilla ole mitään väliä, kun minä vedän mökkiä perässä.
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä taas fiksu kommentti tältä lahopäältä.
Yritä siinä nyt bussipysäkille jarruttaa kun takana tulee kouho takapuskurissa kiinni, matkailuautolla bussipysäkille kurvaamunen ei käy kuten matalalla henkilöautolla ja sama koskee monia P-paikkoja joihin jyrkkä kurvaus.
Monesti ollut tilanne kun alkaa hidastamaan ja valmistautumaan P-paikalle kääntymisen niin joku heikkohermoarto777 lähtee takaa ohituksen hiljentämättä ja on vastaantulevaa liikennettä. Olen katsonut parhaaksi että en väistä P-paikalle koska se ei tunnu turvalliselle takan tulvien artojen takia!"Yritä siinä nyt bussipysäkille jarruttaa kun takana tulee kouho takapuskurissa kiinni"
Minä väistin useasti bussipysäkille, kun minulla oli 80 lätkä. Eikä ollut mitään ongelmia vain muut nostivat kättä ja kiittivät minua.Anonyymi kirjoitti:
"Eihän sillä mitään väliä vaikka 10 km jos ajaa tiekohtaista nopeusrajoitusta noudattaen onko tämä Arto niin tyhmä ettei ymmärrä"
Sinä olet tyhmä, kun et ymmärrä. Ajaako karavaanari 100km/h??? Ei vaan poikkoilee 60 - 80 km/h. Tästä syntyy jonot taakse.Anonyymi kirjoitti:
"Etkö ymmärrä, että se jono oli sen rekan takana. Miksi siitä rekasta voinut ajaa ohi vaan piti jäädä kerryttämään jonoa. Kyllä huomaa minkä tasoista porukkaa siellä oli takana."
Ota huomioon, että on vastaantulevaa liikennettä. Eikö karavaanarit näe mitään ei edes että tulee autoja vastaan??? Ei ihme etteivät sitten taaksekaan näe. Ovat sokeita.Anonyymi kirjoitti:
Kun ohittaminen on ruuhkien takia mahdotonta, niin se on mahdotonta. Ja sen pitäisi myös teiden liikenteen artojen ymmärtää. Ruuhkille ei karavaanarikaan voi mitään, ei vaikka kuinka vähän välillä siirtyisi pysäkeille joiden idioottiartojen hermoja helpottamaan.
Pysäkit alkaisi täyttyä, jos aina kun jonkun arton osaamattomuuden vuoksi pitäisi niille pysähtyä ja hidastamisella sen häiritä muiden sujuvaa liikkumista. Jos artojen pinna ei ruuhkia kestä, niin niin siirtyköön julkisiin, ei karavaanareiden velvollisuus ole hoitaa artojen mielenterveyttä ja heikkoa kykyä sietää muita."Ruuhkille ei karavaanarikaan voi mitään"
Kyllä voi. Älä lähde ruuhka aikana häiritsemään muuta liikennettä. Ja väistä, että muut pääse ohi.Arto777 kirjoitti:
Ei tullut yhtään vastausta karavaanareilta, mutta kiusanteko liikenteessä vain jatkuu."Rekka ei ole yhtä ikävä kuin on karavaarit."
Ei ollut ennen kun ei ollut nopeuden rajoitinta se pilasi kaiken. Konginkankaan onnettomuus on rajoittimen vika. Karavaanareille ei ole rajoitinta, mutta ne ajavat hitaammin kuin rekat.Arto777 kirjoitti:
HUOM. Rekka saavutti karavaanarin!!!
Eli karavaanarit ovat haitaksi myös raskaalle liikenteelle.Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä taas fiksu kommentti tältä lahopäältä.
Monesti ollut tilanne kun alkaa hidastamaan ja valmistautumaan P-paikalle kääntymisen niin joku heikkohermoarto777 lähtee takaa ohituksen hiljentämättä ja on vastaantulevaa liikennettä. Olen katsonut parhaaksi että en väistä P-paikalle koska se ei tunnu turvalliselle takan tulvien artojen takia!" heikkohermoarto777"
Millä tavalla olen heikkohermo????Anonyymi kirjoitti:
"Etkö ymmärrä, että se jono oli sen rekan takana. Miksi siitä rekasta voinut ajaa ohi vaan piti jäädä kerryttämään jonoa. Kyllä huomaa minkä tasoista porukkaa siellä oli takana."
Karavaanari oli se mikä jonon teki. Huomatkaa rekka saavutti karavaanarin. Silloin tuo karavaanari ajoi tosi hiljaa.Anonyymi kirjoitti:
Jos karavaanarikin oli jostain syystä ’arto’ eli ei-tyypillinen kokenut kuljettaja, vaan joku itsekeskeinen minä-mnä-tyyppi, joka oli saanut lainaksi asuntovaunun ja joutui kaikenlisäksi vielä keskittymään ajamistapahtumaan niin ettei muu liikenne saanut riittävää huomiota.Minä oli se mikä ajoi 2 kilometrin päässä jonossa karavaanarista.
Kuinka ohitat jos on vastaantulevaa liikennettä? Tuohon ei ole tullut karavaanareilta vastausta eikä tule.Anonyymi kirjoitti:
Kun ohittaminen on ruuhkien takia mahdotonta, niin se on mahdotonta. Ja sen pitäisi myös teiden liikenteen artojen ymmärtää. Ruuhkille ei karavaanarikaan voi mitään, ei vaikka kuinka vähän välillä siirtyisi pysäkeille joiden idioottiartojen hermoja helpottamaan.
Pysäkit alkaisi täyttyä, jos aina kun jonkun arton osaamattomuuden vuoksi pitäisi niille pysähtyä ja hidastamisella sen häiritä muiden sujuvaa liikkumista. Jos artojen pinna ei ruuhkia kestä, niin niin siirtyköön julkisiin, ei karavaanareiden velvollisuus ole hoitaa artojen mielenterveyttä ja heikkoa kykyä sietää muita."Kun ohittaminen on ruuhkien takia mahdotonta, niin se on mahdotonta."
Silloin pitäisi karavaanarin siirtyä hetkeksi bussipysäkille, jotta olisi mahdollista purkaa takana oleva jono, mutta tämä on heiltä liikaa vaadittu.Arto777 kirjoitti:
"Rekka ei ole yhtä ikävä kuin on karavaarit."
Ei ollut ennen kun ei ollut nopeuden rajoitinta se pilasi kaiken. Konginkankaan onnettomuus on rajoittimen vika. Karavaanareille ei ole rajoitinta, mutta ne ajavat hitaammin kuin rekat.""Rekka ei ole yhtä ikävä kuin on karavaarit.""
Ei ole usein näkee rekan karavaanarin takana.
- Anonyymi
Olisikohan aika hommata tehokkaampi auto.
- Anonyymi
Tehokkaampikaan auto tumpelon käsissä ei auta yhtään mitään eikä ketään. Päinvastoin
Anonyymi kirjoitti:
Tehokkaampikaan auto tumpelon käsissä ei auta yhtään mitään eikä ketään. Päinvastoin
"Tehokkaampikaan auto tumpelon käsissä ei auta yhtään mitään eikä ketään. Päinvastoin"
Ei auta mitään. Pitäisi olla lentäväauto, jotta pääsisi hyppäämään karavaanarin yli, koska on vastaantulevaa liikennettä.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Tehokkaampikaan auto tumpelon käsissä ei auta yhtään mitään eikä ketään. Päinvastoin"
Ei auta mitään. Pitäisi olla lentäväauto, jotta pääsisi hyppäämään karavaanarin yli, koska on vastaantulevaa liikennettä.Juu, ei siinä tehokkaampi auto auta mitään. Tiesitkö, että jos hermo ei kestä liikenteessä, niin voi hyvin siirtyä vaikka bussipysäkille tai levähdyspaikalle hermoja lepuuttamaan, vaikka olisikin tehokkaampi auto. Ei auton teho mitenkään estä kuljettajaa käyttäytymästä fiksusti.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei siinä tehokkaampi auto auta mitään. Tiesitkö, että jos hermo ei kestä liikenteessä, niin voi hyvin siirtyä vaikka bussipysäkille tai levähdyspaikalle hermoja lepuuttamaan, vaikka olisikin tehokkaampi auto. Ei auton teho mitenkään estä kuljettajaa käyttäytymästä fiksusti.
Näin on. Ei karavaanareilla ole kiire mihinkään.
He voivat ajaa vaikka aamuyöllä.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Näin on. Ei karavaanareilla ole kiire mihinkään.
He voivat ajaa vaikka aamuyöllä.Toisten kiireistä sinä et tiedä yhtään mitään.
Mikä estää sinua ajella aamuyöstä? Silloin on rauhallista ja ehkä pääsisit kaahaamaan ihan omaa tahtiasi.
- Anonyymi
Ukko hyvä, kyllä olet epäpätevä autonratissa ! Valitat karavaanarin ajotavoista, mutta rekkamiehen ajotavoista et. Ohitustaito puuttuu sinulta täysin taitaa muutenkin olla vaikeeta.
- Anonyymi
Niinpä mikä siinä on että kun samalla suoralla ajelee caravaanari ja rekka niin matkailuauton ohi on päästävä ajelemaan sen rekan perään eikä näytä olevan halujakaan ohi. Ajellaan vakionopeudensäätimellä reilua 8-kymmentä. Mutta pää asia että on päästy matkailuauton ohi.😂
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä mikä siinä on että kun samalla suoralla ajelee caravaanari ja rekka niin matkailuauton ohi on päästävä ajelemaan sen rekan perään eikä näytä olevan halujakaan ohi. Ajellaan vakionopeudensäätimellä reilua 8-kymmentä. Mutta pää asia että on päästy matkailuauton ohi.😂
"Mutta pää asia että on päästy matkailuauton ohi."
Miksi se on pääasia, että karavaanarista on päästävä ohi?- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Miksi se on pääasia, että karavaanarista on päästävä ohi?Sinun kirjoitusten perusteella se on juuri niin koska muut samaa nopeutta ajavat ( rekat yms.) Ei haittaa mutta auta armias jos siinä letkassa sattuu olemaan karavaanari.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Miksi se on pääasia, että karavaanarista on päästävä ohi?Sinähän se ohittaja olet. Kerro sinä miksi karavaanarista on päästävä ohi vaikka ajaisikin ohituksen jälkeen samaa (suurinta sallittua) nopeutta.
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se ohittaja olet. Kerro sinä miksi karavaanarista on päästävä ohi vaikka ajaisikin ohituksen jälkeen samaa (suurinta sallittua) nopeutta.
"Sinähän se ohittaja olet. Kerro sinä miksi karavaanarista on päästävä ohi vaikka ajaisikin ohituksen jälkeen samaa (suurinta sallittua) nopeutta."
Siihen on monta syytä. On ennakoiva ohitus, jos on 80km/h ja on tiedossa kohta alkaa 100km/h silloin kannattaa käyttää ohituspaikka hyväksi, jos vaikka sitä ei tule satasen alueella.
Ja karavaanari ei aja tasaista nopeutta on painajaismaista ajaa karavaanarin takana ja siksi minä ohitan, vaikka ylinopeudella.Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se ohittaja olet. Kerro sinä miksi karavaanarista on päästävä ohi vaikka ajaisikin ohituksen jälkeen samaa (suurinta sallittua) nopeutta.
". Kerro sinä miksi karavaanarista on päästävä ohi vaikka ajaisikin ohituksen jälkeen samaa (suurinta sallittua) nopeutta."
Ajankin, mutta nopeammin kuin karavaanari.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
". Kerro sinä miksi karavaanarista on päästävä ohi vaikka ajaisikin ohituksen jälkeen samaa (suurinta sallittua) nopeutta."
Ajankin, mutta nopeammin kuin karavaanari.Sitten vaan ohi. Ei se sen vaikeampaa ole. Tilaisuuksia tulee jatkuvasti, mutta se vaatii vähän harjaantumista joka tulee kokemuksen myötä. Jostain sinunkin on kokemuksesi kuitenkin hankittava. Karavaanari, jos joku, kyllä auttaa niillä keinoilla, joita ohitettavalla on käytettävissä,
Anonyymi kirjoitti:
Sitten vaan ohi. Ei se sen vaikeampaa ole. Tilaisuuksia tulee jatkuvasti, mutta se vaatii vähän harjaantumista joka tulee kokemuksen myötä. Jostain sinunkin on kokemuksesi kuitenkin hankittava. Karavaanari, jos joku, kyllä auttaa niillä keinoilla, joita ohitettavalla on käytettävissä,
"e kokemuksen myötä.
Kokemusta on, että on vastaantulevaa liikennettä mikä estää ohittamisen.
- Anonyymi
Vasen kaista on ohittamista varten joten sinne vaan.
"Vasen kaista on ohittamista varten joten sinne vaan."
Se ovat varanneet vastaantulevat autot.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Vasen kaista on ohittamista varten joten sinne vaan."
Se ovat varanneet vastaantulevat autot.Ei niitä vastaantulevia tule jatkuvana letkana.
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä vastaantulevia tule jatkuvana letkana.
"Ei niitä vastaantulevia tule jatkuvana letkana."
Kyllä tulee. tai sitten on sulkuviiva.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Ei niitä vastaantulevia tule jatkuvana letkana."
Kyllä tulee. tai sitten on sulkuviiva.No silloinhan sulla ei ole mahdollisuutta ohitukseen, kitiset vaan täällä kaikesta.
Sulla tuntuu olevan aikaa täällä piirrellä tyhmiä juttujas, niin työttömänä on aikaa.
- Anonyymi
Arto777, muista, että meissä karavaanareissa on myös Kristityt karavaanarit-jäseniä, joten haukut nyt meitä kristittyjäkin ja ilmaiset huonoa liikennesilmää. Viittaan nyt muihin kirjoituksiisi toisella palstalla, jossa esiinnyt hurskaana kristittynä, mutta täällä veljiesi vihaajana. Voisitko miettiä tarkemmin, mitä lähimmäisistäsi kirjoitat ja mitä he ajattelevat sinusta ja tavastasi provosoida tällä plastalla matkalla Keuruulle tai muihin rientoihinsa?
Veljen neuvo: Ehkä voisit opetella ohittamista ja keskittyä siihen haukkumisesi sijasta."Arto777, muista, että meissä karavaanareissa on myös Kristityt karavaanarit-jäseniä, joten haukut nyt meitä kristittyjäkin ja ilmaiset huonoa liikennesilmää."
Kristittyjen pitäisi ottaa toiset huomioon liikenteessä. Otatko sinä?- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Arto777, muista, että meissä karavaanareissa on myös Kristityt karavaanarit-jäseniä, joten haukut nyt meitä kristittyjäkin ja ilmaiset huonoa liikennesilmää."
Kristittyjen pitäisi ottaa toiset huomioon liikenteessä. Otatko sinä?Ai, tämä liikenteen häirikkö arto777 on myös kiihkouskovainenkin. No se selittääkin paljon noita uskomattoman typeriä kirjoituksia....
- Anonyymi
Minä vastaan kun kukaan ei kykene: Et voi ohittaa kuvailemassasi tilanteessa, se on niinkin yksinkertaista. Lienee herralle hämmästyttävän vaikeaa ymmärtää sitä, että kaikkea mitä haluaa ei saa, eikä kaikkea pysty tekemään. Sen kun ymmärtää ja hyväksyy pääsee pitkälle, ei tarvitse täällä olla kirjoittelemassa enää. Mietipä sitä vähän aikaa ja vastaa minulle mitä opit tästä ?
" Et voi ohittaa kuvailemassasi tilanteessa, se on niinkin yksinkertaista."
Yksinkertaista on että karavaanari siirtyy vaikka bussipysäkille ja antaa jonon mennä ohi. Näin yksinkertaista se on, mutta miksi ei mene karavaanareilla kaaliin?- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Yksinkertaista on että karavaanari siirtyy vaikka bussipysäkille ja antaa jonon mennä ohi. Näin yksinkertaista se on, mutta miksi ei mene karavaanareilla kaaliin?No niin tehdäänpä sitten tuon vaatimuksesi mukaan ja kerron mitä sitten tapahtuu. Koska matkailuajoneuvoa ei voi pysäyttää "laakista" bussipysäkille, karavaanarin on hidastettava hyvissä ajoin ennen pysäkille pysähtymistä. Tuo hidastus voi aiheuttaa jonossa taaempana peräänajokolareita, kun tasainen vauhti laskee äkillisesti. Karavaanarin seistessä pysäkillä se jono menee ohi ja karavaanarikin pääsee jatkamaan keskeytynyttä matkaansa. Tehopainosuhde on kuitenkin kuormatun rekan tasoa, joten kiihdytys vie aikaa ja sinä aikana ehtiikin sinne perään kertyä jo uuden letkan siemen ja jono alkaa kasvaa. Karvaanari joutuisi poikkeamaan pysäkille muutaman kilometrin välein, jolloin matkanteko on todella hidasta. Ei sellaista kukaan halua, et sinäkään jos olisit siinä karavaanarin asemassa.
" Et voi ohittaa kuvailemassasi tilanteessa, se on niinkin yksinkertaista"
En voi ja joudun pitkään ajamaan karavaanarin perässä. Liian pitkään.Anonyymi kirjoitti:
No niin tehdäänpä sitten tuon vaatimuksesi mukaan ja kerron mitä sitten tapahtuu. Koska matkailuajoneuvoa ei voi pysäyttää "laakista" bussipysäkille, karavaanarin on hidastettava hyvissä ajoin ennen pysäkille pysähtymistä. Tuo hidastus voi aiheuttaa jonossa taaempana peräänajokolareita, kun tasainen vauhti laskee äkillisesti. Karavaanarin seistessä pysäkillä se jono menee ohi ja karavaanarikin pääsee jatkamaan keskeytynyttä matkaansa. Tehopainosuhde on kuitenkin kuormatun rekan tasoa, joten kiihdytys vie aikaa ja sinä aikana ehtiikin sinne perään kertyä jo uuden letkan siemen ja jono alkaa kasvaa. Karvaanari joutuisi poikkeamaan pysäkille muutaman kilometrin välein, jolloin matkanteko on todella hidasta. Ei sellaista kukaan halua, et sinäkään jos olisit siinä karavaanarin asemassa.
"Koska matkailuajoneuvoa ei voi pysäyttää "laakista" bussipysäkille, karavaanarin"
Kuka käskee noin tekemään. Voi jo hidastaa hyvissä ajoin.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Yksinkertaista on että karavaanari siirtyy vaikka bussipysäkille ja antaa jonon mennä ohi. Näin yksinkertaista se on, mutta miksi ei mene karavaanareilla kaaliin?Kyllä tämän arvasinkin edellisistä kommenteista. Ei pysty mies mitään oppimaan, samaa kehää kiertää jatkuvasti. Mahtaa sinulla arto olla vaikeaa tämä arki ja kanssaihmiset. Toivotan jaksamista elämän tiellä, niitä "ohitettavia ja vastaatulijoita" tulee tuolla asenteella riittämään.
Lähdenkin tästä vaunua laittamaan ensi viikon reissua varten valmiiksi, nähdäänkin sitten tienpäällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin tehdäänpä sitten tuon vaatimuksesi mukaan ja kerron mitä sitten tapahtuu. Koska matkailuajoneuvoa ei voi pysäyttää "laakista" bussipysäkille, karavaanarin on hidastettava hyvissä ajoin ennen pysäkille pysähtymistä. Tuo hidastus voi aiheuttaa jonossa taaempana peräänajokolareita, kun tasainen vauhti laskee äkillisesti. Karavaanarin seistessä pysäkillä se jono menee ohi ja karavaanarikin pääsee jatkamaan keskeytynyttä matkaansa. Tehopainosuhde on kuitenkin kuormatun rekan tasoa, joten kiihdytys vie aikaa ja sinä aikana ehtiikin sinne perään kertyä jo uuden letkan siemen ja jono alkaa kasvaa. Karvaanari joutuisi poikkeamaan pysäkille muutaman kilometrin välein, jolloin matkanteko on todella hidasta. Ei sellaista kukaan halua, et sinäkään jos olisit siinä karavaanarin asemassa.
Ei kannata alkaa karavaanariksi muitten ajoa hidastamaan. Itsekästä väkeä, eivät muista välitä. Ajaisivat yöllä
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämän arvasinkin edellisistä kommenteista. Ei pysty mies mitään oppimaan, samaa kehää kiertää jatkuvasti. Mahtaa sinulla arto olla vaikeaa tämä arki ja kanssaihmiset. Toivotan jaksamista elämän tiellä, niitä "ohitettavia ja vastaatulijoita" tulee tuolla asenteella riittämään.
Lähdenkin tästä vaunua laittamaan ensi viikon reissua varten valmiiksi, nähdäänkin sitten tienpäällä."Ei pysty mies mitään oppimaan,"
Karavaanarit ei opi mitään. Eivät tajua kuinka yksinkertaista on siirtyä bussipysäkille ja päästää jono ohi. Tämä ei mene heille jakeluun.Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata alkaa karavaanariksi muitten ajoa hidastamaan. Itsekästä väkeä, eivät muista välitä. Ajaisivat yöllä
"Ei kannata alkaa karavaanariksi muitten ajoa hidastamaan. Itsekästä väkeä, eivät muista välitä. Ajaisivat yöllä"
Yksi järkevä minun lisäksi löytyy täältä keskustelusta.Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämän arvasinkin edellisistä kommenteista. Ei pysty mies mitään oppimaan, samaa kehää kiertää jatkuvasti. Mahtaa sinulla arto olla vaikeaa tämä arki ja kanssaihmiset. Toivotan jaksamista elämän tiellä, niitä "ohitettavia ja vastaatulijoita" tulee tuolla asenteella riittämään.
Lähdenkin tästä vaunua laittamaan ensi viikon reissua varten valmiiksi, nähdäänkin sitten tienpäällä."Lähdenkin tästä vaunua laittamaan ensi viikon reissua varten valmiiksi, nähdäänkin sitten tienpäällä."
Lähde, mutta ota muut huomioon.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Yksinkertaista on että karavaanari siirtyy vaikka bussipysäkille ja antaa jonon mennä ohi. Näin yksinkertaista se on, mutta miksi ei mene karavaanareilla kaaliin?Karavaanari ei siirry vaan ajaa tiekohtaista nopeutta jos siirtyisi ei ikinä perillä aina tulee näitä ymmärtämättömiä artoja
Anonyymi kirjoitti:
Lähdenkin tästä vaunua laittamaan ensi viikon reissua varten valmiiksi, nähdäänkin sitten tienpäällä." Mahtaa sinulla Arto olla vaikeaa tämä arki ja kanssaihmiset"
Teille karavaanareille on vaikeaa ymmärtää muita liikenteessä.
Arto kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, että apukouluun takaisinAnonyymi kirjoitti:
"Ei kannata alkaa karavaanariksi muitten ajoa hidastamaan. Itsekästä väkeä, eivät muista välitä. Ajaisivat yöllä"
Osuit naulankantaan. En minä ainakaan menisi häiritsemään muita liikenteeseen.
HIENOA, ETTÄ TÄÄLLÄ ON MYÖS VIISAITA MINUN LISÄKSI!Anonyymi kirjoitti:
Karavaanari ei siirry vaan ajaa tiekohtaista nopeutta jos siirtyisi ei ikinä perillä aina tulee näitä ymmärtämättömiä artoja
"Karavaanari ei siirry vaan ajaa tiekohtaista nopeutta jos siirtyisi ei ikinä perillä aina tulee näitä ymmärtämättömiä Artoja"
60 - 70 km/h ei ole tiekohtainen nopeus 100km/h rajoitus alueella.
Se ei mene teille uunoille perille.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Karavaanari ei siirry vaan ajaa tiekohtaista nopeutta jos siirtyisi ei ikinä perillä aina tulee näitä ymmärtämättömiä Artoja"
60 - 70 km/h ei ole tiekohtainen nopeus 100km/h rajoitus alueella.
Se ei mene teille uunoille perille.Jos joku ajaa 60-70 km/t, niin siitä vaan ohi. Mitä ohittamisessa oikein pelkäät?
On täysin sallittua ajaa alle nopeusrajoitusten. Anonyymi kirjoitti:
Jos joku ajaa 60-70 km/t, niin siitä vaan ohi. Mitä ohittamisessa oikein pelkäät?
On täysin sallittua ajaa alle nopeusrajoitusten."Jos joku ajaa 60-70 km/t, niin siitä vaan ohi. Mitä ohittamisessa oikein pelkäät?
On täysin sallittua ajaa alle nopeusrajoitusten."
Siitä vaan päin vastaantulevaa. Montako kuolee ja se on karavaanarin vika?Anonyymi kirjoitti:
Karavaanari ei siirry vaan ajaa tiekohtaista nopeutta jos siirtyisi ei ikinä perillä aina tulee näitä ymmärtämättömiä artoja
ETTE AJA! Ette aja 100km/h vaan jotain 60 - 70 km/h tuttu näky on että rekka on karavaanari perässä.
Minä kyllä tiedän ,että älä hauku tietämättömäksi.Anonyymi kirjoitti:
Jos joku ajaa 60-70 km/t, niin siitä vaan ohi. Mitä ohittamisessa oikein pelkäät?
On täysin sallittua ajaa alle nopeusrajoitusten."Jos joku ajaa 60-70 km/t, niin siitä vaan ohi. Mitä ohittamisessa oikein pelkäät?"
Kerro jo se neuvo kuinka ohittaa, kun on vastaantulevaa liikennettä. Tuohon ei tule vastausta.
- Anonyymi
Etkö todellakaan itse tiedä vastausta idioottimaiseen kysymykseesi? Kuinka tyhmä joku voi olla ja vielä tuo sen julkikin?
Liikenteessä on tosiaan tilanteita, jolloin ohittaminen ei onnistu edes taitavalle kuljettajalla, sinusta nyt puhumattakaan. Sille ei karavaanarikaa yksinkertaisesti voi mitään. Onneksi keltaista (nykyisin valkoista yhä useammin) viivaa ei kovin pitkään jatku ja normaalijärjellä ja asenteella oleva kuljettaja sen ymmärtää ja kestää. Sama juttu vastaantulevienkin osalta.
Jos pää ei kestä hetken odottelua ja hieman hitaampaa kulkua, niin kannattaa tosiaakin miettiä koko liikkumisensa järkevyyttä autolla.
Karavaanarit muuten taitaa olla lähes ainoa ryhmä liikenteessä, joka siirtyy tarvittaessa tien sivuun, jotta hermoheikot ja taitamattomat jononmuodostajat pääsevät paineistaan."Karavaanarit muuten taitaa olla lähes ainoa ryhmä liikenteessä, joka siirtyy tarvittaessa tien sivuun, jotta hermoheikot ja taitamattomat jononmuodostajat pääsevät paineistaan."
Ainoa ryhmä mikä ei väistä. Te karavaanarit olette jonon muodostajia emme me jotka olemme teidän takana. Minä olen taitava kuljettaja te karavaanarit joutaisitte autokoulun apukouluun autokoulu 10 vuotiseksi karavaanareille.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Osaan kyllä ohittaa, jos ei ole vastaantulijoita.
Minä puolestani osaan ohittaa juuri silloin, kun ON vastaantulijoita!
BMW Keisari. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Karavaanarit muuten taitaa olla lähes ainoa ryhmä liikenteessä, joka siirtyy tarvittaessa tien sivuun, jotta hermoheikot ja taitamattomat jononmuodostajat pääsevät paineistaan."
Ainoa ryhmä mikä ei väistä. Te karavaanarit olette jonon muodostajia emme me jotka olemme teidän takana. Minä olen taitava kuljettaja te karavaanarit joutaisitte autokoulun apukouluun autokoulu 10 vuotiseksi karavaanareille.Karavaanarit ovat ainoat, jotka väistävät tiensivuuv tarvittaessa tumpeloita, joskaan ei tietysti joka pysäkille. Ketään muuta en muista nähneeni, joka näin tekee.
Jononmuodostajia karavaanarit eivät juuri koskaan ole, vaan ovat taitavia kuljettajia, jotka ajavat isompaa autoa tai yhdistelmää. Ne, jotka osaavat ohittaa tekevän sen kyllä eikä jonoja muodostu. Sitten on te minä-mnä-artot, joille normaali liikenne tuottaa jo vaikeuksia, saati ruuhka-ajat. Ymmärrys siitä, että teillä liikkuu muitakin, on jäänyt oppimatta ja se näyttääolevan vielä pysyvä tila. Olet vaaraksi liikenteessä muille jo pelkästään asenteesi vuoksi eikä ilmeisen heikko ajotaitosikaan, kun ohittaminen on ylivoimaista, yhtään paranna sitä.
- Anonyymi
Onkohan aloittaja todellakin noin tyhmä, vai trollaako täällä vain pirruuttaan?
- Anonyymi
Missä aloittaja on kohdannut niitä ’kilometrien pituisia jonoja, joiden syy on karavaanari. En koskaan ole sellaista kohdannut tai nähnyt. En karavaanarina enkä henkilöautolla.
Hetkellisiä jonoutumisia kyllä, mutta silloinkaan jonoutuminen ei johdu karavaanarista. Takana on silloin ohitustaidoton/-haluton tai sitten edessä on hitaampi kulkuneuvo tai juuri kääntymisen vuoksi hidastanut ajoneuvo, jonka vuoksi muutkin joutuvat hidastamaan ja tunnettuahan on, ettei asuntoauto tai -vaunu kiihdy muutamassa sekunnissa takaisin sallittuun matkanopeuteen ja sepä tuntuu ärsyttävän heikompihermoisia."Missä aloittaja on kohdannut niitä ’kilometrien pituisia jonoja, joiden syy on karavaanari. En koskaan ole sellaista kohdannut tai nähnyt."
Eikö sinulla ole peilejä autossa?"Missä aloittaja on kohdannut niitä ’kilometrien pituisia jonoja, joiden syy on karavaanari. En koskaan ole sellaista kohdannut tai nähnyt. En karavaanarina enkä henkilöautolla."
Eikö sinua koskaan tule toinen karavaanari vastaan? Tai oletko sokea. Aina on karavaanarin perässä tosi pitkät jonot. Minä näytän aina keskisormea karavaanarille, kun vetää pitkää jonoa perässä, kun tulee vastaan.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Missä aloittaja on kohdannut niitä ’kilometrien pituisia jonoja, joiden syy on karavaanari. En koskaan ole sellaista kohdannut tai nähnyt. En karavaanarina enkä henkilöautolla."
Eikö sinua koskaan tule toinen karavaanari vastaan? Tai oletko sokea. Aina on karavaanarin perässä tosi pitkät jonot. Minä näytän aina keskisormea karavaanarille, kun vetää pitkää jonoa perässä, kun tulee vastaan.Mulle näytettiin kerran keskisormea kun ajoin linja-autopysäkille (pohjoisessa ei ole bussipysäkkejä) ja päästin jonon ohi kun se oli kertynyt tietyö pysähdyksen vuoksi perään.
Olin silloin rekalla liikkeellä. Sen jälkeen en ole pysähtynyt koskaan sen vuoksi, että olisi jonoa takana, en rekalla enkä matkailukalustolla. Kiitos keskarista ja ajakaa jonossa perässä vaan, sitä saa mitä tilaa. Minä määrään vauhdin ja te määräätte jonon pituuden. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Missä aloittaja on kohdannut niitä ’kilometrien pituisia jonoja, joiden syy on karavaanari. En koskaan ole sellaista kohdannut tai nähnyt. En karavaanarina enkä henkilöautolla."
Eikö sinua koskaan tule toinen karavaanari vastaan? Tai oletko sokea. Aina on karavaanarin perässä tosi pitkät jonot. Minä näytän aina keskisormea karavaanarille, kun vetää pitkää jonoa perässä, kun tulee vastaan.Tulee vastaan useinkin ja todella harvoin perässä on jonoja, saati pitkiä. Muutama auto silloin tällöin, jotka useinmiten ohittavatheti, kun olemme kohdanneet. Joskus joku arto jää roikkumaan, kun osaaminen ei riitä ohitukseen.
Anonyymi kirjoitti:
Tulee vastaan useinkin ja todella harvoin perässä on jonoja, saati pitkiä. Muutama auto silloin tällöin, jotka useinmiten ohittavatheti, kun olemme kohdanneet. Joskus joku arto jää roikkumaan, kun osaaminen ei riitä ohitukseen.
"Tulee vastaan useinkin ja todella harvoin perässä on jonoja"
HARVOIN??? Oikea vastaus on AINA. Aina on karavaanarin perässä kilometrien jono. Miksi ei rekan perässä?
- Anonyymi
Tuntuu olevan niin että kun 80 alueella ajellaan letkassa niin se on lähettyvillä/edessä olevan karavaanarin syy ei henkilöautojen vaikka ajaisivat samaa nopeutta niin sen karavaanarin edessä kuin takana.
- Anonyymi
Itse pyrin ajamaan matkailuautollani n. 80km/h, mikäli rajoitus sen sallii. Kovemmassa vauhdissa melu ja kulutus kasvaa, eikä tuo autokaan mitenkään hyvin tunnu kulkevan. Toki ylämäissä vauhti tippuu aika paljonkin. En ala väistämään sivummalle kun autosta on hankala hahmottaa missä auton reuna kulkee, ja toisaalta en halua pysähdellä turhaan kun kiihdyttely taas matkavauhtiin vie aikaa. Ja pysähtely toisaalta hidastaa omaa menoa aika paljon
- Anonyymi
Laissa lukee että: "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä."
Missään ei kuitenkaan määritellä mikä on olennaisesti hitampaa, joten kuski itse joutuu arvioimaan onko hän olennaisesti hitaampi kuin muut.
Olennainen = oleellinen, merkittävä. Maalaisjärki kertoo että esim. traktori maantiellä on merkittävästi, eli olennaisesti hitaampi kuin muu liikenne."Missään ei kuitenkaan määritellä mikä on olennaisesti hitampaa, joten kuski itse joutuu arvioimaan onko hän olennaisesti hitaampi kuin muut."
Olennaisesti hitaammin ajaa, kun ajaa muita hitaammin ja muodostaa jonoa taakse. Näin karavaanarit tekevät ja ovat olennaisiesti hitaampia muita ja heitä koskee tuo lakipykälä.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Missään ei kuitenkaan määritellä mikä on olennaisesti hitampaa, joten kuski itse joutuu arvioimaan onko hän olennaisesti hitaampi kuin muut."
Olennaisesti hitaammin ajaa, kun ajaa muita hitaammin ja muodostaa jonoa taakse. Näin karavaanarit tekevät ja ovat olennaisiesti hitaampia muita ja heitä koskee tuo lakipykälä.Ensi viikonloppuna autolla ja asuntovaunulla lähden reissuun, toivottavasti tää aloittaja ökkelö sattuisi ajamaan perässä.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Missään ei kuitenkaan määritellä mikä on olennaisesti hitampaa, joten kuski itse joutuu arvioimaan onko hän olennaisesti hitaampi kuin muut."
Olennaisesti hitaammin ajaa, kun ajaa muita hitaammin ja muodostaa jonoa taakse. Näin karavaanarit tekevät ja ovat olennaisiesti hitaampia muita ja heitä koskee tuo lakipykälä.Myös kuorma-autot ajavat olennaisesti muita hitaammin satasen tiellä. Mikset vaadi niitä väistämään bussipysäkille edestäsi.
Anonyymi kirjoitti:
Ensi viikonloppuna autolla ja asuntovaunulla lähden reissuun, toivottavasti tää aloittaja ökkelö sattuisi ajamaan perässä.
"Ensi viikonloppuna autolla ja asuntovaunulla lähden reissuun, toivottavasti tää aloittaja ökkelö sattuisi ajamaan perässä."
Etkö huomioi, että muut pääsevät ohitse? Et ota muita huomioon.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Ensi viikonloppuna autolla ja asuntovaunulla lähden reissuun, toivottavasti tää aloittaja ökkelö sattuisi ajamaan perässä."
Etkö huomioi, että muut pääsevät ohitse? Et ota muita huomioon.En ota ketään huomioon, se on muiden hommia. Ohittaminen on pieni kaasun painallus jos vaan sen osaa. Tyhmät apinat tekee jonoa ja haluaa ajaa jonossa.
- Anonyymi
Ei tähän ole muuta ratkaisua kuin että todetaan Arto 777 syntymäjääräksi, joka ei tule toimeen muiden tiellä liikkuvien kanssa .
Kaikki talonpoikaisjärjellä varustetut kansalaiset pystyvät odottamaan seuraavaa turvallista suoraa tai ohituskaistaa , jolloin voivat helposti ohittaa.
Mutta aina on seassa joitakin hermonsa menettäneitä, jotka ei pysty ohitukseen.
Silloin vikaa pitää hakea auton voimavaroista tai korvin välisestä kapasiteetistä."Ei tähän ole muuta ratkaisua kuin että todetaan Arto 777 syntymäjääräksi, joka ei tule toimeen muiden tiellä liikkuvien kanssa ."
En ole jäärä, vaan karavaanarit ovat jääriä eivät ota muita huomioon. Eivät voi siirtyä esim. bussipysäkille, jotta jono pääsisi ohi.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Ei tähän ole muuta ratkaisua kuin että todetaan Arto 777 syntymäjääräksi, joka ei tule toimeen muiden tiellä liikkuvien kanssa ."
En ole jäärä, vaan karavaanarit ovat jääriä eivät ota muita huomioon. Eivät voi siirtyä esim. bussipysäkille, jotta jono pääsisi ohi.Niin, päästää sen jonon johon olet sattunut sillä kerralla jumiutumaan. Kun karavaanari lähtee jatkamaan matkaa, hetkessä siellä perässä on uusi letka (mahdollisesti pidempikin) kun karavaanarin kiihdyttäminen matkanopeuteen kestää aika pitkään.
Jos karavaanarin perässä oleva toinen ja kolmas auto pitää lain vaatiman riittävän välin, takana tulijat pääsee helposti ohi yksitellen. Mutta matkailuvaunuyhdistelmä ja pari muuta autoa tekee jo niin pitkän yhdistelmän että ohittaminen on vaikeaa. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Ei tähän ole muuta ratkaisua kuin että todetaan Arto 777 syntymäjääräksi, joka ei tule toimeen muiden tiellä liikkuvien kanssa ."
En ole jäärä, vaan karavaanarit ovat jääriä eivät ota muita huomioon. Eivät voi siirtyä esim. bussipysäkille, jotta jono pääsisi ohi.Miten on Arto kun ajan kuorma-autolla sitä sallittua nopeutta kaikki ok jopa näiden artojen mielestä mutta kun vaihdan kulkimen vapaa-aikana matkailuautoon ja alleen tiekohtaista nopeutta käyttäen olen tukko jonka pitäisi pitää taukoja joka bussipysäkillä näiden artojen mieliksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on Arto kun ajan kuorma-autolla sitä sallittua nopeutta kaikki ok jopa näiden artojen mielestä mutta kun vaihdan kulkimen vapaa-aikana matkailuautoon ja alleen tiekohtaista nopeutta käyttäen olen tukko jonka pitäisi pitää taukoja joka bussipysäkillä näiden artojen mieliksi.
Arto777 miksi et vastaa mikä ero sinun vi... määrässä. Sama kuski samat tiekohtaista rajoitukset eri kulkuväline toinen kuorma-auto toinen karavaanari . Etkö keksi mikä pännii muu kuin kateus.
- Anonyymi
Eilen ajelin viitostietä pitkin, 80rajoituksella ajoin mittarin mukaan tasaisesti 95km/h eli todellinen nopeuteni oli 90km/h.
Aivan kaikki paineli ohi ja lujaa, yksi auto ohitti vastaan tulevien ohituskaistaa pitkin! Toinen auto ohitti aika törkeästi risteys alueella jossa keltainen vino sulkuviivoitus ja vauhtia oli varmaan 130 ja auto hävisi hyvin pian näkyvistä.
Että tällaista liikennettä, en ainakaan ollut tien tukkona. - Anonyymi
Tuo aloittaja on yksi niistä jotka saa jonoja aikaan. Tulee mieleen kun asuntovaunun kanssa liikkuu, että varmaan se hullu on tuolla jonossa takana niin nyt en ainakaan siirry mihinkään sivuun ja päästä oikeitakaan liikkujia ohi. Jos vielä ajan rajoituksien mukaan niin jonoa saa kertyä taakse, tervetuloa jonottamaan. Saatte syyttää jonosta tämän ketjun alottajaa.
- Anonyymi
Tässä ensiviikonloppuna reissuun lähtijä. Tuo aloittaja vaikee ihminen!! Sinulle vastaus vaikee ihminen, en ole tientukkona se on varma, kyllä kulkee yhdistelmä, voit jopa alkaa siitä valittaa, kun painelen asuntovaunu perässä sinusta ohi, nysvä!!
- Anonyymi
Ääliö-Artolle jo lakilainauksin selitettiin, miksi bussipysäkille väistäminen on laitonta, mutta ilmeisesti se ei vieläkään ole mennyt perille.
Ilman lakilainauksia, lyhyesti selitettynä:
Bussipysäkille saa pysähtyä vain matkustajien tai tavaroiden ottamista ja jättämistä varten ja sekin vain linja-autoja haittaamatta.
Kaikki muu pysähtyminen on pysäköintiä. - Anonyymi
Eihän tuo typerä aloittaja edes tiedä mikä on karavaanari. Ei kaikki matkailukulkimien kanssa liikkuvat ole karavaanareita. Mielestäni ylläpidon pitäisi poistaa tuollaiset aloitukset jotka aiheuttaa liikenneraivoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578777Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123459Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262650Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802030Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411442FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681050