Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Auton pakoputken paikkaus

Moi osaisko joku antaa hyödyllisiä lisäohjeita.
Pakoputken ja äänenvaimentimen liittymäkohdassa on reikä, jonka aion yrittää itse paikata. Ostin Motonetista paikkausteippiä ja varmuuden vuoksi myös paikkaustahnaa. Teippipakkauksen ohjeissa käsketään puhdistaa paikattava alue liasta ja ruosteesta ja antaa moottorin käydä hetken aikaa jotta pakoputkisto lämpiää. Sitten pitäisi sijoittaa paikattavalle kohdalle kuumuudelta suojaava alumiinifolio jonka päälle sitten nähtävästi teippi tulee. Paikkaa kehoitetaan vielä vahvistamaan paikkaustahnalla, ja koko homman pitäisi kovettua kun pakoputki kuumenee moottorin käydessä.
En ole koskaan ennen yrittänyt tehdä mitään tällaista, ja epäilyttää monikin asia. Ensinnäkin - millä lika kannattaa puhdistaa pakoputkesta? Mitään herkästi syttyvää ainetta tuskin voi käyttää kohteessa, jota kuumennetaan jatkuvasti?
Kaipaisin myös käytännön vinkkejä siitä miten teipin saa tarpeeksi tiiviisti ja mitä tahansa muita neuvoja pakoputkia itse paikanneilta ihmisiltä. Kiitos jo etukäteen.

1

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinkuin ohjeessa sanotaan: Puhdista ensin irtoruoste pakoputken pinnalta teräsharjalla, teräsvillalla, tai hiomapaperilla. Sitten tahnaa reiän päälle ja ympärille.
      sen jälkeen kiedot alumiinifolion putken ympäri, ja folion päälle se musta bitumiteippi. Moottori käyntiin muutamaksi minuutiksi että bitumiteippi kuumentuu alumiiniin kiinni.

      Ilmeisesti se ostamasi paikkausteippi oli tollasta ??
      https://img.karkkainen.com/images/f_auto,q_auto/v1/tuotekuvat/5412386545917_4/crc-exhaust-bandage-130-cm-pakoputken-paikkanauha.jpg

      itse olen joskus varmistanut (vanhaan kesäutooni) vielä rautalangalla että koko viritelmä pysyy kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe