Maisa sovellus

Anonyymi

Mikä tämä Maisa sovellus on oikein, minulle ei ole oikein selvinnyt? Kannattaako sitä alkaa käyttämään? vaikuttaisi ainakin kätevälle, kun itselläni ei tuo posti oikein kulje näin paljon liikkuvana ihmisenä.

65

10534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se vastaa tiedoiltaan osin omakanta, mutta on laajempi. Maisa on Apotin potilasliittymä, jolla voi siis katsella ja osin myös kirjoittaa tietoja Apotin kantaan. Tähän saakka ollut mm. HYKS:n sairaaloissa käytössä mutta nyt kun terveyskeskuksia ym. liittyy Apottiin, tiedot laajenee. Itse ainakin olen todennut että kannattaa käyttää.

      • Anonyymi

        Älä käytä Maisaa. Menee turhaa aikaa.
        Todella surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä käytä Maisaa. Menee turhaa aikaa.
        Todella surkea.

        Miten niin? On oikein hyvä, saa paljon enemmän tietoa omasta terveydestään ja hoidosta kuin soittelemalla terkkariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? On oikein hyvä, saa paljon enemmän tietoa omasta terveydestään ja hoidosta kuin soittelemalla terkkariin.

        No ei todellakaan saa. Itselleni oli ilmestynyt diagnoosi jota ei ollut kantapalvelussa jota en tiennyt edes olevan. Eli oli vääriä tietoja tullut.
        Menin poskiontelotulehduksen takia lääkärille ja sain kyllä antibiootit ja yms helpottavaa suihketta ja minulle olikin kirjattu paniikkihäiriö?!! Että ihan kiva kun oli tällainen tupsahtanut nenästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan saa. Itselleni oli ilmestynyt diagnoosi jota ei ollut kantapalvelussa jota en tiennyt edes olevan. Eli oli vääriä tietoja tullut.
        Menin poskiontelotulehduksen takia lääkärille ja sain kyllä antibiootit ja yms helpottavaa suihketta ja minulle olikin kirjattu paniikkihäiriö?!! Että ihan kiva kun oli tällainen tupsahtanut nenästä.

        Sinähän sait nyt tiedon että Apottiin on kirjattu mielestäsi aiheeton diagnoosi. Ellet olisi käyttänyt Maisaa niin olisit joskus myöhemmin ihmetellyt miksi uusi lääkäri tai hoitaja kyselee paniikkihäiriösi tilannetta.

        Siis hoitohenkilökunta kirjoittaa Apottiin tietojasi siitä riippumatta luetko niitä Maisasta vai et.

        Kanta-palveluun ei kirjata kaikkia tietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä käytä Maisaa. Menee turhaa aikaa.
        Todella surkea.

        Kaikilla ei ole tietokonetta tai älykännykkää:Tieto ei kulje,koska kirjeetkään eivät enää kulje.No,kuollaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan saa. Itselleni oli ilmestynyt diagnoosi jota ei ollut kantapalvelussa jota en tiennyt edes olevan. Eli oli vääriä tietoja tullut.
        Menin poskiontelotulehduksen takia lääkärille ja sain kyllä antibiootit ja yms helpottavaa suihketta ja minulle olikin kirjattu paniikkihäiriö?!! Että ihan kiva kun oli tällainen tupsahtanut nenästä.

        Ennen pääsin Aktian tunnuksilla Maisaan.Nyt muuttiui ,pitäisi ottaa uudet tunnusluvut App store/Google play kautta .En osaa.Syövässä on tarpeeksi funtsaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan saa. Itselleni oli ilmestynyt diagnoosi jota ei ollut kantapalvelussa jota en tiennyt edes olevan. Eli oli vääriä tietoja tullut.
        Menin poskiontelotulehduksen takia lääkärille ja sain kyllä antibiootit ja yms helpottavaa suihketta ja minulle olikin kirjattu paniikkihäiriö?!! Että ihan kiva kun oli tällainen tupsahtanut nenästä.

        Minä katkaisin jalkani töihin mennessä kuinka ollakaan 112 päivänä oli niin luikasta parkkipaikalla en osannut varoa yhtään siitä tuli työkyvyttömyys
        Niin asiaan katselin niitä sepustuksia omakannasta siellä oli suureksi ihmetyksekseni kirjoitus jossa olin näemmä ollut Oulussa sairaalassa en ole ikinä käynyt Oulussa missään varsinkaan sairaaloissa kukahan saatanan lahopää sen oli kirjoittanut
        Olen kuullut muidenkin tiedoissa on tuollaisia sekokirjoituksia.
        En ole yrittänyt edes korjata sitä juttua menisi varmaan pahemmin jutut sekaisin
        Joten ketkä näitä sekojuttuja kirjoittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä katkaisin jalkani töihin mennessä kuinka ollakaan 112 päivänä oli niin luikasta parkkipaikalla en osannut varoa yhtään siitä tuli työkyvyttömyys
        Niin asiaan katselin niitä sepustuksia omakannasta siellä oli suureksi ihmetyksekseni kirjoitus jossa olin näemmä ollut Oulussa sairaalassa en ole ikinä käynyt Oulussa missään varsinkaan sairaaloissa kukahan saatanan lahopää sen oli kirjoittanut
        Olen kuullut muidenkin tiedoissa on tuollaisia sekokirjoituksia.
        En ole yrittänyt edes korjata sitä juttua menisi varmaan pahemmin jutut sekaisin
        Joten ketkä näitä sekojuttuja kirjoittelee.

        Todennäköisesti päätteellä on ollut edellisen potilaan tietoja kun lääkäri on päivittänyt tietojasi. Kyllä virheet pitää korjata kunhan ilmoittaa niistä virheen tehneeseen yksikköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä käytä Maisaa. Menee turhaa aikaa.
        Todella surkea.

        On surkea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä käytä Maisaa. Menee turhaa aikaa.
        Todella surkea.

        3 päivää jo ihmetellyt, Maisa on ihan seko.


    • Anonyymi

      Eli voiko tällä korvata normaalin kirjepostin kokonaan?

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole tietokoneita eikä taitoa käyttää niitä.

        Kyllähän Maisa ilmoittaa potilaalle sähköisesti jos tiedoissa on tapahtunut muutoksia, mutta ei taida korvata kokonaan terveyskeskuksen/sairaalan kirjepostia potilaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole tietokoneita eikä taitoa käyttää niitä.

        Kyllähän Maisa ilmoittaa potilaalle sähköisesti jos tiedoissa on tapahtunut muutoksia, mutta ei taida korvata kokonaan terveyskeskuksen/sairaalan kirjepostia potilaalle.

        Eikö tällaisten sovellus idea juuri ole siinä, että se lopulta korvaa sitten paperiversion? Onhan kaikilla nykyään melkein oltava nettipankkitunnuksetkin. Kunhan tietty ikäpolvi katoaa, niin digitalisaatio alkaa jylläämään aivan toisella tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole tietokoneita eikä taitoa käyttää niitä.

        Kyllähän Maisa ilmoittaa potilaalle sähköisesti jos tiedoissa on tapahtunut muutoksia, mutta ei taida korvata kokonaan terveyskeskuksen/sairaalan kirjepostia potilaalle.

        Tänään Maisa lähetti sähköpostiviestin että siellä on minulle kirje. Hetkeä aikaisemmin oli tullut tekstiviesti puhelimeen varatuista ajoista poliklinikalle ja ne tiedot oli sitten tarkemmin siellä Maisan kirjeessä. Saa nähdä tuleeko sama kirje vielä postissakin kuten edellisellä polikäynnillä, vai huomioiko ohjelma että ole lukenut jo kirjeen Maisan kautta.

        Vähän aiemmin olin ostopalveluna lääkärikeskuksessa tutkimuksissa, mutta tutkimusten tietoja ei löytynyt Maisasta vaan Omakannasta, eli nuo eivät näköjään toimi rinnakkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole tietokoneita eikä taitoa käyttää niitä.

        Kyllähän Maisa ilmoittaa potilaalle sähköisesti jos tiedoissa on tapahtunut muutoksia, mutta ei taida korvata kokonaan terveyskeskuksen/sairaalan kirjepostia potilaalle.

        No,mä en pääse enää Maisaan,koska Aktian tunnistus ei onnistu.Aktia vaatii liittymistä App Stor/Google play.Ennen onnistui ei enää,en osaa,enkä ala maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,mä en pääse enää Maisaan,koska Aktian tunnistus ei onnistu.Aktia vaatii liittymistä App Stor/Google play.Ennen onnistui ei enää,en osaa,enkä ala maksamaan.

        Saisivat pitää tunkkinsa


    • Anonyymi

      Oma kanta oli parempi, mutta Maisaan on käytännössä liki pakko siirtyä kun ei ole muuta sähköistä vaihtoehtoa käytettävissä asuinpaikkakunnallani.

      Olen nyt joutunut käymään vakavan sairauden vuoksi eri terveydenhuollon yksiköissä ja tähän mennessä Maisa on lähettänyt tekstiviestejä kännykkään .. viestin sisältö on sama... sinulle on uusi viesti Maisassa tai muistutus jo olleesta tai tulevasta ajasta jonnekin.

      Kahden kuukauden aikana viestejä on tullut yli 50. Joka kerta on pakko mennä katsomaan koneella ( ei ole älypuhelinta) mitä viesti pitää sisällään, onko kutsu jonnekin uuteen tutkimukseen jonka aikaa en ole vielä muuten saanut.

      Maisassa näkyy yleensä kuittaus siitä että olen käynyt lääkärissä tai labrassa tai röngenissä tai muissa hoidoissa. Tai sitten siellä on muistutus siitä, että minulle on varattu ajan esim. just sinne lääkäriin tai röntgeniin tai labraan tai niihin muihin hoitoihin (olen itse varannut ne joko sähköisestä ajanvarauksesta tai puhelimella soittamalla tai hoitavien osastojen sihteerit ovat soittaneet ajan minulle).

      Tai sitten siellä on lääkärin kirjoittamat tekstit siitä mitä käynnillä on puhuttu. Ihan kun en muistaisi ilman sitäkin mistä juteltiin.
      Samaten Maisa muistuttaa siitä, että pitää valmistautua tulevaan lääkärikäyntiin täyttämällä se terveystietolomake. Siinä ei muutoksia yleensä tule, ellei lääkkeet vaihdu. Olen joutunut tarkistamaan kyseisen lomakkeen nyt 14 kertaa.
      Kertaakaan siellä ei kuitenkaan ole ollut niitä ohjeita, ole syömättä tai juomatta, älä ota lääkkeitä ennen sairaalaan tuloa tms. Nämä yksityiskohtaiset ohjeet olen saanut aina paperisena eli kirjepostilla kotiin.

      Itselläni on 8 perussairautta ja niistä diagnoosit. Nämä perussairaudet eivät ole uusia, kaikki 10-30 vuotta jo vaivana olleita, ainoastaan tämä maaliskuussa tullut sairaus on uusi.
      Jostain syystä Maisa hukkaa näitä aikaisemmin tehtyjä diagnooseja.
      Niitä pitää olla päivittämässä siihen perustietolomakkeeseen. Ei voi kuitenkaan itse lisätä, joku ilmeisesti tarkistaa ne diagnoosit ensin ennen kuin ne Maisaan tupsahtaa näkyville. Kun hyväksyvät yhden, joku toinen jo Maisassa ollut diagnoosi tippuu pois ja taas joutuu täyttämään perustietolomakkeen uudelleen.

      Mun kokemus on, että paljon terveydenhuoltoa käyttävälle kyseinen järjestelmä on kankea ja sen tietotekninen toteutus on jotenkin alkeellinen.

      • Anonyymi

        Olen kuullut, että se oli kallis ja niin vanhanaikainen, ettei nykyiset asiantuntijat enää oikein muista miten sitä käytetään.


      • Anonyymi

        Ihmettelin kun Maisa ilmoitti uudesta merkinnästä, mutta kun menin sivustolle, totesin että kaksi kuukautta vanhan käynnin unohtunut kuittaus oli nyt vasta tehty ja Maisa siis ilmoitti siitä (turhaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut, että se oli kallis ja niin vanhanaikainen, ettei nykyiset asiantuntijat enää oikein muista miten sitä käytetään.

        Joo. Päivittäin tulee kirjeitä, eikä juuri selviä, miksi kirje on lähetetty. Välillä kiitellään, että on tiedot oinein...vähän niin kui herätettäisi nukkuja ja kysyttäisiin, että onko tyyny hyvin. Jotain ongelmaa siinä ohjelmassa on. Jos koko ajan Maisassa on kirjeitä, ilman syytä, niin ihmiset eivät enää mene kurkkaamaan, vaikka olisi mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Päivittäin tulee kirjeitä, eikä juuri selviä, miksi kirje on lähetetty. Välillä kiitellään, että on tiedot oinein...vähän niin kui herätettäisi nukkuja ja kysyttäisiin, että onko tyyny hyvin. Jotain ongelmaa siinä ohjelmassa on. Jos koko ajan Maisassa on kirjeitä, ilman syytä, niin ihmiset eivät enää mene kurkkaamaan, vaikka olisi mitä.

        Tiedot tulee sitä mukaa kun he saavat ne


      • Anonyymi

        Tietotekninen toteutus on alkeellinen


    • Anonyymi

      Olipas tässä ketjussa hyvää ja eläväistä tietoa Maisasta. Kiitos kirjoittaneille. Mä olen just nyt ehtoolla fundeerannut, josko kirjautua sinne, mutta päätin sitten etten vielä. Annan asioiden ja ohjelmien vielä kehittyä. Tällä hetkellä terveydenhoitokäyntejä ei minulla erikoisemmin ole. On kovin kiinnostanut joka tapauksessa se Maisa. Valkeni paljon, kun luin viestit täältä. Kiitos varsinkin 03.05.2021 19:55 kirjoittaneelle, siinäpä käytännön kokemusta tosi hyvin kerrottuna. Mielenkiintoista, mutta jotakin perustaa kyllä potilaaltakin vaatii Maisan kanssa pärjätä :) . Aika on erikoinen, aika on muutosten, pysytään mukana.

      • Anonyymi

        Eihän sinne Maisaan erityisesti kirjauduta ja aloiteta käyttöä tai vastaavaa. Jos ja kun Maisa joskus ilmoittaa tekstarilla tai sähköpostilla että siellä on luettavaa, niin sitten mennään Maisan sivustolle pankkitunnuksilla ja katsotaan mitä siellä on.
        Jos ei ole terveydenhoitokäyntejä jotka kirjattaisiin Maisaan, ei siellä ole mitään luettavaa.


      • Anonyymi

        Eihän sinne Maisaan erityisesti kirjauduta ja aloiteta käyttöä tai vastaavaa. Jos ja kun Maisa joskus ilmoittaa tekstarilla tai sähköpostilla että siellä on luettavaa, niin sitten mennään Maisan sivustolle pankkitunnuksilla ja katsotaan mitä siellä on.
        Jos ei ole terveydenhoitokäyntejä jotka kirjattaisiin Maisaan, ei siellä ole mitään luettavaa.


      • Anonyymi

        Eihän sinne Maisaan erityisesti kirjauduta ja aloiteta käyttöä tai vastaavaa. Jos ja kun Maisa joskus ilmoittaa tekstarilla tai sähköpostilla että siellä on luettavaa, niin sitten mennään Maisan sivustolle pankkitunnuksilla ja katsotaan mitä siellä on.
        Jos ei ole terveydenhoitokäyntejä jotka kirjattaisiin Maisaan, ei siellä ole mitään luettavaa.


      • Anonyymi

        Maisa on hyvä ja nopea tapa hoitaa asioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisa on hyvä ja nopea tapa hoitaa asioita

        Ihan niin usein riippuu käyttäjän osaamisesta nämäkin asiat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisa on hyvä ja nopea tapa hoitaa asioita

        On kyllä ihan syvältä


    • Anonyymi

      Vastaan 15.5. 8:26 kommentoijalle.

      Maisan tarkoitus on, että nimenomaan potilas itse täyttää siellä sen potilastietolomakkeen ajantasalle jo ennen kuin tarvitsee terveyspalveluita. Sinne kirjataan yhteystiedot, osoite, puhnro, sähköposti, lähiomaiset, perusterveystietonsa, mahdolliset jo olemassa olevat diagnoosit lääkitykset antaa suostumukset esim. elinten luovutukseen kuoleman sattuessa haluaako antaa tutkimusnäytteet biopankkiin, saako muutkin sairaanhoitopiirit tai hoitotahot (en tiedä voiko esim. työterveys tms) nähdä potilastiedot jne jne.

      Nämä tiedot pitäisi olla Maisassa jo - ennen - kuin on menossa lääkärille ensimmäistä kertaa.

    • Anonyymi

      Laitoin sinne itse äskettäin kysymyksen parin vuoden takaisesta tutkimuksesta. Minulle oli varattu sen perusteella lääkärin puhelinaika. Eli toimii aika hyvin tällä tasolla. Tosin lääkäri ei osannut sanoa mitään fiksua kysymykseeni, vältti sen ikäänkuin kokonaan. Lasku kyllä tuli. Yksityislääkäri saattaa auttaa. Huom! "saattaa"!

    • Anonyymi

      Siis onko tämä joku terveydenhuollon ja sosiaalitoimen yhteiskanava, vai mikä idea tässä on sekoittaa palvelut? Ei kai niillä juuri yhteistä ole,tietty voivat katsella asiakkaan kaikki tiedot.
      Eiköhän tuo pelkkä kanta.fi piisaa, terveydenhuollon korjaukset on jo sielläkin aivan ufoja usein.😏ja oikaisuja ei saa sitten millään.

      • Anonyymi

        Maisa on uusi palvelu jolla asiakas pääsee itsekin katselemaan mitä kaikkea hänestä on kirjoitettu Apottiin ja voi olla yhteydessä terveydenhoitohenkilökuntaan.


    • Anonyymi

      Eilen illalla lähetin viestin Maisan kautta terveyskeskukseen akuuteista vaivoistani. Hetki sitten sain ilmoituksen Maisan kautta (myös tekstiviestillä) minulle varatusta lääkäriajasta.

    • Anonyymi

      Kun kännykkään on ladattavissa sovellus. Kannattaako ladata? Avautuuko se ilman pankkitunnuksia kun sen kerran avaa?
      Kävin nettiselaimen kautta pankkitunnuksella lukemassa eilen.

    • Anonyymi

      Se kai on tämän miljardin euron maksaneen yksi osa johon tulee viestejä terveydenhuollosta mutta ne luettuasi viestit häviävät eikä niitä enää näe mistään. Apotin ostaneet maanpetturit pitäisi karkoittaa maasta. HUSista ne lienevät jo lähteneetkin taskut täynnä jenkkien lahjuksia.

    • Anonyymi

      Ei mulla viestit ole kadonneet Maisasta minnekään. Siellä ne kaikki on, pitää vaan osata etsiä oikean päivämäärän ja "välilehden" takaa.
      Ohjelma on mun mielestä amatöörikäyttäjälle epälooginen ja huonosti suunniteltu.

    • Anonyymi

      Taas uusi tapa muka kertä tietoa yhteen paikkaan. Sieltä ei löydä yhtään mitään uutta mikä ei jo selvemmin olisi omakannassa.

      Suomi on tietotekniikan mekka jossa rikastuu uuden sukupolven nörtit. He tehtailee täysin turhia nettipalvelujan joiden logiikkaa ei kukaan ymmärrä ja josta ei mitäön tietoa löydä.
      SoTe-henkilöstö laitetaan kehumaan sitä jotta soittojonot lyhenisi mutta kuitenkin joudutaan soittamaan kun netistä ei tietoa löydy.

      Nettipalveluja kehittävät nörtit jotka rikastuu miljoonia jokaisesta uudesta palvelusta. Heillä on yksinoikeus rahastaa valtiota palvelun "päivityksistä" miljoona euroa per päivitys. Vaikka sisältö on pelkkää tyhjää toimimattomuutta.

      Tämä maisa lienee jo kahdeskymmenes tällainen uusi "palvelu" kun edellisissäkään ei ollut mitään hyötyä.

      20 000 000 € / jokaisesta vuosihuollosta. Ei ihme että ferrareita vilisee helsingin kaduilla.

      • Anonyymi

        Maisa ei ole verrattavissa Kanta-palveluun. Omakannassa on ainoa itse käytettävä palvelu reseptien uusintapyyntö, Maisa on laajempi, koska se on Apotin kuluttajaliittymä. Maisan kautta olen saanut runsaasti tietoja ja ilmoituksia hoidoistani ja olen käyttänyt aktiivisesti sen palveluja. Esimerkiksi tässä loppuviikolla tein apuvälinetilauksen sen kautta ja sain vastauksen nopeasti ja tarvikkeet postissa alle vuorokaudessa. Tänä kesänä lomamatkalla ollessani pystyin selvittämään akuutin sairauteni oireita (hoidettu uusiutui) ja muutaman viestinvaihdon jälkeen sain noutaa lääkkeet lomapaikkakunnan apteekista (e-reseptillä). Olen voinut myös lukea tutkimustuloksiani tarkemmin kuin omakannasta. Olen tyytyväinen Maisan kyttöönottoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisa ei ole verrattavissa Kanta-palveluun. Omakannassa on ainoa itse käytettävä palvelu reseptien uusintapyyntö, Maisa on laajempi, koska se on Apotin kuluttajaliittymä. Maisan kautta olen saanut runsaasti tietoja ja ilmoituksia hoidoistani ja olen käyttänyt aktiivisesti sen palveluja. Esimerkiksi tässä loppuviikolla tein apuvälinetilauksen sen kautta ja sain vastauksen nopeasti ja tarvikkeet postissa alle vuorokaudessa. Tänä kesänä lomamatkalla ollessani pystyin selvittämään akuutin sairauteni oireita (hoidettu uusiutui) ja muutaman viestinvaihdon jälkeen sain noutaa lääkkeet lomapaikkakunnan apteekista (e-reseptillä). Olen voinut myös lukea tutkimustuloksiani tarkemmin kuin omakannasta. Olen tyytyväinen Maisan kyttöönottoon.

        Niin eli sinä tiesit apuvälineesi tilausnumeron ja omistit valmiiksi siihen reseptin.

        Mitään ilman näitä sieltä ei löydä eikä saa. Ehkä palvelu siis toimii sitten kun olet siihen ensin vuoden perehtynyt ja saanut sinne kaiken "automatiikan" lisättyä.
        Mutta aloittelijalle se on pelkkä viidakko, täynnä eioota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisa ei ole verrattavissa Kanta-palveluun. Omakannassa on ainoa itse käytettävä palvelu reseptien uusintapyyntö, Maisa on laajempi, koska se on Apotin kuluttajaliittymä. Maisan kautta olen saanut runsaasti tietoja ja ilmoituksia hoidoistani ja olen käyttänyt aktiivisesti sen palveluja. Esimerkiksi tässä loppuviikolla tein apuvälinetilauksen sen kautta ja sain vastauksen nopeasti ja tarvikkeet postissa alle vuorokaudessa. Tänä kesänä lomamatkalla ollessani pystyin selvittämään akuutin sairauteni oireita (hoidettu uusiutui) ja muutaman viestinvaihdon jälkeen sain noutaa lääkkeet lomapaikkakunnan apteekista (e-reseptillä). Olen voinut myös lukea tutkimustuloksiani tarkemmin kuin omakannasta. Olen tyytyväinen Maisan kyttöönottoon.

        Oireet löytyy myös muualta netistä googlehaulla mutta kuten sanoin nörtit haluaa rikastua taas uudella portaalilla.
        Kuten itse kerrot on Apottia, on omakantaa, on sote-avustushakuportaalia...

        Tulee vielä uusi Maisankin jälkeen koska ahneiden tiedonkeruu ja sillä rikastuminen ei lopu vaan keksivät "tarpeellista" ja pakollista lisuketta tulojensa varmistamiseksi.


    • Anonyymi

      Se on syvältä! Sisältää väärää tietoa, Pitää heittää helvetiin!

    • Anonyymi

      Kantamaisa on sotilasliitto.

      • Anonyymi

        Nain on


    • Anonyymi

      Maisa sovellus on täysi susi nk, koko muukin perusterveydenhoitojärjestelmä, hammashoitoihin ei pääse edes puolenvuoden jonotuksella aivan uskomattoman surkea tilanne ainakin helsingissä. Kalasatama aivan surkea tapaus jopa hoitajille ei pääse korvia puhdistamaan kuin 2 - 3 viikon päästä ja lääkärin vastaanotoille mennään ainoastaan tiukkojen terveydenhoitajan tenttejen jälkeen ja 7 päivän sisällä lääkäriin kunnallisessa helsingissä täysi mahdottomuus, miksi eivät ota työvoimaa lisää ulkomailta että tämä toivoton tilanne paranisi?

    • Anonyymi

      Ja mitähän hyötyä niistä ulkomaisista lääkäreistä meille olisi?

      Olen erittäin harvoin käynyt terveyskeskuksessa, mutta vajaa vuosi sitten jouduin hyvin akuutin vaivan vuoksi menemään kun työterveyteen en yksinkertaisesti päässyt, on sen verran kaukana kotoa. Nimestä päätellen lääkäri oli Venäjä/Baltia akselilta, Lääkärillä oli erittäin kehno suomenkielen taito, englantia osasi paremmin. Ei tiennyt mikä on nivustaive. Kaikki piti näyttää ja yrittää selittää englanniksi. Hankalaa oli. Olisi väkisin halunnut otattaa sukupuolitauti testin, vaikkei siihen todellakaan ollut mitään tarvetta. Jankkasi ja jankkasi murteellisella englannilla seexuuualllideceeee test. Minulla meni pitkään ennen kuin ymmärsin mitä se sönkkää. Lopulta pyysin lääkäriä hakemaan suomenkielisen hoitajan paikalle. Sain lähetteen jatkotutkimuksiin, taksilla sairaalaan. Lopullinen diagnoosi oli paha imusolmuketulehdus nivustaipeessa. Imusolmukkeita, nivustaipeissa ja muualla on nyt tarkkailtu puolen vuoden välein sekä labroin että konkreettisesti kokeilemalla. Näin ajatellen minulla kävi sinällään hyvä tuuri. Asia hoitui vaikkakin hyvin vaikeasti.

      Odotusaulassa ennen minua lääkärille meni iäkkäältä näyttäviä ihmisiä.
      En tiedä miten joku vanhus, etenkin jos vanhus puhuu vielä murteella, pärjää suomea osaamattoman lääkärin kanssa.

    • Anonyymi

      Todella surkea palvelu, aikoja ei voi varata kuin kiireellisiin hammasongelmiin, terveysmurheiden osalta kutsuntatarkastus (!), rokote ja pari muuta turhaketta vaihtoehtoina. Kirjautuminen tökkii, sivusto todella hidas. Onnistunut investointi kaikin puolin siis kyseessä..

    • Anonyymi

      Miten Maisasta on infottu? Kuulin sattumalta naapurin rouvalta.

      • Anonyymi

        Jos on menossa HUS:n sairaaloihin (poliklinikoille ym.) niin tiedotetaan Maisasta ja pyydetään täyttämään tietonsa.


    • Anonyymi

      miksi minulla on maisassa omatiimissä avatessa aina omalääkäri en ole tätä valinnut

    • Anonyymi

      Olen aika pettynyt tuohon Maisaan. Parempi, asiallisempi on omakanta. Jonkun lääkärin suostuttelu toukokuussa viime vuonna sitä ehdotti. Jotenkion olen tuhertanut siinä ja ihmetellyt niitä ilmoituksia ensin tulee tieto sähköpostiin että avaa maisa, sitten tulee vielä kirjekin.un on saanut ajan siitä tulee tieto sähköpostiin sitten maisaan ja kun on aika saatu tulee tieto ja vielä sen jälkeen puhelimeet että nyt on aika s¨muutaman päivän päästä, Tämä kaikesta tiedottelusta Sen jälkeen vielä paljon muuta erikoista En ihmettele että on jonoja ja lääkärit työntäyttämiä. Ennen lääkäri saneli asiat kasetille ja teksinkäsittelijä ne kirjoitti. Kaikki oli selvää ja tehokasta.

      Terveisin ent, hyksistä eläkeläinen

      • Anonyymi

        Eihän siitä Maisasta tule lisätöitä lääkärille, kun hän tai hoitajat kirjaa tiedot Apottiin, Maisan automatiikka astuu toimeen ja lähettää tarvittavat tekstarit ja muut viestit asiakkaalle. Käyn säännöllisissä hoidoissa ja kun hoitaja varaa Apotissa seuraavia hoitoaikoja siinä odottaessani, muutaman sekunnin kuluttua puhelimeni ilmoittaa että Maisassa on viesti luettavissa. Terveyskeskuksen viestityksiä pitäisi varmaan itseni muuttaa asetuksissa koska nyt tulee tekstari, sähköposti ja vielä kirje kotiin. HUSista ei tule tuollaista viestipommitusta, vaan tieto on Maisan tapahtumalistassa. Kun vielä käytän puhelimen sovellusta, niin pääsen suoraan ilmoituksesta ao. kohtaan Maisassa ja ajanvarauksissa saan siirrettyä parilla "hiplauksella" varauksen omaan tietokonepäivyriini joka näkyy myös puhelimessa.


    • Anonyymi

      Viejon ohuemmassa johdossa se on sama vaikka teslan keulamerkin solmisi uudelleen.

    • Anonyymi

      Maisa kilkuttaa puhelimessa jatkuvasti, jos on useita sairaanhoitokontakteja.
      Jos joku paperi on siirretty ei postilaatikkoon terveyskeskuksessa, siitä tulee viesti kännyyn. Sydän hyppii aina, että mitä nyt taas. Labratulokset näkee sieltä ja jos arvot ovat korkeat, luulet kuolevasi. Ihan oikeasti. Itsellä myös nuori terveyskeskuslääkäri vahvisti epäilyksen vakavasta sairaydesta labrojen mukaan vo:lla, vaikka hän ei osannyt tulkita erik. sair. hoidon labratuloksia. Järkyttävää sähläämistä.
      Labratulokset pitäisi lääkärin antaa, jotta voi kysyä niistä.
      Maisan kyselyihin hoitajat herkästi estävät jatkokysymyksen mahdollisuuden. Se on väärin, koska eivät usein ole ymmärtäneet mistä on kysymys.
      Paljon siis ongelmia Maisan käytössä vielä.

      • Anonyymi

        Tällaisena Maisan "suurkuluttajana" nuo runsaat kilkutukset ja kyselyt tuntuu turhauttavana. Kuitenkin kaikki ilmoitukset pitää tarkistaa, koska siellä voi olla joukossa tärkeäkin ilmoitus. Olen todennut että Maisan käyttö helpottui paljon, kun otin käyttöön puhelinsovelluksen. Silloin ilmoitusta klikkaamalla pääsee suoraan Maisaan kyseiseen kohtaan, eikä tarvitse selata kaikkia tapahtumia läpi.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa lähetteessä: " odottaa tarkistusta"?

      • Anonyymi

        Juuri sitä mitä siinä lukee. Lähete siis odottaa vastaanottajan tarkistusta ja sen jälkeen päätöstä miten lähetteeseen reagoidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitä mitä siinä lukee. Lähete siis odottaa vastaanottajan tarkistusta ja sen jälkeen päätöstä miten lähetteeseen reagoidaan.

        Kiitos.
        Epäselvää minulle oli tarkoittaako lause vielä lähetteen kirjoittaneen lääkärin tarkistusta vai vastaanottajan.


    • Anonyymi

      Eipä vois huonommin tehtyä vastaavaa ohjelmaa olla kuin toi maisa. Kankea ja joustamaton ja järjestelmällisyys puuttuu. Kun vertaa vaikka kantaan, niin on on ero kuin yöllä ja päivällä siellä ovat tiedot täsmällisesti maisassa kaikki ovat hujan hajan . Yhtäkkiä maisa nakkaa sut ohjelmasta pihalle ilman syytä ja on lukemattomia sekavuuksia. Se nyt on vaan pläjäytetty kiireellä sen kummempaa suunnitelmallisuutta ajattelematta.

      • Anonyymi

        Pääsen kyllä kirjautumaan Maisaan, mutta jatkuvasti tulee 500 - internal server error,
        kun yritän katsella tutkimustuloksia. ym.
        Lisäksi vilahtaa virhe 'latauskomponenttia ei voi alustaa juuri nyt.
        Yritä myöhemmin uudestaan.'
        Ei auta yritykset uudestaan. Aina sama homma.


    • Anonyymi

      Maisaan tuli uusi toiminto, ilmoittautuminen vastaanotolle. Tänään vielä varmistettiin hoitopaikassa hoitajan kanssa että se jopa toimii. Puhelimeen tulee ilmoitus noin puoli tuntia ennen vastaanottoaikaa että aika lähestyy ja voi ilmoittaa onko jo paikalla vai eikö ole vielä. Kun klikkasin itseni saapuneeksi, hoitajalla tietokoneelle tuli ilmoitus. Hoitajakin piti toimintoa hyvänä ettei tarvitse käydä monta kertaa katsomassa odotustilassa olisiko potilas saapunut paikalle. Näin pääsin vastaanotolle jo ennen varattua aikaa kun hoitaja oli jo vapaana.

    • Anonyymi

      Ei Maisa -viestejä kukaan lue, ei vaan tule vastausta.

      • Anonyymi

        Olet siis siellä "toisessa päässä", eli kuulut hoitohenkilöstöön. Ehkä muutkin ammattilaiset ovat huomanneet saman, sillä nyt minulta kysytään vastaanotolla että käytänkö Maisaa. Koska käytän sitä ja kerron sen lääkärille tai hoitajalle, saan nopeasti ja laajemmin tietoa hoitoni vaiheista. Eilenkin olin sairaalan poliklinikalla lääkärin vastaanotolla. Jo kotimatkalla tuli puhelimeeni ilmoitus että Maisassa odottaa lääkärin merkinnät vastaanottokäynnistä ja vähän myöhemmin viesti jossa tiedotettiin jatkohoidoista (ei tarvitse odotella kirjettä postissa eikä varailla puhelinaikaa lääkärille).


    • Anonyymi

      TIEDOKSI JA VAROITUS !

      Tein tein kaikkien potilastietojen kiellon uudessa omakannassa. Seuraavaksi, kun kirjauduin Maisaan, tuli yllättäen ihme ilmoitus puolesta asioinnista usealle tilille minun nimissäni, käyttöikeus minun tileille esim. Keusote, Vake, Kirkkonummi. Ihmeissäni en tiennyt mitä tehdä, (mietin onko virhe tapahtanut ja maisan vain sekoavan jotain, jos todellisuudessa pääsen toisen tileihin) joten halusin hylätä tämän, koska ei mtn tietoa mistä on kysymys. Oli vain vaihtoehtona, että hyväksy tai hylkää, laitoin hylkää. VAROITTI, että jos hylkään ehdot Maisa tilini poistetaan. Selvä, hyväksytään sitten!

      Sain yllättäen monta eri tiliä esim. HUS ja Helsinki. Tajusin tutustuessani tähän, että siis eri yksiköt on eroteltu toisistaan: Husissa näkyy erikoisairaanhoidon asiat ja Helsinki tililläni esim. terveysaseman tiedot, MUTTA VIESTINI EIVÄT SÄILYNEET Helsinki -tilillä, vaan HUSin puolelta säilyivät.

      Menin sitten perumaan kiellon omakannasta, mutta ei viestin viestiäkään tullut takaisin. Sellainen varoitus teille, että kieltoa ei siis kannata tehdä, jos haluaa viestien säilyvän. En ymmärrä kyllä tätä.

      ”Näet Maisassa useita käyttäjäprofiileja myös siinä tapauksessa, että olet asettanut OmaKannassa tiedoillesi luovutuskiellon eri rekisterien välillä. Tällöin näet Maisassa eri tilit eri rekistereille ja voit valita, minkä rekisterin tietoja haluat tarkastella. Rekisterien mukaiset tilisi näkyvät ylänavigaattorin Vaihda -painikkeen alla.

      Lisätietoja OmaKannassa tehdyn tietojen luovutuskiellon vaikutuksista löydät Maisasta.” -Ei tuossa sanota, että viestit sitten katoavat.

      Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta asiasta?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1690
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1132
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      161
      1044
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe