Tukholman profetian ongelmakysymyksiä (Osa 2)

Anonyymi

Edellisessä Aloituksessa…. (Tukholman profetiasta) oli johdantoa arviointiin.

* Ketju löytyy tästä linkistä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16913692/tukholman-profetiasta----arviointia--kritiikkia.

* Kirjoitettu versio Tukholman profetiasta näkyy tässä ketjussa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16906826/tukholman-profetia---alkuperainen-yrjo-sakkisen-versio


Koska itse profetiapuhe (kasetilla) sen A-puoli kestää noin puolisen tuntia, on silkka mahdottomuus ottaa kantaa ihan jokaiseen sanaan sen sisällössä! Mutta sitten siinä on sellaisia sanoja ja ilmauksia, joista nyt pieni referoitu otos, tarkasteltavaksi.


TÄYDELLISTÄ profetiaa ei ole. . .


Lähtökohtahan on, ettei yhtään ”täydellistä” profetiaa ole tuotu eikä voi savi-ihminen tuodakaan.

PAAVALI:
• ”Sillä tietomme on vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista.” ( 1 Kor 13:9)
• ”Jos joku luulee jotakin tietävänsä eikä vielä tiedä niinkuin tietää tulee. Mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.” ( 1 Kor 8: 3)


On uskottava Raamatun opetuksia, ja nöyrryttävä Kaikkitietävän Jumalan edessä. Jos joku esittäisi, että
”Tämä On Absoluuttisen Varmaa ja Puhdasta Jumalan sanaa” . . .

- hän syyllistyy Raamatun vastaiseen kapinaan. Ei ole. Vain mielikuvituksessa ja itsepetoksen pimeydessä joku voi niin väittää. Jumalan läpitunkeva tutka havaitsee vikoja enkeleissäkin. . .

”Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä, onko mies Luojansa edessä puhdas?
Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja;
saati niissä, jotka savimajoissa asuvat, joiden perustus on maan tomussa! He rusentuvat kuin koiperhonen.” (Job 4:17-19)


KAIKKI on koeteltava, se on käsky!

• JEESUS:
Jeesuksen 1. lause Hänen eskatologisessa puheessaan (Matteus 24, Markus 13, ja Luukas 21) oli
”Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!”.

Nimenomaan profetoimisen sektorilla on eksytyksen päähaara. Väärät profeetat, valheprofeetat, sielulliset, demoniset, patologiset vaikuttajat.

• PAAVALI kehottaa tessalonikalaisia uskovia: ”Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on.” 1. Tess 5:21. ”

• JOHANNES: ”Koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta.” 1. Joh 4:1

• PAAVALI: ”Profeetoista saakoon kaksi taikka kolme puhua, ja muut arvostelkoot.” (srk:ssa) 1 Kor 14:29.

Arvosteleminen ja koetteleminen on käskymuodossa, ei toivomus tai suositus. Koettelu on välttämätön, jotta ei eksyisi. Väärennykset matkivat aitoa niin paljon, että ”jopa valitutkin eksytettäisiin” - sanoi Jeesus!

Koettelu ei ole mielipidegallup. Koettelun väline on Raamatun Sana ja Pyhän Hengen valo.


EPÄTÄYDELLINEN (vajavainen) Tukholman profetia

Koska Raamatun viitekehys on varma ja luotettava taso, on luvallista ja tarpeen tutkailla Tukholman (nimettömänä) liikkeelle lähetettyä profetiaa.

Jo se, että joku esiintyy nimettömänä Jumalan ”profeettana” on vakava ongelma. Jumala on Valkeuden Jumala. Miksi jotkut (profeetat) eivät siis tulee Valoon ja valkeuteen? Jeesus sanoi totuuden, Johannes 3:19-20.

” Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
”Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

Jos joku (profeetta) piilottelee itseään pimennossa, on uskottava em. Jeesuksen sanoja. Kaikki asiat eivät ole kunnossa? On jotakin, jota pelkää? Pelkää totuutta, nuhtelua? Asiat eivät kestä päivänvaloa? Totinen Jumalan (profeetta) ei pelkää astua esille. Jumala ei tarvitse ”hämäriä” ja nimettömiä profeettoja.



PROFEETAN oma hengellinen tilanne?

MikäliTukholman profetiassa on on aitoa, siinä käsketään profeettaa itseään tekemään parannus.

• ”Tee sinäkin palvelijani siellä Tukholmassa parannus, kulje suoraan, minä olen sinut kutsunut, minä olen ollut sinun kanssasi tähän päivään asti, enkä minä sinua vastedeskään hylkää. Mutta kuinka mielelläni minä haluaisin, että sinä tekisit minun tahtoni.”

Mitä ilmeisimmin Tukholman profeetta ei ollut Jumalan tahdon tiellä? Herra käski hänen ”kulkea suoraan”. Miksi?

Profeetta itse tuo kovaakin nuhtelua mm. ”suomen kansan synneistä”, mutta itsellä oli asioita, joista käskettiin tehdä parannus, kulkea suoraa tietä. Suora tie?

Profetoimisessa suora tie on julkinen ja avoin taso.

Kiero tie? Se on takapihojen polkua, epämääräinen. Hämäräperäinen?

Sellaista on anonyymi, nimettömänä tapahtuva (profetia-) toiminta. Tukholman profetiahan lähti liikkeelle nimettömänä.

Ehkä Herra tahtoi, että profeetta kulkisi ”suoraa tietä” - avoimesti, omalla nimellään?

Profeetta ei uskaltanut astua esille omalla nimellään? Oli asioita, jotka olisi pitänyt panna kuntoon?

(jatkuu...)


Kaikissa Jumalan totisissa tehtävissä on olennaista, että asiat ovat (

10

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tukholman profetiasta, osa 2, jatkoa


      TYÖHÖN valmistettu palvelija? Puhdistettu.

      Kaikissa Jumalan totisissa tehtävissä on olennaista, että asiat ovat kunnossa Jumalan ja ihmisten tasolla. Herramme ei etsi mitään ”ihmetyyppejä” eikä edes kuvittele, että löytäisi ketään perfecto, täydellistä savi-ihmistä! Mutta palveluksessaan Hän edellyttää puhtautta, totuutta, valoa, rehellisyyttä!

      JUMALA sydänten tuntija tietää!

      Vain Jumala on ainoa, joka tietää ”totuuden” jokaisesta ihmisestä, tämän perimmäisiä ytimiä myöten. Hän on aina reaaliajassakin. Tietää, kuka on puhdistanut itsensä; kuka on ollut veltto ja jättänyt asioita rempalleen? Hän tietää, onko ”sydän ja sisin” puhdas? Jumalan silmissä?

      PAAVALI: (2 Timot 2:19-21)

      • Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

      • ”Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten. ”

      • ”Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis. ”

      • ”Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.”
      (1. Joh 3:3)

      • ”Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä.” ( 1. Piet 1:22)

      Jumala hämmästytti aikoinaan jopa apostoli Pietaria! Pyhän Hengen voima vuodatettiin ”pakanoihin” - koska Jumala puhdisti heidän sydämensä!

      • ”Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.” (Apt 15:8. Apt 10:44-45)


      Jumalan silmissä on otollista, että olkoon palvelustehtävä mikä hyvänsä, näkyvä tai näkymätön, palvelusta suorittava on asianmukaisesti puhdistunut.

      Se pätee myös ajallisissa ja maallisissa tasoissa. Useissa tehtävissä on edellytys, että työntekijä on siisti, asiallisesti puettu, ei suttuisissa tamineissa! Jos tarjoilijalla vaikkapa ravintolassa on likaiset ja ryppyiset vaatteet päällään, tukka sojottaa minne sattuu ja kynsien alla on isänmaata! Jos sitten tarjoilija tuo pöytään likaisia lautasia, salaatissa näkyy ötököitä, ruoassa on pilaantuneen hajua?

      Mitä sellaisesta? Yököttävää!

      Mutta – ikävä kyllä – kristikunnan parissa ei piitata? Ollaan julkisia merkki-ihmisiä, profeettoja, konsultteja - ja ”hapatukset” lemuavat niin että! Tällaista sanotaan termillä ”astian maku”. Erityisesti paha hapatus on ”kerskaaminen”, itsestä kerskaaminen!

      PAAVALI: 1 Kor 5:4
      • ”Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?”
      JAAKOB: jaak 4.16
      • ”Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.”


      TEHKÄÄ sisuspuoli kuntoon!

      Jumalan palvelustehtävissä on relevantti seikka, mitä SISÄLLÄ on, taikka ei ole? MITÄ Jumala näkee?

      JEESUS: (Matteus 23. luku)

      ”Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!

      Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! ”

      Koska vain Jumala yksin on sydänten tuntija, Hän tietää totuuden. Eivät ketkään ihmiset.

      PAAVALI:

      ”Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi. Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni. Sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.”

      ”Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.” ( Apt 24:16)


      JATKOA. . .- osassa 3

      Tässä vaiheessa on kohtuullista asettaa piste tälle, osa 2.

      Tukholman profetiassa on monia seikkoja ja kysymysmerkkejä, jotka kaipaavat tarkastelua. Niistä lisää tuonnempana. Tässä listausta muutamista kysymyksistä.

      AVAINSANOJA Tukholman profetiassa

      Tähän nyt siis listausta muutamista toistuvista sanoista em:ssa profetiassa.

      • ”Älä turmele öljyä äläkä viiniä.”
      • ” Venäjän mies, Roosin poika.”
      • ” Näin sanoo Jehova, Jireh..”
      • ” Sanoo Herra, Herra...”
      • ”Sinä mahtava Roosin poika.”
      • “Koiniks-mitta nisuja denarin, ja kolme koiniksia ohria denarin. Älä turmele öljyä äläkä viiniä”.
      • ”Minä puhun sinulle, sanoo Jehova Jire.”
      ” Profeetan merkit.”
      • ” Minun poikani, Jeesuksen Kristuksen morsian, tekee morsiamen merkin Suomessa”.
      • ” Suomen kansasta nousee minulle profeetta, sanoo Jumala. Hän profetoi lyhyen hetken, mutta hänen profeetan-merkkinsä on niin suuri, että se sokaisee jokaisen vastaanväittäjän.”

      Nuo em:t (ja monet muut lisäksi) kaipaavat tutkimista.

      (jatkuu osassa 3)

    • Anonyymi

      On selvää, että tuo Tukholman profetia ei ole ainoa hapatus ja epäraitis profetia.
      Oikeastaan on ja olisi helpompaa ottaa esille ne ”jyvät” olkien seasta, ne raittiin hengen mukaiset profetiat (ei ennustelut!) - joita julkisesti näkyy.

      Kun sielullisia ja epäraittiita profetioita lasketaan liikkeelel, niiden ”hedelmä” ja tulos voi olla aika kaamea? Kun eräässäkin profetiassa (ennustus?) sanotaan, että

      ”Yhden henkilön tulen nostamaan tässä maassa aivan kuin auran kärjeksi. Toiset tulevat hänen jäljessään ja kanssaan”

      - niin kuinka monta jo lieneekin, jotka ovat mainostaneet, että MINäÄ se Olen! Se aurankärjeksi nostettu.. Minä-minä-minä – ne kilpaa puskistaan huutelevat, nämä virtuaaliprofeetat.

      Sairasta ja epähengellistä.

      Pyhä Henki ei ”nosta” ketään ihmisiä. Ei.
      Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, korottaa Häntä. Ja Häntäkin ristiinnaulittuna ja ylösnousseena!
      Kuten Paavali oppi läksynsä. 1. Kor 2:1-2

      Mitään auran kärkiä ei tarvita. Eikä perässähiihtäjiä.

      Tarvitaan Herra Jeesus Kristus Johtajaksi, ja kuuliaiset lampaat seuraavat Häntä.
      Opissa je elämässä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tukholman profetia on ollut pelkkä eksytystie.
      Mutta, sen antoikin nimettömäksi piiloutunut mies, jolle Jumala sanoi:
      "Toivoisin että sinäkin tekisit parannuksen"...

      Epäpuhtaasta astiasta noussut tuote on - mitä?

    • Anonyymi

      Tukholman profetiassa Herra kehottaa miestä tekemään parannuksen, kulkemaan suoraa tietä!

      Sellaisessa luopiotilassa tuotu profetia on epäpuhas epävarma!

    • Anonyymi

      Tukholman profetia on sitä sarjaa, jossa tervehenkinen USKOVA laittaa suuria kysymysmerkkejä -- ja kääntää selkänsä. Ja rakentaa elämää Raamatun Sanan kalliolle! Niinkuin Jeesus muistutti. Matte 7. luvun loppu.

    • Anonyymi

      Tukholman profetia muistuttaa eksyneitä kääntymään katumuksessa totuuteen, kun tuomio on jo eksyneille luettu ja tuomiota ollaan laittamassa käytäntöön.

      "Kulje suoraan" kehoitus tarkoittaa ohjetta profeetalle, joka antaa profetian jatkon, eli häntä kehoitetaan arvollisena välttämään sivuaskelia eli pysyttelemään totuuden tiellä hänen suorittaessa tehtäväänsä sanoman muistuttajana ja kertoen myös tapahtuma-aikataulut. Kun on tehnyt tehtävänsä hänet kutsutaan "kotiin".

    • Anonyymi

      Tukholman profetia johdattaa ihmisiä katsomaan IHMISIIN; ei Herraan!!

    • Anonyymi

      Tukholman profetia on tutkittu ja koeteltu ja epäpuhtaaksi todettu.

    • Anonyymi

      Sielullinen sepustus.

      Raamattu ei opeta, mitä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe