Huhtikuussa ensirekisteröitiin dieseleitä kaikkien aikojen pienin määrä

Anonyymi

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et näköjään osaa lukea edes itse linkittämääsi tilastoa.

Kaikkien, huom, kaikkien muiden paitsi ladattavien dieselhybridien myynti väheni.

• Anonyymi

Hups, ei-ladattavien dieseleiden.....

• Anonyymi

Sillä ei ole mitään merkitystä dieseliden rekisteröintien vähenemisen kanssa, mutta jos se lohduttaa sinua niin ajattele niin.

"Huhtikuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista noin 31 prosenttia oli ladattavia. Ladattavien hybridien osuus kasvoi 24 prosenttiin ja täyssähköautojen 7 prosenttiin. Dieselautojen ja dieselkäyttöisten kevythybridien osuus oli noin 12 prosenttia ja kaasuautojen 1 prosenttia. Bensiiniautojen ja ei-ladattavien bensiinihybridien osuus oli noin 56 prosenttia."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä dieseliden rekisteröintien vähenemisen kanssa, mutta jos se lohduttaa sinua niin ajattele niin.

"Huhtikuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista noin 31 prosenttia oli ladattavia. Ladattavien hybridien osuus kasvoi 24 prosenttiin ja täyssähköautojen 7 prosenttiin. Dieselautojen ja dieselkäyttöisten kevythybridien osuus oli noin 12 prosenttia ja kaasuautojen 1 prosenttia. Bensiiniautojen ja ei-ladattavien bensiinihybridien osuus oli noin 56 prosenttia."

Sehän olikin kommenttini aloittajan virheelliseen väitteeseen huhtikuuta koskien. Ei muilta osin minua lohduta tai liikuta muutenkaan mitenkään.

Ei kukaan, tai minä ainakaan edes yritä väittää etteikö polttomoottoriautojen myynti supistuisi pidemmällä aikavälillä.
        Toistaiseksi kuitenkin uusien dieseleiden osalta myynti on viime syyskuusta lähtien vakiintunut noin 800 auton korville eli mistään romahduksesta tai suuresta supistumisesta ei ole kyse.

• Anonyymi

Voi kauhea.
      Entä sitten?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Juuri tuon linkkisi kautta voi todeta aloittajan väite vääräksi. Tutustupa linkkisi tilastoon.

• Anonyymi

Dieselautojen kuukausittainen ensirekisteröinti laskee koko ajan. Maaliskuun 905 ensirekisteröidystä dieselistä lukema tipahti huhtikuussa 788:aan.

Ladattaviren dieseliden rekisteröinni tipahtivat 78:sta 70 autoon.

Ei-ladattavien dieseleiden rekisteöinnoit nousisvat 234:stä 245 autoon eli vain 11 autoa.

Dieseleiden ensirekisteröintien määrä tipahti siten maaliskuuhun verrattuna peräti 114 autoa. Jos saman vähenee joka kuukausi niin vuoden lopussa ei enää dieseleitä rekisteröidä lainkaan.

• Anonyymi

Yhden kuukauden vaihtelut ovat isoja. Sehän tulee hyvin selväksi, jos vertailuun ottaa mukaan vaikkapa edellisen kuukauden. Ja sitten halutessaan voi vetää itselle sopivia johtopäätöksiä niin kuin haluaa. Ja näin aina, kun valitsee omaa mielipidettä tukevan aikavälin.

• Anonyymi

Ainoa, joka kasvatti myyntiä oli silti kevythybrididieselit. Kaikki, siis aivan kaikki, muut vähenivät. Sähkö, kevyt ja ladattavat bensahybridit , bensat, kaasut, jne.

Miksi vain dieselin luvut kiinnostaa? Ja tuntuu olevan vaikea myöntää , että vain kevytdieselhybridit kasvatti myyntiä, vähän, mutta ainoa joka kasvatti.

• Anonyymi

Linkin takana olevasta käyttövoimien osuus-kuvasta näkee selvästi, että ei ladattavien hybridien osuus on paljon dieseleitä jyrkemmässä laskussa ladattavien hybridien osuuden kasvaessa.

• Anonyymi

Kylläpäs se nyt pientä poikaa itkettää kun dieselit katoavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpäs se nyt pientä poikaa itkettää kun dieselit katoavat.

Miksi se harmittaisi jos niin kävisi?
        Mutta sinua näköjään harmittaa poika pikkuinen, ettei jatkuvista vuosittain toistelevista väitteistäsi näin ole tapahtumassa ihan heti nähtävässä tulevaisuudessa? Miksi asia on sinulle noin kovin henkilökohtainen?

• Anonyymi

Maahan tuodaan kymmeniä tuhansia dieseleitä joka vuosi

• Anonyymi

Ryysyläiskansa hinaa käytettyjä rotiskoja Suomeen kuten venäläiset vievät kaikki Suomen ladat Venäjälle Neuvostoliiton kaaduttua. Sekin on loppumassa kun ovat todenneet ettei niillä dieseleillä ole enää sitten mitään arvoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryysyläiskansa hinaa käytettyjä rotiskoja Suomeen kuten venäläiset vievät kaikki Suomen ladat Venäjälle Neuvostoliiton kaaduttua. Sekin on loppumassa kun ovat todenneet ettei niillä dieseleillä ole enää sitten mitään arvoa.

Maaseutukunnan Esson pihassa eläkeisukkojen dieselit on rivissä ja pöydässä kaikki puhuttu on täydellistä tietoa.

• Anonyymi

Nyt kannattaa käydä allekirjoittamassa aloite polttoaineveron alentamisesta kansalaisaloite sivustolla.

Allekirjoita kansalaisaloite nro 8200

• Anonyymi

Hinnat sen kun nousee ja hyvä niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1299
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      62
      1068
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      988
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      725
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    Aihe