Huhtikuussa rekisteröidyistä autoista kolmasosa oli taas sähköautoja

Anonyymi

Huhtikuussa rekisteröitiin 2746 sähköautoa. Yhteensä autoja rekisteröitiin 8840, joten sähköautoja niistä oli noin kolmasosa.

https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja lasketaan vain täyssähköautot, on sähköautojen osuus 7%. Vain täyssähköautot ovat aitoja sähköautoja. Plugarit ovat korkeintaan puolisähköautoja, jos edes sitä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8

        Tuo ei muuta tosiasiaa, että autossa on polttomoottori ja se kuluttaa bensaa. Jos ei kerran käytä polttomoottoria, on idioottimaista ostaa ladattava hybridi. Tuolloin vain raahataan mukana isoa ja painavaa polttomoottoria turhan päiten. Itse sanoisin, että ladattavat hybridit ovat idiotismin huippu.

        Määritelmä ei merkitse mitään, ladattavat hybridit ovat puolisähköautoja, eivät aitoja sähköautoja. Mikään auto, jossa on polttomoottori ei voi olla puhdas sähköauto. Itse jopa sanoisin ladattavia hybridejä polttomoottoriautoiksi, koska niissä on polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei muuta tosiasiaa, että autossa on polttomoottori ja se kuluttaa bensaa. Jos ei kerran käytä polttomoottoria, on idioottimaista ostaa ladattava hybridi. Tuolloin vain raahataan mukana isoa ja painavaa polttomoottoria turhan päiten. Itse sanoisin, että ladattavat hybridit ovat idiotismin huippu.

        Määritelmä ei merkitse mitään, ladattavat hybridit ovat puolisähköautoja, eivät aitoja sähköautoja. Mikään auto, jossa on polttomoottori ei voi olla puhdas sähköauto. Itse jopa sanoisin ladattavia hybridejä polttomoottoriautoiksi, koska niissä on polttomoottori.

        Volkswagen ei osaa valmistaa lainkaan ladattavaa täyshybridiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen ei osaa valmistaa lainkaan ladattavaa täyshybridiä.

        Mitä väliä tuolla on? Jos autossa on polttomoottori niin sitä myös käytetään, sen käyttömäärä vain vaihtelee. Joten ladattavat hybridit ovat puoliksi polttomoottoriautoja ja puoliksi sähköautoja. On huijausta väittää ladattavaa hybridiä pelkäksi sähköautoksi.

        Eli ainoastaan täyssähköautot ovat aitoja sähköautoja, oli valmistaja mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei muuta tosiasiaa, että autossa on polttomoottori ja se kuluttaa bensaa. Jos ei kerran käytä polttomoottoria, on idioottimaista ostaa ladattava hybridi. Tuolloin vain raahataan mukana isoa ja painavaa polttomoottoria turhan päiten. Itse sanoisin, että ladattavat hybridit ovat idiotismin huippu.

        Määritelmä ei merkitse mitään, ladattavat hybridit ovat puolisähköautoja, eivät aitoja sähköautoja. Mikään auto, jossa on polttomoottori ei voi olla puhdas sähköauto. Itse jopa sanoisin ladattavia hybridejä polttomoottoriautoiksi, koska niissä on polttomoottori.

        Pitikö pilata nyt tämäkin ilta?!?! Nyt ei tuu uni silmään, kun en tiedä ihan tarkkaan, että mikä on sähköautojen osuus myydyistä autoista!!!!!! Miten ne aikuisten oikeesti ryhmitellään??? ÄITI!!!!!

        Jos tuohon asiaan ei tule ainoaa oikeaa vastausta Suomi24:n jutteluista, niin lirissä ollaan! Etenkin kun ottaa huomioon sen, miten suuri vaikutus sillä prosenttimäärällä on päivittäiseen elämäämme.

        Kauhee tilanne, saa nähdä pääseekö tästä yli millään :(


    • Anonyymi

      Totuus nenäsi alle. Katsoja ja tuijota sitä.

      • Anonyymi

        Ja edelleen sähköautoiksi autoja, jotka on polttomoottori. Jos autossa on polttomoottori, se ei ole sähköauto. Ihan sama mitä "kansainvälinen määritelmä" sanoo, koska tuo on vain huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen sähköautoiksi autoja, jotka on polttomoottori. Jos autossa on polttomoottori, se ei ole sähköauto. Ihan sama mitä "kansainvälinen määritelmä" sanoo, koska tuo on vain huijausta.

        Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä.

        "Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä."

        VW:lle on aivan sama mikä käyttövoima sen myymissä autoissa on. Sähköauto onvain yksi vaihtoehto.
        Suomalaiset ovat tänäkon vuonna ostaneet noin kaksi kertaa enemmän VW:n valmistamia autoja kuin toyotan autoja. VW on kuningas jota ei harmita mitkään pikkusintin pyristelyt kuolleella tekniikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä."

        VW:lle on aivan sama mikä käyttövoima sen myymissä autoissa on. Sähköauto onvain yksi vaihtoehto.
        Suomalaiset ovat tänäkon vuonna ostaneet noin kaksi kertaa enemmän VW:n valmistamia autoja kuin toyotan autoja. VW on kuningas jota ei harmita mitkään pikkusintin pyristelyt kuolleella tekniikalla.

        Volkswagenin polttomoottiriautot menevät todella huonosti kaupaksi. Vanhanaikaisia pikkuturboja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä.

        Edelleen, koska autossa on polttomoottori niin sitä ei voi pitää kuin puolisähköautona. Jos autossa on polttomoottori, sitä myös käytetään. Mitä järkeä on ostaa ladattava hybridiä, jos käyttää sitä vain osittain?

        Jos ladattavaa hybridiä käyttää melkein pelkästään sähköautona, olisi ollut järkevämpää ostaa täyssähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä."

        VW:lle on aivan sama mikä käyttövoima sen myymissä autoissa on. Sähköauto onvain yksi vaihtoehto.
        Suomalaiset ovat tänäkon vuonna ostaneet noin kaksi kertaa enemmän VW:n valmistamia autoja kuin toyotan autoja. VW on kuningas jota ei harmita mitkään pikkusintin pyristelyt kuolleella tekniikalla.

        Tosin maailmanlaajuisesti Toyota myi viime vuonna hieman enemmän kuin VW (Toyota = 9,5 milj, VW = 9,3 milj). Toyota ei piittaa Suomen kaltaisen kääpiömarkkinan tilanteesta.


    • Anonyymi

      Niin muuttuu maailma Eskoseni, etkä sinä mahda sille yhtään mitään. Et niin yhtään mitään.

      Kolmasosa alkuvuonna ostetuista autoista on ollut ladattavia eli sähköautoja.

      "Huhtikuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista noin 31 prosenttia oli ladattavia. Ladattavien hybridien osuus kasvoi 24 prosenttiin ja täyssähköautojen 7 prosenttiin. Dieselautojen ja dieselkäyttöisten kevythybridien osuus oli noin 12 prosenttia ja kaasuautojen 1 prosenttia. Bensiiniautojen ja ei-ladattavien bensiinihybridien osuus oli noin 56 prosenttia."

      Sähköautot vyöryvät.
      Dieselit ja kaasuautot katoavat.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tänä vuonna jo lähes 30 prosenttia yritysten hankkimista henkilöautoista on ollut ladattavia autoja”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Rissa Autoalan Keskusliitosta."

        https://www.aut.fi/ajankohtaista/tiedotteet/autokaupan_kevat_on_ollut_vaihteleva.3176.news

        Pekka Rissa ennusti joulukuussa, että ensi vuonna myytävien sähköautojen määrä on neljäsosa kaikkien henkilöautojen myynnistä. Nyt neljän kuukauden jälkeen alkuvuodelta se onkin jo peräti kolmasosa ja vuoden edetessä vain kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka Rissa ennusti joulukuussa, että ensi vuonna myytävien sähköautojen määrä on neljäsosa kaikkien henkilöautojen myynnistä. Nyt neljän kuukauden jälkeen alkuvuodelta se onkin jo peräti kolmasosa ja vuoden edetessä vain kasvaa.

        Ai, nuo polttomoottorilla varustetut "sähköautot" mukaan laskettuna. Ladattava hybridi on puolisähköauto, ei oikea sähköauto. Koska siinä on polttomoottori, sillä ajetaan myös bensalla. Käytännössä jokainen ladattavan hybridin ostaja ajaa myös polttomoottorilla. Jos ei ajaisi, ladattavan hybridin ostaminen olisi ollut typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, nuo polttomoottorilla varustetut "sähköautot" mukaan laskettuna. Ladattava hybridi on puolisähköauto, ei oikea sähköauto. Koska siinä on polttomoottori, sillä ajetaan myös bensalla. Käytännössä jokainen ladattavan hybridin ostaja ajaa myös polttomoottorilla. Jos ei ajaisi, ladattavan hybridin ostaminen olisi ollut typerää.

        Ja edelleen, minusta oikea sähköautojen markkinaosuus on 7%, koska ladattavat hybridit eivät ole aitoja sähköautoja. Ne ovat polttomoottori- ja sähköauton sekoitus, eli puolisähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, minusta oikea sähköautojen markkinaosuus on 7%, koska ladattavat hybridit eivät ole aitoja sähköautoja. Ne ovat polttomoottori- ja sähköauton sekoitus, eli puolisähköauto.

        Jokainen täyspäinen tietää ja tajuaa että auto jossa on kaksi eri energiaa käyttävää moottoria on hybridi. Sähköauto ei ole millään mittarilla mitattuna järkevä muualla kuin kaupungissa. Hybridillä pärjäilee kaikki ja kaikkialla enempää miettimättä, eikä tarvi laatia mitään matkasuunnitelmia ja lataus ja taukopaikkoja. Autoilun pitää olla siirtymistä kivuttomasti paikasta toiseen , kolmanteen ja neljänteenkin miettimättä jotain typerää, tunteja kestävää lataamista kesken matkan. Ja kaiken vielä kruunaisi pitkän etsiskelyn jälkeen jokin rikkinäinen latausasema ja tyhjä akku. Vähempää ei jaksaisi kiinnostaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, minusta oikea sähköautojen markkinaosuus on 7%, koska ladattavat hybridit eivät ole aitoja sähköautoja. Ne ovat polttomoottori- ja sähköauton sekoitus, eli puolisähköauto.

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8

        Kansainvälinen määritelmä on huuhaata. Jos autossa on polttomoottori niin sitä myös käytetään. Eihän autossa muuten olisi mitään järkeä.

        Oikeastaan tuo määritelmä on vain poliittinen, koska samalla logiikalla voidaan sanoa, että ladattava hybridi on polttomoottoriauto. Ladattavassa autossa on polttomoottori joka käyttää bensaa, joten kyseessä on polttomoottoriauto.

        Joten kyseessä on puolisähköauto, koska auto on vain puolittain sähköauto. Jos auto käyttää pisarankin bensaa vuodessa, se ei ole aito sähköauto.


    • Anonyymi

      Ruotsi näyttää meille köyhille mallia. Siellä eniten rekisteröity automalli huhtikuussa oli Volkkari ID.4, peräti 1444 kpl.
      VW ID.4 1444
      VOLVO S/V60 801
      KIA NIRO 720
      KIA CEED 719
      VOLVO XC40 712
      VOLVO XC60 669

    • Anonyymi

      Hallitus pistää lisävautia muutokseen:

      "Alan etujärjestö Autotuojat ja -teollisuus ennakoi, että kehysriihessä tehdyt linjaukset edistävät hybridi- ja kaasuautojen yleistymistä. Vähäpäästöisille työsuhdeautoille on ensi vuonna suunnitteilla 85 euron alennus verotusarvosta. Täyssähköisille työsuhdeautoille annettiin 170 euron kuukausittainen alennus jo tämän vuoden alussa."

      • Anonyymi

        Ja tuosta huolimatta enemmistö ajaa polttiksilla vielä vuonna 2040.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuosta huolimatta enemmistö ajaa polttiksilla vielä vuonna 2040.

        Tärkeintä on se että pian uusina autoina myydään pelkästään sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on se että pian uusina autoina myydään pelkästään sähköautoja.

        Jos Volkswagen olisi tuotnut sähköautonsa markkinoille valmiina eikä prototyyppeinä ja puolivalmisteina, sähköautojen myyntilukemat olisitvat vieläkin suuremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Volkswagen olisi tuotnut sähköautonsa markkinoille valmiina eikä prototyyppeinä ja puolivalmisteina, sähköautojen myyntilukemat olisitvat vieläkin suuremmat.

        Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän. Tällä hetkellä VW:llä ei ole riittävästi tuotantokapasiteettia tuottaa tätä enempää sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän. Tällä hetkellä VW:llä ei ole riittävästi tuotantokapasiteettia tuottaa tätä enempää sähköautoja.

        Lisään... Ja sama pätee Teslaan, myös sillä myynti rajoittuu tuotannon määrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän. Tällä hetkellä VW:llä ei ole riittävästi tuotantokapasiteettia tuottaa tätä enempää sähköautoja.

        "Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän."

        Mutta miksi ihmeessä ID3 78kpl ja ID4 21kpl myytävänä nettiautossa? Määrä vaan lisääntyy. Hyvin varusteltuja esittelyautoja eikä kauppa käy.
        Jos teoriasi pitäisi paikkansa niin nehän olisi loppuunmyyty.


    • Anonyymi

      Polttomoottorien osalta peli on täysin selvä.

      • Huhtikuussa ensirekisteröinnit:
        sähköautot 613 kpl
        ladattavat hybridit 2133 kpl
        Käytettyinä maahantuodut huhtikuussa:
        sähköautot 204 kpl
        ladattavat hybridit 1028 kpl
        Miten päättelet, että polttomoottorien osalta peli olisi selvä?


    • Sähköautoja rekisteröinti huhtikuussa oli 6,9%, aika kaukana kolmasosasta. Ladattavia hybridejä oli 24,13%.

      • Anonyymi

        ...eli sähköautoja oli siis kolmasosa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...eli sähköautoja oli siis kolmasosa.

        Täyssähköautoilijat ei pidä ladattavia plugareita sähköautoina. Jos et usko, niin käy tsekkaamassa vaikka sähköautot-nyt fb-ryhmää.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Täyssähköautoilijat ei pidä ladattavia plugareita sähköautoina. Jos et usko, niin käy tsekkaamassa vaikka sähköautot-nyt fb-ryhmää.

        Plugarit ovat puolisähköautoja, koska niitä voi käyttää sekä sähköllä että bensalla. Joten periaatteessa osuuden voisi puolittaa (ja toinen puoli lisätä bensa-autoihin) niin oltaisiin lähempänä totuutta.

        Plugarit eivät minustakaan ole sähköautoja, ne ovat ihan oma ryhmänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Plugarit ovat puolisähköautoja, koska niitä voi käyttää sekä sähköllä että bensalla. Joten periaatteessa osuuden voisi puolittaa (ja toinen puoli lisätä bensa-autoihin) niin oltaisiin lähempänä totuutta.

        Plugarit eivät minustakaan ole sähköautoja, ne ovat ihan oma ryhmänsä.

        Olen ajellut plugarilla syksystä 2018 ja suurimman osan sähköllä.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Olen ajellut plugarilla syksystä 2018 ja suurimman osan sähköllä.

        Suurimman osan, eli osan olet kulkenut polttomoottorilla. Eli silloin auto ei ole pelkkä sähköauto.

        Ja sinun ajamisesi kertoo vain siitä miten sinä olet ajanut. Sinun ajotavastasi ei voi päätellä kaikkien plugarien käyttötavoista. Tuskin itsekään tiedät oletko keskiverto-omistaja vai poikkeus.


    • Anonyymi

      Hybriitit on vaan veronkiertoon tehtyjä pian koittaa uudet lisäverot kaupan
      päälle trafi tietää

    • Anonyymi

      Volkswagenin sähköautojen kysyntä lopahti alkuunsa.

    • Anonyymi

      Mutta muita merkkejä ja malleja tulee koko ajan markkinoille ja vauhti kiihtyy.

    • Anonyymi

      Itkettää.

    • Anonyymi

      Pian autoliikkeissä on uusina autoina vain sähköautoja.

      • Anonyymi

        Menee vielä kauan ja käytettyjä autoja saa sen jälkeenkin. Ja mitä väliä sillä on? Jos on nyt ostamassa autoa, ei tuo merkitse paskaakaan. Nyt on polttiksia myynnissä, joten nyt kannattaa ostaa polttiksen, jos tarvitsee sitä. Ei tarvitse piitata siitä mitä muut ostavat, koska auto ostetaan itselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee vielä kauan ja käytettyjä autoja saa sen jälkeenkin. Ja mitä väliä sillä on? Jos on nyt ostamassa autoa, ei tuo merkitse paskaakaan. Nyt on polttiksia myynnissä, joten nyt kannattaa ostaa polttiksen, jos tarvitsee sitä. Ei tarvitse piitata siitä mitä muut ostavat, koska auto ostetaan itselle.

        Kujaan ei tarvitse polttista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kujaan ei tarvitse polttista.

        Niin mutta tielle tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kujaan ei tarvitse polttista.

        Oletan tuon olleen kirjoitusvirheen. Taatusti osa tarvitsee polttista nyt. Läheskään kaikilla ei ole kotona latauspaikkaa, jolloin sähköautosta ei suurta hyötyä ole. Tai sitten kulkee pitkiä matkoja. Ja tietenkin, jos budjetti on alle kymppitonnin niin polttikset on käytännössä ainoa vaihtoehto.

        Joten jotkut tarvitsevat polttiksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletan tuon olleen kirjoitusvirheen. Taatusti osa tarvitsee polttista nyt. Läheskään kaikilla ei ole kotona latauspaikkaa, jolloin sähköautosta ei suurta hyötyä ole. Tai sitten kulkee pitkiä matkoja. Ja tietenkin, jos budjetti on alle kymppitonnin niin polttikset on käytännössä ainoa vaihtoehto.

        Joten jotkut tarvitsevat polttiksia.

        Vaikka Teslastani pidänkin, olen täysin samaa mieltä, että polttikset ovat oikea auto tällä hetkellä vielä monelle.


    • Anonyymi

      Tästä eteenpäin joka kuukausi myydän vieläkin enemmän.

    • Anonyymi

      Suomalaisen auton keski-ikä on 12v ja mediaanihinta 4000 euroa.
      Mikään ei indikoi tuon muuttuvan parempaan suuntaan. Päinvastoin - sähköautot saavat verohelpotuksia, ja varakkaiden on helpompi niitä ostella, tavallinen kansa katsoo vierestä ihmeissään.

      Kun kahdentoista vuoden päästä enemmistö suomalaisista harkitsee taas autokauppaa, niin nämä nyt ostetut sähköautot ovat joko siunaus - halpoja, käytettyjä autoja maailmaan, jossa muillakin kuin omakotiasujilla on mahdollisuus sen lataamiseen - tai kirous, kun tankattavat polttomoottoriautot ovat harvinaisuutensa takia kalliita eikä sähköautoa voi edelleenkään tankata muuten, kuin hankkimalla kotilatausasema tähtitieteellisellä hinnalla, tai jonottamalla puoli päivää "tankilla" huoltamolla.

      • Anonyymi

        Väärin ennustettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin ennustettu.

        Eihän tuossa mitään väärää ollut eikä ennustunut ollut edes kovin tarkka. Jos latausasemia ei kerrostaloihin ilmesty, on sähköautot myöhemminkin suuri ongelma köyhemmille. Tällä hetkellä useimmissa kerrostaloissa ei voi ladata sähköautoa.


    • Anonyymi

      Toukokuussa sähköautoja myydyistä on 40 %.

      • Anonyymi

        Ihmiset ovat tajunneet, että polttomoottoriautojen arvo tulee laskemaan aika nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat tajunneet, että polttomoottoriautojen arvo tulee laskemaan aika nopeasti.

        Niin kuin autojen arvo aina tekee muutenkin. On aika typerää ostaa autoa odottaen sen pitävän arvonsa. Itse ainakin autoa ostaessani ajattelen sen jälleenmyyntiarvoksi 0 euroa, sillä käytän samaa autoa todella pitkään.

        Jos vähänkin kauemmin käyttää autoa niin siitä saa korkeintaan pienen osan takaisin. Ja näin käy sähköautoissakin, ei nekään arvoaan pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat tajunneet, että polttomoottoriautojen arvo tulee laskemaan aika nopeasti.

        Myyntiaevon alenemisella ei ole vi tunkaan väliä. Omistajalle on tärkein auton käyttöarvo!


    • Anonyymi

      "Huhtikuussa rekisteröidyistä autoista kolmasosa oli taas sähköautoja"

      Mitä sitten, pitäisi olla 100 % prosentti että vaikuttaisi nopeasti autokantaan!!!!

      • Anonyymi

        Vuoden päästä on.


    • Anonyymi

      Joulukuussa puiolet rekisteröidyistä autoistqa on sähköautoja.

    • Anonyymi

      Hybridi ei ole sähköauto. Niissä on polttomoottorit, ja nekin kasvavat kaiken aikaa. Unohduksiin on jääneet litraiset turbopiipittimet.

      • Anonyymi

        Aivan hybridi ei ole, eikä sitä sellaiseksi kukaan lue. Ladattavat hybridit sen sijaan ovat sähköautoja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe