Huhtikuussa rekisteröidyistä autoista kolmasosa oli taas sähköautoja

Anonyymi

39

68

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja lasketaan vain täyssähköautot, on sähköautojen osuus 7%. Vain täyssähköautot ovat aitoja sähköautoja. Plugarit ovat korkeintaan puolisähköautoja, jos edes sitä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8

        Tuo ei muuta tosiasiaa, että autossa on polttomoottori ja se kuluttaa bensaa. Jos ei kerran käytä polttomoottoria, on idioottimaista ostaa ladattava hybridi. Tuolloin vain raahataan mukana isoa ja painavaa polttomoottoria turhan päiten. Itse sanoisin, että ladattavat hybridit ovat idiotismin huippu.

        Määritelmä ei merkitse mitään, ladattavat hybridit ovat puolisähköautoja, eivät aitoja sähköautoja. Mikään auto, jossa on polttomoottori ei voi olla puhdas sähköauto. Itse jopa sanoisin ladattavia hybridejä polttomoottoriautoiksi, koska niissä on polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei muuta tosiasiaa, että autossa on polttomoottori ja se kuluttaa bensaa. Jos ei kerran käytä polttomoottoria, on idioottimaista ostaa ladattava hybridi. Tuolloin vain raahataan mukana isoa ja painavaa polttomoottoria turhan päiten. Itse sanoisin, että ladattavat hybridit ovat idiotismin huippu.

        Määritelmä ei merkitse mitään, ladattavat hybridit ovat puolisähköautoja, eivät aitoja sähköautoja. Mikään auto, jossa on polttomoottori ei voi olla puhdas sähköauto. Itse jopa sanoisin ladattavia hybridejä polttomoottoriautoiksi, koska niissä on polttomoottori.

        Volkswagen ei osaa valmistaa lainkaan ladattavaa täyshybridiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen ei osaa valmistaa lainkaan ladattavaa täyshybridiä.

        Mitä väliä tuolla on? Jos autossa on polttomoottori niin sitä myös käytetään, sen käyttömäärä vain vaihtelee. Joten ladattavat hybridit ovat puoliksi polttomoottoriautoja ja puoliksi sähköautoja. On huijausta väittää ladattavaa hybridiä pelkäksi sähköautoksi.

        Eli ainoastaan täyssähköautot ovat aitoja sähköautoja, oli valmistaja mikä tahansa.


    • Anonyymi

      Totuus nenäsi alle. Katsoja ja tuijota sitä.

      • Anonyymi

        Ja edelleen sähköautoiksi autoja, jotka on polttomoottori. Jos autossa on polttomoottori, se ei ole sähköauto. Ihan sama mitä "kansainvälinen määritelmä" sanoo, koska tuo on vain huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen sähköautoiksi autoja, jotka on polttomoottori. Jos autossa on polttomoottori, se ei ole sähköauto. Ihan sama mitä "kansainvälinen määritelmä" sanoo, koska tuo on vain huijausta.

        Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä.

        "Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä."

        VW:lle on aivan sama mikä käyttövoima sen myymissä autoissa on. Sähköauto onvain yksi vaihtoehto.
        Suomalaiset ovat tänäkon vuonna ostaneet noin kaksi kertaa enemmän VW:n valmistamia autoja kuin toyotan autoja. VW on kuningas jota ei harmita mitkään pikkusintin pyristelyt kuolleella tekniikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä."

        VW:lle on aivan sama mikä käyttövoima sen myymissä autoissa on. Sähköauto onvain yksi vaihtoehto.
        Suomalaiset ovat tänäkon vuonna ostaneet noin kaksi kertaa enemmän VW:n valmistamia autoja kuin toyotan autoja. VW on kuningas jota ei harmita mitkään pikkusintin pyristelyt kuolleella tekniikalla.

        Volkswagenin polttomoottiriautot menevät todella huonosti kaupaksi. Vanhanaikaisia pikkuturboja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä.

        Edelleen, koska autossa on polttomoottori niin sitä ei voi pitää kuin puolisähköautona. Jos autossa on polttomoottori, sitä myös käytetään. Mitä järkeä on ostaa ladattava hybridiä, jos käyttää sitä vain osittain?

        Jos ladattavaa hybridiä käyttää melkein pelkästään sähköautona, olisi ollut järkevämpää ostaa täyssähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinua harmittaa näköjään se, ettei Volkswagen saa kaupaksi täyssähköautojaan Suomessa, koksa suomalaiset haluavat osataa ladattavia Toyotan täyshybridejä."

        VW:lle on aivan sama mikä käyttövoima sen myymissä autoissa on. Sähköauto onvain yksi vaihtoehto.
        Suomalaiset ovat tänäkon vuonna ostaneet noin kaksi kertaa enemmän VW:n valmistamia autoja kuin toyotan autoja. VW on kuningas jota ei harmita mitkään pikkusintin pyristelyt kuolleella tekniikalla.

        Tosin maailmanlaajuisesti Toyota myi viime vuonna hieman enemmän kuin VW (Toyota = 9,5 milj, VW = 9,3 milj). Toyota ei piittaa Suomen kaltaisen kääpiömarkkinan tilanteesta.


    • Anonyymi

      Niin muuttuu maailma Eskoseni, etkä sinä mahda sille yhtään mitään. Et niin yhtään mitään.

      Kolmasosa alkuvuonna ostetuista autoista on ollut ladattavia eli sähköautoja.

      "Huhtikuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista noin 31 prosenttia oli ladattavia. Ladattavien hybridien osuus kasvoi 24 prosenttiin ja täyssähköautojen 7 prosenttiin. Dieselautojen ja dieselkäyttöisten kevythybridien osuus oli noin 12 prosenttia ja kaasuautojen 1 prosenttia. Bensiiniautojen ja ei-ladattavien bensiinihybridien osuus oli noin 56 prosenttia."

      Sähköautot vyöryvät.
      Dieselit ja kaasuautot katoavat.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tänä vuonna jo lähes 30 prosenttia yritysten hankkimista henkilöautoista on ollut ladattavia autoja”, sanoo toimitusjohtaja Pekka Rissa Autoalan Keskusliitosta."

        https://www.aut.fi/ajankohtaista/tiedotteet/autokaupan_kevat_on_ollut_vaihteleva.3176.news

        Pekka Rissa ennusti joulukuussa, että ensi vuonna myytävien sähköautojen määrä on neljäsosa kaikkien henkilöautojen myynnistä. Nyt neljän kuukauden jälkeen alkuvuodelta se onkin jo peräti kolmasosa ja vuoden edetessä vain kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka Rissa ennusti joulukuussa, että ensi vuonna myytävien sähköautojen määrä on neljäsosa kaikkien henkilöautojen myynnistä. Nyt neljän kuukauden jälkeen alkuvuodelta se onkin jo peräti kolmasosa ja vuoden edetessä vain kasvaa.

        Ai, nuo polttomoottorilla varustetut "sähköautot" mukaan laskettuna. Ladattava hybridi on puolisähköauto, ei oikea sähköauto. Koska siinä on polttomoottori, sillä ajetaan myös bensalla. Käytännössä jokainen ladattavan hybridin ostaja ajaa myös polttomoottorilla. Jos ei ajaisi, ladattavan hybridin ostaminen olisi ollut typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, nuo polttomoottorilla varustetut "sähköautot" mukaan laskettuna. Ladattava hybridi on puolisähköauto, ei oikea sähköauto. Koska siinä on polttomoottori, sillä ajetaan myös bensalla. Käytännössä jokainen ladattavan hybridin ostaja ajaa myös polttomoottorilla. Jos ei ajaisi, ladattavan hybridin ostaminen olisi ollut typerää.

        Ja edelleen, minusta oikea sähköautojen markkinaosuus on 7%, koska ladattavat hybridit eivät ole aitoja sähköautoja. Ne ovat polttomoottori- ja sähköauton sekoitus, eli puolisähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, minusta oikea sähköautojen markkinaosuus on 7%, koska ladattavat hybridit eivät ole aitoja sähköautoja. Ne ovat polttomoottori- ja sähköauton sekoitus, eli puolisähköauto.

        Jokainen täyspäinen tietää ja tajuaa että auto jossa on kaksi eri energiaa käyttävää moottoria on hybridi. Sähköauto ei ole millään mittarilla mitattuna järkevä muualla kuin kaupungissa. Hybridillä pärjäilee kaikki ja kaikkialla enempää miettimättä, eikä tarvi laatia mitään matkasuunnitelmia ja lataus ja taukopaikkoja. Autoilun pitää olla siirtymistä kivuttomasti paikasta toiseen , kolmanteen ja neljänteenkin miettimättä jotain typerää, tunteja kestävää lataamista kesken matkan. Ja kaiken vielä kruunaisi pitkän etsiskelyn jälkeen jokin rikkinäinen latausasema ja tyhjä akku. Vähempää ei jaksaisi kiinnostaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen, minusta oikea sähköautojen markkinaosuus on 7%, koska ladattavat hybridit eivät ole aitoja sähköautoja. Ne ovat polttomoottori- ja sähköauton sekoitus, eli puolisähköauto.

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leike Kauppalehdestä:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8

        Kansainvälinen määritelmä on huuhaata. Jos autossa on polttomoottori niin sitä myös käytetään. Eihän autossa muuten olisi mitään järkeä.

        Oikeastaan tuo määritelmä on vain poliittinen, koska samalla logiikalla voidaan sanoa, että ladattava hybridi on polttomoottoriauto. Ladattavassa autossa on polttomoottori joka käyttää bensaa, joten kyseessä on polttomoottoriauto.

        Joten kyseessä on puolisähköauto, koska auto on vain puolittain sähköauto. Jos auto käyttää pisarankin bensaa vuodessa, se ei ole aito sähköauto.


    • Anonyymi

      Ruotsi näyttää meille köyhille mallia. Siellä eniten rekisteröity automalli huhtikuussa oli Volkkari ID.4, peräti 1444 kpl.
      VW ID.4 1444
      VOLVO S/V60 801
      KIA NIRO 720
      KIA CEED 719
      VOLVO XC40 712
      VOLVO XC60 669

    • Anonyymi

      Hallitus pistää lisävautia muutokseen:

      "Alan etujärjestö Autotuojat ja -teollisuus ennakoi, että kehysriihessä tehdyt linjaukset edistävät hybridi- ja kaasuautojen yleistymistä. Vähäpäästöisille työsuhdeautoille on ensi vuonna suunnitteilla 85 euron alennus verotusarvosta. Täyssähköisille työsuhdeautoille annettiin 170 euron kuukausittainen alennus jo tämän vuoden alussa."

      • Anonyymi

        Ja tuosta huolimatta enemmistö ajaa polttiksilla vielä vuonna 2040.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuosta huolimatta enemmistö ajaa polttiksilla vielä vuonna 2040.

        Tärkeintä on se että pian uusina autoina myydään pelkästään sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on se että pian uusina autoina myydään pelkästään sähköautoja.

        Jos Volkswagen olisi tuotnut sähköautonsa markkinoille valmiina eikä prototyyppeinä ja puolivalmisteina, sähköautojen myyntilukemat olisitvat vieläkin suuremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Volkswagen olisi tuotnut sähköautonsa markkinoille valmiina eikä prototyyppeinä ja puolivalmisteina, sähköautojen myyntilukemat olisitvat vieläkin suuremmat.

        Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän. Tällä hetkellä VW:llä ei ole riittävästi tuotantokapasiteettia tuottaa tätä enempää sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän. Tällä hetkellä VW:llä ei ole riittävästi tuotantokapasiteettia tuottaa tätä enempää sähköautoja.

        Lisään... Ja sama pätee Teslaan, myös sillä myynti rajoittuu tuotannon määrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän. Tällä hetkellä VW:llä ei ole riittävästi tuotantokapasiteettia tuottaa tätä enempää sähköautoja.

        "Myyntilukemat voisivat olla suuremmat, jos VW pystyisi tuottamaan autoja enemmän."

        Mutta miksi ihmeessä ID3 78kpl ja ID4 21kpl myytävänä nettiautossa? Määrä vaan lisääntyy. Hyvin varusteltuja esittelyautoja eikä kauppa käy.
        Jos teoriasi pitäisi paikkansa niin nehän olisi loppuunmyyty.


    • Anonyymi

      Polttomoottorien osalta peli on täysin selvä.

      • Huhtikuussa ensirekisteröinnit:
        sähköautot 613 kpl
        ladattavat hybridit 2133 kpl
        Käytettyinä maahantuodut huhtikuussa:
        sähköautot 204 kpl
        ladattavat hybridit 1028 kpl
        Miten päättelet, että polttomoottorien osalta peli olisi selvä?


    • Sähköautoja rekisteröinti huhtikuussa oli 6,9%, aika kaukana kolmasosasta. Ladattavia hybridejä oli 24,13%.

      • Anonyymi

        ...eli sähköautoja oli siis kolmasosa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...eli sähköautoja oli siis kolmasosa.

        Täyssähköautoilijat ei pidä ladattavia plugareita sähköautoina. Jos et usko, niin käy tsekkaamassa vaikka sähköautot-nyt fb-ryhmää.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Täyssähköautoilijat ei pidä ladattavia plugareita sähköautoina. Jos et usko, niin käy tsekkaamassa vaikka sähköautot-nyt fb-ryhmää.

        Plugarit ovat puolisähköautoja, koska niitä voi käyttää sekä sähköllä että bensalla. Joten periaatteessa osuuden voisi puolittaa (ja toinen puoli lisätä bensa-autoihin) niin oltaisiin lähempänä totuutta.

        Plugarit eivät minustakaan ole sähköautoja, ne ovat ihan oma ryhmänsä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarit ovat puolisähköautoja, koska niitä voi käyttää sekä sähköllä että bensalla. Joten periaatteessa osuuden voisi puolittaa (ja toinen puoli lisätä bensa-autoihin) niin oltaisiin lähempänä totuutta.

        Plugarit eivät minustakaan ole sähköautoja, ne ovat ihan oma ryhmänsä.

        Olen ajellut plugarilla syksystä 2018 ja suurimman osan sähköllä.


    • Anonyymi

      Hybriitit on vaan veronkiertoon tehtyjä pian koittaa uudet lisäverot kaupan
      päälle trafi tietää

    • Anonyymi
      UUSI

      Volkswagenin sähköautojen kysyntä lopahti alkuunsa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Mutta muita merkkejä ja malleja tulee koko ajan markkinoille ja vauhti kiihtyy.

    • Anonyymi
      UUSI

      Itkettää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Välit poikki aikuisen lapsen perheen kanssa.

      He suuttuivat kun kuulivat ettemme puolisoni kanssa ota rokotetta. Emme todennäköisesti saa tavata enään lapsen lapsiamme, emmekä saa heitä yökylään k
      Maailman menoa
      504
      10215
    2. Yllätys-sexy! Sanna Ukkola poseeraa korsettitopissa nuoruuskuvassa: "Housut jalassa, kerrankin"

      Sanna Ukkola on totuttu näkemään aina hyvin asialinjalla. Nyt hän todellakin yllättää. UUH, aika hot! https://www.suomi24.fi/viihde/yllatys-sexy-bb-sa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      9107
    3. Aikapommi räjähti BB-talossa - Ikävä "leikki" teki tehtävänsä - Nina Mikkonen häätöäänestykseen

      Voi ei, nyt kävi yksinhuoltajalle köpelösti… Mitä mieltä, pitäisikö Mikkosen jo tippua BB-talosta? https://www.suomi24.fi/viihde/aikapommi-rajahti-bb-
      Big Brother
      55
      4932
    Aihe