140. Elämä

Koska kukaan ei aloittanut, niin pistin liikkeelle

79

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sama juttu eli kirjautukaa tai allekirjoittakaa. Edellisen ketjun viimeinen kirjoittaja ei tahallaan kirjaudu, mikä viittaa ...

Eilinen päivä menikin ensin puunpilkkomisessa ja tänään alkaa kirjesmies tehdä uutta ulkolaudoitusta.

• Sorry rapu, en heti huomannut, että olihan siellä edellisessä Elämässä allekirjoitus.

Palaan iltapuolella, sillä askaretta näyttää riittävän täksi päiväksi ja tulevaksi kahdeksi viikoksi, mutta sitten helepottaa ja voi alkaa oottelemaan ... no vaikka junioria, joka tulee kuukauden päästä.

Itee jännittää pari asiaa ja toinen niistä on tämän kirvesmiehen tulo. Toinen asia on taas se, että kuinka matkamme heinä-elokuussa Suomessa onnistuu. Oon etukäteisjännittäjä

• "Edellisen ketjun viimeinen kirjoittaja ei tahallaan kirjaudu, mikä viittaa..."

Nyt en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat? Minä olen tuo eilinen "viimeinen kirjoittaja", mutta kerroin sen kyllä. Kello oli jo niin paljon, etten todellakaan ruvennut kirjautumaan, - "tahallaan", siinä olet oikeassa, mutta allekirjoitin kyllä. En ymmärrä tuota sanomaasi "mikä viittaa..." - niin, kerro se minullekin? Tarkoitatko, että et halua minun kirjoittavan tähän avaamaasi ketjuun, mikä nyt näyttää olevan "uusi elämä?"

Rapu

• edson kirjoitti:

Sorry rapu, en heti huomannut, että olihan siellä edellisessä Elämässä allekirjoitus.

Palaan iltapuolella, sillä askaretta näyttää riittävän täksi päiväksi ja tulevaksi kahdeksi viikoksi, mutta sitten helepottaa ja voi alkaa oottelemaan ... no vaikka junioria, joka tulee kuukauden päästä.

Itee jännittää pari asiaa ja toinen niistä on tämän kirvesmiehen tulo. Toinen asia on taas se, että kuinka matkamme heinä-elokuussa Suomessa onnistuu. Oon etukäteisjännittäjä

Ok. Hyvä kun selitit.

Moni muukin ihminen "jännittää" milloin mitäkin asioita, joten et ole yksin siinäkään asiassa.

Rapu

• Kiitos Rapu uudesta Elämästä! Aurinko paistaa vaikka ei ole kovin lämmin, niin parvekkeella lämpöä riittää.

Eilen jaettiin ensimmäinen sananvapauden palkinto naiselle, joka on edistänyt hyvää keskustelutaitoa.

Saimme eilen jo kirjeet että olemme äänioikeutettuja tulevissa kuntavaaleissa.

• Anonyymi

Älä minua kiitä Cee uudesta Elämästä. Edson sen on avannut, en minä.

Aurinko paistaa täälläkin, mutta kovin lämmin ei ole. Viherhuoneen ovea en ole vielä avannut. Siellä on varmasti jo aika lämmintä.

Nautitaan auringosta. Huomenna on luvattu lunta.

Nyt huomasin, että kirjautumiseni on jo pois. Allekirjoitan vain.

Rapu

• Kiitos siis Edsonille uudesta että entisestä elämästä! Avatessani koneen osui Alkuperäinen Rapu ekaksi silmääni, ei ollut eka kerta kun näen väärin. Olivatkohan silmäni kierossa vielä siinä vaiheessa.

U:kin hakiessaan viimeiset silmälasinsa, sanoi, ettei näe tiettyyn kohtaan katsoessaan juuri mitään, että silmässään on ikään kuin jokin katvealue. Hän saikin merkinnän alkava harmaakaihi.

Minulla ei ole minkäänlaisia silmälaseja tällä hetkellä, huomaan, että töllön katsomiseen jo sellaiset tarvitsisin.

Poikammekin joutui hankkimaat ekat lasit viime kuussa, ammattiajokortin takia kaksitehot.

• Kyl nyt riittää mulle vähäksi aikaa. Avoin ketju, kirjautukaa tai ette. Mulla on hommia

• Älä nyt hikeenny edson. Ymmärrämme kyllä jos on kiireitä ja väärinkäsityksiä syntyy milloin mistäkin. Ja todella vähäisistä asioista.

• Calvados kirjoitti:

Älä nyt hikeenny edson. Ymmärrämme kyllä jos on kiireitä ja väärinkäsityksiä syntyy milloin mistäkin. Ja todella vähäisistä asioista.

Palataan

• Anonyymi

Nyt olen ensimmäisen koronarokoteannokseni kiltisti ottanut. Vielä ei päässä suhise isommin. Puosu

• Minulle ja U:llekaan ei tullut mitään oireita, mutta yhdelle tutulle tuli muutaman päivän viiveellä päänsärkyä, huonoa oloa, käteen kasvoi joku patti, joka kyllä hävisi muutamassa päivässä.

• Mulla kait suhissut päässä aina siitä poliorokotteesta saakka

• Keskiviikkoista aamupäivää ketjuun!

Mitään asiaa ei ole, virikkeet kai puuttuu?

Minä olen saanut molemmat koronarokotukset ja toisesta tuli yhtenä iltana lämmönnousua ja nyöhemmin pistos käsivarteen hyvin laaja punainen alue. Se häipyi kuitenkin melko nopeasti pois. Kai se oli merkki rokotteen tehosta minulle. Sitten tämä "tuntemus", minkä tunnen aina silloin tällöin tuossa rokotuskohdassa, taitaa olla vain minun korvienivälissä? Tunnen pistoskohdassa vielä nytkin, vaikka aikaa on jo kulunut, pientä kutinaa ja jotain muuta tuntemusta. Se katoaa sitten, mutta palaa taas.

"Katoamisesta" tuli mieleen, missä amummu luuraa? Elä nyt katoa sinne huvilallesi kokonaan.

Voikaahan hyvin kaikki!

Rapu

• Anonyymi

Hyvin useilla on tuntemuksia korvien välissä jossain.
      Samaten nuo hermomuistot ovat tunnettuja ja normaaleja,
      Odotan itse Uutisia C ja U keittiöstä.
      Esimerkiksi, että onko ollut tekeille aasialaisia suurnilviäis ja etana shashimeita.
      Cee käsittelee terävää leikkausvälinettä ja U hoitaa nestemäisen kirpeän kastikkeen keiton ja esimaistelun.
      Ei muuta kuin U'lle tuhti annos alkuperäistä Wasabia nilviäis ruokahalun herättämiseksi.
      Tai erittäin hienoja suikaleita suuren sähköankeriaan parhaista osista

• Luin juuri vitsin, kun mies oli ravintolassa ja söi ensimmäisen palan kalastaan, niin sai ikäänkuin säkärit, niin hän huusi tarjoilijalle, että mitä kalaa tämä on, se oli sähköankeriasta.

Meillä syödään vain tavallista kalaa ja meren elävistä lähinnä katkarapuja.

Toinen vitsi oli, auto töytäisi miestä, joten kuski tuli pyytämään anteeksi, että töytäisin teitä, mutta teillä oli onnea, koska minulla on vapaapäivä tänään. Mies ihmetteli: miten niin?. -Koska työkseni ajan katujyrää.

• Nyt on prinssi Philipin kuolinsyy selvinnyt: hän kuoli vanhuuteen! Uskomatonta, kun oli jo 99 v. Vaikka hänellä oli sydänvaivoja niin sekään ei ollut kuulemma kuolinsyy. Kyllä Suomessa aina löytyy kuolisyy sairaudesta, vähintään keuhkokuumeesta, jos ei kuole onnettomuudessa sisäisiin vammoihin.

• Meidän nurkilla on paukkunut tänään, kun puolustusvoimat on harjoitellut kaupunkisotaa meillä, Lauttasaaressa ja Herttoniemessä esim. Myös merivoimat on paukutellut merellä. On ihan hyvä, että meillä harjoitellaan maanpuolustusta.

• Anonyymi

Huomaan että kirjautuminen on taas pois, muttaolkoon.

Ei mulla muuta, mutta juuri nyt on kaksi Saimaannorppaa kivillä livelähetyksenä nähtävissä ja äänikin nyt mukana. Joku lintu siellä äänteli hetken kun olis siellä.

Rapu

• Kiitos vinkistä Rapu. Siellä tuo Pullervo köllötti. On kuulemma karvanlähtöaika nyt toukokuussa. Hieroi ja raapi itseään kiviä vasten.

• Sadepäivä

Rapu kyseli amummun perään. Satavarma, että loukkasin häntä.

Sotaharjoituksista. Oon sitä mieltä, että harjoitella pitää, mutta se ei ole sama asia kuin miljardien lentokonehankinnat. Ei ole kauaakaan, kun tv:ssä keskusteltiin maanpuolustuksesta ja silloin joku sanoi, että meillä ei ole sellaista torjuntakalustoakaan, mikä vastaa nykyajan puolustusta ja jos olisi, niin se se vasta maksaisi.

Sotilaspuoli ja päättäjät salaavat liian paljon sellaista yleistietoa, mikä ei olisi edes salassapidettävää ja ei vaikuttaisi meidän turvallisuuteen.

• On aikoja, kun Suamen ja Mualiman politiikka oksettaa ja aattelen, että olkoot. Sitten kuulen, kuinka kaikkien haukkuma Vihreä ja Heinäluoma "keskustelevat" ydinvoimalaitoksista ja varsinkin rosatomista. Pistän kaiken likoon ainakin sen suhteen, että Saksassa saavat vihreät vaalivoiton. Meillähän odotetaan, että kusipäät saavat suuren voiton Suomessa. Rukoilen, että Suami kaataa EU:n elvytyspaketin ja liittoutuu vaikka Tyynenmeren atollien kanssa.

Heinäluoma syyttää populismista ja miljardeja kuluu, kun ei saada valmiiksi ydinlaitoksia. Ja ketkä maksavat laskut? Ketkä ottavat riskit korkeajätteestä tuhansiksi vuosiksi?

Mualima on sekaisin. Rikkaat maat jemmaavat itselleen rokotukset ja sitten, kun on laumasuoja, niin sitten lähdetään Afrikkaan ryöstämään tarpeellisia maametalleja ja kunhan on turvallista, niin intialaiset taas pääsevät kutomaan riisikupin hinnalla länteen halpaa vaatetta.

Ja kuinka tärkeä onkaan Kiina? Ja miksi?

Veikkaan, että suurta kusetusta on myös ilmastopolitiikka. Biden siis ryhtyi EU:n kanssa pelastamaan maailmaa. Uskoo ken tahtoo, sillä kohta on kuulemma taas valtava kulutuskysyntä

• Anonyymi

radioaktiivisuus on tuiki luonnollinen asia ja a aurinko on yksi jättimäinen lämpöä ja valofotoneja syöksevä ydinreaktio. Maapallon sisuskin pyörii ydinvoiman varassa. Parempi vaan kallistua sille kantille että ihmiskunnan pelimerkit on laitettava uuden ja ympäristönkin kannalta paremman teknologian varaan. Mitä se tuon tullessansa on vielä pelkkää arvailua. Tuleville sukupolville uusia jutttuja ratkottavaksi. Ei maailma suinkaan ole sekaisin. Maailma on aina ollut sellainen. Täysin ihmisjärjen ulottumattomissa. Puosu

• Anonyymi kirjoitti:

radioaktiivisuus on tuiki luonnollinen asia ja a aurinko on yksi jättimäinen lämpöä ja valofotoneja syöksevä ydinreaktio. Maapallon sisuskin pyörii ydinvoiman varassa. Parempi vaan kallistua sille kantille että ihmiskunnan pelimerkit on laitettava uuden ja ympäristönkin kannalta paremman teknologian varaan. Mitä se tuon tullessansa on vielä pelkkää arvailua. Tuleville sukupolville uusia jutttuja ratkottavaksi. Ei maailma suinkaan ole sekaisin. Maailma on aina ollut sellainen. Täysin ihmisjärjen ulottumattomissa. Puosu

"Parempi vaan kallistua sille kantille että ihmiskunnan pelimerkit on laitettava uuden ja ympäristönkin kannalta paremman teknologian varaan. Mitä se tuon tullessansa on vielä pelkkää arvailua."

Jotkut merkit ovat jo ilmassa ja ne eivät ole arvailujen varassa

"Maailma on aina ollut sellainen"

Juuri siksikin kannattaa ostaa ase. Ja kunhan muutamat tuhannet, sadattuhannet ja miljoonat näkevät eli ymmärtävät, niin pelimerkit tulevat sekaantumaan ja ns. rauha onkin sitten historiaa kirjoittavien tutkijoiden pohdittavana.

• Kaikki, jotka ovat moittineet minua siitä, että olen suamalaisia mollaamassa, niin jatkan lyhyesti

Jos minulla on pankkitili Saksassa, niin saattaapi kokonaisvuosikorko olla 1,5 kaikkineen. Ei avausmaksuja. Ja iso pankki, joka pärjää omillaan eikä tartte avituksia kuin aikanaan KOP, SYP, sun muut, joiden konttoteille minäkin vaelsin aikoinaan hattu kourassa ja vein lokaa lattioille, saatana, että olin sotkuinen kuluja aiheuttava. Ja huom. ei edes minulla tartte olla tiliä siellä Saksassa, vaan jos poijalla on ja vaikka asuukin Suomessa. Repikää maailman onnellisin kansa siitä.

Jospa alankin tutkia itelleni edullisimpia ruoka-aineita eli eineksiä ja joissa siis laatu ei alita ainakaan SOK:n eikä K-kaupan ns. suosi suomalaista ja mualiman puhtaita niin saatan yllättyä ja euroakaan en pistä MTK:n kassaan tai Valion kassaan. Samoja puljuja kuin valtion kirkkomme

• Minusta on aivan kohtuullista, että kokoomus ottaa Suamen kunnat ja sitten valtion haltuunsa, sillä onhan epistä, että

- työläinen päättää yhtään mistään enää, sillä onhan markknavoimat, jotka astuvat sitten kuvaan, kun yritykset saavat sopia kaikesta yritysten sisällä

- ja tuo työttömän turva kun saadaan pois ja ammattiyhdistysliikkeet lopetettua, niin Suami nousee

- ja kunhan saadaan vierastyöläisiä pesemään porvarin perse ...

Nuo kolme kun olisi hoidettu puoliväliriihessä, niin kokoomuksen ei ois tarttenut tehä välikysymystä. No ehkä sitten olisi kaivettu Suomen hallituksen maski, rokotus, rajavalvonnan täysi epäonnistuminen, koska jos kokkarit oisivat olleet hallituksessa, niin ...

- vanhuksia olisi kuollut enempi ja näin oisi hoidettu väestörakenne kuntoon

• Ja jotta ei unohtuisi, niin kokoomuksen tyhjä linja on sen puolueen kannanotto siis elpymispakettiin. On muuten linjakas päätös ja toivon hartaasti, että koko elpymispaketti kaatuu eduskunnassa. Pitää v***u linjat olla selvät

• Anonyymi

Eämä on tässä ja nyt. Ei eilisessä,ei huomisessa.keralla yksi päivä .tänään on 6.5.21.

• Joku "uusi" tai "vanha" koittaa selittää, missä elämä on. Hianoo, että joku kykenee noin suureen filosofointiin. Pistä nimmari tai vaikka oma nimi, niin otan heti yhteyttä, kun elämäni katoaa

Mutta asiaan. HS:n apulehti IS ja sen kuspää ja katkera Timo Haapala kaipaa Kekkosen ja Niinistön ja Lipposen palaavan huutamaan, koska Marin on naisena saattanut huutaa Saarikolle ja se ei tän Haapalan mukaan sovi.

Seuratkaapa, pääseekö Haapala enää edes MTV:n aamuihin keskustelemaan politiikasta. Mies on katkera potenssiin kaksi

• Yle : "Pandemian hiipuessa Välimeren siirtolaismäärät ovat alkaneet kasvaa – merimatka on entistä vaarallisempi"

Sanataidetta ylekin harrastaa ja samalla "tietää" ilman tutkimusta, että lautoilla olevat ovat siis siirtolaisia, eivät pakolaisia. Hyvä Yle, alat oppia HS tavat. Enemmän vaan toimituksiin entsisiä aamulehteläisiä ja hesarilaisia, niin saadaan "oikeaa" tietoa.,

Ennen "siirtolaiset" olivat siis orjia ja silloin heitä haettiin. Ai niin sori sille nimettömälle, kun en muistanut elää tätä päivää

• "Etelä-Karjalan yhdeksän kuntaa yhdistyivät terveyspalvelujentuottaja Eksoteen vuonna 2010. Eri kunnissa samoissa työtehtävissä olevilla oli erilaisia palkkoja. Eksote oli ottanut vuonna 2011 käyttöön palkkausjärjestelmän, jossa harmonisoitiin eri kunnista Eksoteen tulleiden palkkoja."

Uusi sana ... siis taloussana : harmonisaatio

Jos oisin todella kiinnostunut, niin ottaisin selvää Eksoten johdon puoluetaustoista. Myös etelä-Karjalan sosiaali ja terveyslautakunnan koostumuksesta. Ei muuten ihme, vaikkapa siellä toimisi hyvinkin kok-dem akseli. Helpompaa ottaa selvää pörriäisten taustoista ja isooo ja leveee polku käy suoraan kokkareiden toimistoon.

• Kyllä on terkkarissa kiireitä. Kävin 30.4. labrassa ja vielä ei ole soitettu tuloksista ja nyt on 6.5. Osaan minä itsekin ne omakannasta katsoa, mutta sielläkään ei ollut mitään. Sitten yritin ottaa esille omat terveydenhuollon viestit, niin koko sivu ei auennut.
      Eilen kyllä luki lehdessä eli asemamme kärsii lääkäripulasta ja osa hoitajista on korona ym testauksissa eli eivät ole paikalla. Kun kävin siellä viime perjantaina, niin siellä ei ollut yhtään potilasta lisäkseni, ei ennen eikä jälkeen.

• Tämä ketju alkaa suuresti jo muistuttaa Alin opetussivua. Sillä erolla, että Edsonin "opetukset" ovat vain silkkaa, koko ketjuun mädän ilmanalan tekevää negatiivisuutta. Odotin, että edes HS:n!! kirjoitus, missä kerrottiin kulttuurin(kin) rahojen roimasta leikkauksesta olisi kerrankin kirvoittanut jihuu-huudon Edsonilta, mutta ei.

Et sinä, Edson minua (enää) pysty loukkaamaan. Viimeisin kirjoitus, missä taas trumppimaisesti vääristelit asioita oli suorastaan kehumakirje verrattuna täällä aiemmin minulle suoltamiisi solvauksiin. Ainut mitä kirjoituksesi enää minussa saavat aikaan on syvä tympääntyminen.

Cee, kirjoitit labravastausten viipymisestä. Lienee aika yleinen ilmiö. Ja todella rasittavaa sille, jonka pitäisi saada terveyasiansa hoidettua. Ainakin täällä meidän tervarissa taannoin labrassa käydessäni oli kuin kuollutta. Liekö kaikki töissä koronan kimpussa. Labrassa sentään oli käydessäni kolme hoitajaa (siis bioanalyytikkoa). Lääkäriinkin täällä pääsee vasta, kun pää on kainalossa. Esikartoituksessa (netissä tai puhelimessa) hoitaja seuloo lääkäriä mahdollisesti tarvitsevat potilaat. 112 sentään vastaa ja jopa toimittaa tarvittaessa ambulanssin.

Mutta ei lanssistakaan aina ole apua. Viime viikolla eräälle tutulle vanhalle lanssin kuski oli potilaan kotona vain soittanut tälle taksin; vanha kun pystyi ea-porukan mielestä sillä menemään itsekseen sairaalaan. Ja potilas oli niin huonossa kunnossa, että ilman apua ei pysynyt pystyssä. No, taksimies auttoi naisen autoon ja sisälle sairaalan vastaanottoluukulle. - Tämäkin on tietysti taas kieroiluani, jolla yritän peittää omaa tarvettani päästä sairaalahoitoon🤣

• Tuo oli siis kunnon taksinkuljettaja. Yleensä eivät enää avaa edes ovea kyytiä tarvitsevalle, jollei tällä ole matkalaukkua. Auttoi jopa sairaalan vastaanottoluukulle.

Ajattelinkin jo, että mitä sinulle on tapahtunut, kun ei ole näkynyt. Arvelinkin, että ei edson pysty sinua loukkaamaan enää, oletkin vain tympääntynyt.

Luin tänään hauskan jutun, jossa BB-talossa asuvaa Rosa Meriläistä haukuttiin hänen kuorsauksestaan ja sai liudan häätöääniä. Rosan mies ilmoitti: Ei Rosa kuorsaa, hän naiskehrää!
        Oli hauskasti sanottu. En seuraa BB-taloa muuten kuin lukemalla kuka on häädetty milloinkin. Sisareni seuraa näitä kaikkia hömppiä ja minä pysyn ajan tasalla lukemalla näitä käänteitä lehdistä.

• Anonyymi

Sinun juttusi ovat jo kauan tympäännyttänyt kierouksillaan minua

Edson

• Kuules nyt amummu, olet pelkkä valkokaulustyhjiö minulle, et muuta. Kerro nyt vielä meille lisää miniästäsi, kerro kaikesta koulutusvääryyksistä, kouluissa huonosti järjestetyistä safkoista keliaakikoille, ja miksi indikiinaa opiskelevan täytyy lukea matematiikkaa ja kerro kaikesta muustakin kieron mielesi tuotteista.

Jumal'auta, kun katselin puoliseiskaa kun kapellimestari raahasi paikalle neliön suuruisen "suunnitelman", (partituuriko se paskapaperi oli?) suuresta ihmeestä, mikä tullaan esittämään muutamalle tyypille ja kertoi, kuin hankala on "suunnitelma" ottaa mukaan lentokoneeseen. Voi voi, kun on rankkaa!!! Itse totean, että voi kuinka säälittävää ja ennenkaikkea veronmaksajille taakka, että moisia pitää elättää. Ja vain amummun tapaisten takia. Häpeä nuija.

• Oma tarpeesi sairaalahoitoon kulkee amummu psykiatrin kautta. Koeta edes, sillä tarve on suuri

• Anonyymi
        Calvados kirjoitti:

Tuo oli siis kunnon taksinkuljettaja. Yleensä eivät enää avaa edes ovea kyytiä tarvitsevalle, jollei tällä ole matkalaukkua. Auttoi jopa sairaalan vastaanottoluukulle.

Ajattelinkin jo, että mitä sinulle on tapahtunut, kun ei ole näkynyt. Arvelinkin, että ei edson pysty sinua loukkaamaan enää, oletkin vain tympääntynyt.

Luin tänään hauskan jutun, jossa BB-talossa asuvaa Rosa Meriläistä haukuttiin hänen kuorsauksestaan ja sai liudan häätöääniä. Rosan mies ilmoitti: Ei Rosa kuorsaa, hän naiskehrää!
        Oli hauskasti sanottu. En seuraa BB-taloa muuten kuin lukemalla kuka on häädetty milloinkin. Sisareni seuraa näitä kaikkia hömppiä ja minä pysyn ajan tasalla lukemalla näitä käänteitä lehdistä.

Oli kyllä alkuviikolla ohjelmaakin, kun olimme jelppimässä ystäviä terassin teossa ja avajaisia juhlimme eilen. En siis paljon koneella kerinnyt ollakaan. Ja välillä, kuten oikeassakin elämässä, tosiaan tulee tinki täyteen jostain ikävästä, mikä vain jatkuu ja jatkuu.

Noista hömpistä, tai hienosti sanottuna tosi-TVohjelmistahan oli MOTissakin juttua. Että niissä jotkut osallistujat ovat menneet henkiseen tilttiin. Minusta po:n laisiin ohjelmaan hakijalle pitäisi näyttää vanhoja ohjelmia, myös kulissien takaisia juttuja, ja vasta niiden jälkeen saisi tehdä päätöksen mukaan tulosta. Sen jälkeen onkin kyse hakijan omasta valinnasta. En itse ymmärrä tuota kihkua päästä mukaan moisiin tuubaohjelmiin. No, julkuksihan kai moni heistä mielii, ja toivovat tosi-TV:n olevan astinlauta sille. En ihan jaksa ymmärtää noiden ohjelmien suosiota: känniörvellystä ja seksiseikoiluja. Tai ehkäpä niissä se suosion syy juuri onkin.

Tänään selvisi koronarokotuksista aika ihme homma. Toinen poikani on työnsä takia in cognito ja kaikki henkilöön liittyvät tiedot ovat siten salaisia. Hän siksi ei voi varata rokotusaikaa netissä, missä täytyy tunnistautua, vaan ainoastaan puhelimitse, missä riittää nimi ja syntymäaika, ja sitten pitää jäädä odottamaan vastasoittoa.

Netissä aikoja taas saa terve nuori mies jo tälle kuulle, kun voi ottaa ajan jostain sote-alueemme kunnasta, siis ei välttämättä asuinkunnasta. Puhelimessa taas aikoja annetaan vain asuinkunnan rokotuspaikoille, ja rokotusaika siten menee huomattavasti kauemmas kuin netissä varaavan kohdalla. Kumpikin poikamme ryhtyi aamulla varaamaan aikaa, kun niiden jako alkoi. Toinen sai yhdellä istumalla netistä ajan viikon päähän, toinen odottaa vastasoittoa, koska se sitten tuleekaan. Sinä aikana vapaat ajat menevät kuin kuumille kiville. Mutta hyvä, kun viimein terveitä työikäisiäkin aletaan rokotetaan.
        am

• Calvados kirjoitti:

Tuo oli siis kunnon taksinkuljettaja. Yleensä eivät enää avaa edes ovea kyytiä tarvitsevalle, jollei tällä ole matkalaukkua. Auttoi jopa sairaalan vastaanottoluukulle.

Älä tipu cee hömpän piiristä eli lue enemmän siis BB talosta. Sitten, kun ei aina jaksa, niin siirry iltapäivälehdistön antiin.

• Amummu : "Ainakin täällä meidän tervarissa taannoin labrassa käydessäni oli kuin kuollutta. Liekö kaikki töissä koronan kimpussa. "

Eikös nuijalle ole sekään selvää, että pelataan ajanvarauksilla? Ei mielellään järkätä ruuhkia odotustilaan. Me nuija pörriäiseen

• Anonyymi
        edson kirjoitti:

Kuules nyt amummu, olet pelkkä valkokaulustyhjiö minulle, et muuta. Kerro nyt vielä meille lisää miniästäsi, kerro kaikesta koulutusvääryyksistä, kouluissa huonosti järjestetyistä safkoista keliaakikoille, ja miksi indikiinaa opiskelevan täytyy lukea matematiikkaa ja kerro kaikesta muustakin kieron mielesi tuotteista.

Jumal'auta, kun katselin puoliseiskaa kun kapellimestari raahasi paikalle neliön suuruisen "suunnitelman", (partituuriko se paskapaperi oli?) suuresta ihmeestä, mikä tullaan esittämään muutamalle tyypille ja kertoi, kuin hankala on "suunnitelma" ottaa mukaan lentokoneeseen. Voi voi, kun on rankkaa!!! Itse totean, että voi kuinka säälittävää ja ennenkaikkea veronmaksajille taakka, että moisia pitää elättää. Ja vain amummun tapaisten takia. Häpeä nuija.

Hehheh. Sinunko käskystäsi pitäisi hävetä. Itse et taida edes tietää, mitä se on. Muutenhan pitäisit leipäläpesi pienemmällä. Ota vain suosiolla se homekoslasi ja siirry sillä onnen maahan, jota ei tarvitse solvata ja saat nauttia onnellisesta elämästä täysin siemauksin. Kysy Sannalta jos se vaikka lähtisi mukaan.
        am

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun juttusi ovat jo kauan tympäännyttänyt kierouksillaan minua

Edson

Jaaha, ja toisen sanojen kopioiminen vain jatkuu. Noin vanha äijä, eikä osaa omin sanoin kirjoittaa. Onnetonta. Olet kehityskelvoton yksilö!
        am

• Anonyymi
        edson kirjoitti:

Amummu : "Ainakin täällä meidän tervarissa taannoin labrassa käydessäni oli kuin kuollutta. Liekö kaikki töissä koronan kimpussa. "

Eikös nuijalle ole sekään selvää, että pelataan ajanvarauksilla? Ei mielellään järkätä ruuhkia odotustilaan. Me nuija pörriäiseen

Täällä on pelattu ajanvarauksilla jo paljon ennen koronaa, labrassakin. Sinulle sen sijaan onnittelut, että (vasta) nyt hiffaat syyn, miksi jonottaminen on lopetettu - ainakin toistaiseksi - sielläkin.

Niin menenkin "pörriäiseen", jos tarvis vaatii. Menen koska voin.
        am

• Anonyymi
        edson kirjoitti:

Kuules nyt amummu, olet pelkkä valkokaulustyhjiö minulle, et muuta. Kerro nyt vielä meille lisää miniästäsi, kerro kaikesta koulutusvääryyksistä, kouluissa huonosti järjestetyistä safkoista keliaakikoille, ja miksi indikiinaa opiskelevan täytyy lukea matematiikkaa ja kerro kaikesta muustakin kieron mielesi tuotteista.

Kuules pöljä, ei minulla ole tarvetta olla sinulle yhtään mitään. Mitähän varten pitäisi! Kaltaisesi hyypiöt ovat kuin veteen päästetty pieru, vähän kuplia ja paljon pahaa hajua. Sellaisella ei ole merkitystä, sellaisen hyväksyntää ei tarvitse kukaan.
        am

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli kyllä alkuviikolla ohjelmaakin, kun olimme jelppimässä ystäviä terassin teossa ja avajaisia juhlimme eilen. En siis paljon koneella kerinnyt ollakaan. Ja välillä, kuten oikeassakin elämässä, tosiaan tulee tinki täyteen jostain ikävästä, mikä vain jatkuu ja jatkuu.

Noista hömpistä, tai hienosti sanottuna tosi-TVohjelmistahan oli MOTissakin juttua. Että niissä jotkut osallistujat ovat menneet henkiseen tilttiin. Minusta po:n laisiin ohjelmaan hakijalle pitäisi näyttää vanhoja ohjelmia, myös kulissien takaisia juttuja, ja vasta niiden jälkeen saisi tehdä päätöksen mukaan tulosta. Sen jälkeen onkin kyse hakijan omasta valinnasta. En itse ymmärrä tuota kihkua päästä mukaan moisiin tuubaohjelmiin. No, julkuksihan kai moni heistä mielii, ja toivovat tosi-TV:n olevan astinlauta sille. En ihan jaksa ymmärtää noiden ohjelmien suosiota: känniörvellystä ja seksiseikoiluja. Tai ehkäpä niissä se suosion syy juuri onkin.

Tänään selvisi koronarokotuksista aika ihme homma. Toinen poikani on työnsä takia in cognito ja kaikki henkilöön liittyvät tiedot ovat siten salaisia. Hän siksi ei voi varata rokotusaikaa netissä, missä täytyy tunnistautua, vaan ainoastaan puhelimitse, missä riittää nimi ja syntymäaika, ja sitten pitää jäädä odottamaan vastasoittoa.

Netissä aikoja taas saa terve nuori mies jo tälle kuulle, kun voi ottaa ajan jostain sote-alueemme kunnasta, siis ei välttämättä asuinkunnasta. Puhelimessa taas aikoja annetaan vain asuinkunnan rokotuspaikoille, ja rokotusaika siten menee huomattavasti kauemmas kuin netissä varaavan kohdalla. Kumpikin poikamme ryhtyi aamulla varaamaan aikaa, kun niiden jako alkoi. Toinen sai yhdellä istumalla netistä ajan viikon päähän, toinen odottaa vastasoittoa, koska se sitten tuleekaan. Sinä aikana vapaat ajat menevät kuin kuumille kiville. Mutta hyvä, kun viimein terveitä työikäisiäkin aletaan rokotetaan.
        am

Sä oot ainoa joka on henkisesti todella tiltissä

edson

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä on pelattu ajanvarauksilla jo paljon ennen koronaa, labrassakin. Sinulle sen sijaan onnittelut, että (vasta) nyt hiffaat syyn, miksi jonottaminen on lopetettu - ainakin toistaiseksi - sielläkin.

Niin menenkin "pörriäiseen", jos tarvis vaatii. Menen koska voin.
        am

Kyllä oot rikas, että Ihan pörriäiseen. Ihan oon kateellinen hihih

• Anonyymi kirjoitti:

Kuules pöljä, ei minulla ole tarvetta olla sinulle yhtään mitään. Mitähän varten pitäisi! Kaltaisesi hyypiöt ovat kuin veteen päästetty pieru, vähän kuplia ja paljon pahaa hajua. Sellaisella ei ole merkitystä, sellaisen hyväksyntää ei tarvitse kukaan.
        am

Et sä pöljä pelkästään minulle ole valkokauluspöljä

• Anonyymi
        edson kirjoitti:

Et sä pöljä pelkästään minulle ole valkokauluspöljä

Ja kopiointi se vain jatkuu. Pitäisköhän sun mennä johonkin vanhojen pappojen kouluun. Jos vaikka vielä loppuvuosinasi oppisit kertomaan asioista ihan omin sanoin.
        am

• Anonyymi

Amummu olet pelkkää tyhjää ja lisäksi vielä tyhmä

En ole moista tyhjäpäätä foorumeilla tavannut

edson

• Anonyymi

Äänestä kokoomusta, äänestät tyhjää. Äänestä vajakkeja, äänestät tyhmää

edson

• Anonyymi

Et ole näemmä ehtinyt seuraamaan uutisia. Kansallinen Kokoomus rp. antoi uudet päivitetyt ohjeet kansanedustajillensa elvytyspakettiäänestykseen. Nyt saa äänestää oman mielihalunsa mukaan myös JAA eli kannattamalla pakettia. Voi myöskin äänestää EI jos niin haluttaa. Se jos mikä on demokratiaa. Annetaan edustajille vapaat kädet.DDD
        En nytkään äänestä kumpaakaan tarjoamaasi vaihtoehtoa vaikka kuinka kehotat niin toimimaan. Muitakin parempia vaihtoehtoja on. Esimerkiksi kestosuosikki Aku Ankka. Kuntavaaleihin on aikaa. Mitä vaan voi tapahtua joka muuttaa peliasetelman. Taivaalta voi pudota kiinalaista avaruusromua niiskaan. Tai arhinmäki tulee ja potkaisee auton kylkeen klommon tunnekuohuissansa. Tänään olen ollut sisäpoikana. Kuivatellut jalkarättejä ja vedellyt leukoja rekkitangossa. Puosu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole näemmä ehtinyt seuraamaan uutisia. Kansallinen Kokoomus rp. antoi uudet päivitetyt ohjeet kansanedustajillensa elvytyspakettiäänestykseen. Nyt saa äänestää oman mielihalunsa mukaan myös JAA eli kannattamalla pakettia. Voi myöskin äänestää EI jos niin haluttaa. Se jos mikä on demokratiaa. Annetaan edustajille vapaat kädet.DDD
        En nytkään äänestä kumpaakaan tarjoamaasi vaihtoehtoa vaikka kuinka kehotat niin toimimaan. Muitakin parempia vaihtoehtoja on. Esimerkiksi kestosuosikki Aku Ankka. Kuntavaaleihin on aikaa. Mitä vaan voi tapahtua joka muuttaa peliasetelman. Taivaalta voi pudota kiinalaista avaruusromua niiskaan. Tai arhinmäki tulee ja potkaisee auton kylkeen klommon tunnekuohuissansa. Tänään olen ollut sisäpoikana. Kuivatellut jalkarättejä ja vedellyt leukoja rekkitangossa. Puosu

Pientä säätöä puosun kommenttiin. Ei tartte seurata uutisia, kun mainostaa kokoomusta äänestävien äänestävän tyhjää

Ja siis Aku Ankka, ilmankos ollaan hiukka eri linjoilla, koska ite äänestän Pelle Pelotonta

• UUSI

Pikainen kuittaus eilespäivän kirjoitussaldooni

Pienestä se alkoi taas. Ensin kirjoitin, että amummua olen loukannut ja johan mummeli räjähti. Osoittaa vain korkean koulutukseni tuomaa sivistystä ... siis se, että totesin loukanneeni tätä ... huikeeta ja minkä metakan se sai aikaan mihin vastasin tyylitellen ... saatana sentään

Ja tässä vielä kerran tiedoksi, että kirjoitan, jatkossakin, mistä minua huvittaa ja millä tyylillä huvittaa. Niinhän muutkin tekevät. Itse joskus tosin häikäistyn omaperäisen mummelin suamenkiälest. Hitto, kun ois kerännyt noita hänen oivalluksiaan

• UUSI

Lisään vielä niille halukkaille, jotka tsekkaavat, mistä eilinen alkoi : 06.05.2021 08:34
        tuosta vaatimattomasta ilmaisustani joka meni jotenkin näin : "rapu kaipasi amummua ja olen satavarma, että loukkasin häntä" (ed.ketjussa)

Tästä riemastuneena "omaperäinen" amummu otti herneet nenäänsä.

• UUSI
        edson kirjoitti:

Lisään vielä niille halukkaille, jotka tsekkaavat, mistä eilinen alkoi : 06.05.2021 08:34
        tuosta vaatimattomasta ilmaisustani joka meni jotenkin näin : "rapu kaipasi amummua ja olen satavarma, että loukkasin häntä" (ed.ketjussa)

Tästä riemastuneena "omaperäinen" amummu otti herneet nenäänsä.

Sinulla on hellyttävä tapa selitellä sanomisiasi. Itsehän riemastuit, kun jatkoin karusta kommentistasi johtuen omaishoitajista. Sait siitä taas oivan syyn hyökätä minua ja mielipiteitäni, jopa asiasta kerättyä tietoa vastaan.

Olet myös ottanut itsellesi oikeuden morkata muita silloin kun huvittaa. Jos joku siihen samalla mitalla vastaa, niin se onkin heti riemastumista. Pitäisi ilmeisesti vain painaa leuka rintaan ja odotella uusia "opetuksiasi". Alin "sukua" olet!

• UUSI
        amummu kirjoitti:

Sinulla on hellyttävä tapa selitellä sanomisiasi. Itsehän riemastuit, kun jatkoin karusta kommentistasi johtuen omaishoitajista. Sait siitä taas oivan syyn hyökätä minua ja mielipiteitäni, jopa asiasta kerättyä tietoa vastaan.

Olet myös ottanut itsellesi oikeuden morkata muita silloin kun huvittaa. Jos joku siihen samalla mitalla vastaa, niin se onkin heti riemastumista. Pitäisi ilmeisesti vain painaa leuka rintaan ja odotella uusia "opetuksiasi". Alin "sukua" olet!

Kuules kiero liero sä oot kusipäitten sukua

• UUSI
        edson kirjoitti:

Kuules kiero liero sä oot kusipäitten sukua

Kuin nenä päähän! Eräässä lukemassani ,somekirjoittajia analysoivassa jutussa jaettiin kirjoittajat ryhmiin, joita yhdistää sama tyyli. Siinä löydettiin mm. porukka, joka asia-argumenttien heiltä loppuessa alkaa korskua omaa viisauttaan; paikkailevat heikkoa itsetuntoaan nimittelemällä ja haukkumalla toisia kirjoittajia älyn, henkisen tilan ja jopa (kuvitellunkin!!) ulkonäön perusteella. Sinä kuulut selvästi siihen ryhmään, ettet olisi ihan prototyyppi.

Minun sen sijaan tarvitsee vain rinnastaa sinut Aliin; enempiä attribuutteja ei tarvita.

• UUSI

En ole uutisista seurannut, mutta kuulemma jotain "sotaa" käydään Euroopassa Fiatin euro6 Temp dieselpäästöistä. Ensi vaikutelma on maaottelu autonvalmistajien kanssa siis Saksa vs. Italia

• UUSI

Lisään vielä tähän, että päästöt euro6 SCR ollaan päästy huikeisiin tuloksiin päästövähennyksissä, mutta sekin on vain selitystä tasolla seliseli, sillä ainoa keino torjua saastumista ja ylikulutusta on yksinkertainen toimenpide : kuluttaa ja kuluttaa aina vain vähemmän ja viedä korkeaa teknologiaa köyhempiin maihin ilimatteeks. Näistä maista on länsi / itä ryöstänyt jo ihan tarpeeksi asti

Mutta mitä tekee Finnair? Mainostaa, että sekoitetaan biotuotteita enemmän ja enemmän polttoaineisiin. Mitä sumutusta helvetti sentään !!! Kohta on armeijan vuoro eli hävittäjät tulevaisuudessa käyttävät jumalan sanan energiaa ja maissa rauha ja hyvä tahto saatana sentään paitti islamilaisissa maissa, lisää räsäskä ja tsytskovitsi ja läskisoini huutaa taustalla ja ano turtiainen vetää pillerin huuleen ja juoksee kaulailemaan soinia ja yhdessä he itkevät kuinka väärin maailma makaa ja halme nousee haudasta

• UUSI

Tässä itsekritiikkiä, mitä eivät esim. mökkiläiset edes unissaan osaa, vaan kurvaavat mökeilleen kaiken muun autolla liikkumisen lisäksi silloin, kun huvittaa ja valtaavat järvenrannat ja saastuttavat vedet ja saimaannorpat huutavat, että vetäkää ne verkot v*****n järvestä.

"Karavaanarielämä viehättää tänäkin kesänä entistä useampaa, alalla uskotaan. Se saa uudistamaan leirintäalueiden ilmeitä. Tila voi loppua kesken, jos rajat aukeavat ja ulkomaalaiset pääsevät Suomeen."

Jotain tolkkua pitäisi "karavaanareillakin" sentään päässä olla eli kilometrejä vuosittain aina vaan vähemmäksi eikä päinvastoin. Todellinen nelipyöräasukki omistaa aikaa, aurinkopanelit ja asuu koko vuoden asunnossaan eikä heittäydy turistiksi, kuten mökkiläiset. Kiinnostuneille annan lisäohjeita

• UUSI

Kevät keikkuen tulevi. Aurora varmaan kahlaa lumessa kauppaan, katsoin juuri tuoretta kuvaa sieltä, niin lunta on satanut jopa 15 cm.

• UUSI

Täällä taas on harmaa, kylmä sää. Tuntuu että pian on luntakin, vaikka lämpöä luvataan. Auroraa olen minäkin ajatellut, kun tuo Pohjois-Karjala on jotenkin myös mielessä. Olisi mukava kuulla Auroran kuulumisia sieltä.

Täällä ei nyt mitään ihmeempiä, onneksi. Minä tykkään tavallisesta elämästä, enkä kaipaa mitään jatkuvaa "menomeininkiä" päiviini. Maailmaa "näen" lukemiseni kautta. Ilman kirjoja elämä olisi paljon vailla "matkailun nautintoa."

Sunnuntaina minut kyllä haetaan tuonne pojan kotiin. Tapaan siellä lapsiani ja varmaan lastenlapsiakin.

Radiossa soi juuri nyt: "Pukeutuu hän Breussin punaiseen..." minä pidän tuosta kappaleesta ja muistoissa on tuon kappaleen tanssiminen yhden aivan hurmaavan ulkomaalaisen miehen kanssa! Se oli silloin joskus, kun vielä "tanssi oli sallittua" - ennen koronaa!

Hyvää viikonlopun aloitusta!

• UUSI

Sinä menet siis pojallesi äitienpäivälounaalle. Minä taas kutsuin poikamme avec meille, vaikka en varsinaista äitienpäivää vietä. En ole mielestäni mikään sellainen sankariäiti, joka on synnyttänyt liudan lapsia ja jotka saavat pressalta jonkun prenikan rintaansa. Poikani sanoi, että et kyllä mikään Justiina-tyyppi olekaan. Mieltääköhän hän Justiinan topakaksi äidiksi, joka pitää lapset kurissa ja herran nuhteessa?

Äitienpäivät, isänpäivät ym ovat kauppiaiden keksintöä, mikä nykyisten tuhansien lapsettomien parien mukaan on eriarvoisuutta lietsovaa. Tasa-arvon nimissä on siis virallistettava myös lapsettomien päivä, niistäkin kaiketi vielä erikseen vapaaehtoisesti lapsettomien ja tahattomasti lapsettomien päivä.

• UUSI

Auroraa minäkin ajattelin, kun tuosta lumimyräkästä luin. Jokohan hän on saanut liikkumisensa sujumaan. Toivottavasti. Koiran kanssa on hankalaa, jos se ei onnistu. Olisi kiva taas lukea hänen kuulumisiaan.

Koulussa aikoinaan opetettiin, että on olemassa Preussin SININEN. Punaisia olivat karmiini ja sinooperi. Kun tuo ko. Yölinnun kappale tuli markkinoille, niin uutta minulle tosiaan oli, että laulettiinkin preussinpunaisesta. En ole koskaan tullut guuglettaneeksi, miten nuo värien nimet ovat syntyneet. Ehkä pitäisi.

Harmaata on täälläkin. Kesken kettislenkin alkoi vielä sataa lähes kaatamalla. Onneksi se ei kestänyt kauan. Takki ja koirat kuitenkin kastuivat kunnolla. Viikonlopuksi ovat lupailleet jo parempaa ja ensi viikoksi vallan kesäistä säätä.

Tämän viikonlopun vietämmekin poikkeuksellisesti kotona. Siippa kyllä menee sinne käymään eestaas poikiemme kanssa. Huomenna tulee uusi saunan kiuas, ja samalla saadaan vanha pois. Kiukaat ovat niin painavia, että emme niitä kahdestaan pysty käsittelemään, voimaa tarvitaan. - Ja sen verran meidänkin perheessä on viisautta, että eivät meinaa kantaa kiukaita kivineen päivineen🤣

Nyt pitää lähteä käymään puutarhalla. Meinaan laittaa jo pihakukat istumaan ruukkuihin. Hortensiat kyllä pitää vielä vahtia yöpakkasten varalta. Eivät kestä kylmää. Mutta aikaahan eläkeläisellä on vahtimiseen(kin)

Täksi äitienpäiväksi teen ison kakun. Koko "jalon jengi" tulee käymään - viime vuonna kävivät vain pojat nopeasti. Saamme pitkästä aikaa taas lapsenlapsetkin käymään. Tosin pojanpoikaa olemme nähneet lyhyissä tapaamisissa aika useinkin. Tyttöä sen sijaan harvemmin. Ihana on aina hetki, jolloin heitä näemme. Nyt uskaltaa jo halatakin.

Leppoisaa viikonlopun aloittelua!

• UUSI
        Calvados kirjoitti:

Sinä menet siis pojallesi äitienpäivälounaalle. Minä taas kutsuin poikamme avec meille, vaikka en varsinaista äitienpäivää vietä. En ole mielestäni mikään sellainen sankariäiti, joka on synnyttänyt liudan lapsia ja jotka saavat pressalta jonkun prenikan rintaansa. Poikani sanoi, että et kyllä mikään Justiina-tyyppi olekaan. Mieltääköhän hän Justiinan topakaksi äidiksi, joka pitää lapset kurissa ja herran nuhteessa?

Äitienpäivät, isänpäivät ym ovat kauppiaiden keksintöä, mikä nykyisten tuhansien lapsettomien parien mukaan on eriarvoisuutta lietsovaa. Tasa-arvon nimissä on siis virallistettava myös lapsettomien päivä, niistäkin kaiketi vielä erikseen vapaaehtoisesti lapsettomien ja tahattomasti lapsettomien päivä.

Meilläkään ei kumpaakaan päivää ole koskaan varsin juhlittu. Kahvilla on porukka kuitenkin käynyt useimpina äitienpäivinä, mutta isänpäivänä ei välttämättä sitäkään. Tällä kertaa lupasin tehdä gluteenittoman täytekakun, jotta tytölläkin olisi herkuteltavaa. Se on näinä aikoina juhlan aihe, kun koko perhe on koossa. Sellaista tapahtui viimeksi viime juhannuksena mökillä, missä saatoimme olla ulkona, ja kaikilla oli nukkumapaikka eri rakennuksissa. joten sisätiloihin ei tarvinnut missään vaiheessa koko porukan kerääntyä. Tulevasta juhannuksesta ei vielä tiedä, kuinka sujuu.

Eikös Justiina ainakin Pekkansa pitänyt "kurissa ja herran nuhteessa". En muista oliko heillä ollenkaan lapsia, joita Justiina olisi "ohjaillut".

• UUSI
        amummu kirjoitti:

Meilläkään ei kumpaakaan päivää ole koskaan varsin juhlittu. Kahvilla on porukka kuitenkin käynyt useimpina äitienpäivinä, mutta isänpäivänä ei välttämättä sitäkään. Tällä kertaa lupasin tehdä gluteenittoman täytekakun, jotta tytölläkin olisi herkuteltavaa. Se on näinä aikoina juhlan aihe, kun koko perhe on koossa. Sellaista tapahtui viimeksi viime juhannuksena mökillä, missä saatoimme olla ulkona, ja kaikilla oli nukkumapaikka eri rakennuksissa. joten sisätiloihin ei tarvinnut missään vaiheessa koko porukan kerääntyä. Tulevasta juhannuksesta ei vielä tiedä, kuinka sujuu.

Eikös Justiina ainakin Pekkansa pitänyt "kurissa ja herran nuhteessa". En muista oliko heillä ollenkaan lapsia, joita Justiina olisi "ohjaillut".

Mekin näemme kohta pikkuisemme skypen avulla. Pojantytär tulee meille kesäkuun alussa muutamaksi päiväksi avomiehensä kanssa.

Justiinalla ja Pekalla ei tainnut lapsia olla, mutta lapsuudestani muistan , että talonmiehen rouva ajoi luudalla jopa pulut pois pihaltamme. Olin alle kouluikäinen ja talo oli sellainen Pikku Pietarin pihaa muistuttava rakennuskompleksi Mikkelissä. Justiina tuli siitä naisesta mieleen.

• Anonyymi
        UUSI
        amummu kirjoitti:

Auroraa minäkin ajattelin, kun tuosta lumimyräkästä luin. Jokohan hän on saanut liikkumisensa sujumaan. Toivottavasti. Koiran kanssa on hankalaa, jos se ei onnistu. Olisi kiva taas lukea hänen kuulumisiaan.

Koulussa aikoinaan opetettiin, että on olemassa Preussin SININEN. Punaisia olivat karmiini ja sinooperi. Kun tuo ko. Yölinnun kappale tuli markkinoille, niin uutta minulle tosiaan oli, että laulettiinkin preussinpunaisesta. En ole koskaan tullut guuglettaneeksi, miten nuo värien nimet ovat syntyneet. Ehkä pitäisi.

Harmaata on täälläkin. Kesken kettislenkin alkoi vielä sataa lähes kaatamalla. Onneksi se ei kestänyt kauan. Takki ja koirat kuitenkin kastuivat kunnolla. Viikonlopuksi ovat lupailleet jo parempaa ja ensi viikoksi vallan kesäistä säätä.

Tämän viikonlopun vietämmekin poikkeuksellisesti kotona. Siippa kyllä menee sinne käymään eestaas poikiemme kanssa. Huomenna tulee uusi saunan kiuas, ja samalla saadaan vanha pois. Kiukaat ovat niin painavia, että emme niitä kahdestaan pysty käsittelemään, voimaa tarvitaan. - Ja sen verran meidänkin perheessä on viisautta, että eivät meinaa kantaa kiukaita kivineen päivineen🤣

Nyt pitää lähteä käymään puutarhalla. Meinaan laittaa jo pihakukat istumaan ruukkuihin. Hortensiat kyllä pitää vielä vahtia yöpakkasten varalta. Eivät kestä kylmää. Mutta aikaahan eläkeläisellä on vahtimiseen(kin)

Täksi äitienpäiväksi teen ison kakun. Koko "jalon jengi" tulee käymään - viime vuonna kävivät vain pojat nopeasti. Saamme pitkästä aikaa taas lapsenlapsetkin käymään. Tosin pojanpoikaa olemme nähneet lyhyissä tapaamisissa aika useinkin. Tyttöä sen sijaan harvemmin. Ihana on aina hetki, jolloin heitä näemme. Nyt uskaltaa jo halatakin.

Leppoisaa viikonlopun aloittelua!

Minä olen joskus lukenut, tai kuullut selvitystä tuosta "preussinpunaisesta -sinisestä väristä, mutta en nyt kyllä muista miten tuota kahden värin käyttöä selitettiin? Huomasin muuten että olin hieman "hienostellut", kun kirjoitin tuon "breussinpunaisen", kuuntelin radiosta sitä, kun olin kirjoittamassa koneella ja se kuulosti niin "B":ltä sen ääntäminen! No, ei se nyt niin vaarallista ole!

En minäkään pidä äitienpäivästä sen takia, että äitiä, sen kummemmin kuin isääkään, Kiva nyt on kuitenkin tavata. Yleensä porukat ovat tulleet luokseni, mutta nyt sitten näin. pitäisi juhlia jonain määrättynä päivänä vuodesta ja monilla se on sitten siinä. Tasaisesti kun pidetään yhteyttä, niin se on hyvä.

Tästä lentää jatkuvasti nyt helikopterit talon viereisessä ilmatilassa. Jotkut sotaharjoitukset ovat kai vielä menossa.

• Anonyymi
        UUSI
        amummu kirjoitti:

Huomasin samalla kun lähetin kommenttini, että kirjautuminen oli jo pois.

Minä se oli ja olen edelleenkin

Rapu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen joskus lukenut, tai kuullut selvitystä tuosta "preussinpunaisesta -sinisestä väristä, mutta en nyt kyllä muista miten tuota kahden värin käyttöä selitettiin? Huomasin muuten että olin hieman "hienostellut", kun kirjoitin tuon "breussinpunaisen", kuuntelin radiosta sitä, kun olin kirjoittamassa koneella ja se kuulosti niin "B":ltä sen ääntäminen! No, ei se nyt niin vaarallista ole!

En minäkään pidä äitienpäivästä sen takia, että äitiä, sen kummemmin kuin isääkään, Kiva nyt on kuitenkin tavata. Yleensä porukat ovat tulleet luokseni, mutta nyt sitten näin. pitäisi juhlia jonain määrättynä päivänä vuodesta ja monilla se on sitten siinä. Tasaisesti kun pidetään yhteyttä, niin se on hyvä.

Tästä lentää jatkuvasti nyt helikopterit talon viereisessä ilmatilassa. Jotkut sotaharjoitukset ovat kai vielä menossa.

Nyt kun vielä luin näitä kirjoituksia täällä, niin huomasin lisää omia sekoilujani. Syytän niistä nyt ajatusteni sotkijana ja siitä seurannutta "sekoilevaa" kirjoitustani juuri silloin radiossa soineesta "Preussinpunaista"kappaletta. Se toi mieleeni, kuten aina, kun sen kuulen,
        tuon kertomani "komistuksen", jonka kanssa sen tanssin silloin.

Niin, se sekoiluni koskee myös tuon ylempänä olevan kommenttini toiseksi viimeistä jaksoa. Siinä on virkkeet sikin sokin. En jaksa nyt käydä sitä kirjoittamaan uudestaan selkokielelle, mutta ensimmäinen virke on jäänyt kesken, mutta sen jatko löytyy vähän myöhemmin ja väliin on tullut muuta.

Ajatukset karkuteillä!

Rapu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Rapunen, kirjain sinne tai tänne, ei todellakaan maailmaa kaada.

Sen sijaan, kun kirjaimet asetellaan pudottelemaan omat riesat toisten niskaan, niin se onkin jo ihan toinen juttu.

• UUSI

Nyt heti lisää opiskelupaikkoja matkailumuotoilijoille

• UUSI

Preussinpunainen on komea väri, meitin auto on kutakuinkin sen värinen. Syvänpunainen, ripaus ruskeaa.

Ja kas, taistelevat metsot..ei kun pariskunta Edson - amummu taas vauhdissa. Jokin aika sitten täällä joku viisaasti sanoi jotain sellaista, että tyhjänpäiväinen veetuilu saa jäädä. Siitähän saa kärsiä veetuilija itse eniten.. Pirskatti kun en mitenkään muista kuka se oli joka noin sanoi?

No juu, itse en pahemmin edes osaa veetuilla. Jos olen joskus yrittänyt, niin kukaan ei ole edes huomannut..

• UUSI

Eihän kaikkea voi muistaa, eikä aina kannatakaan, muistipaikoista voi jossain vaiheessa tulla pulaa. Jos ottaa katsoo veetuiluasi toiselta kantilta, niin voihan se ollaa niinnii, että osaat sen tehdä niin taidokkaasti, ettei kukaan huomaa. Tosin se kyllä menee silloin himpun hukan teille.

• UUSI

Nyt on sitten kukkia terassi pullollaan. Kun vielä saisin itseni psyykattua niitä istuttelemaan. Huomenna ehkä. Hyvän teonkin tein: sain puutarhan kassatädin nauramaan, kun luettelin korista ostoksiani. Mukaan tuli mm. kahdeksan rodesiaa. Minulta menevät aina sekaisin rododendron ja hortensia, joten tietysti siitä syntyy rodesia.

Aivan ihania kukkajuttuja on taas myynnissä, kun kaupat ovat tehneet mahtavia asetelmia äideille. Ihastuksen vesi silmistä tirisi niitä katsellessani. Toivottavasti kaikki äidit saisivat ansaitsemansa kukat. Ja kaikki lapset ansaitsemansa äidin!

Jokos, Dr, siellä lounaassa on silmukat koivuissa? Sinnehän kaikki pruukaa tulla ensimmäisenä, niin hyvässä kuin pahassa;). Vanha (hämäläinen) sananparsi kuitenkin sanoo: idästä kesä, idästä talavi, idästä kaikki ilikeet ilimat.

Juu, pieni skaba on poikaa, puhdistaa ilmaa. Se on kai tää äitienpäivä, mikä kiristää pipoa, pojat kun on poikia 🤣

• UUSI

Kyl kyl, vihreää pukkaa koivuhun kovaa tahtia.

Meil on taas noi hullut mustarastaat mellastamassa, yrittävät tehdä pesää talon reunapelleille. Kun kaunis puhe ei auta, käytän ultraäänikarkotinta. Täytyy vissiin hankkia toinen laite talon toiselle puolelle.

Nyt just on ilmatkin niin veetumaisen kylmät ja sateiset, että linnutkin pitävät nokkansa kiinni.

Jaa että skaba..

• Anonyymi
        UUSI

juu et ole amummu ainut jolla rhododendronit ja alppiruusut tuppaa menemään ihan vallan sekaishin niin sekaisin että. Tää sketsi on ja oli hyvä
        https://www.youtube.com/watch?v=vTK1-WY-e8I
        Itsekin jo ruusut hain pian 100 v äiteelle RSO kukkatalosta.
        Tankkivalo vilkkui punaista, mutta päästiinhän kuin päästiinkin kukkataloon.
        Puosu

• UUSI
        DrWhoo kirjoitti:

Kyl kyl, vihreää pukkaa koivuhun kovaa tahtia.

Meil on taas noi hullut mustarastaat mellastamassa, yrittävät tehdä pesää talon reunapelleille. Kun kaunis puhe ei auta, käytän ultraäänikarkotinta. Täytyy vissiin hankkia toinen laite talon toiselle puolelle.

Nyt just on ilmatkin niin veetumaisen kylmät ja sateiset, että linnutkin pitävät nokkansa kiinni.

Jaa että skaba..

Juu, kyllä tosiaankin nyt viluttaa;) Ehkä se kuitenkin tokenee, kun pari päivää elämme etiäppäin.

Meillä pitäis mustarastaan avoimeen nokkaan saada aamuvarhaiseksi sordiino. Herättää joka aamu neljän jälkeen. Laulunsa kyllä on kevään varmin merkki, mutta äänensä volyymiä se voisi vähän säädellä kellonajan mukaan. Tai pitäisiköhän laittaa makkarin ikkuna kiinni.

Tehoaako ultra tosiaan rastaaseenkin? Minulla vain kokemusta hammaskiven louhinnasta ultralla. Se on karsea kokemus. Tosin hammashoitajan tekemä raastaminen on vielä kamalampaa, siksi tuon ultrakäsittelyn olenkin valinnut. Kaikkea ne linturaukatkin joutuvat kestämään.

• UUSI

Puosu, issäni - kalamies ja puuseppä - pruukasi nimittää kaikkia puutarhakasveja joriineiksi. Vertasi vaimonsa varpaitakin joriinin juuriksi🤣

Ennen oli kunnon keinot tehdä huumoria ja valloittaa nainen. Siimeskin oli jo nykyaijan ovella, hänellä näköjään toinen nilkka paljaana;) - nykyäänhän nuoriso kulkee pakkasillakin molemmat nilkat sukitta.

Äitisi on saavuttanut kunnioitettavan iän, ja ruusukimppu hänelle on todellakin paikallaan. Sata vuotta ihmisikää on melkoinen matka tässä alvariinsa vauhdilla muuttuvassa maailmassa. Hienoa, että hän vielä on mukana kuvioissasi.

• UUSI

Kylläpä Siimes osasi esittää hyvin ujoa peräkammarin poikaa, vaikka ovat jo 12 vuotta seurustelleet.😜😡

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Välit poikki aikuisen lapsen perheen kanssa.

He suuttuivat kun kuulivat ettemme puolisoni kanssa ota rokotetta. Emme todennäköisesti saa tavata enään lapsen lapsiamme, emmekä saa heitä yökylään k
      Maailman menoa
      521
      10824
    2. Yllätys-sexy! Sanna Ukkola poseeraa korsettitopissa nuoruuskuvassa: "Housut jalassa, kerrankin"

Sanna Ukkola on totuttu näkemään aina hyvin asialinjalla. Nyt hän todellakin yllättää. UUH, aika hot! https://www.suomi24.fi/viihde/yllatys-sexy-bb-sa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      9866
    Aihe