https://www.is.fi/autot/art-2000007957142.html
usassakin ihmiset myyneet pois E autot ja ottaneet polttomoottorit takaisin
Ihmiset ei halua E autoja nii
46
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Missä Usasta puhuttiin tuossa jutussa?
Varmaankin ihminen jolla ei ole latausmahdollisuutta joustavasti ja tarvitsee autoaan pitkiin ajoihin usein, niin valitsee jotain muuta kuin sähköauton, esim. dieselin, bensan tai hybridin. En oikein ymmärrä aloituksen pointtia. - Anonyymi
Tämä varmaan syynä, että sähköautojen määrä tuplaantuu joka vuosi.
Ja sille, että yksikään valmistaja ei edes pysty valmistamaan täyssähköautoja kysyntää vastaavia määriä.- Anonyymi
Mitenkä niin? Jos on kerran hurja kysyntä täyssähkäreillä, niin miksi näitä autoliikkeiden halleissa sitten joutilaina seisoo?
https://www.nettiauto.com/volkswagen/id3/sahko?id_country[]=73
https://www.nettiauto.com/volkswagen/id4/sahko?id_country[]=73 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä niin? Jos on kerran hurja kysyntä täyssähkäreillä, niin miksi näitä autoliikkeiden halleissa sitten joutilaina seisoo?
https://www.nettiauto.com/volkswagen/id3/sahko?id_country[]=73
https://www.nettiauto.com/volkswagen/id4/sahko?id_country[]=73Siksi, koska kikkelini minulle niin sanoo. Aivoja, millä muut ihmiset ajattelee, ei minulla ole koskaan edes ollutkaan.
- Anonyymi
Myö ee haluta mittään ee-aatoja vuan kunnon aatoja!
- Anonyymi
Voi olla että sähköauto on vain hetken juttu. Sata vuotta sitten oli sähköautoja ja niin ne vain katosi kun "räjähdysmoottori" oli paljon parempi ja sähköautolla ajoivat vain naiset ja lääkärit.
- Anonyymi
Tilanteessa on ilmeisesti todettu ettei sähköauto sittenkään sovi omaan käyttöön. Voi olla että täälläkin syntyy tuollaista paluuta kun syyspuolella on ostetty talven lyhyisiin työmatkoihin ja asiointiin riittävä sähköauto. Mutta kun kesä koittaa ja alkaakin tulla pitkiä mökki- ja mummolamatkoja, huomataankin sähköauton latausongelmat ja se entinen polttisauto tai plugari tulee mieleen.
Tämän hetken suuret myyntiluvut tulee tasaantumaan kun riittävän hyvätuloiset ovat tehneet "heräteostoksensa" ja ajelevat tyytyväisenä(?) muutaman vuoden. - Anonyymi
kuinkas venäjä?
- Anonyymi
Suomen pikku tekoset liikenteen päästöjen suhteen eivät lopulta ole paljonkaan kokonaiskuvassa. Voidaan miettiä asiaa tällaisen vesivoimalan padon analogian kautta. Suomi paikkaa padon pieniä vuotoja, vaikka vieressä syöksyy valtavasti vettä isosta reiästä.
On kirjoitettu, että Kiina päästää saasteita viidessä tunnissa sen, mitä Suomi vähentää liikennepäästöjä vuoteen 2030 mennessä, eli 9 vuodessa. Jos verrataan 9 vuotta ja 5 tuntia, niin yllä oleva analogia on aika osuva. Toki pikkuriikkinen vähennys on vähennystä mutta fiksu ymmärtää mistä kenkä puristaa.- Anonyymi
Lähettääkö viheranarkistit ultimaattumin Kiinalle ?? Se varmaan tehoaisi !
- Anonyymi
Eiköhän päästöjen vähennykset mitata yksilötasolla eikä maatasolla. Suomessa per capita energiankäyttö on yksi maailman suurimpia.
Absoluuttisesti sama saastutuksen vähennys auttaa aivan yhtä paljon riippumatta siitä tekikö sen kiinalainen vai suomalainen.
- Anonyymi
PS moittii turhaa kiirettä
- Anonyymi
venäjä?
- Anonyymi
vety on jo liian lähellä
kannattaa miettiä mihin rahat laittaa
E autosta jää mustapekka käteen?- Anonyymi
Vetyautoja ei tule ainakaan seuraavaan 20 vuoteen.
- Anonyymi
"kannattaa miettiä mihin rahat laittaa"
Teslaan tai muuhun sähköautoon kannattaa rahat laittaa. Model Y vaikuttaa erittäin hyvältä.
- Anonyymi
Kylläpä on hätä kädessä, kun täyssähköautot ovat valtaamassa markkinat. Mikähän niissä niin pelottaa?
- Anonyymi
Sähköautot on niin last season. Onnettomuuksissa syttyvät tuleen ja vaikeita sammuttaa.
- Anonyymi
Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.
Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.
Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään." akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. "
Niin varmaan. Millä oikein ajattelet? Kiveksilläsi?....
https://youtu.be/UsuYxFBHsiQ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. "
Niin varmaan. Millä oikein ajattelet? Kiveksilläsi?....
https://youtu.be/UsuYxFBHsiQEnsimmäinen oli akkupalo. Toisessa akku ei syttynyt, tavallinen autopalo. Kolmas oli airbag-räjähdys (vastaavia löytyy polttiksistakin kun etsii). Neljäs ja siitä eteenpäin tyypillinen akkupalo, melko hidas, mutta noissa jo päässyt pitkälle -- kuskilla on ainakin 10 minuuttia aikaa poistua.
Suomessa autoja palaa päivässä n. 5 kpl. Tesloja Suomessa on palanut 0 kappaletta. Teslan tulipalot ovat muutenkin erittäin harvinaisia, todennäköisyys on kymmenesosa verrattuna polttomoottoriautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen oli akkupalo. Toisessa akku ei syttynyt, tavallinen autopalo. Kolmas oli airbag-räjähdys (vastaavia löytyy polttiksistakin kun etsii). Neljäs ja siitä eteenpäin tyypillinen akkupalo, melko hidas, mutta noissa jo päässyt pitkälle -- kuskilla on ainakin 10 minuuttia aikaa poistua.
Suomessa autoja palaa päivässä n. 5 kpl. Tesloja Suomessa on palanut 0 kappaletta. Teslan tulipalot ovat muutenkin erittäin harvinaisia, todennäköisyys on kymmenesosa verrattuna polttomoottoriautoihin.Eihän sillä ole väliä, mikä siellä sähköautossa syttyy. Palaa se kuitenkin ihan samalla tavalla, kuin kaikki muutkin, eikä millään "melko hitaasti, ja pienellä energialla" you know....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.
Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään.Juuri siksi vaarallisia kun ei ole moottoria ottamassa iskua vastaan vaan kori lyttääntyy matkustamoa myöten ja kaiken lisäksi akut räjähtää ja syttyy palamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.
Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään.Vai tulee moottori "syliin" kolarissa. Tämähän on yhtä huuhaa väite kuin autonomisen autoilun fanaatikot väittäisivät, että ratillisessa autossa rattiakseli keihästää kuljettajan kolarissa...
- Anonyymi
Ihmiset eivät halua "E autoja"? Mitä ne edes ovat?
Jos sähkiksiä tarkoitat, myyntimäärien vuosittainen tuplaantuminen (Saksassa triplaantuminen) tarkoittaa sitten varmaan sitä, että ihmiset eivät niitä halua?
Koska musta on valkoinen, yö on päivä ja kuuma on kylmä? Vai mikä oikein on logiikkana?- Anonyymi
Nollasta lähtien triplaantuminen ei ole paljon, mutta tietysti ne tulee hitaasti lisääntymään ja jos muita ei olisi tarjolla niin jopa nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nollasta lähtien triplaantuminen ei ole paljon, mutta tietysti ne tulee hitaasti lisääntymään ja jos muita ei olisi tarjolla niin jopa nopeasti.
"Nollasta lähtien"
Täyssähköautojen osuus Saksan myynnistä huhtikuussa 2021 oli 10,4% (23.816 kpl). Plugareiden (PHEV) osuus oli 11,8% (26988 kpl).
Pitäisin täyssähköautojen 10,4% osuutta jo merkittävänä,
2020 huhtikuussa Saksan BEV (eli täyssähköautojen) myynti oli 3,84% (4.635 kpl). Kappalemäärä siis kasvoi peräti 414% vuoden takaiseen verrattuna!
- Anonyymi
ei sovi pakkaseen
- Anonyymi
Totta, polttomoottorit ovat patteriautoja huonompia pakkasessa, mutta kyllä niilläkin pärjää.
Täyssähköauto kyllä lämpiää kännykästä näpäyttämällä 5 minuutissa -30C -> 21C, mutta ei tavallisella bensa-autollakaan tarvitse yleensä ajaa kuin 10 km ennen kuin se on yhtä lämmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, polttomoottorit ovat patteriautoja huonompia pakkasessa, mutta kyllä niilläkin pärjää.
Täyssähköauto kyllä lämpiää kännykästä näpäyttämällä 5 minuutissa -30C -> 21C, mutta ei tavallisella bensa-autollakaan tarvitse yleensä ajaa kuin 10 km ennen kuin se on yhtä lämmin.Mutta kun ei kaikki lämpiä lainkaan yli -10 pakkasessa ja useat ovat muutenkin kylmiä. Sähköautouskovaisen kannattaa selvittää etukäteen tuollaiset asiat ettei tule pahasti petyttyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ei kaikki lämpiä lainkaan yli -10 pakkasessa ja useat ovat muutenkin kylmiä. Sähköautouskovaisen kannattaa selvittää etukäteen tuollaiset asiat ettei tule pahasti petyttyä.
"Mutta kun ei kaikki lämpiä lainkaan yli -10 pakkasessa ja useat ovat muutenkin kylmiä."
Kylläpä tulet sitten yllättymään positiivisesti talvella sähköauton kyydissä. Takkia ja pipoja ei tarvita, toisin kuin polttiksilla ajettaessa.
- Anonyymi
ID 4 myyjä kuulemma ei oikein mielellään vastaa kun kysyy toimintamatkasta talvella?
50000e auto ja ajat vain 150 km latauksella...- Anonyymi
Kuulemma ja kuulemma, mitäpä jos soittaisit ihan itse sille myyjälle ja kysyisit asiaa jos se kerta kiinnostaa?
- Anonyymi
pahapaikka politiikka
- Anonyymi
soon nii
- Anonyymi
Eihän tuollainen kerro muusta kuin ihmiset tyhmyydestä ja ostokiimasta.
Järkevä ihminen miettii etukäteen tarpeensa ja lataus ja muut käyttöön liittyvät asiat ja valitsee järkevän vaihtoehdon, sillä kaikkea on tarjolla.
Jenkit eivät ole keskimäärinkään mitään fiksuinta väkeä.- Anonyymi
Olen miettinyt ja todennut ettei "patteriauto" sovi.
- Anonyymi
Täyssähköauton tai ladattavan hybridin hankintaa jarruttavat tekijät.
- Latausmahdollisuuksien vähäisyys pidemmillä matkoilla: 61 %
- Latausmahdollisuuden puuttuminen kotoa tai työpaikalta: 57 %
- Hinta: 55 %
- Auton toimintamatka mietityttää: 51 %
- Epäselvyys akkujen kestoiästä: 47 %
- Akkujen valmistuksen ympäristöhaitat: 30 %
Allekirjoitan nuo kaikki. - Anonyymi
Autohalleihin ja parkkipaikoile ei saada vielä pitkään aikaan katauspistokkeita kaikille, eik sähkökään riittäisi, uuden ydinvoimalankin sähkö menee aikaisempaan kulutkseen jos lakataan ostamasta ulkoa, luovutaan turpeesta jne.
- Anonyymi
Parempi etteivät hankkisikaan ennen kuin akuista saadaan turvallisia. Yksi sähköauto sytyttää todella nopeasti vieressään olevat muutkin autot. Kun noin käy autohallissa ei mitään ole tehtävissä, miten käy ihmisille kerrostalossa.
https://www.is.fi/autot/art-2000007987792.html- Anonyymi
Käytännössä myydyt Tojottimet on sisältäneet lithium akun jo yli 10 vuotta. Aika vähän niissä on ollut palotapauksia. Ei se akku kovni helposti syty.
Sammuttaminen toki vaatii vähän toisenlaista tekniikkaa kuin bensapalo.
Voi tietysti olla että joku valmistaja ei tee paneudun akun suojaamiseen yhtä paljon kuin Toyota. Valmistajissa on eroja.
Jos palamista pelkää niin B47/B57 koneisia bemareita kannattaa välttä. Niitä on Suomessakni palanut kymmeniä. Kun palo noissa syttyy nii koko keula palaa totaalisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä myydyt Tojottimet on sisältäneet lithium akun jo yli 10 vuotta. Aika vähän niissä on ollut palotapauksia. Ei se akku kovni helposti syty.
Sammuttaminen toki vaatii vähän toisenlaista tekniikkaa kuin bensapalo.
Voi tietysti olla että joku valmistaja ei tee paneudun akun suojaamiseen yhtä paljon kuin Toyota. Valmistajissa on eroja.
Jos palamista pelkää niin B47/B57 koneisia bemareita kannattaa välttä. Niitä on Suomessakni palanut kymmeniä. Kun palo noissa syttyy nii koko keula palaa totaalisesti.Autohalleissa ei ole onneksi vielä paljon latauspaikkoja. Polkupyörän akkukin polttanut rakennuksen, kerrostalopalossa voi kuolla kymmeniä kerralla ja valtavat omaisuusvahingot Hybridit pikkuakuilla ovat myös aika eri asia kuin varsinaiset sähköautot.
- Anonyymi
sen kuuluu maksaa vain 10000e korkeintaan
yksinkertainen valmistaa - Anonyymi
uutiset sanoo että nuoret ostaa dieselin...
- Anonyymi
oikein
liian nopeaa edetään - Anonyymi
noin
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 231565
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha151404Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka611331Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.311295Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?331248Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne141176Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se81106Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot641106Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351094Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61072