Ihmiset ei halua E autoja nii

Anonyymi

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä Usasta puhuttiin tuossa jutussa?
      Varmaankin ihminen jolla ei ole latausmahdollisuutta joustavasti ja tarvitsee autoaan pitkiin ajoihin usein, niin valitsee jotain muuta kuin sähköauton, esim. dieselin, bensan tai hybridin. En oikein ymmärrä aloituksen pointtia.

    • Anonyymi

      Tämä varmaan syynä, että sähköautojen määrä tuplaantuu joka vuosi.

      Ja sille, että yksikään valmistaja ei edes pysty valmistamaan täyssähköautoja kysyntää vastaavia määriä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Myö ee haluta mittään ee-aatoja vuan kunnon aatoja!

    • Anonyymi

      Voi olla että sähköauto on vain hetken juttu. Sata vuotta sitten oli sähköautoja ja niin ne vain katosi kun "räjähdysmoottori" oli paljon parempi ja sähköautolla ajoivat vain naiset ja lääkärit.

    • Anonyymi

      Tilanteessa on ilmeisesti todettu ettei sähköauto sittenkään sovi omaan käyttöön. Voi olla että täälläkin syntyy tuollaista paluuta kun syyspuolella on ostetty talven lyhyisiin työmatkoihin ja asiointiin riittävä sähköauto. Mutta kun kesä koittaa ja alkaakin tulla pitkiä mökki- ja mummolamatkoja, huomataankin sähköauton latausongelmat ja se entinen polttisauto tai plugari tulee mieleen.

      Tämän hetken suuret myyntiluvut tulee tasaantumaan kun riittävän hyvätuloiset ovat tehneet "heräteostoksensa" ja ajelevat tyytyväisenä(?) muutaman vuoden.

    • Anonyymi

      kuinkas venäjä?

    • Anonyymi

      Suomen pikku tekoset liikenteen päästöjen suhteen eivät lopulta ole paljonkaan kokonaiskuvassa. Voidaan miettiä asiaa tällaisen vesivoimalan padon analogian kautta. Suomi paikkaa padon pieniä vuotoja, vaikka vieressä syöksyy valtavasti vettä isosta reiästä.

      On kirjoitettu, että Kiina päästää saasteita viidessä tunnissa sen, mitä Suomi vähentää liikennepäästöjä vuoteen 2030 mennessä, eli 9 vuodessa. Jos verrataan 9 vuotta ja 5 tuntia, niin yllä oleva analogia on aika osuva. Toki pikkuriikkinen vähennys on vähennystä mutta fiksu ymmärtää mistä kenkä puristaa.

      • Anonyymi

        Lähettääkö viheranarkistit ultimaattumin Kiinalle ?? Se varmaan tehoaisi !


      • Anonyymi

        Eiköhän päästöjen vähennykset mitata yksilötasolla eikä maatasolla. Suomessa per capita energiankäyttö on yksi maailman suurimpia.

        Absoluuttisesti sama saastutuksen vähennys auttaa aivan yhtä paljon riippumatta siitä tekikö sen kiinalainen vai suomalainen.


    • Anonyymi

      PS moittii turhaa kiirettä

    • Anonyymi

      venäjä?

    • Anonyymi

      vety on jo liian lähellä

      kannattaa miettiä mihin rahat laittaa

      E autosta jää mustapekka käteen?

      • Anonyymi

        Vetyautoja ei tule ainakaan seuraavaan 20 vuoteen.


      • Anonyymi

        "kannattaa miettiä mihin rahat laittaa"

        Teslaan tai muuhun sähköautoon kannattaa rahat laittaa. Model Y vaikuttaa erittäin hyvältä.


    • Anonyymi

      Kylläpä on hätä kädessä, kun täyssähköautot ovat valtaamassa markkinat. Mikähän niissä niin pelottaa?

    • Anonyymi

      Sähköautot on niin last season. Onnettomuuksissa syttyvät tuleen ja vaikeita sammuttaa.

      • Anonyymi

        Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.

        Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.

        Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään.

        " akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. "

        Niin varmaan. Millä oikein ajattelet? Kiveksilläsi?....

        https://youtu.be/UsuYxFBHsiQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. "

        Niin varmaan. Millä oikein ajattelet? Kiveksilläsi?....

        https://youtu.be/UsuYxFBHsiQ

        Ensimmäinen oli akkupalo. Toisessa akku ei syttynyt, tavallinen autopalo. Kolmas oli airbag-räjähdys (vastaavia löytyy polttiksistakin kun etsii). Neljäs ja siitä eteenpäin tyypillinen akkupalo, melko hidas, mutta noissa jo päässyt pitkälle -- kuskilla on ainakin 10 minuuttia aikaa poistua.

        Suomessa autoja palaa päivässä n. 5 kpl. Tesloja Suomessa on palanut 0 kappaletta. Teslan tulipalot ovat muutenkin erittäin harvinaisia, todennäköisyys on kymmenesosa verrattuna polttomoottoriautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen oli akkupalo. Toisessa akku ei syttynyt, tavallinen autopalo. Kolmas oli airbag-räjähdys (vastaavia löytyy polttiksistakin kun etsii). Neljäs ja siitä eteenpäin tyypillinen akkupalo, melko hidas, mutta noissa jo päässyt pitkälle -- kuskilla on ainakin 10 minuuttia aikaa poistua.

        Suomessa autoja palaa päivässä n. 5 kpl. Tesloja Suomessa on palanut 0 kappaletta. Teslan tulipalot ovat muutenkin erittäin harvinaisia, todennäköisyys on kymmenesosa verrattuna polttomoottoriautoihin.

        Eihän sillä ole väliä, mikä siellä sähköautossa syttyy. Palaa se kuitenkin ihan samalla tavalla, kuin kaikki muutkin, eikä millään "melko hitaasti, ja pienellä energialla" you know....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.

        Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään.

        Juuri siksi vaarallisia kun ei ole moottoria ottamassa iskua vastaan vaan kori lyttääntyy matkustamoa myöten ja kaiken lisäksi akut räjähtää ja syttyy palamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyssähköautot ovat törmäyksissä huomattavasti polttomoottoriautoja turvallisempia, kun ei ole painavaa moottoria, joka tulisi syliin. Lisäksi alhainen painopiste estää katolleen pyörähdyksen.

        Onnettomuuksissa minkään auton tuleen syttyminen on harvinaista. Mutta jos pitää valita, mieluummin sähköauto: akut nimittäin palavat melko hitaasti pienellä energialla. Bensatankki... noh, jokainen tietää jo ennestään.

        Vai tulee moottori "syliin" kolarissa. Tämähän on yhtä huuhaa väite kuin autonomisen autoilun fanaatikot väittäisivät, että ratillisessa autossa rattiakseli keihästää kuljettajan kolarissa...


    • Anonyymi

      Ihmiset eivät halua "E autoja"? Mitä ne edes ovat?

      Jos sähkiksiä tarkoitat, myyntimäärien vuosittainen tuplaantuminen (Saksassa triplaantuminen) tarkoittaa sitten varmaan sitä, että ihmiset eivät niitä halua?

      Koska musta on valkoinen, yö on päivä ja kuuma on kylmä? Vai mikä oikein on logiikkana?

      • Anonyymi

        Nollasta lähtien triplaantuminen ei ole paljon, mutta tietysti ne tulee hitaasti lisääntymään ja jos muita ei olisi tarjolla niin jopa nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nollasta lähtien triplaantuminen ei ole paljon, mutta tietysti ne tulee hitaasti lisääntymään ja jos muita ei olisi tarjolla niin jopa nopeasti.

        "Nollasta lähtien"

        Täyssähköautojen osuus Saksan myynnistä huhtikuussa 2021 oli 10,4% (23.816 kpl). Plugareiden (PHEV) osuus oli 11,8% (26988 kpl).

        Pitäisin täyssähköautojen 10,4% osuutta jo merkittävänä,

        2020 huhtikuussa Saksan BEV (eli täyssähköautojen) myynti oli 3,84% (4.635 kpl). Kappalemäärä siis kasvoi peräti 414% vuoden takaiseen verrattuna!


    • Anonyymi

      ei sovi pakkaseen

      • Anonyymi

        Totta, polttomoottorit ovat patteriautoja huonompia pakkasessa, mutta kyllä niilläkin pärjää.

        Täyssähköauto kyllä lämpiää kännykästä näpäyttämällä 5 minuutissa -30C -> 21C, mutta ei tavallisella bensa-autollakaan tarvitse yleensä ajaa kuin 10 km ennen kuin se on yhtä lämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, polttomoottorit ovat patteriautoja huonompia pakkasessa, mutta kyllä niilläkin pärjää.

        Täyssähköauto kyllä lämpiää kännykästä näpäyttämällä 5 minuutissa -30C -> 21C, mutta ei tavallisella bensa-autollakaan tarvitse yleensä ajaa kuin 10 km ennen kuin se on yhtä lämmin.

        Mutta kun ei kaikki lämpiä lainkaan yli -10 pakkasessa ja useat ovat muutenkin kylmiä. Sähköautouskovaisen kannattaa selvittää etukäteen tuollaiset asiat ettei tule pahasti petyttyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei kaikki lämpiä lainkaan yli -10 pakkasessa ja useat ovat muutenkin kylmiä. Sähköautouskovaisen kannattaa selvittää etukäteen tuollaiset asiat ettei tule pahasti petyttyä.

        "Mutta kun ei kaikki lämpiä lainkaan yli -10 pakkasessa ja useat ovat muutenkin kylmiä."

        Kylläpä tulet sitten yllättymään positiivisesti talvella sähköauton kyydissä. Takkia ja pipoja ei tarvita, toisin kuin polttiksilla ajettaessa.


    • Anonyymi

      ID 4 myyjä kuulemma ei oikein mielellään vastaa kun kysyy toimintamatkasta talvella?

      50000e auto ja ajat vain 150 km latauksella...

      • Anonyymi

        Kuulemma ja kuulemma, mitäpä jos soittaisit ihan itse sille myyjälle ja kysyisit asiaa jos se kerta kiinnostaa?


    • Anonyymi

      pahapaikka politiikka

    • Anonyymi

      soon nii

    • Anonyymi

      Eihän tuollainen kerro muusta kuin ihmiset tyhmyydestä ja ostokiimasta.
      Järkevä ihminen miettii etukäteen tarpeensa ja lataus ja muut käyttöön liittyvät asiat ja valitsee järkevän vaihtoehdon, sillä kaikkea on tarjolla.
      Jenkit eivät ole keskimäärinkään mitään fiksuinta väkeä.

      • Anonyymi

        Olen miettinyt ja todennut ettei "patteriauto" sovi.


    • Anonyymi

      Täyssähköauton tai ladattavan hybridin hankintaa jarruttavat tekijät.

      - Latausmahdollisuuksien vähäisyys pidemmillä matkoilla: 61 %
      - Latausmahdollisuuden puuttuminen kotoa tai työpaikalta: 57 %
      - Hinta: 55 %
      - Auton toimintamatka mietityttää: 51 %
      - Epäselvyys akkujen kestoiästä: 47 %
      - Akkujen valmistuksen ympäristöhaitat: 30 %

      Allekirjoitan nuo kaikki.

    • Anonyymi

      Autohalleihin ja parkkipaikoile ei saada vielä pitkään aikaan katauspistokkeita kaikille, eik sähkökään riittäisi, uuden ydinvoimalankin sähkö menee aikaisempaan kulutkseen jos lakataan ostamasta ulkoa, luovutaan turpeesta jne.

    • Anonyymi

      Parempi etteivät hankkisikaan ennen kuin akuista saadaan turvallisia. Yksi sähköauto sytyttää todella nopeasti vieressään olevat muutkin autot. Kun noin käy autohallissa ei mitään ole tehtävissä, miten käy ihmisille kerrostalossa.
      https://www.is.fi/autot/art-2000007987792.html

      • Anonyymi

        Käytännössä myydyt Tojottimet on sisältäneet lithium akun jo yli 10 vuotta. Aika vähän niissä on ollut palotapauksia. Ei se akku kovni helposti syty.
        Sammuttaminen toki vaatii vähän toisenlaista tekniikkaa kuin bensapalo.

        Voi tietysti olla että joku valmistaja ei tee paneudun akun suojaamiseen yhtä paljon kuin Toyota. Valmistajissa on eroja.

        Jos palamista pelkää niin B47/B57 koneisia bemareita kannattaa välttä. Niitä on Suomessakni palanut kymmeniä. Kun palo noissa syttyy nii koko keula palaa totaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä myydyt Tojottimet on sisältäneet lithium akun jo yli 10 vuotta. Aika vähän niissä on ollut palotapauksia. Ei se akku kovni helposti syty.
        Sammuttaminen toki vaatii vähän toisenlaista tekniikkaa kuin bensapalo.

        Voi tietysti olla että joku valmistaja ei tee paneudun akun suojaamiseen yhtä paljon kuin Toyota. Valmistajissa on eroja.

        Jos palamista pelkää niin B47/B57 koneisia bemareita kannattaa välttä. Niitä on Suomessakni palanut kymmeniä. Kun palo noissa syttyy nii koko keula palaa totaalisesti.

        Autohalleissa ei ole onneksi vielä paljon latauspaikkoja. Polkupyörän akkukin polttanut rakennuksen, kerrostalopalossa voi kuolla kymmeniä kerralla ja valtavat omaisuusvahingot Hybridit pikkuakuilla ovat myös aika eri asia kuin varsinaiset sähköautot.


    • Anonyymi

      sen kuuluu maksaa vain 10000e korkeintaan

      yksinkertainen valmistaa

    • Anonyymi

      uutiset sanoo että nuoret ostaa dieselin...

    • Anonyymi

      oikein

      liian nopeaa edetään

    • Anonyymi

      noin

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Niin surullinen

      onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      116
      3390
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      127
      2537
    3. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

      Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      24
      2066
    4. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      23
      1562
    5. Mitä tapahtuu?

      Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      29
      1550
    6. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      2
      1545
    7. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

      Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1505
    8. Murtautuminen uimahalliin

      17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      27
      970
    9. siis ihan oikeesti

      Tämä on naurettavaa
      Ikävä
      87
      942
    10. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      63
      890
    Aihe