Katso ympyröistä kuinka rajusti ladattavat kasvattavat osuuttaan

Anonyymi

51

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo ladattavien hybridien muutos kolmessa vuodessa on ollut erityisen raju eli 4,1 prosentista 20,5 prosenttiin. Kun siihen lisätään yäyssähköautot niin osuus on kova.
      Turha kenenkään on tuota kehitystä vastustaa.

      Lopputulos on että pian Suomessa ei ole myynnissä ainuttakaan uutta polttomoottoriautoa.

      • Anonyymi

        > Lopputulos on että pian Suomessa ei ole myynnissä ainuttakaan uutta
        > polttomoottoriautoa.

        Höpö, höpö. Kaikki hybridit ovat enemmän polttomoottoriautoja kuin sähköautoja. Varsinkin isolla bensakoneella ja mahtavilla pakoputkilla varustetut lataushybridit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Lopputulos on että pian Suomessa ei ole myynnissä ainuttakaan uutta
        > polttomoottoriautoa.

        Höpö, höpö. Kaikki hybridit ovat enemmän polttomoottoriautoja kuin sähköautoja. Varsinkin isolla bensakoneella ja mahtavilla pakoputkilla varustetut lataushybridit!

        Semmoisia lataushybridejä ei oikeastaan olekaan. No, pienet päästöt ratkaisevat kuten esim. Toyotan ladattavissa hybrideissä.


      • Anonyymi

        Ladattavassa hybridissä on polttomoottori, joten se on myös polttomoottoriauto. Vain idiootit kutsuvat niitä pelkiksi sähköautoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Lopputulos on että pian Suomessa ei ole myynnissä ainuttakaan uutta
        > polttomoottoriautoa.

        Höpö, höpö. Kaikki hybridit ovat enemmän polttomoottoriautoja kuin sähköautoja. Varsinkin isolla bensakoneella ja mahtavilla pakoputkilla varustetut lataushybridit!

        " Kaikki hybridit ovat enemmän polttomoottoriautoja kuin sähköautoja. Varsinkin isolla bensakoneella ja mahtavilla pakoputkilla varustetut lataushybridit!"

        Noin se on toki käytännössä. Terminologisesti kuitenkin sähköautoiksi määritellään täyssähköautot ja ladattavat plugarit.

        Näyttäisi sille, että plugarien myynti jatkaa lujasti kasvuaan ja noin terminologialla kikkaillen tilanne on tosiaan se, että se hetki kun vihoviimeisestä putipuhtaasta polttis-henkilöautosta käydään kauppaa siintää jo horisontossa.

        MTV Julkaistu 02.03.2021 10:43

        "Volvo on vahvistanut sen, mitä pääjohtaja Håkan Samuelsson väläytteli jo joulukuussa: Ruotsalaisvalmistaja luopuu polttomoottoriautoista kokonaan vuoteen 2030 mennessä.

        Volvo kertoo tavoittelevansa johtavaa asemaa nopeasti kasvavilla premium-sähköautojen markkinoilla, mistä johtuen se ei aio jäädä laakereilleen lepäilemään, vaan panostaa täysillä sähköautoihin."

        * * * * * *


        Määritelmä:
        "Sähköautoja ovat täyssähköautot ja ladattavat hybridiautot. Näistä voidaan käyttää myös nimitystä ladattavat autot."


    • Anonyymi

      Mitä sitten ? Trendithän ovat aina muuttuneet .

      • Anonyymi

        Dieseleitäkö kuvittelet ihmisten jatkossa ostavan?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan tällainen on tilanne nyt.

        https://www.is.fi/autot/art-2000007957142.html

        Rekisteröintitilastot kertovat totuuden, Eivät kaupallisessa yhteistyössä laaditut perättömät mainoskirjoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekisteröintitilastot kertovat totuuden, Eivät kaupallisessa yhteistyössä laaditut perättömät mainoskirjoitukset.

        Kyllä ja ne osoittavat ylivoimaisesti suurimman osan uusista autoista olevan polttomoottoriautoja. Myös ladattavat hybridit ovat polttomoottoriautoja. Vain mistä syystä kuvittelet ladattavien hybridien polttomoottorien olevan autossa? Pelkkänä koristeenako? Jos autossa on polttomoottori, sillä myös ajetaan vuoden aikana, joten auto ei voi olla oikea sähköauto.


    • Anonyymi

      No, ladattavissa hybrideissä on edelleen polttomoottori ja niillä kuljetaan usein polttomoottorilla. Vai kuvitteletko tuon ladattavien hybridien polttomoottorin jäävän käyttämättä? Vain idiootti kuvittelee niin.

      Vain täyssähköautot ovat aitoja sähköautoja ja niiden osuus on edelleen vain 5,4%. Toki nousussa, mutta ei mitenkään valtavasta luvusta voi puhua.

      • Anonyymi

        Kolme kertaa olen tankannut ladattavani viimeisen 12 kk:n aikana. Sähköllä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme kertaa olen tankannut ladattavani viimeisen 12 kk:n aikana. Sähköllä mennään.

        Mutta jos et olisi tankannut, et olisi myöskään mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme kertaa olen tankannut ladattavani viimeisen 12 kk:n aikana. Sähköllä mennään.

        Jos olet käyttänyt noin vähän polttomoottoria niin pian polttomoottorisi ei toimi ollenkaan. Nimittäin polttomoottori ei pidä siitä, että sitä ei ollenkaan käytetä. Eli pelkällä sähköllä kulkeminen ei ole järkevää, vaikka se mahdollista olisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet käyttänyt noin vähän polttomoottoria niin pian polttomoottorisi ei toimi ollenkaan. Nimittäin polttomoottori ei pidä siitä, että sitä ei ollenkaan käytetä. Eli pelkällä sähköllä kulkeminen ei ole järkevää, vaikka se mahdollista olisikin.

        Se ei ole minun huoli, vaan seuraavan omistajan.


    • Anonyymi

      Suomessa jäädään liikenteen sähköistämisessä ja päästövähennyksissä jälkeen muita maita. Johtuu tukien ja verohelpotusten liiallisesta suuntaamisesta ladattaville hybrideille, joiden todelliset keskimääräiset päästöt liikenteessä ovat "virallisiin" WLTP arvoihin verrattuna 3-5 kertaiset (200...400% ero!)!

      Samanlainen vääristynyt tukipolitiikka on myös Ruotsissa (Volvon huijaushybridit) ja näissä kahdessa Pohjoismaassa plugarit haitaavat liikenteen todellista sähköistämistä ja päästöjen vähentämistä täyssähköillä.

      • Anonyymi

        Täällä valittaminen ei huoliasi kuitenkaan muuta miksikään. Valitukset eduskunnan päättäjille, josko sitten joku muuttuisi, tai sitten ei....


    • Anonyymi

      Tuijotahan ympyröitä ja itke. Muutos tulee rajuna ja nopeasti. Hyvä niin.

      • Anonyymi

        Niin tulee. Miksikähän sitä muutosta pitää vastustaa.


      • Anonyymi

        Lopeta tuo lapsellinen spämmääminen. Ja vaikka täyssähköautojen myynti kasvaakin niin 10 vuoden päästä yli 80% ajaa edelleen polttiksilla.

        Ja plugarit ei ole sähköautoja ne voi poistaa listoista. Plugarit on polttiksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee. Miksikähän sitä muutosta pitää vastustaa.

        Ei muutosta tarvitse vastustaa, mutta auto ostetaan kun se tarvitaan. Jos auto toimii, sitä ei kannata vaihtaa. Ja se ei ole vastustamista, että siirtyy sähköautoihin kun itselle sopii. Kuten 10 vuoden päästä, kuten valtaosa.

        Ei ole yhtäkään hyvää syytä ostaa ensimmäisten joukossa sähköautoa. Auto ostetaan, kun latausverkosto toimii, autot on riittävän helppoja ja riittävän kehittyneitä. Eli voi aivan rauhassa odottaa 5-10 vuotta. Ei tule menettämään mitään.


    • Anonyymi

      Katohan ympyröitä.

      • Anonyymi

        Ja lopeta tuollainen idioottimainen spämmäys. Taulukko ei muuta sitä, että myynnin kasvu hidastuu ja lopulta pysähtyy kun myynnit on yli 100 000 autoa vuodessa. Ja valtaosa ajaa polttiksilla vuonna 2030. Luultavasti myös vuonna 2040.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lopeta tuollainen idioottimainen spämmäys. Taulukko ei muuta sitä, että myynnin kasvu hidastuu ja lopulta pysähtyy kun myynnit on yli 100 000 autoa vuodessa. Ja valtaosa ajaa polttiksilla vuonna 2030. Luultavasti myös vuonna 2040.

        On sulla kuvitelmat, On todella, Kuvitelmaa, uskoa ja toivoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat, On todella, Kuvitelmaa, uskoa ja toivoa.

        Tuo on todellisuutta, ei kuvitelmaa. Suomalaisilla kotitalouksilla ei ole niin paljon rahaa, että uusia autoja ostettaisiin joukolla. Kokonaismyynnit uusilla autoilla on noin 100 000 kpl vuodessa ja se tuskin kovin paljon kasvaa, vaikka sähköautojen osuus myydyistä kasvaisi. Ei kasvanut viime vuonnakaan.


    • Anonyymi

      Katsokaahan ympyröitä että ymmärryksenne palaisi.

    • Anonyymi

      Huhtikuu 2021
      Bensiini 2834
      Diesel 788
      Sähkö 613
      Kaasu 89
      Lataushybridi bensa 2063
      Lataushybridi diesel 70
      Hybridi bensa 2138
      Hybridi diesel 245
      Etanoli 0

      • Anonyymi

        Valtava määrä sähköautoja. Kolmannes autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtava määrä sähköautoja. Kolmannes autoista.

        Vain 7% autoista, koska plugarit eivät ole sähköautoja.


    • Anonyymi

      Diesel 788
      Sähkö 613

      Onko kohta sellainen tilanne käsillä, että sähköautoja myydään enemmän kuin dieselautoja.

      • Anonyymi

        Luultavasti, mutta diesel-hybridit mukaan laskettuna menee vielä hieman aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti, mutta diesel-hybridit mukaan laskettuna menee vielä hieman aikaa.

        Aika jyrkkä lasku on dieselille tapahtunut.

        Ei olisi pari vuotta sitten monikaan uskonut, jos joku olisi moista väittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jyrkkä lasku on dieselille tapahtunut.

        Ei olisi pari vuotta sitten monikaan uskonut, jos joku olisi moista väittänyt.

        Kyllähän minä väitin, mutta kukaan ei uskonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän minä väitin, mutta kukaan ei uskonut.

        Tuo ei tosin tarkoita, että dieselin ostaminen ei olisi silti kannattavaa. Paljon autoa ajavien kannattaa silti ostaa diesel, myyntiluvut ei tätä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei tosin tarkoita, että dieselin ostaminen ei olisi silti kannattavaa. Paljon autoa ajavien kannattaa silti ostaa diesel, myyntiluvut ei tätä muuta.

        Huomenna diesel maksaa 2 ,0 €/litra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna diesel maksaa 2 ,0 €/litra.

        Ja siitä huolimatta dieselin ostaminen voi kannattaa, jos kulkee pitkiä matkoja sivuteillä. Siellä ei sähköauto ole kovin käytännöllinen vielä vähään aikaan.


    • Anonyymi

      Katsohan ympyröitä niin näet tulevaisuuteen.

    • Anonyymi

      Ei nämä ympyrät mihinkään katoa, vaikka toivotkin sitä.

      • Anonyymi

        Siinä ne ympyrät taas ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ne ympyrät taas ovat.

        Lopeta tämän paskaketjun jatkuva nostaminen, muista ketjuu sama asia paljon paremmin selitettynä. Nuo ympyrät eivät kerro mistään mitään. Paitsi sen, että autokannasta yli 80% on vielä vuonna 2030 polttisautoja. Siis vaikka sähköautoihin laskettaisiin plugarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tämän paskaketjun jatkuva nostaminen, muista ketjuu sama asia paljon paremmin selitettynä. Nuo ympyrät eivät kerro mistään mitään. Paitsi sen, että autokannasta yli 80% on vielä vuonna 2030 polttisautoja. Siis vaikka sähköautoihin laskettaisiin plugarit.

        Sokea ja suggeroitu näkee asian juuri noin niinkuin sinä sen näet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokea ja suggeroitu näkee asian juuri noin niinkuin sinä sen näet.

        Asian näkee miten asiat oikeasti on. Vaikka sähköautojen myynti kasvaakin, valtaosa ajaa vuonna 2030 edelleen polttiksilla ja sähköautot ovat pikkuruinen vähemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asian näkee miten asiat oikeasti on. Vaikka sähköautojen myynti kasvaakin, valtaosa ajaa vuonna 2030 edelleen polttiksilla ja sähköautot ovat pikkuruinen vähemmistö.

        Tällä muutosvauhdilla on päivän selvää, että vUonna 2030 ei ole ainuttakaan UUTTA polttomoottoriautoa myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä muutosvauhdilla on päivän selvää, että vUonna 2030 ei ole ainuttakaan UUTTA polttomoottoriautoa myynnissä.

        Ei ole itsestään selvää. Ei ole varmaa, että muutosvauhti jatkaa tuohon saakka. Luultavasti muutosvauhti sakkaa jo parin vuoden päästä. Ja lisäksi, kaikki autotehtaat eivät ole luvanneet lopettaa polttisautojen valmistusta tuohon mennessä. Jotkut ovat luvanneet lopettaa polttisautojen valmistuksen vasta vuoden 2040 jälkeen.

        Ja vaikka uusia polttisautoja ei olisikaan vuonna 2030, valtaosa silti ajelee polttisautoilla. Luultavasti käytettyjen polttisautojen suosio ja hinta kasvaa tuolloin. Nimittäin, jos polttisauton haluaa ja niitä ei uutena ole myynnissä niin sitten ostetaan käytetty polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole itsestään selvää. Ei ole varmaa, että muutosvauhti jatkaa tuohon saakka. Luultavasti muutosvauhti sakkaa jo parin vuoden päästä. Ja lisäksi, kaikki autotehtaat eivät ole luvanneet lopettaa polttisautojen valmistusta tuohon mennessä. Jotkut ovat luvanneet lopettaa polttisautojen valmistuksen vasta vuoden 2040 jälkeen.

        Ja vaikka uusia polttisautoja ei olisikaan vuonna 2030, valtaosa silti ajelee polttisautoilla. Luultavasti käytettyjen polttisautojen suosio ja hinta kasvaa tuolloin. Nimittäin, jos polttisauton haluaa ja niitä ei uutena ole myynnissä niin sitten ostetaan käytetty polttis.

        Sinulla sitä toivoa riittää. Sulla näkyy yritystoiminta olevan kiinni polttisautoista. Ostajat eivät sinua ajattele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla sitä toivoa riittää. Sulla näkyy yritystoiminta olevan kiinni polttisautoista. Ostajat eivät sinua ajattele.

        Tuo tekstini oli vain realismia. Jopa optimistisimmissakin skenaarioissa valtaosa ajelee polttisautoilla vuonna 2030. Luultavimmin jopa yli 80%. Monet ajelee polttisautoilla jopa vuonna 2040.

        Uusien autojen myynti on niin pientä ja autoja käytetään niin pitkään, että muutos tulee olemaan hidas. Kun normaalia autoa käytetään 21 vuotta ostohetkestä romutukseen niin ei autot vain silmänräpäyksessä vaihdu.

        Eikä minulla ole mitään yritystoimintaa kiinni polttisautoista. Eikä edes heillä olisi hätää ainakaan 10 vuoteen, asiakkaita kyllä riittää. Varsinkin käytettyjen autojen huollon puolella, koska sähköautojen tulo tarkoittaa, että polttiksia pyritään käyttämään entistäkin kauemmin. Kaikki nämä toimet vain nostavat autojen keski-ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tekstini oli vain realismia. Jopa optimistisimmissakin skenaarioissa valtaosa ajelee polttisautoilla vuonna 2030. Luultavimmin jopa yli 80%. Monet ajelee polttisautoilla jopa vuonna 2040.

        Uusien autojen myynti on niin pientä ja autoja käytetään niin pitkään, että muutos tulee olemaan hidas. Kun normaalia autoa käytetään 21 vuotta ostohetkestä romutukseen niin ei autot vain silmänräpäyksessä vaihdu.

        Eikä minulla ole mitään yritystoimintaa kiinni polttisautoista. Eikä edes heillä olisi hätää ainakaan 10 vuoteen, asiakkaita kyllä riittää. Varsinkin käytettyjen autojen huollon puolella, koska sähköautojen tulo tarkoittaa, että polttiksia pyritään käyttämään entistäkin kauemmin. Kaikki nämä toimet vain nostavat autojen keski-ikää.

        Kaikki pyrkivät polttiksista mahdollisimman nopeasti eroon. Vain sokeat uskovat muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki pyrkivät polttiksista mahdollisimman nopeasti eroon. Vain sokeat uskovat muuta.

        Eivät todellakaan pyri eikä tuollaisesta ole mitään merkkiäkään. Polttisten käyttäjiä on paljon vielä vuonna 2040.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät todellakaan pyri eikä tuollaisesta ole mitään merkkiäkään. Polttisten käyttäjiä on paljon vielä vuonna 2040.

        Mutta uusia ei myydä enää vuonna 2030.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät todellakaan pyri eikä tuollaisesta ole mitään merkkiäkään. Polttisten käyttäjiä on paljon vielä vuonna 2040.

        Onhan niitä Petkelikylän parkkisuolla ja Petsamossa.


    • Anonyymi

      Luulisi jo tolloimpienkin uskovan, että vuonna 2030 ei ole uusia polttomoottoriautoja myynnissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      139
      3887
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      339
      2805
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2229
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      45
      2073
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      14
      1803
    6. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      11
      1605
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      156
      1342
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      93
      1232
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      92
      1067
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      54
      1041
    Aihe