Moi, olen yrittänyt tässä kuukauden selvittää autossa olevaa lämpöongelmaa ja netistäkään ei löydä hyvää vastausta. Auton lämmöt siis nousevat ja samalla loppuu lämpimän ilman tuleminen sisälle. Nämä piikit ovat siis ihan ihan hetkellisiä noin 15km ajoon lähdön jälkeen ja häviävät aika nopeasti toistuen! Eli neste ei kierrä ja alaletkukin on tällöin viileä. Käytin autoni korjaamolla ja korjaaja sanoi ettei kansipahvi ole mennyt eikä nesteet vuoda mistään. Korjaaja alipaine täytti järjestelmän uudelleen ja auto toimi noin 200-400km ihan normaalisti kunnes taas ongelmat alkoivat ilmenemään. Autoon on vaihettu omasta toimesta termostaatti ja kaikki mahdolliset anturit. Kerran ilmasin korkki auki autoa ja tämä auttoi noin 100km matkalle. Mikä vielä voisi olla pielessä?
Honda Civic 2004 lämpöongelma
4
108
Vastaukset
- Anonyymi
Vesipumpun siipipyörä ei ole kunnolla kiinni käyttöakselissa.
Kaukaa haettu ajatus, todennäköisempää on se, että se kannentiiviste vuotaa kaikesta diagnosoinnista huolimatta.- Anonyymi
Hmm. Nesteet ei vain häviä mihinkään, pakoputkesta ei tule valkoista savua ja öljyyn ole sekoittunut jäähdytysnesteettä. Pitää vielä kattoa uudestaan kuitenki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm. Nesteet ei vain häviä mihinkään, pakoputkesta ei tule valkoista savua ja öljyyn ole sekoittunut jäähdytysnesteettä. Pitää vielä kattoa uudestaan kuitenki!
Jos siinä on paisuntasäiliö, silloinhan jäähdytysjärjestelmä on aina ilmanpaineessa.
Jos kansipahvi vuotaa jäähdytysjärjestelmän ja pakokanavan välistä, on pakoputkessa korkeampi paine kuin jäähdytysjärjestelmässä, jolloin neste ei mene pakoputkeen vaan pakokaasu pyrkii jäähdytysjärjestelmään.
Kun pakokaasua on tarpeeksi kertynyt jäähdytysjärjestelmään, neste ei enää kierrä. Kun kaasukupla pulpahtaa letkussa eteenpäin, neste kiertää taas hetken.
Sen vuoksi se toimii sen 100km kun ilmaat järjestelmän. Sieltä poistuu se pakokaasu-kupla.
Vuoto lienee marginaalisen pieni, mutta vuoto kuitenkin.
- Anonyymi
Kun termostaati alle tulee ilmakupla, se ei toimi enää. Joskus olen taistellut samanlaiset ongelman kanssa. Olethan jo itsekin törmännyt näköjään samaan. Se kerää jostain syystä ilmaa termostaatille ja sitten on tilanne valmis. Ei avaa termostaattia kuten pitäisi, koska ei tunnista lämpöä, kun ei ole nestettä.
Mahdollisesti sitä pitää ilmata kunnolla ja laittaa joku jäähdytysjärjestelmän paikkausaine (kaadetaan /laitetaan suljetun nestetilan joukkoon, eli ei paisuntasäiliöön vaan suoraan joko putkeen tai syyläriin). Ajat lämpöiseksi -kuumaksi ja katsot että paisuntasäiliössä on nestettä riittävästi. Muuten tuon ongelmasi saattaisi tehdä sekin, että paisuntasäiliön letkussa on reikä. Näin se aina puskee paineet säiliöön mutta jäähtyessä imee takasin päin - ilmakuplia. Kun tämä toistuu useasti niin ongelma on valmis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 413446
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352948Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1412809SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.692300Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411772Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.851492Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai651046- 511016
- 77987
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3837