Palstan höpöttelijät

Anonyymi

Kuka palstalainen höpöttelee yksin kotona?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksin asumisessa on se hyvä puoli, ettei ketään haittaa vaikka puhuukin joskus itsekseen.

Oon huomannu sen, et jos pitää jotain asiaa tehdä, missä pitää muistaa tehdä tietyt asiat tietyssä järjestyksessä. Esiäimerkiks ennen matkaa tai reissua kun pitää pakata ja miettiä mitä kaikkee tarvii mukaan, pysyy ajatukset jotenkin helpommin selkeinä kun miettii ääneen. Tai jokin mutkikasta päättelyä tarviva juttu pysyy selkeämpänä, kun miettii ääneen.

Kaikilla on omat juttunsa tehdä eri asioita, ja se tapa mikä sopii yhdelle, ei sovikaan toiselle.

En mä koko ajan yksin höpötä ääneen, vaan joissakin tilanteissa vain.

• Minä joskus höpötän itsekseni. Nytkin, kun olen yksin vapaalla ja muut ovat muualla, tulee juteltua itselle. Työstän ja prosessoin omia ajatuksia äänen. Se on tehokasta ja terapeuttista. Auttaa muistia ja aivot pysyy hereillä.

• Kyllä munkin tulee yksin höpötettyä välillä, mutta ei siis "kenellekään" vaan lähinnä ajattelen ääneen joitain asioita. Ja minkä olen itse huomannut, niin yllättävän usein "ajattelen" englanniksi, eli saatan tokaista vaikkapa "and here we go again.." kun laitan aamulla työpuhelimen päälle ja hetken päästä kun sim-kortti on aktiivinen niin alkaa tulla piippauksia viesteistä ja sähköposteista. Tai jos työskentelen yksin ulkosalla autojen parissa, monesti mutisen yksinäni jotain englanniksi että esim. mitä työkalua tarvitsen, mikähän kanta jossain pultissa on jne. 😁 Ja äärimmilleen vien tuon toisinaan pelatessa, kun osallistun hahmojen dialogiin tai esim. rallipelissä annan lyhyen haastattelun pätkän lopussa englanniksi 😂

Mulla on myös tuo rutiini, että kun olen lähdössä jonnekin, niin tarkistan ääneen että kaikki tarvittava on mukana takin taskuissa ja autossa. Sellainen lyhyt "taukojumppa" tai melkeinpä ristin merkin tekeminen kun tarkistan että "lompakko, lääkkeet, puhelin, auton avain, avainnippu, käsidesi, check!" 😃

• Minä puhun suht säännöllisesti ihan tarkoituksella itselleni. Se auttaa huomioimaan itseni. Varsinkin jos jokin painaa minun mieltä, koetan ääneen itselleni puhumalla saada sen sanoitettua itselle.

Konkreettisesti ääneen sanottu ajatus on selkeämpi. Jos ajatuksia pyörittää hiljaa päässään, ne on sellaista sillisalaattia ja tippaleipää, ettei niistä ota selvää enokaan.

Mutta kun asiat päässä sanoo ääneen, ne on helpompia jäsentää.

Suosittelen. 😀👌

• Ei oo tapana puhua ääneen issekseen.

• Jaano kiroilla voin ääneen.

• Mä siinä määrin hiljainen, että vähemmän tulee höpöteltyä vaikka olisi kuulijoitakin.

Sitä tulee näin koronaetäaikana joskus tehtyä, että luurit ja mikki päässä tulee puhuttua hyvin tovin , kunnes sitten huomaa, että oma mikrofoni on mykistettynä.

• Anonyymi

Laulan viherkasveille Paula Koivuniemen Aikuista naista.

-Mies 52 v. Toijala

• Anonyymi

Yksinpuhuminen edesauttaa oppimista, kun käy läpi luettua ääneen. Itse olen tämän huomannut. Auttaa asiaan syventymistä ja anlysointia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      338
      7466
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4839
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3235
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3127
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2026
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      154
      1921
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      221
      1844
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1607
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1568
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1488
    Aihe