Ruostepommi 12 vuotiaana

Anonyymi

Onko Audi paljonkin Volkkaria pahemmin ruostuva kun 12 vuotiaassa Audissa molemmat runkopalkin on niin mätiä että tunkki menee palkista läpi?

https://www.is.fi/autot/art-2000007961308.html

Tämä antaa uuden kuvan siitä minkä merkkiset autot ruostuu. Jos 12 vuotiaan auton tie on täysin ohi (runkopalkkien vaihto yli 5000e) niin se ei anna ruusuista kuvaa merkistä mikä on täysin sinkityllä korilla.

26

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa tavaraa mutta muistakaa että VW konserni on suuri ja mahtava sekä kaukaa viisas.

    • Anonyymi

      Nyt pitää ottaa huomioon että kysymyksessä on ilta-sanomien juttu.

      Kyseisessä autossa ei edes ole runkkopalkkeja, tai jos on, niin ne on apurungoissa, ja niistä ei autoa tunkilla nosteta.

      Eiköhän tuossa ole käynyt niin, että perinteiseen tapaan VAG autoja kun nostetaan tunkilla helmasta väärästä paikasta, niin tuossakin on tehty niin. Kun se helma sitten painuu siitä kohdasta, sen ruostesuojaus pettää ja lopulta ruostuu puhki.

      Korjauskustannus on tottakai aivan posketon, syystä että kyseessä on merkkiliikkeen hinta, jossa vaihdetaan molemmat helmat edestä taakse ja maalataan omassa maalaamossa.

      Jos tuo korjataan niinkuin autot normaalisti Suomessa korjataan, niin noihin ruostepaikkoihin hitsataan korjauspalat ja vedetään ruostesuojamaali päälle. Kustannus 300 euroa.

      Mutta saatiinhan tuosta taas shokeeraava kauhu-uutinen, siitä mitä voi käydä kun ostaja ei ymmärrä autoista.

      • Anonyymi

        Näin on tunkilla nosteltu helma sisään ruostuu han se silloin, ja mittari rukattu niistä alustan tukivarsista päätellen vähintään 500 tkn ajettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on tunkilla nosteltu helma sisään ruostuu han se silloin, ja mittari rukattu niistä alustan tukivarsista päätellen vähintään 500 tkn ajettu.

        Alustankin osia saa kaupasta... että onhan tuo ihan kohtuullisella vaivalla tieliikenteeseen saatavissa.

        Ostaja on maksanut autosta 8600 euroa. Minä olisin maksanut tuosta enintään 4000 euroa.

        Nettiautossa halvin tuon ikäinen katsastettu A6 maksaa 2900 euroa. Onhan siinä vain etuveto, mutta on noissa tuota hintaeroakin, jonkin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustankin osia saa kaupasta... että onhan tuo ihan kohtuullisella vaivalla tieliikenteeseen saatavissa.

        Ostaja on maksanut autosta 8600 euroa. Minä olisin maksanut tuosta enintään 4000 euroa.

        Nettiautossa halvin tuon ikäinen katsastettu A6 maksaa 2900 euroa. Onhan siinä vain etuveto, mutta on noissa tuota hintaeroakin, jonkin verran.

        Siis tuo 4000 oli kunnossa olevasta yksilöstä. Tuo on mielestäni 2000 euron auto tuossa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustankin osia saa kaupasta... että onhan tuo ihan kohtuullisella vaivalla tieliikenteeseen saatavissa.

        Ostaja on maksanut autosta 8600 euroa. Minä olisin maksanut tuosta enintään 4000 euroa.

        Nettiautossa halvin tuon ikäinen katsastettu A6 maksaa 2900 euroa. Onhan siinä vain etuveto, mutta on noissa tuota hintaeroakin, jonkin verran.

        4000 on liikaa tuollaisesta tuollaisesta audista.

        Ilmajousilla olevaa kannattaa välttää jos ei halua ongelmia. Noiden laittaminen maksaa paljon jo omistaja vie auton korjaamolle, korjaamot veloittaa niin paljon työstä vaikka konkreettista vähän osissa katteet jos heidän kautta.


        2003 Vw golffi on ihan ruosteeton, helmat, kaaret maalipinnalla, pohja, tukivarret, taka-akseli aivan ruosteeton. Pohjaan on tehty nopeasti pihassa ruostesuojaus, 15 vuoden iässä. 300 tkm mittarissa ja takaiskarit alustaan uusittu 60eur kpl sachs made in germany.

        Siinä on uudemmilla autoilla tekemistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4000 on liikaa tuollaisesta tuollaisesta audista.

        Ilmajousilla olevaa kannattaa välttää jos ei halua ongelmia. Noiden laittaminen maksaa paljon jo omistaja vie auton korjaamolle, korjaamot veloittaa niin paljon työstä vaikka konkreettista vähän osissa katteet jos heidän kautta.


        2003 Vw golffi on ihan ruosteeton, helmat, kaaret maalipinnalla, pohja, tukivarret, taka-akseli aivan ruosteeton. Pohjaan on tehty nopeasti pihassa ruostesuojaus, 15 vuoden iässä. 300 tkm mittarissa ja takaiskarit alustaan uusittu 60eur kpl sachs made in germany.

        Siinä on uudemmilla autoilla tekemistä

        Hyvin olet kolffista huolta pitänyt. Huonointa näissä volkkareissa
        ja mersuissa, on niiden valmistajien tehtaalla ruiskuttama
        purukumi pohjassa ja pyöräkoteloissa. Sen alla kun ruoste muhii
        niin pelti häviää ja jää vaan se purkka. Pirullista ainetta ja siihen ei imeydy edes
        pellavaöljy eikä mikään ruostesuoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin olet kolffista huolta pitänyt. Huonointa näissä volkkareissa
        ja mersuissa, on niiden valmistajien tehtaalla ruiskuttama
        purukumi pohjassa ja pyöräkoteloissa. Sen alla kun ruoste muhii
        niin pelti häviää ja jää vaan se purkka. Pirullista ainetta ja siihen ei imeydy edes
        pellavaöljy eikä mikään ruostesuoja.

        Ei pidä paikkaansa vanhemmissa Volkkareissa on se PVC käsittely huippu hyvä alustassa se suojaa ruosteesta pitkään eikä irtoa tiedän omasta kokemuksesta. Uudemmissa sen sijaan sitä PVC käsittelyä ei enää ole siksi ruostuvat puolta nopeammin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin olet kolffista huolta pitänyt. Huonointa näissä volkkareissa
        ja mersuissa, on niiden valmistajien tehtaalla ruiskuttama
        purukumi pohjassa ja pyöräkoteloissa. Sen alla kun ruoste muhii
        niin pelti häviää ja jää vaan se purkka. Pirullista ainetta ja siihen ei imeydy edes
        pellavaöljy eikä mikään ruostesuoja.

        Naapurin pihassa on mersu, jolla alkaa ikää olemaan 20 vuotta. Kilometrejäkin varmaan takana sen puoli miljoonaa... Ja oikeassa olet. Minä juuri katselin, että takaoven alla helmassa näkyy ihan kuin ruosteen jälkiä. Voi se toki olla likaakin, mutta epäilyttävästi näyttäisi olevan suaman kohdalla. Perhana kun nuo 2000-luvun alun e-mersut ruostuvat nopeasti. Varmaan purukumin syytä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Naapurin pihassa on mersu, jolla alkaa ikää olemaan 20 vuotta. Kilometrejäkin varmaan takana sen puoli miljoonaa... Ja oikeassa olet. Minä juuri katselin, että takaoven alla helmassa näkyy ihan kuin ruosteen jälkiä. Voi se toki olla likaakin, mutta epäilyttävästi näyttäisi olevan suaman kohdalla. Perhana kun nuo 2000-luvun alun e-mersut ruostuvat nopeasti. Varmaan purukumin syytä.

        Ainahan se poikkeus löytyy.

        Meeppä kattomaan nettiautossa olevia C ja E mersuja siitä 2000 - 2003 väliltä niin ruosteessa ne on "kaikki".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan se poikkeus löytyy.

        Meeppä kattomaan nettiautossa olevia C ja E mersuja siitä 2000 - 2003 väliltä niin ruosteessa ne on "kaikki".

        Joku oli saanut 80 000 ajetun 2010 vm lokasuojat aivan ruosteeseen, en muista varmaksi merkkiä.


    • Anonyymi

      potkikaa helvettiin koko merkki

      Paavo

    • Anonyymi

      osta toyota

    • Anonyymi

      kiertotalous vwskodat

    • Anonyymi

      12 vuotias 329 000 km, ei tietoa historiasta, kolareita ym?
      Toyotat paalataan jo 200 000 km paikkeilla ja ruoste tappaa alle 10 vuotiaita.

    • Anonyymi

      premium kierrätys

    • Anonyymi

      En kyllä itse ostaisi noin paljon ajettua autoa ellei olisi peruskorjattu kokonaan tai en ainakaan maksaisi juuri mitään. Onhan tuolla ajettu melkoisesti, mutta silti pahoja vikoja "laatuautoksi". Haukutut amerikkalaisetkin kestää jopa miljoona km ilman pahempia vikoja, japsit helposti tuplasti enemmän km ja vuosia.

      • Anonyymi

        "Onhan tuolla ajettu melkoisesti, mutta silti pahoja vikoja "laatuautoksi". "

        Kuka on määritellyt laatuautoksi? Markkinointikoneisto ja hintataso.

        Eikä nuo viat nyt niin pahoja ole, ihan normaaleita kulumisvaurioita vanhassa autossa josta ei ole juurikaan pidetty huolta.

        Helmojen ruostuminen johtunee siitä että sitä on nostettu tunkilla väärin, joten en siitäkään autoa paljon syyttäisi vaan aikaisemaa/aikaisempia omistajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onhan tuolla ajettu melkoisesti, mutta silti pahoja vikoja "laatuautoksi". "

        Kuka on määritellyt laatuautoksi? Markkinointikoneisto ja hintataso.

        Eikä nuo viat nyt niin pahoja ole, ihan normaaleita kulumisvaurioita vanhassa autossa josta ei ole juurikaan pidetty huolta.

        Helmojen ruostuminen johtunee siitä että sitä on nostettu tunkilla väärin, joten en siitäkään autoa paljon syyttäisi vaan aikaisemaa/aikaisempia omistajia.

        Ei runkopalkit mätäne yleensä ilman huoltojakaan tuossa ajassa. Monissa maissa tuon ikäiset ja noilla kilometreillä tosin ovatkin jo takapihan romuja tai menossa paaliin, vain Suomessa iletään pyytää älytöntä hintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei runkopalkit mätäne yleensä ilman huoltojakaan tuossa ajassa. Monissa maissa tuon ikäiset ja noilla kilometreillä tosin ovatkin jo takapihan romuja tai menossa paaliin, vain Suomessa iletään pyytää älytöntä hintaa.

        Saahan sitä pyytää... Mutta jos joku suostuu maksamaan niin eikö se ole ihan omaa tyhmyyttä.

        Sitten viedään kauppias käräjille.


    • Anonyymi

      EU merkkejä ei kannata havitella, kyllä sen tarttee olla itämaista laatua!!

    • Anonyymi

      noo moottori paukahtaa öljyvikaan ennemmin

    • Anonyymi

      Ihanaa kun Toyotan omapojalle aina välillä löytyy näitä yksitäistapauksia joiden historiasta ei ole kenelläkään tietoa ja ei kun provoilemaan viikko tolkulla tuollaisen 370tkm ajetun auton perusteella.

      • Anonyymi

        Älyttömästi on käytetyissä autoissa myynnissä kaiken merkkisiä 300 000-500 000 ajettuja ja aika harvaan varmaan moottoriremonttia tehty.


    • Anonyymi

      Mullakin on Wartpurk, eikä oo laho mistää.

      • Anonyymi

        Mullakin on saksalainen "pommi", Toimii vuoren varmasti.....! 🤣


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe