BMW siirtyy vetyautoihin

Anonyymi

82

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      BMW:n on pakko reagoida tulevaan, muuten he jäävät kehityksestä jälkeen.
      Vetyauto on tulevaisuutta.

      • Anonyymi

        Kyllä ja siksi he julkaisevat tiuhaan tahtiin lataussähköautoja. Ja BMW:n vetyautoa ei tule vuosiin, mutta lataussähköautoja tulee paljon tämänkin vuoden aikana BMW:ltä.

        Ja luit kai tekstin kunnolla? Kyseessä on pilotti ja autoja ei tule myyntiin. Vetyautot tulee BMW:ltä myyntiin korkeintaan vuosikymmenen lopussa, eli lähes 10 vuoden päästä ja vain sillä ehdolla, että infra on valmis. Jos infraa ei tule, niitä ei koskaan tule. Tämä lukee artikkelin lopussa.

        Eli ainakaan et näe yhtäkään BMW:n vetyautoa myynnissä seuraavaan 10 vuoteen. Vain tällaisista testeistä voi tulla uutisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja siksi he julkaisevat tiuhaan tahtiin lataussähköautoja. Ja BMW:n vetyautoa ei tule vuosiin, mutta lataussähköautoja tulee paljon tämänkin vuoden aikana BMW:ltä.

        Ja luit kai tekstin kunnolla? Kyseessä on pilotti ja autoja ei tule myyntiin. Vetyautot tulee BMW:ltä myyntiin korkeintaan vuosikymmenen lopussa, eli lähes 10 vuoden päästä ja vain sillä ehdolla, että infra on valmis. Jos infraa ei tule, niitä ei koskaan tule. Tämä lukee artikkelin lopussa.

        Eli ainakaan et näe yhtäkään BMW:n vetyautoa myynnissä seuraavaan 10 vuoteen. Vain tällaisista testeistä voi tulla uutisia.

        Eihän aloittaja mitään sellaista väittänytkään.
        "BMW valmistautuu välivaiheeksi jäävän ladattavien akkusähköautojen jälkeiseen aikaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän aloittaja mitään sellaista väittänytkään.
        "BMW valmistautuu välivaiheeksi jäävän ladattavien akkusähköautojen jälkeiseen aikaan"

        BMW ei tiedä onko tämä välivaihe, se vain kehittelee prototyyppejä ihan varalta, että tilanne muuttuu. Ihan normaalia varautumista. Ei isoilla yhtiöillä ole vaikeuksia kehittää jotain ja sitten hylätä sitä vaikka juuri ennen tuloa markkinoille. Jokainen iso yritys tekee niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja siksi he julkaisevat tiuhaan tahtiin lataussähköautoja. Ja BMW:n vetyautoa ei tule vuosiin, mutta lataussähköautoja tulee paljon tämänkin vuoden aikana BMW:ltä.

        Ja luit kai tekstin kunnolla? Kyseessä on pilotti ja autoja ei tule myyntiin. Vetyautot tulee BMW:ltä myyntiin korkeintaan vuosikymmenen lopussa, eli lähes 10 vuoden päästä ja vain sillä ehdolla, että infra on valmis. Jos infraa ei tule, niitä ei koskaan tule. Tämä lukee artikkelin lopussa.

        Eli ainakaan et näe yhtäkään BMW:n vetyautoa myynnissä seuraavaan 10 vuoteen. Vain tällaisista testeistä voi tulla uutisia.

        Professori Sibrandus Stratingh kehitti Hollannin Groningenissa akkusähköauton vuonna 1835 apulaisensa Christopher Beckerin kanssa. Tämän jälkeen akkusähköautojen markkinoille tulo on ollut huikean nopeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Professori Sibrandus Stratingh kehitti Hollannin Groningenissa akkusähköauton vuonna 1835 apulaisensa Christopher Beckerin kanssa. Tämän jälkeen akkusähköautojen markkinoille tulo on ollut huikean nopeaa.

        Ja ensimmäiset vetyautot oli olemassa jo 100 vuotta sitten. Ne eivät toki olleet polttokennoautoja joita nyt kehitellään, mutta ne toimivat vedyllä.

        Ja polttokennoautot ovat sähköautoja. Toyota Mirai on myös sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ensimmäiset vetyautot oli olemassa jo 100 vuotta sitten. Ne eivät toki olleet polttokennoautoja joita nyt kehitellään, mutta ne toimivat vedyllä.

        Ja polttokennoautot ovat sähköautoja. Toyota Mirai on myös sähköauto.

        Vetytankaytava polttokennoauto on tosiaan sähköauto. Se tuntuu monella tällä palstalla kirjoittelevalta olevan ihan käsittämätön asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja siksi he julkaisevat tiuhaan tahtiin lataussähköautoja. Ja BMW:n vetyautoa ei tule vuosiin, mutta lataussähköautoja tulee paljon tämänkin vuoden aikana BMW:ltä.

        Ja luit kai tekstin kunnolla? Kyseessä on pilotti ja autoja ei tule myyntiin. Vetyautot tulee BMW:ltä myyntiin korkeintaan vuosikymmenen lopussa, eli lähes 10 vuoden päästä ja vain sillä ehdolla, että infra on valmis. Jos infraa ei tule, niitä ei koskaan tule. Tämä lukee artikkelin lopussa.

        Eli ainakaan et näe yhtäkään BMW:n vetyautoa myynnissä seuraavaan 10 vuoteen. Vain tällaisista testeistä voi tulla uutisia.

        Voisitko perustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetytankaytava polttokennoauto on tosiaan sähköauto. Se tuntuu monella tällä palstalla kirjoittelevalta olevan ihan käsittämätön asia.

        Nythän Toyota kehittää myös vedyllä käyvää polttomoottoriautoa, eli siirto sinne 1800 luvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja siksi he julkaisevat tiuhaan tahtiin lataussähköautoja. Ja BMW:n vetyautoa ei tule vuosiin, mutta lataussähköautoja tulee paljon tämänkin vuoden aikana BMW:ltä.

        Ja luit kai tekstin kunnolla? Kyseessä on pilotti ja autoja ei tule myyntiin. Vetyautot tulee BMW:ltä myyntiin korkeintaan vuosikymmenen lopussa, eli lähes 10 vuoden päästä ja vain sillä ehdolla, että infra on valmis. Jos infraa ei tule, niitä ei koskaan tule. Tämä lukee artikkelin lopussa.

        Eli ainakaan et näe yhtäkään BMW:n vetyautoa myynnissä seuraavaan 10 vuoteen. Vain tällaisista testeistä voi tulla uutisia.

        Perustelepa väitteesi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW ei tiedä onko tämä välivaihe, se vain kehittelee prototyyppejä ihan varalta, että tilanne muuttuu. Ihan normaalia varautumista. Ei isoilla yhtiöillä ole vaikeuksia kehittää jotain ja sitten hylätä sitä vaikka juuri ennen tuloa markkinoille. Jokainen iso yritys tekee niin.

        BMW reagoi tulevaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW reagoi tulevaan

        Ei, BMW vain on valmis siltä varalta, että tilanne muuttuu. Ja BMW on myös varautunut hylkäämään vedyn kokonaan, jos infran kehitys ei nopeudu. Tähän suuntaan BMW on myös vihjannut. Jos toimivaa infraa ei ole niin BMW ei myy vetyautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW reagoi tulevaan

        Kyllä se näin on


    • Anonyymi

      BMW on kaukaa viisas. Testaa protot tuotantovalmiuteen ja jyräyttää ne markkinoille heti kun piuhasähköautot ottaa pahimman pohjakosketuksen.

      • Anonyymi

        Suurilla valmistajilla on paljon kaikenlaisia protoja joista valtaosaa ei tule markkinoille.

        Tai sitten kyseessä on vain varasuunnitelma. Edes BMW ei voi tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu, joten he testaavat tätä varmuuden vuoksi. Jos pohjakosketusta ei tule, vetyautoa ei koskaan julkaista. Aivan kuten artikkelissa vihjaistaan, he eivät takaa että he julkaisevat koskaan näitä autoja.


      • Anonyymi

        Ja ymmärrätkö, että tuotannon käynnistäminen ei ole mitenkään helppoa? Ei niitä vain "jyräytetä" markkinoilla. Vetyautotkin vaativat tuotantolinjojen uusimista.

        Vaikka vetyauto tulisi markkinoille vuonna 2030, mikä sekin on erittäin epävarmaa, se tulee pienillä määrillä myyntiin aluksi. Vain tuhansia kappaleita koko maailmassa. Jos ne myy, sitten tuotantoa hiljalleen lisätään vuosien aikana. Vetyautot eivät voi päihittää myynneissä lataussähköautoja seuraavaan 20 vuoteen parhaassakaan tapauksessa. Autokannassa ero ei kavennu yli 30 vuoteen, koska sähköautoja on ollut myynnissä kauan ennen vetyautojen (teoreettista) tuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ymmärrätkö, että tuotannon käynnistäminen ei ole mitenkään helppoa? Ei niitä vain "jyräytetä" markkinoilla. Vetyautotkin vaativat tuotantolinjojen uusimista.

        Vaikka vetyauto tulisi markkinoille vuonna 2030, mikä sekin on erittäin epävarmaa, se tulee pienillä määrillä myyntiin aluksi. Vain tuhansia kappaleita koko maailmassa. Jos ne myy, sitten tuotantoa hiljalleen lisätään vuosien aikana. Vetyautot eivät voi päihittää myynneissä lataussähköautoja seuraavaan 20 vuoteen parhaassakaan tapauksessa. Autokannassa ero ei kavennu yli 30 vuoteen, koska sähköautoja on ollut myynnissä kauan ennen vetyautojen (teoreettista) tuloa.

        Ladattava sähköauto kehitettiin vuonna 1835.
        Nyt lähes 200 vuotta myöhemmin se on jo lyömässä itsensä läpi.
        Tosin vetyauto luultavasti vie voiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattava sähköauto kehitettiin vuonna 1835.
        Nyt lähes 200 vuotta myöhemmin se on jo lyömässä itsensä läpi.
        Tosin vetyauto luultavasti vie voiton.

        Tosin vetyauto tai ainakin polttokennoauto on myös sähköauto. Polttokennoautossa samanlaiset sähkömoottorit kuin muissakin sähköautoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ladattava sähköauto kehitettiin vuonna 1835.
        Nyt lähes 200 vuotta myöhemmin se on jo lyömässä itsensä läpi.
        Tosin vetyauto luultavasti vie voiton.

        "Ladattava sähköauto kehitettiin vuonna 1835.
        Nyt lähes 200 vuotta myöhemmin se on jo lyömässä itsensä läpi."

        Se oli yhdessä vaiheessa yleisin autotyyppi, ennen kuin bensa-autot alkoivat yleistymään.

        Ongelmana tässä oli lähinnä että akkuteknologia ei ollut siinä vaiheessa tarpeeksi kehittynyttä että pitkän matkan sähköauto toimisi hyvin.

        "Tosin vetyauto luultavasti vie voiton."

        Millä perusteella? Sen ainoa etu akkusähköautoon verrattuna on nopea tankkaus ja lähes jokaisessa muussa asiassa se häviää sähköautolle, erityisesti maksimaalisessa teoreettisessa hyötysuhteessa.


    • Anonyymi

      Kyllä vetykäyttöinen polttokennoauto on huomattavasti järkevämpi kuin ladattava sähköauto.

      • Anonyymi

        Onhan se käyttäjän kannalta helpompi, mutta paljon pitää asioiden ja asenteiden muuttua ja riittääkö sille maksajia?


    • Anonyymi

      Esimerkiksi Kiina lähtee polttokennokisaan haastajana. Kärkipaikkoja pitävät Japani ja Korea. Toyota on liputtanut vahvasti polttokennojen puolesta. Japanilaisyhtiö toi markkinoille ensimmäisen polttokennoautonsa Mirain vuoden 2014 lopulla. Korealaisten vastaus on Hyundain Nexo. Kiinalaiset ovat alkaneet ostamaan ulkomaista teknologiaa ja ulkomaisia yrityksiä saadakseen Japanin ja Korean etumatkaa kiinni.

      • Anonyymi

        Mikä "etumatka"? Nuo mallit eivät ole myyneet lähes yhtään mitään maailmassa. Mirai on ollut markkinoilla jo kauan ja myynnit eivät vain onnistu. Se ei ole myynyt edes Japanissa.


    • Anonyymi

      Sopii minulle

    • Anonyymi

      Ei yhden pienen pilottimallin tekeminen mitään mullistusta lupaa, eiköhän kaikki isommat ainakin aina mieti ja tutki asioita ja tekniikoita muutenkin?
      Elektroniikan puolelle on hyviä esimerkkejä kuinka kaksi tai useampaa asiaa jopa tuotetaan ja kilpaillaan markkinoilla ja se "parempi" häviää kauppapolitiikan jne...takia.

    • Anonyymi

      Eli BMW tekee Toyotalle polttokennoautot. Tämähän noudattaa Toyotan nykykäytäntöä että uusien automallien kehitys ja tuotanto ostetaan muilta autonvalmistajilta.

      • Anonyymi

        Miten päädyit tuohon päätelmään?


      • Anonyymi

        Tuo taisi olla kuitenkin toisin päin. Tuo auto kun tulee BMW:n merkillä. Olkoonkin, että tuota ei tule myyntiin niin kyllä Toyota merkkinsä autoon laittaisi, jos tilanne olisi noin.


      • Anonyymi

        Ja muuten, myös BMW, Mersu, VW, Peugeot jne ostavat tuotantoa toisilta autonvalmistajilta. Yhteistyö autonvalmistajien välillä ei ole mitenkään harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten päädyit tuohon päätelmään?

        Ostaahan Toyota jo nyt e-autojen valmistuksen muualta, kuten Proace sähköauton PSA:lta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaahan Toyota jo nyt e-autojen valmistuksen muualta, kuten Proace sähköauton PSA:lta.

        Niinkuin monet muutkin ovat ostaneet pakettiautojensa valmistuksen. PSA-kori on yleinen eri pakettiautomerkeissä.


    • Anonyymi

      Torella mielenkiintoista lisää tietoa

    • Anonyymi

      Saisiko perusteluja...

      • Anonyymi

        Ihmiset toistaa sitä mitä lukeee iltalehdessä, kun jutut vaihtuu muuttuu "paras" tekniikka aina vastaavaksi, tuntuu noi vuosikymmenetkin olevan hukassa tekniikan käyttöönoton kohdalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset toistaa sitä mitä lukeee iltalehdessä, kun jutut vaihtuu muuttuu "paras" tekniikka aina vastaavaksi, tuntuu noi vuosikymmenetkin olevan hukassa tekniikan käyttöönoton kohdalla

        Vety on ehdottomasti oikea ratkaisu auton voimanlähteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety on ehdottomasti oikea ratkaisu auton voimanlähteeksi.

        Ei ole, kuten on jo todettu. Vety on typerin ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety on ehdottomasti oikea ratkaisu auton voimanlähteeksi.

        Vety on marginaalinen voimanlähde. Niitä varmasti tulee käyttöön, mutta ei siitä massojen voimanlähdettä tulee. 1-5% vain. Tosin voi olla henkilöautokäytössä myös 0%.

        Syynä on hinta. Massat valitsevat halvimman vaihtoehdon ja se on melko pian täyssähkö, sekä ostohinnaltaan että elinkaarikustannuksiltaan. Akkujen paljon luultua pidempi kesto varmasti yllättää tielläliikkujat.

        Muutamat sitten valitsevat vedyn, dieselin tms. Mutta niitä vaihtoehtoja vältellään kustannuksien vuoksi, vain he tällaisia valitsevat joilla on niihin varaa ja oikeasti niitä tarvitsevat.

        Muista kuin sähkövoimalinjoista varmasti haikaillaan, mutta lopulta järki aina voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety on marginaalinen voimanlähde. Niitä varmasti tulee käyttöön, mutta ei siitä massojen voimanlähdettä tulee. 1-5% vain. Tosin voi olla henkilöautokäytössä myös 0%.

        Syynä on hinta. Massat valitsevat halvimman vaihtoehdon ja se on melko pian täyssähkö, sekä ostohinnaltaan että elinkaarikustannuksiltaan. Akkujen paljon luultua pidempi kesto varmasti yllättää tielläliikkujat.

        Muutamat sitten valitsevat vedyn, dieselin tms. Mutta niitä vaihtoehtoja vältellään kustannuksien vuoksi, vain he tällaisia valitsevat joilla on niihin varaa ja oikeasti niitä tarvitsevat.

        Muista kuin sähkövoimalinjoista varmasti haikaillaan, mutta lopulta järki aina voittaa.

        Ei se vedynkään hinta tule olemaan sama kuin mitä nyt agalta ostaessa, sen täytyy tulla kuluttajien saataville myös hinnaltaan. Muutenhan konseptissa ei ole järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vedynkään hinta tule olemaan sama kuin mitä nyt agalta ostaessa, sen täytyy tulla kuluttajien saataville myös hinnaltaan. Muutenhan konseptissa ei ole järkeä.

        Vedyn marginaalinen hinta on *aina* korkeampi kuin sähkön, koska samaan työhön vedyn kautta kierrätettynä tarvitaan kolminkertainen määrä sähköenergiaa.

        Eikä tässä ole vielä edes mukana tankkauspisteiden ja jakelun kulut. Pelkät fysiikan lait.

        Tietenkin marginaalinen käyttäjäkunta pystyy maksamaan vedyn ja/tai P2X:n suuremmat kulut. Mutta suuret massat eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety on marginaalinen voimanlähde. Niitä varmasti tulee käyttöön, mutta ei siitä massojen voimanlähdettä tulee. 1-5% vain. Tosin voi olla henkilöautokäytössä myös 0%.

        Syynä on hinta. Massat valitsevat halvimman vaihtoehdon ja se on melko pian täyssähkö, sekä ostohinnaltaan että elinkaarikustannuksiltaan. Akkujen paljon luultua pidempi kesto varmasti yllättää tielläliikkujat.

        Muutamat sitten valitsevat vedyn, dieselin tms. Mutta niitä vaihtoehtoja vältellään kustannuksien vuoksi, vain he tällaisia valitsevat joilla on niihin varaa ja oikeasti niitä tarvitsevat.

        Muista kuin sähkövoimalinjoista varmasti haikaillaan, mutta lopulta järki aina voittaa.

        Voisitko perustella väitettäsi?


    • Anonyymi

      Missä on kiinteäelektrolyyttinen akku (Solid state)?

      • Anonyymi

        Enpä tiedä, mutta se on jo jäänyt jälkeen perinteisistä akuista kapasiteetissa.


      • Anonyymi

        Tojon suunnittelijoiden haaveissa, muilla on jalat maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä, mutta se on jo jäänyt jälkeen perinteisistä akuista kapasiteetissa.

        Otappa nyt ensin selvää mistä on kyse. Slid State on ihan tavallinen akku jonka anodin rakenne on poikkeava. Sillä saavutetaan etuja. Se on yksi askel parempien akkujen kehitysketjussa. Lisää seuraa tuonkin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otappa nyt ensin selvää mistä on kyse. Slid State on ihan tavallinen akku jonka anodin rakenne on poikkeava. Sillä saavutetaan etuja. Se on yksi askel parempien akkujen kehitysketjussa. Lisää seuraa tuonkin jälkeen.

        Jos se nyt ensin saadaan edes toimimaan. Tällä hetkellä Solid State on vain teoriaa, mitään todellista ei ole näytetty. Ja Toyotan ensi vuonna tulevassa sähköautossa ei ole Solid Statea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otappa nyt ensin selvää mistä on kyse. Slid State on ihan tavallinen akku jonka anodin rakenne on poikkeava. Sillä saavutetaan etuja. Se on yksi askel parempien akkujen kehitysketjussa. Lisää seuraa tuonkin jälkeen.

        Myös ns. perinteisten akkujen osalta anodin rakenne on muuttunut. Eli otappa ensin selvää mistä on kyse.


    • Anonyymi

      BMW toimii hienosti

    • Anonyymi

      Ja perustelut tuohon on?

    • Anonyymi

      Näinhän se on

    • Anonyymi

      Kyllä se on niin että vety ja polttokenno on se tulevaisuuden ratkaisu uudistaa autokantaa.

    • Anonyymi

      BMW on oikeilla linjoilla

      • Anonyymi

        Eli BMW on oikeilla linjoilla siinä, että vetyautoja ei suuressa mittakaavassa kannata valmistaa vielä vaan korkeintaan vasta 10 vuoden päästä. Ja sittenkin vain jos infra on kunnossa. Ei kuulosta kovinkaan toiveekkaalta.

        Tämä autohan on vain pilottitestausta varten, autoa ei tule myyntiin.


    • Anonyymi

      Bemarilla tiedetään että lataussähköauto on vain välivaihe siirryttäessä vedyllä toimiviin polttokennoautoihin.

      • Anonyymi

        Kyllä näin on


    • Anonyymi

      Tuollainen olisi kyllä kiva

      • Anonyymi

        Ihan kiva, jos koskaan tulisi myyntiin. Nimittäin tuota ei ikinä tulla myyntiin, kyseessä on vain testiauto. Sitä ei tulla koskaan myymään missään maailmassa.


    • Harmi että fysiikan lait suosivat enemmän sähköautoja kuin vetyautoja.

      Vetyauto olisi kivan futuristiselta kuulostava teknologia jos se vain toimisi läheskään tarpeeksi hyvällä hyötysuhteella.

    • Anonyymi

      BMW:n tavoitteena on saada myyntiin vetyauto vuoteen 2025 mennessä.

    • Anonyymi

      BMW tuo vetyauton markkinoille vuonna 2025.

    • Anonyymi

      BMW on hieno auto

    • Anonyymi

      Köyhät kirjoittavat vetyautoista. Minä ajan Teslalla ja nautin elämästä!

    • Anonyymi

      Myös Volvo, Honda, Toyota, Hyundai ym. ovat vetyauton kannalla.

      • Anonyymi

        Ja nuo samat yritykset julkaisevat ja myyvät lataussähköautoja. Yksikään noista ei ole vähentänyt lataussähköautojen kehitystä. Jopa Toyotalta tulee pian useita lataussähköautoja.


    • Anonyymi

      Perusteluja kaivataan

    • Anonyymi

      Tekisi mieli käydä hakemassa Saksasta vetyauto

      • Anonyymi

        Mikä estää tekemästä sitä? Niitä saa halvalla, koska kukaan ei kelpuuta niitä Saksassakaan.


    • Anonyymi

      Epätoivoista haahuilua ja viestiä BMW:ltä, kun jäi asemalle täyssähköjunasta...

    • Anonyymi

      Taitaa Bemun eka vetyauto tulla jo ensi vuonna

      • Anonyymi

        Ei tule, heillä on vain pilottikokeilu ja he tekevät muutaman prototyypin, mutta niitä ei koskaan myydä markkinoilla. Teoriassa heiltä voi tulla korkeintaan vuonna 2025, mutta tämäkin voi siirtyä tai sitä ei koskaan myydä.


    • Anonyymi

      Saisinko vielä vähän perusteluja

    • Anonyymi

      Jännä kun rölliköille ei ole tullut mieleen, että tulevaisuudessa on sähköautoja ja vetyautoja.
      Ne jotka eivät tarvitse pitkää rangea ajaa edullisesti sähköllä ja maanteiden sankarit ja latauspaikkaa vailla olevat kalliimmasti vedyllä.

    • Anonyymi

      Peugeot myös

    • Anonyymi

      On se vaan niin

    • Anonyymi

      Vetyauto on se tulevaisuuden ratkaisu

    • Anonyymi

      Näin se vaan menee

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä

    • Anonyymi

      Bemarissa on voimaa

    • Anonyymi

      Bemarissa on myös se että se on ihan hyvä auto

    • Anonyymi

      Olisihan tuo aika komea peli

    • Anonyymi

      On kummallista, että vetyautofanien pitää innostua tällaisista pienistä pilottihankkeista, joissa rakennetaan muutama vetyauto. Oikeasti tällä vain vältellään maksamasta päästöistä johtuvia sakkomaksuja ja auto tehdään vain nopeasti ja halvalla. Ilman tätä BMW voisi joutua maksamaan moninkertaisesti auton kehityksen hinnan verran sakkomaksuja.

      On muutenkin on outoa, että on vetyautofani kun kukaan täällä kirjoittavista ei ole koskaan edes ajanut vetyautolla eivätkä he edes hirveästi ymmärrä polttokennoista. He vain innostuvat jostain paperilla hienosta tekniikasta.

    • Anonyymi

      Bemarilta tulee vetyauto sarjatuotantoon vuonna 2023

      • Anonyymi

        Ja jo nyt Bemarilla 4 erilaista lataussähköautomallia, i3, iX3, i4 ja iX. Ja luultavasti lisää malleja tulee ensi vuonnakin. Ei näytä siltä, että BMW ainakaan olisi vähentämässä panostusta lataussähköautoihin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe