Parhaat asuinalueet?

Anonyymi

Pitäisi muuttaa opiskelujen vuoksi pääkaupunkiseudulle, mukana seuraa 5-vuotias poika yksinhuoltajaäidin kanssa. Mikä olisi turvallinen ja rauhallinen asuinalue Espoossa/Kauniaisissa?

10

2104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo ei tarvii tänne tulla pihapoliiseilemaan.... Hae vaikka HOAS:in kautta opiskelija-asuntoa nii et tee hallaa oikeille asunnottomille asuntojonossa. https://www.hoas.fi/ täältä kautta saat opiskelupeysteisesti, varmasti asunnon tosi EDULLISESTI mukavalta asuilalueelta, ilman byrogratiaa ja kaikki ovat tyytyväisiä

• Anonyymi

Westend on epsoos ja Kauniainen on itsenäinen valtio melkein!

• Anonyymi

Opiskelevalla yksinhuoltajalla poikansa kanssa harvoin on taloudellisia resursseja Espoon parhaille paikoille.

Ala katsella sopivaa opiskelijakämppää, niiden joukossa on pikku perheellekin sopivia kohtuuhintaan.

• Anonyymi

Mielestäni kysymykseni oli ihan asiallinen. Opiskelen yliopistossa, eli opiskelijabudjetilla ollaan tottakai. Jonkin verran on kuitenkin rahaa säästössä, jolla voisi esimerkiksi asumisoikeusasunnon ostaa.

Työpaikka valmistumisen jälkeen on käytännössä varma ja palkka hyvä.

Tiedän kyllä Westendin ja ettei minulla ole varaa ostaa sieltä merenrantahuvilaa, mutta Espoo/Kauniainen on suuri paikka, josta aivan varmasti löytyy asunto meillekin.

Esimerkiksi hyvä ala-aste olisi hyvä tieto. Vain asiallisia vastauksia kiitos!

• Anonyymi

Espoon Otaniemessä on asuntoja opiskelijoille.

• Anonyymi

Tiedän. Onko Otaniemi rauhallinen asuinalue? Onko siinä hyvämaineinen ala-aste vieressä?

Tiedän kyllä, mistä opiskelija-asuntoja voi hakea. Haluaisin kuitenkin tietää, millä alueilla on rauhallista asua. Olen itse Tampereelta, ja voin näin suoralta kädeltä kertoa, että Tampereen Hervannassa on paljon opiskelija-asuntoja, mutta se ei ole sellainen asuinalue, jossa kasvattaisin lapseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän. Onko Otaniemi rauhallinen asuinalue? Onko siinä hyvämaineinen ala-aste vieressä?

Tiedän kyllä, mistä opiskelija-asuntoja voi hakea. Haluaisin kuitenkin tietää, millä alueilla on rauhallista asua. Olen itse Tampereelta, ja voin näin suoralta kädeltä kertoa, että Tampereen Hervannassa on paljon opiskelija-asuntoja, mutta se ei ole sellainen asuinalue, jossa kasvattaisin lapseni.

Otaniemi on hyvä 4/5 ja vieressä Tapiola, joten rauhallista on lisäksi Tapiolan alueen koulut on Espoon keskivertoa rauhallisempia, ei koulukiusaamista, eikä demariopettajia jotka kykenemättömiä puuttumaan koulukiusaamisilmiöön. Suosittelen välttämään suvelaa, Espoon keskusta ja Leppävaaraan, koska siellä on levotonta ja koulukiusaamista ym. Kaikki muut alueet on rauhallisia espoossa

• Anonyymi

Miilukorpi, Vesirattaanmäki, Hirvisuo. Tarvitset auton.

• Anonyymi

Kulovalkea

• Anonyymi

Espoon keskus: runsas kulttuurielämä, ostoskeskukset, iso suosittu kirjasto joka sopii myös lapsille, rauhallinen tori-ympäristö, luontoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      134
      1899
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      300
      1629
    4. 80
      1479
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      82
      1476
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1176
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      71
      1061
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    10. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1007
    Aihe