Aikainen herätys

Anonyymi

Heräätkö aikaisin vai nukutko vielä? Herään ennen kuutta yleensä vaikka ei ole töitäkään.

43

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tänään pitää mennä motonettiin ostamaan uistimia.

• Anonyymi

Heräsin juuri. Unessa olin kenkäkaupassa; sanoin myyjälle että haluan ostaa maiharit vaihteeksi, mutta ei totellut, katsoi kenkiäni eli western bootsit jalassa, päätteli siitä jotain ja atoi esille oikein koristeelliset Western ElDorado -bootsit :)

Tyrkytti oikein.

• Anonyymi

Se oli ihan oikeassa, tuo ois ollu takinkääntö.

• Joku sisäinen kello herättää aina viimeistään 6.30 mennessä. Täytyy olla jotenkin kipeä, jos nukun pidempään. Nyt on kyllä hiukan oksettava olo jostakin syystä.

• Anonyymi

Olet siis raskaana jos oksettaa aamulla.

• Anonyymi

Googletin, niin kyseessä voi kuulemma olla myös krapula tai reflat, varsinkin miehen olleessa kyseessä

• Anonyymi

Voi joskus herätä myöhemminkin jos ei ole homehtunut rahoihinsa ym rikkauksiin.

• Anonyymi

Heräsin tähän päivään pillu mielessä.

• Anonyymi

Minä tarvitsen pitkät yöunet, alle 7 tunnin en pärjää mitenkään. Tavallisesti nukun 9 tuntia yössä.
      Tämä coronavuosi on ollut siitä ihanaa kun töihin ei tarvitse lähteä kun kotikonttoria olen pitänyt viime vuoden huhtikuusta alkaen. Ja ilmoitettiin että tämän vuoden loppuun jatkuu!
      Saan siis rauhassa heräillä kunhan 8.30 mennessä olen "työpaikalla". Ei kiirettä aamulla, ei ruuhkassa ajamista, vaikka omasta sängystä käsin voi työskennellä paitsi kun on kokouksia ja palaverreja, silloin pitää näyttää vähän siistimmälle! :D
      Olen iltauninen enkä jaksa myöhään valvoa.
      Niin että aina löytyy jotain hyvääkin tästä tilanteesta, ei sillä että olisi muutenkaan isommin vaikuttanut elämääni. Kapakoissa en käy, eikä rajoitukset ja turvatoimet ole mitenkään haitanneet. Vain se, että ulkomaanmatkat on jääneet. Työmatkojakaan ei vuoteen ole ollut. Olen sopeutuvainen, aika aikaansa kutakin sanoo mummokin aina.

• Anonyymi

kummasti unen tarve vähenee 50 veen jälkeen,

• Anonyymi

Seitsemän tuntia ja vartti tuntuu itselle normilta.

• Anonyymi

Joka uamu ennen kuutta.

Tapaturma oli joskus muinoin ennen klo viittä uamulla niin siitä jiäny tämä valvominen.

• Anonyymi

Koskaan ei voi tietää,milloin on viimeinen päivä,miksi nukkua liikaa.

• Anonyymi

Syömisen kanssa on vähän sama sitten: on syötävä kun on mahdollisuus, koskaan ei voi tietää milloin on seuraava mahdollisuus syödä tai juoda.

• Anonyymi

Mutta ei kannata silti syödä aina kun on mahdollista. Eli jatkuvasti.

• Riippuu siitä mitä se aikaisin-määre käsittää. Yleensä heräilen siinä kahdeksan maissa, vähän ennen tai vähän jälkeen, mutta joskus harvoin saatan nukkua yhdeksään. Kroppa ja mieli tarvitsee joka yö unta sen 9-10 tuntia, joten säännöllinen päivärytmi on pidettävä oli arki tai pyhä. Kahdeksan tuntia unta on liian vähän, ja aiheuttaa univelkaa. Mulle uni on se, joka kirjaimellisesti pitää mut hengissä. Pää ei kestä jos ei saa jotenkin nukuttua.

• Mun unirytmini on aikaistunut viime aikoina jostain syystä, vaikka kesäaikaan siirryttäessä olisi luullut käyvän toisinpäin. Unen tarve ja määrä on silti kutakuinkin pysynyt samana, eli noin 8h nukun yössä. Menin eilen joskus klo 23 jälkeen nukkumaan ja heräsin noin seiskalta ihan omia aikojaan ilman herätyskelloa. Tai oikeastaan aika lailla tällainen rytmi mulla on ollut suuren osan elämästäni, mutta silloin pari-kolme vuotta sitten kun join aika paljon niin se jotenkin sekoitti rytmin kun tuli mentyä monesti joskus kahdelta nukkumaan ja vaivoin raahata itsensä ylös kymmeneksi jolloin laitan työpuhelimeni viimeistään päälle ja olen valmiina työjuttuihin.

Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, kumpaan puoleen vuorokaudesta haluaa enemmän vapaita tunteja. Nykyinen on oikeastaan ihan kiva kompromissi, että aamulla saa kaikessa rauhassa juoda kahvia, katsoa Ylen Aamu-TV:n vihervassaripropagandaa ja lukea uutiset ja somet läpi, ja myös työpäivän jälkeen on aikaa ulkoilla, pelailla jne. mitä milloin keksiikin, ettei ole ihan rättiväsynyt kun laittaa puhelimen kiinni.

• Anonyymi

Ei kannata juoda liikaa kahvia. Kahvi ei auta väsymykseen yhtään, se auttaa vain hereillä pysymiseen.

Voi olla vaarallista liiallinen kahvin juominen: pysyy vain hereillä ja kasaantuu sellaista piilo-väsymystä jota ei välttämättä huomaa, sitten kun tietty raja ylittyy väsymyksessä, niin elimistö naps = taju pois, pakko nukkua oman terveyden kannalta.

Pitääkin kaupasta ostaa noita nicorette-purkkia, nyt kun tuli tuo maku: lakritsa, olen alkanut käyttämään noita, kuuluu vähennysprojekeihini siis tupakan lopettaminen :)

• Anonyymi

Herään yleensä 11-12.

Juu, kyllä uni maittaa, olen hyvä nukkuja. Syvää tajuttomuutta, ei tietoisia unia.

Ehkä kolmen aikaan yleensä nukkumaan. Tänään poikkeus, kun odotan yhtä tärkeätä saapumisilmoitusta.

Nyt vaan kahvia sängyssä, yleensä kahvittelen sohvalla, mutta nyt kun heräsin näin aikaisin (9), niin kyllä on tolkuton olo.

En ole aamuihminen, vaan kestää kauan virkistyä toimeliaisuustasolle, mutta se kestää sitten pitkään läpi päivän.

• Anonyymi

Meikäläinen ei ole myöskään aamu ihmisiä. Heräilen ja nousen ylös vasta klo 9 jälkeen.
        Muutaman kerran on joutunut nouseen ennen klo 06, kun piti lähteä johonain juhliin toiselle paikkakunnalle muutaman sadan kilometrin päähän ja piti olla perillä ennen klo 10.
        Ihan hirvee olo meikäläiselle tulee, jos aikaisin pitää herätä, ei ole tolkku ja aivot on kuin jäässä, eikä ajatus kulje.
        Meikäläinen on iltaihminen ja käynnistyn vasta siinä illalla viiden jälkeen ja kun pitäs mennä nukkumaan siinä 22 ja 23 aikoihin, niin ei hirveästi nukuta.
        Jokus olen mennyt sänkyyn klo 21, mut huomanut klo 23 aikaan, että en ole vieläkään nukahtanut vaikka pari tuntia on sängyssä makoiltu, mitä järkeä, ei mitään.

Tosin en ole juuri koskaan virkku tai pirteä. Suurimman osan päivästä on sellanen uupunut oli, kuin olisi juossut 50 kilometriä tai pyöräillyt 200km.
        Muutaman kerran on ollut virkku olo, ettei ole ollut väsynyt ja silloin sitä on ihmetellyt, että tällaistako se on, kun ei väsytä ja on normaali olo, kuin niillä, jotka käy päivätöissä ja sen jälkeen tekee vielä kaikki kotityöt ja remonti vielä sen päälle.
        Meikäläinen uupui jo työharjoittelussa, vaikkei se ole mitään verrattuna oikeisiin töihin.

• Anonyymi

Määrittele käsitteiden erot: melkein aina, joskus aina, yleensä aina. Nukuttaa samaan aikaan kun väsyttää.

Selitä noiden käsitteiden merkityserot.

• Anonyymi

Oliko toi nyt mulle, kun tässä joudun odottelemaan?

Saitko viestin universaalilta hengeltä, että nyt on tarve aivopähkinälle?

Oota pistän foliohatun päähän niin pystyn keskittymään!😃

• Anonyymi

On vaikeaa herätä kunnolla tänä päivänä, heräsin kyllä jo aamulla, mutta sen jälkeen torkkunut tähän asti, pitäisi lähteiä vielä kaupoilla ja muuta, kokeilen auttaako ylimääräinen 1-gramman c-vitamiinipilleri jotta jaksaisi.

• Anonyymi

Joo ei mitään mahdollisuuksia lähteä yli 10metrin päähän ulos, piti kääntyä takaisin, väsyttää liikaaq tuntuu että taju lähtee, pakko oli kääntyä takaisin, noh odoan vielä muu6taman 6tunnin, sitten jos ei onnistu niin huomenna uusi yritys...

• Anonyymi

Onkos ruoka maittanut?

Mites olisi perunaa ja lihakastiketta, niin tulisi vähän tukevampaa energiaa?

Muista, että vehnäpasta vaan väsyttää, sillä saa kyllä masun täyteen, muttei juuri muuta. Vehnäleipä vähän sama.

• Anonyymi

Joku täällä onkii...

• Anonyymi

Voin nukkua 12-15 tuntia. Menen nukkumaan yleennsä ennen yhdeksää illalla ja herään päivällä. Ei työttömänä niin väliä milloin herää

• Anonyymi

On maittaqnut ruoka, ehkä unen puutetta.... mutta ei tule tänään mitään kaupassa käynnistä niin tilasin suosikkiravintolasta muutaman pizzan ja juomat ovelle pah.

• Anonyymi

Minä koitan mennä nukkumaan viimeistään klo 22 ja nousen 03:30, vaikka en juuri nyt ole työssäkään.

Aamun varhaiset valkenevat tunnit käytän Jumalan, Vapahtajani Jeesuksen Kristuksen edessä ja rukoilen ihmisten puolesta. Kun suuri osa Suomesta vielä nukkuu, minä valvon, ja siunaan ja kannan teitä rukouksin Jumalan eteen.

• Anonyymi

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja isä! Voimia ja siunausta työhösi!

• Anonyymi

Trollikka on keksinyt hyvän👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja isä! Voimia ja siunausta työhösi!

Kiitos paljon, siunausta samoin sinulle !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trollikka on keksinyt hyvän👍

Ei ole trolli eikä keksitty.

• Anonyymi

Noh nyt alan tutustumaan tähän venäläiseen jännityshahmoon Gogol, tällainen paranormaalitutkija-elokuvasarja, vaikuttaa aivan hyvälle.

• Anonyymi

Silloin tällöin joutuu herään tavallista aikaisemmin, koko päivä on pilalla, elimistö toimii ku kellokoneisto, vattaki menee sekaisin. Vuorotyö on ihmiselle todella haitallista jatkuvine rytminvaihdoksineen, selittää mm laksatiivien myyntiä.

• Anonyymi

Huomenna jos herään aikaisin niin käyn 24/7 kaupassa, on aika lähellä sellainenkin, vaikka keskellä yötä voi käydä supermarketissa :) Kun on virkeimmillään niin käy ruokaostoksilla jo kuudelta aamulla :)

• Anonyymi

Mulle tulee paha olo kaupan patongeista

• Anonyymi

Kuudelta on noustava arkena, että ehtii töihin.

• Anonyymi

Jos menet kuudelta töihin, niin töihin mennessä jo ehdit käydä ruokakaupassa, ei tarvitse enää töiden jälkeen illalla käydä.

• Anonyymi

Pidän noista erään ravintolan pizzoista hyvän makuinen pohja, ja riittävästi täytettä normaalikokoinenkin on aika suuri.

• Anonyymi

Töihin mennessä jos käy ruokakaupassa, niin tuoreet eväät saa matkalla mukaan.

• Anonyymi

Minäkin herään joka aamu ennen kuutta, jottei menisi hyvä palstapäivä hukkaan.

Arvatkaa, kuka palstalainen olen?

• Anonyymi

Eläimillä ja ihmisillä on se "kello".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      338
      7466
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4839
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3235
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3127
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2026
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      154
      1921
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      221
      1844
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1607
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1568
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1488
    Aihe