Laittaisitko implantin

Anonyymi

Yläposkihammas poistettu ( toiseksi viimeinen) ei haittaa ulkonäköä, mutta syömistä jonkun verran. Hammaslääkärit tietty suosittelee mahd pian implanttia, mutta niissäkin riskejä, jokavuotiset hammasläkärikäynnit ja hintaa toimenpiteellä 2800€ suu ja leukakirurgin mukaan. Puolueetonta mielipidettä tosi vaikea saada. Lähes kaikki sivustot yksityislääkärien tekemiä ja heidän mukaan 5-10% epäonnistuu. Yhden kaivamani tutkimuksen mukaan lähes 50% menee pieleen, aiheuttaa kipua tms ja lopulta joudutaan poistamaan. Mp? Kannattaako implantti?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko alaleuassa vastahampaita ko. kohdassa?

    • Anonyymi

      Alaleuassa kaikki hampaat tallella ja ylävitonen osuu osittain alakutosen päälle. T.ap

    • Anonyymi

      Miten voi haitata yhden hampaan puuttuminen, jos kaikki muut ovat tallella. Tietenkin vastahampaan takia on harmi, mutta haittaako muka ruoan möyhentämistä. Ja kauanko menee, että yksinäinen vastahammas alkaa oireilla?
      Minulla oli 10 9 hammasta 10 v ja laitettiin implantti vastahampaaksi ja hyvin olen pärjännyt niillä 10 10:llä 20 v.
      Ajattelisin että itse en laittaisi, kun noin paljon on jo, joten "mielestäni lähes turhaa". No pitää ymmärtää mielipiteeni kun itsellä näin eri tilanne. Tosin siskolle laitettiin juuri se yksi puuttuva n. 70senä. Kun kuuntelin hänen hammaskäyntejään hyvine hampaineen, niin kuulosti rahastukselta. Sama yksityinen hl koko ajan Hgissä ja sisko taloudellisesti hyvinvoiva. Meni hautaan niiden 31 1 implantin kanssa reilu 80senä.

    • Anonyymi

      Niimpä. Ehkä pärjään, kun muutkin pärjää :) Hammas on vasta vähän aikaa sitten poistettu ja syöminen lähtee varmaan sujumaan kun totun poistokuoppaan. Eniten pelkään komplikaatioita ja jatkuvia hml käyntejä, jos laitan implantin....Siinä mielessä mielummin olen vaikka tyhjän kolon kanssa kuin jatkuvien pikku oireiden.
      Ap

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe