Lihasten nykiminen ja puutuminen

Anonyymi

Olen ollut todella huolissani. Koska minulla alkoi viikko sitten elohiirimäinen nykiminen lihaksissa. Ja pari päivää sitten puutumisen tunne päästä toiseen jalkaan. Mistä voisi johtua. Ei kai ole mitään vakavaa. Pelkään että se on ms tauti.
Mutta voisiko esim laihdutuksesta johtua.
Olen 20 vuotias nainen.

7

203

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi johtua stressistä. Tai sitten aurallinen migreeni ilman päänsärkyä. Onko sulla ollut migreeniä?

      Itellä stressi aiheuttanut puutumista ja pistelyä. Ehkä jonkin ravintoaineen puutos voi myös aiheuttaa.

      Tiedän, kuinka inhottavaa se on, kun huolettaa. Tsemppiä! Koita olla rauhallisin mielin, ei todennäköisesti ole mitään vakavaa. Kannattaahan se silti varalta lääkärissä käydä jos huolettaa niin saa huolen pois mielestä.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä.. MS-tautia ei kannata noilla oireilla epäillä. Sen suhteen voit minun mielestä olla ihan huoleti! Mulla oli pari vuotta sitten tismalleen samanlaisia oireita ja pää kuvattiin eikä ole MS-tautia.

        Omalla kohdalla johtui stressistä ja ahdistuneisuudesta. Myös aurallinen migreeni voi selittää, varsinki jos oireilu on toispuoleista. Raudanpuutekin voi olla syynä.

        Mahdollisia syitä on monia! MS-tautia ei kannata noilla oireilla pelätä. Ole ihan huoleti sen suhteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä.. MS-tautia ei kannata noilla oireilla epäillä. Sen suhteen voit minun mielestä olla ihan huoleti! Mulla oli pari vuotta sitten tismalleen samanlaisia oireita ja pää kuvattiin eikä ole MS-tautia.

        Omalla kohdalla johtui stressistä ja ahdistuneisuudesta. Myös aurallinen migreeni voi selittää, varsinki jos oireilu on toispuoleista. Raudanpuutekin voi olla syynä.

        Mahdollisia syitä on monia! MS-tautia ei kannata noilla oireilla pelätä. Ole ihan huoleti sen suhteen!

        Nyt vain keität itsellesi iltateet ja menet lempein ajatuksin nukkumaan! ❤️ Kaikki on hyvin!


    • Anonyymi

      Myös se, jos olet huolissaan asiasta ja hengität nopeammin ja pinnallisesti, voi aiheuttaa pistelyä ja puutumista. Jokin rentouttava hengitysharjoitus voisi auttaa.

      Koita olla tarkkailematta itseäsi liikaa. Se usein pahentaa oireita, kun jokaisesta pienestäkin oireesta säikähtää. Voin vakuuttaa, että syytä huoleen ei ole. Tiedän kokemuksesta.

      Hengitä syvään ja rentoudu, mistään vakavasta ei takuuvarmasti ole kyse.

    • Anonyymi

      Jos liikut paljon, magnesiumin puute voi aiheuttaa lihasten nykimistä.

      • Anonyymi

        Ja suolan puute, merisuolaa peliin niin loppuu nykiminen.


    • Anonyymi

      Toivottavasti et laihduta minkään netin superdieetin ohjeilla, silloin saattaa tulla puutoksia kehoon joista seuraa vaivoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe