Mitäs nyt? Lähdin uudestaan kouluttautumaan. Mulla on hahmottamisen vaikeuksia ja adhd joten edellinen todella hektinen ammatti ei mulle sopinut. Nyt hain puutarhalinjalle koska ne hommat kiinnostaa, tykkään talkoohommista ja pihan laittamisesta ym. Mainitsin nämä myös hakemuksessa ja kerroin että motivaatiota on. Laitoin hakemuksen hyvissä ajoin ja lähetin vielä sähköpostia erikseen. Toissa viikolla koulun erityisope soitti ja kysyi että miten mä muka kykenen keskittymään opiskeluun adhd:n takia. Ja miten mä tulen pärjäämään jos olen jo luovuttanut yhden ammatin suhteen. Tai tollanen fiilis siitä puhelusta tuli. Vastasin reippaasti että tykkään pihatöistä ja kaveri suositellut tota alaa mulle. Sekä että olen tällähetkellä työpajalla jossa pääsen jo preppaamaan saman tapasia hommia opiskeluja varten.... Viimeksi kun hain edelliseen ammattiin opiskelemaan, en maininnut noista opiskeluvaikeuksista mitään ja pääsin heti sisään. Tässä on nyt sellanen olo että koronan ym takia, kunnat sumputtaa kaikki oppimishäiriöiset kokonaan pois opiskeluelämästä, hanttihommiin ns paremman kansan tieltä.
En päässyt amikseen
3
73
Vastaukset
- Anonyymi
Puutarha-ala on varmaan muuta kuin lehtien haravointia.
- Anonyymi
Joo, olen tästä erittäin tietoinen, harva ala on pelkkää kävelyä. Vihjaatko nyt jotain että mikäli henkilöllä on esim hahmottamisen vaikeus tai adhd, ei hänestä olisi töihin ym? Vai mitä ajat tolla kommentilla takaa? Kiva asenne sulla. Valitettavasti sama tuntuu olevan työ- ja nykyään opiskelupaikkojen kanssa. Esim omnian erityisope tokaisi mulle suoraan etten pärjää millään alalla koska mulla on adhd... Kiva yrittää päästä töihin jos homma tyssää jo siihen ettei päästetä edes opiskelemaan.... No mutta, kai tässä voi sitten hyvällä omallatunnolla käyttää teidän muiden verorahoja kun ei edes SAA tehdä mitään muuta
- Anonyymi
Aloittaja voisi yrittää selvittää, onko mahdollista saada jostain esim. oppisopimus-koulutuspaikkaa.
Siinä voisi yhdistää työn ja opiskelun.
Eihän kukaan kiellä menemästä vaikka johonkin puutarhaliikkeeseen kyselemään asiasta.
Oma-aloitteisuuttakin arvostetaan edelleen varmasti monissa paikoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055