WARTBURG 1.3

LÖYTYYKÖ MISTÄÄN VAI ONKO TÄYSIN PAALATTU

8

1504

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Erityisesti tuo 311 malli oli todella tyylikäs aikanaan ja on sitä tänäkin päivänä, erityisesti kaksivärimaalattuna, onneksi muutama mobilisti on semmoisen pelastanut.
        Ei nuo laatikon näköiset, sormenmentävillä luukkujen sovituksilla pääse lähellekkään samaa tyyliä.
        Tuosta 311:stä oli myös farmarimalli, ja siitä erikoinen Tourist: malli jossa oli katonrajassa pienet kaarevat ikkunat, lieneekö noita enää jäljellä mobilisteilla?


    • kiitti.... eli aika harvinaisuus

      • Anonyymi

        J.K.: "toi auto on vuodelta 1990 ja nelitahtiasia tehtiin vielä vuoteen 1991"
        Jooppss ei tuotu warrea enää kun saivat volkkarin nelosmoottorin siihen
        Jotkut on tuoneet yksityisesti warreja Saksasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J.K.: "toi auto on vuodelta 1990 ja nelitahtiasia tehtiin vielä vuoteen 1991"
        Jooppss ei tuotu warrea enää kun saivat volkkarin nelosmoottorin siihen
        Jotkut on tuoneet yksityisesti warreja Saksasta

        Muistaakseni vuonna 1987 tuli volkswagen moottori Wartburgiin ja se ilmeisesti nosti auton hintaa niin ettei katsottu enää myyvän tarpeeksi kun kaikki muu oli sitä vanhanaikaista itseään suoraan 60-luvulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni vuonna 1987 tuli volkswagen moottori Wartburgiin ja se ilmeisesti nosti auton hintaa niin ettei katsottu enää myyvän tarpeeksi kun kaikki muu oli sitä vanhanaikaista itseään suoraan 60-luvulta

        Tässä TM:n artikkelissa vuodelta 89, kerrotaan että kotimaassa nelarin hinta nousi uuden moottorin myötä 30%:

        http://www.warreteam.com/wartburg353/TM_1989_vihdoinkin_nelitahti.htm


    • Anonyymi

      Niin niitä nelitahtisia warreja sen kuin sen kummemmin trabanttejakaan ei tuotu Suomeen virallisesti

    • Kävin alle kymmenen vuotta sitten Eisenachissa, tehtaan kupeessa olevassa Wartburg-museossa.
      Erittäin kiinnostava paikka - kannattaa käydä - sillä sieltä löytyy sekä pitkittäin että poikittain 353-malliin sovitettu 1300-Dacian moottori ja muitakin prototyyppejä, joita ehkä salaa oli suunniteltu.
      Mikäli moottori aikaisemmin olisi vaihdettu nelitahtiseksi, ehkä 1970-luvun alussa, auton hinta olisi kenties ollut kilpailukykyinen ja rungollinen auto olisi ollut pitkään korjauskelpoinenkin.
      Kaikista asioistahan päätettiin kuitenkin Moskovassa, sillä auto olisi kilpaillut Ladan silloisen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2147
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1730
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      68
      1494
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

      Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      74
      1238
    5. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1164
    6. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1161
    7. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      48
      1143
    8. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1061
    9. Nyt tiedän

      Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      38
      934
    10. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      933
    Aihe