WIN 21H1 asennus jätti korruptoituneita tiedostoja

Anonyymi

Kahteen eri koneeseen tänään asennettu kevään puolivuotispäivitys. Molempiin asennuksen jälkeen ilmestyi korruptoituneita tiedostoja.

Jos asensit, niin aja järjestelmänvalvojan roolissa (cmd) komento

sfc /scannow

Tuo käy systeemin läpi ja kirjoittaa (CBS.log) login, mistä mahdollisesti löytyneitä ongelmia voi ihailla.

Onneksi tässä tapauksessa sfc onnistui korjaamaan vialliset tiedostot. Tai ainakin väitti niin.

8

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mistä päättelit että ne olivat korruptuneita?

• Anonyymi

Siirtyneet linuxin leipiin.

• Anonyymi

Kiitos vinkistä! Pitääkin ottaa snapshotit varmuuden vuoksi ennen tuota päivitystä...

• Anonyymi

Pari snapsia auttaa ja tietokoneen voi unohtaa ja kaivaa vanhat kirjat esiin.

• Anonyymi

Aloittaja lisää vielä kuvan siitä kun sfc korjasi huomaamansa ongelmat:

https://ibb.co/MGCf2yb

Minulla on tapana tietyin väliajoin tehdä "terveystarkistuksia" ja ennen tämän päivän asennusta laite oli todistetusti kunnossa.

• Anonyymi

Niin mutta kun sen "corrupted" termi sisältää muitakin vaihtoehtoja esim file voi olla vanhentunut, tarpeeton, ristiriidassa ym. Se vaan saa tuon corrupted lipun noista syistä.

• Anonyymi

Jos huomaat jonkin asennuksen jälkeen vaikkapa että cleanmgr ei toimi kuin Strömsössä, niin suosittelen ajamaan tuon sfc:n niin ongelma saattaa ratketa jo yhden kahvikupin aikana.

• Anonyymi

PowerShell (adm)

"dism /online /cleanup-image /checkhealth"

"dism /online /cleanup-image /restorehealth"

DISM skannaa sfc-skannausta laajemmin komponentteja ja korjaa niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3612
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3375
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2641
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2328
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1829
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1719
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1698
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1297
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1118
    Aihe