Kahteen eri koneeseen tänään asennettu kevään puolivuotispäivitys. Molempiin asennuksen jälkeen ilmestyi korruptoituneita tiedostoja.
Jos asensit, niin aja järjestelmänvalvojan roolissa (cmd) komento
sfc /scannow
Tuo käy systeemin läpi ja kirjoittaa (CBS.log) login, mistä mahdollisesti löytyneitä ongelmia voi ihailla.
Onneksi tässä tapauksessa sfc onnistui korjaamaan vialliset tiedostot. Tai ainakin väitti niin.
WIN 21H1 asennus jätti korruptoituneita tiedostoja
8
104
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä päättelit että ne olivat korruptuneita?
- Anonyymi
Siirtyneet linuxin leipiin.
- Anonyymi
Kiitos vinkistä! Pitääkin ottaa snapshotit varmuuden vuoksi ennen tuota päivitystä...
- Anonyymi
Pari snapsia auttaa ja tietokoneen voi unohtaa ja kaivaa vanhat kirjat esiin.
- Anonyymi
Aloittaja lisää vielä kuvan siitä kun sfc korjasi huomaamansa ongelmat:
https://ibb.co/MGCf2yb
Minulla on tapana tietyin väliajoin tehdä "terveystarkistuksia" ja ennen tämän päivän asennusta laite oli todistetusti kunnossa.- Anonyymi
Niin mutta kun sen "corrupted" termi sisältää muitakin vaihtoehtoja esim file voi olla vanhentunut, tarpeeton, ristiriidassa ym. Se vaan saa tuon corrupted lipun noista syistä.
- Anonyymi
Jos huomaat jonkin asennuksen jälkeen vaikkapa että cleanmgr ei toimi kuin Strömsössä, niin suosittelen ajamaan tuon sfc:n niin ongelma saattaa ratketa jo yhden kahvikupin aikana.
- Anonyymi
PowerShell (adm)
"dism /online /cleanup-image /checkhealth"
"dism /online /cleanup-image /restorehealth"
DISM skannaa sfc-skannausta laajemmin komponentteja ja korjaa niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa883284Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3292894Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911576Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2421334Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621282Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281041- 741010
- 791007
- 117970
- 72934